Istorie, lucruri pe care nu le-am facut la scoala..
![]() ![]() ![]() |
Istorie, lucruri pe care nu le-am facut la scoala..
radian |
![]()
Post
#991
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
wolfin |
![]()
Post
#992
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.856 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Niet.
De la gwzprom...nu am bagat...iar de la luk...o data in 20 ani. In rest omv/petrom sau mol cand risc pana prostului .. dar bag de 50 lei... Acum multi ani bagam si de la agip. |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#993
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Romnamol, cu Kazahstanul nu ne-am certata , nu?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
wolfin |
![]()
Post
#994
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.856 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
asa este
si rompetrol. 10% cam asa bag si de la ei...dar sunt prea rari sa conteze....desi intr un...timp bangam la greu de la dristor This post has been edited by wolfin: 13 Apr 2022, 15:24 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
bion |
![]()
Post
#995
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2022, 13:58) Ingineri , economisti si avocati erau si printre romani, cu studii la budapesta sau viena, dar erau. ce ii impiedicau pe acesstia sa aspire la un post din ala antementionat? Ca SNSPA nu cred ca se inventase pe atunci. Halbstein, e vorba de functionarime. Aia de zici erau oameni cu meserii care nu se omorau dupa fctii. administrative. Au fost prefecti, politicieni, unii au intrat ultetior in admin. ca Stan Vidrighin la TM. Guverul a trimis indivizi care cunosteau legislatia romana si trebuiau sa o implementeze. Au implementst hotia, coruptia, minciuna. Cu toate abuzurile facute de guverne etc.impotriva ziselor minoritati, in Ardeal, Banat era administratia imperiala care excela. S-a si spus ca puterea KuK era administratia locala cu sistemul ei impus de austrieci. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
marksman |
![]()
Post
#996
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.703 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Propun redenumirea topicului în "Isterie".
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
gibonu |
![]()
Post
#997
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.193 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(radian @ 13 Apr 2022, 11:05) Dacii liberi din sud si est, de bravi ce au fost avem azi Cadrilaterul... Cadrilaterul l-am luat cu japca de la bulgari, in 1913, dupa al doilea razboi balcanic. Cel in care armata romana a intervenit impotriva Bulgariei [alaturi de Grecia si Serbia], a trecut Dunarea, insa n-a apucat sa traga nici macar un foc de arma pentru ca razboiul s-a terminat. Cu toate astea, am reusit "performanta" de a avea niste soldati morti de holera. Dupa isparava din Bulgaria, toata lumea a inceput sa se dea cu curu' de pamant, cu ce super armata aveam. Iar rezultatele s-au vazut 3 ani mai tarziu, cand mareta armata a "infrant" pe toata linia, mai ales la Turtucaia. Denumit ulterior dezastrul de la Turtucaia. Iar Cadrilaterul l-am luat de la bulgari pentru a-i coloniza acolo pe aromani din Grecia si partial din Serbia. Cu ceva timp inainte de 1900, guvernul roman i-a sustinut masiv pe aromani, prin bani, carti, preoti, profesori, etc. Ceea ce nu a fost pe placul grecilor si sarbilor. Dupa finalul celui de-al doilea razboi balcanic, grecii si sarbii le-au propus romanilor sa ii colonizele in regatul Romanie pe aromani. Romanii au spus ca nu au unde, iar solutia a venit tot de la greci si sarbi: va dam Cadrilaterul de la bulgari. Colonizarea aromanilor a fost un esec, insa asta conteaza mai putin. In context, recomand "Tara de foc" a lui Geo Bogza. Descrie Cadrilaterul din anii '30. Saracie, sub-dezvoltare, niciun proiect de schimbare a situatiei si multe altele similare. Motiv pentru care "turcii din Cadrilater pleaca in Turcia, unde Kemal faureste tara noua". Ca sa terminam intr-o nota optimista: azi, cel putin zona de litoral al Cadrilaterului este anexata economic. Chelnerii vorbesc romana, menu-urile sunt in romana, plata se poate face in Lei, etc. 14 Apr 2022, 00:47: QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2022, 12:59) Interesant ca pe austrieci nu avem boala, desi si aia au carat cu trenul Aoleu. Ai spus cumva tren? Adica austriecii si ungurii au construit cale ferata in Banat si Ardeal? Calea ferata Oravita - Anina, o minune a tehnicii, o fi bine ca au construit-o austriecii? Probabil ca nu, ca ne furau carbunii cu trenul. Am mai spus si o repet. Daca Oravita - Ania era in Grecia sau Turcia, azi era tiparnita de bani. De caile ferate Cluj - Oradea sau Sibiu - Brasov ce poti sa ne spui? In afara de faptul ca au fost construite de unguri si ca azi sunt la fel ca in 1918 cand au plecat ungurii. Adica ne-electrificate si mare parte din ele cu linie simpla. 14 Apr 2022, 00:56: QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2022, 12:59) Ca romaneste" au furat, dar au si facut" A povestit @radian, cu lux de amanunte, cum administratia maghiara i-a scos pe bastinasii din Vale din bordeie si i-a bagat in case. Si multe altele. Insa ce conteaza, ne furau carbunii. Oricum, sunt foarte interesante ideile tale despre cum austriecii si ungurii au distrus Ardealul si Banatul. Astept continuarea. This post has been edited by gibonu: 13 Apr 2022, 22:56 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
