Renault vrea sa devina lider, Pe piata masinilor electrice
![]() ![]() ![]() |
Renault vrea sa devina lider, Pe piata masinilor electrice
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
|
||
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|||
VladSoare |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
În România n-ar merge. Dacă doi-trei vecini bagă mașini din astea în priză în același timp, cade curentul în tot cartierul.
Cînd vom avea o companie de electricitate competentă și nu mizeria noastră de Electrica, abia atunci vom putea visa la mașini electrice. Buburuzele electrice sînt gîndite pentru țările cu apă caldă. QUOTE ar fi o varianta buna pentru cei din suburbii care au curte si masina aproape de casa. Eh, nici în suburbii nu-i așa ușor. În suburbii ai la priză între 170 și 200 de volți, iar dacă mai bagi un aer condiționat ai pus toată rețeaua pe butuci. ![]() Dacă-și ia și vecinul tot electrică, ai pus-o. Trebuie să faceți cu schimbul la încărcare. ![]() This post has been edited by VladSoare: 18 Sep 2009, 08:38 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
dizzy |
![]()
Post
#63
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.136 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ce-ti veni mah?
Incarcatorul o sa aiba cam 3-500W, pentru o incarcare de lunga durata asa ca nu e nici o problema cu energia electrica. Si la noi exista oameni cu casa la curte, cu loc de parcare in fata blocului, etc. This post has been edited by dizzy: 18 Sep 2009, 10:45 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
- B zzz SXX
2005 Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Modus |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Ei, 500W... păi cu 500W, în zece ore abia dacă strîngi 5kWh. Ce să faci doar cu atîta? Crezi că ajungi departe cu numai 5kWh?
![]() Și chiar dacă ar fi așa... tot aia e. Dacă prea multă lume începe simultan să sugă extra 500W, peste consumul actual, se duce naibii rețeaua. În buricul Bucureștilor, în zona Unirii, cînd lucram acolo cădea curentul zilnic dacă porneam două aparate de aer condiționat. Și asta în centrul capitalei, nu mai vorbim de suburbii. This post has been edited by VladSoare: 18 Sep 2009, 12:08 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
rtBK |
![]()
Post
#66
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
Modus |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
corbex |
![]()
Post
#68
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ce va place sa puneti botul (scuze, dar asta-i expresia uzuala care caracterizeaza cel mai bine fenomenul!) la reclame ! cum se bate unul cu pumnul in piept, cum il credeti !
Vlad Soare a pus punctul pe i. Eu as merge si mai departe cu banuiala. Daca masinile electrice ar ajunge majoritare, nu numai Romania, ci toata Europa ar trebui sa-si schimbe retelele electrice de uz casnic. Pentru ca reteaua nici unui oras nu va suporta incarcarea concomitenta a sute de mii de masini. Sectiunea conductorilor (care e standardizata) nu se va umfla ca sa permita trecerea unei cantitati mai mari de curent. Solutia ar fi marirea tensiunii la retea, dar nimeni nu va avea curaj sa stea intr-o casa prin ale carei fire trec, sa zicem, 500 de V. Ca sa nu mai spun ca asta ar presupune aruncarea la gunoi a tuturor electrocasnicelor. Bucurestenii mai batrini isi amintesc inconvenientele trecerii, in vechile cartiere, de la alimentarea cu 110 la cea cu 220. Iar ca sa incarci bateria masinii electrice in centre specializate, nici nu se pune problema ! Va imaginati cumva existenta, in fiecare cartier, a unui astfel de centru, cu 10.000 de posturi de incarcare, in asa fel incit sa nu fii nevoit sa stai la coada? Si te vezi umblind cu caruciorul, dimineata, la prima ora, ca sa iei bateria de la incarcat, s-o pui pe masina si sa pleci la serviciu? ![]() This post has been edited by corbex: 18 Sep 2009, 19:38 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#69
