Discutii "tehnice" cu Ion, - din alt topic -
![]() ![]() ![]() |
Discutii "tehnice" cu Ion, - din alt topic -
robbie_ro |
![]()
Post
#1
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
GIC |
![]()
Post
#2
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Din 4 cilindrii, doar 2 pistoane sunt in compresie - unul pe cursa ascendenta, altul pe cursa descendenta, avand toate supapele inchise. Ceilalti 2 cilindrii au: unul supapa de admisie deschisa, iar celalalt supapa de evacuare deschisa.
Practic un singur piston intra in compresie - cel de pe cursa ascendenta. La cel de pe cursa descendenta apare un vacuum. Daca panta este mare si motorul este oprit (se raceste) atunci presiunea acumulata deaspura pistonului ascendent, respectiv vacumul de deasupra pistonului descendent se disipa/egalizeaza prin intermediul carterului (presiunea/vacumul trec in spatele pistonului, printre capetele segmentilor) O solutie alternativa la problema expusa este virarea la maxim a rotilor stanga sau dreapta, fara a mai fi necesara frana de mana. Fenomenul descris este absolut firesc. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 13:07) Din 4 cilindrii, doar 2 pistoane sunt in compresie - unul pe cursa ascendenta, altul pe cursa descendenta, avand toate supapele inchise. CE FACI MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA???????? Ba, asta face misto sau e chiar atit de tolomac?QUOTE Practic un singur piston intra in compresie - cel de pe cursa ascendenta. La cel de pe cursa descendenta apare un vacuum. Pai mai sus ziceai ca-s doua pistoane in compresie.... Oricum, singurul loc cu deosebit de mult vacuum se afla-ntre urechile tale! Doamne, Maica Domnului, ce imbecilitati debiteaza asta, n-ai vazut asa ceva!!!!!! ![]() ![]() Ba n-aude, esti de Bula, de Imbecili Autohtoni si de Gazeta de Perete la rubrica ASA DA la scoala de prosti! QUOTE Daca panta este mare si motorul este oprit (se raceste) atunci presiunea acumulata deaspura pistonului ascendent, respectiv vacumul de deasupra pistonului descendent se disipa/egalizeaza prin intermediul carterului (presiunea/vacumul trec in spatele pistonului, printre capetele segmentilor) Esti de boala copiilor de la scoala ajutatoare! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
marty, Ion_R5 zicea asa: din 4 cilindri, 2 sunt in compresie. Din astiia doi, unul e pe cursa descendenta, deci, daca il misti in sens normal, nu va mai comprima mai mult, iar unul este in cursa ascendenta, deci singurul care va comprima aer!
Face parte din elementele de baza ale motorului in 4 timpi! Asa ca... ma rog, eu mi-as revizui parerea despre cei din jur si despre mine, daca as fi in locul tau! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
bucatzel, ceea ce zice marty nu este contrazis de realitate! iar indiferent de parerea pe care o are marty despre Ion_R5, nu schimba cu nimic datele problemei! Sau? Motorul lui marty functioneaza diferit de al lui Ion_R5, desi sunt toate in 4 timpi? Sau e cineva cu motorul rotativ pe aici si nu ne spune?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#8
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Gandeste-te la forma supapelor, la cat de tare trebuie sa fie arcul de la supapa, avand in vedere rolul lui, si o sa ajungi si tu la concluzia ca un singur piston face munca patriotica. Cel care urca. Celalalt are un efect similar cu cel al unei basini trase de un alpinist. This post has been edited by bucatzel: 26 Jan 2011, 17:41 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#10
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Il mai ridica si aia.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
marty, trecem peste exprimarea nefericita, completata cu detalii despre pozitia pistoanelor, despre cursele lor, ceea ce spune autorul nu este tocmai deplasat fata de realitate, nu?
Adica, nu sunt profesionist, dar amator am umblat pe la motoare si cam asta imi aduc eu aminte! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
vet |
![]()
Post
#12
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Acest topic prezinta problema unui om a carui masina o ia la vale....cu motorul oprit si bagata in viteza.
QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 13:07) O solutie alternativa la problema expusa este virarea la maxim a rotilor stanga sau dreapta, fara a mai fi necesara frana de mana. Vede cineva legatura intre problema omului si a trage sau a nu trage frana de mana? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Ce-ati mai sucit-o si invartit-o... Pacat ca unii sunt concetrati sa-mi demonstreze mie ca n-am scris bine, etc.
