Scumpire a Logan-ului, zvonul a devenit realitate
![]() ![]() ![]() |
Scumpire a Logan-ului, zvonul a devenit realitate
mil |
![]()
Post
#91
|
||
![]() ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x ![]() |
|
||
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|||
yonutz84 |
![]()
Post
#92
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
Pe 10 am ridicat masina si aveam Montane, si nici embleme pe praguri (masina a fost comandata pe 14 aprilie) Raspunsu de la VC in legatura cu anvelopele de pe Logan:"Buna ziua,
Stimate domnule O. Ionut Va multumim pentru interesul dumneavoastra fata de produsele si serviciile Dacia. Referitor la solicitarea dumneavoastra, va aducem la cunostinta urmatoarele: Ca urmare a procesului de imbunatatire a calitatii produselor noastre, incepand cu data de 09.05.2005, au fost introduse in gradul de echipare, noile anvelope pentru versiunile Dacia Logan: -Dacia Logan Ambition este echipata cu pneuri MICHELIN ENERGY 3, fiind o alegere specifica pentru versiunea echipata cu ABS. -Versiunile Ambiance, Preferance, Laureate, sunt echipate cu pneuri KORMORAN ( marca Kormoran este detinuta de grupul Michelin ). Domnule Oancea, ramanem deschisi in continuare oricaror solicitari si propuneri in legatura cu produsele si serviciile oferite de compania noastra. Ne puteti contacta de luni pana duminică, intre orele 8 00 si 20 00 la numarul de telefon: 0248 500 000, fax : 0248 500 076 sau permanent la e-mail: vocea.clientului@daciagroup.com, site: www.daciagroup.com sau www.dacia.ro Cu stima, Analist Servicii Client Cristian Tomescu This post has been edited by yonutz84: 11 May 2005, 16:04 |
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
2006
- IS-07-XXX
|
|
Oxygen |
![]()
Post
#93
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 April 05 ![]() |
laureate comandat 8 aprilie venit 16 mai cu Kormoran.Cand mam uitat la anvelope si am vazut Kormoran nu imi venea a crede ca nu sunt Montana,nestiind pana ieri ca au trecut pe Michelin
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005 1.6 MPI
- ro
|
|
biggie |
![]()
Post
#94
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 2 November 05 ![]() |
Am auzit (dintr-o sursa NEsigura) ca de la 1 Ianuarie se scumpesc din nou toate modelele. Stie cineva ceva in acest sens ?
Avand in vedere ca s-au scumpit de cateva ori pana acum cred ca ar fi util acest topic si pe viitor. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- temporare
|
|
AL |
![]()
Post
#95
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Topicul s-a redeschis deoarece se pare ca va urma un alt val de scumpiri... va rog sa va mentineti strict ontopic ...altfel mesajele vor fi sterse fara alte avertizari.
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Zvonurile pe care le-am auzit si eu ar veni de la Renault - o vanzare cam slaba la celelate modele ar forta scumpirea Logan-ului.
Chestia este ca nu il pot scumpi fara sa puna si ceva pe el. Eu unul am auzit de 10 - 15 %, in asa fel incat Logan-ul sa aterizeze in plaja de 10 KE. Nu sunt decat zvonuri. Trebuie avut in vede si necesitatea de a scoate accizele de pe auto din spatiul EU, chestie ce o sa imprime o noua dinamica a preturilor. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#97
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Problema cu Loganul e ca il vor scumpi incontinuu . Cel mai profitabil era in septembrie 2004 . Acum incepe sa fie scump , desi nu are inca adversar la pret pe piata . Asta le permite celor de la Dacia sa scumpeasca .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(big2003 @ 7 Dec 2005, 17:55) Problema cu Loganul e ca il vor scumpi incontinuu. Nu prea au cum. Era un topic unde se arăta că au început să scadă vânzările. Și e firesc. Păi la 10000 euro, deja m-aș gândi automat la altceva, chiar dacă n-am nimic cu Loganul. |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
Codrin |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(big2003 @ 7 Dec 2005, 16:55) Cel mai profitabil era in septembrie 2004 . Acum incepe sa fie scump , desi nu are inca adversar la pret pe piata . Asta le permite celor de la Dacia sa scumpeasca . big, nu mai vorbi sa te afli in treaba ![]() Ambition: Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei 329 > 320 ![]() |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Phileas |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 28 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Adica dupa logica asta daca era acum euro 50.000 lei luam Ambitionul cu 6000 ?
