Probleme cu consumul? Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu consumul? Dacia 1300
radu_ |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|||
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
aceas pompa o am si eu de skoda si din turnare in corpul pompei are inclusiv decantor,e treaba buna cu acea pompa de benzina,e un sistem mai inteligent decat pompa daciei,si in plus pastile se schimba mult mai usor daca nu ma insel mai am si rezerva la ele
This post has been edited by Magnum_Baracuda: 19 Feb 2011, 12:23 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
ATM |
![]()
Post
#93
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Motivul pentru care se ia in calcul si returul infundat la consumul mai mare tine si de cuiul pontou din carburator. Daca returu-i infundat, cam toata benzina se trimite vrand-nevrand in cuiul pontou, neavand cum sa se dirijeze presiunea inutila pe circuit liber catre rezervor; daca si cuiul pontou e un pic uzat si nu mai etanseaza perfect, baga mai multa benzina in CNC carburator. De unde rezulta un consum mai mare cam cu un litru la suta, ca deja la mai mult incepe sa se-nnece.
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
maho |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.228 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Corect, mi se pare logica explicatia.
Nu-mi dau seama de ce (in ziua de azi, cand combustibilii se presupune ca au alta calitate decat acum 30 de ani) s-ar mai infunda o conducta de benzina. Adica ce se poate aduna in rezervor, in afara eventual de condens ?! |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
mihai7575 |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(maho @ 20 Feb 2011, 11:38) Corect, mi se pare logica explicatia. Nu-mi dau seama de ce (in ziua de azi, cand combustibilii se presupune ca au alta calitate decat acum 30 de ani) s-ar mai infunda o conducta de benzina. Adica ce se poate aduna in rezervor, in afara eventual de condens ?! Se mai poate aduna si mizerie foarte fina din bazinele mari de la pecouri,eu personal nu iau benzina decit de la pecouri noi infintate de la a la z ,cu bazine noi,eu nu iau benzina de la peco transformat din privat in lucoil,asta asa ca exemplu si ma refer doar la orasul meu ,in alte parti nu cunosc,deci nu alimentez decit daca e urgent. ![]() |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
maho |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.228 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
A, bine, nu vorbeam de benzinarii de-astea dintre Cuca macaii si "Cucuietii din deal", gen "Partener..." n-am pus si nu pun in viata mea de-acolo. Pun doar de la excrocii astia mari, Petrom si Lukoil.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#97
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
N-are importanta de unde pui.La un moment dat bazinele lor se vor oxida si mizeria se aduna pe fund.Daca esti ghinionist si mergi si alimentezi si tancul e aproape gol atunci iti va pune benzina cu impuritati.
Nu ati sesizat ca alimentand de la acceiasi benzinarie tot timpul sunt momente in care masina merge mai bine si momente in care merge mai rau? O parte din mizeria respectiva se va depune iarasi in rezervorul tau,daca mergi cu rezervorul aproape gol iar va merge masina prost.In plus daca mergi cu benzina putina tot timpul,o parte din rezervor va rugini. Solutia optima e sa speli rezervorul dupa care alimentezi doar de la peco care sunt noi,alea au tancurile bune care inca n-au oxidat si adunat mizerii,si mergi tot timpul cu rezervorul cel putin la jumate plin |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#98
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Returul are debit mult mai mic decat debitul pe care il poate debita pompa,altfel n-ar mai ajunge benzina in carburator.Asa ca daca nu mai inchide bine cuiul,returul oricum nu-l prea ajuta.Returul face in primul rand altceva:mentine o circulatie de combustibil prin pompa care ajuta la mentinerea unei temperaturi pe canicula care sa nu duca la blocajul cu vapori al pompei de benzina cand motorul functioneaza timp indelungat la ralanti.
In privinta cuiului eu prefer altceva:reglajul nivelului cu 1...1,5 mm mai jos pentru a asigura o rezerva de nivel. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#99
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
argon |
![]()
Post
#100
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#101
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Mai putin daciile...
