DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Opel a fost luat de Magna si Sberbank, Colaborare ruso-canadiana-austriaca

aphophis
post 1 Jun 2009, 08:12
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




E oficial, in urma falimentului gm, opel va fi vandut consortiului format din furnizorul auto si asamblatorul Magna si banca ruseasca Sberbank . Astfel 35% din opel va fi detinut de Sberbank, 35% va fi detinut de gm, 20% va fi detinut de Magna , 10% fiind detinut de sindicate. Circula zvonuri ca rusii nu prea au de gand sa tina opel-ul pe linie de plutire, ci urmaresc doar tehnologia opel , liniile de fabricatie si reteaua de vanzari, plus banii obtinuti de la statul german. Se pare ca in germania nu vor fi mari reduceri de personal, insa in celelalte tari unde opel/vauxhall au fabrici, vor fi atinse puternic de disponibilizari. Pentru asta guvernul german va oferi un imprumut de 1.5 miliarde de euro asap.


QUOTE
pel a fost cedat de GM catre Magna, Rusia jucand insa un rol esential in afacere. In perioada urmatoare vor disparea 11.000 de joburi in cadrul uzinelor Opel.
OFICIAL: Opel pleaca de la GM la Magna, via Rusia zoom

Guvernul german a acceptat intelegerea dintre General Motors si grupul Magna/GAZ pentru preluarea Opel, compania din Russelsheim trecand acum cu acte in regula din curtea americanilor de la GM in cea a canadiano-austriaco-rusilor de la Magna/GAZ, dupa exact 80 de ani in care GM a detinut majoritatea actiunilor companiei germane. Germania a evitat astfel o situatie extrem de sensibila a marcii si a muncitorilor acesteia, in conditiile in care se asteapta ca General Motors sa isi anunte luni falimentul.

Conditiile intelegerii dintre parti arata ca GM va mentine 35% din Opel iar sindicatele muncitorilor Opel raman cu 10%, restul procentelor fiind impartite intre compania Magna (20%) si banca ruseasca de stat Sberbank (35%), care a oferit sprijin financiar pentru reglementarea intelegerii.

Conform intelegerii, Germania va avea rol de garant pentru un imprumut de circa 3.5 miliarde de euro pentru noii detinatori ai Opel, guvernul german urmand sa imprumute chiar el companiei  Opel 1.5 miliarde de euro. In aceste conditii, suma garantata de Magna pentru a mentine Opel pe linia de plutire in urmatoarele saptamani este de 300 de milioane de euro.

20% DIN JOBURILE OPEL DISPAR

Sindicatele Opel au avut un cuvant greu de spus in desfasurarea ostilitatilor negocierilor, dupa ce acestea au ales Magna in detrimentul Fiat, desi consortiul canadiano-austriac a anuntat din start ca va taia circa 11.000 dintre joburile europene Opel, un sfert dintre acestea fiind in Germania. Opel dispune in acest moment de 50.000 de angajati.

“Cred ca este startul unui nou viitor pentru Opel, pentru muncitori, pentru companie si pentru brandul in sine”,a declarat seful GM Europe, Carl-Peter Forster.

CE SE INTAMPLA CU FABRICILE EUROPENE OPEL?

Totusi, mutarea ridica insa multe semne de intrebare, foarte multi analisti germani si sindicatele muncitorilor Opel din afara Germaniei fiind nemultumiti de afacere, pe care o considera una pur electorala. In urma acordului, uzinele Opel din Germania nu vor fi inchise, insa nu exista inca nicio promisiune in acest sens legata de celelalte fabrici Opel din Europa. Mai mult, conform planului Magna, Opel va fi utilizat intens pe piata din Rusia, care inaintea izbucnirii crizei reprezenta cea mai dinamica piata europeana din punctul de vedere al cresterii vanzarilor. Acest lucru va insemna transferul unei parti a productiei europene intr-o uzina ruseasca detinuta de Oleg Deripaska, magnatul care sta in spatele companiei GAZ, partenerul principal al celor de la Magna in afacerea Opel.