Mai bine va referiti la fenomenele fizice care au loc. N-am inventat eu nici motorul cu 4 timpi, nici ce se intampla cand rotesti arborele cotit si asa mai departe. E la mintea cocosului ca dupa oprirea motorului presiune din fata cilindrilor se pierde dupa ceva timp, cand segmentii s-au racit. A... daca miscam pistonul in sus, se creaza presiune, respectiv daca in miscam in jos se creaza depresiune, in cilindrii in care ambele supape admisie si evacuare sunt inchise. O depresiune se creaza si in cilindrul in care pistonul coboara si supapa de admisie e deschisa. Daca nu ar fi o presiune ceva mai scazuta decat cea atmosferica, nu s-ar realiza admisia de aer in cilindru. De asemenea la evacuare, presiune din cilindru dupa ardere e mai mare decat cea atmosferica, plus presiunea datorata cursei ascendente a pistonului. Sunt chestii elementare. La unele motorete monopiston, oprirea motorului se face prin intermediul unei supape care face legatura intre atmosfera si camera de ardere (decompresor) |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#14
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 19:41) ....., in cilindrii in care ambele supape admisie si evacuare sunt inchise. O depresiune se creaza si in cilindrul in care pistonul coboara si supapa de admisie e deschisa. ....) 1.Atunci e compresie/explozie... 2.Admisia,si da se creeaza o presiune subatmosferica sau DEPRESIUNE....NU VID,ok? Parca tu ai scos aia cu vid-ul ? ![]() Se stie ca motoarele monopiston sunt benzinare 2T sau 4T(au fost proiecte diesel cu un piston dar au ramas pe campie) si daca la un benzinar "tai" scanteia s-a oprit....logic,nu? Merge si cu decompresor dar nu-i vad rostul....sincer ! Decompresor au,in general,motoarele diesel ![]() Un motor diesel functioneaza,dupa cum bine unii stiti,prin compresia aerului...ala nu se opreste decat cu decompresor(cel clasic pe injectie mecanica).Exemple ar fi destule...comioanele cu motoare RABA,SAVIEM etc....au decompresor.... LE AI SCRIS ASA "Din 4 cilindrii, doar 2 pistoane sunt in compresie - " NU ASA....UNUL A FOST SI URMEAZA ALTUL(ex: a fost 1 si urmeaza 3-generalizat asta depinde de arhitectura motorului-nr de cilindri/ordine de aprindere)...pai dupa tine nu ar mai exista ordinea de aprindere 1-3-4-2 sa zicem... STDUAZA UN VIBROCHEN si ai sa vezi,asa "la primul ochean aruncat" ca 1 cu 3 si 4 cu 2 is pe acelasi plan....ei bine o laie...1 e decalat fata de 3 ca cateva grade....la fel si la 4 cu 2.... Da' un arbore de motor de MAN cu 6 in linie ai vazut? sau unul de Setra cu 8 in V ai vazut?...pai plangeai pe langa el mai nene si tot nu ii stiai ordinea de aprindere.... Nu mai fi tare in clanta si lasa-i si pe caterincosi sa rada,plm,dar ai dat-o'n STAR TREK si tu.....Picard mic ce esti ![]() This post has been edited by sobolan: 26 Jan 2011, 22:16 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 26 Jan 2011, 21:54) 1.Atunci e compresie/explozie... 2.Admisia,si da se creeaza o presiune subatmosferica sau DEPRESIUNE....NU VID ,ok? Parca tu ai scos aia cu vid-ul ? ![]() Se stie ca motoarele monopiston sunt benzinare 2T sau 4T(au fost proiecte diesel cu un piston dar au ramas pe campie) si daca la un benzinar "tai" scanteia s-a oprit....logic,nu? Merge si cu decompresor dar nu-i vad rostul....sincer ! Decompresor au,in general,motoarele diesel ![]() Un motor diesel functioneaza,dupa cum bine unii stiti,prin compresia aerului...ala nu se opreste decat cu decompresor(cel clasic pe injectie mecanica).Exemple ar fi destule...comioanele cu motoare RABA,SAVIEM etc....au decompresor.... LE AI SCRIS ASA "Din 4 cilindrii, doar 2 pistoane sunt in compresie - " NU ASA....UNUL A FOST SI URMEAZA ALTUL(ex: a fost 1 si urmeaza 3-generalizat asta depinde de arhitectura motorului-nr de cilindri/ordine de aprindere)...pai dupa tine nu ar mai exista ordinea de aprindere 1-3-4-2 sa zicem... STDUAZA UN VIBROCHEN si ai sa vezi,asa "la primul ochean aruncat" ca 1 cu 3 si 4 cu 2 is pe acelasi plan....ei bine o laie...1 e decalat fata de 3 ca cateva grade....la fel si la 4 cu 2.... Da' un arbore de motor de MAN cu 6 in linie ai vazut? sau unul de Setra cu 8 in V ai vazut?...pai plangeai pe langa el mai nene si tot nu ii stiai ordinea de aprindere.... Nu mai fi tare in clanta si lasa-i si pe caterincosi sa rada,plm,dar ai dat-o'n STAR TREK si tu.....Picard mic ce esti ![]() Sobolane, las-o moale si nu imi pune mie in gura cuvinte pe care nu le-am folosit! Eu am spus vacuum - adica depresiune. Nu am folosit nicaieri cuvantul VID. Ai auzit de avans vacuumatic la aprindere? Avea si Dacia 1300. Sa nu-mi spui ca era ceva legat de vid. Vid inseamna spatiu gol, unde nu exista materie. Asa fac multi de pe aici - isi inchipuie cate o chestie despre cineva, si dupa aia se iau aiurea de om. Aspiratorul de exemplu, creaza o depresiune. Ii mai zice si vacuum cleaner. vacuum=depresiune This post has been edited by Ion_R5: 27 Jan 2011, 10:51 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 27 Jan 2011, 10:34) Da, la motoare care si-au trait viata, nu la alea intregi la minte. @ maistorul mecanic de bicilete. Aspiratorul se mai numeste vacuum cleaner pentru simplul motiv ca americanii ie analfabeti. Ei stie cuvinte putine si le refoloseste, ca ie ecologisti lingvistici. Data viitoare cand incerci s-o dai cotita, documenteaza-te mai bine. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 27 Jan 2011, 10:49) La o masina pe injectie pornirea la manivela nu mai este posibila, fiindca injectia pe prima tura "tace" si injectoarele primesc semnal de deschidere abia pe a 2-a tura. La carburatie era cu totul altceva. Cilindrii se incarcau imediat cu carburant si la prima scanteie deja aparea cuplu util care ajuta la pornirea motorului. Curea in loc de lant de distributie. La care au, da' is majoritare in ziua de azi. Injectoarele "tac" pentru ca n-au curent(*), ca alt motiv sa dai la manivela nu prea se intampla. Pe bune, daca tot nu stii, mai bine taci. (*) Termen general, nu conteaza exact cine si de ce n-are curent, ideea e ca el nu este This post has been edited by bucatzel: 27 Jan 2011, 11:00 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DannyY |
![]()
Post
#18
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
|
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DannyY @ 27 Jan 2011, 10:55) Ioane, in primul rand io nu m-am luat de argon. In al doilea rand, n-am prea zis nimic de 'pornirea' la manivela, ci de 'invartirea' la manivela. Nu zicea nimeni nimic de pornirea masinii, ci ne minunam cu totii de cum pleaca la vale secvential. Adica... las-o asa cum e. Corect - invartire la manivela / fata de greutatea masinii Ca sa faci comparatia corecta, trebuie sa compari mere cu mere. Adica - componenta greutatii masinii, descompuse pe o axa paralela cu drumul - nu actioneaza asupra motorului (si numai motorului) asa cum face manivela Componenta respectiva antreneaza motorul prin intermediul transmisiei - ceea ce inseamna frecari si inertii suplimentare. Echivalent ar fi sa dai la manivela cu masina bagata in viteza, sa vezi ca nu mai invarti motorul la fel de usor. Deci nu trebuie sa compari rotirea motorului de catre greutatea masinii aflata pe o panta si in treapta 1 a cutiei de viteze - cu rotirea cu manivela a motorului si avand cutia de viteze in punctul neutru. OBS 2: Si cand dai la manivela, se simt "hopurile" respective cand pistoanele trec la compresie prin PMS <span class='edit'>27 Jan 2011, 11:14:</span> QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2011, 10:56) Curea in loc de lant de distributie. La care au, da' is majoritare in ziua de azi. Injectoarele "tac" pentru ca n-au curent(*), ca alt motiv sa dai la manivela nu prea se intampla. Pe bune, daca tot nu stii, mai bine taci. (*) Termen general, nu conteaza exact cine si de ce n-are