Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
mmarinaru |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 9 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
1.6 Mpi Ambition
- B 03642
|
|||
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
la orice masina cu calculator poti sa ii schimbi chip-ul
|
-------------------- fan VAG!
|
|
andreic |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mmarinaru @ 12 Apr 2005, 23:28) Salutare tuturor, sunt un fericit posesor de Logan Ambition de vreo doua saptamani si am tot cautat pe forum despre chip tunning. N-am gasit nimic relevant si tare sunt curios daca se poate face ceva in directia asta. Cauta atent ca sunt si adrese de firme care fac tuning si costa in iur de 200- 250 euro pentru cip. Cipul singur iti da cam 10 cp. Daca vrei sa te duci mai sus trebuie sa schimbi si filtrul si evacuarea, si la motorul de 1,6l vei obtine la final cam 107-108 cp. Pretul final va fi cam de 500-600 euro. This post has been edited by andreic: 13 Apr 2005, 21:34 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
tazzz |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
ai putea sa mai faci ceva, tine minte ca e doar o idee, ii dai foc si banii de la asigurare ii dai avans la un megane 2 cu motor de 1.6 16v...
daca ai sa cauti putin mai mult ai sa vezi ca nu prea ai ce face motorului de 1.6 8v...nici macar cu chip, filtru de aer si evacuare directa... --> a se vedea incercarile lui zero(solenza alba de CT) care nu a reusit sa scoata prea mult din motorul de 1.4...deci nici ala de 1.6 nu e prea diferit... ca un tuning extrem ai putea sa pui 16 valve in loc de 8...sau sa schimbi motorul cu totul, vre-unul de ferrari ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
mmarinaru |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 9 April 05 ![]() |
Multumesc pentru idee (aia cu pusul banilor pe foc) si o gasesc chiar constructiva.
![]() |
--------------------
Dacia Logan
1.6 Mpi Ambition
- B 03642
|
|
John |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 12 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca ai mai putea sa faci ceva, fara nici un misto, dar cred ca ar costa cam mult si nici nu stiu cine ar putea face in Romania...Si anume, admisie directa pe fiecare cilindru, adica fiecare cilindru sa aiba un filtru sport mai mic. Ar trebui schimbata camera de admisie si altele, dar exista chituri de tuning pt chestia asta.Si castigi vreo 40 cp doar din asta....si daca mai vrei si chip...si daca ii rescri si softul...si daca schimbi si evacuarea...si daca pui si catalizator sport...si asa mai departe...Eu cred ca se pot face multe din motorul asta, doar sa ai bani si sa gesesti ce trebuie..
Bafte multe. |
--------------------
Dacia
logan ambition
- DJ 06 aaa
|
|
driverx |
![]()
Post
#7
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
John |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 12 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 14 Apr 2005, 10:28) 40 cp....din asta? 40 cp e valabil doar in mintea unora si pe cutia kit-ului respectiv daca exista. In realitate nu cred.... Nu garantez si nu vreau sa spun prostii, nu am vazut pus in realitate ci doar am citit si am vazut fotografii.Era pe o masina de competitie, nu mai stiu exact ce era dar avea motor de 1,4 si au scos din ea 210 cp..(si motoru ala de 1,4 nu era rotativ ![]() Repet, nu ma pricep foarte bine la tuning de mare performanta, ziceam doar ca se poate. Voi reveni cu poze. |
--------------------
Dacia
logan ambition
- DJ 06 aaa
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
la orice masina cu calculator poti sa ii schimbi chip-ul
prietene, atat iti spun: stii ce-i ala motronic? |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
John |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 12 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
logan ambition
- DJ 06 aaa
|
|
tazzz |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
John: poti sa-i faci multe dar trebuie bani...banii aia in plus bagati in motor puteai sa-i adaogi la restul de bani si iti luai o masina care are motor mai puternic din fabrica...
daca reusesti sa-i mai adaogi 30-40CP oricum mai tre sa-i schimbi amortizoare, roti, cauciucuri(numai de aici mai adaogi 1500-2000 euro), coborata garda la sol; iar toate astea adunate nu renteaza... mmarinaru: de-asta am si fost sarcastic pentru ca nu e masina sport ci masina de familie, sigur, trage bine, merge frumos dar nu e bolid... cauta vre-un megane2 1.6 16v care s-a dat peste cap(dat dauna totala) si cumpara-i motorul, monteaza motorul pe masina ta si cred ca vei obtine performante in cel mai simplu mod ![]() singurul avantaj ar fii ca ai cel mai tare logan din romania...da nu mai bine ai un megane 2 sau alta masina? ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
John |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 12 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, sunt foarte de acord cu tine...Nu e o masina sport si nici nu are rost a incerci sa o faci..Da totusi poate macar un chip mic acolo
![]() |
--------------------
Dacia
logan ambition
- DJ 06 aaa
|
|
MMihai |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI ![]() |
nu se poate pune chiulasa 16v pt ca la motorul renault 8v evacuarea este prin fata motorului iar la 16v vine pe deasupra deci ar fii mult mult mai complicat, nu spun ca nu e realozabil dar costurile pentru adaptari + alte lucruri neasteptate te-ar duce cu gandul ca ieseai mai ieftin daca schimbai motorul cum zicea tazz sau luati de aici link pt un motor de 2.0 16v de clio sport .. 1950E, cutia si motorul sunt in stare buna http://www.mobile.de/SID5m08QzxsJgJipMuxa5...11111161001039&
|
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
Patefon |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa castigi 10-15 cai putere se poate dar nu te mai ajuta etajarea cutiei. Prin chip tunning curba de putere se modifica substantial si pierzi din putere si cuplu la turatii joase 2500 - 3500 Rpm si castigi putre intre 4000 si 5000 Rpm. Loganu fiind cu eticheta "cut costs" nu ai camasi la cilindri si nici role la supape ceea ce va duce la uzura prematura a motorului daca mergi mult in regim de turatie ridicata. La 350 Euro un cip tunning (sa nu pui Power Box) mai bine te gandesti sa-i dai mai mult aer cu un set de filtre si o priza de aer.
