Probleme cu consumul? Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu consumul? Dacia 1300
ghitza |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#32
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Indiferent ce masina ai,nici un producator nu recomanda incalzirea motorului la relanti,asta implicand timpi mai mari si uzura mai multa.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
tiaz |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 3 Feb 2011, 23:11) Indiferent ce masina ai,nici un producator nu recomanda incalzirea motorului la relanti,asta implicand timpi mai mari si uzura mai multa. Aceasta recomandare mi se pare GENIALA. Bineinteles la baza ei stau studii bine fundamentate despre lucrul mecanic, stresul metalelor la rece si randamentul motorului!!!! Exemplu: La -10 grade celsius porneste motorul si apuca-te sa mergi cu el normal . Este recomdarea ideala pe care ti-as face-o daca as avea un service si mare nevoie de clienti. NU lasati motorul sa se incalzeasca deloc, da-tii in gusa cat puteti si o sa va tina o vesnicie!!!! ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#34
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
cum spuneam...ce face mai rau motorului de dacie si nu numai..de exp ieri dimineata la ora 6 si 15 minute erau -14 grade...cum e normal sa ma urc direct i-amd at la cheie si dai blana ..sau lasat 2-3 minute sa aiba parte de putina ungere si motorul ala..oricum si la dacie si la opel procedez la fel 2-3 minute la relanti...nu imi pare sesizabil consumul mai mare..cat poate sa consume 100- ml?
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#35
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(tiaz @ 3 Feb 2011, 23:02) Aceasta recomandare mi se pare GENIALA. Bineinteles la baza ei stau studii bine fundamentate despre lucrul mecanic, stresul metalelor la rece si randamentul motorului!!!! Exemplu: La -10 grade celsius porneste motorul si apuca-te sa mergi cu el normal . Este recomdarea ideala pe care ti-as face-o daca as avea un service si mare nevoie de clienti. NU lasati motorul sa se incalzeasca deloc, da-tii in gusa cat puteti si o sa va tina o vesnicie!!!! ![]() Prietene,am tot respectul pentru toti membrii ![]() Am mentionat mai sus ca se pleaca din loc fara sa stea masina la relanti,am mai mentionat si ca nu se va tura motorul in acest timp de incalzire,dar explicatia ta tehnica ne depaseste pe toti. La relanti ungerea poate fi deficitara,durata timpului de incalzire va fi mult mai mare deci uzura motorului va fi mai pronuntata. Daca nu stai cu masina la relanti si pleci cu ea dar turata cu bun simt masina se va incalzi mult mai repede si vei avea uzura mai mica.Aveam pe parbriz un pliant dacia cu asa ceva.Poti intreba toti mecanici car sunt adevarati sa vezi ca am dreptate,de alfel iti poate confirma si colegii de pe forum lucrul acesta. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Andyno |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
mda...depinde de masina...dar nu sunteti nici informati bine.
eu dece am buton la hilux ptr a se incalzi mai repede la relanti? apas pe el si sta la 2000 ture. in manul nu scrie ca strica motoul....se incalzeste in 5 min la -10 acum...si am si ditamai elicea de titanic la motor ![]() eu i am intrebat pe ce i din service toyota, si au zis ca motorul nu are nimic...nu poate strica nimic in motor...asta numai la hilux in sus. ca cica este facut sa porneasca la -50 in alaska. elicea are 50 cm diametru. This post has been edited by Andyno: 4 Feb 2011, 10:43 Attached thumbnail(s) 2007_toyota_hilux_6_800x0w.jpg ( Size: 67k ) Number of downloads: 400 |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ai dreptate, dar hilux e cu totul alt motor, la Dacia si nu numai, cresti uzura daca incalzesti pe loc, nu ca se strica azi maine ,dar in timp ..., un elv ajuta mult; oricum mai bine incalzesti la ralanti decat cum am vazut ca fac altii: tureaza disperati si peste 3000. Socul trebuie impins progresiv in timp ce se incalzeste, daca pornesti de ex cu socul la jumate, lasi asa sa se incalzeasca vreo 10 minute omori si motor ,ulei si bujii, consumi benzina aiurea.
