Profesionistii cu anvelope de vara pe timp de iarn
![]() ![]() ![]() ![]() |
Profesionistii cu anvelope de vara pe timp de iarn
argon |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#92
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu scapi de grijă. Comenzile nu trebuie bruscate, indiferent de nivelul tehnologic al acaretului.
![]() O frână apăsată corect e mai eficientă decât una bruscă, fie ea și cu ABS. Sistemele electronice ar trebui privite ca un ajutor în situații de urgență, nu ca o automatizare care să transforme pedala de frână într-un buton on/off. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
The ECU constantly monitors the rotational speed of each wheel, and when it detects a wheel rotating significantly slower than the others — a condition indicative of impending wheel lock — it actuates the valves to reduce hydraulic pressure to the brake at the affected wheel, thus reducing the braking force on that wheel.
LE: Nu are rost sa ne contrazicem aiurea. Situatia e foarte simpla: daca, ruland cu cauciucuri de vara si pe polei la 5 km/h, apesi frana la blana se blocheaza rotile si mergi sanie 1 m sau intra ABS? This post has been edited by ionutctn: 16 Dec 2009, 11:52 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#94
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E greșit exprimat.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu are rost sa ne contrazicem aiurea. Ne mai si aprindem de la nimica lucru
![]() This post has been edited by ionutctn: 16 Dec 2009, 11:54 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
R19/16v |
![]()
Post
#96
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Daca ai opel, iti intra absul. Daca ai orice alta masina, aluneci.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
DannyY |
![]()
Post
#97
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 16 Dec 2009, 11:37) Au legătură foarte mare. Pentru că dacă sunt de bună calitate, creează o decelerație mai puternică. Dacă sunt mai proaste, patinează. Repeți aiurea termenul TURAȚIE. Citește mai sus, nu măsoară nicio turație acel senzor. Dacă ar măsura turație, ar însemna ca dacă schimbi diametrul roților să scadă eficiența sistemului. Dacă ar măsura turație, pe disc / rulment / fuzetă sau unde măsoară ar fi un singur reper / pinten. Dar sunt mulți. Dacă ar fi necesară o turație completă pentru a determina ceva, sistemul ar fi foarte foarte lent. Ia te rog frumusel sa gandesti inainte de a vorbi. Citeste TU mai sus definitia sistemului pusa de ionutctn, definitie completa si corecta: Poate iti traduci: "The ECU constantly monitors the rotational speed of each wheel, and when it detects a wheel rotating significantly slower than the others" Hai sa vedem cine vorbeste AIUREA: "dacă sunt de bună calitate, creează o decelerație mai puternică. Dacă sunt mai proaste, patinează" ![]() Pai pe gheata, daca rotile se blocheaza, masina NU DECELEREAZA prea mult, acceleratia negativa fiind dependenta de coeficientul de frecare dintre roti si gheata, nu de placutele de frana. Oare cum calculeaza sistemul ala deceleratia? Cu tub Pitot? "ar însemna ca dacă schimbi diametrul roților să scadă eficiența sistemului" ![]() Si de ce ma rog? Crescand diametrul rotilor turatia scade, intr-adevar, dar...prea putin. Iar diferenta dintre "vitezele unghiulare" (adica TURATII) este si mai mica. "Dacă ar măsura turație, pe disc / rulment / fuzetă sau unde măsoară ar fi un singur reper / pinten. Dar sunt mulți" ![]() Poate tocmai ca sa masoare turatii mici prin aplicarea a 100 de impulsuri in loc de unul la o rotatie completa? De masurare stroboscopica ai auzit? Reperul ala singur de care zici tu era folosit la reglarea avansului vacuumatic, pe vremuri... Aveam unul la Oltcit... |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
- 0T04```
2004/2015/2019 Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#98
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă anvelopele nu sunt capabile să producă decelerația necesară, pentru a trece pragul necesar activării ABS, roțile se vor bloca și vei merge sanie.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
la 5 km/h... maina se opreste singura intrun metru... fara frana fara nimic...
eu cred ca nu va dati seama de ce insealna 5 km pe ora.... mai ales acum cand starda este plina de zapada.... asa ca bafta...si aveti grija cum conduceti... This post has been edited by b76bgaarh: 16 Dec 2009, 11:58 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#100
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Eu cred ca tu trebuie sa schimbi rulmentii si sa cureti franele, ca bolovanul meu se opreste in vreo 15-20m de la 7kmph.