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
Tocmai ce am vazut aseara o emisiune pe France 5 cu un tip de la Renault care era foarte convins ca vor scoate masinile respective prin 2011 (parca) si spunea:
- ca vor vinde masina (la pretul normal, el estima al unui clio - 12.000 - 13.000 euro) si vor inchiria bateria astfel incat chiria + curentul sa fie cam echivalentul combustibililor lichizi pentru vreo 1000 km / luna (lor le dadeau ~100e/luna) - ca lucreaza la amenajarea de statii de incarcare - ca una din optiuni, ca sa nu stai imobilizat cel putin juma' de ora (cat zicea ca dureaza incarcarea rapida a 80%) preconizeaza construirea de "statii automate de schimbare a bateriei" - mergi cu masina pe o rampa, vine un robot, scoate bateria goala si pune o baterie plina in loc. Cum bateriile sunt inchiriate (ale lor),n-ar fi nici o problema - ca sa fie masina "curata" vor recicla bateriile (el zicea 100%, da' eu nu cred ca le iese). - nu-mi mai aduc aminte. Sper ca n-am inteles numai balarii. This post has been edited by Liviu M: 19 Sep 2009, 10:22 |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
Adielec |
![]()
Post
#70
|
go Clio Group: Members Posts: 96 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
@corbex
Asta mi se pare ca povestea aceea cu drobul de sare ![]() Normal ca vor fi investitii in reteaua de distributie dar in nici intr-un caz asa de radicale precum "schimbarea retelelelor electrice de uz casnic". Daca apar consumatori noi ce nu pot fi alimentati din reteaua curenta, se mai pune o statie de transformare, in nici intr-un caz nu se ingroasa conductorii ![]() Tensiunea se mareste pe reteaua de transport (pe inalte) transformatoarele avand oricum mai multe prize in primar. Oricum asta e un caz extrem. Sunt destui cu centrale de incalzire electrice de 18-20kW pentru care un bransament 380 este mai mult decat suficient. Unii au si contor cu tarifare noapte/zi. Si asa ajungem la alt aspect al problemei: cele mai multe masini se vor incarca noaptea cand oricum se arde gazul de pomana, si nu solicita nimeni reteaua. Eu am vazut multe apartamente cu bransament 380 pentru alimentrea aragazurilor electrice (ce paine buna iesea ![]() Investitiile masive vor fi pe centrele acelea de incarcare, tocmai de aceea se semneaza acorduri peste acorduri. La urma urmelor este si in interesul companiilor de electricitate ca doar asa isi mai rotunjesc veniturile. Eu ma bucur ca in sfarsit un constructor auto major trece la actiuni, bravo Renault. Au gandit bine problema: iti ofera 3 modalitati de alimentare si masina la un pret bun doar doar sa merite economic (ramane de vazut pentru cati oameni). La inceput vor fi atrasi de electrice ecologistii si entuziastii, dar cand se va scumpi petrolul (ca asta se va intampla) din ce in ce mai multi oameni obisnuiti vor fi interesati. Au pariat bine pe electrice si nu pe hibride pentru ca pe langa avantajul autonomiei au cateva dezavantaje: - sunt 2 masini intr-una, pret ridicat. - cand mergi pe electric cari motorul dupa tine, cand mergi pe gaz cari bateriile degeaba. Greutatea marita afecteaza autonomia si consumul - de 2 ori mai complicate fiabilitatea avand de suferit (cel putin din calcule) - aparent reduce poluarea dar per total nu cu mult (cat timp arde benzina cel putin) Electricele au urmatoarele avantaje: - simplitate, fiabilitate crescuta si intretinere usoara (adio ulei si filtre) - daca nu luam in calcul bateria (care se inchiriaza) pretul masinii este chiar mic - foarte usor de condus ![]() - poti inlocui fara batai de cap bateriile cu ultra-condesatori, pile de combustie cu hidrogen sau orice alta dracie ce produce/stocheaza curent electric. - potential foarte ridicat de reducere a poluarii daca electricitatea este produsa green |
