Renault Fluence Zero Emission Concept
![]() ![]() ![]() |
Renault Fluence Zero Emission Concept
aphophis |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 60.35k ) Number of downloads: 1351 2.jpg ( Size: 69.89k ) Number of downloads: 1376 3.jpg ( Size: 52.38k ) Number of downloads: 1335 4.jpg ( Size: 92.03k ) Number of downloads: 1343 5.jpg ( Size: 66.11k ) Number of downloads: 1332 6.jpg ( Size: 80.91k ) Number of downloads: 376 7.jpg ( Size: 107.84k ) Number of downloads: 335 8.jpg ( Size: 75k ) Number of downloads: 319 9.jpg ( Size: 81.62k ) Number of downloads: 386 10.jpg ( Size: 83.9k ) Number of downloads: 430 11.jpg ( Size: 63.95k ) Number of downloads: 387 |
||
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#2
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Vad ca din ce in ce se investesc mai multe resurse in masini electrice, eu zic ca e bine avand in vedere ca petrolul se va termina destul de repede, iar in momentul in care vor scadea resursele va creste foarte mult pretul.
Totusi as vrea masini electrice mai practice, cu design 'de serie' nu nave spatiale (mai ales interiorul). M-am gandit la problema principala a masinilor electrice - bateriile au capacitate mica, sunt voluminoase si se incarca in timp indelungat. Pana se va inventa un acumulator mai mic, cu capacitate mare, cu incarcare rapida si multe cicluri de incarcare cred ca o solutie foarte buna ar fi cea cu schimbul acumulatorilor. Bineinteles e foarte greu de standardizat un acumulator, dar daca se doreste se poate (la fel cum sunt standarde IEEE in domeniul retelelor de ex). Ar fi cum era inainte cu buteliile - dai butelia veche + ceva bani la schimb cu una noua plina. Ideea mea e a masina sa aiba 2 baterii: una fixa proprietara si una universala interschimbabila. Prima se consuma cea mobila. Cand se termina masina ramane pe bateria fixa, avand autonomie sa ajunga la un centru de incarcare baterii. Aici se schimba bateria goala cu una plina. In momentul asta masina isi reincarca bateria proprietara si merge cu energie din cea mobila. Sau alta varianta cu 2 baterii mobile universale. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
aphophis |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
interiorul e de concept car, deci cel de serie va fi mai pamantean. In standardizarea asta, va conta cine va castiga cei mai multi adepti, cine va stii sa atraga industria de partea sa si marile retele de distributie de carburanti. Sa vedem daca va fi renault sau altcineva. Oricum, ideea cu automobilele full electrice e sa scoata poluarea din orase.Eventual cu incercarea gasirii unor surse mai putin poluante de producere a energiei solare. Si am eu banuiala, ca dpdv ecologic o sa fie mai "curat" sa folosesti energie produsa intr-o centrala conceputa pentru asa ceva
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
BZN |
![]()
Post
#4
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
aphophis |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
scuze, ma grabeam, adica sunt convins ca dpdv al eficientei e mai bine sa produci energia in cantitati mari intr-un loc si sa o transporti, decat sa o produci intr-un motor de exemplu, care poate nu are eficienta centralei..
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Fan3 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 1 January 05 ![]() |
foarte interesanta masina...insa din pacate un vehicul complet electric nu vad decat peste vre 10 ani...acum bateriile de acumulatori sunt o gluma, ca pret si capacitati de stocare
![]() |
--------------------
*
*
*
- *
|
|
aphophis |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
pe un site spaniol , am gasit ca nissan spera sa vanda un leaf electric cu 20.000 de euro in germania. Ceea ce nu mi se pare mult, tinand seama ca acolo un polo ceva mai bine dotat diesel e vreo 18.500 euro
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#8
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Dar acumulatorii sunt incluși ca preț în cei 20.000 euro sau utilzatorul plătește o chirie lunară pentru utilizarea lor?
