turatii, turatii
![]() ![]() ![]() |
turatii, turatii
vyper |
![]()
Post
#1
|
||
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|||
ionutctn |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu in orice treapta poti sa ii dai aceeasi turatie. De exemplu in a 5-a nici un caz nu ai sa vezi turatii astronomice. Intr-adevar in treptele inferioare (1 si 2) poti ajunge in jurul valorii spuse de tine acolo (6000 rot/min). Altii se lauda si cu mai mult. Nu am cum sa iti dau turatia maxima pentru fiecare treapta si nu stiu dc cineva iti poate spune asta.
Prin asta vreau sa spun ca tu oricat ai blani, ea nu ajunge la turatia aia. This post has been edited by ionutctn: 7 Nov 2005, 13:02 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Prietenul ala al tau ar trebui sa-si puna un vitezometru calumea.
La Dacie in general nu se trece de turatia de putere maxima adica ~5250 rpm. Nu e indicat sa o ti prea mult peste 4500 Rpm ca motorul o sa-si dea duhul mai repede decat in mod normal |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#4
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Draga argon:
-vitezometru= indica viteza curenta, la Dacii in kmph -turometru=indica numarul de roatii al motorului in timp real. Asta ne intereseaza pe noi. On: Numarul maxim de rotatii al daciei in carte este de 5250. Nu cred sa se poate atinge 6000 fara modificari la motor. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 7 Nov 2005, 13:33) Draga argon: -vitezometru= indica viteza curenta, la Dacii in kmph -turometru=indica numarul de roatii al motorului in timp real. Asta ne intereseaza pe noi. On: Numarul maxim de rotatii al daciei in carte este de 5250. Nu cred sa se poate atinge 6000 fara modificari la motor. Citind nemultumirerie tale legate de unii moderatori pe probleme forum nu ma mir acum si le dau dreptate(moderatorilor)...inainte sa sa corectezi citeste cu atentie ce am zis eu si ce a zis initiatorul...si daca tie lene iti spun eu..a spus ca a atins 60 cu treapta 1 si eu i-am sugerat sa-si puna un vitezometru calumea....daca tu vezi o problema aici inseamna ca eu sunt batut in cap. This post has been edited by argon: 7 Nov 2005, 13:44 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#7
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Fratilor , voi v-ati pus dieselane pe dacie de nu treceti de 5300 de ture ???
Sau aveti 200.000 km si nu ati umblat deloc prin motor ??? ...sau cel mai probabil mai trebuie reglat si el ... sarmanu' motor . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
cipri20 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
in cartea tehnica, cea de pitesti, zice ca valoarea teoretica maxima pt viteza I este de 49 km/h. 60km/h?...cam mult. eu odata i-am dat la batrana mea din 84 40 km/h si facea cam urat... oare poate mai mult?
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 7 Nov 2005, 14:33) On: Numarul maxim de rotatii al daciei in carte este de 5250. Nu cred sa se poate atinge 6000 fara modificari la motor. ![]() Atentie insa, orice supraturare este FOARTE periculoasa si riscanta. In plus, peste turatia de putere maxima, motorul nu mai trage, deci, supraturarea in sarcina nu foloseste la absolut nimic, dacat la spart in figuri ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
StefanT |
![]()
Post
#10
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Off: ce se poate pati din supraturare? Din totdeauna am dorit sa stiu, dar nu m-a lamurit nimeni. Imi poti rasp pe PM, daca vrei. Dar fara rasp de gen: se strica motorul, vreau concret. Iti impusca o bujie, eu stiu..
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Muttley |
![]()
Post
#11
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La supraturare, ungerea este deficitara, se trece din regim fluid la frecare semiuscata sau chiar uscata, temperatura creste excesiv, pistoanele pot gripa in cilindri (se sudeaza), cuzinetii arborelui cotit se pot topi samd... Da, ai ghicit, motorul se strica
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(vyper @ 7 Nov 2005, 13:53) AM SI IO o intrebare...CAM CATE TURATII POTI SA II DAI LA O DACIE IN MERS? Depinde din ce punct de vedere privești problema. 1. Punctul de vedere al pensionarului: se recomandă max 3000-3500 rpm 2. Punctul de vedere al omului inteligent: punct de vedere pensionar + ceva forjă în depășiri. 3. Punctul de vedere al inconștientului: pînă-i sar pistoanele prin chiulasă! ![]() Punctul meu de vedere: dacă vrei să turezi un motor mult și bine, ia o mașină cu motor de generație mai recentă; cadavrele de Dacii nu prea au avut motoare de turație. Prea gîfîie ca naiba la peste 3500 de ture. ![]() This post has been edited by ursamajor: 7 Nov 2005, 19:59 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#13
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Scurt si la obiect...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Radduu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am experimentat si eu asta, si cu a 2-a am dus-o in 7000 de ture si aveam 70 de km, de doua ori am incercat asta. Oricum nu are rost pt ca dupa 5500rpm incepe sa se plafoneze si nu ai rezolvat nimic. Cu a 4-a merge pana la 5000rpm si am 130km/h. Si imi merge bine turometrul si vitezometrul. Totul depinde de la dacie la dacie.