bion |
![]()
Post
#998
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Tu, Radian si einstein sunteti docenti la istorie
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
radian |
![]()
Post
#999
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Bioane, noi suntem "experti" in istorie iar tu esti "expert" in ura rasiala, amerlocii, evreii, hitleristii, triburile slave de la rasarit, ungurii, britzii, sudistii, oltenii, moldovenii, miticii, tiganii, toti iti put... Doar Banatul e fruntea...
As mai aminti si linia ferata Simeria - Petrosani, inaugurata la 1870. Nu stiu la celelalte produse enumerate, dar in cazul carbunilor, de ce neaparat "au fost furati"? Astazi daca exportam Duster in Germania inseamna ca nemtii ne fura productia auto? Companiile miniere care exploatau carbunii, din banii castigati din vanzarea carbunilor, in mai putin de jumatate secol, pornind de la zero au creat un pol de dezvoltare industriala cu o dinamica record la nivelul intreguli continent. La nivel local cu banii castigati din vanzarea carbunilor s-a ajuns la un nivel de calitate a vietii record pentru Europa acelor vremi. Locuinte sociale pentru proletari, sistem medical, sistem educational. A fost ca un magnet pentru oameni din toate colturile Europei in speranta unui trai mai bun. As reformula un pic conceptul de afaceri cu carbuni de pe vremea imperiului. This post has been edited by radian: 14 Apr 2022, 06:39 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1000
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Adevarul e ca si fracezii in algeria si tunisia, belgienii in congo, americanii in republicile bananiere au adus numai bunastrae si crestere a nivelului de trai, luand in schimb o portiune infima din resursele naturale ale trailor repsective, opere de caritate ce sa mai!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
radian |
![]()
Post
#1001
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Am inteles din prima ca aici bati, vrei sa fortezi o paralela intre modul cum a tratat Imperiul Transilvania cu politica tarilor coloniale.
Orice timisorean iti poate face o lista lunga, lunga, cu realizarile in domeniul dezvoltarii urbane (iluminat public, transport local de persoane, etc.) multe dintre ele premiere la nivel continental. Timisoara a fost unul din orasele europene care au impus standardele de dezvoltare urbana. Acestea toate gratie banilor primiti prin grija Imperiului si administrati de functionari locali ai Imperiului (doar ti-a spus Bion ca romanii erau pra prosti sa fie buni administratori). Timisoara, probabil este exemplul cel mai elocvent, dar cu siguranta nu singurul, cu putina bunavointa poti gasi multe altele, in care administratiile locale s-au implicat cu succes in dezvoltarea urbana a locallitatilor pe care le-au administrat in numele Imperiului si in folosul comunitatilor locale (institutii publice, locuinte, scoli, spitale, edificii de cultura, multe altele). Sa nu intelegi ca toate astea le-au facut ca nu mai putea ei de grija romanilor, nu, le-au facut in folosul cetatenilor din a caror comunitate etnia faceau parte (unguri, sasi), dar de ele, indirect au beneficiat si romanii. Acuma nu incerc sa sustin ca in Transilvania a curs laptele si mierea sub austroungari, au fost multe si cele rele pentru comunitatea romaneasca, dar in niciun caz nu poti face comparatia cu coloniile tarilor occidentale din Africa sau Asia. Per ansamblul sau, Transilvania era binisor, ca dezvoltare economica, nivel de trai, nivel de instructie scolara, peste Regat, Banuiesc ca la asta se referea Traian Vuia cabd zice ca ungurii nu ne-au maghiarizat, dar domnii (de la Bucuresti) ne vor fanariotiza. Cu sigurana "maghiarizare' era o metafora, nu se referea la schimbarea forta a numelui de familie... ci la faptul ca in perioada cat a facut parte din Imperiu, Transilvania si-a gasit o identitate proprie. |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1002
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai si francezii nu au facut cai ferate? Admisinistrat orase etc . Era tRansilvania altceva decat o colonie? Bine francezii nu au adus francezi sa locuiasca in algeria, asta e adevarat. Si nici austriecii....
