Economie consum, e benefic GPL-ul pt motor
![]() ![]() ![]() |
Economie consum, e benefic GPL-ul pt motor
Romeo-Adrian |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 June 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
4+1 trepte, cutie franceza
1987
- TL 02 DYA
|
|||
bucatzel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.483 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
greu rau sa folositi functia de search...
http://www.google.ro/cse?cx=partner-pub-56...form+the+search |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tr04www |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
asta ca iti distruge pistoanele cine ti-a zis-o? vreun mecanic de biciclete? pune gpl k nu are nimic.la chiulasa s-ar putea sa iti faca probleme dar dupa muuuuuuuuuulti km.acum depinde si cat mergi tu cu masina.ca daca mergi 3000 km pe an mai bine las-o pe benzina ca nu mai faci mare economie.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
C@talin |
![]()
Post
#4
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
unui amic cu gpl pe dacie cu injectie.folosita pe taxi deci km multi,ia terminat segmentii.
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci se dubleaza numarul de km cu aceeasi bani , eu am avut gpl pe berlina (instalatia o am si acum) si nu a patit nimic in 30 - 40 000km ( acu cine stie ce frigider o fi) se renteaza enorm , de ce crezi ca am ales tot maisna noua pe GPL
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
omologarea la RAR costa 140 lei...la Bucuresti cel putin asa e....
montajul nu stiu parerea mea...renteaza GPL... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Ady69 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 July 07 ![]() |
Eu i-am pus la un prieten un filtru sport pe o dacie care avea instalatie de GPL. Cand mergea pe benzina era totul ok, insa cand trecea pe GPL abia mai statea motorul la relanti...tremura si dadea sa se opreasca. Nedumerit s-a dus omu la ala ce a montat instalatia GPL si a zis ca filtru trebuie suflat cu ceva substanta sau ceva de genu. Dupa ce i l-a suflat mergea perfect. Voi ati mai auzit asa ceva ca eu nici acuma dupa 1 an nu-mi explic care e treaba?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Berlina
1995, motor 1.4 l
- CJ 07 SNF
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Ady69, am pus si eu filtru sport pe o dacie cu injectie si, pe langa faptul ca mi-a dublat consumul, mergea motorul ca un cur. Mi s-a spus ca nu se pupa injectia+gpl cu filtrul de aer sport.
Daca ai dacie pe injectie, ceea ce vad ca nu e cazul tau, da, iti termina chiulasa. La a ta pe carburatie, pune linistit ca nu are nici pe dracu. This post has been edited by maryus_83: 17 Jun 2010, 17:11 |
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
revoOO |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu Ambreiaj Group: Members Posts: 106 Joined: 12 June 09 From: Constanta ![]() |
Da renteaza o instalatie GPL, dar doar in cazul in care faci multi kilometrii ca sa poti face economie. Si din cate stiu eu filtru sport nu e recomandat ptr daciile pe carburatie, ptr ca depitul de aer trebuie sa fie mai redus, altfel relantiul nu e stabil si n ue sanatos. Pentru cei cu GPL nu va montati filtru de aer sport, va spun din propria experienta. |
--------------------
Dacia
1310
'83 TLX
- CT-03-W L L
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#10
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
chiulasele de la motoarele de 1.3 alea vechi erau rezistente la gpl..nu aveau probleme...
in 10 000km ai recuperat pretul instalatieii(daca o pui noua)..+ omologarea |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ment |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Pentru ca au scaunele mult mai dure cred
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#13
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(revoOO @ 17 Jun 2010, 17:41) Si din cate stiu eu filtru sport nu e recomandat ptr daciile pe carburatie, ptr ca depitul de aer trebuie sa fie mai redus, altfel relantiul nu e stabil si n ue sanatos. Pentru cei cu GPL nu va montati filtru de aer sport, va spun din propria experienta. Asta ca sunt idioate instalatiile de gaz si nu poti regla debitu de gaz asfel incat sa ai amestec optim.Probabil e mai "sanatos" sa treci filtru pe pozitia iarna sa traga aer oparit,creste randamentu motorului "substantial"... |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
revoOO |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu Ambreiaj Group: Members Posts: 106 Joined: 12 June 09 From: Constanta ![]() |
Lasati filtrul stock la locul lui, si instalatia GPL v-a functiona mult mai bine...
|
--------------------
Dacia
1310
'83 TLX
- CT-03-W L L
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Sunt instalatii de gaz la care se gatuie zdravan intrarea in filtrul de aer ca sa poata tine ralantiul.Astea sunt foarte sensibile la modificarea debitului de aer,deci e de asteptat ca si la montarea filtrului sport.Oricum astea cu gatuire nu-mi plac pentru ca atunci cand se trece pe benzina gatuitura e ca un soc tras.Si ce sa faci cu filtru sport daca il gatui?!
