DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scumpire a Logan-ului, zvonul a devenit realitate

mil
post 11 May 2005, 11:48
Post #91


ocupat


Group: Members
Posts: 309
Joined: 23 January 04
From: x




Cica VC sustine ca au pus protectie de praguri si pe Preferance odata cu scumpirile...cine primeste un Preferance cu Kormoran sa verifice minunea...la 400 de euro cu cat s-a scumpit din 28 februarie...era si cazul...nu e alt model mai scumpit (relativ la valoarea de lansare) decat Preferance-ul


--------------------
x x - x
I Bog te veselit!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz84
post 11 May 2005, 15:00
Post #92


never stop thinking...


Group: Members
Posts: 160
Joined: 6 May 04
From: Iasi




Pe 10 am ridicat masina si aveam Montane, si nici embleme pe praguri (masina a fost comandata pe 14 aprilie) Raspunsu de la VC in legatura cu anvelopele de pe Logan:"Buna ziua,
Stimate domnule O. Ionut

Va multumim pentru interesul dumneavoastra fata de produsele si
serviciile Dacia.
Referitor la solicitarea dumneavoastra, va aducem la cunostinta
urmatoarele:
Ca urmare a procesului de imbunatatire a calitatii produselor noastre,
incepand cu data de 09.05.2005, au fost introduse in gradul de
echipare, noile anvelope pentru versiunile Dacia Logan:
-Dacia Logan Ambition este echipata cu pneuri MICHELIN ENERGY 3, fiind
o alegere specifica pentru versiunea echipata cu ABS.
-Versiunile Ambiance, Preferance, Laureate, sunt echipate cu pneuri
KORMORAN ( marca Kormoran este detinuta de grupul Michelin ).
Domnule Oancea, ramanem deschisi in continuare oricaror solicitari si
propuneri in legatura cu produsele si serviciile oferite de compania
noastra. Ne puteti contacta de luni pana duminică, intre orele 8 00 si 20
00 la numarul de telefon: 0248 500 000, fax : 0248 500 076 sau
permanent la e-mail: vocea.clientului@daciagroup.com, site: www.daciagroup.com
sau www.dacia.ro

Cu stima,
Analist Servicii Client
Cristian Tomescu

This post has been edited by yonutz84: 11 May 2005, 16:04


--------------------
Opel Astra 1.6 twinport 2006 - IS-07-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 17 May 2005, 13:54
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




laureate comandat 8 aprilie venit 16 mai cu Kormoran.Cand mam uitat la anvelope si am vazut Kormoran nu imi venea a crede ca nu sunt Montana,nestiind pana ieri ca au trecut pe Michelin biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
biggie
post 5 Dec 2005, 13:56
Post #94


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 2 November 05




Am auzit (dintr-o sursa NEsigura) ca de la 1 Ianuarie se scumpesc din nou toate modelele. Stie cineva ceva in acest sens ?
Avand in vedere ca s-au scumpit de cateva ori pana acum cred ca ar fi util acest topic si pe viitor.


--------------------
Dacia Logan Ambition - temporare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 5 Dec 2005, 14:21
Post #95


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Topicul s-a redeschis deoarece se pare ca va urma un alt val de scumpiri... va rog sa va mentineti strict ontopic ...altfel mesajele vor fi sterse fara alte avertizari.


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 5 Dec 2005, 14:28
Post #96


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




Zvonurile pe care le-am auzit si eu ar veni de la Renault - o vanzare cam slaba la celelate modele ar forta scumpirea Logan-ului.

Chestia este ca nu il pot scumpi fara sa puna si ceva pe el.

Eu unul am auzit de 10 - 15 %, in asa fel incat Logan-ul sa aterizeze in plaja de 10 KE.

Nu sunt decat zvonuri. Trebuie avut in vede si necesitatea de a scoate accizele de pe auto din spatiul EU, chestie ce o sa imprime o noua dinamica a preturilor.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 7 Dec 2005, 16:55
Post #97


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Problema cu Loganul e ca il vor scumpi incontinuu . Cel mai profitabil era in septembrie 2004 . Acum incepe sa fie scump , desi nu are inca adversar la pret pe piata . Asta le permite celor de la Dacia sa scumpeasca .


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Dec 2005, 17:07
Post #98


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(big2003 @ 7 Dec 2005, 17:55)
Problema cu Loganul e ca il vor scumpi incontinuu.


Nu prea au cum. Era un topic unde se arăta că au început să scadă vânzările. Și e firesc. Păi la 10000 euro, deja m-aș gândi automat la altceva, chiar dacă n-am nimic cu Loganul.


