Probleme Tehnice - Topic general Solenza, intrebari + raspunsuri rapide
![]() ![]() ![]() |
Probleme Tehnice - Topic general Solenza, intrebari + raspunsuri rapide
neacsugabrie |
![]()
Post
#1591
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|||
velceani |
![]()
Post
#1592
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
358. cum scot papucii din mufa butonului de avarii? cred ca undeva fac scurt si imi cauzeaza la semnalizare? |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
edy99 |
![]()
Post
#1593
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
357. eu cred ca fortezi acele injectoare daca faci asta. va jucati cu functionarea lor.nu sunt jiglere. sa nu va mirati ca o sa va consume mult dupa...
|
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#1594
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
359.Imi poate interpreta cineva codul de defectiune 'DF005-oil pressure circuit; circuit malfunction-permanent'. Dacia Solenza-scala, an 2003. Multumesc.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
fabulous |
![]()
Post
#1595
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 15 March 12 ![]() |
360. Imi spune si mie cineva cum se rezolva problema catalizatorului? Am inteles ca se taie la autogen.Cum se comporta masina dupa aceea?Ma refer la tremurat,consum etc.....
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.9 Diesel
2005
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1596
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
360. Eu am mers aprox. 2 ani fara catalizator. La consum nu am observat nimic iesit din comun. Teava de esapament avea depunere de funingine pe interior si era mai galagioasa in accelerari ca si cum ar fi fost gaura pe traseul de evacuare, desi totul era etans, pus inclusiv pasta de etansare peste tot.
De taiat se poate taia cu flexul, se scoate ceramica afara si se sudeaza ulterior cu flacara sau electric in mediu de argon (recomandat pt esapament pt ca ar rezista mai mult la coroziune). Bafta. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
urdavid |
![]()
Post
#1597
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
361. Nu ma tin bujiile mai mult de 5000 - 6000 de km, am avut Ngk, eyquem, de renault cu 2 electrozi, toate or cedat, mecanicu o zis ca arata bine bujiile si da vina pe instalatia de gpl, am fost cu ea si la service cu gpl or reglat schimbay filtre si or zis ca ii de vina aprinderea, imi intrerupe la accelerari bruste in turatiile joase, la inceput cand intrerupea pusca ceva in catalizator acuma nu mai pusca numa intrerupe pana trece de ~ 2200 de ture dupa aia mere bine, n-am treaba. M-am saturat sa schimb bujiile tot la 4 luni, daca pun noi merge ca unsa, inca tii mai mare dragu sa mergi cu ea.
Astept ceva sfaturi, idei, fara ca nui bun gpl, ca strica masina si dalea, daca ii pui gaz bun merge mai bine decat cu benzina de la lukoil sau soccar, si merge pe gaz fara probleme de 9 ani. Va multumesc ! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1598
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
361. Verifica bobina de inductie. De obicei din cauza ei ai intreruperi in accelerare. Incearca eventual de pe la vreun prieten cu alta bobina si fise.
Ce inseamna ca "se duc" bujiile? Dinstanta intre electrozi cat e? cum arata electrozii? e sparta ceramica? O poza ar face mult pentru determinarea "ducerii" bujiilor. 5-6000 km e mult prea putin pentru bujii. Eu (NGK) le schimb la 30.000 cum e scris in carte si le iau altii de bune... |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
urdavid |
![]()
Post
#1599
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
361.Poze cu bujiile ngk, astea le-am pastrat restu le-am aruncat, cele eyquem au avut ceramica fisurata.
Am observat ca cu astea cu 2 electrozi nu intrerupe tot timpu. sau incep sa intrerupa dupa ce ii cald motor, sau cand ii masina incarcata, sau nu stiu exact :-)))), da idee ii ca ma enerveaza sa ii iau iara bujii, deja trec pe al 4 set de bujii si toate au dus in jur de 5000 de km, si apoi iara au inceput sa intrerupa. O sa ii zic la mecanic sa verifice si bobina. This post has been edited by urdavid: 22 Apr 2015, 14:45 Attached thumbnail(s) 20150422_151647.jpg ( Size: 988.33k ) Number of downloads: 399 20150422_151703.jpg ( Size: 983.9k ) Number of downloads: 400 20150422_151740.jpg ( Size: 1.16mb ) Number of downloads: 391 20150422_151834.jpg ( Size: 908.67k ) Number of downloads: 391 20150422_151842.jpg ( Size: 891.96k ) Number of downloads: 387 20150422_151855.jpg ( Size: 840.67k ) Number of downloads: 48 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1600
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
361. Dupa parerea mea, acele bujii nu arata rau. Electrodul nu este consumat. Daca distanta intre electrozi e tot 0.9mm eu zic ca le poti pune inapoi linistit.