Normal, cand e de scumpit ceva imediat se gasesc nspe mii de scuze, daca era sa il ieftineasca nu mai era la fel. |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002 Rapsodie
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(Codrin @ 7 Dec 2005, 18:16) Ambition: Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei Scumpirile astea care țin seama doar de fluctuațiile leu-euro sunt cea mai mare măgărie posibilă. Tare-aș fi curios: dacă ar sări cursul la 4,5 lei, Dacia ar ieftini mașinile? Că ar fi în legea firii lor, urmată până acum. Nu socoti tu în felul ăla că greșești. Ia în calcul puterea de cumpărare reală. Urmând raționamentul tău, în 2004 la Metro televizoarele de 54 cm diagonală erau 6-7 milioane; acum au ajuns sub 4 milioane. N-ar fi trebuit și Loganul să urmeze același trend? Grea "artimetica" asta, nu? This post has been edited by ursamajor: 7 Dec 2005, 17:55 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
Codrin |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Bineinteles ca nu ar ieftini masinile, ca doar nu-s atat de prosti.
Dar de aici pana la QUOTE(big) Cel mai profitabil era in septembrie 2004 . Acum incepe sa fie scump e cale luunga. Si stramba. |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
brunner |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 25 January 04 From: ... ![]() |
Uitati ca la fiecare scumpire au mai pus cate ceva in plus pe masina. Nu cat sa acopere diferenta de pret, dar conteaza si asta in calcule.
|
--------------------
M
M
1
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Praf în ochi!
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#105
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
arond |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 29 August 05 ![]() |
Pretul il da jocul cerere-oferta si nu alte criterii fanteziste (puterea de cumparare si alte asemenea). Fireste, pretul minim e legat de costurile de productie, pretul maxim de puterea de cumparare... etc, dar atata vreme cat masina se mai vinde ca painea calda, tampiti ar fi sa n-o scumpeasca. Numa' bune. This post has been edited by AL: 8 Dec 2005, 08:35 |
--------------------
Logan/Nova
Laureate 1.4/GT
- - People ask for criticism, but they only want praise.
W. Somerset Maugham (1874 - 1965) |
|
DragosP |
![]()
Post
#107
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Codrin |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Lumea se uita prost, pentru cu achita pretul in lei, iar soliditatea pretului e in euro.
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#109
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
Mi se pare absolut normal sa continue scumpirea Loganului, mai ales acum, ca sunt pe punctul de a scapa de unicul competitor redutabil pe care-l puteau avea pe piata romaneasca si est-europeana in general, si ma refer aici la Automobile Craiova, in cazul in care acesta ar fi trecut la GM-DAT (fostul Daewoo).