De altfel, sindicatele muncitorilor Opel din Marea Britanie, acolo unde marca germana dispune de doua fabrici, au acuzat in termeni duri statul german, pe care l-a considerat mult prea aplecat asupra salvarii numarului de locuri de munca in detrimentul analizei la rece a ofertelor in complexitatea lor. Una dintre explicatii ar fi aceea ca Angela Merkel mizeaza pe reactia populara pozitiva in conditiile in care toamna acestui an va gazdui o runda de alegeri parlamentare in Germania. Unele voci din politica merg chiar mai departe, sustinand ca “afacerea Opel” reprezinta o palma data ofertelor adevarate, cum ar fi cea din partea Fiat, Germania alegand grupul Magna/GAZ, finantat de rusi, din cauza legaturilor energetice pe care ele doua state le au.

CRITICI DURE DIN PARTEA ANALISTILOR

“Investitorii canadiano-rusi vor incerca tot ce este posibil, apoi vor vedea ca au gresit, astfel ca Opel va deveni o companie falimentara in doi sau trei ani”, sustine Frank Schwoppe, analist al bancii germane Nord LB. Opinia acestuia este impartasita, de altfel, de majoritatea analistilor economici germani, care sustin ca statul a luat o decizie pripita si ca Magna nu detine experienta in fabricarea de masini, asa cum era cazul celor de la Fiat. "Totul pare sa fie facut in graba, pe baze extrem de sensibile. Sa spunem ca sansele ca aceasta afecere sa functioneze sunt de 60-70%", sustine Juergen Piper, analist auto al Bancii Metzler, citat de AFP.

Mai mult, insasi Angela Merkel accepta faptul ca lucrurile sunt inca neclare in privinta viitorului Opel: “Pentru Magna si Opel, munca de abia incepe. Sunt o multime de greutati peste care cele doua companii trebuie sa treaca”, sustine Cancelarul german.

CE VA FACE FIAT?

Seful Fiat, Sergio Marchionne, anuntase deja ca se retrage din cursa pentru Opel cu o zi inainte de finalizarea negocierilor. Dar visul sau, de a transforma Grupul Fiat in cea de-a doua companie ca volum de productie la nivel mondial dupa Toyota, sta inca in picioare. Acum cateva luni, Marchionne sustinea ca in urma crizei vor supravietui doar sase mari grupuri auto, care reusesc sa produca cel putin 5.5 milioane de vehicule pe an. In acest moment, alianta Fiat-Chrysler produce circa 4 milioane de masini anual.

Desi a anuntat ca nu este interesat in cautarea altor parteneri europeni dupa ce afacerea Opel a cazut din cauza pretentiilor exagerate ale statului german, Fiat urmareste inca pista Saab, marca suedeza de care General Motors vrea sa scape. In plus, Fiat planuieste o oferta pentru operatiunile GM din America Latina, piata pe care Fiat sta extrem de bine.

"Marchionne are un plan B. Faptul ca afacerea Opel a cazut nu va afea consecinte majore asupra Fiat. Grupul s-a aliat deja cu Chrysler si lucreaza impreuna la limitarea efectelor crizei", sustine Raffaele Oriani, profesor de economie la Universitatea din Roma.

"Daca Opel nu ne va vrea, nu voi intra in depresie. Nu cer mila nimanui. Daca afacerea Opel nu se va termina bine pentru Fiat, viata merge inainte. Vom continua sa muncim cu ceea ce avem", declarase Marchionne inaintea incheierii afacerii Opel intr-un interviu acordat publicatiei germane Der Spiegel.


http://www.automarket.ro/stiri/oficial-ope...usia-21550.html

This post has been edited by aphophis: 1 Jun 2009, 08:15


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 1 Jun 2009, 08:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.245
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Circula zvonuri ca rusii nu prea au de gand sa tina opel-ul pe linie de plutire, ci urmaresc doar tehnologia opel ... nu sunt zvonuri, comunistii astia imputiti fura chiar si tehnologie mai rudimentara decat a lor.
Apoi ce tehnologie sa fure, la ei problema e cu CALITATEA, nu cu tehnologia.

Tehnologie au si rusii, nu va fie teama, poate uitam ca prin 1960 au testat o bomba cu hidrogen de 3500 !!! de ori mai puternica decat aia de la Hiroshima...

Imi pare rau pentru Opel. Ca sa vedeti ca totusi si guvernul german e plin de idioti, barem n-o sa mai tipati ca am vandut noi petromul si dacia. Cred ca rusii or sa inceapa sa cumpere Opel, iar nemtii s-au apucat de mult de luat LOgane !


