DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eficienta AC, ...vine caldura...

Mihai_E
post 22 Jun 2005, 08:12
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




deoarece s-au spus multe pareri, dar nimeni n-a prezentat clar functionarea unei instalatii frigorifice, imi permit sa o fac eu, cu unele comentarii:

- compresorul comprima vapori (niciodata lichid pentru ca acest lucru ar duce la deterioararea lui); prin comprimare presiunea si temperatura vaporilor creste pina la p1 si t1 sa zicem.
- in condensator vaporii condenseaza, deci de iesirea din condensator vom avea lichid la p1 si t1 pentru ca dupa cum se stie transformarile cu schimbare de faza au loc la p si t=ct.
- lichidul cu presiunea p1 se destinde apoi in supapa termostatica, presostat, ventil de laminare (cum vreti sa-i ziceti) pina la p2<p1. prin destindere temperatura lichidului scade de la t1 la t2.
- lichidul racit intra in vaporizator unde vaporizeaza racind aerul care "spala" suprafata exterioara a vaporizatorului.
- de aici ciclul se repeta, vaporii patruzind in compresor samd.

din aceasta descriere a functionarii instalatiei precum si din poza sugestiva postata mai inainte se poate observa ca dpdv termodinamic are rost atit izolarea conductei dintre supapa si vaporizator cit si a vaporizatorului insusi, pentru a evita incalzirea inutila a freonului de catre mediul ambiant. in practica, izolarea acelei conducte este practic imposibil de realizat deoarece supapa se afla montata foarte aproape de vaporizator (tocmai din acest motiv). se poate izola insa vaporizatorul.

- in legatura cu diferenta de temperatura, pot spune ca orice schimbator de caldura are trei diferente de temperatura:
1. diferenta dintre intrarea si iesirea agentului primar (freonul) (in cazul nostru aceasta diferenta = 0)
2. diferenta dintre intrarea si iesirea agentului secundar (aerul) (cea pe care o simtim noi)
3. diferenta medie logaritmica care depinde de tipul curgerii relative dintre cele doua fluide in lungul schimbatorului si care foloseste la dimensionarea suprafetei de schimb de caldura.

sper ca nu v-am plictisit cu prea multe detalii tehnice si ca in acelasi timp am adus unele clarificari in ceea ce priveste ac-ul.

ca fapt divers la mine, pe treapta 1 fara rec. am cam 8,5 grd, afara 32, iar cu rec. cam 6 in acelasi conditii. precizez ca am numai vaporizatorul izolat, in rest nici o alta conducta.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 22 Jun 2005, 09:07
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




QUOTE(Mihai_E @ 22 Jun 2005, 09:12)
....
- in condensator vaporii condenseaza, deci de iesirea din condensator vom avea lichid la p1 si t1 pentru ca dupa cum se stie transformarile cu schimbare de faza au loc la p si t=ct.
- lichidul cu presiunea p1 se destinde apoi in supapa termostatica, presostat, ventil de laminare (cum vreti sa-i ziceti) pina la p2<p1. prin destindere temperatura lichidului scade de la t1 la t2....

Orice clarificare e bine venita si din fiecare post on topic mai aflam cate ceva.
E destul de clar in urma discutiilor ca atunci cand aerul e foarte cald in jurul conductelor cu pricina, din punct de vedere al randamentului instalatiei e benefic ca acestea sa fie izolate. Si in fond cand e foarte cald afara, si implicit in compartimentul motor, avem nevoie ca AC sa functioneze cat de bine se poate. Din prezentarea ta insa nu se poate trage nici o concluzie daca acele conducte e bine sa fie izolate din punct de vedere al functionarii si riscului deteriorarii instalatiei AC. Practic asta ne roade, cel putin pe mine.
Tu ai mers pe o ipoteza simplificata in care t1 de la iesirea din condensator ajunge tot t1 in vaporizator. Noi spunem ca freonul se incalzeste suplimentar pe traseu de la caldura din compartimentul motor si t1 creste, scazand randamentul. Deasemenea si t2 ar fi interesant sa intre cat mai mic in toata aceasta ecuatie cu conditia sa nu dauneze compresorului.

P.S. Cum ai izolat vaporizatorul, ceva amanunte?