Iar dacă are posibilitatea de încărcare peste noapte în garaj și adaptorul are un preț comparabil cu cel al vehicolului … alte cheltuieli neprevăzute ce ridică costul total de utilizare al atelajului. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
bateria va costa 100 de euro pe luna cica. Nu stiu daca asta include si pretul de schimbare a bateriei cand e goala:
QUOTE The car will not be more expensive? No. The electric car makes sense only if everyone can benefit. It must be the client for the same price as its petrol equivalent thanks to public support. The battery will be leased for just under 100 euros per month. The cost of electricity consumption over the location of the battery will lower the cost of fuel http://www.reno.ro/index.php?showtopic=159...dpost&p=2028574 |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
pcs |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
In '99, un acumulator R6 pentru jucarii avea capacitatea maxima de 600mAh. Astazi sunt disponibile pe piata acumulatoare R6 de 3000 mAh - deci o crestere de 5 ori a capacitatii de stocare intr-un deceniu. Incarcarea unui acumulator de 600 mAh dura atunci 20 de ore - azi un incarcator rapid iti incarca acumulatorii de 3000 mAh in 2 ore. In acest ritm, intr-un interval previzibil de 10 ani ( in care va trebui construita si infrastructura de incarcare / schimb a bateriilor ) automobilul electric va deveni un concurent serios al sitemului clasic. Nu mai vorbesc de simplitatea constructiva a acestuia, de posibilitatea de a folosi motoare independente pe fiecare roata, ceea ce ar elimina necesitatea transmisiei clasice si alte avantaje ( ex. cuplul maxim disponibil pe toata plaja de turatie ). Sigur, sunt si dezavantaje - materialele magnetice folosite in constructia motorului contin metale scumpe si rare, electronica de putere necesara va fi un cosmar de proiectare, tinand cont de solicitarile la care este supusa. Pe de alta parte, reparatiile vor fi mult mai simple - probabil se va merge pur si simplu pe inlocuirea modulelor defecte, similar schimbarii unei placi din calculator. In mod sigur insa NU se va merge pe sistemul de incarcare a bateriei de la priza din garaj - pur si simplu circuitele de alimentare cu energie electrica a consumatorilor casnici nu fac fata necesarului de putere, iar pretul energiei la nivel de client casnic este prea mare.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
trahanache |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 10 December 05 ![]() |
@pcs
Acumulatoarele de azi de 3000 mA/h au capacitatea umflata. Cu cat marca e mai necunoscuta, cu atat capacitatea declarata tinde sa fie mai mare. Nu-i doare mana sa scrie 3000 in loc de 2000. Cu cat incarcarea se face in timp mai scurt (se folosesc incarcatore in impulsuri), cu atat durata de viata a acumulatorului, respectiv numarul de cicluri incarcare/descarcare, scade. Pentru un acumulator cel mai sanatos e sa il incarci cu curent mic, constant, de maximum 1/20 din capacitatea nominala. Dureaza mult, dar durata lui de viata e mai mare. Materialele folosite in constructia motoarelor electrice nu sunt nici scumpe, nici rare (fier, cupru, izolatori). E plina piata de motoare electrice la pret scazut. Sunt scumpe si rare materialele din acumulatori (de ex. litiu). Electronica de putere e departe de a fi un cosmar de proiectare. Inca de pe vremea lui Ceasca orice student mai rasarit putea proiecta comanda unui motor, folosind exclusiv componente facute in Romania, la IPRS. Pentru informarea ta, la acea vreme (acum 25 de ani) se produceau invertoare si convertoare pentru actionarea motoarelor unor linii de laminare, care functionau in regim nonstop. E vorba de puteri cam de 10 de ori mai mari decat cele ce se vehiculeaza la automobile. In prezent componentele de putere sunt mult mai evoluate (mai rapide si mai ieftine) si e mult e mult mai usor sa proiectezi cu ele. This post has been edited by trahanache: 15 Sep 2009, 16:10 |
--------------------
logan
dci
- 1
|
|
murfi |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
dar de ce-i zice 0 emission ca doar nu a dat marmota la manivela sa incarce bateria?
