Berlina de neoprit, de un an merg fara frane, ce sa faaaac??
![]() ![]() ![]() |
Berlina de neoprit, de un an merg fara frane, ce sa faaaac??
Pitzy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Laurentiuu |
![]()
Post
#2
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
1. Spune-ne sensul (de unde incepi, cu ce continuii si cu ce roata termini) cum faci aerisirea si metoda folosita. 2. Ca sa poti observa pierderea: curata bine fiecare imbinare; ia o creta alba si freaca bine fiecare imbinare pina se umple cu praful de creta dupa care fa pedale de frina (e bine ca in portbagaj sa pui greutate mare ca sa se deschida limitatorul de frinare); controleaza apoi imbinarile si vezi unde s-a umezit praful de creta. La cilindri rotilor spate nu vei folosi metoda de mai sus ci vei indeparta putin garnitura de praf in partea de jos si vei observa daca e sau nu umeda. Daca din cele scrise mai sus, nu se observa scapari de lichid, inseamna ca defectiunea e in pompa centrala de frina. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Pitzy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
1. Adica le aerisesc si pedala sta sus si e tare timp de 1-2 zile. Apoi se lasa aproape la podea si se inmoaie. In mers, dupa 5-6 pedale facute se ridica pe la jumate si pot sa opresc si eu la semafor. Aerisirea o fac incepand cu cea mai indepartata roata de pompa( dr spate) si term cu st fata. Ultima oara aerisesc ai pompa. Metoda folosita e cea clasica stiuta de tot romanu, unu face pedale, unu da drumu la ventile.
2. Nu cred ca mai e nevoie sa dau cu creta pentru ca ce s`ar pierde pe acolo ar disparea din borcan, si acolo e la nivel mereu. Totusi nu pricep pe unde prinde aer, eu cred ca pe la repartitor, pentru ca nu da aer decat pe spate. Dar daca intra aer nu trebuie sa scape lichid?? Si NU scapa deloc...... |
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
viulian |
![]()
Post
#4
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=4466
Exact aceleasi manifestari si la mine, a fost pompa! La 2 zile dupa ce am reparat multe pe la frane, m-am trezit ca nu mai tine deloc pedala. Schimbat pompa -> de juma de an am frane bune biggrin.gif |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
driverx |
![]()
Post
#5
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pitzy,
Problemele sunt: Pompa frana si jeg de lichid naspa romanesc. 1) desfa pompa, verifico daca nu e ovalizata. Daca e, get a new one, daca nu, cumpara garnituri (sa nu te bazezi ca o pompa noua e mai buna, pe mine ma tinut 2 luni una noua) 2) cumpara lichid ca lumea. Eu am pus 2+2 DOT 4 si dintr-o data nu mai am probleme. Doar dimineta nam pedala, da' zilnic face asa......asa ca inainte sa o pornesc...dau 2 sau 3 pedala e dupa aia prinde sus.....rar e cand tre sa repet operatiune in timpul zilei daca stationeaza mai mult..... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Pitzy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Pai daca ar fi de la pompa, inseamna ca pompa baga aer nu? Dar cum se face ca baga aer numai pe spate...sau e vorba cu circuitu asta dublu care are 2 pistonase in pompa? Daca prinde doar unul din ele aer tot nu ar avea cum sa bage aer numai pe spate, ca sunt in X. Adica unul e pt fata st+spate dr, iar celalalt pt fata dr +spate st. Deci de unde aer doar pe spate?????
P.S.:-garniturile de la pompa sunt schimbate de max 2 luni, ca a fost ultimul lucru pe care mai aveam sa il skimb :vmad: :vmad: :vmad: |
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
N_E_G_R_U |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti ![]() |
In mod sigur este de la tzevoiu ala Borla care ti l-ai pus in loc de toba! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
|
-------------------- Singura masina cu adevarat de neoprit este o Dacia fara frane!
|
|
viulian |
![]()
Post
#8
|
||
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pitzy,
La mine au fost simbate cu 2 zile inainte sa ma lase definitiv franele! Nu stiu cum ajunge aer in spate, dar crede-ma ca simtomele sunt la fel.. |
||
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|||
driverx |
![]()
Post
#9
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pitzy,
Da, da, intodeauna pe spate...si eu am simplu circuit.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
clr |
![]()
Post
#10
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
La mine repartitorul tragea aer fara sa scape lichid... |
||
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|||
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Sau.....lichidu sa faca bule, desi nu stiu care e probabilitatea....deci poti avea sistem perfect etans, dar sa mearga prost...
:shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Pitzy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Sa inteleg ca trebuie sa iau o pompa noua. E cam scumpa din cate stiu eu. Credeti ca o pompa de la dezmembrari, una de renault sau ceva care sa se potriveasca e mai avantajoasa decat una noua de dacie?
|
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pitzy,
Bah.....ce-am zis? Desfa pompa...daca e buna....schimbi garniturile...PUNCT. Nu arunca banii degeaba.. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Pitzy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Frate problema e ca nu prea ma pricep io sa imi dau cu parerea daca e buna sau nu. Ca daca stiam imi dadeam seama de cand i`am skimbat garniturile. Stiu si eu ca trebuie ca interiorul cilindrului sa nu aiba santuri si sa nu fie ovalizat. Problema e ca ma uit pa tzeava aia juma de ora si nu prea imi dau seama.....
|
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
driverx |
![]()
Post
#15
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pitzy,
Hehe...pentru a vedea daca e ovalizat trebe scula speciala, sau.....ochi bun biggrin.gif Duo la mecanic....si daca nenea sare cu schimbatu pompei inainte sa o desfaca, ia corpu pompei si infigel in capu prostului.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
as spune ca e din pompa daca in rest tot circuitul zici ca e bun..are un sistem tip supapa in interior..daca e lichidul nashpa, blocheaza acel sistem..nu am fost atent, ce pompa zici ca ai??
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
Dyda |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
De regula limitatorul si cilindri sunt principali vinovati la mai toate daciile purtatoare de asa ceva. De fapt ce se intimpla - in momentul cind se apasa pedala se creeaza presiune cca 80-100 bar. Dupa eliberarea pedalei lichidul revine in pompa si aici este beleaua in momentul cind revine se creaza vcauum ce poate deforma marginile garniturilor de la cilindri receptori sau limitator si in acel moment patrunde aerul - binteles o cantitate fffffff mica dar suficienta ca prin acumulari sa produca deereglari in sistem
Sfatul mea nu umba la pompa ci verifica si inlocuie garniturile de la cilindi receptori roati idem cu limitatorul Si inca ceva ca sa te convingi ca nu este pompa ( daca ai pompa cu dublu circuit ) suspenda circuitul spate prin obturarea cu un dop filetat in lucul conductei si ai sa constati ca pedala este beton fara sa se mai inmoaie |
-------------------- Kox
|
|
Pitzy |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Dyda, asta da idee buna. Macar asa o sa imi dau seama daca este problema pe fata sau pe spate. O sa incerc sa blokez conductele care se duc pe spate. Mersi
|
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Pune o pompa cu simplu circuit de aia mica si un repartitor simplu circuit si sa vezi atunci frane (daca ai si servofrana se franeaza masina numai daca lasi piciorul pe pedala cu propria lui greutate..... chestie testata de mine).
O sa spui ca e mai bun dublu circuit ca ... bla bla bla ... dar ce folos sa ai dublu circuit care nu te ajuta cand e in buna stare daramite cand s-o defecta... nici atat ... Bafta ! |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
viulian |
![]()
Post
#20
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
RAR-ul oracaie daca faci asa ceva smile.gif
|
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Sant sigur ... dar cand ajungi la Rar ... nu mai ajungi tu ca deja ai vandut cotetzu'... ca acolo mergi numai la schimb de propietar si alte dati mai putin intalnite ... si chiar si acolo merge aia ca "lucrurile unse merg mult mai usor..."
|
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
cristidb |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Am patzit la fel la Nova. Pe la limitator/repartitor (la nova e o singura piesa) prindea aer in circuitul spate. La 3-4 zile dupa aerisire nu mai aveam frane deloc.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#23
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
1. Aerisire o faci gresit, atit ca ordinea rotilor cit si ca principiu. Roata cea mai departata de pompa centrala de frina este stinga spate, urmeaza dreapta spate, dreapta fata si ultima este stinga fata. Aerisirea se face punind pe capatul aerisitorului un furtun transparen iar celalalt capat al furtunului se pune intr-un vas cu lichid de frina pt a nu trage aer in timpul aerisirii. 2. Repartitorul este o simpla cruce ce distribuie presiunea din conducta principala spre rotile din stinga si din dreapta. Piesa ce se defrecteaza si pe unde poate trage aer este limitatorul de frinare. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Ghidioneanu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
Daca nu te ajuta atatea sfaturi , atunci fa-ti o trapa in podea si franeaza ca Fred Flinstone ! :mrgreen:
|
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
Pitzy |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Mah nu gasesc nimik sa se potriveasca in gaurile alea de la pompa, in locul la tzevi, ca vreau sa suspund spatele sa vad daca mai prinde aer asa. Aveti voi idee ce se poate infileta acolo fara sa stric filetu din pompa??? :roll: :shock:
|
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#26
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Scoate teava, taie o "pastila" de cauciuc, pune-o in interior si infileteaza teava la locul ei. Astfel vei optura traseul spre spate. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Pitzy |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Ideea ta e buna, mersi mult. Vad ca ai renuntat si la caterinca. O sa incerc asa cum ai zis tu si sper sa nu fuga cauciucul in tzevi...
:up: |
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#28
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
:!: :!: :!: Fa-ma sa inteleg. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
Pitzy |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Mi`ai zis pe alt topic: "Poate masina ta merge si singura, fara motor. Asta n-ai incercat?"
|
-------------------- |
|
calin.c |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
nu suspena.daca ai regla bine ferodourile si tot asa face schimba cilindri receptor si nu o sa mai ai probleme
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2025 - 14:10 |