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
paul-tm |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare, am mai postat si mai sus in privinta consumului de carburant foarte mare. Desi am carburator aproape nou are 2500 km.
Motoru meu e de 1300 cu carburator de 1400. Azi am desfacut carburatoru si nivelu e ok, cuiu pontou functioneaza. Aprindere at011 cu senzor. Am elv pe ea, apa se incalzeste repede si se incalzeste la 80 de grade. Motoru papa ulei, daca ii scot epuratoru se simte in turatia motorului. Daca scot joja sare ulei. In relanti si turatie scoate fum negru si miroase a benzina gazele parca nu ar fi arse complet . Si la toba se aud niste intreruperi . Acum 4000 km iam facut scaunele la supape,planat si schimbat garnitura chiulasa. De la ce ar pute fi: supapele, sau ajung din nou la ardere gaze de benzina prin epurator . Voi ce parere aveti? Consuma foarte mult aproximativ 13 %. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ei,Paulorossi,ce economie de benzina pentru 1 mm mai jos la nivel...Merg pe ideea ca la ralanti micile scapari pe langa cuiul poantou nun mai sunt compensate bine prin consum si prin milimetrul acela las o rezerva ca sa ajunga mai tarziu in regim innecat.Ma rog,e o idee a mea.
In ce priveste consumul acela mare,e de la carburatie.Un motor uzat creste in primul rand consumul de ulei si mai putin pe cel de benzina.Cu joja scoasa si un motor neuzat mai stropeste cu ulei.Ai decalibrari grave la jicloarele carburatorului sau fisura,chiar daca e nou,ca zici ca nivelul,cuiul sunt OK.Despre halul jicloarelor s-a scris mult pe forum.E treaba de noroc.Un vecin a luat un carburator nou cat mai ieftin facut nu stiu pe ce genunchi,ca nu scrie pe el absolut nimic.Si merge nemaipomenit! Asa ca eu zic sa incerci cu un set de jicloare si emulsor de la un carburator care functioneaza corect. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 20 Feb 2011, 23:25) Daciile solenta au rezervorul de plastic,garantez eu% la%. 23 Feb 2011, 18:47: @ paul-tm....mai verifica-i si returul de la pompa de benzina,catre rezervor sa nu fie înfundat,iar apoi cum zice colegu tudor badescu,uitate cu atentie la carburator,ca mai poate fi si din jicloare,adica ele nu corespund cu tipul de carburator pe care îl ai tu pe dacie. This post has been edited by mihai7575: 23 Feb 2011, 17:47 |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
Danut 88 |
![]()
Post
#105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Uitati ce scrie in manualul de utilizare al unei dacii din 1999:
- dupa pornirea la rece, nu lasati motorul sa se incalzeasca stand pe loc sau cu socul tras la maxim. Motorul se incalzeste in mers, fara al forta; - utilizati treapta de viteza optima,fara a obosi motorul; - evitati accelerarile si opririle bruste si veti realiza o economie de combustibil. Consumul de combustibil este influentat de foarte multi factori, gen roti umflate insuficient, accelerari bruste,demarari in tromba si multe altele. Manualul de utiliare a Skodei S100 spune ca pt. o intretinere cat mai ieftina si un consum de combustibl redus autoturismul trebuie condus ca si cand nu ar avea FRANE!!! Va spun ceva : tehologia a evoluat in materie de lubrifianti. am schimbat uleiul in septembrie 2010 si am pus ulei Toyota 5W30 Fuel Economy, consum de benzina iarna aceasta 9% in Bucuresti, pornit de pe loc cu soc tras la jumatate, si motor neincalzit+ventilatorul dat drumul treapta a doua. Precizez ca nu am elventilator. 27 Feb 2011, 23:38: Auzi Andyno, la Hilux niciodata elicea motorului nu se invarte la turatia lui. se invarte incet putin timp la pornire si apoi se opreste pt ca are un sistem numit VASCOCUPLAJ. Asa ca lasa-ne ca nu toata lumea a mers cu Hilux. This post has been edited by Danut 88: 27 Feb 2011, 23:38 |
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Dacia-Berlina1997 |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Cand a fost -15 grade [ sau -20 din cauza vantului ] iarna asta mi sa intamplat sa merg 65 km cu 10 litri de benzina in Bucuresti , acum vad ca si-a mai revenit ...cred ca sta pe la 10% . Metoda testari a fost : am ajuns pe galben , am bagat 10 litri apoi cand am ajuns din nou pe galben m-am uitat cati km am mers . Cand ma duc la mare consum 40-45 litri pe o distanta de vreo 540 km . Pe A2 merg cu 100km/h la 3000rpm . Daca bag benzina 99 in loc de 95 va consuma mai putin ?