Eu plec direct dupa pornire |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
un lucru stiu si unul spun ca e vara ca e iarna motorul rece trebuie adus la regim termic echilibrat,daca turezi ca badaranul si o ambalezi de zici cai sar pistoanele (de zice lumea ca pleci la raliu cu ea)nu se incalzeste,deaia exista soclu,si apoi ca orice sofer verifici ulei apa la borcan vezi daca ai benzina nu te infigi ,dai cheie si pleci cu motor neincalzit,si apoi orice motor 90de grade defapt e perfect capabil de performanete ,atunci are toate piesele dilatate,inclusiv agentul de lubrifiere.
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
maho |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.228 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE Magnum_Baracuda Posted Today, 12:58 ...si apoi ca orice sofer verifici ulei.. Sper ca n-ai vrut sa zici ca verifici uleiul DUPA ce pornesti motorul... ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
nu cu siguranta,asa se inmulteste ca se dilata
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
calin_pirotehnistul |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 February 09 From: Arad ![]() |
Mai fratilor nu stiu cum plecati voi de pe loc fara sa incalziti umpic motorul daciei, mai ales cand afara sunt temperaturi sub 0 grade, da eu unul cand e frig nu pot pleca daca nu o incalzesc umpic.
Asa procedez eu in fiecare dimineata cand plec de acasa: ii trag socul ls maxim cand e foarte frig si eventual ii mai dau 2 pedale pana la fund(daca nu e asa frig ii trag socul la jumate sau ii dau cateva pedale si nu mai trag socul) Pun contactul si dau cheie, stie ce pateste daca nu o ia si in consecinta porneste. Dupa ce porneste imping socul de tot si o tin din acceleratie cam 1 minut pe la 1000 - 1200 rpm(daca o tin cu socul se inneaca, face ca toti dracii si imi umple curtea cu un nor de fum albastru). Apoi ma dau jos, o las la relanti pana deschid poarta, o scot afara din curte, inchid poarta si plec. In mers, pana nu urca apa o liniuta sau 2 nu o turez mai mult de 2500, dar nici dupa aia rar cand vede peste 3000 de ture. Am carton pe 3 sfert din radiator si termostat care lucreaza bine, cu caldura nu am treaba odata ce se incalzeste putin motorasul. Si de consumat ia 10 maxim 11 in oras iar in afara nu am mai fost de ceva vreme dar ultima data am calculat un mixt de 8% cu 70% mers afara cu 80-90 constant si restul de 30% in oras. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1986
- AR 01 C N A
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#42
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Esti liber sa faci ce vrei,pleci cum vrei.Eu pot pleca de pe loc si fara sa incalzesc motorul pe loc,practic se va incalzi in mers la turatie de bun simt.Acele doua pedale care le dai tu pana la fund cand e foarte frig si motorul se accelereaza pana la 5000 rot/min crezi ca fac bine motorului?
Unii au marea problema ca nu pot pleca de pe loc cu masina rece deoarece masina nu merge bine,se ineaca,nu trage sau moare motorul,de aceea prefera sa stea sa o incalzeasca pe loc dand pedale la acceleratie pana obosesc motorul. Am avut dacie pe carb de care am fost foarte multumit.Doar trageam socul,dadeam cheie si masina mergea de rupea si la -20 grade,puteam cobori jos din ea si sa revin si peste 20 min ca nu se oprea,dar niciodata nu stateam sa se incalzeasca.Desigur ca lucrul acesta presupune ca masina sa fie pusa la punct. Repet,nici un producator nu recomanda ca masinile pe benzina sa fie incalzite la relanti dearece inmers scade timpul de incalzire a motorului deci se reduce uzura la rece. This post has been edited by Paulorossi: 5 Feb 2011, 16:34 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
rodi |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Nu se incalzeste la relanti ci doar se sta putin iarna (1/2 ... 1 min, in functie de cat ger este) asteptand sa scada putin presiunea la indicatorul de presiune in ulei...
