Temperatura lichid racire SLZ
![]() ![]() ![]() |
Temperatura lichid racire SLZ
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Sta la 1/4. In oras imi sare cu 2 liniute de jumate
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
aviasol |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
la fel si la mine 1/4 intre 70 - 150 Km/h si in oras 1/2 -+2 gradatii la +2 incepe electro ventilatorul sa-si faca treaba
|
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Sta la 1/4. In oras imi sare cu 2 liniute de jumate La mine chiar si cu carton, in oras, nu trece niciodata de "magicul" 1/2. Asta chiar si cu blocaje prin centru, semafoare garla, etc. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Marty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Apropos, vara tot la fel imi sta acul la drum intins, la 1/4 (poate o liniuta sau 2 mai sus).
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Marius |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE La mine chiar si cu carton, in oras, nu trece niciodata de \"magicul\" 1/2. Asta chiar si cu blocaje prin centru, semafoare garla, etc. Se prea poate sa-ti plece electroventilatorul mai devreme. La mine pleaca la prima liniuta peste 1/2. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
laurh |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cam asa era la mine pe autostrada pe 9 februarie.
PS: viteza medie - 120 In oras imi sta cam la 1-2 liniute deasupra sfertului. La jumate nu a ajuns niciodata. E cazul sa imi fac griji ? Attached thumbnail(s) 141_4166.jpg ( Size: 68.92k ) Number of downloads: 1756 |
-------------------- |
|
AL |
![]()
Post
#8
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Fratilor, e bine asa!.... La DSN-uri ne plangeam ca acul sta mereu sus... adica in zona de declansare a GMV-ului, care este la 3/4 din scala si foarte aproape de zona "rosie".... Si Dacia ne-a auzit si ne-a facut pe plac.... a modificat lungimea scalei.... adica acum, la SLZ, GMV-ul declanseaza la 1/2 din scala.... pur si simplu au translatat scala.... iar temperatura normala de functionare (in jur de 80-90 grade) este exact intre 1/4 si 1/2 din scala.... deci nu va faceti probleme, e normal asa!...
si un sfat...lasati-o mai usor cu cartoanele in fata radiatorului!!!.... doar de la -20 grade in jos ar avea sens... altfel riscati ca la incalzirea motorului sa mergeti cu GMV-ul pornit sau chiar sa creasca prea mult temperatura si sa "prajiti" motorul |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE si un sfat...lasati-o mai usor cu cartoanele in fata radiatorului!!!.... doar de la -20 grade in jos ar avea sens... altfel riscati ca la incalzirea motorului sa mergeti cu GMV-ul pornit sau chiar sa creasca prea mult temperatura si sa \"prajiti\" motorul Nu conteaza, atita timp cit consuma putin! ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#10
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE si un sfat...lasati-o mai usor cu cartoanele in fata radiatorului!!!.... doar de la -20 grade in jos ar avea sens... altfel riscati ca la incalzirea motorului sa mergeti cu GMV-ul pornit sau chiar sa creasca prea mult temperatura si sa \"prajiti\" motorul Multumesc pentru sfat. Stiam chestia asta de care zici tu, de aceea am urmarit cu mare interes rezultatele cartonului. NICIODATA nu a crescut temperatura peste 1/2 ! Ceea ce e foarte bine. Mai niciodata nu porneste nici GMV-ul. Deci nu e nici o problema. Altfel ma alertam si eu si scoteam cartonul. Cum ziceau si prietenii nostri de pe forum care au alte masini (megane II), indiferent de temperatura exterioara acul sta tot acolo dupa ce se incalzeste motorul, indiferent de drum/conditii de trafic. Parerea mea e ca termostatul de la SLZ e de cenzurat si functioneaza bine doar la limita maxima dar nu si la limita minima. Adica lasa apa sa vina din radiator cand e prea calda cea din motor, insa nu face cum trebuie si blocarea atunci cand apa din motor e prea rece. Are sens ce zic? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
aviasol |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
bai io nu am pus carton de loc si sincer nici nu am simtit nevoia
|
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
i96nds |
![]()
Post
#12
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE bai io nu am pus carton de loc si sincer nici nu am simtit nevoia Sa stii ca eu am simtit pe propriul buzunar o diferenta de peste 1 litru de benzina la 100 Km la drum lung. Prin oras nu se simte. Pe la -5 spre -10 grade afara mi-a luat masina de la Buzau la Roman cam 8,4 %, ceea ce e enorm. Apoi i-am pus cartonul si a revenit consumul la 7%, cum era de obicei. Si a mai crescut si temperatura, evident.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
laurh |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca depinde mai mult de carosabil, presiunea din pneuri, vant, greutate decat de carton
![]() |
-------------------- |
|
i96nds |
![]()
Post
#14
