DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Closed TopicAdd Video ReplayStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Profesionistii cu anvelope de vara pe timp de iarn

argon
post 16 Dec 2009, 11:43
Post #91


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




concluzia e ca virgula cu o anvelopa de vara intarita ca naiba pe vremea asta, poti sa ai si mama abs-elor ca tot in ala din fata te opresti, dar ABS-ul cu gume adecvate fac treaba ok, si scapi de grija sa nu bruschezi frana ca in cazul lipsa ABS.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 11:48
Post #92


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu scapi de grijă. Comenzile nu trebuie bruscate, indiferent de nivelul tehnologic al acaretului. smile.gif

O frână apăsată corect e mai eficientă decât una bruscă, fie ea și cu ABS.

Sistemele electronice ar trebui privite ca un ajutor în situații de urgență, nu ca o automatizare care să transforme pedala de frână într-un buton on/off.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 16 Dec 2009, 11:48
Post #93


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




The ECU constantly monitors the rotational speed of each wheel, and when it detects a wheel rotating significantly slower than the others — a condition indicative of impending wheel lock — it actuates the valves to reduce hydraulic pressure to the brake at the affected wheel, thus reducing the braking force on that wheel.
LE: Nu are rost sa ne contrazicem aiurea. Situatia e foarte simpla: daca, ruland cu cauciucuri de vara si pe polei la 5 km/h, apesi frana la blana se blocheaza rotile si mergi sanie 1 m sau intra ABS?

This post has been edited by ionutctn: 16 Dec 2009, 11:52


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 11:51
Post #94


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




E greșit exprimat. smile.gif Monitorizează variația vitezei unghiulare în unitatea de timp, adică decelerarea.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 16 Dec 2009, 11:53
Post #95


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Nu are rost sa ne contrazicem aiurea. Ne mai si aprindem de la nimica lucru biggrin.gif . Situatia e foarte simpla: daca, ruland cu cauciucuri de vara si pe polei la 5 km/h, apesi frana la blana se blocheaza rotile si mergi sanie 1 m sau intra ABS?

This post has been edited by ionutctn: 16 Dec 2009, 11:54


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Dec 2009, 11:55
Post #96


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Daca ai opel, iti intra absul. Daca ai orice alta masina, aluneci.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Dec 2009, 11:56
Post #97


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(C a t a l i n @ 16 Dec 2009, 11:37)
Au legătură foarte mare. Pentru că dacă sunt de bună calitate, creează o decelerație mai puternică. Dacă sunt mai proaste, patinează.

Repeți aiurea termenul TURAȚIE. Citește mai sus, nu măsoară nicio turație acel senzor. Dacă ar măsura turație, ar însemna ca dacă schimbi diametrul roților să scadă eficiența sistemului. Dacă ar măsura turație, pe disc / rulment / fuzetă sau unde măsoară ar fi un singur reper / pinten. Dar sunt mulți. Dacă ar fi necesară o turație completă pentru a determina ceva, sistemul ar fi foarte foarte lent.
*



Ia te rog frumusel sa gandesti inainte de a vorbi.
Citeste TU mai sus definitia sistemului pusa de ionutctn, definitie completa si corecta:
Poate iti traduci:
"The ECU constantly monitors the rotational speed of each wheel, and when it detects a wheel rotating significantly slower than the others"

Hai sa vedem cine vorbeste AIUREA:
"dacă sunt de bună calitate, creează o decelerație mai puternică. Dacă sunt mai proaste, patinează"
radmasa.gif
Pai pe gheata, daca rotile se blocheaza, masina NU DECELEREAZA prea mult, acceleratia negativa fiind dependenta de coeficientul de frecare dintre roti si gheata, nu de placutele de frana.
Oare cum calculeaza sistemul ala deceleratia? Cu tub Pitot?

"ar însemna ca dacă schimbi diametrul roților să scadă eficiența sistemului"
radmasa.gif

Si de ce ma rog? Crescand diametrul rotilor turatia scade, intr-adevar, dar...prea putin. Iar diferenta dintre "vitezele unghiulare" (adica TURATII) este si mai mica.

"Dacă ar măsura turație, pe disc / rulment / fuzetă sau unde măsoară ar fi un singur reper / pinten. Dar sunt mulți"
radmasa.gif

Poate tocmai ca sa masoare turatii mici prin aplicarea a 100 de impulsuri in loc de unul la o rotatie completa?
De masurare stroboscopica ai auzit?

Reperul ala singur de care zici tu era folosit la reglarea avansului vacuumatic, pe vremuri... Aveam unul la Oltcit...