This post has been edited by rodi: 5 Feb 2011, 17:55 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
tiaz |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 4 Feb 2011, 10:27) Prietene,am tot respectul pentru toti membrii ![]() Am mentionat mai sus ca se pleaca din loc fara sa stea masina la relanti,am mai mentionat si ca nu se va tura motorul in acest timp de incalzire,dar explicatia ta tehnica ne depaseste pe toti. La relanti ungerea poate fi deficitara,durata timpului de incalzire va fi mult mai mare deci uzura motorului va fi mai pronuntata. Daca nu stai cu masina la relanti si pleci cu ea dar turata cu bun simt masina se va incalzi mult mai repede si vei avea uzura mai mica.Aveam pe parbriz un pliant dacia cu asa ceva.Poti intreba toti mecanici car sunt adevarati sa vezi ca am dreptate,de alfel iti poate confirma si colegii de pe forum lucrul acesta. Daca tot suntem prieteni si cunostiintele tale de mecanica sunt foarte avansate poate imi explici si mie ce se intampla cu uleiul, sa zicem 15W40, la -10 grade celsius? Care este coeficientul de vascozitate al acestuia si care ar fii dupa tine distantele lagarelor cuzinetilor, asta ca sa-mi demonstrezi cat ii tebuie acestuia sa urce in rampa si sa-si faca treaba. Din putina fizica pe care am invat-o eu, stiu ca orice metal se contracta si se dilata in functie de temperatura ambientului, iar uleiul ca orice lichid isi modifica starea din vascos in fluid si invers. Cel mai simplu, ca sa-ti demonstrezi ca scrii numai din auzite, ar fi fost sa-ti pui un manometru si sa iei presiunea uleiului la rece si la cald, iar apoi sa mai citesti ceva carti de specialitate. Ce trebuie retinut din toata acasta poveste este ca metalul, odata cu scaderea in temperatura, tinde sa devina casant. Eu nu contest ca piesele nu sunt tratate termic, dar daca tot vorbim de lagarele cuzintetilor ai vazut vreodata cum se rupe un vibrochen pardon arbore cotit la -10 grade????? Daca tii un motor cand temperatura lichidului de racire e cam de 0 grade celsius, ,,turat de bun simt'' adica in sarcina(in mers) crezi ca v-a avea uzuri mai micii????? Dar cum orice zvon are un fir de adevar la baza, daca ai fii citit cum trebuie si nu printre randuri in manualul masinii, ai fii vazut ca scrie mare negru pe alb ca nu se recomanda functionarea in ralanti a motorului deoarece convectorul catalitic risca sa se imbaxeasca, iar cum multi dintre membrii acestui forum nu prea au masini pe injectie concluziile le tragi singur...... P.S :Am pretenitia ca prietenii mei, inainte sa-mi dea sfaturi, tebuie sa stapaneasca bine tainele limbii romane si sa nu faca dezacorduri intre subiect si predicat!!!!!! P.S 2 : Un indemn tovarasesc: -Incerca sa renunti la sfaturile ,,mecanicilor adevarati'' si sa te duci la aia mai comuni ca ,,ei poate confirma''!!! |
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#45
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Prietene,n-am sa intru in polemica cu tine,vad ca ai lut-o pe aratura.Ai cam chiulit de la fizica.
Nu am facut referire la dacia mea pe injectie,vorbeam la modul general. Pt tine un material interesant de studiu aici Repet,uzura va fi mai mica daca se pleaca de pe loc accelerand cu bun simt pana la atingerea regimului termic al motorului decat daca se sta la relanti. PS:nu confunda presiunea cu ungerea ![]() PPS:deocamdata nu ma examinezi la gramatica This post has been edited by Paulorossi: 5 Feb 2011, 21:53 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
paul-tm |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare. Am si eu o intrebare. Cu motoru la 80 de grade temperatura lichidului de racire, ma duc la teava de esapament si scoate niste noxe de ma ustura ochi.
