DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina

B-34-SGM
post 17 Aug 2005, 11:35
Post #91


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(cristidb @ 17 Aug 2005, 12:17)
N-ar trebui sa fie invers? Tari la comprimare si moi la destindere? Eu am simtit o imbunatatire a tinutei de drum cand am pus amortizoare pe gaz, care sunt tari pe comprimare si moi pe destindere.
Roata sta mai mult timp in contact cu asfaltul in felul asta.
Daca sunt moi la comprimare si tari la destindere nu ai sanse sa dai cu scutul de asfalt la trecerea peste mai multe denivelari succesive?
*



Multi fac gresala ta, in gandire. La un viraj la dreapta, contactul rotii pe asfalt este asigurat de rotile de pe stanga. Amortizoarele de pe stanga se destind greu, si nu lasa masina sa se incline. Sper ca ai inteles.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Aug 2005, 13:18
Post #92


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




In cazul virajului dreapta:
Apasarea e pe rotile din stanga. Daca amortizorul se comprima usor si se destinde greu(ale tale), arunci amortizorul din stanga se va comprima mai mult, iar cel din dreapta va tine roata sus pentru ca se destinde mai greu. Masina se inclina mai tare.

Daca amortizorul e tare la comprimare (cum sunt cele pe gaz) atunci amortizorul stanga se comprima mai putin(ruliu mai mic).
Roata din dreapta e tinuta in contact cu asfaltul daca amortizorul e moale la destindere si arcul se destinde repede cand nu mai e apasare pe el.

Cu ce am gresit aici?


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 17 Aug 2005, 13:52
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(cristidb @ 17 Aug 2005, 13:18)
si arcul se destinde repede cand nu mai e apasare pe el.
*


si amortizorul ce face?


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Aug 2005, 14:09
Post #94


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




"si amortizorul ce face?"
Orice amortizor tine si in ambele sensuri.
Cele cu gaz sunt mai tari la comprimare si moi la moi la destindere. Te chinui sa le apesi si ies singure si destul de repede inapoi.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 17 Aug 2005, 16:52
Post #95


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Intreaba pe cineva care face amortizoare, ca pe mine nu ma crezi. Iti spun, se fac mult tari pe destindere.In primul rand amortizorul se face in concordanta cu taria arcului.

Masina mea se inclina foarte putin in viraje abordate cu viteza mare, nu degeaba am pus si bare stabilizatoare groase, ci tocmai pentru a tine pe asfalt roata din partea opusa

Practic amortizorul care nu se destinde, nu ii da voia omologului sau de pe partea cealalta sa se comprime. Explicatia e foarte simpla.

Acum sa nu iti inchipui ca amortizoarele mele sunt moi pe compresie, sunt foarte tari, eu de unul singur, prin socuri reusesc sa cobor masina maxim 5 mm. Dupa ce ti-ai facut o impresie despre cum sunt pe compresie, pe destindere sunt si mai tari.

Am apasat masina cu inca cativa baieti mai bine facuti, am reusit sa o coboram 10 cm,aproape ca a ajuns spoilerul spate pe asfalt, si a revenit la pozitia initiala dupa vreo 5 secunde. Se vedea cum urca usor usor.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Aug 2005, 17:28
Post #96


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nu se pune problema daca te cred sau nu. Te-am intrebat doar, pentru ca mie mi se parea normal invers, si vreau sa dezbatem putin problema.

Deci pana la urma le-ai intarit in ambele sensuri. La inceput s-a inteles ca la destindere sunt mult mai tari decat la comprimare. Cel putin eu asta am inteles din postul tau, ca doar la destindere le-ai intarit.

Bara stabilizatoare apasa si pe arcul (si amortizorul) din partea opusa in curbe, in sensul comprimarii lui. Cu cat e mai groasa bara cu atat mai multa apasare e distribuita pe suspensia de la roata din interiorul virajului. Cu ce te ajuta aici ca se destinde mai greu?


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 18 Aug 2005, 10:24
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




cred ca pentru a verifica e mai bine sa faci amortizoare mai multe unele mai tari pe compresie altelemai tari pe destindere si altele beton pe ambele sensuri. le pui pe fiecare pe rand pe masina faci cateva ture si notezi (retii) comportamentul. apoi faci probe la toate. rezultatul il constati singur.
si amortizoarele astea se pun in functie de tipul de drum (la curse).


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leo_bem
post 18 Aug 2005, 10:30
Post #98


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 20 June 05




173.gif


--------------------
dacia 1310 - BEM
GOD is a DJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 18 Aug 2005, 11:16
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




cateva detalii despre amortizoare si intrebuintarea lor pe diferite suprafete se gasesc pe rallyrom/documentatii


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 20 Aug 2005, 10:35
Post #100


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




Eu am "reusit" sa o aduc in starea sata (si nu sunt multumit de ea)









P.S.:Am lovit lonjeroanele de n ori de cand am facut acea isprava!!!!


