Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina
![]() ![]() ![]() |
Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina
B-34-SGM |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|||
cristidb |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
In cazul virajului dreapta:
Apasarea e pe rotile din stanga. Daca amortizorul se comprima usor si se destinde greu(ale tale), arunci amortizorul din stanga se va comprima mai mult, iar cel din dreapta va tine roata sus pentru ca se destinde mai greu. Masina se inclina mai tare. Daca amortizorul e tare la comprimare (cum sunt cele pe gaz) atunci amortizorul stanga se comprima mai putin(ruliu mai mic). Roata din dreapta e tinuta in contact cu asfaltul daca amortizorul e moale la destindere si arcul se destinde repede cand nu mai e apasare pe el. Cu ce am gresit aici? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
cristidb |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
"si amortizorul ce face?"
Orice amortizor tine si in ambele sensuri. Cele cu gaz sunt mai tari la comprimare si moi la moi la destindere. Te chinui sa le apesi si ies singure si destul de repede inapoi. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Intreaba pe cineva care face amortizoare, ca pe mine nu ma crezi. Iti spun, se fac mult tari pe destindere.In primul rand amortizorul se face in concordanta cu taria arcului.
Masina mea se inclina foarte putin in viraje abordate cu viteza mare, nu degeaba am pus si bare stabilizatoare groase, ci tocmai pentru a tine pe asfalt roata din partea opusa Practic amortizorul care nu se destinde, nu ii da voia omologului sau de pe partea cealalta sa se comprime. Explicatia e foarte simpla. Acum sa nu iti inchipui ca amortizoarele mele sunt moi pe compresie, sunt foarte tari, eu de unul singur, prin socuri reusesc sa cobor masina maxim 5 mm. Dupa ce ti-ai facut o impresie despre cum sunt pe compresie, pe destindere sunt si mai tari. Am apasat masina cu inca cativa baieti mai bine facuti, am reusit sa o coboram 10 cm,aproape ca a ajuns spoilerul spate pe asfalt, si a revenit la pozitia initiala dupa vreo 5 secunde. Se vedea cum urca usor usor. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cristidb |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu se pune problema daca te cred sau nu. Te-am intrebat doar, pentru ca mie mi se parea normal invers, si vreau sa dezbatem putin problema.
Deci pana la urma le-ai intarit in ambele sensuri. La inceput s-a inteles ca la destindere sunt mult mai tari decat la comprimare. Cel putin eu asta am inteles din postul tau, ca doar la destindere le-ai intarit. Bara stabilizatoare apasa si pe arcul (si amortizorul) din partea opusa in curbe, in sensul comprimarii lui. Cu cat e mai groasa bara cu atat mai multa apasare e distribuita pe suspensia de la roata din interiorul virajului. Cu ce te ajuta aici ca se destinde mai greu? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
cred ca pentru a verifica e mai bine sa faci amortizoare mai multe unele mai tari pe compresie altelemai tari pe destindere si altele beton pe ambele sensuri. le pui pe fiecare pe rand pe masina faci cateva ture si notezi (retii) comportamentul. apoi faci probe la toate. rezultatul il constati singur.
si amortizoarele astea se pun in functie de tipul de drum (la curse). |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
![]() |
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
cateva detalii despre amortizoare si intrebuintarea lor pe diferite suprafete se gasesc pe rallyrom/documentatii
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#100
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Eu am "reusit" sa o aduc in starea sata (si nu sunt multumit de ea)
P.S.:Am lovit lonjeroanele de n ori de cand am facut acea isprava!!!! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
leo_bem |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
pai si amortizoarele cum sunt?????? sunt moi ...este?
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#102
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma bag si eu in seama.
Astia de la Monroe facusera niste amortizoare care se intareau progresiv. Adica pe cursa mica a suspeniei suspensia este mai moale si in functie de amplitudinile miscarii amortizorul se intareste. Un fel de suspenie activa de tip mecanic. Pe langa asta am mai vazut la TV. suspensia unui monstru 4x4 (participant in cursa de la Baja-beach) care avea 2 perechi de arcuri si amortizoare. Cand se comprima mai mult avea un soi de opritor, dar dotat cu arc si amortizor, care intarea suspensia (de obicei la aterizari). Sau... la cele de raliu, se pun 2 arcuri unul peste altul, unul mai scurt si mai moale in partea de sus, care permite suspensiei sa nu fie asa rigida si sa preia micile denivelari si oscilatii si un arc mai tare in partea de jos pentru o suspensie ferma atunci cand amplitudinea suspeniei este mai mare. Iar la partea cu barile antiruliu, tot cei de la Monroe (Australia), au experimentat un sistem de bari antiruliu active. Mai exact, au pus niste bari antiruliu f. rigide sectionate la mijloc.La capetele sectionate au fost montate cilindrii de presiune conectati in X. Adica roata stanga-fata era echilibrata ca presiune cu roata dreapta-spate. Rezultatele mi s-au parut remarcabile, mai ales ca a fost experimentat pe masini tot-teren. La slalom printre jaloane, ruliul fiind puternic diminuat iar la trecerea peste denivelari, amplitudinea suspensiei era impresionanta, undeva la jumatate de metru. This post has been edited by vis-a-vis: 21 Aug 2005, 15:02 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
QUOTE(Tonyus @ 20 Aug 2005, 10:35) Eu am "reusit" sa o aduc in starea sata (si nu sunt multumit de ea) P.S.:Am lovit lonjeroanele de n ori de cand am facut acea isprava!!!! Frate arata belea asa , bravo esti bun , da cum ai facut-o ca as vrea si eu dar la mine trebuie sa fac si ceva la spate ca am arcuri de fata, eu m-a gindeam sa l-e tai un pic ca oricum sunt mai tai si nu s-e inmoaie mai tare decit cu niste arcuri normale.Nu stiu ce sa fac l-a amortizoare, un prieten baga el un ulei mai viscos in ele, credeti ca merge? El spune ca e multumit. Cam asa arata a mea de inalta: Attached thumbnail(s) A2066.jpg ( Size: 55.05k ) Number of downloads: 409 A2077.jpg ( Size: 39.3k ) Number of downloads: 383 Imag004.jpg ( Size: 418.77k ) Number of downloads: 353 A2067.jpg ( Size: 57.01k ) Number of downloads: 398 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Idea este ca e prea sus zici ca e tractor, nu zic ca pe drum naspa nu am treaba da nu arata bine deloc!!! (la stabilitate cam sufera....)