--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 11:56
Post #98


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Dacă anvelopele nu sunt capabile să producă decelerația necesară, pentru a trece pragul necesar activării ABS, roțile se vor bloca și vei merge sanie.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 16 Dec 2009, 11:57
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




la 5 km/h... maina se opreste singura intrun metru... fara frana fara nimic...

eu cred ca nu va dati seama de ce insealna 5 km pe ora....

mai ales acum cand starda este plina de zapada....

asa ca bafta...si aveti grija cum conduceti...

This post has been edited by b76bgaarh: 16 Dec 2009, 11:58


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Dec 2009, 11:59
Post #100


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Eu cred ca tu trebuie sa schimbi rulmentii si sa cureti franele, ca bolovanul meu se opreste in vreo 15-20m de la 7kmph.

Si cred ca-mi dau seama cel mai bine, pentru ca la mine vitezometrul este digital.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 16 Dec 2009, 12:00
Post #101


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(b76bgaarh @ 16 Dec 2009, 11:57)
la 5 km/h... maina se opreste singura intrun metru... fara frana fara nimic...

eu cred ca nu va dati seama de ce insealna 5 km pe ora....

mai ales acum cand starda este plina de zapada....

asa ca bafta...si aveti grija cum conduceti...
*


Ne dam seama dar era o curiozitate biggrin.gif .

This post has been edited by ionutctn: 16 Dec 2009, 12:00


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 12:01
Post #102


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




DannyY, te hazardezi în afirmații aiurea. Repet, calculatorul de ABS determină decelerația. Nu îl interesează altceva. Senzorul acela măsoară o viteză unghiulară, dar nu e relevantă ca informație brută.

ECU nu monitorizează turația, ci variația turației, care este decelerare...

Poți râde până mâine, dacă ți se pare constructiv. Ia un document și studiază. Ai să vezi că am dreptate.

16 Dec 2009, 12:06:
Și uite cel mai bun exemplu ca să vezi că nu ai dreptate. La VAG, există sistem de semnalizare al penei de cauciuc. Spre deosebire de Renault, unde există un senzor de presiune la fiecare roată, la VAG se monitorizează turația, cum spui tu, a fiecărei roți. Când apare o pană, diametrul acelei roți scade, deci ea se va învârti mai repede. Eh, conform celor spuse de tine, în acel moment ar trebui ca pe celelalte roți să acționeze ABS-ul. Îți spun eu că nu o face. De ce? Pentru că nu apare o decelerare semnificativă.

This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:06


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Dec 2009, 12:06
Post #103


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(R19/16v @ 16 Dec 2009, 11:55)
Daca ai opel, iti intra absul. Daca ai orice alta masina, aluneci.
*



Sau Renault Symbol Fidji (vezi bardu)

@b76bgaarh:
5 Km/h e viteza normala a unui pieton "sprinten"
Masina are o inertie mult mai mare decat pietonul ala.
Pe gheata sau polei, forta de inertie este mult mai mare decat cea de frecare a anvelopelor cu asfaltul.

Ma rog, eu va spun ce este, voi vorbiti din carti.
Unii nici macar nu stiu ce zic din cartile alea.

@catalin:
Decelerarea e accelerarea negativa. Ce spui tu este "acceleratie unghiulara"
Ca sistemul sa stie daca ABS intra in functiune sau nu, trebuie sa afle cumva daca rotile patineaza sau nu.
Asta se face prin COMPARAREA vitezelor unghiulare ale rotilor.

Este adevarat ca e o limita a vitezei de la care diferenta este nesemnificativa. dar nu din motivele pe care le expui tu, ci din integrarea numarului de impulsuri primite de la fiecare roata in unitatea de timp.



--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 12:08
Post #104


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu compară viteze unghiulare, ci accelerații unghiulare.

Trebuia să spui de la început că tu nu accepți ce scrie în cărți, că nu mă mai osteneam...



radmasa.gif Vorba aia, cine vorbea de neștiut ce scrie în cărți radmasa.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=149297&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=147751&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=147934&hl=


This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:15


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 16 Dec 2009, 12:21
Post #105


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




@C a t a l i n
In legatura cu sistemul de semnalizare a unei pene de cauciuc la VAG vreau sa iti relatez urmatoarea intamplare la un Seat Leon: s-a dus cu masina in service cu rotile la presiune normala, i s-a lucrat la masina fara sa decontecteze bateria de la masina. S-a inlocuit si un cauciuc pe casco pe care il lovise in lateral. Cei de la service nu au facut presiunea bine la cauciucul montat. Pe drum nu a observat nimic, cand a ajuns acasa a umflat cauciucul si a memorat nivelul presiunii. In acest sens, nu cred ca functioneaza pe principiul spus de tine.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 12:24
Post #106


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ai văzut tu la mașină VAG senzor de presiune? Eu n-am văzut. Or fi având pe mașini mai noi, sau mai scumpe, dar pe Seat Leon, Toledo, etc, n-au. Există un buton de resetare a sistemului, după remedierea penei.