Bobina o poti verifica singur. Desfaci suruburile cu care e fixata pe motor si o intorci invers ca sa te uiti sub ea. Daca langa gaurile de prindere este crapata -> trebuie inlocuita. Nu cumva face mai urat cand ploua sau e umezeala mai mare in aer? |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
urdavid |
![]()
Post
#1601
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
361. parca cand ploua face mai des figuri adica intrerupe, azi de exemplu o singura data o facut...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
urdavid |
![]()
Post
#1602
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
QUOTE(urdavid @ 22 Apr 2015, 20:37) 361. De exemplu astazi nu o facut figuri si i-am dat viteza a 3 cand acu de la vitezometru era sub 20 km/h si nu o intrerupt. La mine bobina ii prinsa numa in 3 suruburi. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
i96nds |
![]()
Post
#1603
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
361, asa e normal, bobina e doar in 3 ca sa nu crape la contractare / dilatare. Mai bine o desfaci si verifici cum au zis colegii, ce e dedesupt.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
urdavid |
![]()
Post
#1604
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
361.Si ce bobina recomandati, masina merge pe gpl si am bujii de reno cu 2 electrozi. Pot pune de logan 1.4/1.6 sau ii indiferent ce ii pun.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
edy99 |
![]()
Post
#1605
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
362.
ieri , sau ma rog , de mai demult , dar ieri am mers pe o strada plina de gropi, am auzit ca imi scartaie suspensia pe partea dreapta fata. m-am gandit ca e de la faptul ca ieri am schimbat burtuful de la bieleta de directie, desi pare aiurea, m-am gandit si la asta. am desfacut telescopul de brat l-am pus la loc si astazi iarasi scartaia. mentionez ca nu scartaie tot timpul, acum daca mai trag de un surub, mai ridic masina, o mai las, mai balansez de ea, nu se mai aude. am bagat ulei la bucsele de la bascula, am bagat ulei(wd40) la bucsele antirului, am tras de telescop si am uns tija lui. cate o data puneam roata, scartia, dadeam roata jos, si lasam masina cu discul pe un palet, nu mai scartia. am uns tot ce era de uns, am montat totul la loc si am balansat masina si nu se mai auzea. si fara sa ma mai ia prin surprindere, când am plecat, iarasi a inceput sa scartie. de la ce scartaie, ca nu stiu ce sa ii mai fac? |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1606
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
362. Eu am avut scartait de la pivot. Tot asa incercasem tot si pana la urma am demontat tot ca sa dau de sursa zgomotului. Dupa ce am decomprimat arcul si dat jos fuzeta abia am descoperit ca pivotul era uzat.
Cam asa se auzea la mine, in mers nu facea chiar tot timpul. Se vede ca suspectam rulmentul amortizorului ca tot acolo filmam. https://www.youtube.com/watch?v=FLKgK_AUNSc Cauza: https://www.youtube.com/watch?v=M3GlFIumak4 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
talmctln |
![]()
Post
#1607
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 28 June 10 ![]() |
362. Poate e rulmentul de la amortizor ... deschide capota si pune ceva ulei in locasul de la amortizoare (nu stiu daca mai ajuta ...la mine erau uscati si ruginiti cand i-am schimbat, iar apoi am pus vaselina in locasul respectiv). Tot asa imi scartaia dar mai mult la viraje.
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
edy99 |
![]()
Post
#1608
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
362. Am fost la service si am pivotul dus, bieleta dusa, bucsele antiruliu duse si bucsele bascula duse. Fix aceste piese au fost schimbate acum 1 an jumate si toate s-au dus. Mai mult, desi puse la reprezentanta, nu sunt de origine. Urmeaza sa fac o sesizare la dacia
This post has been edited by edy99: 30 Apr 2015, 22:37 |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
aztec |
![]()
Post
#1609
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 24 March 05 ![]() |
Am cautat dar nu prea am gasit informatia..