E grav? Si daca la motor de 1300 ii pui caburator de 1400 masina merge cu carburant in exces? Eu am pe masina carburator de 1400 pe motor de 1300, nu pot sa zic ca merge bine masina, trage bine. Dar consumu nu il povestesc, cam 11% mixt. 5 Feb 2011, 22:56: Ultima oara cand am scos o bujie acum vreo 1 luna, era rosiatica bujia . This post has been edited by paul-tm: 5 Feb 2011, 22:56 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
tiaz |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 5 Feb 2011, 22:50) Prietene,n-am sa intru in polemica cu tine,vad ca ai lut-o pe aratura.Ai cam chiulit de la fizica. Nu am facut referire la dacia mea pe injectie,vorbeam la modul general. Pt tine un material interesant de studiu aici Repet,uzura va fi mai mica daca se pleaca de pe loc accelerand cu bun simt pana la atingerea regimului termic al motorului decat daca se sta la relanti. PS:nu confunda presiunea cu ungerea ![]() PPS:deocamdata nu ma examinezi la gramatica Polemica face roata sa se-n-varta!!! Daca vrei sa fii acid, incearca s-o faci intr-un mod mai elegant si pentru ca tot ai adus vorba de aratura singurul care e intr-un mare derapaj necontrolat esti tu amice. Ma faci sa cred ca esti habarnist la capitolul motoare. Nu are rost sa ma gandesc ca nu ai si reparat cateva zeci de asemenea agregate!!! Doar tu vorbesti din experienta!!!!, iar la cpitolul fizica daca tot sunt un mare chiulangiu de ce nu furnizezi cateva raspunsuri legate de frictiunea metalului si lucrul mecanic pe care motorul trebuie sa-l depuna la rece, ca de randament nu mai trebuie sa aduc vorba!!!! Tot nu mi-ai raspuns la intrebarile legate de lagare....., vibrochen.........ceva cuzineti????-- drept pentru care, pentru stiinta domniei tale sa stii ca motorul de Dacie din conceptie este unul cu joc la cuzineti destul de maricel, iar acest joc este preluat cand motorul este rece prin presiunea de ulei si vascozitatea acestuia. Constructiv uleiul recomandat este 20W40, care dupa stiinta mea este un ulei cam de vara(vascos)!!! Din acest motiv nu este bine sa te apuci sa-i dai direct in goarna cand temperatura exterioara scade sub 5 grade celsius. In decursul timpului pentru a remedia acest neajuns si in incercarea de a marii durata de viata a motorului, inginerii de la Dacia sau Renault au inventat pompa de ulei cu debit marit si cuzinetii de palier mariti, acesta fiind motivul nr.1 pentru care trebuie s-o lasi 1-2 minute sa mearga in gol(ralanti). Daca chiar vrei sa auzi cum bate vibrochenul cand motorul este rece, accelereaz-o in gol si ai sa auzi o mica sau mare rapaiala functie de uzura acestuia. Uleiul cand ajunge la temperatura de lucru nu conteaza daca este sintetic sau mineral, deoarece ca si vascozitate amandoua sunt la fel diferenta fiind facuta de proprietatile chimice ale fiecaruia. Acestea fiind spuse iti recomand sa nu te mai lansezi in discutii in care nu poti veni cu argumente logice, palpabile si sa te documentezi temeinic inainte de a scoate o perla. P.S: Deocamdata te examinez la gramatica ca aici esti un pic cam corigent, pentru cunostiintele de mecanica astept cu deosebit interes replica ta bine documentata. |
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
schumi_86 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