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Eu cred ca depinde mai mult de carosabil, presiunea din pneuri, vant, greutate decat de carton ![]() Conteaza si astea, asa e, insa temperatura lichidului de racire e mult mai importanta. Diferenta aceea de care iti spuneam s-a inregistrat la acelasi drum, in aceeasi directie de mers (adica Bucuresti - Buzau-Roman - Suceava). Nu am schimbat nici presiunea in roti, nici soseaua, nici vantul / directia. Pana la Roman m-a rupt de benzina dupa care s-a calmat consumul, dupa ce am pus cartonul. Serios !!! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
AL |
![]()
Post
#15
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Parerea mea e ca termostatul de la SLZ e de cenzurat si functioneaza bine doar la limita maxima dar nu si la limita minima. Adica lasa apa sa vina din radiator cand e prea calda cea din motor, insa nu face cum trebuie si blocarea atunci cand apa din motor e prea rece. Are sens ce zic? sens ar avea insa nu prea e asa.... e clar ca orice dispozitiv de acest tip are o anumita inertie... de asemenea, pe DSN exista initial un termostat cu o pereche valori deschidere/inchidere, ulterior fiind modificate in sensul scaderii pentru ca toata lumea se plangea ca motorul merge in zona temperaturilor inalte.... cu influenta directa asupra numarului de radiatoare/calorifere inlocuite.... dupa inlocuirea radiatorului la SLZ, eficacitatea racirii a crescut insa (probabil) termostatul a fost mentinut la valori joase de deschidere/inchidere... parerea mea este sa nu-ti faci probleme!!!.... PS eu am montat radiator de SLZ pe DSN... si merg si eu cu acul sub 1/2, deci cu termostatul inchis aproape mereu... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#16
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca s-a pastrat setul de valori ale termosatului de la DSN la SLZ in conditiile in care s-a schimbat radiatorul (cu unul mai bun) nu e un lucru tocmai bun. Vara e bine insa iarna te rupe la consum. Mie imi sta acul cam la 1/2 in oras, ba chiar si-a luat libertatea sa dea drumul la ventilator de cateva ori, in conditiile in care afara era ger (totusi mersesem mult bara la bara). La mersul in afara orasului cu viteza mai mare scade si temperatura lichidului de racire dar nu chiar atat de mult. Eu am fost la Brasov (nu am depasit 100 km/h ce-i drept) iar acul a stat cam la jumatatea intervalului dintre prima si a doua linie (cam la o treime a scalei).
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AL |
![]()
Post
#17
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
bogdan_o : nu-ti face probleme, ca acolo trebuie sa stea!.... e temperatura normala... doar perceptia ei e diferita in functie de scala adoptata pentru indicator... daca ai ajuns sa-ti porneasca GMV-ul, e chiar ok.... stai sa vezi la vara!
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
roadx |
![]()
Post
#18
|
![]() dado Group: Members Posts: 50 Joined: 19 February 04 From: Sibiu ![]() |
Salut baieti!
Sa nu radeti! Ati vazut ce scrie in placheta de prezentare...(chestia cu incepatoru'... :wink: ): ce e ala GMV? Ma uitam pe topicul asta, sa vad daca a mea e normala...( ![]() ![]() ![]() ![]() La SLZ, se aprinde ceva cand temperatura e numa' buna de facut mititei pe radiator? ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
2004 O facui si p'asta!
|
|
AL |
![]()
Post
#19
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE 1. ce e ala GMV? 2. La SLZ, se aprinde ceva cand temperatura e numa' buna de facut mititei pe radiator? 1. grup motor-ventilator (numele apartine producatorului...) 2. teoretic DA... consulta manualul de utilizare si intretinere... insa mititei nu vei putea face pe radiator pentru ca-i vertical si pentru ca ventialtorul le va strica forma... :wink: .... poti incerca vara pe capota motorului ![]() |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#20
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE bogdan_o : nu-ti face probleme, ca acolo trebuie sa stea!.... e temperatura normala... doar perceptia ei e diferita in functie de scala adoptata pentru indicator... daca ai ajuns sa-ti porneasca GMV-ul, e chiar ok.... stai sa vezi la vara! Pai stiu cum face vara ca mi-am luat-o pe la sfarsitul lui iulie. GMV-ul pornste si se opreste la cateva minute dupa ce ies eu din masina. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Marty |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pai eu ii dadeam talpa si numai stateam sa racesc motorul. Inchideam masina si imi vedeam de treaba (5-10 minute). Cind ma intorceam, acu' de la apa statea sa intre peste vitezometru si mai multe nu. D-aia intrebam.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
AL |
![]()
Post
#22
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
mai Marty, tu ma sperii!....cum adica?...vrei sa zici ca dupa ce opresti motorul la tine nu mai porneste GMV-ul daca temperatura creste peste limita de declansare?....daca-i asa, e grav!... ca motorul are o inertie termica si, dupa ce-l opresti, temperatura tinde sa mai creasca... mai ales ca lichidul de racire nu mai este plimbat prin el ca sa preia caldura.... in mod normal, GMV-ul trebuie sa aiba conditii de pornire in orice moment!... chiar daca incalzesti motorul cu aparatul de sudura...