a mea e 1310 cu motor de 1289cmc. Si este adevarat daciile nu au motoare de turatii pt ca sunt foarte slabe. Conteaza puterea motorului, cam tot ce e sub 90cp reprezinta motor slab sau daca ai placere sa ai 6000 rpm si sa simti ca stai pe loc....problema fiecaruia ![]() This post has been edited by Radduu: 7 Nov 2005, 20:21 |
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
Muttley |
![]()
Post
#15
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Radduu @ 7 Nov 2005, 21:15) am experimentat si eu asta, si cu a 2-a am dus-o in 7000 de ture si aveam 70 de km, de doua ori am incercat asta. Cu a 4-a merge pana la 5000rpm si am 130km/h. Si imi merge bine turometrul si vitezometrul. Ori nu-ti merg bine, ori ai grup conic de 8x33... Care din doua? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
andutzu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Sa va citez ceva din carte lui Mondiru & Brebenel "Dacia 1300"
Domeniul vitezelor (valorile maxime accesibile) -Viteza I 0-49km/h -Viteza II 14-78km/h -Viteza III 23-110km/h -Viteza IV 36-160km/h (VALORI TEORETICE) Asa ca mai bine va verificati fratilor kilometrajele... Daca valorile de mai sus sunt teoretice nu aveti nici o sansa sa le atingeti.(Cel putin fara modificari majore la motor.) ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
vyper |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
MUTTLEY AM SI IO O INTREBARE....DIN CE AN E FRATE DE AI DUSO IN A 2 PANA LA 90 DE KM?SUNT SI IO CURIOS...IO AM SARIT CU A MEA DE 70 SI AM ZIS CA ISI DA DUHU...
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(andutzu @ 7 Nov 2005, 21:57) Sa va citez ceva din carte lui Mondiru & Brebenel "Dacia 1300" Domeniul vitezelor (valorile maxime accesibile) -Viteza I 0-49km/h -Viteza II 14-78km/h -Viteza III 23-110km/h -Viteza IV 36-160km/h (VALORI TEORETICE) Asa ca mai bine va verificati fratilor kilometrajele... Daca valorile de mai sus sunt teoretice nu aveti nici o sansa sa le atingeti.(Cel putin fara modificari majore la motor.) ![]() acestea sunt vitezele pe care le atingi daca turezi motorul pana la 5250 de rpm unde e puterea maxima. Eu cu dacia care am avut-o inainte cu 4 viteze am verificat doar in a 2 unde am mers pana la 70 si ceva era spre 80 mai mult si a 3 care merge pana la 110. Nu ma intreba ce grup conic aveam ca nu stiam eu de alea. Si eu am cartea lui mondiru si am zis sa verific ce zice. Parerea mea e ca se refera cand zice valori teoretice la faptu ca nu prinzi 160 in a patra cu motorul normal |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pt o exploatare corecta a motorului de dacie(standard:P)recomand plaja de 2200-3500 rot/min!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
andutzu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am zis asa sa mergi cu el lejer,mai ales daca ai un ulei la 2$ litru!:P
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#22
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
fratilor tata pana sa-si dsn a avut un tlx din 90 si eu eram mai mic si bolnav si am accelerat-o pe loc...si a luat 7600rpm dupa care a 2 rateuri cu niste dopuri de fum negru
![]() ps:un amic are o liberta si la 5500-6000rpm avea 50 treapta I..cum dracu sa nu se tureze mai mult de 5500...mai testati si voi ![]() bafta! |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
tuner |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.556 Joined: 27 September 05 From: BrAsOv ![]() |
eu o turez prosteste intodeauna si nu a pocnit nimika inca in motor doar o singura data am pierdut elicea aceea de plastic ventilatorul a disparut complect mi-au ramas doar suruburile in rest uzura nu prea ma gandesc eu asa ca daca o turezi asa des circula si uleiul mai bine prin motor desfunda toate gaurile sa nu mai zic de caldura baga iarna o caldura daca merg asa mai la turatii mici deja nici caldura parca nu mai baga.....