energia electrica tot prin emisii de CO se produce... |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#13
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
energia electrica se obtine si fara emisii de CO sau CO2
Energie eoliana Energie solara Hidroenergie Energia mareelor Energia valurilor bineinteles ca pentru punerea in practica a acestor tehnologii s-a emis ceva CO2, cum si din fabricarea masinii a rezultat destul de mult, dar este 0 emissions pentru ca POATE functiona fara sa se mai emita CO2, daca se respecta sursa de energie. In poza se vede ca si bariera si control panelul sunt alimentate cu panouri solare. probabil ca si tot acoperisul ala e plin de panouri. e putin, dar e un inceput. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
murfi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Energiile enumarate de tine sunt nerentabile finaciar si cel mai probabil si in termeni de poluare (punerea in practica, intretinerea si infrastructura necesara produc CO care de multe ori nu este luat in calcul de catre 'verzi'). Iar panourile alea solare sunt o gluma, suprafata aia probabil ca ajunge sa alimenteze calculatorul statiei, distributorul de coca cola si statia de emisie receptie....
Acum nu vreau sa credeti ca sunt contra acestor jucarii dar nici nu trebuie sa le atribuim calitati pe care nu le au. Singurul avantaj pe care il vad este reducerea poluarii in orasele mari care sunt sufocate de gazele de esapament, mutand aceast apoluare in zonele unde se produce energia electrica. This post has been edited by murfi: 15 Sep 2009, 17:22 |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#15
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu pe ce te bazezi cand afirmi ca nu e rentabil si nici nu stiu pentru cine nu e rentabil financiar.
o ultima paranteza cu privire la energie: Danemarca are o capacitate de 3.000 MW numai din eolian, noi daca terminam toate reactoarele de la cernavoda o sa avem mai putin de atat din nuclear. Islanda isi acopera aproape exclusiv necesarul de energie electrica din energie regenerabila(preponderent geotermala). Are capacitatea sa isi asigure necesarul de energie (nu doar cel electric) doar din energie geotermala si ii mai ramane suficienta sa si exporte. Este foarte bine ca tot mai multi producatori se implica in dezvoltarea automobilelor complet electrice. Mai e ceva pana la produsul final, dar fara un prim pas nimic nu e posibil. Acum ca si Renault se implica in acest subiect (pe langa Nissan) nu e decat de laudat si eu sper sa isi aduca contributia la noua generatie de automobile, asa cum si-au adus-o si la tot ce inseamna astazi automobil. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
murfi |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Romania o sa produca tot in jur de 3000MW cu cele 4 reactoare de la cernavoda. Eoliene se pot instala doar in zonele unde vantul bate zdravan. Nu sunt multe tari unde se poate face asta. In plus energia nucleara este deocamdata cea mai ieftina si nu vad de ce nu ar fi asa in urmatorii 50 de ani.
ma opresc aici si scuze de offtopic This post has been edited by murfi: 15 Sep 2009, 19:22 |
-------------------- |
|
smailmiami |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 7 September 06 ![]() |
Deocamdata e putina vrajeala faimosul vehicul electric nu daca te iei de sursa energiei, ci daca te iei de baterii: alea sunt scumpe de produs, tin putin si polueaza al dracu de mult. Mie mi se par mai interesante si mai practice dieselurile cu consum mic. Cred ca o masina mica de 6 sute kg cu un motor care sa ia vreo 2 la suta e mai rentabila per total (cu mult zic eu, empiric) decat avioanele astea electrice.
|
--------------------
Daewoo
Leganza
2004
- DJ-10-DKL
|
|
darem |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 19 January 06 From: Constanta ![]() |
3000MW cu cele 4 reactoare de la Cernavoda.....WOOW...CUM??? sau mai bine zis CAND? cel am probabil cand vor produce ceva 3 si 4, 1 va tb oprit ptr decomm sau retehnologizare...oricum in mom de fata vise doar!!! de aproape 1,5-2 ani se "fac studii" ptr crestrea puterii generatoarelor pana la cca725MW de la 704.6MW. Din fiecare putere a unui generator mai scadeti si consumul propiu a fiecarei unitati si mai raman undeva la 650MW de la fiecare.