Si cred ca-mi dau seama cel mai bine, pentru ca la mine vitezometrul este digital. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 16 Dec 2009, 11:57) la 5 km/h... maina se opreste singura intrun metru... fara frana fara nimic... eu cred ca nu va dati seama de ce insealna 5 km pe ora.... mai ales acum cand starda este plina de zapada.... asa ca bafta...si aveti grija cum conduceti... Ne dam seama dar era o curiozitate ![]() This post has been edited by ionutctn: 16 Dec 2009, 12:00 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#102
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
DannyY, te hazardezi în afirmații aiurea. Repet, calculatorul de ABS determină decelerația. Nu îl interesează altceva. Senzorul acela măsoară o viteză unghiulară, dar nu e relevantă ca informație brută.
ECU nu monitorizează turația, ci variația turației, care este decelerare... Poți râde până mâine, dacă ți se pare constructiv. Ia un document și studiază. Ai să vezi că am dreptate. 16 Dec 2009, 12:06: Și uite cel mai bun exemplu ca să vezi că nu ai dreptate. La VAG, există sistem de semnalizare al penei de cauciuc. Spre deosebire de Renault, unde există un senzor de presiune la fiecare roată, la VAG se monitorizează turația, cum spui tu, a fiecărei roți. Când apare o pană, diametrul acelei roți scade, deci ea se va învârti mai repede. Eh, conform celor spuse de tine, în acel moment ar trebui ca pe celelalte roți să acționeze ABS-ul. Îți spun eu că nu o face. De ce? Pentru că nu apare o decelerare semnificativă. This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:06 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DannyY |
![]()
Post
#103
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 16 Dec 2009, 11:55) Sau Renault Symbol Fidji (vezi bardu) @b76bgaarh: 5 Km/h e viteza normala a unui pieton "sprinten" Masina are o inertie mult mai mare decat pietonul ala. Pe gheata sau polei, forta de inertie este mult mai mare decat cea de frecare a anvelopelor cu asfaltul. Ma rog, eu va spun ce este, voi vorbiti din carti. Unii nici macar nu stiu ce zic din cartile alea. @catalin: Decelerarea e accelerarea negativa. Ce spui tu este "acceleratie unghiulara" Ca sistemul sa stie daca ABS intra in functiune sau nu, trebuie sa afle cumva daca rotile patineaza sau nu. Asta se face prin COMPARAREA vitezelor unghiulare ale rotilor. Este adevarat ca e o limita a vitezei de la care diferenta este nesemnificativa. dar nu din motivele pe care le expui tu, ci din integrarea numarului de impulsuri primite de la fiecare roata in unitatea de timp. |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
- 0T04```
2004/2015/2019 Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#104
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu compară viteze unghiulare, ci accelerații unghiulare.
Trebuia să spui de la început că tu nu accepți ce scrie în cărți, că nu mă mai osteneam... ![]() ![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=149297&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=147751&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=147934&hl= This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:15 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
@C a t a l i n
In legatura cu sistemul de semnalizare a unei pene de cauciuc la VAG vreau sa iti relatez urmatoarea intamplare la un Seat Leon: s-a dus cu masina in service cu rotile la presiune normala, i s-a lucrat la masina fara sa decontecteze bateria de la masina. S-a inlocuit si un cauciuc pe casco pe care il lovise in lateral. Cei de la service nu au facut presiunea bine la cauciucul montat. Pe drum nu a observat nimic, cand a ajuns acasa a umflat cauciucul si a memorat nivelul presiunii. In acest sens, nu cred ca functioneaza pe principiul spus de tine. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#106
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ai văzut tu la mașină VAG senzor de presiune? Eu n-am văzut. Or fi având pe mașini mai noi, sau mai scumpe, dar pe Seat Leon, Toledo, etc, n-au. Există un buton de resetare a sistemului, după remedierea penei.
Exact așa cum am zis funcționează. Întreabă-l pe bulan. Sau citește-i Jurnalul de bord. This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:27 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DannyY |
![]()
Post
#107
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Am toata stima pentru carti si pentru cei care le citesc.