Probabil pretul la Logan il va depasi chiar pe cel actual de la Renault Symbol, care fie va fi retras de Renault de pe piata romaneasca, fie va fi scumpit si el. Ma astept ca la anul Logan Ambition 1,6 MPI sa ajunga la aprox. 9.500 euroi, iar Ambition 1,5 DCI sa fie introdus la aprox. 10.000 de euroi. Probabil ca si la preturile astea vor vinde in Romania aprox. tot atat cat anul asta, caci romanii par obsedati de ZKR. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6MPI
- DJ-XX-XXX
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#110
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22) Mi se pare absolut normal sa continue scumpirea Loganului, mai ales acum, ca sunt pe punctul de a scapa de unicul competitor redutabil pe care-l puteau avea pe piata romaneasca si est-europeana in general, si ma refer aici la Automobile Craiova, in cazul in care acesta ar fi trecut la GM-DAT (fostul Daewoo). 1. Cum au scapat? Stii foarte bine ca GM a refuzat sa preia fabrica de la Craiova prin perioada cind nici nu se stia de Logan. Si ca ce se intimpla la Craiova este datorita coreenilor si nu a altora. 2. Cielo a aparut cu mult inaintea Loganului. Deci din punct de vedere al competitiei, Loganul pleca cu handicap. Oare de ce pina la aparitia Loganului, nu s-au inghesuit romanasii la Cielo. 3. Daca o fabrica moarta este unicul competitor din Europa de Est, atunci...Skoda ce-o mai fi? This post has been edited by bomicabomic: 8 Dec 2005, 15:51 |
--------------------
x
x
- x
|
|
CosminM |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 24 January 05 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22) Probabil ca si la preturile astea vor vinde in Romania aprox. tot atat cat anul asta, caci romanii par obsedati de ZKR. Nu sunt romanii obsedati de ZKR! Asta este doar o impresie.Loganul este mai ieftin decat alte masini noi. Ce crezi ca daca aveam bani suficienti pentru o vw, skoda, seat, etc imi luam logan? Iti spun eu ca nu. |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4
- SB....... În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
|
|
klaus |
![]()
Post
#112
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22) ca sunt pe punctul de a scapa de unicul competitor redutabil pe care-l puteau avea pe piata romaneasca si est-europeana in general ![]() ![]() Intr-adevar lumea a lipsit nu numai de la lectile de concurenta si monopol, dar si la alte lectii de economie generala... Concurent redutabil = concurent cu aceeasi putere (sau f. apropiata) Dar cand concurentul face de 4-5 ori mai multe masini decat tine... In nici un caz nu mai poti spune ca esti un concurent redutabil pentru el. Asta afost din categoria "insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune" QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 15:22) Si cam care ar fi argumentele acestei afirmatii?A, stai asa ca le gasesc eu: romanul ar lua logan si daca ar fi 10.000 euro... Si daca ar fi 15.000 el tot nu s-ar urca intr-o masina straina! E patriot, ce naiba... M..Mmmm ... Oare? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DFA |
![]()
Post
#113
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 8 Dec 2005, 16:22) Probabil ca si la preturile astea vor vinde in Romania aprox. tot atat cat anul asta, caci romanii par obsedati de ZKR. ZKR a fost singura mașină nouă care s-a încadrat în bugetul meu, suficient de spațioasă și dotări decente. În buget ar fi intrat și un Cielo, dar este uzată moral și nu a mai fost actualizată cam de multișor. Restul care s-ar fi încadrat în buget sunt supermini-uri, hatchback, înghesuite în spate, portbagaj micuț, cu 3 uși, etc. Personal aș fi dorit un Megane sau o Octavia. Dar cum nu aveam bani de ele Logan a rămas singura opțiune care îndeplinea cât de cât dorințele mele. În plus, mașinile nu sunt folosite/durează o veșnicie, poate peste 3-4 ani bugetul o să-mi crească și atunci o să-mi permit o mașină mult mai bună decât Loganul... Așa că ăștia care-și cumpără Logan nu sunt câtuși de puțin obsedați de ea..., este doar o mașină obișnuită, nici măcar foarte arătoasă, dar se pare că și-o permit destui. Și asta este chiar ce vroia Renault cu ea, o mașină decentă și pentru cei cu bani mai puțini. Chiar și așa ieftină cum e, sunt foarte mulți care o cumpără în rate (așa cum am făcut și eu), deci încă nu este chiar atât de ieftină, raportat la nivelul nostru de trai... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#114