Alte instalatii nu au nevoie de gatuitura si nu sunt asa sensibile la modificari de debit de aer.Astea ar trebui sa suporte filtrul sport.Dar dupa montarea lui trebuie reglat iar gazul. Doar ca nu stiu la ce trebuie filtru sport pe gaz,cand utilitetea lui ar fi pe benzina. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Romeo-Adrian @ 17 Jun 2010, 12:09) Credeti k e bun GPL-ul pt motorul de dacie, multi spun k in cativa ani iti strica chiuloasa, pistoanele, de fapt tot ce depinde de linie. Eu am un gpl la mana a doua si as vrea sa il instalez dar imi cam da de gandit toate chestiile astea. APP: stiti cat ar ajunge omologarea+montajul instalatiei?????????? ![]() daca pui gaz trebuie sa te astepti la urmatoarele (spun din experienta, am condus destul de mult o masina cu gpl). Minusuri. 1. Se micsoreaza intr-o oarecare masura puterea. Asta depinde de cum e instalat. se poate pune un stut gaurind carburatorul in lateral, sau printr-un fel de difuzor in capul lui. 2. Gazul e coroziv si strica supapele. eu cand am dat jos chiulasa de la dacia de care ziceam erau atat de ruginite incat semanau cu niste fiare pe care le aveam pe la tara prin curte care zacusera ani de zile in ploaie. 3. Gazul e de mai multe calitati (variaza foarte mult intre ele). Am avut experienta (ce-i drept, doar de vreo 2 ori in 60.000 de km mersi pe gaz), sa nu pot pur si simplu sa folosesc viteza a 4-a din cauza gazului atat de prost incat masina pierdea din viteza intr-a patra indiferent cat as fi apasat acceleratia. S-a rezolvat dupa ce intr-un final s-a consumat gazul respectiv. Plusuri. 1. E foarte iefin. Daca nu te intereseaza performantele masinii ( de exemplu mergi doar prin bucuresti, etc, etc) e foarte ok. Oricum si daca repari chiulasa la 40 de mii de km sa zicem, se compenseaza cu diferenta de pret de la benzina. 2. Nu se strica pistoane sau altele in afara de scaune si supape. Ale mele erau intacte cand am scos chiulasa. 3. Nu se face calamina in camera de ardere si pe pistoane. 4. Nu detoneaza in caz de motor incins prea tare. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Eu n-am intalnit situatia sa se repare chiulasa dupa 40000 km din cauza gazului.Cine stie ce gaz o fi fost ala.GPL-ul de ce sa fie coroziv,ca n-are acizi in el.In plus,gasim ieftin uleiuri cu bune proprietati anticorozive.Iar daca avem dubii,nu ne obliga nimeni sa avem talpa prea grea,mai ales ca gazul il punem pentru economie.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#18
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
eu mi-am pus GPL in noiembrie... pana acum... am facut cu dacia pe carburator aproximativ 30.000 KM...
mi-am scos banii de mult sa zicem ca la 3 saptamani de umblat... mi-am calculat si am achitat investitia... la vremurile astea se merita gpl-ul.. din pacate de cand mi-am montat-o nu am facut un reglaj la culbutori... dar duminica ce vine (peste 2 zile) e rezervata pentru masina... si acum pentru ceilalti o intrebare... un filtru de gaz e util? un filtru de aer sport e util? ce modificari a-ti mai facut? |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#19
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
filtru de gaz au instalatiile de obicei..si da, e bine sa ffie curat...oricum daca e imbcasit, ai sa simti....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daciile pe injectie pe GPL au probleme cu chiuloasa ,si eu trebuie sa umblu la ea cat de curand .