Am o si mai mare stima pentru cei care inteleg ceea ce citesc. Toata lumea stie ca apa fierbe la 100 de grade, dar 90% din aceeasi multime uita ca asta se intampla in conditii ideale de puritate si presiune. Pe urma raman surprinsi ca apa cu impuritati fierbe mai repede si zic ca termometrul e defect. Sau ca nu fierbe nici la 150 de grade intr-un cilindru hidraulic la capatul caruia se aplica 2 tf. Eu ti-am spus ca sistemul COMPARA 2 marimi similare la 2 roti distincte. Adica masoara diferenta dintre cele doua marimi. Tu o tii cu acceleratia, cu deceleratia, unghiulara sau liniara, etc. Nu mi-ai raspuns la nici un comentariu, ci dai un exemplu de sistem de masurare bazat tot pe o comparatie. Nu stiu cum masoara VAG chestia aia si cum se prinde sistemul ca e pana de cauciuc in loc de frana. Poate pentru ca pedala de frana nu e apasata? Sau stopul de frana nu e aprins? Dar oricum, nu face obiectul discutiei. Am rugamintea sa-ti argumentezi urmatoarea afirmatie, in conditii de gheata/polei: "dacă sunt de bună calitate (placutele de frana & restul), creează o decelerație mai puternică. Dacă sunt mai proaste, patinează" |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
- 0T04```
2004/2015/2019 Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#108
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi nu pricep ce nu e clar. O anvelopă mai bună are un coeficient de frecare cu o altă suprafață, mai mare decât o anvelopă mai proastă. Corect?
Că suprafața aia se numește asfalt, și asigură o aderență mai bună decât gheața, este cred, evident. Prin urmare o anvelopă mai bună rupe aderența mai târziu / la solicitări mai mari/ decât una proastă, atât pe asfalt cât și pe gheață. Ce nu e clar? Același raționament se aplică și în cazul plăcuțe disc. Întrucât ABS nu poate controla aceste variabile, el acționează la alt nivel. Vezi că îți atribui lucruri pe care inițial nu tu le-ai susținut, și te lansezi în afirmații nefondate. Dacă ABS ar compara numai între cele 4 roți diferențele, cum susții, dacă roțile se blochează simultan, sistemul rămâne fără informații, și te duci sanie... This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:40 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DannyY |
![]()
Post
#109
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Si deceleratia? adica...franarea?
(Poti sa ai mama anvelopelor de iarna + placute noi ca deceleratia e foarte mica) This post has been edited by DannyY: 16 Dec 2009, 12:40 |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
- 0T04```
2004/2015/2019 Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#110
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu înțeleg ce vrei să zici... încearcă să folosești mai multe cuvinte...
Păi e mică, dar e mai mare decât la anvelope de vară, și plăcuțe proaste... Acum contești utilitatea anvelopelor de iarnă? Am scris de prima dată aici că întrucât calculatorul de ABS nu poate știi configurația anvelope, plăcuțe, asfalt etc, nu ia asta în considerare, CI REZULTANTA LOR, ADICĂ DECELERAREA MAȘINII LA APĂSAREA FRÂNEI... This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 12:43 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DannyY |
![]()
Post
#111
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 16 Dec 2009, 12:41) Nu înțeleg ce vrei să zici... încearcă să folosești mai multe cuvinte... Păi e mică, dar e mai mare decât la anvelope de vară, și plăcuțe proaste... Acum contești utilitatea anvelopelor de iarnă? Am scris de prima dată aici că întrucât calculatorul de ABS nu poate știi configurația anvelope, plăcuțe, asfalt etc, nu ia asta în considerare, CI REZULTANTA LOR, ADICĂ DECELERAREA MAȘINII LA APĂSAREA FRÂNEI... Mai multe cuvinte... OK: Gheata sau polei inseamna ca daca apesi pe frana rotile au o aderenta atat de mica incat tind sa se blocheze. Fara ABS, se blocheaza. Rotile NU se mai invart, dar masina se deplaseaza in virtutea inertiei, cu o deceleratie MICA datorata coeficientului de frecare gheata. Cu ABS: sistemul nu permite blocarea rotii. Cu cat viteza de rulare este mai mare, si/sau sau aderenta e mai mica, cu atat "frecventa" batailor pedalei este mai mare. Masina se deplaseaza cu o deceleratie MICA data de viteza periferica a rotilor, data de viteza unghiulara care se micsoreaza LENT datorita sistemului ABS. In ambele cazuri, in conditii de gheata, deceleratia este MICA. Nu are nici o relevanta ce placute de frana ai, ce anvelope ai, ABS, ESP, ETC. Anvelopele de iarna sunt bune (n-am contestat utilitatea lor nici cand le-am montat pe masina). Dar NU pe gheata, ci pe zapada. Pe gheata mi se pare ca se comporta la fel ca cele de vara, adica patineaza ca dracu'. Iar ABS intra in functiune pe gheata chiar si la 5 Km/h. Testat de mine astazi de dimineata si contestat de voi prin manualul de service Renault... Acum sunt suficiente cuvinte? This post has been edited by DannyY: 16 Dec 2009, 13:06 |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
- 0T04```
2004/2015/2019 Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#112
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.692 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ee tare am impresia ca cineva pe aici crede ca ABS masoara deceleratia masinii si nu a rotii. Si nu face asta.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#113
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da, bine că reiei ce-am scris eu...
