Eficienta AC, ...vine caldura...
![]() ![]() ![]() |
Eficienta AC, ...vine caldura...
Mano |
![]()
Post
#151
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
Xplode |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
Eu zic ca e teava de tur pentru ca e rece. Cea de retur e calda. Oricum repet ca nu e mare diferenta. Asa ca s-ar putea sa scot izaolatia. mai bine nu am facut si mie-e frica sa nu fac rau.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#153
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
Si parerea mea este aceeasi,lasati upgrade-urile facute prin fundul curtii.Lasati masina (in special instalatiile) asa cum sunt de la mama lor.Nu contest tunninguri sau modificari facute de specialisti...doar de specialisti.
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
Mano |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
QUOTE(Xplode @ 7 Aug 2005, 14:30) Nu ca ar conta prea mult dar teava rece e returul pe care se intoarce freonul spre compresor iar teava subtire (de presiune) transporta freonul de la compresor prin condensor in camera de vaporizare. Ai sa gasesti ceva detalii de functionare si in acest topic mai la inceput. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
Anakin |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti/Vitan ![]() |
QUOTE(catalin1paul @ 30 Jul 2005, 13:58) Aceiasi intrebare o am si eu ca si "Fire" , Instalatie de AC tunata...? Dezvolta te rog subiectul... Cum am mai spus izolatie completa a traseului de tevi din compartimentul motor si optimizarea cantitatii de freon,atit cit sa nu fie zgomot deranjant la accelerare,puterea motorului sa nu fie micsorata iar temperatura din habitaclu sa fie cit mai scazuta(in jur de 4 grade la aerator in ralanti) |
--------------------
Dacia
Logan cameleon
- B 51 ATO Forta sa fie cu voi
|
|
melinter |
![]()
Post
#156
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 June 06 ![]() |
Pentru claritate sa concluzionam:
Sa inteleg ca daca izolez cele doua tevi instalatia de aer conditionat va furniza un aer mai rece? Vreau un raspuns cit se poate de clar : Da sau nu. Adica se merita izolate sau nu se merita. Sint nou posesor de logan, laureate plus, din 1. 08. 2006. Si mie mi se pare ca parca nu ar raci chiar asa de bine, in sensul ca am mers cu un Espero si cind puneam mina in dreptul aeratoarelor venea un aer f. rece, taios de rece. La logan vine aer rece dar nu chiar asa. |
--------------------
dacia
logan
laureate plus
- is 72 mcd
|
|
melinter |
![]()
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 June 06 ![]() |
Da am reusit. Adica mi-am izolat si eu ambele tevi, abia acum am terminat. A fost mai greu la teava subtire, dar m-am descurcat si arata si bine. Acum sa va spun ce am constatat. Intradevar, aerul conditionat dupa 3 minute de mers in ralanti motorul si dupa aceea dat drumul la AC, a venit foarte rece. Intradevar, isi face efectul izolatia termica. Da , se merita sa puneti un izolator care costa 3RON 2 metri diametru de 16, Eu am luat 2 izolatori si pe unul l-am taiat mai mult ca sa-i reduc diametrul si sa se potriveasca cu teava subtire de la AC.
Concluzie finala. Izolati tot traseul de tevi AC si cea mica si cea groasa pe cit posibil, dar neaparat si partea din spate, e mai greu in spatele capacului filtrului de aer dar cu calm incetul cu incetul merge. Folositi o banda de lipit buna, care cred ca e pe baza de cauciuc crud, care se lipeste excelent pe izolatorul termic. Dati o cheie sau faceti o tura si veti simti diferenta. E imposibil sa n-o simti daca restul instalatiei e bun. Eu am masina noua de doua saptamani si racea satisfacator clima dar va spun ca se simte diferenta, mult in bine. Aerul e mult mai rece , iar cind am dat ventilatorul la maxim deja nu mai puteam de frig, Ma izbea in piept un curent de aer rece, cu adevarat rece nu am putut sa mai stau pe pozitia a 4 si am revenit pe 2. Uraaaaaaa. Ma duc acum sa beau o bere rece de fericire. Succes celor care mai stau in dubii si multumesc celor care au postat mai demult si m-au ajutat enorm cu sfaturile lor. ![]() ![]() ![]() This post has been edited by melinter: 16 Aug 2006, 22:58 |
--------------------
dacia
logan
laureate plus
- is 72 mcd
|
|
klaus |
![]()
Post
#158
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si era aceeasi temperatura exterioara cand ai facut primul test (conducte neizolate) si cand l-ai facut pe al doilea (conducte izolate)?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#159
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
La cat condens am observat eu ca se face pe tevile de la AC cred ca ar fi o idee buna de izolat. Nu din cauza ca ar fi vreo problema cu condensul dar "intra" caldura in instalatie pe acolo (sau daca vreti, "iese" frigul...) la greu. De cand tot imi adun eu pe lista lucrurile de facut... iaca mai adaug unul. Acum lista are vreo 15 puncte.