curent, ideea e ca el nu este Injectoarele "tac" pe prima tura la pornirea motorului ca sa nu apara detonatii. Alimentarea injectoarelor cu tensiune se face incepand pe tura a 2-a si aceasta COMANDA o da calculatorul de injectie. <nu fiindca "n-are curent" sau alte explicatii pe care le dai matale domnu Bucatzel> Calculatorul de injectie nu functioneaza sub tensiunea de 9 V. <nu mai amestecati notiuni aiurea. Alimentarea se face cu tensiune. Curentul electric este un rezultat i=U/R Nu poti spune ca n-ai curent destul, ci ca tensiunea de alimentare e mai mica decat cea nominala > 27 Jan 2011, 11:24: QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2011, 10:53) Da, la motoare care si-au trait viata, nu la alea intregi la minte. @ maistorul mecanic de bicilete. Aspiratorul se mai numeste vacuum cleaner pentru simplul motiv ca americanii ie analfabeti. Ei stie cuvinte putine si le refoloseste, ca ie ecologisti lingvistici. Data viitoare cand incerci s-o dai cotita, documenteaza-te mai bine. OK, americanii sunt analfabeti... Cum ramane cu reglarea avansului vacuumatic la aprindere - care o poti gasi si la o amarata de Dacia 1300. Sa nu-mi spui ca si aici ne-am luat dupa francezi, care si ei sunt tot ca americanii - analfabeti. Tu nu mai incerca sa prostesti lumea pe aici pe site. Am inteles - esti IT-ist. Daca te pricepi la calculatoare nu-ti mai inchipui ca te pricepi la toate domeniile. This post has been edited by Ion_R5: 27 Jan 2011, 11:24 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
DannyY |
![]()
Post
#20
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Ioane, iar le amesteci de-ti iese un ghiveci.
Baga masina in viteza, suspenda-i rotile si da-i la manivela, ai sa vezi ca inca poti (mult mai greu, intr-adevar). Ei bine, iti garantez, fara sa fac socoteli, ca momentul produs de greutatea masinii (prin componenta tangentiala x raza rotii) e mult mai mare decat cuplul produs de bicepsu' tau prin bratul manivelei. Chiar si cu pierderile de pe traseu, greutatea masinii tot produce un efect mai mare ca muschiul tau. (Cu masina in viteza si rotile jos n-ai cum sa dai la manivela - incerci sa misti masina cu totul) obs. 2: pai io ce dracu' am zis pana acum? QUOTE Alimentarea se face cu tensiune. Curentul electric este un rezultat i=U/R ![]() Aia-i intensitate. Relatia ta e de fapt legea lu Ohm pentru o portiune de circuit, care te ajuta sa afli o marime daca le stii pe celelalte doua. Nimic altceva. Alta-i definitia curentului electric. Dar, daca vrei... cand bateria nu mai poate asigura intensitatea necesara demarorului ca sa invarta motorul, lasi cheia in contact si dai la manivela, in asa fel incat picul de curent inca disponibil sa fie folosit in circuitul de aprindere. Pornirea masinii prin impingere se bazeaza pe acelasi principiu, dar forteaza distributia. |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
bucatzel |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 27 Jan 2011, 11:07) Nu-i nevoie. Matale esti bolovan natural, nu mai are unde sa incapa si prostie indusa. Altfel, ai incerca sa-ti folosesti neuronul (ala, ultimul, care se zbate intre moarte si autodistrugere) sa intelegi unde se potriveste vacuum-ul ala. Vacuum-ul ala din interiorul pistonului, apare in camera de ardere in perioada de ADMISIE. Cand e o supapa deschisa. Citisi? Pricipisi? Nu te cred in stare, dar hai sa continui. Atunci cand motorul someaza, vacuumul nu se mai creeaza. Pentru simplul motiv ca nu mai exista o asemenea dinamica care sa-i permita formarea. DAr daca observi, vorbim inca de admisie, supape deschise, cestii de-alea inteligente, spre deosebire de matale. Citisi? Pricipisi? Tot nu te cred in stare, dar hai sa continui. Singurele pistoane care pot opune rezistenta sunt cele care se holbeaza la supapele inchise. Adica unul care o fost in compresie, si acum o ia in jos si unul care o fost in admisie, si acum o ia in