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leo_bem
post 20 Aug 2005, 16:13
Post #101


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 20 June 05




pai si amortizoarele cum sunt?????? sunt moi ...este?


--------------------
dacia 1310 - BEM
GOD is a DJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 21 Aug 2005, 15:01
Post #102


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Ma bag si eu in seama.
Astia de la Monroe facusera niste amortizoare care se intareau progresiv. Adica pe cursa mica a suspeniei suspensia este mai moale si in functie de amplitudinile miscarii amortizorul se intareste. Un fel de suspenie activa de tip mecanic. Pe langa asta am mai vazut la TV. suspensia unui monstru 4x4 (participant in cursa de la Baja-beach) care avea 2 perechi de arcuri si amortizoare. Cand se comprima mai mult avea un soi de opritor, dar dotat cu arc si amortizor, care intarea suspensia (de obicei la aterizari).
Sau... la cele de raliu, se pun 2 arcuri unul peste altul, unul mai scurt si mai moale in partea de sus, care permite suspensiei sa nu fie asa rigida si sa preia micile denivelari si oscilatii si un arc mai tare in partea de jos pentru o suspensie ferma atunci cand amplitudinea suspeniei este mai mare.

Iar la partea cu barile antiruliu, tot cei de la Monroe (Australia), au experimentat un sistem de bari antiruliu active. Mai exact, au pus niste bari antiruliu f. rigide sectionate la mijloc.La capetele sectionate au fost montate cilindrii de presiune conectati in X. Adica roata stanga-fata era echilibrata ca presiune cu roata dreapta-spate. Rezultatele mi s-au parut remarcabile, mai ales ca a fost experimentat pe masini tot-teren. La slalom printre jaloane, ruliul fiind puternic diminuat iar la trecerea peste denivelari, amplitudinea suspensiei era impresionanta, undeva la jumatate de metru.

This post has been edited by vis-a-vis: 21 Aug 2005, 15:02


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Aug 2005, 23:21
Post #103


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




QUOTE(Tonyus @ 20 Aug 2005, 10:35)
Eu am "reusit" sa o aduc in starea sata (si nu sunt multumit de ea)
P.S.:Am lovit lonjeroanele de n ori de cand am facut acea isprava!!!!
*


Frate arata belea asa , bravo esti bun , da cum ai facut-o ca as vrea si eu dar la mine trebuie sa fac si ceva la spate ca am arcuri de fata, eu m-a gindeam sa l-e tai un pic ca oricum sunt mai tai si nu s-e inmoaie mai tare decit cu niste arcuri normale.Nu stiu ce sa fac l-a amortizoare, un prieten baga el un ulei mai viscos in ele, credeti ca merge? El spune ca e multumit. Cam asa arata a mea de inalta:

Attached thumbnail(s)
A2066.jpg ( Size: 55.05k ) Number of downloads: 409
A2077.jpg ( Size: 39.3k ) Number of downloads: 383
Imag004.jpg ( Size: 418.77k ) Number of downloads: 353
A2067.jpg ( Size: 57.01k ) Number of downloads: 398


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Aug 2005, 23:24
Post #104


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Idea este ca e prea sus zici ca e tractor, nu zic ca pe drum naspa nu am treaba da nu arata bine deloc!!! (la stabilitate cam sufera....)

This post has been edited by ciprianeduard: 26 Aug 2005, 23:25


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Aug 2005, 23:26
Post #105


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




NOTA ceasul este 24:35 nu cit scrie....


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leo_bem
post 27 Aug 2005, 18:07
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 20 June 05




cea mai mare tampenie .....sa bagi ulei mai vascos......????? ce crezi ca obtii??? nimic daca vrei amortizoare sport, spune-mi


--------------------
dacia 1310 - BEM
GOD is a DJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paul_
post 2 Sep 2005, 11:40
Post #107


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 9 June 05




blink.gif tocmai mi-am montat pe fata amortizoarele nu le pot spune amotizoare sport dar sunt mult mai tari decat cele stock mi-am taiat si o spira din arcul de pe fata si nu sa lasat masina mai deloc din cate am vazut eu nu se comprima arcul mai deloc momentan numa pe fata mis puse astept sa imi vina puntea pe spate se le montez pe spate sta pe capra masina dar ieri am lasato jos pe cric si sa revin la intrebare se va lasa fata dupa ce le pun si pe cele de spate blink.gif si pe spate am taiat tot o spira din arc


--------------------
dacia 1310 - CJ 01 HUA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geti
post 3 Sep 2005, 18:23
Post #108


sofer corupt


Group: Members
Posts: 304
Joined: 25 July 05
From: Iasi




pe fata merg arcuri de papuc pe care le scurtezi si pe spate am impresia ca se pot pune arcuri de nova,astea pentru acel stil wangsta,mentionat pe acest topic


--------------------
dacia Cielo si Vectra - IS OO GTO
A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 4 Sep 2005, 07:21
Post #109