Decat sa racesti conductele care-s fierbinti de la soare intai si apoi aerul din habitaclu ... mai bine izolate. This post has been edited by DigitalScribe: 16 Aug 2006, 21:28 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
melinter |
![]()
Post
#160
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 June 06 ![]() |
Testul fara izolatie l-am facut in jurul orelor 16:20, cind m-am intors de la servici iar cel cu izolatie pusa l-am facut in jurul orelor 18:00, iesind din nou in oras, nu m-am uitat la ceas dar cam pe acolo. Temperatura de afara intre orele 16:20 si 18:00 dupa amiaza nu cred ca a variat foarte mult. Nu am avut termometru, insa aerul suflat inainte era racoros, iar dupa izolare era rece bine. Parerea mea este sa incercati, nu aveti ce pierde in fond. Daca nu va va multumi puteti renunta. Nu se pierde prea mult, 6 ron, o ora jumatate, si niste banda de lipit. Sint din Iasi, si la noi a fost azi o zi aproape caniculara. In concluzie, parerea mea este ca e bine de pus izolatia termica pe conductele de aer conditionat.
This post has been edited by melinter: 16 Aug 2006, 22:57 |
--------------------
dacia
logan
laureate plus
- is 72 mcd
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#161
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(melinter @ 16 Aug 2006, 20:42) De ce trebuie izolata si teava subtire? Din ce stiu eu, prin teava subtire circula agentul de racire cald si comprimat. Cea groasa, de acord, ajunge agentul de racire mai rece inapoi la compresor si asta e un castig. Gresesc undeva?De ce nu se lasa condensul sa curga pe radiator? Nu s-ar obtine o racire mai buna? |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
melinter |
![]()
Post
#162
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 June 06 ![]() |
QUOTE(serban_1205 @ 17 Aug 2006, 00:33) De ce trebuie izolata si teava subtire? Din ce stiu eu, prin teava subtire circula agentul de racire cald si comprimat. Cea groasa, de acord, ajunge agentul de racire mai rece inapoi la compresor si asta e un castig. Gresesc undeva? De ce nu se lasa condensul sa curga pe radiator? Nu s-ar obtine o racire mai buna? Serban cred ca nu ai inteles functionarea instalatiei de AC. Prin teava subtire se transporta freonul ( adica este un gaz nobil, inert se mai cheama) sub presiune in stare lichida la vaporizator unde preia caldura din aerul care circula peste acea camera de vaporizare. Deci daca aceasta teava e calda din cauza caldurii din compartimentul motor, freonul lichid din teava subtire e mai cald deci randament mai scazut al AC , DECI ZGOMOT MAI MARE, CONSUM UN PIC MAI MARE. CITESTE CU ATENTIE postarile celorlalti de la inceput pina la sfirsit si vei intelege. Cum s-a mai scris si anterior freonul sub presiune trebuie sa fie la o temperatura cat mai mica deci teava ar trebui izolata. Deci cind izolezi le izolezi pe amindoua. |
--------------------
dacia
logan
laureate plus
- is 72 mcd
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#163
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(melinter @ 17 Aug 2006, 08:40) ...Deci daca aceasta teava e calda din cauza caldurii din compartimentul motor, freonul lichid din teava subtire e mai cald deci randament mai scazut al AC... Corect, cu asta sunt de acord. Intrebarea este daca intr-adevar teava aia ajunge sa fie mai rece decat aerul din compartimentul motor si sa se incalzeasca de acolo. Asta depinde de eficienta radiatorului sau cum se numeste locul in care freonul comprimat / condensat transfera caldura in aerul din exterior.This post has been edited by serban_1205: 17 Aug 2006, 16:50 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
melinter |
![]()
Post
#164
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 June 06 ![]() |
