Imbunatatiri motor
![]() ![]() ![]() |
Imbunatatiri motor
N E S |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|||
freddybb |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
rectifica chiuloasa vreo 0.7-0.85 milimetri nu mai mult si ai sa castigi ceva caluti, dar dupa acea ai grija sa-ti bagi numai benzina de calitate, daca ai sa mergi in regimul normal o sa-ti scada si consumul putin, fara glume, ai sa fii placut surprins
mult succes !!! |
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
br17rfg |
![]()
Post
#3
|
![]() be right back Group: Members Posts: 808 Joined: 11 November 07 ![]() |
eu din chiulasa de pe 1.3-ul meu am luat 1,5 si nu a avut nici pe dracu...
acum o sa schimb motorul deoarece a cedat psihic1.3-ul ![]() |
--------------------
DACIA
................
..................... to be or not to be...this is the question....
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#4
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
De ce nu pui un carburator dublu corp cu a doua camera vacumatica.
Smecheria e in felul urmator: pui o valva electrica pe furtunul de vacum de la capsula, iar atunci cand esti in oras o opresti. La drum intins cand te supara cineva, hop camera a 2-a si talpa.........da ai grija ca tiar cam trebui si o aprindere mai solida. Hai bafta. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
N E S |
![]()
Post
#5
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 17 Sep 2009, 19:50) De ce nu pui un carburator dublu corp cu a doua camera vacumatica. Smecheria e in felul urmator: pui o valva electrica pe furtunul de vacum de la capsula, iar atunci cand esti in oras o opresti. La drum intins cand te supara cineva, hop camera a 2-a si talpa.........da ai grija ca tiar cam trebui si o aprindere mai solida. Hai bafta. Te rog din suflet da-mi mai multe detalii, ce cumpar cum montez si cum reglez fiindca vreau sa aplic aceasta idee si lucrez singur....nu prea am la cine sa apelez si nici mecanic de incredere nu am. Si inca o intrebare...daca aplic solutia asta, in oras consumul ramane acelasi? mersi frumos |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
PaulT |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu inteleg ceva din primul post...Nu urca mai sus de 110km/h?Ar trebui sa poti merge fara probleme cu 130km/h pe autostrada,mai ales daca motorul este in stare buna.Un ulei bun si in rest....asfalt sa fie.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
N E S |
![]()
Post
#7
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Crede-ma ca nu inteleg nici eu care e problema. Pur si simplu nu are vlaga. Nu mai vrea. Cu pedala la fund si nu se mai infige. Am incercat tot ce am putut, am schimbat filtre, am schimbat ulei, m-am ocupat de fiecare particica din motorul ala. Nu vrea. Deasta am si deschis topicul. Am nevoie de ajutor iar ideea lui iuliano_smile e super. dar as mai vrea doar cateva detalii. ce a cumparat mai exact si cum a facut montaju.
A si inca ceva pentru iuliano_smile. Zilele trecute am pus aprindere electronica....este mai bine fata de ce aveam? Adica indeplineste conditia de a avea o aprindere mai buna? This post has been edited by N E S: 17 Sep 2009, 22:18 |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Pentru partea cu carbul iti trebuie urmatoarele:
- galerie carb dublucorp (1.6) de la dezmembrari - carburator dublucorp cu deschidere vacuumatica la camera a doua tot de la dezmembrari - flansa de adaptare a carburatorului la galeria de admisie confectionata la un frezor sau, daca permite, muti prezoanele din galerie pentru carbul care o sa il gasesti - electrovalva de GPL si furtune pentru obturarea vacuumului la nevoie - buton de comanda al electrovalvei. Spor la treaba. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#9
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Multumesc tutor care iau raspuns. Eu am fost plecat la dezmembrari prin oras ca sa imi caut aeroterma si am luat una de cn cu 60 lei + comenzile din bord.
