Imbunatatiri motor
![]() ![]() ![]() |
Imbunatatiri motor
kog |
![]()
Post
#31
|
||
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Care-s alea?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kog |
![]()
Post
#33
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
pompa de oloi mai potenta tinand cont ca axa aia nu o pui ca sa mergi la consum sau pana in 3000 de ture, apoi pompa de benzina sau carburator(posibil motivul pentru care la peste 5000 de ture zmuceste rau, cel putin a mea asa face). E bine sau aiurez?
This post has been edited by kog: 29 Sep 2009, 12:24 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
SB04AKI |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
Salutare,
ce-a mai buna ideie pt inbunatatirea motorului a fost achizitia unui motor de 1,6 de pe un papuc (fabricatie 99, 32500 km) cu CV de papuc planetare de papuc , schimbat pe el aprinderea de gotronic cu senzor carburator am ales un monocorp de pe vechiul meu motor der cu jigloarele marite, anulata toba de foc si montata toba sport cu iesire duplex pe ambele parti (gen _o_____o_ ), la chiuloasa sa umblat si am luat 0,75, am pus bujii NGK cu scanteie dubla, axa cu came este de renault volanta usurata cu disc si placa de 200 Valeo, ce urmeaza este montarea unui radiator de racire a temp uleiului si momantan cam atata pt motor. masina a fost sapt trecuta pe dyno si viteza max ce a iesit a fost de 194 km/h si 94 cp la un consum mediu de 8,5 l in oras si 7 exterior. acuma ma-m apucat de modificat suspensia si directia si pana la sfarsitul anului o sa trec pe 5 prezoane (tot de papuc) pt ca am si gentile de al pt ele deja. o sa mai revin si cu poze ca urmeaza sa imi iau alt aparat foto. Se pot modifica si performantele motorului de dacie fara probleme prea mari. Ce am vazut zilele trecute pe net a fost o turbosuflanta electronica, ce ziceti sa-r merita cumpararea unui asemenea dispozitiv sau nu prea? |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
kog |
![]()
Post
#35
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#36
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ar fi numa buna ca uscator de par..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#37
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(SB04AKI @ 29 Sep 2009, 13:50) - motor de 1,6 de pe un papuc - aprinderea de gotronic cu senzor - un monocorp de pe vechiul meu motor der cu jigloarele marite - anulata toba de foc si montata toba sport - la chiuloasa sa umblat si am luat 0,75 - axa cu came este de renault masina a fost sapt trecuta pe dyno si viteza max ce a iesit a fost de 194 km/h si 94 cp Vezi ca standul ala e defect rau. Ori daca tu ai acolo 94 de cai, pastrand proportiile, un cineva anume o sa obtina 120?!? Cum spuneam, stand defect, oameni care nu stiu sa-l foloseasca, samd. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#38
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
0,75 mm? altii ia 3 mm, de ce asa putin? macar 1 mm..
![]() This post has been edited by ArtVandelay: 29 Sep 2009, 14:08 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#39
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Eu am avut bujii Beru cu 4 electrozi si aveam 4 scantei!
![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
pentr cei interesat la dezmembrari pe strada barsanesti in cartieru militari zona apusului se afla una bucata motor de reno 18 tl de 1.4 cu tot cu cutie montat pe o dacie, vazut de mine astazi 29-sep-2009 bafta. cod motor 847 A7/20
This post has been edited by kindeeru56: 29 Sep 2009, 15:33 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 29 Sep 2009, 11:17) Scrie in atatea topicuri despre axe cu came. Pe scurt... Se muta turatia de cuplu maxim, de exemplu, de la 3300 la 4000 rot/min. Turatia de putere maxima, de la 5500 la 6000 rot/min. . Ca sa te bucuri de o axa cu came "sport", motorul trebuie turat mai tare. deci...hop si eu...intrebare....so...o axa sport,gradele 'alea-alea"...adica sa inteleg ca s-ar 'imperechea ' supapele mai mult timp,permitind o mai buna aerisire-incarcare a cilindrilor in ture mari????...cu repercursiuni de balanganeala in turatii joase(1500-2000)(chiar daca eu merg din inertie la 3000-3500-4000)?????.......daca DA...atunci unde-i interesul? lumineaza-ma si pe mine...pls..deci....n-ar fi mai interesant sa cobor 'cuplul'?....da' pana-l cobor,spume-mi si mie...la o dacie ,hai sa-i spunem shtok,unde ar trebui sa se simta acel cuplu?in ce regim?-plecari usoare de pe loc,demaraj in tromba,progresiune,acceleratii bruste din mers constant.rampa,mers intins(scuza-mi definitile si naivitatea).... si ca incheiere,ca simpla comparatie intre cele doua "autohtone" dacia-oltcit...este oare motorul de dacie un "motor de ture"????-vezi cursa,forma si greutate pistoane,forma camera ardere..... l.e....spune-mi te rog...ce s-ar 'castiga' prim ingreunarea volantei??? This post has been edited by vizitatorul: 29 Sep 2009, 16:42 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
kog |
![]()
Post
#42
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
depinde ce vrei de la motor. Daca ai fi citit mai sus ai fi vazut cum sta treaba. Depinde de tipul axei cu came, turatia de cuplu maxim poate sa coboare, dar scade puterea motorului
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
vizitatorul |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
dpa cum am spus...sunt cam naiv...m-ai lamuri mult mai bine daca mi-ai raspunde direct la intrebari...