--------------------
Renault
Clio
- BZ-06-MHR
2001 1.2 16V
|
|
adip |
![]()
Post
#71
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Adielec @ 19 Sep 2009, 22:56) La inceput vor fi atrasi de electrice ecologistii si entuziastii, dar cand se va scumpi petrolul (ca asta se va intampla) din ce in ce mai multi oameni obisnuiti vor fi interesati. Pana in momentul in care se va scumpi curentul. Asta ti-a scapat ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
corbex |
![]()
Post
#72
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Prin anii '60, '70, motorina costa cam 60% din pretul benzinei. Exact cum costa GPL-ul astazi. Pe vremea aia eram indemnati sa cumparam diesele. Uite ca oamenii au tot cumparat diesele ! In consecinta, motorina e mai scumpa cu cca
20% decit benzina. Observatia lui Adip e plina de bun simt. Cind strazile se vor umple de masini electrice (trecem peste dificultatile tehnice, zicem ca s-au umplut strazile de masini electrice !) ce se va intimpla cu pretul curentului? Dar cu pretul benzinei? pai, pretul benzinei o sa scada, nu-i asa? si oamenii se vor reintoarce catre sursa de energie cea mai ieftina. In plus, curentul care se stirneste intre usa si geamul deschis, n-o sa fie suficient ca sa acopere plusul de cerere. Vor trebui facute noi centrale. Cu ce? cu metanul scos din gunoiul din graopa Glina? Nuuuu, cu petrol si carbune ! Cel putin in urmatorii 30-40 de ani ! Sigur ca, intr-un numar limitat, vom verea masini electrice pe strazi. Dar inlocuirea masinilor actuale nu se va putea produce decit cind petrolul va incepe sa se cam termine. Pentru ca atunci cresterea pretului acestuia nu va mai putea fi contracarata in nici un fel. Si mie mi-ar place sa umblu cu o masina electrica. La o masina d'asta nici nu prea are ce sa se strice. Nu-i trebuie filtru de aer si combustibil, nu-i trebuie catalizator, kit de distributie, aschimb de ulei, nu-i trebuie aproape nimic. Dar sa aibe dracului o autonomie de macar 500 de km! |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Adielec |
![]()
Post
#73
|
go Clio Group: Members Posts: 96 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca masina electrica sa aiba succes nebun trebuie ca:
(masina+intretinere+taxe+chirie baterie+curent)/km<<(masina+intretinere+taxe+combustibil)/km Pana sa se intample asta semnul va fi egal intre cele 2 mai tot timpul. Cand se va termina petrolul si daca nu se va gasi un inlocuitor relatia de mai sus va fi foarte adevarata. Sa speram ca pana atunci vom face curent electric si din gazul metan de la Glina. Oricum va fi, practic vom inlocui o dependenta cu alta ![]() |
--------------------
Renault
Clio
- BZ-06-MHR
2001 1.2 16V
|
|
clr |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adielec @ 19 Sep 2009, 20:32) ![]() Iti recomand un film: "Who killed electric car" Pe langa faptul ca filmul merita din plin sa fie vazut, la un moment dat prezentau cam in ce consta revizia la masinuta electrica ![]() Problema cea mare o reprezinta primul element enumerat de tine, adica masina (in sensul de cost achizitie). |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Adielec |
![]()
Post
#75
|
go Clio Group: Members Posts: 96 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Relatia mea nu este neaparat corecta dar ilustreaza ideea.