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Marty |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
NU, nu porneste! Trebuie sa pun contactul ca sa porneasca.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
AL |
![]()
Post
#24
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE NU, nu porneste! Trebuie sa pun contactul ca sa porneasca. ceva nu e in regula!.... fuguta la service ... dar totusi mai fa o verificare... si anume, lasa motorul la relanti...pana la urma se va incalzi....cand acul ajunge in apropierea momentului de declansare a ventilatorului (sau imediatr dupa ce ventilatorul porneste), taie contactul... si vezi daca ventilatorul porneste/continua sa mearga.... daca se opreste si el instantaneu, vei mentine cheia pe "accesorii" ca sa vezi cum creste sau nu acul la temperatura... daca el trece de limita de declansare si nu se intampla asta => fugutza la SERVICE...Dacia Asistenta.... VC...OPC... ANPC si Biserica (sa te rogi sa nu fi parlit vreodata ceva prin motor) |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Marty |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pai nu prea putea sa se pirleasca decit ganitura de cehelioasa. Oricum, am grija: cind dau talpa si n-am timp sa racesc motorul, o opresc, stau putin unde am treaba, dupa care ma intorc la masina si pornesc motorul pentru un minut, doua - sa se mai raceasca
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
roadx |
![]()
Post
#26
|
![]() dado Group: Members Posts: 50 Joined: 19 February 04 From: Sibiu ![]() |
marty, daca motoru' tau merge mai mult supra-incalzit, vezi sa nu ai probleme (din cauza asta) cu ungerea. Stiam ca la temperaturi ridicate, pelicula de ulei se subtiaza si lubrefierea nu mai e corect facuta. Asta inseamna ca durata de viata a motorului, a sub-ansamblelor, cam scade si cred ca paguba devine mai mare decat o garnitura de chiuloasa... :| Cred ca lista facuta de AL ar trebui luata in serios...
Apropo de motor: (desi nu vreau sa ma abat de la topic, da' daca tot sunt aici... :wink: ) e normal sa se auda tzacanit ca ala de avans prost reglat, cand apas gazu'? :shock: La dacia aia veche, facea asa cand ii schimbam, eu, benzina si/sau ei calitatea (apa, chestii socoteli :wink: ) Da' acu'? :shock: |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
2004 O facui si p'asta!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#27
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai si de ce nu ar face si asta la fel in cazul prezentei benzinei in cantitati din ce in ce mai mici in apa. Tacanitul este de la tachetii care sunt cu rola si de aia fac zgomotul asta.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#28
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
AL, referitor la pornirea GMV-ului eu am costatat mai multe situatii:
- GMV-ul a pornit dar nu de foarte mult timp si atunci cand tai contactu se opreste instantaneu. - GMV-ul a pornit demult si cand tai contactul el continua sa mearga - GMV-ul a pornit si s-a oprit si, desi cand tai contactul este oprit, la cateva secunde dupa aia incepe sa mearga. In toate cazurile, daca in mers GMV dupa ce se opreste mai poate porni, daca masina nu are contactul pus, daca a pornit si s-a oprit nu mai porneste dupa aia. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
roadx |
![]()
Post
#29
|
![]() dado Group: Members Posts: 50 Joined: 19 February 04 From: Sibiu ![]() |
bogdan_o spunea:
QUOTE Pai si de ce nu ar face si asta la fel in cazul prezentei benzinei in cantitati din ce in ce mai mici in apa. Tacanitul este de la tachetii care sunt cu rola si de aia fac zgomotul asta Ok! Da' la cealalta dacie, ma dadeam eu jos frumusel si mai 'ciupeam' nitel din delco, da' aici? :shock: :shock: (Bine, bine, in afara de solutia cu marirea procentului de benzina din amestecul aflat in rezervor... ![]() Si-mi cer scuze ptr. off-topic! Am vazut ca baietii dau la coaste imediat... ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
2004 O facui si p'asta!
|
|
Marius |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Desi in aceasta iarna care se pare ca ne paraseste am folosit de cateva ori "cartonul" nu am avut parte de temperaturi ridicate ale motorului astfel incat sa porneasca GMV-ul. DAR cum s-a incalzit putin afara si am prins un blocaj pe minunata linie de centura a Bucurestiului (aprope de Otopeni
![]() Attached thumbnail(s) indicator.jpg ( Size: 131.11k ) Number of downloads: 2864 |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:42 |