deci...este cama descrisa de mine(imperecherea supapelor ptr mai mult timp-sau poate deschideri mai din timp)?... in ce regim se simte-masoara cuplul? spune-mi despre ingreunarea volantei ca vreau de la masina?...de la rabloanta mea?...pai ca simplu sofer de bucuresti...sa plece usor si progresiv de la semafor,fara bataielile de rigoare(presupun carburatie) ...poa a-I-a mai lunga(exista cutia aia?)...sa nu mai macane ca o rasnita in a -II-a la 3000-3500 accelerat sau decelerat(in constant e ok)....sa nu mai "varieze" toata sandramaua odata cu temperatura(presupun avansul)....poa cel mai important rezerva de putere chiar din subturat(cred ca asta ar fi cel mai important)(cred ca aici apare cuplul?????-gresesc????)....accelerari ferme din mers constant la 2000-2500(poa toate la un loc)...si dupa cum s-a mai scris,sa gasesc surubul ala minune care sa faca din dacie toate cele de mai sus si multe altele....nu ca n-as obtine de la masina mea toate cele scrise mai sus,insa astea cu o talpa mult mai grea si tribut platit statilor de benzina |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(SB04AKI @ 29 Sep 2009, 12:50) .............. masina a fost sapt trecuta pe dyno si viteza max ce a iesit a fost de 194 km/h si 94 cp la un consum mediu de 8,5 l in oras si 7 exterior. .............. ![]() tu crezi ce spui? si daca da... ai curajul sa mergi cu o masina veche de cand lumea cu 190km/h? esti sigur ca nu o ia inainte motorul la un kick-down? |
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#45
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
vizitatorul, acea "imperechere" de care zici tu e de fapt o suprapunere de deschideri de supapa. Intarzierea la inchiderea supapei de evacuare si avansul la deschiderea supapei de admsie, amestecate cu inertia gazelor de evacuare si inertia amestecului carburant pe admisie fac ca motorul de Dacie standard sa aiba cuplul maxim in jur de 3000 rot/min.