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 7 Dec 2005, 17:16
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(big2003 @ 7 Dec 2005, 16:55)
Cel mai profitabil era in septembrie 2004 . Acum incepe sa fie scump , desi nu are inca adversar la pret pe piata . Asta le permite celor de la Dacia sa scumpeasca .
*


big, nu mai vorbi sa te afli in treaba mad.gif

Ambition:

Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei

Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei

329 > 320 rolleyes.gif


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phileas
post 7 Dec 2005, 17:22
Post #100


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 28 October 04
From: Bucuresti




Adica dupa logica asta daca era acum euro 50.000 lei luam Ambitionul cu 6000 ?

Normal, cand e de scumpit ceva imediat se gasesc nspe mii de scuze, daca era sa il ieftineasca nu mai era la fel.


--------------------
DACIA SupeRNova 2002 Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Dec 2005, 17:54
Post #101


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(Codrin @ 7 Dec 2005, 18:16)
Ambition:

Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei

Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei


Scumpirile astea care țin seama doar de fluctuațiile leu-euro sunt cea mai mare măgărie posibilă. Tare-aș fi curios: dacă ar sări cursul la 4,5 lei, Dacia ar ieftini mașinile? Că ar fi în legea firii lor, urmată până acum.
Nu socoti tu în felul ăla că greșești. Ia în calcul puterea de cumpărare reală. Urmând raționamentul tău, în 2004 la Metro televizoarele de 54 cm diagonală erau 6-7 milioane; acum au ajuns sub 4 milioane. N-ar fi trebuit și Loganul să urmeze același trend? Grea "artimetica" asta, nu?

This post has been edited by ursamajor: 7 Dec 2005, 17:55


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 7 Dec 2005, 17:59
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




Bineinteles ca nu ar ieftini masinile, ca doar nu-s atat de prosti.

Dar de aici pana la
QUOTE(big)
Cel mai profitabil era in septembrie 2004 . Acum incepe sa fie scump

e cale luunga. Si stramba.


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brunner
post 7 Dec 2005, 18:03
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 25 January 04
From: ...




Uitati ca la fiecare scumpire au mai pus cate ceva in plus pe masina. Nu cat sa acopere diferenta de pret, dar conteaza si asta in calcule.


--------------------
M M 1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Dec 2005, 20:44
Post #104


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




Praf în ochi! cool.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 7 Dec 2005, 21:08
Post #105


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(brunner @ 7 Dec 2005, 18:03)
Uitati ca la fiecare scumpire au mai pus cate ceva in plus pe masina. Nu cat sa acopere diferenta de pret, dar conteaza si asta in calcule.
*



De exemplu....
Ca intre Laureatul meu de 1.6 pe care am dat 7880 si asta de acum, nu e nici o diferenta in afara de pret.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arond
post 7 Dec 2005, 23:12
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 29 August 05





Pretul il da jocul cerere-oferta si nu alte criterii fanteziste (puterea de cumparare si alte asemenea). Fireste, pretul minim e legat de costurile de productie, pretul maxim de puterea de cumparare... etc, dar atata vreme cat masina se mai vinde ca painea calda, tampiti ar fi sa n-o scumpeasca.

Numa' bune.

This post has been edited by AL: 8 Dec 2005, 08:35


--------------------
Logan/Nova Laureate 1.4/GT - -
People ask for criticism, but they only want praise.
W. Somerset Maugham (1874 - 1965)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 8 Dec 2005, 07:09
Post #107


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Codrin @ 7 Dec 2005, 17:16)
Ambition:

Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei

Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei

329 > 320  rolleyes.gif
*


Pe de altă parte, 8750 > 8000 biggrin.gif
Și, din câte am văzut chiar în acest topic, lumea se uită la prețul în euro.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 8 Dec 2005, 07:12
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




Lumea se uita prost, pentru cu achita pretul in lei, iar soliditatea pretului e in euro.