This post has been edited by axabrt: 1 Jun 2009, 08:20


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 2 Jun 2009, 04:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Pana la urma cineva trebuia sa cumpere OPEL. Daca Fiat s-a retras cu o zi inainte de la shoping au cumparat canadiano-austro-rusii. Retinem ca rusii au doar 35 % si nu vor face chiar ce vor dori, decat daca cumpara peste 50%. Si ce ar fi rau daca ar transfera inca o fabrica la ei? Oricum ar fi putut aduce prin facilitati financiare o astfel de fabrica dar acum s-a ivit ocazia sa aduca mai ieftin, probabil. Fata de noi care acordam niste facilitati pe 10-20 ani, garantam imprumuturi pentru altii, este o afacere buna pentru ei. Si, ma rog, ce tehnologie asa importanta au cumparat? Nu exista tehnologie pe piata? Managementul de l-ar fi cumparat, ala este important acum. Sa invete cum sa produci eficient o masina si cum sa o vinzi la un pret bun. Au sanse de succes undeva la 65-70%. Totul tine de cum se vor descurca cu vanzarile.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 2005/1598 cmc 1,6 16 V - Nr. de SV
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
borkanel
post 2 Jun 2009, 08:34
Post #4


XXX


Group: Members
Posts: 404
Joined: 11 January 07




pacat ca nu a cumparat FIAT


--------------------
BMW E36 compact 1995 - in use
BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold
Mercedes W123 200D 1978 - sold
Mercedes W115 200D 1971 - sold
Lada 1200 & 1500 1980 - sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 2 Jun 2009, 08:45
Post #5


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.295
Joined: 24 June 07




Lasa ca Fiat parca ieri era in rahat si-i pastea falimentu', n-avea rost sa se complice cu Opel si in niciun caz cu tot grupu' GM.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 2 Jun 2009, 13:09
Post #6


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




Pai inca mai au datorii.


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Jun 2009, 15:38
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




smile.gif I-ai pus si tu p-aia care vand produse derivate din titei. Aia n-o sa dea faliment niciodata, n-o sa mearga niciodata pe minus...


Iar Wal mart e cea mai mare corporatie publica. Merge pe plus de multa vreme.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 3 Jun 2009, 10:47
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




[quote=http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4297501,00.html
[/quote]

Rolul Rusiei în afacerea Opel

Guvernul de la Berlin a ales oferta depusă de Magna International Inc. pentru preluarea producătorului Opel. În vederea preluării, concernul canadian de piese auto Magna s-a asociat cu firmele rusești Sberbank și GAZ. Premierul Vladimir Putin a salutat intrarea rușilor în acționariatul Opel. Mai puțin încântați, unii experți se întreabă care va fi rolul Rusiei în această afacere.


Deocamdată nu se știe cât de consistent va fi aportul financiar al băncii Sberbank la afacerea Opel. Se speculează că banca rusă va deține 35% din acțiunile societății. Despre implicarea companiei GAZ în viitorul producătorului Opel se știe și mai puțin. GAZ, cel de-al doilea producător auto ca mărime din Rusia, fabrică mașini Volga la Nijni Novgorod, situat la circa 400 km de Moscova.

Cu datorii de peste un miliard de Euro, compania este ca și falimentară. Colaborarea cu concernul american Chrysler a eșuat. În fabrica de la Nijni Novgorod, americanii au construit o linie de fabricație modernă, dar fără niciun rezultat. Alte încercări de colaborare cu producătorii auto, de data aceasta cu cei europeni, printre care s-a numărat și Renault, au dat greș.

GAZ este deținut de miliardarul Oleg Deripaska, considerat cel mai bogat om din Rusia, înaintea declanșării crizei. Deripaska a fost, însă, afectat de recesiune, iar compania sa de vehicule utilitare LDV tocmai a intrat în faliment. Sberbank, instituție pe jumătate publică, este una dintre principalele bănci din Rusia.

Gurile rele spun că implicarea rușilor în afacerea Opel poate fi catalogată drept un demers politic prin care Moscova dorește să transmită Occidentului următorul mesaj: "Și noi putem să cumpărăm de la capitaliști. Nu trebuie să vă temeți de banii noștri pentru că și noi suntem capitaliști."

Deși este apreciată în Rusia, marca Opel se clasează totuși pe locul al unsprezecelea în topul vânzărilor. În primele luni ale acestui an, pe piața rusească au fost comercializate 15.000 de mașini Opel în vreme ce pentru mărcile autohtone au optat 130.000 de cumpărători.