Cuplul maxim se obtine la sarcina plina, ca ai intrebat unde se simte cuplul. Altfel - se simte cand esti cu pedala in blana, urci o rampa abrupta, esti in treapta a 3-a si constati ca turatia ingheata la 3000 de ture. Acolo e cuplul maxim la motorul "shtock". Cu o axa cu came sport, intarzierile si avansurile la supape sunt mai mari, astfel incat supapele stau deschise simultan o peroada mai lunga, astfel amestecandu-se gaze de evacuare cu gaze de admisie, astfel motorul balbaindu-se si neavand vlaga la turatii mici. Pentru ca viteza gazelor are si ea o limita, un optim, zi-i cum vrei, randamentul de umplere al cilindrilor la o axa sport cunoaste la randul ei un maxim. Asta apare la o turatie mai mare ca la axa standard. Avand loc la o viteza mai mare a gazelor, impreuna cu un timp mai mare de deschidere a supapei de admisie, in motor ajunge mai mult aer+benzina, acesta dezvoltand un cuplu mai bun. Ingreunarea / usurarea volantei nu are NICIUN efect asupra puterii dezvoltate de un motor. Are influenta doar la rapiditatea sa de a a ajunge de la turatia "n" la turatia "m", plus multe alte chestii pentru care exista topicuri. Sper sa-ti fi raspuns la intrebari ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SB04AKI |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
QUOTE(Sp!ke @ 29 Sep 2009, 18:01) ![]() tu crezi ce spui? si daca da... ai curajul sa mergi cu o masina veche de cand lumea cu 190km/h? esti sigur ca nu o ia inainte motorul la un kick-down? imi pare rau dar masina nu este veche decand lumea in 2000 a fost recarosata si acuma am schimbat apsolut tot la ea ce apartine de directie suspensie etc deci ca atare masina este ca si cum ar fi fost scoasa de o luna din fabrica. |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#47
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Legile fizicii îți vor da o palmă morală și poate chiar reală atunci când vei încerca în zadar să ajungi la 194 Km/h cu cei 94 CP închipuiți... Cazanul ăla, ca formă aerodinamică mă refer, sau bolovanul, având în vedee greutatea, are nevoie de mult mai multă putere pentru a spera la acea viteză...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
Eu ma refeream la tehnologia folosita in proiectarea caroseriei (e aceeasi caroserie din '69!!!)... aia nu e caroserie care sa reziste la fortele generate de un motor de 94 de cai... ma gandesc numai la ce forte e supusa (caroseria) la o decelerare de la 140-150km/h la 0km/h... sa nu mai zic de fortele la care e supusa la un viraj in forta (sa zicem ca ai viteza de 130km/h si iei o curba cu unghiul interior de 120-130gr)...
This post has been edited by Sp!ke: 29 Sep 2009, 18:48 |
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
SB04AKI |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
QUOTE(Sp!ke @ 29 Sep 2009, 18:47) Eu ma refeream la tehnologia folosita in proiectarea caroseriei (e aceeasi caroserie din '69!!!)... aia nu e caroserie care sa reziste la fortele generate de un motor de 94 de cai... ma gandesc numai la ce forte e supusa (caroseria) la o decelerare de la 140-150km/h la 0km/h... sa nu mai zic de fortele la care e supusa la un viraj in forta (sa zicem ca ai viteza de 130km/h si iei o curba cu unghiul interior de 120-130gr)... dupa cate vad in semnatura ta ai un logan, daca reusesti sa intri cu 130km/h intr-o curba cu un unghi interior de 120-130gr si sa mai si supravietuiesti lucrul asta atuncea esti tare, loganu la 100 km/h in viraje se clatina ca un autobuz , am condus mai multe loganuri si toate se comporta la fel masina prea inalta. tre sa fi nebun sa intri cu masina cu o astfel de viteza in curbe, adevarat e ca is multi de genul, si mai bine nu te intalnesti cu ei. |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
argon |
![]()
Post
#50
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu ajung nici pe departe 94 de cai pentru 194 km/h, chiar daca ai avea cx de Calibra.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
@SB04AKI. Spre surprinderea ta... inca mai scriu pe-aici. Concluzia e ca iau curbele alea cu loganul, la viteza aia, si chiar sunt viu, inca n-am dat coltul... mai am vre-o 40+ de ani pana atunci.
LE Pentru cei care vor sa testeze loganul la 130km/h in curba cu 120gr unghi interior... lasati-va pagubasi, e mai safe pentru voi!!!... Curba se ia foarte usor daca stii cum s-o ataci, daca nu... nu incercati! This post has been edited by Sp!ke: 29 Sep 2009, 19:32 |
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#52
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
1) au existat variante comerciale de reno 12 (dacie pt profani) si de 93 de cai, si de 115, si de mai mult;
2) (si aici au sa sara multi, mi se rupe) nu sta niciun logan in curbe cum sta o Dacie 13xy cu caroseria dreapta si cu mecanica in stare buna. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