QUOTE(serban_1205 @ 17 Aug 2006, 17:47) Corect, cu asta sunt de acord. Intrebarea este daca intr-adevar teava aia ajunge sa fie mai rece decat aerul din compartimentul motor si sa se incalzeasca de acolo. Asta depinde de eficienta radiatorului sau cum se numeste locul in care freonul comprimat / condensat transfera caldura in aerul din exterior. Cu siguranta ca e mai rece decit aerul furnizat de motor.Motorul are o temperatura cu mult mai mare, intuitiv iti spun doar atit: daca mergi cu AC deschis sa spunem o jumatate de ora si pui mina pe teava subtire poate ca e calda, dar daca pui mina pe motor vei observa ca frige. Mai bine hai sa va povestesc observatiile mele de astazi, facute cu ocazia deplasarii prin orasul Iasi, la orele 14:00, in plina canicula. Dimineata cind m-am dus la servici am lasat masina intentionat parcata la soare. La orele 14:00 am deschis toate cele 4 geamuri, am stat cca 2 minute sa iasa aerul cald de cuptor si apoi am pornit motorul. Nu trebuie sa va mai spun cred cite grade se adunasera in masina (verde cameleon). Frigea volanul, bordul etc. Pornesc de pe loc cu geamurile inchise, dupa cca 500m le inchid, dau drumul la AC, si incepe sa vina aerul rece. Am mers 18 km in traficul infernal, pe vremea asta caniculara, acuma cind scriu, termometrul meu de la geam indica 31 grade celsius, dar in masina s-a racorit extrem de bine, aerul a intrat tot timpul pe treapta a 2-a de la ventilator, in cca 1minut maxim 2 minute era excelent iar dupa 18 km cind am ajuns acasa , era frig. Fata de cum imi racea inainte, pot sa spun cu mina pe inima ca se simte diferenta, este o racire mai rapida cu un aer rece deci nu racoros, si surpriza mai SILENTIOASA. Nu am mai auzit asa tare zgomotul acela de ventilator metalic si parca masina a tras un pic mai bine. E normal sa se intimple asa fiindca compresorul este solicitat mai putin, eu am simtit ca trage mai bine masina (LAUREATE 1,4 PLUS) la cei 55kw(75 cai putere) SE SIMTE CIND INTRA ac si cind nu, deci asta a fost inca o confirmare a faptului ca izolarea celor doua tevi de la AC, este bine de facut. Sint multumit acesta e cuvintul. Simbata noapte plec pentru doua saptamani in concediu ocazie cu care sper sa fac vreo 1600-2000km, si va voi povesti eventualele observatii atit la AC cit si in general dupa cum ma pricep si eu, ca nu sint specialist. Concluzie : Izolati-va tevile de la AC. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by melinter: 18 Aug 2006, 12:38 |
--------------------
dacia
logan
laureate plus
- is 72 mcd
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Si eu le aveam izolate la SupeRNova si va spun ca dupa izolare aerul (destul de anemic fata de Logan) era mai rece. Si la instalatia din apartament sunt izolate cu acelasi material pe toata lungimea ambelor tevi, deci nu vad ce rau ar putea sa-i faca instalatiei de pe masina. La Logan nu am mai izolat deoarece este foarte eficient fata de SN (si nu sunt iubitor de caldura
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
C@talin |
![]()
Post
#166
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
maine vreau sa ma duc sa caut si eu maine material de izolat tevile ,da va rog mult ce imi recomandati sa cer la magazin ,ca banuiesc ca sunt mai multe tipuri de matetrial izolier
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Amedeus |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Izolatie teava cupru. Aprox 0.7 ron/m (depinde de diametru)
Attached thumbnail(s) 429.jpg ( Size: 13.48k ) Number of downloads: 217 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
ICET |
![]()
Post
#168
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Amedeus @ 17 Aug 2006, 22:22) Compresorul era facut in Japonia,dar tot Sanden era si asta la primele supernove,ca mai tarziu s-a trecut la aceleasi compresoare ca si pe solenze si acum logan(nu stiu daca identice si la parametrii). Ca idee e foarte bine de izolat ambele circuite si cel de presiune mare(evacuarea sau teava fierbinte/sutire)si cel de presiune joasa(aspiratia sau teava rece/groasa).De ce zic asta??Pai i-a cititi ce a scris ceva mai sus melinter si inca ceva...oare de ce se izoleaza ambele tevi la instalatia de A/C de acasa?? |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
Amedeus |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Mie imi pui aceste intrebari?