Solenza are senzor de scadere lichid de frana ? Eu la vechiul tico aveam.. dar la solenza comfort nu am gasit pe capac si noroc ca am verificat din cand in cand masina .. si la un moment dat am gasit rezervorul gol si nu ma atentiona nimic in bord(curgea pe la o garnitura spate). Nu zic ca m-am speriat maxim. Senzor pt centuri nu are(acest model) ? This post has been edited by aztec: 3 May 2015, 11:20 |
--------------------
Daewoo
Tico
- b 01 zau
|
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#1610
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.182 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#1611
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Se poate schimba capacul si se pot adapta doua fire, pentru senzorul de nivel. Clio are genul acesta de capac. Exista martor pentru uzura placutelor de frana, se poate cabla pana la etrieri si instala placute prevazute cu martori. SuperNova are acest martor functional. Exista senzor care aprinde martorul (!) rosu daca se pierde presiunea in circuitul de franare.
Martor pentru centuri exista in bord, trebuie pus bec, cablat pana la cupla centurii si instalat micro-switch. La masina mea martorul este functional, are si sunet printr-un "clopotel" de Cielo. Mai mult decat mine a facut@freefiber, el a pus micro-switch-uri in toate cuplele centurilor, impreuna cu senzori de greutate. Nici Logan-ul nu are din fabrica senzor pentru centuri, dar se poate adapta. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
gabitzu' |
![]()
Post
#1612
|
![]() Member Group: Members Posts: 347 Joined: 5 September 09 From: Bucuresti ![]() |
363. Imi pica acul indicatorului de viteza. Nu ar fi mare problema, insa ieri am observat ca atunci cand este acul cazut nu se inregistreaza kilometrii parcursi.
Ce ar fi de facut? In week-end o sa dau ceasurile jos si o sa curat mufele, s-or fi oxidat. Mentionez ca este bord de Solenza. |
--------------------
dacia / vw
solenza confort / Golf 6
2004 1.4 mpi / 2011 1.4 TSI
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1613
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
TibY |
![]()
Post
#1614
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 6 May 09 From: Oradea Bihor ![]() |
364. Salut tuturor...de azi dimineata aud un zgomot cauzat de apa din fata masinii...parca s-ar misca o cantitate mai mare de apa pe undeva in fata...am verificat orificiile de scurgere a apei de ploaie si de parbriz, am dat jos plasticul sa vad unde se aduna apa dar era uscat...ma poate ajuta cineva de unde poate veni acest sunet?...cand virez in stanga si in dreapta se aude cum se plimba apa. Multumesc frumos
Se poate plimba cumva prin caloriferul de incalzire? This post has been edited by TibY: 28 May 2015, 08:44 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2021
|
|
i96nds |
![]()
Post
#1615
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
364. Vezi ca mai sunt niste guri de scurgere mai ascunse, una parca e chiar sub rezervorul de lichid de parbriz. Cauta pe la pasajele rotilor, in sus.
Sa scoti toate gunoaiele din compartimentul stergatoarelor. E posibil sa iti fi ajuns apa deja in sistemul de venitlatie, in cutia unde se amesteca aerul sa ti-l dea pe directia care o selectezi de la panoul de comanda. Se va evapora.... faci niste curbe si va curge pe la picioare. Apoi se duce si zgomotul. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
edy99 |
![]()
Post
#1616
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
365. am si eu o problema. din când in când, completam cu ulei la servo, pentru ca imi transpira pe la senzorul de pe teava.