![]() |
--------------------
vw
golf4 variant
2005 tdi
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(Dacia-Berlina1997 @ 28 Feb 2011, 00:57) Cand a fost -15 grade [ sau -20 din cauza vantului ] iarna asta mi sa intamplat sa merg 65 km cu 10 litri de benzina in Bucuresti , acum vad ca si-a mai revenit ...cred ca sta pe la 10% . Metoda testari a fost : am ajuns pe galben , am bagat 10 litri apoi cand am ajuns din nou pe galben m-am uitat cati km am mers . Cand ma duc la mare consum 40-45 litri pe o distanta de vreo 540 km . Pe A2 merg cu 100km/h la 3000rpm . Daca bag benzina 99 in loc de 95 va consuma mai putin ? ![]() Daca bagi benzina de 99 in loc de 95,eu te asigur ca vei simti cum masina ta ,,trage,, mai bine,referitor la consum nu stiu ce sa zic,ramine sa vezi tu.. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
fullhouse |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Si a mea consuma in draci acum cu frigurile astea, chiar si in afara orasului. Mentionez ca a mea e injectie, de cand o am n-am umblat absolut deloc la partea de injectie, doar pompa de benzina schimbata. Vara in schimb am un consum decent. Chiar nu am facut niciodata un consum real pana azi vara, cand fiind in concediu am facut un plin cand am plecat de acasa si dupa 600 de km, dupa ceas, am bagat 33 de litrii, deci un consum foarte bun. Traseul n-a fost deloc favorabil consumului, drum de munte, urcus, serpentine. Dar de cand incepe frigul se duce naibii si consumul, eu sincer m-am obisnuit asa, motorul merge bine, in afara de un electroventilator nu cred ca as avea cum sa scad consumul pe timp de iarna.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#109
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Masurari proprii la circa 0 grade.Primul km de mers cu Dacia 1300cu pornire la rece cu socul:27 litri/100 km.La Wartburg si Moskvici 408, 33l/100km.Dupa ce se mai incalzeste motoruli,se intra in normal.Masurari cu t90 la cutie si 20W40 in motor(sigur ca nu si la Wartburg!).
Revin cu editare.Am omis sa spun ca in acel consum a intrat si ceva benzina care se mai evapora din carburator in 2-3 zile de stationare. This post has been edited by Tudor Badescu: 1 Mar 2011, 12:52 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
maho |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.228 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
La prima vedere pare mult (imens), dar fiind vorba doar de primul km, inseamna 0.27 l.
