Eficienta AC, ...vine caldura...
![]() ![]() ![]() |
Eficienta AC, ...vine caldura...
Codrin |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Mazda
.
.
|
|||
serban_1205 |
![]()
Post
#182
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 22 Aug 2006, 15:49) Oricum o sa bata rau la ochi. Tot compartimentul motor va arata ca dracu de murdar, iar tevile o sa fie ca scoase din cutie, mai ales daca operatia se realizeaza cand masina e relativ noua.... Se poate da "vina" pe condens? Ramane sa confirme cei care au AC vechi. Adica teava groasa ramane curata?QUOTE(IRONICK @ 22 Aug 2006, 16:03) Pur si simplu are motiv sa ia bani. Sigur ca sunt sanse destul de mari sa nu faca caz din nimic. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B 24 WNN
2006
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#183
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Tevile de la AC sunt zincate. Raman relativ mult timp (cel putin 1 - 2 ani) curate ca noi.
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
- n/a
D-Max 2022
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Eu zic ca sunt de aluminiu nu zincate. Pai ce la motor nu ai voie sa stergi praful cat e in garantie ? Poate eu am acest hobby
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
nickvio |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 30 January 06 From: Timisoara ![]() |
Salut colegilor forumisti!!! Sper ca postez unde trebuie...va rog sa-mi dati o mana de ajutor; caut de 2 zile cu disperare sa gasesc schema de curatare a vaporizatorului de clima din aeroterma de la Logan. Am citit pe forum despre ce si cum trebuie facut, am cumparat si sprayul de curatat si cand sa fac operatia....nu mai gasesc gaura
![]() |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
|
|
ICET |
![]()
Post
#186
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Gaura o gasesti daca te uiti sub masina...deci ar trebui sa fie redicata pe o rampa,ca sa ai acces fara prea mare efort.Acel orificiu se afla in dreptul schimbatorului de viteze spre motor...o sa vezi un dop de cauciuc negru cam de 1 cm diametru.Pe acolo se introduce furtunasul sparay-ului si introduci continutul lui.........
This post has been edited by ICET: 27 Aug 2006, 12:07 |
--------------------
FIAT
Grande Punto
- B 07 CHE
2006 StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
Mich@el |
![]()
Post
#187
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
in timpul functionarii?teoretic continutul acelui spray trebuie sa fie absorbit de catre instalatie,nu?
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- TM-Marine Blue
2005
|
|
nickvio |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 30 January 06 From: Timisoara ![]() |
Multumesc pentru indiciu, dar mi-ar fi fost mai de folos schema aceea care era pe forum....chiar nu mai stiu unde sa o caut. Am pus masina pe groapa si m-am tot uitat dupa orificii....n-am vazut nimic convingator, asa ca nu vreau sa golesc continutul in ceva orificiu al caroseriei. Oricum multumesc!!!
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
|
|
klaus |
![]()
Post
#189
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nickvio |
![]()
Post
#190
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 30 January 06 From: Timisoara ![]() |
Multumesc, mi-a fost de folos
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
|
|
melinter |
![]()
Post
#191
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 June 06 ![]() |
Buna ziua,
Deabia acum am putut sa-mi fac ceva timp si sa va spun ce am mai constatat in timpul concediului si dupa. Am facut in acest concediu 2360km, in care am fost atit la mare cit si la munte in zona Branului. Loganelul s-a comportat bine, un pic mai puturos in prima mie de km dupa care am simtit ca devine din ce in ce mai nervos(Logan Laureate plus 1,4), fapt care se intimpla si in prezent probabil pina la implinirea celor 3000km recomandati de Dacia. Dupa izolarea celor doua tevi de la instalatia de clima, nu am avut probleme cu aerul rece, am mers pe calduri mari, peste 35 grade, nu am auzit zgomotul acela de drujba sau ventilator electric despre care se plingeau unii colegi forumisti, iar desi aveam clima pornita nu mi s-a parut o scadere de putere importanta. ![]() Concluzii: instalatia de aer conditionat raceste bine, a functionat mai mult in treapta a doua, dar efectul cel mai bun(frig) l-am observat dupa parcurgerea a cel putin 10 km de drum, din momentul pornirii AC-ului. Era necesar sa trec in treapta 1 si pe pozitia racire la picioare, altfel in pipt, fata si git era cam prea rece fata de ce pot suporta in mod normal. NU am simtit zgomote metalice altele decit momentul in care simteam cum este cuplat compresorul, iar in depasiri sau accelerari (am mers pina in 3000-3200ture) motorul a facut fata si mi-a dat destula putere si viteza. In prima mie de Km am simtit o puturosenie a masinii, parca nu tragea motorul f bine, probabil si eu nu eram obisnuit f bine cu conducerea, frica exagerata de a nu depasi turatia recomandata pentru prima mie de km, mai ales as fi avut nevoie de un plus de putere la depasiri pe distante scurte. Am un prieten care are Logan 1,6 ambition, dar nu are tevile izolate si cind am mers cu masina lui pentru a face o comparatie intre AC, am auzit acel zgomot de ferestrau electric(era cald afara) si racirea era insuficienta. Dupa ce si-a izolat si ambele tevi acel zgomot a disparut iar aerul venea mai rece. Bafta multa in continuare si fara evenimente nedorite ![]() ![]() Cu respect, melinter |
--------------------
dacia
logan
- is 72 mcd
laureate plus
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#192
|
![]() - Group: Members Posts: 22.771 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Deci dupa cum spuneam si eu mai sus ... este de bine.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
- B-11-LUX
1982
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#193
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
La noua colecție țevile sunt izolate sau tot "merge și așa"?