This post has been edited by ciprianeduard: 26 Aug 2005, 23:25 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
NOTA ceasul este 24:35 nu cit scrie....
|
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
cea mai mare tampenie .....sa bagi ulei mai vascos......????? ce crezi ca obtii??? nimic daca vrei amortizoare sport, spune-mi
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
Paul_ |
![]()
Post
#107
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 9 June 05 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
- CJ 01 HUA
|
|
geti |
![]()
Post
#108
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
pe fata merg arcuri de papuc pe care le scurtezi si pe spate am impresia ca se pot pune arcuri de nova,astea pentru acel stil wangsta,mentionat pe acest topic
|
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#109
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Salut baieti
Nu am mai intrat demult pe acest topic si ma crucesc cand citesc ce se debiteaza pe aici.Fara suparare>Mereu mi-a placut sa fiu un pic didactic,meseria,ce vreti,dar sa ajungi sa crezi ca bagi ulei de cutie de viteza in amortizoare...e cam atehnic,ca sa zic doar atat.Am mai scris si eu,si sgm si leo cateva posturi mai tehnice.Cine chiar vrea sa isi modifice amortizoarele,ori acumuleaza ceva cunostinte si incearca sa isi faca singur treaba,ori merge la cineva care se pricepe,da un ban(in general nu f mult,deci se merita) si a terminat cu problema asta. SI..AMORTIZOARELE SUNT MOI PE COMPRESIE SI TARI PE DESTINDERE.. Nu mai creeti altceva asa din auzite.Si chiar daca contrazic pe cineva,sunt asa nu pt ca atunci cand virezi dreapta se ridica pe stanga masina.Nici vorba.Sunt asa pt ca atunci cand masina e apasta,deci pe compresie,arcul se opune si forta necesara e oricum amre.La destindere,arcul apasa puternic in sus si masina ar avea oscilatii mari,de amplitudine mare.Ceea ce ar dauna f mult condusului.Deci,ca sa oprin aceste oscilatii,punem amortizoare.Si ca sa le franam din prima,facem destinderea tare.Legat de cele pe gaz,se tot vorbeste ca sunt mai tari.Nu e adevarat.sunt la fel,este doar impresia ce o lasa,pt ca unele pe gaz,sunt net superioare celor simple pe ulei.Cine nu crede e problema lui.Cine vrea suspensie sport adevarata,cumpara pe gaz,noi si de calitate. Va salut |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
Paul_ |
![]()
Post
#110
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 9 June 05 ![]() |
mi-am terminat de pus suspensia nu credeam ca dacia poate sta asa pe viraje o singura problema am cam bat toate pe masina acuma
![]() |
--------------------
dacia
1310
- CJ 01 HUA
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE uleiul pentru amortizoare nu o sa-l gasesti prea usor in comert, in bilstein se foloseste un ulei vegetal special pentru asa ceva. este stabil cu temperatura si nu se oxideaza in timp. daca folosesti alte uleiuri poti avea surpriza sa iti infunde supapa de by-pass si atunci ... tija strimba, sau o explozie a cilindrului.... pentru amortizoare ma gandesc ca se poate folosii ulei LHM. Eu am acest ulei in sistemul hidropneumatic de la Citroen si este folosit si la suspensie si la directie si la franare. va atasez aici caracteristicile lui: Ulei hidraulic mineral Culoare Verde Fluorescent Densitate la 15°C 830 Kg/m3 Vascozitate la -40°C <1200 mm3/s Vascozitate la 40°C 18 mm3/s Vascozitate la 100°C 6.3 mm3/s Indice vascozitate 355 Punct de curgere -62°C Punct de fierbere 255 Protectie ridicata la coroziune Non higroscopic Proprietati de ungere ridicate This post has been edited by Ford_V6: 2 Apr 2006, 11:57 |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Ai dreptate, uleiul mentionat de tine mai sus este foarte bun pt amortizoare. Cred ca toti cei care reconditioneaza amortizoare il folosesc.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
auzisem ca astia care fac amortizoare baga in ele nush ce ulei romanesc de la lubrifin . .H46 sau H32
|
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
samyx |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 8 August 05 ![]() |
Am bagat eu H46
Vara e ok!! Iarna primii 5 km Caruta cu roti de lemn |
--------------------
dacia
berlina
1995
|
|
B-12-YJP |
![]()
Post
#115
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 12 March 07 ![]() |
cine imi poate intari si mie amortizoareleeeeeeeeee. va rod sa ma ajutati si pe mine.
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1996
- B-12-YJP
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#116
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#117
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la ce pret;)?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#118
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
pret la ce ?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#119
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
pm la segemeul
|
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#120
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:16 |