This post has been edited by einstein1984: 14 Apr 2022, 10:58 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bion |
![]()
Post
#1003
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Ady romanii din Ardeal nu erau prosti dar nu prea erau agreati sa intre in anumite functii. In perioada interbelica in Banat cel putin au fost cativa edili care au facut treaba buna.Timisoara a fost in vremea admin. austriece un loc unde s-au experimkentat sisteme de dezvoltare etc. V-am mai scris. Acum e un oras murdar care pute cu o populatie pestrita needucata fara simt civic.Cu un prtimar atat de tampit ca nu cred ca e in stare sa fure.
Asa sunt eu carcotas le gasesc hibe la toti. Au si banatenii destule dar ei sunt pe cale de disparitie ![]() Am zis eu ceva de hitleristi? ![]() CU EXCEPTIA EVREILOR SI ROMILOR CEILALTI NU SUNT RASE ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1004
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Capture.JPG ( Size: 143.79k )
Number of downloads: 385
colivie de mina belgiana la 1910... Erau f fericiti momarlanii ca lucrau 14 ore in subteran si veneau asa acasa in loc sa pasca vaca pe afara. This post has been edited by einstein1984: 14 Apr 2022, 11:02 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1005
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.702 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
IDGAF dar cum ai uploadat o poza fara watermarkul DC & reno???
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
bion |
![]()
Post
#1006
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Le trebuiau bani.Si la vremea aia cau toate idealizarile lui Ady viata de proletar era naspa peste tot.Nici unul din aia din colivie nu s-a imbogatit. A supravietuit.Pentru unii era singura alternativa.
The average life expectancy in the coal mines for those starting work at 15 y was found to be 58.91 y and 49.23 y for surface and underground workers respectively.Asta la amerloci astazi.Pe vremea invocata de Ady probabil 40 de ani era matusalemic.Media de viata generala era pe la 41 de ani. Silicoza. antracoza, , TBC.- erau un cocktail foarte eficient.Fumatul si alcololul sunt bonusuri. Today ,more than 10 percent of America’s coal miners with 25 or more years of experience have black lung disease, This post has been edited by bion: 14 Apr 2022, 11:48 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
gibonu |
![]()
Post
#1007
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.193 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 14 Apr 2022, 09:54) Era tRansilvania altceva decat o colonie? Hai sa facem o comparatie intre Alexadria [aprox. 45.000 locuitori] si Miercurea Ciuc [aprox. 39.000 locuitori]. Ambele resedinta de judet. Ce zici? Exista vreo difrenta intre ele? Pe care ai alege sa-l vizitezi? Nu mai vorbim despre faptul ca Ceausescu a facut praf centrul original din Miercurea Ciuc, a facut acolo centru civic. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
radian |
![]()
Post
#1008
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Bioane, intentia mea nu este sa idealizez. N-am zis ca a fost raiul pe pamant. Am zis doar ca proletarii de aici aveau conditii de viata la care multi altii de pe continent nici nu indrazneau sa spere.