Chiar sunt curios la ce pret vor scoate masinuta/masinutele. Tare ar fi un Logan electric. Daca e sa scoatem bateriile din calcul, nu ar trebui sa coste prea mult jucaria. Am vazut filmul "Who killed electric car" prezentau ei in ce consta revizia (o verificare vizuala) dar de baterii nu ziceau nimic. Frumoasa masina EV1, idioti cei de la GM ei chiar ar fi putut deveni lideri inca de acum 10 ani in schimb au dat faliment. Nice work! Sa vedem ce va fi cu Volt-ul, dar eu pariez pe Renault ![]() This post has been edited by Adielec: 19 Sep 2009, 21:09 |
--------------------
Renault
Clio
- BZ-06-MHR
2001 1.2 16V
|
|
Garett |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(Adielec @ 19 Sep 2009, 14:56) Electricele au urmatoarele avantaje: - simplitate, fiabilitate crescuta si intretinere usoara (adio ulei si filtre) - daca nu luam in calcul bateria (care se inchiriaza) pretul masinii este chiar mic - foarte usor de condus ![]() - poti inlocui fara batai de cap bateriile cu ultra-condesatori, pile de combustie cu hidrogen sau orice alta dracie ce produce/stocheaza curent electric. - potential foarte ridicat de reducere a poluarii daca electricitatea este produsa green Ai omis doua dezavantaje majore: autonomia scazuta si lipsa infrastructurii! Or sa mai treaca cel putin 10-15 ani in vest si 50-100 ani la noi pana cand infrastructura va fi comparabila cu cea pentru motoarele cu ardere interna. |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
Modus |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
QUOTE(corbex @ 19 Sep 2009, 15:34) In plus, curentul care se stirneste intre usa si geamul deschis, n-o sa fie suficient ca sa acopere plusul de cerere. Vor trebui facute noi centrale. Cu ce? cu metanul scos din gunoiul din graopa Glina? Nuuuu, cu petrol si carbune ! Cel putin in urmatorii 30-40 de ani ! Se poate si mai repede, si fara petrol si gaze (carbunele nu prea se mai foloseste in termocentrale; multe au trecut pe gaz metan pentru ca e mult mai putin poluant)! Daca se dau in folosinta toate reactoarele de la Cernavoda si se construieste inca o noua centrala nucleara cu francezii (asa cum s-a semnat in Parteneriatul Strategic dintre Romania si Franta), plus centralele hidro deja existente, bye bye oil & gas! |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
corbex |
![]()
Post
#78
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Nu ma refeream la Romania, in particular, noi tot terminam centrala de la Cernavoda de vreo 30 de ani....
Si ceauseascu a facut cea mai mare parte. Sub astia, o centrala noua va dura intre 50 si 75 de ani, ca e de furat la greu si nu se face sa-ti tai sursa de venituri executind o lucrare intocmai si la timp. Si pretul de piata al energiei nu e , in mod necesar, legat de costurile de productie, orice lucru urmeaza sa coste exact cit poti si esti dispus sa platesti pentru el. Se fac studii serioase in sensul asta. Altfel ar fi insemnat ca pretul curentului, in romania, astazi, sa fie cam 50% din cel actual. This post has been edited by corbex: 20 Sep 2009, 20:02 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
pcs |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Ca vrem sau nu, rezervele disponibile de petrol scad constant. Ca vom ramane fara petrol in 20 sau 50 de ani, e doar o problema de calcul resurse / consum. Solutia nu e centrala electrica clasica sau nucleara, ci cea termonucleara. Credeti ca de pomana s-au batut francezii pentru a construi ITER ( International Termonuclear Reactor ) taman in curtea proprie? Pai pana acum toate socotelile energetice pe care le-au facut le-au iesit. Au dezvoltat energetica nucleara, astfel ca acum depind cel mai putin din tarile occidentale de petrolul arab sau gazul rusesc, au relatii bune cu fostele colonii, de unde la o adica pot sa se aprovizioneze pe termen scurt, oricum stiu sa faca calcule energetice mult mai bine decat multi bagatori de seama.