Ontopic. Deci tie ti-ar cam trebui tot ce ti-a spus sgm.myke. Ideea e in felul urmator. Acel carburator are 2 camere. Prima camera este una mica, prin care ai putea sa scoticonsum mic. Deci in oras unde vrei consum, nu putere, inchizi treapta a 2-a. Cand te supara cineva si vrei sa ii aratati ........ dai drumu la camera a 2-a si aia e. Acum tu ii dai benzina, ii dai aer, da scanteie? Nu ti se pare ca ti-ar trebui o aprindere mai sanatoasa, gen gotronic sau mai erau unele mai vechi, speciale cu senzor, in nici un caz malvina(nu mi se pare rentabila). Daca vrei sa mai vorbim id meu de mess iuliano_smile. This post has been edited by iuliano_smile: 18 Sep 2009, 11:17 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
DragosBran |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 19 September 09 From: Giurgiu ![]() |
modificari la motor pt un consum mai mic nu se pot face?
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1975
- GR 01 JNS
|
|
paul_p |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 18 Sep 2009, 12:17) [..] Acum tu ii dai benzina, ii dai aer, da scanteie? Nu ti se pare ca ti-ar trebui o aprindere mai sanatoasa, Daca ii dai benzina, ii dai aer, ai nevoie de o scanteie mai sanatoasa? La cata benzina si aer in plus trebuie sa-i dai scanteie mai sanatoasa? De fapt ce inseamna scanteie mai sanatoasa ? Cum sa fie, mai mare, mai lunga, mai groasa ![]() |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Minel |
![]()
Post
#12
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Fiind vorba de imbunatatiri motor, imi expun si eu dilema mea aici ....
![]() Axa cu came de la un Renault 11 GTL , ( de pe acest motor am pus rampa de culbutori la mine pe motorul de 1,4 ) se potriveste pe motorul de dacie de 1,4 ... ![]() La fel , daca se potrivesc tachetii si pinionul de la delcou ??? Multumesc anticipat ..... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#13
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Bre, tu ori ai memoria-n pioneze, ori nu ma crezi pe cuvant
![]() QUOTE(Minel @ 4 Jun 2009, 09:16) sa vad in ce stare sunt tachetii , lantul de distributie, patina , pinioanele ,pompa de ulei .... sper sa nu zic prostii si se potivesc pe motorul de dacie , 1,4 Oare se potriveste si arborele cu came pe motorul de dacie de 1,4 .... ![]() QUOTE(Muttley @ 4 Jun 2009, 11:16) Se potriveste absolut tot! - tachetii - DA! Daca-s neuzati pe suprafetele ce calca pe came, ii iei; - lantul de distributie - nu. Cumperi unul nou, de firma. Eu am pus Febi, 50RON; - patina - nu. Cumperi una noua, de firma. Mi-am luat Febi, 100RON; - pinioanele - DA! Daca dintii-s neascutiti si nu au bavuri pe fetele ce trag lantul, ia-le! - pompa de ulei - cel mai probabil e debit normal. Dar nu se va compara in veci cu una romaneasca, fie ea debit marit. Daca n-are joc in ax, o iei; - adaug pinionul delcou. Daca dantura inclinata-i in regula, il iei "la pachet" cu pompa; - arborele cu came se potriveste ca montaj, dar aici depinde de ce-ti doresti tu de la masina. Fazele camelor NU sunt ca la Dacie. Sunt fie orientate spre consum redus si relanti stabil la 700rpm si cuplu bun la 2000rpm, fie ceva mai performante ca la Dacie. Aici te pot lamuri eu, in functie de codul inscris pe placuta de pe blocul motor. Tot ce am scris mai sus e-n ipoteza ca-n motor nu s-a umblat niciodata, iar piesele enumerate sunt Renault. This post has been edited by Muttley: 25 Sep 2009, 11:27 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sa ma scuzi te rog , dar sincer am si uitat ca am mai postat referitor la asa ceva ......