|
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
razvanescu |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
QUOTE(andreic @ 13 Apr 2005, 21:33) Cauta atent ca sunt si adrese de firme care fac tuning si costa in iur de 200- 250 euro pentru cip. Cipul singur iti da cam 10 cp. Daca vrei sa te duci mai sus trebuie sa schimbi si filtrul si evacuarea, si la motorul de 1,6l vei obtine la final cam 107-108 cp. Pretul final va fi cam de 500-600 euro. Fara 16valve sau macar o turbina nu o sa ajunga nici dracul la 107CP cu motorul asta cu 8 valve. Degeaba fortezi injectia cu cip tuning daca nu ai si un debit de aer proportional care sa se amestece cu surplusul ala de benzina... |
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
QUOTE(tazzz @ 13 Apr 2005, 23:16) ca un tuning extrem ai putea sa pui 16 valve in loc de 8...sau sa schimbi motorul cu totul, vre-unul de ferrari ![]() ![]() |
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#17
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Cred ca trebuie vazut pe masinile Renault pe ce masini era folosti 8v -ul asta si ce alte motorizari mai erau pe aceeasi gama de masina pentru ca daca ei au reusit sa puna motoare diferite pe aceeasi masina sigur se poate si pe Logan (doar urmeaza sa puna chiar ei 16v).
Acuma multi or sa zica ca e scump sa faci modificarea tu insa dupa ce ai cumparat masina si deja ai dat banii e mai simplu sa te gandesti cum sa schimbi decat sa vinzi si sa cumperi altceva, plus ca sunt sigur ca placerea dea a face un lucru nu se compara cu cea a vanzarii si cumpararii. Pana la urma cam asta-i spiritul Dacia... "do it yourself". Cine are placerea si priceperea se baga, cine nu... nu iar topicul asta cu siguranta e pentru hobbisti. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#18
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Am citit TOT ce ati scris voi... Sfaturi bune!!! Spuneti-i omului ca ORICE AR FACE LA MOTOR, puterea se pierde din cauza CUTIEI, care are rapoartele calculate pt consum mic.. Nu stiu daca ati incercat, dar eu am facut experimente! Cel mai plauzibil a fost cu Andrei_Logan... Am avut mai demult postate si filmele.. Pe scurt: masina mea, STOCK, in a1a i-am luat fata si apoi am mers in paralel pana s-a terminat drumul! NU SE MERITA.. SI sa nu uit: Andrei avea atunci pe Logan: chip, tobe sport Borla directe, filtru.. Se merita investitia? Raspuns: NU!
Vrei tuninig? Simplu: Alte rapoarte in cutie, si apoi te bagi in motor, evacuare... Datul cu parerea e sport national la noi! Mai bine ne luam alte masini si terminam cu incercarile astea penible de a scoate 10-15 cai (care nici nu exista mai multi de 4-6..) .. Am vrut si eu intr-un timp sa fac d'astea dar am zis ca mai bine imi pun piele in interior decat sa investesc aiurea! Parerea mea! |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
asybo2002 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
sustin parerea de mai sus...problema e de cutie...o singura problema ramane cat va consuma Loganul cu o cutie pt viteza daca cu asta economica haleste la modul in care o face acum???
|
--------------------
DACIA
Duster 4x4, 1.5 dCi
2010 Laureate
- B "Merge si asa" ... Drama sau inventivitate !?
|
|
MMihai |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI ![]() |
cine chiar vrea sa faca ceva poate sa isi modifice si rapoartele la cutie dar sunt sigur ca nu va mai fii ca din fabrica si va intampina si alte probleme.