Exact așa cum am zis funcționează. Întreabă-l pe bulan. Sau citește-i Jurnalul de bord.

This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:27


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Dec 2009, 12:31
Post #107


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Am toata stima pentru carti si pentru cei care le citesc.
Am o si mai mare stima pentru cei care inteleg ceea ce citesc.

Toata lumea stie ca apa fierbe la 100 de grade, dar 90% din aceeasi multime uita ca asta se intampla in conditii ideale de puritate si presiune.

Pe urma raman surprinsi ca apa cu impuritati fierbe mai repede si zic ca termometrul e defect.
Sau ca nu fierbe nici la 150 de grade intr-un cilindru hidraulic la capatul caruia se aplica 2 tf.

Eu ti-am spus ca sistemul COMPARA 2 marimi similare la 2 roti distincte. Adica masoara diferenta dintre cele doua marimi. Tu o tii cu acceleratia, cu deceleratia, unghiulara sau liniara, etc.

Nu mi-ai raspuns la nici un comentariu, ci dai un exemplu de sistem de masurare bazat tot pe o comparatie.
Nu stiu cum masoara VAG chestia aia si cum se prinde sistemul ca e pana de cauciuc in loc de frana. Poate pentru ca pedala de frana nu e apasata? Sau stopul de frana nu e aprins? Dar oricum, nu face obiectul discutiei.

Am rugamintea sa-ti argumentezi urmatoarea afirmatie, in conditii de gheata/polei:
"dacă sunt de bună calitate (placutele de frana & restul), creează o decelerație mai puternică. Dacă sunt mai proaste, patinează"



--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 12:37
Post #108


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi nu pricep ce nu e clar. O anvelopă mai bună are un coeficient de frecare cu o altă suprafață, mai mare decât o anvelopă mai proastă. Corect?

Că suprafața aia se numește asfalt, și asigură o aderență mai bună decât gheața, este cred, evident.

Prin urmare o anvelopă mai bună rupe aderența mai târziu / la solicitări mai mari/ decât una proastă, atât pe asfalt cât și pe gheață.

Ce nu e clar?

Același raționament se aplică și în cazul plăcuțe disc.

Întrucât ABS nu poate controla aceste variabile, el acționează la alt nivel.


Vezi că îți atribui lucruri pe care inițial nu tu le-ai susținut, și te lansezi în afirmații nefondate. Dacă ABS ar compara numai între cele 4 roți diferențele, cum susții, dacă roțile se blochează simultan, sistemul rămâne fără informații, și te duci sanie...

This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:40


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Dec 2009, 12:39
Post #109


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Si deceleratia? adica...franarea?

(Poti sa ai mama anvelopelor de iarna + placute noi ca deceleratia e foarte mica)

This post has been edited by DannyY: 16 Dec 2009, 12:40


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 12:41
Post #110


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu înțeleg ce vrei să zici... încearcă să folosești mai multe cuvinte...

Păi e mică, dar e mai mare decât la anvelope de vară, și plăcuțe proaste... Acum contești utilitatea anvelopelor de iarnă?

Am scris de prima dată aici că întrucât calculatorul de ABS nu poate știi configurația anvelope, plăcuțe, asfalt etc, nu ia asta în considerare, CI REZULTANTA LOR, ADICĂ DECELERAREA MAȘINII LA APĂSAREA FRÂNEI...



This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:43


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Dec 2009, 13:01
Post #111


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(C a t a l i n @ 16 Dec 2009, 12:41)
Nu înțeleg ce vrei să zici... încearcă să folosești mai multe cuvinte...

Păi e mică, dar e mai mare decât la anvelope de vară, și plăcuțe proaste... Acum contești utilitatea anvelopelor de iarnă?

Am scris de prima dată aici că întrucât calculatorul de ABS nu poate știi configurația anvelope, plăcuțe, asfalt etc, nu ia asta în considerare, CI REZULTANTA LOR, ADICĂ DECELERAREA MAȘINII LA APĂSAREA FRÂNEI...
*



Mai multe cuvinte... OK:
Gheata sau polei inseamna ca daca apesi pe frana rotile au o aderenta atat de mica incat tind sa se blocheze.
Fara ABS, se blocheaza. Rotile NU se mai invart, dar masina se deplaseaza in virtutea inertiei, cu o deceleratie MICA datorata coeficientului de frecare gheata.