SI NU este cea mai ieftin de produs. de hidro nu pomeneste nimeni? cat despre producerea unui singur acumulator..de ex: 250Ah a fost cineva curios sa afle procesul tehnologic sa vedeti ce ramane in urma lui sau ...ce emisii sunt??? Numai bine! |
--------------------
renault megane
SEDAN
2005 PRIVILEGE
|
|
pcs |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Sa o luam pe rand:
1. Intr-un interval previzibil de 10 - 15 ani pana cand masinile electrice vor incepe sa apara in numar rezonabil va fi terminat si proiectul ITER - prima centrala termonucleara care foloseste deuteriu sau hidrogen pentru a produce energie electrica si se bazeaza pe reactii de fuziune nucleara - deci 0 deseuri radioactive, 0 emisii de CO2, va elimina heliu ( centrala e in constructie unde altundeva decat in Franta ) 2. Acumulatoarele moderne au o durata de viata mult mai mare - de exemplu folosesc acumulatori Li-ion vechi de 3 ani care merg fara probleme 3.Un acumulator de acest tip rezista la circa 1000 de cicluri incarcare - descarcare, pierzand in acest interval circa 25% din capacitatea de incarcare 4. Spre deosebire de vechile acumulatoare cu plumb si acid sulfuric, acumulatorii Li-ion sunt aproape complet reciclabili. 5. Nici o companie auto din lumea asta nu isi permite sa investeasca sumele enorme cerute de proiectarea autovehiculelor electrice, fara a fi sigura ca isi va recupera investitia. 6. Din experienta franceza, durata de viata a unui reactor nuclear "clasic " este de circa 40 de ani, deci Cernavoda 3 si 4 au destule sanse sa functioneze in paralel cu 1 si 2, mai ales ca de data asta sunt implicate in constructia lor companii energetice mari, cum ar fi ENEL si RWE |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE bateria va costa 100 de euro pe luna cica. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Da. Mișto. O afacere extraordinară, n-am ce zice. Păi benzina mă costă mai puțin de jumătate din suma asta dacă merg zilnic cu mașina, respectiv zero dacă nu merg cu ea deloc. Plus că la cei 100 de euri se adaugă factura la curent, care probabil că numai ea singură va depăși costul benzinei. QUOTE .Un acumulator de acest tip rezista la circa 1000 de cicluri incarcare - descarcare, pierzand in acest interval circa 25% din capacitatea de incarcare Cele 1000 de cicluri sînt declarațiile umflate ale producătorilor, valabile în condiții ideale. Iar problema cu Li-Ion este că nu obosesc liniar, ci mor foarte urît, în sensul că chiar dacă pierd teoretic numai 25% din capacitate, problema este că cei 75% rămași nu mai pot fi folosiți cu încredere - bateria începe să meargă haotic, să arate full pentru ca imediat să pară goală, etc. Cei 75% rămași nu sînt liniari. Pe o baterie Li-Ion care a îmbătrînit nu te mai poți baza deloc. La un telefon mobil mai treacă-meargă, că-l bagi în priză pe unde apuci, însă cu mașina e cu totul altceva. Acolo trebuie să ai încredere 100% în baterie. QUOTE Nici o companie auto din lumea asta nu isi permite sa investeasca sumele enorme cerute de proiectarea autovehiculelor electrice, fara a fi sigura ca isi va recupera investitia. Păi mie mi se pare că tocmai asta fac, de niște ani buni. Tot investesc, cercetează, proiectează, iar investesc, iar proiectează, etc., de ani și ani, și încă n-am văzut un vehicul electric care să prindă serios la public și să se vîndă ca pîinea caldă. Eu unul mă îndoiesc că și-au scos banii investiți din anii '90 (unii chiar mai devreme) încoace. This post has been edited by VladSoare: 16 Sep 2009, 08:57 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