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#194
|
![]() - Group: Members Posts: 22.771 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Depinde daca au citit pe forum sau nu ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
- B-11-LUX
1982
|
|
hash |
![]()
Post
#195
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Poate o sa le bage la optionale !
|
--------------------
-
-
-
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#196
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Speram să le vină mintea la cap, că plătim pentru o mașină funcțională și nu pentru un kit de asamblare sau meșterit. Sunt foarte supărat de cînd am văzut prețurile și fișele tehnice la MCV, dar îmi vărs oful în alt post. Sunt curios cum va face față aerul condiționat volumului mare de caroserie, cu tot debitul lor crescut de aer dacă aici este mare schimbare între situațiile în care niște țevi sunt izolate sau nu. Despre diuze aeratoare suplimnetare se spune ceva neclar, cu 3 steluțe ambigui.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#197
|
![]() - Group: Members Posts: 22.771 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
șoferistul, uite ce zice "nenea" asta aici.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
- B-11-LUX
1982
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#198
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Am citi la http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=35862 despre dotarea de serie a MCV-ului la rubrica "Distribuție căldură spate" despre aeratoare suplimentare, dar cele 3 steluțe de sus m-au dus către nota de la subsol, unde se specifică despre dependența de varianta de echipare. La revenirea cu ochii asupra tabelui, a rezultat că toate au, ceea ce înseamnă motiv de mare bucurie ( și îndoială...).
Cum topicul este despre eficiența aerului condiționat la varianta mai puțin voluminoasă și am descoperit că se pot aduce îmbunătățiri ale sistemului de condiționare a aerului ( are și deumidificare? filtrare nu cred, că nu e filtru de habitaclu), îmi exprim dezacordul cu stilul Dacia de a vinde un produs incomplet sau care nu este pe deplin optimizat. În facultate, la primul curs, am învățat că inginerul este acela care obține maximul de rezultate cu minimul de resurse. Sper că Logan este făcut de ingineri și nu de maiștri, pentru care "merge și așa" este deviza în viață. This post has been edited by șoferistul: 4 Oct 2006, 16:36 |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
"deumidificarea" se face mai mult sau mai putin "automat". Din cauza temperaturii scazute pe suprafata evaporatorului (schimbatorul de caldura care raceste aerul - componenta a circuitului de racire), apa din aer condenseaza, asa ca aerul patrunde in habitacul mai uscat.
Poate parea paradoxal ceea ce am scris: ca apa condenseaza (de exemplu, asa cum se formeaza condens pe o sticla tocmai scoasa din frigider) pe evaporator. De fapt termenul evaporator se refera la evaporarea agentului de racire, care absoarbe caldura astfel. Klaus a descris foarte explicit functionarea instalatiei de aer conditionat intr-un post pe care nu reusesc sa il mai gasesc insa... poate ne ajuta el. |
--------------------
Dacia
Logan
- BV
1.6 MPI Ambition - 2005
|
|
vad |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
cineva spunea ca se poate folosi aerul conditionat si pe pozitia caldura si ca s-ar incalzi mai repede masina....asa sa fie?
|
--------------------
logan
laureate 1.6
- bz xx vad iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
|
|
prody |
![]()
Post
#201
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Se dezabureste mai repede, nu se incalzeste.
|
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
smart |
![]()
Post
#202
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 29 September 06 From: Vaslui ![]() |
Explicati-mi si mie va rog cum merge caldura la logan..asa mai amanuntit...sa vad daca se potriveste cu varianta mea
![]() |
--------------------
logan
laureate plus 2006
- vs xx dor
gri platine
|
|
klaus |
![]()
Post
#203
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Intra aer rece printr-o parte si iese aer cald prin partea cealalta.