QUOTE(paul-tm @ 5 Feb 2011, 22:52) Salutare. Am si eu o intrebare. Cu motoru la 80 de grade temperatura lichidului de racire, ma duc la teava de esapament si scoate niste noxe de ma ustura ochi. E grav? Si daca la motor de 1300 ii pui caburator de 1400 masina merge cu carburant in exces? Eu am pe masina carburator de 1400 pe motor de 1300, nu pot sa zic ca merge bine masina, trage bine. Dar consumu nu il povestesc, cam 11% mixt. <span class='edit'>5 Feb 2011, 22:56:</span> Ultima oara cand am scos o bujie acum vreo 1 luna, era rosiatica bujia . Salut! Daca pui carburatorul de 1.4 acela are jiglerele diferite fata de cel de 1.3,da,poti sa-l pui fara probleme ca merge dar vei avea dupa cum ai zis si tu,consumul mai mare si trebuie si reglat altfel fata de motorul de 1.4. Bujia daca era rosiatica este bine decat sa fie neagra,cam asa trebuie sa fie la culoare,caramizie. Consumul tine de mai multi factori: stilul de condus,reglarea aprinderii,reglarea carburatorului.... Eu unul personal am consum de 8-8.5/100km acum iarna pe motor de 1.3 comprimat,cu carburator dublu-corp,multi nu ma cred cand le zic. Am aprinderea pusa la punct si carburatorul reglat pe stand....deci se poate si consum mai mic ![]() Dimineata la pornire ai dau 3 pedale,o pornesc fara soc,dupa ce porneste trag socu la jumate si dupa 1 minut pot pleca cu ea fara probleme,socul il imping dupa ce trece apa de 60 de grade. This post has been edited by schumi_86: 6 Feb 2011, 01:05 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Carburatoru pe masina este de 1400 carfil. E nou caburatoru, cu sigiliu. Cam 2000 km am facut cu el.
De cand l-am cumparat,nu am umblat deloc la amestec, doar un pic o trebuit sa ii dau relantiu mai mare, deoarece era foarte mic. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#50
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(tiaz @ 6 Feb 2011, 01:03) Polemica face roata sa se-n-varta!!! Daca vrei sa fii acid, incearca s-o faci intr-un mod mai elegant si pentru ca tot ai adus vorba de aratura singurul care e intr-un mare derapaj necontrolat esti tu amice. Ma faci sa cred ca esti habarnist la capitolul motoare. Nu are rost sa ma gandesc ca nu ai si reparat cateva zeci de asemenea agregate!!! Doar tu vorbesti din experienta!!!!, iar la cpitolul fizica daca tot sunt un mare chiulangiu de ce nu furnizezi cateva raspunsuri legate de frictiunea metalului si lucrul mecanic pe care motorul trebuie sa-l depuna la rece, ca de randament nu mai trebuie sa aduc vorba!!!! Tot nu mi-ai raspuns la intrebarile legate de lagare....., vibrochen.........ceva cuzineti????-- drept pentru care, pentru stiinta domniei tale sa stii ca motorul de Dacie din conceptie este unul cu joc la cuzineti destul de maricel, iar acest joc este preluat cand motorul este rece prin presiunea de ulei si vascozitatea acestuia. Constructiv uleiul recomandat este 20W40, care dupa stiinta mea este un ulei cam de vara(vascos)!!! Din acest motiv nu este bine sa te apuci sa-i dai direct in goarna cand temperatura exterioara scade sub 5 grade celsius. In decursul timpului pentru a remedia acest neajuns si in incercarea de a marii durata de viata a motorului, inginerii de la Dacia sau Renault au inventat pompa de ulei cu debit marit si cuzinetii de palier mariti, acesta fiind motivul nr.1 pentru care trebuie s-o lasi 1-2 minute sa mearga in gol(ralanti). Daca chiar vrei sa auzi cum bate vibrochenul cand motorul este rece, accelereaz-o in gol si ai sa auzi o mica sau mare rapaiala functie de uzura acestuia. Uleiul cand ajunge la temperatura de lucru nu conteaza daca este sintetic sau mineral, deoarece ca si vascozitate amandoua sunt la fel diferenta fiind facuta de proprietatile chimice ale fiecaruia. Acestea fiind spuse iti recomand sa nu te mai lansezi in discutii in care nu poti veni cu argumente logice, palpabile si sa te documentezi temeinic inainte de a scoate o perla. P.S: Deocamdata te examinez la gramatica ca aici esti un pic cam corigent, pentru cunostiintele de mecanica astept cu deosebit interes replica ta bine documentata. Te invarti in jurul cozii.Nu-mi explica teoria chibritului.Dovedeste tehnic ca uzura la relanti pe timpul incalzirii este mai mica ca si uzura in sarcina pana la 2500 rot/min.Accept expunerea in mod matematic a rezolvarii tale cu formule de fizica si tot ce expune lucrul acesta ![]() PS:vedem care ramane corigent This post has been edited by Paulorossi: 6 Feb 2011, 10:31 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