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 8 Dec 2005, 15:22
Post #109


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Mi se pare absolut normal sa continue scumpirea Loganului, mai ales acum, ca sunt pe punctul de a scapa de unicul competitor redutabil pe care-l puteau avea pe piata romaneasca si est-europeana in general, si ma refer aici la Automobile Craiova, in cazul in care acesta ar fi trecut la GM-DAT (fostul Daewoo).
Probabil pretul la Logan il va depasi chiar pe cel actual de la Renault Symbol, care
fie va fi retras de Renault de pe piata romaneasca, fie va fi scumpit si el.
Ma astept ca la anul Logan Ambition 1,6 MPI sa ajunga la aprox. 9.500 euroi, iar Ambition 1,5 DCI sa fie introdus la aprox. 10.000 de euroi.
Probabil ca si la preturile astea vor vinde in Romania aprox. tot atat cat anul asta, caci romanii par obsedati de ZKR.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6MPI - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 8 Dec 2005, 15:49
Post #110


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22)
Mi se pare absolut normal sa continue scumpirea Loganului, mai ales acum, ca sunt pe punctul de a scapa de unicul competitor redutabil pe care-l puteau avea pe piata romaneasca si est-europeana in general, si ma refer aici la Automobile Craiova, in cazul in care acesta ar fi trecut la GM-DAT (fostul Daewoo).
*



1. Cum au scapat? Stii foarte bine ca GM a refuzat sa preia fabrica de la Craiova prin perioada cind nici nu se stia de Logan.
Si ca ce se intimpla la Craiova este datorita coreenilor si nu a altora.
2. Cielo a aparut cu mult inaintea Loganului. Deci din punct de vedere al competitiei, Loganul pleca cu handicap.
Oare de ce pina la aparitia Loganului, nu s-au inghesuit romanasii la Cielo.
3. Daca o fabrica moarta este unicul competitor din Europa de Est, atunci...Skoda ce-o mai fi?

This post has been edited by bomicabomic: 8 Dec 2005, 15:51


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CosminM
post 8 Dec 2005, 15:50
Post #111


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 24 January 05
From: Sibiu




QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22)

Probabil ca si la preturile astea vor vinde in Romania aprox. tot atat cat anul asta, caci romanii par obsedati de ZKR.
*



Nu sunt romanii obsedati de ZKR! Asta este doar o impresie.Loganul este mai ieftin decat alte masini noi. Ce crezi ca daca aveam bani suficienti pentru o vw, skoda, seat, etc imi luam logan? Iti spun eu ca nu.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - SB.......
În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Dec 2005, 16:19
Post #112


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22)
ca sunt pe punctul de a scapa de unicul competitor redutabil pe care-l puteau avea pe piata romaneasca si est-europeana in general
radmasa.gif radmasa.gif
Intr-adevar lumea a lipsit nu numai de la lectile de concurenta si monopol, dar si la alte lectii de economie generala...
Concurent redutabil = concurent cu aceeasi putere (sau f. apropiata)
Dar cand concurentul face de 4-5 ori mai multe masini decat tine... In nici un caz nu mai poti spune ca esti un concurent redutabil pentru el.
Asta afost din categoria "insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune"
QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22)
caci romanii par obsedati de ZKR.
*
Si cam care ar fi argumentele acestei afirmatii?
A, stai asa ca le gasesc eu: romanul ar lua logan si daca ar fi 10.000 euro... Si daca ar fi 15.000 el tot nu s-ar urca intr-o masina straina! E patriot, ce naiba...
M..Mmmm ... Oare?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 8 Dec 2005, 16:27
Post #113


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 16:22)
Probabil ca si la preturile astea vor vinde in Romania aprox. tot atat cat anul asta, caci romanii par obsedati de ZKR.
*


ZKR a fost singura mașină nouă care s-a încadrat în bugetul meu, suficient de spațioasă și dotări decente. În buget ar fi intrat și un Cielo, dar este uzată moral și nu a mai fost actualizată cam de multișor. Restul care s-ar fi încadrat în buget sunt supermini-uri, hatchback, înghesuite în spate, portbagaj micuț, cu 3 uși, etc.
Personal aș fi dorit un Megane sau o Octavia. Dar cum nu aveam bani de ele Logan a rămas singura opțiune care îndeplinea cât de cât dorințele mele. În plus, mașinile nu sunt folosite/durează o veșnicie, poate peste 3-4 ani bugetul o să-mi crească și atunci o să-mi permit o mașină mult mai bună decât Loganul...
Așa că ăștia care-și cumpără Logan nu sunt câtuși de puțin obsedați de ea..., este doar o mașină obișnuită, nici măcar foarte arătoasă, dar se pare că și-o permit destui.
Și asta este chiar ce vroia Renault cu ea, o mașină decentă și pentru cei cu bani mai puțini. Chiar și așa ieftină cum e, sunt foarte mulți care o cumpără în rate (așa cum am făcut și eu), deci încă nu este chiar atât de ieftină, raportat la nivelul nostru de trai...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 9 Dec 2005, 07:51
Post #114