|
--------------------
-
-
-
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#21
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
eu i-am facut reglajul la culbutori cand mi-am pus gpl-ul... si acum e necesar sa-l fac... ca merge cam rau si porneste greu de tot
si mai am si o intrerupere la interval de cateva secunde (2-3) care cred ca e de la distributie... |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
ciudata faza... si la mine intrerupe la 2-3 secunde dar numai cand se incalzeste motorul. cat e rece merge rotund. am incercat tot felul de reglaje si tot la fel. am 27.000 km fara sa schimb uleiul si vad ca e transparent. motorul nu mananca ulei, trage bine; deci nu vad de ce sa imi strice ceva. saptamana asta il schimb ca imi fac toti presiuni ca se duce motorul. gazul cel mai prost pe care l-am folosit a fost de la lukoil din slobozia. abia urca la 70-80 cu a 4-a, iar daca dadeam a 5-a scadea
![]() This post has been edited by djmix7388: 28 Jun 2010, 11:52 |
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
vezi , de asta se spune ca gpl dauneaza motorului, nu conteaza ca nu e negru, sigur nu mai are proprietati de ungere, si daca mai e si un ulei gros cu putin sau deloc aditiv detergent vai de motorul ala
la 6-7000 max... |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#24
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
lasa-ma cu proprietatea de ungere a benzinei.....gazul NU STRICA PISTOANELE...alea care se ung cu benzina(in teoria unora)
in piston nu intra benzina, ci intra ameste carburant. benzina vaporizata in carburator si pistoanele sunt destul de incinse ca sa nu se produca condens exista segment de ungere ce are rostul lui......ungerea...cu ulei supapele au de suferit in cel mai rau caz.... 27000km e mult pt un ulei, mai ales in motorul de dacie. el se strica din cauza temperaturilor mari din motor. uzura uleiului nu se "masoara" prin colorit.....nu mai are proprietati de ungere, chit ca e curat... bagati uleiul recomandat..si ungerea se face.... referitor la rateuri...intreruperi... pai aici sunt : aprinderea( platina, unghiuri, unghiul dwell, distributia, reglajul avansului, avans static, vacumatic, centrifugal, bujii, fise distribuitor, etc)...ca nu doar de la gaz e problema reglaj culbutori, cat de bine etanseaza supapele..bla bla urmareste un lighean( a se intelege logan) si ai sa vezi ca si ala are intreruperi la ralanti...gandeste-te cat de des se produc exploziile in motor...) 28 Jun 2010, 13:24: am uitat sa mentionez de la ultimul schimb de ulei, am observat ca a ramas curat uleiul(ma rog..s-a innegrit f putin)....si pun fix acelasi ulei. pe benzina era negru pana acum...adica in 2500km.. This post has been edited by brigada_diverse: 28 Jun 2010, 13:24 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
djmix7388 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
de la 6-7000km la cei 27000km nu sesizez nici o schimbare. presiune am, nivelul e acelasi , nu am completat decat pe 20000km cu 100ml ca mi se parea mie putin scazut.
|
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#26
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daca nu vrei sa intelegi..treaba ta....are si el o limita uleiul..chit ca nu e imputit...
proprietate de ungere nu e tot aia cu presiune...are presiune...dar nu mai unge bine....(pt uleiuri e topic special) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Gaba |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Faza cu mersul rotund la rece si cu rateuri la cald e de la intinzatorul de lant hidraulic (asa e la mine) ... la rece presiunea e mare , intinde lantul bine , la cald presiunea e mica , intinde lantu ciuciu ... mai bine cautati un intinzator mecanic si ati rezolvat una din cele mai mari probleme ale motorului ..
![]() restu ... benzina sau gaz |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
ok sa nu stricam topicul. pana aici. uleiul l-am cumparat. cand am timp saptamana asta il schimb. multumesc pentru sfaturi
|
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
[quote=brigada_diverse,28 Jun 2010, 14:19]
lasa-ma cu proprietatea de ungere a benzinei.....gazul NU STRICA PISTOANELE...alea care se ung cu benzina(in teoria unora) ai inteles gresit, am spus ca uleiul lui nu mai are prorietati de ungere. Dupa vreo 7000km, chiar daca aspectul, nivelul si presiunea sunt bune trebuie schimbat; despre benzina din contra , este solvent, strica pelicula de ulei This post has been edited by krapcarasu: 28 Jun 2010, 15:17 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bylexus |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Acuma imi repar masina in urma accidentului...
Eu fac in jur de 12000 km/an... Merita sa trec la gaz?! Voi ce spuneti?! 1 Iulie 2010. Pret benzina: 4,70 RON Pret GPL: 2,50 RON This post has been edited by bylexus: 1 Jul 2010, 15:57 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 03:46 |