Cu exceptia norocosilor care castiga la loto, sau au vreo matusa Tamara, nimeni nu s-a imbogatit din salariu. Nici atunci, nici acum. Bolile profesionale erau frecvente. Nu de dragul muncitorilor au "inventat" companiile miniere din Valea Jiului institutia medicului de intreprindere cu 50 de ani inaintea lui Malaxa in fabricile sale din Bucuresti, ci pentru ca era in interesul lor sa prelungeasca "durata de buna functionare" a muncitorilor. Zici tu ca acelor companii le trebuiau bani. Ei si, e ceva nou in asta? Te pomenesti ca ai devenit peste noapte adeptul teoriilor legate de proprietatea intregului popor... Ideea era ca principiile dupa care faceau bani, bune, rele nu discut, erau specifice acelor vremuri, erau identice cu principiile dupa care faceau bani toate companiile vremii din intreg Imperiul, respectand acealsi cod legislativ, si nu dupa principiul exploatarii coloniilor de catre tarile occidentale. Einstein, interesanta poza cu colivia de la mina belgiana din 1910. La mina Petrila s-a dat in folosinta prima instalatie de acest gen din Valea Jiului, in 1945. Din cate stiu eu ar fi prima si din Romania, dar nu bag mana-n foc. In orice caz, pana azi a ramas cea mai adanca din Europa, cobora pana la 940 m sub nivelul solului. Instalatia, cunoscuta sub numele generic "Putul centru" are o poveste interesanta pentru amatorii de istoria tehnologiei din RO. A fost inaugurat la 6 august 1945. Masina de extractie care a deservit instalatia a functionat vreme de 70 de ani, pana in anul 2015, cand motorul de actionare a decedat irevocabil. Exista o d-na, Imola Martonossy, azi, octogenara, inca foarte activa,o cunosc personal, o batranica simpatica, care azi da meditatii de limba germana si care a fost inginer minier, are o poveste interesanta, bine cunoscuta la nivel local. Este fica maistrului care a coordonat construirea masinii de extractie. Instalatia, in principiu avea doua colivii, legate intre ele cu un cablu, una urca, cealata cobora. Angajatii din mina nici nu au vrut sa auda sa urce in colivie. Le era frica. Nu aveau increde ca un cablu poate sustine simultan doua colivii. Maistrul, ca sa le dovedeasca fiabilitatea instalatiei si-a pus la bataie familia. Fica, de care aminteam mai sus, pe atunci in varsta de sase ani si sotia, s-au dat cu colivia in sus si in jos... Nu stiu daca este un record omologat, dar cred ca a fost cea mai tanara minierita din Ro. Mai multe detalii: https://gddhd.ro/actualitate/arderea-unui-m...a-mina-petrila/ This post has been edited by radian: 15 Apr 2022, 05:56 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1009
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gibonu @ 14 Apr 2022, 22:18) Hai sa facem o comparatie intre Alexadria [aprox. 45.000 locuitori] si Miercurea Ciuc [aprox. 39.000 locuitori]. Ambele resedinta de judet. Ce zici? Exista vreo difrenta intre ele? Pe care ai alege sa-l vizitezi? Nu mai vorbim despre faptul ca Ceausescu a facut praf centrul original din Miercurea Ciuc, a facut acolo centru civic. As alege sulina sincer sa fiu, sau alexandria de la 1910, ca si acolo a fost "sistematizat" totul . cappture.jpg ( Size: 17.31k ) Number of downloads: 306 Capture.JPG ( Size: 34.11k ) Number of downloads: 302 Banui totusi ca scopul ungurilor nu era sa faca destinatii turistice. @radian, aha, deci austriecii nu numai ca ne exploatau, dar nici macar nu o faceau cu ultima tehnologie. This post has been edited by einstein1984: 15 Apr 2022, 07:31 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dacis |
![]()
Post
#1010
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(gibonu @ 14 Apr 2022, 22:18) Hai sa facem o comparatie intre Alexadria [aprox. 45.000 locuitori] si Miercurea Ciuc [aprox. 39.000 locuitori]. Ambele resedinta de judet. In Alexandria n-am avut placerea sa ajung, dar la Miercurea ciuc am fost de cateva ori. Nu m-a dat gata. Oras comunist traditional. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
RDK |
![]()
Post
#1011
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 6 March 16 From: București ![]() |
In 13 octombrie 1995, Tribunalul din Alexandria - Romania, dupa 5 ani de deliberari legale, (motivatii puerile aduse de avocatii ex-regelui Mihai : boala, neplata taxelor legale din partea ex-regelui Mihai), decide recunoasterea deciziilor tribunalului din Portugalia (1955) si a Curtii Supreme a Frantei (1957), respectiv recunoasterea Altetei Sale Regale Printul Carol Mircea drept prim nascut si legal mostenitor al Majestatii Sale Regale Carol al II-lea.