This post has been edited by gheghe: 22 Jun 2005, 09:09


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jun 2005, 09:09
Post #93


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(dydycom @ 22 Jun 2005, 03:20)
ca tot se vorbeste pe aici de eficienta AC, eu scot decat AC din topic si intreb pe cei mai cunoscatori ca mine....ati vazut cumva pe unde se scurge apa provenita din condens???

Prin scurgerea de pe mijloc... E o teava chiar pe mijloc (daca te bagi sub masina ai sa o vezi), sa zicem cam sub gura priza de aer a aerotermei. Tot pe acolo se baga si agentul anti-septic pentru tratamentul instalatiei.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 22 Jun 2005, 11:58
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




@gheghe
temperatura din vaporizator (t2) este diferita de cea din condensator (t1).

vaporizatorul l-am izolat cu o saltea d-aia din poliuretan (d-aia de care pe care dormi cind te duci la munte). daca gasesti una care sa aiba pe o parte folie de aluminiu e si mai buna. am taiat-o la dimensiuni si am prins-o cu power tape, e cam greu dar se poate, problema e ca nu stiu cit rezista power tape-ul asta in timp.

am zis ca as izola conducta dintre supapa si vaporizator, dar cel putin la dsn supapa e montata f aproape de tabla aia care separa compartimentul motorului de cel al stergatoarelor, asa ca nu prea se poate.
singura conducta pe care poate as mai izola-o ar fi condcuta dintre compresor si condensator astfel incit temperatura t1 sa fie data numai de raportul de comprimare si nu si de mediul inconjurator, dar tinind cont ca aceasta conducta e destul de scurta si o parte din ea se afla in zona in care sufla ventilatorul nu prea cred ca merita efortul.



--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 22 Jun 2005, 15:51
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Multumesc pt. raspuns. Pacat ca nu ai facut poze. Si prin "amanunte" ma gandeam la cineva ca mine care habar nu are cum arata vaporizatorul asta, unde se afla cu exactitate in traseul de ventilatie si cum se ajunge la el.

Constat ca in postul anterior nu m-am exprimat prea clar, reiau: "Tu ai mers pe o ipoteza simplificata in care t1 de la iesirea din condensator ajunge tot t1 in supapa vaporizatorului."
Ce opreste freonul pe traseul acesta (teava de presiune subtire) sa capete niste grade nedorite in plus?


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 22 Jun 2005, 18:09
Post #96


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





gheghe,mihai_e are srn!la aia e mai simplu de izolt vaporizatorul.........la logan e aproape imposibil!si e bine,e chiar foarte bine daca puteti sa izolati ambele tevi din compartimentul motor!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 22 Jun 2005, 18:30
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Merci Osirus! Am orbul gainii, wacko.gif asta cu SRN-ul n-am vazut-o.
In alta ordine de idei - Ca raspunsul tau sa fie fara echivoc: presupui/esti aproape sigur/esti sigur (alege o varianta) ca izolarea conductelor, indiferent de conditii (vara, iarna, folosire sporadica, aproape continua etc.) nu pune in pericol instalatia de A/C ? Eu sunt dintre cei care doresc un pic mai mult frig de la chestia asta dar nu cu riscul de a o strica.


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 22 Jun 2005, 18:55
Post #98


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




le am eu izolate smile.gif

iete poza

Attached thumbnail(s)
P1010089.JPG ( Size: 109.37k ) Number of downloads: 661


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 23 Jun 2005, 12:04
Post #99


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 14 April 05




QUOTE(GeorgeB @ 22 Jun 2005, 19:55)
le am eu izolate smile.gif
*



Subscriu la ce spunea gheghe si anume ca as vrea sa imbunatatesc eficienta instalatiei AC prin izolarea tevilor dar fara a-mi asuma riscul de a o deteriora.
Deci ar fi util sa stim de cat timp ai izolate tevile si daca au fost ceva probleme pana acum la functionarea AC.

Din ce am constatat eu pana acum singura zona in care ar trebui izolata neaparat teava de presiune (cea subtire) este deasupra radiatorului si doar pentru asta sunt sigur ca nu se reduce fiabilitatea instalatiei.