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2005, 20:44) asa e, praf in ochii tuturor...personal cred ca se va mai scumpi, justificat sau nu. au spus ca fac masina de 5000 de euro, nu s-au tinut din start de cuvant asa ca, la ce sa ne asteptam de la niste oameni care nu stiu sa-si respecte cuvantul dat...e o chestie de educatie aici ![]() This post has been edited by daciafan: 9 Dec 2005, 07:52 |
--------------------
/
/
/
|
|
DFA |
![]()
Post
#115
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(daciafan @ 9 Dec 2005, 08:51) Cred că dacă Logan-ul avea 5.000 de euro la vânzare, mașina nu mai era prea atractivă....Nu știu cât câștigă Dacia la un Ambiance, dar dacă costurile de producție ar fi fost 4.000 (să zicem) și ar fi fost vândută la 5.000 cred că mașina ar fi fost o conservă pe roți (ceva gen Matiz cu steroizi...). Și după cum se vede, sunt preferate variantele mai bine dotate - mai scumpe. Dacia a observat asta, așa că nu cred că o să vedem vreodată vreun Logan la 5.000 euro... Poate altcineva o să se bage în nișa asta a mașinilor și mai ieftine! Indienii, chinezii... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Winy |
![]()
Post
#116
|
![]() my Silver Bullet Group: Members Posts: 90 Joined: 17 October 05 From: Kronstadt ![]() |
QUOTE(daciafan @ 9 Dec 2005, 08:51) asa e, praf in ochii tuturor...personal cred ca se va mai scumpi, justificat sau nu. au spus ca fac masina de 5000 de euro, nu s-au tinut din start de cuvant asa ca, la ce sa ne asteptam de la niste oameni care nu stiu sa-si respecte cuvantul dat...e o chestie de educatie aici ![]() Da ai zis bine, eu am urmarit subiectul cu Logan de la inceput si eram tare curios daca va scoate pe piata masina de 5000 euro,nu o va scoate prea curand,te gandesti ca cea de 5000 a devenit 5700 iar in vest se ofera standart ABS incepand cu 7500 fara tva,o repet Logan este o masina de nisa si nu are concurenta si de aceea cei de la Renault jongleaza cu preturile si dotarile la noi fata de vestici si invers.Concluzia este ca la noi va creste pretul exponential cu cu standardizarea echipamentelor europene obligatori(ABS,Siguranta pasiva,activa,norme de poluare-motor euro4)etc.dar dupa varsta de fabricatie a modelului peste aprox.8 ani,ar fi imposibil sa scoti o masina de buget. |
--------------------
Captur Life 90 Tce
-
2016
- KAP Doua lucruri sunt infinite, Spatiul si Prostia ~ Albert E.
|
|
bendix |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
QUOTE(Codrin @ 7 Dec 2005, 17:16) big, nu mai vorbi sa te afli in treaba ![]() Ambition: Septembrie 2004 - 8000 E = 329 milioane lei Decembrie 2005 - 8750 E = 320 milioane lei 329 > 320 ![]() Preturile Logan-ului au fost calculate in euro chiar de catre producatorul autoturismului. Nu ma refer numai la masina in sine, dar si la optionale si accesorii. Cine nu ma crede sa consulte site-ul oficial la adresa : http://www.dacia.ro/dacia/configurator Nu i-a obligat nimeni sa faca acest lucru, a fost pur si simplu alegerea firmei. Avand in vedere cele de mai sus, eu propun ca moderatorii sa stearga incepand de acum toate posturile in care se calculeaza pretul in alta moneda. Nu de alta, dar s-ar putea sa apara vesti ca Logan-ul s-a ieftinit in dongi vietnamezi, in bolivari venezuelezi sau poate in guarani paraguaiani. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#118