![]() Multumesc ...... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
roland |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Pentru initiator. Daca nu trece de 110km/h, trebuie cautata problema. Nu trebuie sa te apuci de imbunatatiri.
Imbunatatiri faci cand nu-ti ajung performantele masinii (adica viteza maxima, timpul 0 - 100km/h, etc). La tine e o problema, dac-o rezolvi o sa mergi lejer cu 130km/h pe autostrada. Viteza maxima a masinii e 142 km/h (pe GPS, nu pe ceas-ul de bord; pe ceas o sa arate mai mult, vreo 157 km/h). |
--------------------
.
.
.
|
|
Minel |
![]()
Post
#16
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Update cu "nelamuririle" mele.....
![]() Baia de ulei , capacul de la distributie, arborele cotit , , tot de pe acelasi motor .... ![]() Pe blocul motor scria ( din pacate placuta cu serie numai exista ) 0024 -82 Baia de ulei are si o sonda in parte din stanga a baii , pe partea jojei de ulei , ( pt preluarea temperaturii ) ...... ![]() Multumesc pt raspunsurile care vor veni si imi cer scuze daca am deranjat pe cineva in special .... ![]() This post has been edited by Minel: 25 Sep 2009, 18:57 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#17
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Fiind motor transversal, baia de ulei are fundul inclinat. O baie asemanatoare ca forma am eu acum pe motor si abia astept sa scap de ea. Deci lasa baia ta.
Capacul de distributie? La ce sa-l schimbi? Lasa-l p-al tau. Arborele cotit merge. Seria aia mie nu-mi spune nimic. Placuta era buna. In lipsa ei nu putem afla ce-i cu arborele cu came. Sonda aia e pentru nivel, dar iti trebuie si ceasul aferent. Iti dau eu o sonda dintr-aia cadou ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#18
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
QUOTE(N E S @ 16 Sep 2009, 22:25) Salutare dragi colegi! ![]() Va multumesc mult si orice sfat este bine primit! sal.problema ta ca nu trece de 110 este in alta parte nu la motor.....cutia de viteze; sunt destule dacii si am condus care nu treceau de 110 decat in panta si impinse de vant...nu ai cutie de fuga ci de tractiune;pe daciis au pus mai multe tipury de cutii......daca i posibilitatea fa un schimb cu alta cutie si vazi cum se comporta...bafta |
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
valytz4 |
![]()
Post
#19
|
Batrana Dacie era candva mandria Romaniei....acum bataia de joc Group: Members Posts: 74 Joined: 30 May 09 From: mangalia ![]() |
de acord cu ce a spus neamtzu,eu am o batranica din 92 in 4 trepte si merge de rupe asfaltul am luat cu ea si 140 la ora asa indica na sa zicem 130 dar credetima ca rupe batranica si da clasa multor dacii mai noi ca a mea....
|
--------------------
Dacia berlina
1310
1992
- BT 02 MVE Batrana Dacie era candva mandria Romaniei....acum bataia de joc a unora!