Adică Prins Pol, dat în urmărire internațională acum 1 an jumate ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2014
|
|
dacis |
![]()
Post
#1012
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
RDK |
![]()
Post
#1013
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 6 March 16 From: București ![]() |
![]() Clar îmi trebuie o excursie de documentare la Alexandria |
--------------------
Dacia
Duster
2014
|
|
bion |
![]()
Post
#1014
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Clasa a opta istoria romaniei
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
gibonu |
![]()
Post
#1015
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.193 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 Apr 2022, 09:24) As alege sulina sincer sa fiu, Sa inteleg ca Sulina este 100% o creatie romanesca, este 100% viziunea politicienilor romani de la Bucuresti? Sa inteleg ca politicienii romani de la Bucuresti au construit cladirile reprezentative din Sulina si ca tot ei l-au tocmit pe Charles Hartley sa regularizele navigatia pe bratul Sulina? Sa inteleg ca CED [Comisia Europeana a Dunarii], un precursor al UE, a fost degeaba, a avut doar un rol decorativ? 22 Apr 2022, 01:24: QUOTE(dacis @ 15 Apr 2022, 11:31) la Miercurea ciuc am fost de cateva ori. Nu m-a dat gata. Oras comunist traditional. Din ce spui pare ca nu ai iesit din centrul civic. Adica exact partea de oras pe care a distrus-o Ceausescu cu viziunea lui urbanistica. This post has been edited by gibonu: 21 Apr 2022, 23:24 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
nasty |
![]()
Post
#1016
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.529 Joined: 3 January 05 ![]() |
Istoria se repetă:
https://www.contributors.ro/patimile-ucrainei/ “ Un alt preot din Kramatorsk ne-a povestit ce s-a întâmplat în perioada premergatoare conflictului. Ne-a povestit cum „câteva sute turiști” – probabil soldați din trupele speciale ruse – au apărut în Kramatorsk în timpul și imediat după Maidan, cum au sabotatat, cum au deschis calea „omuleților verzi” ”. Și la noi turiștii l-au adus pe omul Moscovei în 1989, la conducerea Ro. Ar trebui să nu le mai dea viză la niciun turist, să vezi atunci revoluția turiștilor pe plan intern. This post has been edited by nasty: 24 Apr 2022, 12:44 |
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
gibonu |
![]()
Post
#1017
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.193 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(nasty @ 24 Apr 2022, 14:43) Și la noi turiștii l-au adus pe omul Moscovei în 1989, la conducerea Ro. Iar incalzim ciorba asta cu turistii sovietici din 1989 din RSR? Iar punem botu' la vrajela lansata de fostii securisti [precum mare istoric Alex Mihai Stefanescu] si de Cartianu [care nu cred ca a fost securisti]? Pe topicul despre comunism s-a dezbatut, recent, problema turistilor sovieitici prezenti in RSR in decembrie 1989. Unii colegi de forum au sustinut prezenta acelor turisti, insa nu au putut furniza nicio fotografie de filaj, niciun raport al securitatii, nicio nota informativa, nicio ... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1018
|
![]() - Group: Members Posts: 22.607 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Era vorba de Iliescu.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#1019
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Aici nu pot decat sa spun ca in acele zile, INAINTE sa o taie odiosul dictator si sinistra sa sotie cu elicopterul am auzit si eu de turistii astia. Da, am auzit - desi se cam stie cum circulau informatiile in perioada aceea, cand iti era frica si sa stranuti gresit - cam cum e in Rusia acum. Parerea mea ca a fost o informatie lasata sa rasufle de cine trebuie, pentru cine trebuie. Adica manipulare, zic eu, acum, dupa atatia ani.
|
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
gibonu |
![]()
Post
#1020
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.193 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 24 Apr 2022, 23:03) Era vorba de Iliescu. Ramane pentru viitoarele generatii de istorici sa se pronunute despre implicarea Moscovei lui Gorbaciov in impunerea lui Iliescu in RO. QUOTE(paul_damian @ 24 Apr 2022, 23:06) Parerea mea ca a fost o informatie lasata sa rasufle de cine trebuie, pentru cine trebuie. Adica manipulare, zic eu, acum, dupa atatia ani. Iar apoi a fost rostogolita de fostii securisti si de Cartianu pentru a acredita ideea ca in cadrul Revolutie din 1989 au tras doar Armata, Garzile patriotice si muncitorii care au primit Kalasnikov cu buletinul [sau fara]. Si ca securitatea nu a avut absolut nicio implicare. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 12:57 |