Asta e, nu misca (sper) nimeni masina pt. 1-2 km, nu ? Nu mi-am facut niciodata consumul separat, vara si iarna. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
nikuniku |
![]()
Post
#111
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
cum am rezolvat eu problema cu consumu iarna?? cateva poze
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Cumva furtunul ala l-ai pus sa fraga aer cald de la galeria de evacuare? Spune-mi te rog termocupla de ce masina este si de unde ai luat-o ca am plan sa-mi pun elventilator. Te rog.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#113
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
da,,furtunu,,trage aer cald,termocupla e luata din targ vitan nu este neaparat de un tip anume de masina este cu 2 viteze la ELV,dar ca sa mearga pe 2 viteze trebuie sa iei si rezistenta de trepta de logan
This post has been edited by nikuniku: 28 Feb 2011, 19:46 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#114
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
nikuniku |
![]()
Post
#115
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
nici masina mea si nici a ta (din semnatura) nu avea traseu de aer cald si nici ELV,au acelasi an de fabricatie(a fost un an bun,ca la vinuri fine) si sa stii ca pana sa-i pun furtunu ala cam papa benzina acum papa mai putin si la drum lung chiar se simte la rezervor(adica pana sa pun,,furtunelu,,cu 10 litri mergeam cu masina 4 zile la servici a 5-a alimentam,acum merg 5 zile,acelasi traseu,aceeasi aglomeratie,aceeasi statie de benzina,Alte preturi la benzina,distanta 12 dus 12 intors)
This post has been edited by nikuniku: 28 Feb 2011, 21:03 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#116
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
E chiar interesant.Nu inteleg rationamentual cu furtunul,adica de unde vine economia?
Ai montat ELV ul impreuna cu priza de aer cald in acelasi timp?Atunci se explica economia in special ca faci drumuri scurte si ELV ul te ajuta sa-ti incalzesti motorul in scurt timp,dar simpla priza de aer nu cred ca face minuni.E posibil la inceput sa te ajute cand motorul nu e inca incalzit(favorizeaza incalzirea mai repede a motorului) dar in momentul cand e cald motorul nu stiu daca aerul oparit chiar ajuta,in mod normal aerul rece are densitate mai mare,deci contine mai mult oxigen si vine cu un surplus de putere.In cazul tau,probabil,economia vine din faptul ca faci drumuri scurte iar priza de aer cald te ajuta si mai repede sa incalzesti motorul.Nu stiu daca efectul ar fi acelasi si la un drum mai lung. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
danut1981 |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
carburatorul a fost curatat ,reglat nivelul in cnc, si am facut 507 km cu 44 de litri dus-intors bucuresti- brasov,urcat 6 persoane din brasov pana in poiana,mers pe dn cu ~80km/ora,si in depasiri cu 120/130km/ora in depasiri. ca si consum a iesit undeva la 8,67L/100 km ce-a ce consider ca este mai mult decat satisfacator cu un motor care necesita unele reparatii deoarece pierd compresie la motor!
This post has been edited by danut1981: 1 Mar 2011, 08:54 |
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
Andyno |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
eu la dacia pe carburatie i am pus un ditamai cartonul in fata la radiator de numai intra nici un pic de aer rece
![]() motorul se incalzeste mai repede, merge mai frumos..consum de vro 9 iarna acum pe -6 grade. la injectie nu am treaba...am un carton pe partea cu elicea...dar nu stiu care i faza la motorul pe injectie, dar se incalzeste de 2 ori mai repede fata de cel pe carburator. jocul automat scade intr-un kilometru indiferent de frig si baga caldura de transpir...defapt nu prea dau drumul ca baga din mers ![]() This post has been edited by Andyno: 1 Mar 2011, 09:48 |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Injectie ne dorim aproape toti dintre cei care inca mai folosim carburatoru
![]() E altceva amestec controlat electronic, ii da exact cat si cand trebuie. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#120
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
Paulorossi eu chiar sunt multumit de consumu masinii,furtunu ala nu este chiar pe galeria de evacuare are o distanta de 4-5 cm si este orientat spre baterie,deci trage o amestecatura de aer nici fierbinte nici rece sloi,ai vazut ultimele modele de dacie ca aveau de la filtru de aer un furtun asemanator doar ca era orientat in sus pe langa filtru de aer
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 20:56 |