1- Made in Japan scria pe el. Ce am vrut sa subliniez era faptul ca era o scula ok, nu era facut la groapa sau in China 2- Tevile erau deja izolate cand le-am cumparat de la Metro (cu tot cu instalatia AC). Deci ce rost are intrebarea ? Nu le-am izolat eu ![]() ![]() This post has been edited by Amedeus: 18 Aug 2006, 11:01 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#170
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#171
|
![]() - Group: Members Posts: 22.611 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Desi voiam sa izolez tevile de mult timp am tot amanat din diverse motive, acum am facut-o si eu. Las de o parte faptul ca am plecat caine surd la vanatoare (am plecat sa fac cumparaturi in Cora si daca tot eram langa Bricostore . .) fara sa stiu ce grosime trebuia sa cumpar . . noroc cu Klaus . . ca ma salvat el.
Dupa izolare am constatat urmatoarele: 1. Mai mult frig in masina. 2. Scaderea zgomotului compresorului pana la a nu mai fi deranjant. Eu am folosit de 18 (mai mic nu avea). Pentru teava groasa este perfect. Pentru teava subtire am taiat 1 cm pe lungime in unghi pentru a se inbina bine. Prinderea am facut-o cu coliere de plastic. This post has been edited by IRONICK: 22 Aug 2006, 12:40 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#172
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Cand am luat masina am intrebat daca are ceva daca izolez teava / tevile de la instalatia de AC. Omul a zis ca desi personal intelege ca s-ar putea imbunatati lucrurile, asta e motiv de scoatere din garantie pe motiv ca nu e aprobat de Dacia. Deci, daca masina mai e in garantie, atentie sa nu lasam urme pe tevi sau sa uitam tevile izolate cand mergem la service.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
driverx |
![]()
Post
#173
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Oricum o sa bata rau la ochi. Tot compartimentul motor va arata ca dracu de murdar, iar tevile o sa fie ca scoase din cutie, mai ales daca operatia se realizeaza cand masina e relativ noua....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#174
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
am facut un drum de 300 km cu caldura pornita acum 2 saptamani cand erau 35 de grade afara
![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
driverx |
![]()
Post
#175
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#176
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
nu
![]() se cam incinge motorul desi am radiator mare si nou ( acul trece de jumate ) si mi-a spus cineva sa las caldura deschisa ca se raceste mai bine nu stiu cat e de adevarat ca tot sare de jumate sa scot termostatul ? |
--------------------
x
y
2009
|
|
driverx |
![]()
Post
#177
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Bai....ce dracu aveti toti? Dram de judecata....in loc sa eliminati problema din radacini, tot cautati solutii dinstea de idiotu Vasilache de la garajul blocului vecin.
Am radiator mic la berlina, vechi saracul si in trafic si 3x grade afara nu sare de 95 grade. Oare de ce? Pentru ca am termostat? This post has been edited by driverx: 22 Aug 2006, 15:02 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#178
|
![]() - Group: Members Posts: 22.611 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(serban_1205 @ 22 Aug 2006, 15:48) Eu am primit complimente pentru bordul pe alb cand am fost cu ea in service . . si tu spui de scoatere din garantie ? De ce sa o scoata din garantie ?EL. Restul sunteti off-topic. This post has been edited by IRONICK: 22 Aug 2006, 15:07 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#179
|
![]() - Group: Members Posts: 22.611 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mai adaug inca ceva . . parca se simte si o pierdere mai mica de putere la motor (al meu 1.4 .. ) cu aerul pornit.
Asta am simtit eu ieri si astazi de cand am montat izolatia pe conducte. Oricum daca asta este solutia pentru aerul conditionat zgomotos ( pare ca merge in suprasarcina ) zic ca zineva a fost zgarcit de zgarcit . . Asta am folosit eu: IMG_1342a.jpg ( Size: 64k ) Number of downloads: 191 IMG_1343a.jpg ( Size: 88.91k ) Number of downloads: 149 IMG_1354a.jpg ( Size: 54.13k ) Number of downloads: 149 IMG_1361a.jpg ( Size: 60.72k ) Number of downloads: 145 This post has been edited by IRONICK: 22 Aug 2006, 19:13 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
C@talin |
![]()
Post
#180
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
si cum se numeste ironik
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 23:09 |