Caroseria dreapta, intarita cu 300kg de tevi intaritoare, fara scaune, 300kg de nisip ca balast si un sofer inconstient. Hai sa vorbim despre masinile normale, apropiate de echiparea din fabrica... nu de fantezii, visate noaptea, dupa 20 de halbe.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#54
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
La ce ai scris tu inaintea mea.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 29 Sep 2009, 18:36) ....... fac ca motorul de Dacie standard sa aiba cuplul maxim in jur de 3000 rot/min. Cuplul maxim se obtine la sarcina plina, ca ai intrebat unde se simte cuplul. Altfel - se simte cand esti cu pedala in blana, urci o rampa abrupta, esti in treapta a 3-a si constati ca turatia ingheata la 3000 de ture. Acolo e cuplul maxim la motorul "shtock". Cu o axa cu came sport, intarzierile si avansurile la supape sunt mai mari, astfel incat supapele stau deschise simultan o peroada mai lunga, astfel amestecandu-se gaze de evacuare cu gaze de admisie, astfel motorul balbaindu-se si neavand vlaga la turatii mici. Ingreunarea / usurarea volantei nu are NICIUN efect asupra puterii dezvoltate de un motor. Are influenta doar la rapiditatea sa de a a ajunge de la turatia "n" la turatia "m", plus multe alte chestii pentru care exista topicuri. Sper sa-ti fi raspuns la intrebari ![]() 3000??...hm....cam acolo e stilul meu..treapta a-III-a...simt masina mai controlabila...raspunde imediat la franari...se manevreaza ferm,parca rotile ar avea aderenta crescuta....accelereaza exact cum ii cer..... insa pot spune ca toate astea dispar la 3000 dar treapta IV-a... din cele spuse de tine si gasite pe alte topicuri...so...vine iarna...daca acum se mai circula,in viitor pot spune ca ne vom tara bara la bara...deci...pentru a evita balbaiala din turatii joase,so opusul axei sport,sa inteleg ca poat pacali motorul cu un reglaj mai larg al jocului culbutorilor?????? legat de volanta...logica spune ca ar acumula energie din detenta pistonului care o elibereaza inapoi pistonului in compresie....deci,cu cat mai grea cu atat mai uniform mersul motorului(cred)(parerea mea) multumesc ptr raspunsuri si aaaaaaaaaa....eu discut discutii...adevarul este ca mi-e lene sa strang si un simplu surub la rabloanta...chiar daca inca mai caut surubul ala minune |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
ment |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
QUOTE(argon @ 29 Sep 2009, 19:22) Pai daca chiar a fost la dyno, de unde si numerele acestea, atunci nu e nimic de mirat, dyno-ul a calculat viteza maxima in functie de turatia la care e puterea maxima, raportul grupului, si inaltimea rotilor (sper ca au fost toate astea bagate in calcul) - astfel e o viteza maxima teoretica calculata fara a lua in considerare aerodinamicitatea cx, si alte lucruri ![]() SB04AKI, felicitari pentru rezultat, presupun ca mult a ajutat axa (detalii "grade" etc ?) ca sa sari la 90+, altfel e cam dubios cum s-a ajuns acolo cu monocorpul si aprinderea clasica (tot gestionata de arcuri si greutati ![]() QUOTE deci...pentru a evita balbaiala din turatii joase,so opusul axei sport,sa inteleg ca poat pacali motorul cu un reglaj mai larg al jocului culbutorilor?????? vizitatorul citeste cu o pagina inainte de axa lui Minel de pe renault-ul respectiv, care e mai putin "intepata", si mai mult orientata spre cuplu la turatii mici/medii si consum ![]() This post has been edited by ment: 29 Sep 2009, 23:57 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
SB04AKI |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
QUOTE(Muttley @ 29 Sep 2009, 19:35) 1) au existat variante comerciale de reno 12 (dacie pt profani) si de 93 de cai, si de 115, si de mai mult; 2) (si aici au sa sara multi, mi se rupe) nu sta niciun logan in curbe cum sta o Dacie 13xy cu caroseria dreapta si cu mecanica in stare buna. @Muttley aici trebuie sa iti dau dreptate, o 13xx cu garda coborata si totul pus la punct technic sta mai bine in curbe decat un logan care se clatina in vant la inaltimea pe care o are, daca stau cu a mea langa un logan, mai trece ala de mine cu min 20-25 cm, am condus loganu si stiu ce inseamna dar la a break-ul meu nu asi renunta nici o data, mai am si un golf pe care il folosesc cat dacia e in lucrare. varianta de reno 12 la 93 de cai avea motor de 1,6 cu carb dublu si evacuare sport daca tin bine minte. deci e posibil si cu o caroserie neaerodinamica sa se atinga viteze mari, reno 12 si mai ales gordini au castigat o gramada de competiti si raliuri, fiind mai buni decat alfa romeo fiat etc. |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
argon |
![]()
Post
#60
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
io-s sigur ca nu le-a castigat din cauza vitezei pe drum drept unde conteaza aerodinamicitatea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 02:58 |