|
|
pcostica |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
QUOTE(neamtzu25 @ 27 Sep 2009, 00:15) sal.problema ta ca nu trece de 110 este in alta parte nu la motor.....cutia de viteze; sunt destule dacii si am condus care nu treceau de 110 decat in panta si impinse de vant...nu ai cutie de fuga ci de tractiune;pe daciis au pus mai multe tipury de cutii......daca i posibilitatea fa un schimb cu alta cutie si vazi cum se comporta...bafta masina lui fiind din 99(daca e cea din semnatura) are cutie cu 5 trepte deci nu pare a fi de la cutie, ar putea fi o roata infranata, ambreiaj care patineaza, avans la aprindere incorect sau distributia nelalocul ei. Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
N E S |
![]()
Post
#21
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
QUOTE(roland @ 25 Sep 2009, 13:15) Pentru initiator. Daca nu trece de 110km/h, trebuie cautata problema. Nu trebuie sa te apuci de imbunatatiri. Imbunatatiri faci cand nu-ti ajung performantele masinii (adica viteza maxima, timpul 0 - 100km/h, etc). La tine e o problema, dac-o rezolvi o sa mergi lejer cu 130km/h pe autostrada. Viteza maxima a masinii e 142 km/h (pe GPS, nu pe ceas-ul de bord; pe ceas o sa arate mai mult, vreo 157 km/h). In primul rand imi cer iertare ca nu am mai postat...dar nu prea am fost pe acasa in ultimul timp. Printre altele m-am enevrat si am bagat masina in service si i-am spus mecanicului ca la partea mecanica vreau totul perfect. Asa a si facut. Problemele care le-a avut masina au fost mai multe, acum nu stiu care dintre ele au avut legatura sau nu cu faptul ca nu vroia sa traga. Prima chestie a fost carburatorul. Era necuratat de 10 ani de cand e masina, luand in calcul ca jumatate din aceasta perioada a stat pe bara. Era infundat rau, iar reglajele la el prost facute. Nu stiu cum mai mergea. Apoi mecanicul mi-a explicat ceva de distributie. A trebuit sa schimbe lantul, fulia si semeringul. S-au mai schimbat semeringurile de la planetare si cutia de viteze, ca cica scapa ulei. De cutie insa nu mi-a zis nimic, deci probabil ca nu au fost probleme. Si dupa asta am facut o proba tot in afara localitatii spre Harsova, cu un prieten, in bord mi-a aratat 140km/h. Sunt foarte multumit acum. Numai bine! |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
vizitatorul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(N E S @ 27 Sep 2009, 09:01) Era necuratat de 10 ani de cand e masina, luand in calcul ca jumatate din aceasta perioada a stat pe bara. so...nu era mai corect sa incepi topicul cu acest detaliu?... bafta .. . . era o vb ceva timp..."ce-ai facut in ultimii cinci ani?" |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
N E S |
![]()
Post
#23
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Masina a fost a bunicului meu...care o mai pornea din cand in cand iar de rulat cu ea....doar cand se mai ducea la un doctor sau la piata, oricum destul de rar. Sa zicem cam de doua ori pe saptamana mergea cu ea....si problemele care le-a avut de cand am primit-o eu s-au datorat faptului ca a stat.
E o vorba...dacia pe cat sta mai mult pe'atat se strica mai repede. Numai bine! |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Azi am avut timp si am facut o inspectie detaliata a "maruntaielor" motorului si am gasit pe alt RENAULT 11 GTL , placuta motorului ( motoarele celor 2 fiind identice ) .
C1JJ7/15 D 022752 -Arborele cotit se prezinta impecabil , la fel si discul de ambreiaj si placa de presiune ( sunt de 180 , VALEO ) -Camasile nu prezinta urme de uzura ( acel prag care se formeaza la partea de sus a camasii ) , le-am si masurat cu sublerul electronic pt a observa daca exista diferente in uzura lor , si nu au existat -Pistoanele la fel , se prezinta foarte bine, nu au joc in ax, masurate nu mi-au dat diferente -supapele le-am luat ,dar din pacate una, cea de pe evacuare nu am putut sa o scot ![]() M-ar tenta enorm sa iau pe langa arbore , camasile si pistoanele ..... sper sa nu debitez prostii ( ma gandesc ca o piesele frantuzesti , chiar si SH sunt mai bune decat unele romanesti , chiar si noi ![]() Multumesc ! ![]() In curand o sa pun si poze cu ce am luat pana acum ( pinioane distributie,tacheti , patina , ax cu came , fulie arbore , pinion distributie , pompa ulei ) This post has been edited by Minel: 28 Sep 2009, 12:28 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Uite supape. Oricum, gasesti si la piese import.