Proprietarul companiei GAZ susține că dacă noul consorțiu Opel-Magna-Sberbank va decide să construiască mașini la Nijni Novgorod, în maximum nouă luni se pot face toate modificările tehnologice necesare. Afacerea Opel dă naștere multor scenarii. Totuși, cel mai probabil, componentele vor fi produse în continuare în Germania. Asamblarea finală s-ar putea efectua în uzinele companiei GAZ.

Oricum ar fi, angajații firmei Opel sunt neliniștiți și nu fără motiv. Dacă, inițial, presa vorbea despre pierderea a 2500 de locuri de muncă în Republica Federală, la sfârșitul acestei săptămâni, se specula că Magna va renunța la 11.000 din cei 50.000 de angajați ai General Motors din Europa.



Autori: Hermann Krause, Claudia Stefan
Redactor: Laurentiu Diaconu-Colintineanu


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 2005/1598 cmc 1,6 16 V - Nr. de SV
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 3 Jun 2009, 11:26
Post #9


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




death.gif Mitul masinii nemtesti numita Opel a apus. Sunt curios ce se intampla mai departe cu piesele de schimb.


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Jun 2009, 11:27
Post #10


-


Group: Members
Posts: 22.755
Joined: 19 April 05
From: Romania




Mitul "masinilor" a inceput sa apuna cu criza asta.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 3 Jun 2009, 11:35
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Va fi un cutremur printre producatorii de masini si o rearanjare a producatorilor la nivel mondial. O sa fie mari surprize din acest punct de vedere. Sa propunem firmele ce vor rezista crizei:
1.Toyota


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 2005/1598 cmc 1,6 16 V - Nr. de SV
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 3 Jun 2009, 11:36
Post #12


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




2. Renault-Nissan-Dacia


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 3 Jun 2009, 13:22
Post #13


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




Nu o sa se duca nici un mit.Doar noi ne agitam pe aici.Cat % din clientii opel sau saab spre exemplu stiau ca marcile pe care le-au luat fac parte din GM?

Cati din clientii ferrari sunt interesati ca nu stiu cat din ferrari e detinut de un indian?


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 3 Jun 2009, 13:25
Post #14


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(Arhimede @ 3 Jun 2009, 14:22)
....Cat % din clientii opel sau saab spre exemplu stiau ca marcile pe care le-au luat fac parte din GM?
...
*



Stai ca acum 2 ore ma chinuiam sa il conving pe un preten proprietar de Astra H ca de acum are masina ruseasca. A intrat in negare biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 3 Jun 2009, 13:37
Post #15


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Pai cei care au cumparat pana acum au tot masini germane, poate eventual cine o sa cumpere de aici incolo....
Legea prevede ca un constructor sa asigure minim 10 ani (parca) piese pentru o masina scoasa din productie, dar daca piata o cere piese se pot produce si mai multi ani. Asta teoretic. Sa vedem si calitatea daca va fi aceeasi (atat masini cat si piese). In principiu daca fabricile raman aceleasi si strategia ramane aceeasi nu cred ca ar conta ca sunt si rusi actionari.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 3 Jun 2009, 14:32
Post #16


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




QUOTE(Andy_ACS @ 3 Jun 2009, 13:37)
Pai cei care au cumparat pana acum au tot masini germane, poate eventual cine o sa cumpere de aici incolo....
Legea prevede ca un constructor sa asigure minim 10 ani (parca) piese pentru o masina scoasa din productie, dar daca piata o cere piese se pot produce si mai multi ani. Asta teoretic. Sa vedem si calitatea daca va fi aceeasi (atat masini cat si piese). In principiu daca fabricile raman aceleasi si strategia ramane aceeasi nu cred ca ar conta ca sunt si rusi actionari.

Bafta!
*



Masina nu se scoate din productie. Doar se muta fabrica.
Un lucru e cert: nu am masina ruseasca.


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 3 Jun 2009, 14:37
Post #17


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Vorbeam de modelele deja scoase din fabricatie: Vectra, Astra G, etc Si pentru astea e nevoie de piese. Iar fabricile Opel nu sunt sigur ca se muta.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlaueCorsa
post 3 Jun 2009, 21:02
Post #18


Membru cu Prafuitor


Group: Members
Posts: 1.097
Joined: 6 October 03
From: Socola Tower, Iasi




Hm, nu toate. Dar mana de lucru in Rusia e mai ieftina decat in Germania.