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 23 Jun 2005, 22:29
Post #100


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





E foarte bine daca se izoleaza ambele tevi(o sa va zic si de ce) si nu are cum sa se deterioreze instalatia sau ceva subansamblu din cauza asta!
In mare au fost citeva persoane care au explicat(cum au putut si de pe unde au mai auzit ei)care este principiul de functionare al instalatiei.
Vaporii de freon sunt aspirati,comprimati si refulati de compresor cu o presiune de ~10 atm(in regim normal)si ~24atm in momentul pornirii compresorului.O data cu incalzirea compresorului,freonul se incalzeste si el,avind stare gazoasa si lichida(vapori si picaturi).In condensator,freonul cedeaza caldura(cu cit e mai multa cu atit mai bine si de aceea e bine sa se izoleze teva de refulare pentru a nu mai absorbi caldura si de la motor)la iesirea din el avind stare lichida,trecut dupa aceea prin butelia deshidratanta,ajungind(cu temperatura de ~45*c) in supapa de destindere termostatica,unde intra in vaporizator si fierbe(vaporizare in toata masa lichidului)trecind in stare de vapori,absorbind caldura.El iese din vaporizator in stare gasoasa(~1.8atm) avind si rolul de a raci compresorul(din aceasta cauza e bine sa se izoleze teava ca sa nu mai absoarba caldura si de la motor,racirea compresorului find mai buna,implicit temperatura cu care iese freonul din el si intra in condensator e mai mica).Cam asa lucreaza instalatia de A/C si ca o observatie sunt multe marci de masini care au tevile izolate(nu tot traseul,dar in mare parte)au condensatorul cu o suprafata de racire mult mai mare si au 2 ventilatoare montate pe el!
Cu cit schimbul de caldura se face numai in locurile destinate(condensator si vaporizator)cu atit eficienta instalatiei creste(mai mult frig in habitaclu si o functionare ca timp mai putina)!
ps george,ar fi bine sa schimbi izolatia tevilor cu una mai groasa si facuta special pentru asa ceva!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_ionik
post 5 Jul 2005, 22:07
Post #101


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 10 August 04




Astazi, dupa o deplasare de 30 min in oras, la o ora de varf, cu AC pornit, pe langa zgomotele cu care deja sunt familiarizat, cand am parcat si am ridicat capota am observat ca tevile de legatura dintre compresor si aeroterma erau ude. Picurau la fiecare cotitura si imbinare!!!

Este normal? Sa fie doar condens, sau este de vina si umiditatea mare din atmosfera?


--------------------
Dacia Logan Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 5 Jul 2005, 22:15
Post #102


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





Daca e numai apa si e pe teava mai groasa in diametru e in regula(condens,una din cauzele din care se izoleaza tevile).Daca e umeda la imbinari dupa o stationare mai indelungata si mai este si uleioasa,atunci nu e in regula(ai pirdere de gaz).


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 9 Jul 2005, 18:16
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




M-am hotarat sa izolez si eu tevile cu pricina de la instalatia de aer conditionat.
Pentru asta am luat doua ... "furtune" de izolant de tevi de la Carrefour, cu o consistenta asemanatoare cu spuma poliuretanica, si Power-Tape negru.
Ajuns la masina, dupa ce am taiat doua bucati la dimensiuni, m-am intrebat oare ce proprietati ignifunge au materialele respective. Ma intreb asta pentru ca in zona din fata masini tevile trec pe langa radiator si pe langa aparatoarea de la galeria de evacuare.
Am taiat cate o bucatica din fiecare si le-am dat foc, ambele incepand sa arda cu flacara destul de puternica.

Voi ati folosit materiale ignifunge pentru operatiunea asta, sau imi pun eu prea multe intrebari ?

This post has been edited by cosmin_m: 9 Jul 2005, 23:15


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 10 Jul 2005, 00:34
Post #104


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 14 April 05




QUOTE(cosmin_m @ 9 Jul 2005, 19:16)

Voi ati folosit materiale ignifunge pentru operatiunea asta, sau imi pun eu prea multe intrebari ?
*



Cred ca e o intrebare perfect justificata.
Sincer sa fiu tocmai ma pregateam sa izolez si eu tevile de AC. Mi-am luat niste material izolant dar nu am intrebat daca e ignifug. Ar putea fi o problema. Am mai izolat cu acelasi material tevile interioare din partea de jos langa pedalier dar riscul de incendiu e mult mai mic in habitaclu.
Cei ce au izolat deja au avut in vedere acest aspect?


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 10 Jul 2005, 00:42
Post #105


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Si care ar fi riscul de incendiu?De la ce sa ia foc?Acum pe bune,voi ginditi inainte sa scrieti?Tevile alea au o temperatura de maxim 50-60*C(teava mai subtire)dar cred ca de fapt nici nu are o asa temperatura,dar sa zicem.Cum ar putea sa ia foc materialul din care e facuta izolatia?Decit daca ia foc motorul(eu unul nu vad alta explicatie).


