Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
GoGu |
![]()
Post
#571
|
||
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|||
sdrdan |
![]()
Post
#572
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 27 June 06 ![]() |
Pai sa va explic: eu lucrez intr-un service care repara si dacii (e autorizat dacia), cantitatea de freon maxima ce se introduce in instalatia de climatizare la LGN e de 700g. Ce gasiti voi e de domeniul trecutului. Acum (de ceva vreme) cantitatea maxima prescrisa de uzina e de 650-700g freon.
|
--------------------
dacia logan
dacia logan
2005
- tm98sdr
|
|
klaus |
![]()
Post
#573
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Adevaru' ca aceasta "noutate" am cam mentionat-o eu acu' vreun an...
De ex. la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=592454 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sdrdan |
![]()
Post
#574
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 27 June 06 ![]() |
Era vorba de doctorasul care se pare ca nu stia chestia asta. Eu am avut aceasta pb si anul trecut in mijlocul verii si atunci am aflat de cantitatea corecta de freon.
|
--------------------
dacia logan
dacia logan
2005
- tm98sdr
|
|
klaus |
![]()
Post
#575
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#576
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mi-e rau!
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
motanel pufos |
![]()
Post
#577
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
Am si eu problema cu AC-ul. La relanti cand stau la stop sau in trafic huruie si vibreaza de zici ce-i aia. Cand merg nu face chiar asa sau nu imi dau eu seama, fiindca masina este pe diesel si zgomotul motorului e posibil sa acopere. Este de la lipsa de ulei & freon sau tine de altceva?
|
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
klaus |
![]()
Post
#578
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cand apesi ambreiajul (debreiezi) mai face?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#579
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu zic ca este de la treapta 2 gmv ...
This post has been edited by IRONICK: 25 May 2007, 10:53 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
motanel pufos |
![]()
Post
#580
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
QUOTE Cand apesi ambreiajul (debreiezi) mai face? Face si se aude si se si simte cand nu e in viteza in relanti, nu am verificat chestia cu ambreiajul, in mers parca face mai putin dar e posibil sa acopere motorul. Se simte ca naiba, adica parca incepe sa tremure toata masina. Si daca opresc AC-ul se opreste. Initial m-am gandit ca e motorul care munceste mai mult sa dea curent dar... parca nu e totusi asa. Si nu se pierde din putere la demaraj foarte mult. Deabia iti dai seama. Am uitat sa zic ca face asa de cand am luat-o dar zilele astea cu traficul infernal se simte naspa cand astepti in coloana cate jumate de ora. This post has been edited by motanel pufos: 25 May 2007, 12:02 |
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#581
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Indraznesc sa spun si eu ceva:
Service? Fara suparare dar chiar nu va inteleg pe cei care veniti cu probleme grave si lasati service-ul ultima optiune de rezolvare a problemei. Daca zici ca se zguduie masina inseamna ca trebuie sa fie o problema a GMV, mai putin a compresorului sau necompensarea scaderii de turatie. Mergi in service si cere electricianului sa-ti cupleze treapta 2 a GMV. Vei observa imediat daca e sau nu de acolo. Vezi ce se intampla cu turatia motorului cand cuplezi AC-ul. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
klaus |
![]()
Post
#582
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Vedeti ce a zis si ironick ceva mai sus...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
motanel pufos |
![]() ![]()
Post
#583
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
Si e normal sa se zguduie masina asa de la ventilatorul ala ? Adica nu e masina de spalat totusi. Se poate sa fie strans prost si din aceasta cauza sa faca asa sau ...
|
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
driverx |
![]()
Post
#584
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu e de strangere mai. Tine de echilibrul paletelor. Sunt foarte bine echilibrate. D'aia devine masina de spalat loganu, chit ca el e frigider.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
motanel pufos |
![]()
Post
#585
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
ok atunci si se gaseste pe piata alt ventilator cu care se poate inlocui cel original?
Adica unul care sa fie mai silentios? |
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#586
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Revenim --> service
Vrei sa dai tu banii pe ventilator? Sunt si silentioase, respectiv cele echilibrate cu simt de raspundere. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
C@talin |
![]()
Post
#587
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
Vorba de ventilator ,da nu este cel de clio? Parca ala e mai silentios
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#588
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
E un defect care trebuie remediat in garantie. Trebuie inlocuit.