sus. Citisi? Pricipisi? Ca mai departe n-are rost daca nu m-ai urmarit pana acum. Dar totusi, continui. Ala care coboara, matale o tot dai invartita ca face el pe dracu' si pe muma-sa (apropo de mame, vezi ca nu uit ca mi-ai pomenit-o pe PM, dar incercam sa nu-mi pun mintea cu toti prostii. M-ai lamurit ca esti mai special de-atat) si creeaza vid. Sau depresiune. Sau presiune subatmosferica. Cuuum vrei sa-i spui. De unde dracu' creeaza el vid, cand presiunea deasupra lui e de cateva ori mai mare decat cea atmosferica? @ moderatorul care va citi primul postul asta. Imi pare rau ca-ti dau de lucru. Dar am si eu limitele mele. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DannyY @ 27 Jan 2011, 11:53) Ioane, iar le amesteci de-ti iese un ghiveci. Baga masina in viteza, suspenda-i rotile si da-i la manivela, ai sa vezi ca inca poti (mult mai greu, intr-adevar). Ei bine, iti garantez, fara sa fac socoteli, ca momentul produs de greutatea masinii (prin componenta tangentiala x raza rotii) e mult mai mare decat cuplul produs de bicepsu' tau prin bratul manivelei. Chiar si cu pierderile de pe traseu, greutatea masinii tot produce un efect mai mare ca muschiul tau. (Cu masina in viteza si rotile jos n-ai cum sa dai la manivela - incerci sa misti masina cu totul) Faci niste asumari total gresite. Asta din cauza ca n-ai pornit nici o masina la manivela. Manivela nu o actionezi cu forta muschilor de la mana. Actionarea manivelei se face atat prin forta muschilor de la mana, dar si prin apasarea cu greutatea corpului (prin intermediul mainilor) pe bratul manivelei. Asta este - n-ai trait sa vezi cum erau pe timpuri camioanele pe benzina si cum le porneau soferii la manivela. Faceau un salt si dadeau la manivela, astfel ca aplicau toata greutatea corpului pe manivela. Daca nu concetrau toata forta respectiva intr-o smucitura aplicata manivelei, nu porneau camionul in veci. Povestea cu "rotitul" motorului cu manivela - nu porneste nicicum un motor. Sa vezi ce se intampla daca nu aplici cu toata forta smucitura respectiva si ai ceva ezitari sau n-ai putere. Vine manivela inapoi, fiindca dupa prima explozie, intra urmatorul piston in compresie si dupa aia urmatorul. Si daca a 2-a explozie nu are loc, se invarte motorul inapoi. Eu am vazut sofer de camion cu arcada sparta - a venit si l-a luat salvarea. Nu mai vorbi din inchipuiri. Porneste macar de 2 - 3 ori un motor la manivela si dupa aia sa iti dai cu parerea. In 1990 fiindca nu se gaseau baterii, vreo 3 luni am pornit masina la manivela. In special cand era motorul rece. Cu motorul cald, pornea destul de greu la manivela, dar pornea mai usor impinsa. Cu motorul rece pornea mai greu impinsa, dar pornea mai usor la manivela. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Marty |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 27 Jan 2011, 10:40) Nelu Balosu loveste din nou! Ascundeti copiii, bateti usile si geamurile-n cuie, ascundeti-va-n casa!!!Cf. www.dexonline.ro: QUOTE(dexonline.ro) VID2 ~uri m. Spațiu fără aer; gol; vacuum. /<fr. vide |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2011, 11:59) Vacuum-ul ala din interiorul pistonului, apare in camera de ardere in perioada de ADMISIE. Cand e o supapa deschisa. Citisi? Pricipisi? Nu te cred in stare, dar hai sa continui. Atunci cand motorul someaza, vacuumul nu se mai creeaza. Pentru simplul motiv ca nu mai exista o asemenea dinamica care sa-i permita formarea. DAr daca observi, vorbim inca de admisie, supape deschise, cestii de-alea inteligente, spre deosebire de matale. Citisi? Pricipisi? Tot nu te cred in stare, dar hai sa continui. Singurele pistoane care pot opune rezistenta sunt cele care se holbeaza la supapele inchise. Adica unul care o fost in compresie, si acum o ia in jos si unul care o fost in admisie, si acum o ia in sus. Citisi? Pricipisi? Ca mai departe n-are rost daca nu m-ai urmarit pana acum. Dar