stimati mecanici, maistri,ingineri,mesteri ,pasionati in ale mecanici ,fiecare pleaca cum vrea,ca la raliu,mai batraneste,cu motor ,fara motor,ca e cald ,ca e rece,cu ulei, fara ulei,cu apa ,fara apa,cu benzina, fara benzina,dar un sfat totusi un motor adus la regim termic se deosebeste fata de un motor care e rece si nu e adus la regim termic de lucru.
fiecare isi sufera consecintele,si e liber sa procedeze cum vra bunul plac al sau |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#52
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Problema e cum il aduci la regim termic:functionand la relanti sau in sarcina...
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
eu unul il duc la relatii nu in sarcina cu toate ca piesele au tratament termic si altele,e una cind e regim termic a intregii piese ,e una cind e incalzita partial si apoi e solicitata
This post has been edited by Magnum_Baracuda: 6 Feb 2011, 16:43 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#54
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
explicati-mi va rog, si mie, de ce atunci cand pui jiglere de 1300 pe motor de 1400 creste consumul. daca gaura din jigler e mai mica cred ca in acelasi timp trece o cantitate mai mica de benzina prin jigler, deci consumul scade (cred eu). jiglerele mai mici pot afecta performantele motorului, totusi cred ca nu semnificativ (poate gresesc, va rog corectati-ma)
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#55
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Explica expresia"regim termic a intregii piese"
![]() PS:cum e incalzita partial ? ![]() |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
a naibi fizica echilibru termic capetele pistoanelor sint calde boltul rece ,biela rece, arbore -fusul rece;e partial cald motorul caldura se cedeaza din interior catre exterior,uleiul e rece etc fiecare face cum vrea inima lui
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#57
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu spui o noutate,tot timpul capul pistonului va fi mult mai cald decat restul pieselor,chiar si dupa incalzirea motorului, si caldura se va ceda spre exterior,niciodata nu va fi echilibru termic decat dupa oprirea motorului.
Fiecare considera ce vrea si isi trateaza masina ca atare. This post has been edited by Paulorossi: 6 Feb 2011, 21:01 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
rodi |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Paulo, pleci imediat cu socul tras la 1/2, iarna pe ger ?
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
'socul' lui e din soft, are Li
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#60
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(rodi @ 6 Feb 2011, 21:20) Am plecat fara probleme cand am avut dacia pe carburator,masina avea peste 100.000 km si nu mi-a papat nici un gram de ulei motorul de la schimb la schimb,in conditiile in care aveam ulei elf 15w40 si filtru mann. Fiecare face cum crede el.La mine tragea motorul la rece fara probleme,dar niciodata nu mi-am batut joc de masina,pe perioada de incalzire mergeam cu max 2500 rot/min in conditiile in care faceam naveta extraurban doar singur,deci nu e o sarcina atat de mare pentru motor. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 14:08 |