Varianta ta care este? ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
smart |
![]()
Post
#204
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 29 September 06 From: Vaslui ![]() |
Cand pornesc caldura, de fapt apas butonul de A/C si invart de rotita spre rosu..
QUOTE(vad @ 6 Nov 2006, 20:35) cineva spunea ca se poate folosi aerul conditionat si pe pozitia caldura si ca s-ar incalzi mai repede masina....asa sa fie? ceea ce intra in contradictie cu varianta de mai sus...sau mi se pare ? QUOTE(prody @ 6 Nov 2006, 20:54) daca nu se incalzeste atunci ce face?!?!?! This post has been edited by smart: 7 Nov 2006, 22:58 |
--------------------
logan
laureate plus 2006
- vs xx dor
gri platine
|
|
klaus |
![]()
Post
#205
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Intrebarea era daca se incalzeste mai repede. Raspunsul a fost ca se dezabureste mai repede. Deci nu se incalzeste mai repede, dar se dezabureste mai repede
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
smart |
![]()
Post
#206
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 29 September 06 From: Vaslui ![]() |
|
--------------------
logan
laureate plus 2006
- vs xx dor
gri platine
|
|
klaus |
![]()
Post
#207
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai cred ca scrie si in manualul de utilizare. Pe la pag. 3.05 (pe coloana din mijloc de ex)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GoGu |
![]()
Post
#208
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Ok...
![]() Deci, AC-ul are 2 functii mari si late: raceste si (ca o consecinta) usuca aerul din habitaclu. De aia se foloseste impreuna cu incalzirea (singura care poate incalzi - doh- aerul) pt. dezaburire rapida. Evident ca in cazul asta "functia" de uscare e cea care da o mana de ajutor... |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
DFA |
![]()
Post
#209
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Ca să răspund mai clar întrebării originale..., atunci când se pornește AC-ul odată cu rotirea butonului de temperatură pe cald încălzirea habitaclului e mai lentă, din cauză că aeroterma mai întâi răcește aerul și apoi îl încălzește, adică radiatorul de încălzire e ultimul prin care aerul circulă, din această cauză la AC+căldură de fapt aerul se încălzește ceva mai încet și nu mai repede, pentru că radiatorul trebuie să încălzească un aer mai rece decât cel care intră pe gura de admisie (cu AC-ul oprit).
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
YRX |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.107 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Desi topicul asta are ceva vechime, eu de-abia acum l-am descoperit !
![]() Am citit despre izolatia conductelor din compartimentul motor si mi-a placut ideea, asa ca am purces la executarea izolatiei. Am cautat manson prin mai multe magazine si intr-un final am gasit la Bricostore doar de diametrul 16 mm (pentru teava mare). Am luat din ala aluminizat pe exterior (nu din cine stie ce considerente tehnice, pentru ca este mai aratos) si m-am pus pe treaba. Masina mea face parte din cele cu aer conditionat zgomotos (foarte, as zice eu), dar eficient. Cu cat este mai cald afara cu atat este mai zgomotos, masina trage mai greu, iar in soare puternic culmineaza cu un zgomot ca de scuter forjat la maxim. Dupa ce i-am facut izolatia la teava groasa, (in prealabil am bagat si un spray bactricid la aeroterma cu o zi inainte), am facut un drum prin oras sa testez daca exista ceva imbunatatiri. Parca era alta masina, compresorul d-abia se auzea, motorul era mai vioi si oricat am stat pe la semafoare si in caldura nu a revenit zgomotul ala infernal. Aerul rece pe care il baga inauntru parca era o idee mai rece (nu posed termometru si nu am testat dacat prin simturile proprii), dupa vreo juma' de ora m-a luat si nasul. Ce mai, in concluzie eu zic ca ajuta teribil izolarea tevilor, de-abia astept sa gasesc izolator si pentru aia mica (apropos, daca stiti careva de unde v-as ramane indatorat). Atasez si doua poze cu "lucrarea", scuzati calitatea, sunt facute cu telefonul. Attached thumbnail(s) conducta_ac1.jpg ( Size: 30.74k ) Number of downloads: 474 conducta_ac2.jpg ( Size: 30.83k ) Number of downloads: 486 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 04:42 |