Sa ma obisnuiesc cu ideea... am un Опзл Корса... blush.gif


--------------------
Dacia / Renault Duster / Captur 2018 Confort / 2015 Authentique
Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Highwayman
post 3 Jun 2009, 21:31
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.874
Joined: 30 September 04
From: Marele sat numit Bucuresti




Magna nu va putea vinde mașini Opel în USA și China:

http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-d...i-china-4482201


--------------------
- - Ex. Megane 3 2009, Ex. Megane 2 Sedane 2005
"If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut." (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 4 Jun 2009, 08:13
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Se pare ca proiectul Insignia s-a terminat pentru mine! sad.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sclaud
post 5 Jun 2009, 10:46
Post #21


Status: activ


Group: Members
Posts: 480
Joined: 24 July 04
From: Brasov




Eu tocmai ieri am achizitionat un Opel Astra H 1.7 CDTI - nou de la reprezentanta.
Stiam foarte bine despre toata situatia cu GM si Opel dar nu m-a influentat prea tare acest lucru.
Noi suntem prea mici ca sa ne batem capul cu chestii de o asemenea anvergura ... parerea mea.
Stati linistiti ... Opel este o masina corecta - mai ales acum la super mega oferta wink.gif Si nu se va intampla nici un mega super cataclism cu marca Opel ... idem: parerea mea.


--------------------
none none 2019 - BV-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 5 Jun 2009, 11:22
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




UE vrea lamuriri asupra legalitatii ajutorului dat de Germania pentru preluarea Opel

QUOTE
Comisia Europeana asteapta detalii din partea Berlinului in urmatoarele zile cu privire la ajutorul acordat in cadrul preluarii Opel-Vauxhall de catre canadianul Magna, ajutor ce va trebui sa fie in concordanta cu regulile UE, a declarat marti un purtator de cuvant al Comisiei, citat de AFP.

Guvernul german a ales furnizorul de piese de schimb canadian Magna, finantat cu capital rus, pentru preluarea Opel de la americanul General Motors. In asteptarea finalizarii negocierilor cu Magna, Opel este transferat unei societati fiduciare careia Berlinul a acceptat sa-i acorde un credit de 1,5 miliarde de euro. "Am contactat autoritatile germane in aceasta dimineata si asteptam detaliile in scris in urmatoarele zile", a precizat purtatorul de cuvant al Comisiei, Jonathan Todd.

"Imprumutul se pare ca intra in cadrul unui plan general pe care Comisia l-a aprobat'" in februarie, si care prevede acordarea "imprumuturilor intreprinderilor care se confrunta cu probleme financiare din cauza crizei actuale a creditului', a subliniat Jonathan Todd. Din moment ce Comisia a acceptat acest plan general, nu mai este nevoie de autorizarea unor ajutoare individuale acordate in acest scop. Jonathan Todd a mai declarat ca se va verifica daca ajutorul acordat de statul german "este total compatibil cu schema (...) deja aprobata", verificare ce se va face "cat mai curand posibil", in functie de informatiile primite.


http://www.standard.ro/articol_97212/ue_vr...uarea_opel.html


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 5 Jun 2009, 11:54
Post #23


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(Solon @ 4 Jun 2009, 09:13)
Se pare ca proiectul Insignia s-a terminat pentru mine! sad.gif
*



De ce Solon? Banuiesc ca incepand de la momentul semnarii tranzactiei, Insignia a devenit o masina mai proasta - ruseasca, evident.

Crezi ca rusii au dat miliarde pe Opel ca sa ii bage in faliment? Ca sa faca masini proaste de acum, pe care implicit sa nu le mai cumpere mai nimeni?

This post has been edited by dack: 5 Jun 2009, 11:59


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 5 Jun 2009, 11:58
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




rusul ala din spatele lui sberbank (dpreska sau cum naiba il cheama) are actiuni importante la magna. Deci ca ii spune magna ca ii spune sberbank tot rusii sunt la butoane. Oricum rezultatele (adica masini noi) se vor cunoaste abia peste 5-6 ani. Daca drepska asta va vrea sa mentina opel-ul in picioare, tinand seama ca decizia fiind una politica (alegeri in germania), deocamdata politicienilor le pasa de opel cat sa ajunga alesi. Dupa...