ultima oara când am completat, recunosc ca am completat mai mult un pic, adica pana sa nu se mai vada acel tamburus din vas, nu cred ca am pus cu mult peste, mai mult ca sigur, asta ca sa fie pe viitor, sa nu mai completez intre timp, avand de parcurs multe drumuri. de putin timp am schimbat la service biletata dreapta si burduful astazi fiind in oras, am vazut o pata sub masina, asta in conditiile in care pana acum, desi in ultima saptamana e tinuta in garaj masina, nu a fost nici o pata de ulei. o pata de cateva grame bune. m-am bagat sub masina si am vazut ca imi curge, dar doar o pata foarte mica, si am vazut ca, curge din burduful de bieleta. am desfacut vasul si am vazut ca uleiul de servo era mult in vas( mai avea loc pana sus, mult de tot, desigur) , mult peste cat imi aduc eu aminte sa fi bagat, nu cred ca am bagat atat de mult, pt ca am scos cateva siring de alea cele mai mici, bune, pana sa ramana sub acel tamburus. am desfacut burduful si a curs ulei, dar nu foarte mult, cateva grame, nici nu a patat bine un colt de carpa. când l-am desfacut a cazut din el un colier de ala de plastic, cu care se prinde burduful. concluzionez ca era colier in burduf de nou, si mecanicul nu s-a uitat in el, altfel nu imi explic, ca era integ, si mic, si eram si eu langa mecanic dar nu mi-am dat seama. colierul era turtit, strivit, tesit rau, semn ca a flecit bieleta colierul intre ea si caseta, acolo la semering , mai mult ca sigur. intrebari: 1 uleiul ala peste, de ce era atat de mult? e posibil sa fi avut aer in instalatie? 2 uleiul ala peste, poate sa faca rau? desi era peste, cum am zis, mai avea loc destul pana la capac, destul. 3 acel colier flecit, o fi stricat semeringul ala? oare daca am scos acum uleiul si acel colier, e posibil sa isi revina, adica sa fi fost sub presiune de la mult ulei, si sub presiune deoarece presa acel colier pe semering? am tinut masina pornita o jumatate de ora si nu a curs picatura de ulei, desi am si virat volanul de mai multe ori |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
i96nds |
![]()
Post
#1617
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
365. Nivelul de ulei mai variaza un pic in functie de ce e in pompa... nu cred ca e cazul sa te ingrijorezi.
Daca nu a scazut nivelul... inseamna ca tie ti-a curs pe la burduf doar ceva vaselina ce era in burduf. Acolo la bieleta de directie nu ar trebui sa ajunga uleiul de servo ! Asa ca mai degraba as zice ca a fost o mica problema de montaj, nu a fost atent la fostul "soricel" de plastic ce prinde burduful. Vezi ca la SLZ cu servo -- se potriveste mai bine burduful de LGN -sau cel ce era deja. De obicei bieleta cumparata pt SLZ are burduf pt non-servo, care e cam lat in varf. Sper ca ati fost atenti la asta. Dupa corectarea montajului - eu zic sa tii sub observatie. Nu ma astept la probleme. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
edy99 |
![]()
Post
#1618
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
365. Burduful e bun, chiar ma mir, ca am mai avut probleme de astea sa mi se dea la magazin sau sa mi se puna burduf de slz fara servo. De ex pe stanga e fara servo si s-a chinuit ala la service o juma de ora pana sa il largeasca sa intre pe caseta. Azi am desfacut iar si am dat pe cremaliera cu spray cu teflon, sa micsoreze frecarea
This post has been edited by edy99: 8 Jun 2015, 20:02 |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
bion |
![]()
Post
#1619
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
366 . Suport hidroelastic dr. rupt. Bubuituri, caraituri, spaima mare. Problema e ca alea din comertul local sunt niste jafuri numai plastic si table far sistemul hydraulic= masina trepideaza cau un U650. La hypermarket schrott nu mai au originale in stare buna. Am pus provizoriu unul cu burduful dela lichid spart(oricum amortizeaza mai bine ca unul nou
![]() Patria recunoscatoare. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
i96nds |
![]()
Post
#1620
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
366: Mergi la dezmembrari - e simplu si eficient - sigur mai tin alea niste zeci de mii de km....
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Pentru o buna urmarire a ideilor:
Precedati fiecare intrebare cu un numar (urmatorul numar nefolosit). Precedati raspunsul la intrebare cu numarul corespunzator. ![]() Acest topic a fost creat pentru a veni in sprijinul posesorilor de solenza. Mai exact, aici puteti lansa intrebari legate de diferite probleme tehnice, si cu putin noroc, veti primi un raspuns, in cel mai scurt timp, de la alti utilizatori, care au intampinat probleme similare, sau care cunosc rezolvarea problemei Dvs. Desi majoritatea problemelor tehnice aparute pe parcursul "vietii" solenzei, au fost publicate pe forum, avand fiecare topic separat, sau chiar mai multe topicuri, se accepta intrebari legate despre subiecte deja dezbatute. Topicul nu trebuie confundat cu un loc de vanzari, drept urmare, anunturile ce contin oferte comerciale directe (persoane fizice/juridice) vor fi sterse imediat, fara o notificare in prealabil. Topicul este "lipicios", astfel incat va ramane "sus" sub linia de demarcatie (fata de topicurile importante) chiar daca nu se adauga mesaje noi. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 05:21 |