nu incercati asta acasa |
--------------------
am avut o dacie
131o L
mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tuner @ 8 Nov 2005, 00:47) eu o turez prosteste intodeauna si nu a pocnit nimika inca in motor doar o singura data am pierdut elicea aceea de plastic ventilatorul a disparut complect mi-au ramas doar suruburile in rest uzura nu prea ma gandesc eu asa ca daca o turezi asa des circula si uleiul mai bine prin motor desfunda toate gaurile sa nu mai zic de caldura baga iarna o caldura daca merg asa mai la turatii mici deja nici caldura parca nu mai baga..... nu incercati asta acasa De pocnit nu pocneste nimic asa pe loc..problema e ca daca obisnuesti sa o turezi scade numarul de km parcursi pana la RK, chiar si cu un ulei bun, piesele sunt suprasolicitate, si prin urmare le scade durata de viata.Motorul Daciei nu e de turatie, vreti de turatie luati-va cu cateva milioane un rapciugos de Oltcit ca alea se simt bine peste 4500 rpm. Eu cu Dacia mea plec lejer de pe loc cu 1000 rpm, si la 3400 ture am ~120 km/h, mai mult nu am nevoie.Maximul a fost 165 km/h si aveam cam 5000 rpm, in jos pe dealul Feleacului dinspre Cluj(cei din zona stiu portiunea ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by argon: 8 Nov 2005, 09:18 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vyper |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
NU SE SPARGE NIMIC IN MOTOR PE DRACU CA IL AM PE UN PRIETEN A VRUT SA VADA CAT IA IN TREAPTA I SU PE URMA...SA DUS IN TARG SA ISI IA BLOC MOTOR...
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ideea principala e in felul urmator: din simplitatea, calitatea si fiabilitatea renoului romanii au preluat doar simplitatea, dublata de o calitate cel putin indoielnica a pieselor...deci motorul de dacie poti sa-l turezi cat vrei, dar cu o fiabilitate de nu vrei sa stii..
asa este, val maxima intr-a 4 e vreo 170kmh, real, 1.6le impingea vreo 6000 de ture |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Vyper , te rog nu mai tipa la noi si renunta la limbajul tip de mirc
![]() P.S: Si tu esti voievod ? This post has been edited by bogdan3l: 8 Nov 2005, 11:25 |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Paul_ |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 9 June 05 ![]() |
pai eu din martie de cand am prins pe masina familiei care statea in garaj de 2 ani ii tot dau in 1 -50 cel mult si a 2 - 90 am duso de obicei o duc in a 2 - 80 nu am bagat veci ulei romanesc si motorul are doar 36 000 km e din 89 masina cea cu 4 viteze si nu mi-am bagat capu in motor de cand am scoso din garaj
|
--------------------
dacia
1310
- CJ 01 HUA
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
QUOTE(Bytzu @ 8 Nov 2005, 11:39) ideea principala e in felul urmator: din simplitatea, calitatea si fiabilitatea renoului romanii au preluat doar simplitatea, dublata de o calitate cel putin indoielnica a pieselor...deci motorul de dacie poti sa-l turezi cat vrei, dar cu o fiabilitate de nu vrei sa stii.. asa este, val maxima intr-a 4 e vreo 170kmh, real, 1.6le impingea vreo 6000 de ture pai si in treapta a V-a ce viteza se poate atinge? nu mai aberati fratilor....ca nu e frumos |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(ionut232 @ 9 Nov 2005, 10:01) Era teoretic, pentru cutiile in 4 trepte, unde treapta 4 e mai lunga ca treapta 4 la cutiile cu 5. Deci teoretic e 170 in ultima treapta(4) si practic e vreo 130(fortata rau si in reprize ca nu poti merge constatant cu 130)), vorbesc de viteza reala, nu afisata de vitezometre topaitoare si concepute din fabrica sa arate cu 15 km/h mai mult, ca sigur se vor gasi "destepti" care sa zica ca au mers cu 150 intr-a patra ![]() ![]() This post has been edited by argon: 9 Nov 2005, 10:19 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 01:50 |