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 8 Dec 2005, 16:19) ![]() ![]() Intr-adevar lumea a lipsit nu numai de la lectile de concurenta si monopol, dar si la alte lectii de economie generala... Concurent redutabil = concurent cu aceeasi putere (sau f. apropiata) Dar cand concurentul face de 4-5 ori mai multe masini decat tine... In nici un caz nu mai poti spune ca esti un concurent redutabil pentru el. Asta afost din categoria "insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune" Si cam care ar fi argumentele acestei afirmatii? A, stai asa ca le gasesc eu: romanul ar lua logan si daca ar fi 10.000 euro... Si daca ar fi 15.000 el tot nu s-ar urca intr-o masina straina! E patriot, ce naiba... M..Mmmm ... Oare? N-am spus nimic de vreun monopol, ci de faptul ca pe PIATA MASINILOR IEFTINE GM DAT ar putea fi singurul competitor adevarat in zona asta a europei (Romania, Bulgaria + CSI - de departe zona cea mai saraca de pe continent). Cum poti afirma ca GM DAT n-ar putea fi un concurent pt. marea companie Dacia ??? ![]() ![]() Mai bine documenteaza-te inainte de a deschide gura. GM DAT a produs in ultimul an peste un milion de masini, deci de aproape 10 ori mai multe decat Dacia (mai exact, in primele 6 luni din 2005, GM DAT a vandut 507.900 autoturisme, iar Dacia 62.700). Deci nu stiu cine n-ar putea fi numit competitor pentru celalat. Si daca ai lua in considerare grupurile carora le apartin, GM si Reno, GM si in faliment tot produce dublu fata de Reno. Din pacate pentru cumparatorul raman, GM-DAT nu are nici o sansa sa ia fabrica din Craiova in fata Reno, care are proptele super-solide la guvern (nenea Copos stie de ce, dupa ce s-a zbatut sa obtina ajutor de stat de 17 mil. euro pt. fabrica de cutii si viteze a Reno - bani platiti de noi toti de la buget). Romanul ar lua Dacia si la 9.000-10.000 euroi varianta cea mai scumpa, fiindca Reno ar retrage imediat Clio Symbol, si singura alternativa ar ramane Spark si Kalos, care sunt cocosate de 30% taxe vamale (in varianta ca Reno si nu GM-DAT ia si fabrica de la Craiova). QED |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6MPI
- DJ-XX-XXX
|
|
AL |
![]()
Post
#119
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
V-ati indepartat de subiect.... la loc comanda sau dau inchiderea!
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
klaus |
![]()
Post
#120
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Domnu gica, asa este, aveti dreptate, nu ati mentionat nimic de monopol. Ma scuzati...
QUOTE(GicaPopescu @ 16 Nov 2005, 12:03) Cumpararea de catre Renault a fabricii de la Craiova pt. a produce Logan si aici este o veste proasta pentru cumparatorii de autoturisme din Romania. Aceasta achizitie va crea practic un monopol in productia de autoturisme din Romania, Dacia scapand de unicul potential concurent. Preluarea fabricii de la Craiova de catre un alt producator puternic (cum ar fi fist GM DAT, care putea produce modele ieftine Chevrolet fara mari investitii) ar fi fost benefica prin concurenta care s-ar fi putut crea pe piata romaneasca, o piata dominata de masinile ieftine, datorita salariului mediu de circa 200 euro. Dupa aceasta preluare si inlaturarea concurentei locale, Dacia va avea o mai mare libertate de a creste in continuare preturile, si fara o imbunatatire a calitatii. QUOTE(GicaPopescu @ 9 Dec 2005, 10:43) pe PIATA MASINILOR IEFTINE GM DAT ar putea fi singurul competitor adevarat in zona asta a europei (Romania, Bulgaria + CSI - de departe zona cea mai saraca de pe continent). Cum poti afirma ca GM DAT n-ar putea fi un concurent pt. marea companie Dacia ??? Asa este, aveti dreptate si aici, GM ar putea fi un concurent puternic pentru "marea" companie Dacia. Acum nu este? Apropo: in zona mai au fabrici si alti producatori, nu e chiar asa mare "seceta". Si in ungaria, si in Polonia, si in Slovacia, si in Cehia. Oricat am freca-o si am invarti-o, Dacia nu va putea majora pretul peste echilibrul pietei. Punct. Daca voi de ex. ati face un produs pe care il vindeti cu 100 lei, si ati observa ca il puteti vinde cu 110 fara sa va afecteze volumul de vanzari (pastrand cheltuielile la acelasi nivel), PROSTI ati fi sa nu scumpiti produsul. Ba chiar si daca va scad vanzarile dar cu nu mai mult de 10% tot ati iesi in castig. Profitul nu se face numai din "volum x adaos mic"... Poate fi mult mai mare din "volum mai mic x adaos mai mare" Sunt pe la economie niste teorii, f. cunoscute... ps: Pretul de echilibru este pretul de intalnire a cererii cu oferta. daca cererea e prea mare si oferta prea mica, te duci pe curba de pret la deal pana cererea=oferta. Dar presupun ca aceste cunostinte de baza de economie sunt arhicunoscute, doar ca au fost uitate, nu-i asa? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 21:04 |