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 10 Jul 2005, 08:59
Post #106


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 25 December 04
From: Craiova




Nu incercati cu bricheta si carcasa filtrului de aer, camasile din plastic ale cablurilorde comanda, protectiile cablurilor electrice, carcasa cutie de relee si eventual canistra de vapori ?
Cred ca toate sunt ignifugate. Dar oare ce o mai arde sub capota cand ia foc? Blocul motor sigur.
ATENTIE: NU FACETI ASA CEVA ACASA PE PROPRIA MASINA. E VOIE NUMAI IN SERVICE AUTORIZAT.

This post has been edited by rdesign: 10 Jul 2005, 09:07


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 10 Jul 2005, 09:00
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




[Later edit]

Reformulez, ca vad ca lumea a dat-o in mistouri:

1. A folosit cineva materiale ignifunge, si daca da, de unde le-a luat ?
2. Spuma poliuretanica se aprinde la temperaturi mai mici decat orice alt material folosit de producator in compartimentul motor (plastic, cauciuc) ?

This post has been edited by cosmin_m: 10 Jul 2005, 10:15


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 10 Jul 2005, 13:19
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Anakin @ 10 Jul 2005, 00:42)
Tevile alea au o temperatura de maxim 50-60*C(teava mai subtire)
*


Mie mi-a cazut un pachet de tigari prin gaura lasata de casetofon si cand am incercat sa bag mana pe sub bord am atins de niste tevi ( probabil de la AC, nu cred ca mai sunt si slte tevi pe acolo), si exagerand un pic cred ca aprindeai tigari pe ele...


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 10 Jul 2005, 16:34
Post #109


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 14 April 05




QUOTE(adiya @ 10 Jul 2005, 14:19)
Mie mi-a cazut un pachet de tigari prin gaura lasata de casetofon si cand am incercat sa bag mana pe sub bord am atins de niste tevi ( probabil de la AC, nu cred ca mai sunt si slte tevi pe acolo), si exagerand un pic cred ca aprindeai tigari pe ele...
*



Nu cred ca ai dat de tevile de AC ci de cele ce duc la caloriferul de incalzire.

Pentru Anakin, ideea e ca materialul termoizolant rezista la temperatura mult mai mare. Nu va lua foc in nici un caz de la teava de presiune. Dar voi nu ati auzit de masini care au luat foc (din cine stie care alte motive). Problema care se pune e de a nu adauga materiale care intretin sau amplifica arderea.


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 10 Jul 2005, 16:42
Post #110


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Pai scuza-ma,dar atunci ar trebui sa scoatem tot ce este plastic sau material inflamabil(chiar si conbustibilul) ca sa nu mai existe nici un risc,nu?


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 10 Jul 2005, 18:22
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Anakin, stii, e interzis atacul la persoana, e permis numai cel la idee.
Cum mie nu mi-e foarte clara ideea pe care incerci tu cu cuvintele tale bine alese sa o conturezi aici, poate esti amabil sa o exprimi ceva mai convingator.
Iti recomand sa mai citesti o data intrebarile puse de mine, poate esti amabil sa-mi arati unde mi-am exprimat ingrijorarea in legatura cu materialele folosite de producator.
Pana una alta, cu raspunsurile tale aruncate in sila pe aici fara macar a citi cu atentie intrebarea, nu ai reusit decat sa faci dovada ca TU nu gandesti inainte sa scrii.

QUOTE
Acum pe bune,voi ginditi inainte sa scrieti?


Una este ce a pus producatorul in masina, el isi asuma raspunderea prin garantie, una este ce pun eu acolo. Scuza-ma ca imi pun intrebarea daca exista un material ignifug pentru aceasta operatiune.


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 Jul 2005, 20:34
Post #112


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ca sa fie impacata si capra si varza (asta e o expresie, a nu se lua mot-a-mot...), pentru cei care au oarece temeri, pot sa ia banda de aluminiu adeziva pentru lipit tuburile de hota (se gaseste si in praktiker, si in brico, am impresia ca si in metro) si le puneti peste izolatoare. Si toata lumea va fi linistita.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 10 Jul 2005, 20:49
Post #113


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.703
Joined: 1 November 04
From: sat




Nu am folosit nici un material special ignifug, ci pur si simplu izolatie pentru tevile din cupru pentru incalzire. Acum, daca va ganditi ca agentul termic are 90 de grade (si chiar peste) iar tevile din cupru sunt izolate cu asa ceva si materialele respective nu se aprind, rezulta ca nu se aprind nici in compartimentul motor. Ar putea sa se aprinda daca sunt in contact cu ceva la temperatura foarte mare... de exemplu sa intre in contact cu aparatoarea de la galeria de evacuare. Cam putin probabil...