later-edit. Ca sa ma explic. Ce ii intereseaza pe guvernanti e sa pastreze locurile de munca din germania. Ori asta inseamna ca reducerile daca se vor face se vor face din alte locatii unde opel produce (cel mai probabil la costuri mai mici). Deci productia se va baza tot mai mult pe masini facute in germania, care probabil vor avea un cost mai mare pe unitate. Ceea ce nu stiu cat de acceptabil este in acest domeniu unde concurenta e intensa, si unde presiunea e pe reducerea preturilor, nu pe cresterea lor. Deci.. din cauza asta , opel (chiar daca proprietarul ar fi bine intentionat) va avea un dezavantaj. Poate ne spune vio ceva mai multe, despre cum vede germania miscarea asta.

later-edit 2. Din ce vad eu rusii au pus (via magna si via sberbank) cam 3.6 miliarde de dolari. Urmand sa primeasca de la stat imprumuturi de vreo 1.7 miliarde de euro (daca nu ma insel).. deci..

This post has been edited by aphophis: 5 Jun 2009, 12:07


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 5 Jun 2009, 17:59
Post #25


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Zic astia pe aici pe la stiri ca treaba e departe de a fi transata smile.gif ... Ca cica ruso-canadiano-austriecii au primit dezlegare sa se uite prin registrele lu' Opel si nu prea le-o placut ce au vazut pe acolo... ca ceea ce s-a semnat e de fapt un PREcontract care poate fi killarit imediat... ca Fiat si chinezoii aia cu patru litere inca mai dau tarcoale, ca poate-poate... inca treaba e tulbure rau, si se spune ca mai trec cateva saptamani/luni pana se limpezeste...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 5 Jun 2009, 21:28
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Decat kinezoi mai bine Rusi ... ca si cu italienii mi-e ca si cu kinezoii.
Totul este ca Opel sa nu dispara pentru ca masinile lor sunt corecte (pret / masina).


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 15 Jun 2009, 10:12
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




se pare ca desi politicienii au anuntat acordul intre gm , sberbank si magna, pana acum nu s-a ajuns la un acord oficial, negocierile fiind in impas, mai ales dupa ce guvernului german i-au mai fost ceruti bani in plus pe langa cei 1.5 miliarde de euro dati pana acum. SI ca sa fie treaba mai "frumoasa" merkel ameninta ca daca nu se ajunge la un acord, sunt altii ce asteapta la rand, chinezii de exemplu.



QUOTE
The German government is sending strong signals to GM to move on the Opel deal with Magna — or else. Their message: “Get on with it, or Opel will be Chinese.”

Last night, German Chancellor Angela Merkel said on German TV that a Chinese investor is still interested in Opel. She didn’t mention BAIC, but she didn’t have to. The day before, her Economy Minister Karl-Theodor von und zu Guttenberg had said that there are still other interested parties, “BAIC for example.”

According to Automobilwoche [sub], Merkel complained that there still is only a letter of intent between GM and Magna, and no clear progress. Negotiations with government-owned GM appear to be bogged down. On May 30, exhausted politicians had announced that a deal had been reached between GM, Magna, Russia’s Sberbank, and the German government. Berlin agreed to underwrite a loan  of €1.5 billion. After the deal, Germany was asked for more money, but they refused.

Fiat is also still interested in Opel, and hoping for a breakdown of the negotiations.

The already highly political matter has become even more political. Germany’s SPD party championed the Magna deal against the reservations of Economy Minister Karl-Theodor zu Guttenberg, a member of Merkel’s CDU/CSU bloc.

Last weekend, the SPD collapsed in the European Parliament vote. The CDU/CSU won almost twice the SPD vote. This is regarded as a test for the all-important German national elections in September.


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Myth
post 16 Jul 2009, 11:34
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 12 June 09




Piesele de schimb pentru orice masina se vor fabrica atat timp cat exista cerere pentru ele. Asta inseamna economie de piata. Daca nu se vor mai produce capote de Opel Astra, desi este cerere ne unim cu totii si facem o fabrica de capote de Opel Astra. Stati linistiti din punctul asta de vedere, caci din piesele de schimb se castiga cel mai bine. La o masina noua se castiga in medie 5-7% (- cheltuielile) pe cand avand multe masini prezente pe strazi, inseamna revizii, evenimente rutiere, etc...si acolo se castiga. La o avarie relativ micuta la o masina actuala (de genul: far, capota, bara, proiector, aripa stg. fata, contraaripa, parasoc si alte cateva kkturi) nu scapi fara 5-6.000e din service autorizat. La aceasta valoare se castiga cat din vanzarea a 3-4 masini noi. Asa ca...traiasca piesele de schimb pentru producatorii auto.