Cu pompa de ulei nu prea ai ce face in lipsa baii de ulei de la respectivul motor (am aflat si eu recent treaba asta). Doar daca reusesti sa-i schimbi sorbul cu cel de la pompa de Dacie. Axa cu came e 12-56-56-12, adica 248*RAC atat admisie cat si evacuare. Axa de Dacie are 260 grade pe admisie si 262 pe evacuare. Daca folosesti axa de la dezmembrari, ai sa obtii de la 64 cai teoretici cati ai acum in jur de 58. In schimb, relantiul va fi mai stabil, cuplul motor se va simti la turatii mai joase (dar atentie, mai mic ca valoare), consumul va scadea. Eu cu pistoane si camasi nu m-as incurca. Nu te impiedica nimeni sa-ti iei un set motor de firma din magazin (Kolbenschmidt, Mahle, AE, etc). Poate doar pretul. Intinzatorul de distributie iar nu e o idee buna, ala se uzeaza, e piesa consumabila. Ce mai poti lua de acolo cu incredere si fara retineri sunt bielele. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#26
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Okey am inteles, ramane de luat arborele ,bielele si ambreiajul ( placa si discul ....
![]() Multumesc inca o data ! This post has been edited by Minel: 28 Sep 2009, 13:15 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ment |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Poate si arcurile de supape ?
Azi le-am curatat si m-am uitat mai bine la ale mele de pe motorul de 1.3, si par cam dubioase - adica se vede unde s-au "atins" spirele intre ele lasand urme, si distantele intre spirele arcurilor mai variaza. |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Minel |
![]()
Post
#28
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Azi am fost si am luat arborele cotit , si nu am putut rezista si am luat si pistoanele si camasile ....
![]() Urmeaza a fi curatate , spalate si pregatite pt masurare ( cu micrometrul arborele si pistoanele si cu subitoul , sper ca am scris corect interiorul camasilor .. Sper ca maine sa reusesc sa pun poze cu piesele achizitionate ..... ![]() Vreau sa subliniez ( nu doresc sa fiu blamat ca imi fac vreun motor din piese din dezmembrari ) , setul la motorul meu , are undeva la 45.000 km , neumblandu-se la arbore , chiulasa , etc [asa am luat masina ] si mai mult ca sigur o piesa frantuzeasca ii mai buna ca una romaneasca . This post has been edited by Minel: 29 Sep 2009, 10:36 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
kog |
![]()
Post
#29
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
ce se intampla cu un motor de dacie daca primeste o axa cu came smechera, d'aia cu mai multe grade? In ce sens se imbunatatesc performantele?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Muttley |
![]()
Post
#30
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Scrie in atatea topicuri despre axe cu came.
Pe scurt... Se muta turatia de cuplu maxim, de exemplu, de la 3300 la 4000 rot/min. Turatia de putere maxima, de la 5500 la 6000 rot/min. Pe langa mutarea turatiei de cuplu mai sus, valoarea cuplului maxim creste, sa zicem de la 100Nm la 115Nm. Cum Puterea = Cuplul x Turatia, ce se obtine? - crestere valoare cuplu; - crestere valoare turatie de putere maxima. Fiind vorba de un produs la care cresc ambii factori, rezultatul e cu atat mai mare. Adica de la 62CP la, sa zicem, aprox 75. Observatie: curbele de cuplu si putere, fiind parabole cu varful in sus, intr-o reprezentare in coordonate turatie (abscisa)/cuplu (ordonata), daca sunt mutate mai la dreapta, vei constata ca valoarea cuplului SCADE la o turatie oarecare INFERIOARA celei de cuplu maxim. Cu alte cuvinte, schimband axa cu came cu una mai "intepata", puterea si cuplul cresc. Dar cresc la turatii ridicate. La turatii domestice, de exemplu 1500 - 3000 rot/min, motorul devine mai lenes - vezi desen. kog.JPG ( Size: 36.64k ) Number of downloads: 1813 Ca sa te bucuri de o axa cu came "sport", motorul trebuie turat mai tare. This post has been edited by Muttley: 29 Sep 2009, 11:39 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 11:22 |