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 11 Jul 2005, 20:43
Post #114


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti





Vad ca din eficienta sa dat in altele!Intradevar materialul izolant pt tevi e inflamabil(ca de altfel majoritatea subansamblelor de la motor)dar atita timp cit nu este o sursa de foc deschis,riscul sa se aprinda acel material e 0!Traseul frigorific e mai bine gindit din punct de vedere al pozitionarii,sursele mari de caldura(galeria de evacuare)sunt destul de departe cit sa nu fie nici un risc.Asa ca nu va lua foc decit daca(prin absurd)focul este la alt subansamblu si se extinde si la izolatoarele astea.Asa ca nu va faceti nici un fel de problema in privinta asta.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ice cube
post 13 Jul 2005, 18:52
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 13 November 04
From: Tg-Jiu




Am citit ce ati scris pe aici si m-am hotarat sa-mi izolez si eu conductele. Am un cunoscut care este frigotehnist si mi-a zis ca daca n-am ce face, e O.K., ca n-are nici o importanta. Mi-a aratat un VW Golf 4 - n-avea izolatie. Am vazut un Peugeot 307. N-avea izolatie. Le-am izolat. Nici o diferenta. Prieteni, e doar o impresie ca daca le izolati faceti ceva in plus. A mai zis cineva pe aici: la costurile infime pe care le presupunera izolatia, daca era necesar, o facea si fabrica.


--------------------
dacia logan ambition - Gj-03-XYB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danco
post 14 Jul 2005, 15:32
Post #116


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 9 June 05
From: Bucuresti




Hai sa-mi dau si eu cu parerea ca oricum nu s-a ajuns (inca) la nici o concluzie.
Din ce am citit aici se pune problema ca tevile (agentul din ele) sa nu se incalzeasca suplimentar datorita caldurii din compartimentul motor. Altcineva scrie ca aceste tevi se incalzesc oricum la 50-60*C.
Intrebare: oare nu cumva tevile noastre devin prin functionarea aerului conditionat MAI CALDE decat aerul din compartimentul motor? N-am vazut la nimeni sa puna problema asta. Fiindca daca e asa, conform legilor termodinamicii corpul mai cald va ceda caldura celui mai rece, in cazul nostru- tevile vor ceda caldura aerului, deci SE VOR RACI. SI atunci prin izolare se obtine exact contrariul efectului dorit. Aberez?


--------------------
--------------- Logan Ambition - ---------------
Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 14 Jul 2005, 15:41
Post #117


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu zic sa incerci un experiment practic: sa lasi AC-ul sa mearga vreo 5 minute si sa pui mana pe conducta DE SUS.
Care ar trebui sa fie rece, rece...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 14 Jul 2005, 15:46
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Danco "aberezi" smile.gif
refularea din comp va fi rece iar aspiratia calda dar niciodata atit de calda incit sa cedeze caldura compartimentului motor !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 14 Jul 2005, 23:15
Post #119


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Costi e tocmai invers.Si,din cite stiu eu,patea de teava care iese de la condensator si intra in habitaclu trebuie sa fie cit mai rece cu putinta,de aceea e bine sa se izoleze.Si sunt destule masini care au,daca nu tot traseul,macar o parte din el izolat la motor,ca sa nu mai zic de izolatia din habitaclu.


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danco
post 15 Jul 2005, 17:34
Post #120


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 9 June 05
From: Bucuresti




Ma bucur ca v-am starnit. Eu am atat de putin timp incat pana acum, intr-o luna de cand am masina n-am avut timp nici macar sa-i ridic capota decat odata, cand i-am montat alarma. As vrea eu sa fac experimente, imbunatatiri, etc, dar... De-asta va intreb pe voi chiar daca aberez, poate aveti mai mult timp. Oricum, trebuie vazut cat se incalzesc tevile alea.


--------------------
--------------- Logan Ambition - ---------------
Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 18:48
Forum Renault