![]() Și dacă intră la orice viteză, cum te-ai oprit? De ce există acea mențiune legată de o anumită viteză, sub care ABS nu mai funcționează? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DannyY |
![]()
Post
#114
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
QUOTE(DannyY @ 16 Dec 2009, 11:15) Opelul meu nu a fost facut de Renault. Si faptul ca azi-dimineata la 5 Km/h chiraia ABS de imi arunca piciorul in tavan nu cred ca e un 'bug', ci un 'feature' R19/16v are dreptate in materie de exactitate a exprimarii (orice viteza inseamna si cea a melcului la ralanti). Dar ABS intra in functiune la orice viteza 'rezonabila'. Peste postul ala ai sarit... Reiau ce ai scris tu? Serios? Anvelope+placute noi + whatever = deceleratie mai mare? Tocmai ti-am demonstrat ca nu prea...pe gheata sau polei... |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
- 0T04```
2004/2015/2019 Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#115
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
N-ai demonstrat nimic. Ți-am zis mai sus că da, ai decelerație mai mare și pe gheață, cu anvelope mai bune. La fel cum ai în permanență, cu plăcuțe mai bune.
Unde ai văzut tu astfel de termeni rezonabili într-un calcul de fizică? Ia zi, la un viraj, când roțile din exterior au o viteză de rotație mai mare decât cele din interior, și frânezi ușor, intră ABS-ul? This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 13:19 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Avani |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Abs-ul intra si la mine pe la cca 5 km/h daca pun frana brusc. Adica daca ma deplasez cu cc 5km/h, am gheata pe jos, si apas brusc pedala de frana, imi intra ABS-ul. Sa evit intrarea acestuia, doar "ciupesc" pedala de frana si atentie, miscarea sa fie una constanta !
ABS-ul intevine atunci cand ai lipsa de aderenta. Nu ma intereseaza ce scrie Renault, eu iti spun ce patesc cu masina pe care o conduc zilnic ! |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
VladG |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca e musai sa impuna si la noi prin LEGE OBLIGATIVITATEA echiparii cu anvelope de iarna si sanctionarea cu amenzi usturatoarte a incalcarii ei. In Germania asa e, iar acolo ALL Seasons <> iarna!
Asta nu va deszapezi drumurile, dar se va circula mai bine si mai sigur. Degeaba mi-am luat eu anvelope de iarna, daca se propteste in spatele meu un rupt care nu s-a echipat cum trebuie , cum i s-a intamplat ieri unui coleg de serviciu. |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
- --
--
|
|
vijelie |
![]()
Post
#118
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Iar pietonii sa aiba bocanci cu ținte.
Cine nu se conformeaza va fi, de asemenea, amendat usturator. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#119
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ete cum ies la iveala aia care inca sunt cu anvelope de vara desi afara ninge de rupe...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Steel Tormentor |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 954 Joined: 30 March 07 From: Constanta ![]() |
![]() recunosc, m-ati prins. Daca ma vedeti in trafic impuscati-ma. Dar cand o sa am cauciucuri de iarna si o sa raman blocat in oras pe polei sau zapada, eu pe cine ar trebui sa impusc??? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Preference 1.4MPI
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 08:54 |