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2005, 20:44)
Praf în ochi!  cool.gif
*


asa e, praf in ochii tuturor...personal cred ca se va mai scumpi, justificat sau nu. au spus ca fac masina de 5000 de euro, nu s-au tinut din start de cuvant asa ca, la ce sa ne asteptam de la niste oameni care nu stiu sa-si respecte cuvantul dat...e o chestie de educatie aici cool.gif

This post has been edited by daciafan: 9 Dec 2005, 07:52


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 9 Dec 2005, 09:20
Post #115


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(daciafan @ 9 Dec 2005, 08:51)
.......au spus ca fac masina de 5000 de euro.......
*


Cred că dacă Logan-ul avea 5.000 de euro la vânzare, mașina nu mai era prea atractivă....Nu știu cât câștigă Dacia la un Ambiance, dar dacă costurile de producție ar fi fost 4.000 (să zicem) și ar fi fost vândută la 5.000 cred că mașina ar fi fost o conservă pe roți (ceva gen Matiz cu steroizi...). Și după cum se vede, sunt preferate variantele mai bine dotate - mai scumpe.
Dacia a observat asta, așa că nu cred că o să vedem vreodată vreun Logan la 5.000 euro...
Poate altcineva o să se bage în nișa asta a mașinilor și mai ieftine! Indienii, chinezii...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Winy
post 9 Dec 2005, 09:22
Post #116


my Silver Bullet


Group: Members
Posts: 90
Joined: 17 October 05
From: Kronstadt




QUOTE(daciafan @ 9 Dec 2005, 08:51)
asa e, praf in ochii tuturor...personal cred ca se va mai scumpi, justificat sau nu. au spus ca fac masina de 5000 de euro, nu s-au tinut din start de cuvant asa ca, la ce sa ne asteptam de la niste oameni care nu stiu sa-si respecte cuvantul dat...e o chestie de educatie aici cool.gif
*



Da ai zis bine, eu am urmarit subiectul cu Logan de la inceput si eram tare curios daca va scoate pe piata masina de 5000 euro,nu o va scoate prea curand,te gandesti ca cea de 5000 a devenit 5700 iar in vest se ofera standart ABS incepand cu 7500 fara tva,o repet Logan este o masina de nisa si nu are concurenta si de aceea cei de la Renault jongleaza cu preturile si dotarile la noi fata de vestici si invers.Concluzia este ca la noi va creste pretul exponential cu cu standardizarea echipamentelor europene obligatori(ABS,Siguranta pasiva,activa,norme de poluare-motor euro4)etc.dar dupa varsta de fabricatie a modelului peste aprox.8 ani,ar fi imposibil sa scoti o masina de buget.


--------------------
Captur Life 90 Tce - 2016 - KAP
Doua lucruri sunt infinite, Spatiul si Prostia ~ Albert E.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 9 Dec 2005, 09:49
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




QUOTE(Codrin @ 7 Dec 2005, 17:16)
big, nu mai vorbi sa te afli in treaba  mad.gif

Ambition:

Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei

Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei

329 > 320  rolleyes.gif
*



Preturile Logan-ului au fost calculate in euro chiar de catre producatorul autoturismului. Nu ma refer numai la masina in sine, dar si la optionale si accesorii. Cine nu ma crede sa consulte site-ul oficial la adresa : http://www.dacia.ro/dacia/configurator
Nu i-a obligat nimeni sa faca acest lucru, a fost pur si simplu alegerea firmei.

Avand in vedere cele de mai sus, eu propun ca moderatorii sa stearga incepand de acum toate posturile in care se calculeaza pretul in alta moneda. Nu de alta, dar s-ar putea sa apara vesti ca Logan-ul s-a ieftinit in dongi vietnamezi, in bolivari venezuelezi sau poate in guarani paraguaiani. icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 - TM10### , alb arctic
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 9 Dec 2005, 10:43
Post #118


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




QUOTE(klaus @ 8 Dec 2005, 16:19)
radmasa.gif  radmasa.gif
Intr-adevar lumea a lipsit nu numai de la lectile de concurenta si monopol, dar si la alte lectii de economie generala...
Concurent redutabil = concurent cu aceeasi putere (sau f. apropiata)
Dar cand concurentul face de 4-5 ori mai multe masini decat tine... In nici un caz nu mai poti spune ca esti un concurent redutabil pentru el.
Asta afost din categoria "insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune"
Si cam care ar fi argumentele acestei afirmatii?
A, stai asa ca le gasesc eu: romanul ar lua logan si daca ar fi 10.000 euro... Si daca ar fi 15.000 el tot nu s-ar urca intr-o masina straina! E patriot, ce naiba...
M..Mmmm ... Oare?
*