--------------------
Dacia Logan 2007 / Prestige 1.6 16v - BR-81-MAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 19 Jul 2009, 13:49
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




Medvedev se implica in cumpararea Opel

QUOTE
Cu ocazia vizitei sale in Germania, presedintele Rusiei, Dmitri Medvedev, va cere un acord final pentru cumpararea grupului Opel de catre Sberbank si compania canadiana de piese auto Magna, a declarat astazi un oficial de la Kremlin, citeaza Reuters.
"Ne vom adresa oficialilor din Munchen pentru a sustine un acord, pentru ca credem ca este o afacere buna. Speram ca si altii sa aiba aceeasi parere", a declarat Serghei Prikhodko, consilierul pe probleme diplomatice al presedintelui rus, preluat de NewsIn.

Medvedev se va afla joi la Munchen pentru o runda de consultatii inter-guvernamentale.

Magna, impreuna cu cel mai mare creditor din Rusia, Sberbank, a ajuns la un acord luna trecuta pentru achizitionarea unei participatii de 55% la divizia europeana a General Motors, inainte ca gigantul auto american sa inainteze cerere pentru intrarea in faliment.

Banca ruseasca Sberbank ar urma sa preia o participatie de 35% in cadrul Opel, grupul canadian Magna va detine un pachet de 20%, in timp ce compania americana General Motors va pastra o participatie de 35%.

Intre timp, alte companii s-au aratat interesate de Opel, in contextul in care negocierile pentru incheierea achizitiei initiale au intampinat dificultati.

Guvernul german, care ofera garantii pentru vanzarea Opel in contextul in care GM iese din faliment, a ales pe 30 mai ca ofertant favorit in cursa pentru preluarea Opel o echipa formata din producatorul canadian de piese auto Magna si banca ruseasca Sberbank. Beijing Automotive Industry Holding Co., RHJ si Fiat SpA au inaintat, de asemenea, oferte.

Pana la finalizarea unui acord, Opel este gestionat de o societate fiduciara finantata prin credite publice.


http://bloombiz.ro/auto/medvedev-se-implic...cumpararea-opel


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 22 Jul 2009, 22:58
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




sa vedem ce va hotari gm, magna (care vine la pachet cu ajutoare de stat) sau rhj (care vine la pachet cu anularea ajutoarelor de stat):

Păreri împărțite despre preluarea Ope

QUOTE
Guvernul german nu a ajuns la un acord cu General Motors (GM) privind cumpărătorul constructorului auto german Opel, întrucât autoritățile favorizează oferta Magna, iar grupul american optează pentru propunerea companiei RHJ International, a declarat, miercuri, un oficial german, citat de Mediafax.

"Ne-am exprimat preferința pentru Magna, însă răspunsul GM a fost precaut", a spus Jochen Homann, șeful comisiei guvernamentale pentru Opel.

GM, proprietarul Opel, a primit trei oferte pentru preluarea producătorului auto, respectiv din partea Magna, în colaborare cu banca rusească Sberbabnk, a companiei de investiții RHJ International și a constructorului auto China's Beijing Automotive (BAIC).

O întrebare grea: Magna sau RHJ?

Grupul american trebuie să ajungă la un acord cu guvernul german asupra cumpărătorului, întrucât autoritățile de la Berlin urmează să garanteze credite de până la 4,5 miliarde de euro pentru ca Opel să poată continua activitatea.

General Motors preferă oferta RHJ, vizând restructurarea Opel și revenirea pe profit, însă guvernul German și statele unde sunt amplasate fabrici Opel favorizează propunerea Magna.

GM controlează 35% din acțiunile Opel, în timp ce restul de 65% se află, de la falimentul grupului american la 1 iunie, în administrarea specială a unui consiliu format din doi reprezentanți GM și doi ai statului german. Un al cincilea membru al consiliului, președintele Camerei de Comerț Americane din Germania, Fred Irwin, nu are drept de vot.

SURSA: Mediafax


http://www.capital.ro/articol/pareri-impar...pel-122605.html

This post has been edited by aphophis: 22 Jul 2009, 22:59


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 01:37
Forum Renault