MadHawk1 |
![]()
Post
#21
|
Clona lu' Sony Group: Members Posts: 185 Joined: 1 August 08 From: localhost ![]() |
Renault Fluence a fost lansat în România
Pe langa faptul ca are o denumire ce te trimite cu gandul la gripa ![]() ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#22
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
Renault va produce versiunea electrica a lui Fluence in Turcia
QUOTE Carlos Ghosn, presedintele aliantei Nissan-Renault, a declarat ca lumea este pregatita pentru vehiculele electrice, motiv pentru care a stabilit data si locul de productie al versiunii electrice a lui Renault Fluence. Modelul va fi construit in la Bursa, in Turcia, incepand cu anul 2010 Seful Aliantei Nissan-Renault, Carlos Ghosn, considera ca piata auto internationala este pregatita pentru vehiculele electrice. Brazilianul considera ca vehiculele electrice pot oferi un nou tip de emotie experientei de condus. Cheia realizarii acestei emotii este inlaturarea tuturor temerilor si acuzatiilor care le sunt adresate vehiculelor electrice. Carlos Ghosn estimeaza ca vehiculele electrice construite de alianta Renault-Nissan vor aduna circa 10% din vanzarile totale de asemenea modele in intreaga lume, pana in anul 2020. Studiile efectuate de Nissan-Renault in Japonia au relevat faptul ca 9% dintre consumatori ar alege un vehicul electric la achizitia viitoarei masini, iar consumatorii din Statele Unite ale Americii au raspuns in acelasi mod, dar intr-un procent de 8% dintre cei intervievati. Tocmai de aceea, Renaul va produce versiunea electrica a lui Fluence la fabrica sa din Bursa. Productia lui Fluence ZE va fi demara la fabrica OYAK-Renault Bursa in prima jumatate a anului 2010. Liniile de asamblare ale versiunii standard a lui Renault Fluence vor fi utilizate si pentru productia versiunii electrice a acestui sedan de clasa compacta. Debutul versiunii electrice a lui Renault Fluence va avea loc pe pietele din Israel si Danemarca, unde Renault a semnat deja anumite contracte de distributie. http://www.reno.ro/index.php?act=Post&CODE=02&f=31&t=159300 |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Fan3 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 1 January 05 ![]() |
detalii despre solutia contructiva ?
|
--------------------
*
*
*
- *
|
|
BOG |
![]()
Post
#25
|
![]() Riders on the Storm Group: Moderatori Posts: 1.364 Joined: 16 August 05 From: Bucuresti/Botosani ![]() |
Versiunea finala Fluence Z.E.
Fluence_ZE_final_design.jpg ( Size: 81.3k ) Number of downloads: 223 Renault_Fluence_ZE_final_desing.jpg ( Size: 90.35k ) Number of downloads: 198 |
--------------------
Reno
M 2.1/CD
2005/1.6 16 V
- B xx BOG Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#26
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
vai ce spate urat.....
de ce au lungit spatele ala? |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#28
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Să încapă bateriile și să nu afecteze semnificativ habitabilitatea și capacitatea portbagajului?
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
DrK |
![]()
Post
#29
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
Ca sa arate mai bine!
|
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
BOG |
![]()
Post
#30
|
![]() Riders on the Storm Group: Moderatori Posts: 1.364 Joined: 16 August 05 From: Bucuresti/Botosani ![]() |
|
--------------------
Reno
M 2.1/CD
2005/1.6 16 V
- B xx BOG Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:37 |