concluzie.. cine este pasionat (exclus maniacilor) sa-si faca esapamentul, sa-si puna un kit de admisie directa si chip ![]() |
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
Pentru cine a zis mai sus ca aprins aceeasi viteza cu a I-a fata de masina cu tuning, a fost probabil doar diferenta de sofer. La viteza 1, 2 si posibil 3, rapoartele la cutie sunt suficient de mici pentru a lasa motorul sa se tureze destul de repede pana la turatia lui maxima admisa. Diferentele unui motor mai puternic chiar pe aceeasi cutie se vor vedea cel mai bine in viteza a 5-a deoarece acolo motorul nu mai face fata si simti orice pala de vant frontala, plus ca din cauza raportului foarte mare din viteza a 5-a, motorul nu va ajunge niciodata la turatia maxima specificata. In schimb cei 10-15 cp in plus va aduce ca diferenta (pe aceeasi cutie) o influenta mai mica a vantului frontal si posibilitatea de a creste mai mult in turatie motorul, de unde rezulta o viteza maxima atinsa mai mare...
|
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
vedeti ca io la Baneasa m-am intrecut cu un megan de 1.6 8valve, care avea 87 de cai la roata pe dyno!
banuiesc ca se potrivesc chiulasele, vei beneficia de supape mai mari!; va trebui rabotata pentru marirea raportului de comprimare se poate monta un al 5lea injector (ca ala de pornire)care sa porneasca la comanda, ex peste 3000 de ture, functionand ca un fel de boost mai mult nu se merita..dc vrei sa-i faci ciptuning , evacuare si filtru , te pun in legatura cu baiatu cu meganu, dar te atentionez ca sigur n-o vei face prea sportiva, pentru ca nu e cazul! - cielo te va face!-dc asta vrei |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#23
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
QUOTE(razvanescu @ 21 Apr 2005, 10:50) Pentru cine a zis mai sus ca aprins aceeasi viteza cu a I-a fata de masina cu tuning, a fost probabil doar diferenta de sofer. La viteza 1, 2 si posibil 3, rapoartele la cutie sunt suficient de mici pentru a lasa motorul sa se tureze destul de repede pana la turatia lui maxima admisa. Diferentele unui motor mai puternic chiar pe aceeasi cutie se vor vedea cel mai bine in viteza a 5-a deoarece acolo motorul nu mai face fata si simti orice pala de vant frontala, plus ca din cauza raportului foarte mare din viteza a 5-a, motorul nu va ajunge niciodata la turatia maxima specificata. In schimb cei 10-15 cp in plus va aduce ca diferenta (pe aceeasi cutie) o influenta mai mica a vantului frontal si posibilitatea de a creste mai mult in turatie motorul, de unde rezulta o viteza maxima atinsa mai mare... Cei asa zisi 90 de cai stock la un 1.6 nu aduc mare diferenta... Avand in vedere ca masina este anti-aerodinamica, diferentele la viteza maxima se vor simti numai daca vantul bate din spate... NU e cazul sa discutam de Logan ca o masina puternica, caci acest lucru este pur folclor! Masinile care pot avea tenta sport au din fabrica peste 130 de cai (stock!) Ar trebuie ca modificarile aduse masinii se se opreasca la partea estetica! Parerea mea si a multora... |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
marksman |
![]()
Post
#24
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Ca sa nu mai deschid alt topic, pun si eu o intrebare legata de chip tuning.
Asa cum exista chip tuning orientat spre performanta(in sensul cresterii puterii, cu pretul cresterii consumului banuiesc...), nu se poate face un chip tuning in sensul scaderii consumului (probabil cu scaderea corespunzatoare a puterii) ? Intreb si eu, pentru ca in ultima saptamana masina consuma in oras tot peste 9.8 (varful a fost la 10.1) fara A/C. Asta-i chiar culmea, 1300-le "papa" aceeasi cantitate (10) de gaz in oras! (metoda plinului) |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
dydycom |
![]()
Post
#25
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
citeste articolul de pe automondial.ro si o sa te lamuresti care e treaba cu chipu' si consumu'
|
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
dydycom |
![]()
Post
#26
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
apropo de chipuri nemtesti.........................ia aruncati un ochi aici si sa spuneti parerea voastra....de CHIP NEMTESC
http://auto.obd2-diagnostic-adapter-for-pc...ec.cz/PowerBox/ |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
Steve From Oradea |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.002 Joined: 11 October 04 From: Oradea ![]() |
Cine vrea chip tuning pentru Logan 1.4-1.6 pentru 250E:
http://www.tuningshop.ro/info/chiptuning.htm |
--------------------
Renault
Laguna II Dynamique 1.9dCi - 140CP
2003
- BH
|
|
modream |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Suna interesant, cine se baga primul ?
![]() |
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
narcisoi |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 5 February 05 ![]() |
daca scrii un mail la borla o sa primesti raspuns.. mie miau zis ca 12-13 milioane
![]() |
--------------------
Reno
Fluence 1.5 dci 85
cheala 2010
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
Mi-am schimbat eu evacuarea acum o luna juma' la Borla - 13 mil (galerie, intermediara, finala)
Chip 200 euri + TVA la Aspad (parca prin februarie l-am schimbat) Kit Pipercross Viper (tot de la Aspad) |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 19:42 |