Cu ABS: sistemul nu permite blocarea rotii. Cu cat viteza de rulare este mai mare, si/sau sau aderenta e mai mica, cu atat "frecventa" batailor pedalei este mai mare. Masina se deplaseaza cu o deceleratie MICA data de viteza periferica a rotilor, data de viteza unghiulara care se micsoreaza LENT datorita sistemului ABS.

In ambele cazuri, in conditii de gheata, deceleratia este MICA. Nu are nici o relevanta ce placute de frana ai, ce anvelope ai, ABS, ESP, ETC.

Anvelopele de iarna sunt bune (n-am contestat utilitatea lor nici cand le-am montat pe masina). Dar NU pe gheata, ci pe zapada. Pe gheata mi se pare ca se comporta la fel ca cele de vara, adica patineaza ca dracu'.

Iar ABS intra in functiune pe gheata chiar si la 5 Km/h. Testat de mine astazi de dimineata si contestat de voi prin manualul de service Renault...

Acum sunt suficiente cuvinte?




This post has been edited by DannyY: 16 Dec 2009, 13:06


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Dec 2009, 13:05
Post #112


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.692
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ee tare am impresia ca cineva pe aici crede ca ABS masoara deceleratia masinii si nu a rotii. Si nu face asta.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 13:08
Post #113


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da, bine că reiei ce-am scris eu... smile.gif De mare angajament mesajul tău...

Și dacă intră la orice viteză, cum te-ai oprit? De ce există acea mențiune legată de o anumită viteză, sub care ABS nu mai funcționează?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Dec 2009, 13:15
Post #114


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(DannyY @ 16 Dec 2009, 11:15)
Opelul meu nu a fost facut de Renault.
Si faptul ca azi-dimineata la 5 Km/h chiraia ABS de imi arunca piciorul in tavan nu cred ca e un 'bug', ci un 'feature'

R19/16v are dreptate in materie de exactitate a exprimarii (orice viteza inseamna si cea a melcului la ralanti).

Dar ABS intra in functiune la orice viteza 'rezonabila'.
*



Peste postul ala ai sarit...
Reiau ce ai scris tu? Serios? Anvelope+placute noi + whatever = deceleratie mai mare?
Tocmai ti-am demonstrat ca nu prea...pe gheata sau polei...




--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 13:18
Post #115


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




N-ai demonstrat nimic. Ți-am zis mai sus că da, ai decelerație mai mare și pe gheață, cu anvelope mai bune. La fel cum ai în permanență, cu plăcuțe mai bune.

Unde ai văzut tu astfel de termeni rezonabili într-un calcul de fizică?

Ia zi, la un viraj, când roțile din exterior au o viteză de rotație mai mare decât cele din interior, și frânezi ușor, intră ABS-ul?

This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 13:19


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 16 Dec 2009, 13:18
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Abs-ul intra si la mine pe la cca 5 km/h daca pun frana brusc. Adica daca ma deplasez cu cc 5km/h, am gheata pe jos, si apas brusc pedala de frana, imi intra ABS-ul. Sa evit intrarea acestuia, doar "ciupesc" pedala de frana si atentie, miscarea sa fie una constanta !
ABS-ul intevine atunci cand ai lipsa de aderenta.

Nu ma intereseaza ce scrie Renault, eu iti spun ce patesc cu masina pe care o conduc zilnic !


--------------------
. . .
Think forward !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 16 Dec 2009, 13:18
Post #117


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




Eu zic ca e musai sa impuna si la noi prin LEGE OBLIGATIVITATEA echiparii cu anvelope de iarna si sanctionarea cu amenzi usturatoarte a incalcarii ei. In Germania asa e, iar acolo ALL Seasons <> iarna!
Asta nu va deszapezi drumurile, dar se va circula mai bine si mai sigur.
Degeaba mi-am luat eu anvelope de iarna, daca se propteste in spatele meu un rupt care nu s-a echipat cum trebuie , cum i s-a intamplat ieri unui coleg de serviciu.


--------------------
Ex Dacia SuperNova - -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 16 Dec 2009, 13:21
Post #118


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Iar pietonii sa aiba bocanci cu ținte.
Cine nu se conformeaza va fi, de asemenea, amendat usturator.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Dec 2009, 13:26
Post #119


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ete cum ies la iveala aia care inca sunt cu anvelope de vara desi afara ninge de rupe...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 16 Dec 2009, 13:30
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 954
Joined: 30 March 07
From: Constanta




victorie.gif
recunosc, m-ati prins. Daca ma vedeti in trafic impuscati-ma.
Dar cand o sa am cauciucuri de iarna si o sa raman blocat in oras pe polei sau zapada, eu pe cine ar trebui sa impusc???


--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicAdd Video ReplayTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 08:54
Forum Renault