N-am spus nimic de vreun monopol, ci de faptul ca pe PIATA MASINILOR IEFTINE GM DAT ar putea fi singurul competitor adevarat in zona asta a europei (Romania, Bulgaria + CSI - de departe zona cea mai saraca de pe continent).
Cum poti afirma ca GM DAT n-ar putea fi un concurent pt. marea companie Dacia ??? radmasa.gif radmasa.gif
Mai bine documenteaza-te inainte de a deschide gura.
GM DAT a produs in ultimul an peste un milion de masini, deci de aproape 10 ori mai multe decat Dacia (mai exact, in primele 6 luni din 2005, GM DAT a vandut 507.900 autoturisme, iar Dacia 62.700). Deci nu stiu cine n-ar putea fi numit competitor pentru celalat.
Si daca ai lua in considerare grupurile carora le apartin, GM si Reno, GM si in faliment tot produce dublu fata de Reno.
Din pacate pentru cumparatorul raman, GM-DAT nu are nici o sansa sa ia fabrica din Craiova in fata Reno, care are proptele super-solide la guvern (nenea Copos stie de ce, dupa ce s-a zbatut sa obtina ajutor de stat de 17 mil. euro pt. fabrica de cutii si viteze a Reno - bani platiti de noi toti de la buget).
Romanul ar lua Dacia si la 9.000-10.000 euroi varianta cea mai scumpa, fiindca Reno ar retrage imediat Clio Symbol, si singura alternativa ar ramane Spark si Kalos, care sunt cocosate de 30% taxe vamale (in varianta ca Reno si nu GM-DAT ia si fabrica de la Craiova).
QED


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6MPI - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 9 Dec 2005, 12:11
Post #119


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




V-ati indepartat de subiect.... la loc comanda sau dau inchiderea!



--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Dec 2005, 13:32
Post #120


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Domnu gica, asa este, aveti dreptate, nu ati mentionat nimic de monopol. Ma scuzati...
QUOTE(GicaPopescu @ 16 Nov 2005, 12:03)
Cumpararea de catre Renault a fabricii de la Craiova pt. a produce Logan si aici este o veste proasta pentru cumparatorii de autoturisme din Romania. Aceasta achizitie va crea practic un monopol in productia de autoturisme din Romania, Dacia scapand de unicul potential concurent.
Preluarea fabricii de la Craiova de catre un alt producator puternic (cum ar fi fist GM DAT, care putea produce modele ieftine Chevrolet fara mari investitii) ar fi fost benefica prin concurenta care s-ar fi putut crea pe piata romaneasca, o piata dominata de masinile ieftine, datorita salariului mediu de circa 200 euro.
Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii.
*



QUOTE(GicaPopescu @ 9 Dec 2005, 10:43)
pe PIATA MASINILOR IEFTINE GM DAT ar putea fi singurul competitor adevarat in zona asta a europei (Romania, Bulgaria + CSI - de departe zona cea mai saraca de pe continent).
Cum poti afirma ca GM DAT n-ar putea fi un concurent pt. marea companie Dacia ???
*


Asa este, aveti dreptate si aici, GM ar putea fi un concurent puternic pentru "marea" companie Dacia. Acum nu este?

Apropo: in zona mai au fabrici si alti producatori, nu e chiar asa mare "seceta". Si in ungaria, si in Polonia, si in Slovacia, si in Cehia.

Oricat am freca-o si am invarti-o, Dacia nu va putea majora pretul peste echilibrul pietei. Punct. Daca voi de ex. ati face un produs pe care il vindeti cu 100 lei, si ati observa ca il puteti vinde cu 110 fara sa va afecteze volumul de vanzari (pastrand cheltuielile la acelasi nivel), PROSTI ati fi sa nu scumpiti produsul.
Ba chiar si daca va scad vanzarile dar cu nu mai mult de 10% tot ati iesi in castig.
Profitul nu se face numai din "volum x adaos mic"...
Poate fi mult mai mare din "volum mai mic x adaos mai mare"
Sunt pe la economie niste teorii, f. cunoscute...

ps: Pretul de echilibru este pretul de intalnire a cererii cu oferta. daca cererea e prea mare si oferta prea mica, te duci pe curba de pret la deal pana cererea=oferta. Dar presupun ca aceste cunostinte de baza de economie sunt arhicunoscute, doar ca au fost uitate, nu-i asa?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 21:04
Forum Renault