Cat priveste autonomia autovehiculelor electrice, putini observa ca ceea ce ni se ofera pe moment acopera 80% din deplasarile zilnice. De exemplu, daca luam in calcul o companie care acopera zona de nord a Moldovei - 6 judete - autonomia de 350 km este suficienta pentru drumuri dus - intors intre oricare din resedintele de judet. |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 400e
- HA308MV
05 Ambition/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#80
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
http://www.renault-ze.com/ro/
e enervant cat de mult se lauda astia. 921 de zile pana lanseaza gama de automobile electrice, dar parca vad ca nu la noi in tara ![]() |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
aphophis |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
nu stiu de ce presupui ca romania e centrul universului
|
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#82
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
tocmai, suntem la colt
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
Modus |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
QUOTE(pcs @ 20 Sep 2009, 20:12) Nu as fi asa sigur. 21 Sep 2009, 12:51: http://www.renault.ro/descopera-renault/no...trice/index.jsp 21 Sep 2009, 14:07: http://www.planeterenault.com/car-5012-Ren...lectriques.html This post has been edited by Modus: 21 Sep 2009, 14:07 |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
Sage |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 24 February 04 From: la birou in Bucuresti ![]() |
Renault are mari sanse sa devina lider pentru ca este primul care investeste in infrastructura. Cine o sa aiba infrastructura si masini la preturi accesibile poate sa impuna trendul si sa castige cursa.
articol TheChronicle |
--------------------
Renault
Laguna Navi Dynamique 180 CP/Megane Estate GT
2011/2018 Jurnal de Laguna III - 180 CP http://www.reno.ro/index.php?showtopic=219603&st=0
|
|
aphophis |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
asta ziceam si eu. NU e suficient sa faci masini electrice, mai trebuie sa faci si infrastructura. Iar renault vad ca a luat treaba asta in serios. Insa stii cum e cu un bine: iti faci si tie un bine, le faci si altora un bine, adica constructori care vor profita de faptul ca renault a investit in parteneriate de infrastructura, folosind deja infrastructura gata facuta.. Is curios cum va gandi aici renault strategia astfel incat sa nu netezeasca drumul aiurea concurentei.
|
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
Garett |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
Probabil ca cea mai la indemana metoda ar fi ca infrastructura sa fie dedicata Renault,o mufa dedicata, un soft care sa verifice daca masina este intr-adevar Renault,etc. Ramane de vazut in ce masura nu este toata povestea doar o strategie de a obtine subventii, citeam ca ar fo nevoie de subventii de 5000€ pe masina.
|
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
aphophis |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
subventie data cand cumperi masina. Oricum hibridele au avut si au si ele subventii peste subventii, toyota de exemplu a profitat la greu //
|
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
yoncv |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 444 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(aphophis @ 21 Sep 2009, 19:13) Is curios cum va gandi aici renault strategia astfel incat sa nu netezeasca drumul aiurea concurentei. QUOTE(Garett @ 21 Sep 2009, 19:51) Probabil ca cea mai la indemana metoda ar fi ca infrastructura sa fie dedicata Renault,o mufa dedicata, un soft care sa verifice daca masina este intr-adevar Renault,etc. Parerea mea e ca nu ar trebui sa saboteze concurenta. Din contra, ar trebui creata o alianta de cit mai multi producatori puternici, pentru standardizarea si crearea retelei de alimentare. E vorba de un efort financiar pe care Renault nu si-l poate permite singur. |
--------------------
VW
Jetta
- dj-17-???
2017
|
|
aphophis |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
pai da , dar majoritatea nu vor sa investeasca in infrastructura, ci asteapta ca altii sa investeasca si ei sa faca automobilele (bineinteles mai ieftin, ca ei nu au investit in parteneriate privind infrastrcutura). NIci eu nu cred ca sabotarea concurentei e benefica , in sensul ca in statiile alea sa fie posibila doar alimentarea renault-urilor, ci ar fi utila plata unei taxe la fiecare masina vanduta bla bla sau ceva de genul asta
|
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
rtBK |
![]()
Post
#90
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
da...dar totusi sa se recunoasca peste ani ca renault a pornit aceasta intiativa, nu sa se trezeasca si citroen ( de exemplu... ca i-am tot barfit pe Nemti in ultima vreme ) ca vrea si ea acces la infrastructura si renault sa zica... "da fratica... na si tu.. e ca noua"
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 17:11 |