Am mers cu dci, am pornit AC-ul, lipsa zgomot. Ce rost mai are sa ne punem intrebari intrebatoare cand el nici macar nu a dat pe la service? |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#589
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nea Stefane, matale ai mai vazut/auzit cum fac si alte masini cand porneste gmv-ul pe treapta 2 ? Nu alte masin straine, ci logane ca ale noastre.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#590
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@Adrian78 Cred ca inca nu e foarte tarziu sa trimiti un mail la VC cu un scan dupa factura si sa-i intrebi daca intra pe garantie sau nu operatiunea respectiva. Si daca da (eu cred ca intra pentru ca am avut aceeasi problema cu un Logan al cumnatului), atunci cei de la Meridian vor primi o reclamatie. Trebuie sa le spui celor de la VC ca tu ai intrebat daca e sau nu pe garantie si ei ti-au zis ca nu. Trebuie sa le dai celor de la VC si seria masinii si un nr de tel, ca sa te poata suna (seria masinii e ca sa verifice ei operatiunile efectuate la masina).
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
driverx |
![]()
Post
#591
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ce stresuri aveti oricum. Cam zornaie masina cand pornesti AC-ul, dar pe mine cel mai tare ma streseaza cum omoara motoru, nu pe ce note canta AC-ul.
In schimb ieri m-a ingrijorat putin. Era cam cald prin CJ (vreo 28 grade). Mai zgomotos nu era AC-ul meu, dar parca tot muream de caldura in masina. Puteam mana la aerator si nu pot zice ca dadea aer foarte rece. Aici pe forum s-au postat de n ori temperaturile care trebuie sa le dea AC-ul la diferite temperaturi ale mediului. Gasesc io lista aia, intrebarea mea este cu ce termometru pot face teste reliable? Alea de bord care se gasesc prin benzinarii si-ar face corect treaba in acest caz? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#592
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
@nh1980ro
Și crezi că îmi mai recuperez eu banii înapoi ? Eu nu cred asta. Nu voi reuși decât să stârnesc furia celor de la Meridian și am pus-o când o să mai calc pe la ei prin service. Vor știi ei ce să îmi facă ... Eu consider că am furat-o de data aia. Sper, pentru mine și pentru ceilalți colegi de forum, ca să mergem de fiecare dată în service cu temele făcute, cât mai informați, pentru a nu cădea în capcanele "meseriașilor". |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#593
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai banii inapoi nu-i mai vezi, DAR daca ei primesc reclamatie:
1.N-or sa mai incerce sa fraiereasca si pe altii. 2.E posibil sa primesti totusi ceva gratis (un consumabil, un set de covorase, etc.) 3.Cand o sa te duci in service probabil or sa fie mai atenti cu tine, pentru ca altfel risca inca o reclamatie.. ![]() Daca fiecare din noi tace si inghite, ei fac ce vor. SI oricum poti sa mergi oricand la alt service autorizat Dacia, deci ei nu au nici un interes sa-ti faca rau. Iar Dacia incearca sa-si pastreze clientii si nu sa-i alunge, asa ca probabil o sa obtii ceva daca ai dreptate. In principiu daca trimiti mail la VC e posibil ca ei sa zica despre acea operatie ca nu intra pe garantie si atunci te-ai linistit.. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#594
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 25 May 2007, 14:59) Nea Stefane, matale ai mai vazut/auzit cum fac si alte masini cand porneste gmv-ul pe treapta 2 ? Nu alte masin straine, ci logane ca ale noastre. Eu am vazut la 2 Ambition, 1 Laureate si la un van DCI cum fac atunci cand pornesti aerul conditionat. E un pic de zgomot, dar totusi, sa spui ca vibreaza toata masina, ca se misca, crapa, se rupe etc. e mult prea mult spus. Asta nu poate sa insemne ca ori el nu a vazut cum face si pe alte Loganuri, ori amplifica prea mult senzatia. Eu stiu cum face GMV la Cielo cand pornesti AC-ul... mult mai rau ca la Logan. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#595
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
E nevoie sa repet ca de la postul #580 se discuta de zgomotul gmv-ului ?