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




Salut baieti
Nu am mai intrat demult pe acest topic si ma crucesc cand citesc ce se debiteaza pe aici.Fara suparare>Mereu mi-a placut sa fiu un pic didactic,meseria,ce vreti,dar sa ajungi sa crezi ca bagi ulei de cutie de viteza in amortizoare...e cam atehnic,ca sa zic doar atat.Am mai scris si eu,si sgm si leo cateva posturi mai tehnice.Cine chiar vrea sa isi modifice amortizoarele,ori acumuleaza ceva cunostinte si incearca sa isi faca singur treaba,ori merge la cineva care se pricepe,da un ban(in general nu f mult,deci se merita) si a terminat cu problema asta.
SI..AMORTIZOARELE SUNT MOI PE COMPRESIE SI TARI PE DESTINDERE..
Nu mai creeti altceva asa din auzite.Si chiar daca contrazic pe cineva,sunt asa nu pt ca atunci cand virezi dreapta se ridica pe stanga masina.Nici vorba.Sunt asa pt ca atunci cand masina e apasta,deci pe compresie,arcul se opune si forta necesara e oricum amre.La destindere,arcul apasa puternic in sus si masina ar avea oscilatii mari,de amplitudine mare.Ceea ce ar dauna f mult condusului.Deci,ca sa oprin aceste oscilatii,punem amortizoare.Si ca sa le franam din prima,facem destinderea tare.Legat de cele pe gaz,se tot vorbeste ca sunt mai tari.Nu e adevarat.sunt la fel,este doar impresia ce o lasa,pt ca unele pe gaz,sunt net superioare celor simple pe ulei.Cine nu crede e problema lui.Cine vrea suspensie sport adevarata,cumpara pe gaz,noi si de calitate.
Va salut


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paul_
post 4 Sep 2005, 19:03
Post #110


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 9 June 05




mi-am terminat de pus suspensia nu credeam ca dacia poate sta asa pe viraje o singura problema am cam bat toate pe masina acuma biggrin.gif se vede diferenta si la viteze mari masina nu mai e vechea barca tot ce mi-ar mai trebui ar fi niste gume cu talon mic nu stiti daca o sa pun un 175 pe 60 sau 55 pe janta canadiana normala nu balon nu o sa am probleme?


--------------------
dacia 1310 - CJ 01 HUA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 2 Apr 2006, 11:56
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




QUOTE
uleiul pentru amortizoare nu o sa-l gasesti prea usor in comert, in bilstein se foloseste un ulei vegetal special pentru asa ceva. este stabil cu temperatura si nu se oxideaza in timp. daca folosesti alte uleiuri poti avea surpriza sa iti infunde supapa de by-pass si atunci ... tija strimba, sau o explozie a cilindrului....


pentru amortizoare ma gandesc ca se poate folosii ulei LHM. Eu am acest ulei in sistemul hidropneumatic de la Citroen si este folosit si la suspensie si la directie si la franare. va atasez aici caracteristicile lui:

Ulei hidraulic mineral
Culoare Verde Fluorescent
Densitate la 15°C 830 Kg/m3
Vascozitate la -40°C <1200 mm3/s
Vascozitate la 40°C 18 mm3/s
Vascozitate la 100°C 6.3 mm3/s
Indice vascozitate 355
Punct de curgere -62°C
Punct de fierbere 255
Protectie ridicata la coroziune
Non higroscopic
Proprietati de ungere ridicate

This post has been edited by Ford_V6: 2 Apr 2006, 11:57


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 2 Apr 2006, 20:22
Post #112


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Ai dreptate, uleiul mentionat de tine mai sus este foarte bun pt amortizoare. Cred ca toti cei care reconditioneaza amortizoare il folosesc.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 3 Apr 2006, 01:01
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




auzisem ca astia care fac amortizoare baga in ele nush ce ulei romanesc de la lubrifin . .H46 sau H32


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
samyx
post 31 May 2006, 02:04
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 8 August 05




Am bagat eu H46
Vara e ok!!
Iarna primii 5 km Caruta cu roti de lemn


--------------------
dacia berlina 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-12-YJP
post 13 Mar 2007, 11:17
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 12 March 07




cine imi poate intari si mie amortizoareleeeeeeeeee. va rod sa ma ajutati si pe mine. sad.gif sad.gif sad.gif


--------------------
Dacia Break 1996 - B-12-YJP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 13 Mar 2007, 11:20
Post #116


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(B-12-YJP @ 13 Mar 2007, 12:17)
cine imi poate intari si mie amortizoareleeeeeeeeee. va rod sa ma ajutati si pe mine. sad.gif  sad.gif  sad.gif
*



as fi si eu interesat


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Mar 2007, 11:34
Post #117


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




la ce pret;)?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 13 Mar 2007, 11:38
Post #118


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




pret la ce ? biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 13 Mar 2007, 11:40
Post #119


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




pm la segemeul


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 13 Mar 2007, 18:09
Post #120


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




radmasa.gif am uitat ca am avut R18, mai am 2 bucati de amortizoare noi de la el, acum nu stiu daca se potrivesc


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:16
Forum Renault