totusi, continui. Ala care coboara, matale o tot dai invartita ca face el pe dracu' si pe muma-sa ( si creeaza vid. Sau depresiune. Sau presiune subatmosferica. Cuuum vrei sa-i spui. De unde dracu' creeaza el vid, cand presiunea deasupra lui e de cateva ori mai mare decat cea atmosferica? Lucrurile nu sunt asa de greu de inteles. Din tot motorul vom observa 1 singur piston - si anume unul cu ambele supape inchise. Motorul e oprit si e rece. Adica capetele segmentilor sunt departati si exista un mic interstitiu care nu asigura etanseitatea 100% a zonei de deasupra pistonului. Presiunea de deasupra pistonului este egala cu presiunea atmosferica. Acuma trebuie sa clarificam cat de repede dorim sa rotim arborele cotit. De exemplu putem avea 1 rotire la 360 grade pe secunda, sau in 5 secunde, sau in 5 secunde, sau in 10 secunde sau in 60 secunde. Sa alegem un interval de 5 secunde pentru 1 rotire completa de 360 grade. Sensul va fi ales astfel incat pistonul sa urce. In acest caz, deasupra pistonului se creeaza o oarecare presiune, care partial se pierde prin interstitiul dintre capetele segmentilor dar o parte ramane deasupra pistonului si opune rezistenta miscarii de rotire. Daca alegem sensul de rotatie invers, astfel incat pistonul sa coboare, presiunea de deasupra pistonului scade sub presiunea atmosferica (prin marirea volumului). O parte din depresiune se pierde prin interstitiul dintre capetele segmentilor dar o parte ramane deasupra pistonului si opune rezistenta miscarii de rotire Vreau sa stiu daca ce am scris acum este clar si esti de acord? |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca se pierde presiunea/depresiunea, asta nu inseamna ca nu se creaza/apare.
|
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#26
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
"..ca sunt multi si n-au nici o boala"
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
A inteles bucatzel ca e baiat istet.
Din pacate calitatea forumului e diminuata de manifestarile unor zurbagii, care antreneaza si pe altii la discutii neconstructive. Dar uite ca pana la urma se poate discuta si civilizat! ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Multa scrupulosenie la aia cu tensiunea si intensitatea, dar la aia cu vacuumul, largete cat cuprinde...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Klaus, poti explica mai in detaliu?
Ma amuzi cum vii tu ca Brucan sa iti dai cu parerea si sa lansezi aprecieri cu caracter de parinte atotstiutor si pastor al acestui forum... Daca ai ceva de spus spune. Daca nu, nu are rost sa te amesteci in discutie, doar sa iti exprimi ca un Caesar optiunile cu privire la topicuri si membrii de pe acest forum. Vacuum = depresiune Sau esti de alta parere? Asta ca sa nu mai spun, ca tu cu explicatia ai dat-o in diverse: "patineaza" in hopuri This post has been edited by Ion_R5: 27 Jan 2011, 13:55 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 27 Jan 2011, 12:45) Adica capetele segmentilor sunt departati si exista un mic interstitiu care nu asigura etanseitatea 100% a zonei de deasupra pistonului. La cald, mai ai ulei care asigura etanseitatea. La rece, etanseitatea e crescuta de diverse fenomene din fizica, cum ar fi contractia termica a camasii pistonului. Nu ma bag in treburi prea intortocheate, ca nu te cred capabil de activitate 'telectuala sustinuta dar cum sa-ti spun sa intelegi... Chimesa se face mai mica si stranje pistonu' de-i ies ochii din cap si scoate limba. QUOTE(Ion_R5 @ 27 Jan 2011, 12:45) Da' n-am zis vreodata ca ai scris ceva neclar. Dar la fel ca si excrocul ala care scotea consumuri de ulei spornic de 1 litru la suta de kilometri, tot asa, si matale iti bazezi afirmatiile pe jumatati de adevaruri, doar-doar te baga cineva in seama si te acuza ca ai fi 'tejijent. Imi pare rau, dar eu nu te pot acuza de asa ceva. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 18:29 |