This post has been edited by IRONICK: 25 May 2007, 16:24 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
driverx |
![]()
Post
#596
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Sau sa vedeti la unele Seaturi ce concert face......
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ninos |
![]()
Post
#597
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
Teoria conspiratiei
![]() Majoritatea stiu ca pe Logan se afla montat un compresor AC cu cilindree variabila (si Klaus zicea asta cu multeeee posturi in urma) asta inseamna ca el isi va adapta cilindreea in functie de presiunea freonului pe conducta de aspiratie . Pe conducta de aspiratie presiunea este proportionala cu cererea de racire a habitaclului deci cu cit se vrea mai rece in habitaclu si temperatura aerului care parcurge evaporatorul este mai mare compresorul isi va mari cilindreea pompind mai mult.. Se mai cunoaste faptul ca orificiul de laminare continut in supapa de expansiune este cu sectiune variabila care , deasemenea, este direct proportionala cu temperatura freonului la iesirea din vaporizator (coducta de joasa). Ce se intimpla de fapt? Ati observat ca daca aveti pornit AC si ridicati capota conducta de joasa presiune (cea de diametru mai mare) este rece si chiar se formeaza gheata pe ea. asta inseamna ca orificiul de laminare din supapa de expansiune va fi comandat spre sectiunea cea mai mica. Daca capota este inchisa conducta de joasa va prelua caldura din compartimentul motor si asfel presiunea va creste fapt care va face ca (,) compresorul sa isi mareasca cilindreea crezind ca este nevoie de mai multa racire. Chiar asta face si debiteaza presiune mare dar gaseste orificiul de laminare( Locul unde freonul isi schimba starea datorita diferentei de presiune ) pe sectiune minima. Uite asa compresorul lucreaza de fapt impotriva supapei de expansiune si apar pe conducta de inalta presiuni uriase de 17-25 bari fara sa fie nevoie de acest lucru. Izolarea termica a conductei de joasa presiune face ca presiunea pe conducta sa nu mai creasca datorita caldurii din comp. motor si asfel compresorul sa isi adapteze corect cilindreea. Nu este necesara izolarea termica si a conductei de inalta pt ca ea are oricum temperatura mai mare decit mediul care o inconjoara. Am izolat termic conducta de joasa si am refacut cantitatea de freon in instalatie (initial o redusesem la 650 gr ca sa scap de zgomotul infernal produs de compresor) si totul este OK. Zgomotul a disparut cu desavirsire , compresorul nu mai absoarbe inutil putere mecanica de la motor, deci nu mai pune motorul pe "brinci" iar GMV-ul nu mai trece deloc pe tr 2 de turatie ( ce usurare , cind trecea pe tr 2 , datorita echilibrarii aiurea zbirniia toata masina) Chestia aia (greutatea montata pe racordul flexibil al compresorului ) este o mare frectie la duda. Numai bine! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
klaus |
![]()
Post
#598
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As avea 2 observatii:
1. Daca e cu gheata pe conducta de joasa presiune, e prea mult freon in instaltie, si nu e de bine. 2. Astia de la Renault nu pun nimic pe masina, dpdv tehnic, daca nu e necesar, pentru un motiv sau altul. Si vorbim de Logan, care e si mai si, nu e nici pe departe VW. Deci am indoieli ca acea greutate e pusa degeaba. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ninos |
![]()
Post
#599
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
Posibil sa fie mai mult freon decit este necesar la capacitatea instalatiei (calcularea gresita) . Mie cu 750 gr imi face geata (bruma de fapt) pe conducta atunci cind ventilatorul aerotermei se afla pe tr1.
Galusca aia in nici un caz nu face ca sa dispara zgomotul compresorului cauzat de lucru la suprapresiune. |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#600
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Ninos @ 25 May 2007, 19:03) Am izolat termic conducta de joasa [...]Zgomotul a disparut cu desavirsire Tevile mele izolate au intrat in a-2a vara ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 23:08 |