Logan DIESEL, aspecte comerciale...
![]() ![]() ![]() |
Logan DIESEL, aspecte comerciale...
Bengi |
![]()
Post
#121
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Mondeo
- AG-77-CST
|
|||
DigitalScribe |
![]()
Post
#122
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
offtopic:
Excluzand variantele hibride japoneze cred ca cel mai bun diesel este acel facut in colaborare de Ford cu Renault. Am citit in multe locuri si vazut si auzit la emisiunile de specialitate aceasta afirmatie. Din pacate nu-mi pot sustine cu link-uri sau citate deocamdata cele spuse de mine aici. Un alt motor diesel interesant este motorizarea Honda de 2.2 parca care are proprietati aproape asemanatoare cu un benzinar si are blocul motor facut din aluminiu (e prima motorizare diesel la Honda). ontopic: Cred ca diesel-ul de 65CP va merge ok pe Logan. Are cuplu mai mare, consum mai mic (cel mai important lucru) si este suficient de puternic. Ganditi-va si la C3 sau 206 care au si motorizari de 61CP pe benzina cu un cuplu infim pe langa 1.5 DCi dar care merg foarte bine si lumea e multumita. S-ar putea sa fie o surpriza placuta motorizarea diesel, numai buna pentru cei care alearga in lung si lat pe soselele tarii la viteza de croaziera si fara pretentii de afinitati sportive. Kangoo are de mult motorizarea asta (pe langa cea de 1.9 65CP) si se descurca. La fel si Dacia Pick-Up are o motorizare de doar 65CP (1.9 ce-i drept) si masinutele astea doua cara si marfa. Imi inchipui ca un Logan care are masa transportata utila mai mica decat un Kangoo sau un Pick-Up se va descurca mai bine. Viteza maxima va fi mai mica probabil decat la 1.4 si 1.6 dar dealurile le va urca cu siguranta fara nici o problema si la un consum de invidiat de un benzinar (ignoram diferenta de pret pe moment). Pentru cine merge mult si nu are pretentii de geamuri electrice si aer conditionat o varianta dotata minim si motorizata cu 1.5 DCi este solutia ideala. Cred ca tot ce se putea zvoni s-a pus aici pe topic, ce variante vor fi si ce preturi vor avea. Chiar si poze au aparut. Mai interesant ar fi de aflat impresiile celor care eventual au avut ocazia sa-l vada mergand (asa cum a facut-o un coleg mai sus care a si fotografiat masina) sau chiar au mers cu el (daca exista cineva de aici). Restul cred ca le vom afla oricum dupa in privinta fiabilitatii vis-a-vis de cele intamplate cu acest motor pe Clio. La consum e clar ca se tine aproape de Clio 1.5DCi. Interesanta este si dinamica pe care o are acest motor, cum se comporta cu masina incarcata versus masina goala, cum tolereaza AC-ul in ce priveste atenuarea puterii motorului (asa cum se simte de exemplu pe motorizarile mai mici pe benzina) desi cred ca putem afla asta de la Clio. Sonorizarea ar fi un alt aspect cu semnul intrebarii. Diferenta de pret nu e prea mare dintre diesel si benzina, oare justifica aceasta diferenta si o eventuala insonorizare mai buna ? This post has been edited by DigitalScribe: 8 Aug 2005, 15:33 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Gabi |
![]()
Post
#123
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AND @ 22 Jul 2005, 19:52) Hai sa vedem ce ne zice despre diesel : Motorul se numeste K9K Turbo si are 1461cmc. Masa fara sarcina in mers (totala) 1065 kg Masa maxima admisa in sarcina 1600 kg TURBO??... cred ca este o mica greseala pe aici, pentru ca motorul de 65cp nu are turbo pe el. Oricum cel care este pus si pe clio numai cele de 80 si 100cp au turbo. Later edit: Scuzele mele. se pare ca motorul K9K de 1461 cmc are turbo. motorul de 80 respectiv 100 cp ( tot K9K) au geometrie variabila. Motor K9K: Cilindree (cc) 1461 Numar cilindri 4 Numar supape 8 Putere maxima (CP DIN) tr/mn 65/4000 Cuplu maxim (Nm) tr/mn 160/2000 Tip injectie directa cu common rail sferic+turbo Carburant diesel Catalizator standard |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#124
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Sunt masini de aprox. 1 tona toate deci da, din punt de vedere FIZIC le pun in aceeasi oala. Aerodinamica difera intre ele insa nu cred ca atat de extraordinar.
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
adso |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
aerodinamica are o pondere insemnata, si mai e si problema cutiei de viteza.
|
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
Sony |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
13nov |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
8800 EUR pt un Laureate diesel mi se pare cam mult. Asta inseamna ca in conditiile in care mai platesti si vopseaua metalizata sari de 9.000, iar la 9.000 gasesti un diesel mai puternic la second-hand. Parerea mea e ca ar fi trebuit mentinuta diferenta de pret intre benzina si diesel sub 1000 de euro, mai ales ca dupa cum s-a vazut din experimentul solenza diesel, clientii dacia sunt destul de circumspecti in privinta acestor motorizari, atata timp cat nu sunt chiar de ultima generatie.
PS Mai mult, in cazul achizitionarii in rate, in cazul unui avans de 30%, valoarea ratei lunare creste cu aproximativ 1 mil. fata de rata la un laureate-benzina. Asta inseamna ca milionul ala in loc sa il bag in rezervor il dau la banca. |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
adso |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
asta e un rationament nascut mort. a fost deja spulberat de logan. si la ~8000 de euro gasesti un second hand bun pe benzina, si totusi la logan se sta la coada.
nici k7j si k7m nu sunt nici pe departe de ultima generatie. |
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
alx |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
QUOTE(13nov @ 11 Aug 2005, 09:21) PS Mai mult, in cazul achizitionarii in rate, in cazul unui avans de 30%, valoarea ratei lunare creste cu aproximativ 1 mil. fata de rata la un laureate-benzina. Asta inseamna ca milionul ala in loc sa il bag in rezervor il dau la banca. dar dupa rate? consumul mai mic, valoarea de revanzare mai mare? |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
13nov |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alx @ 11 Aug 2005, 12:33) Valoarea de revanzare nu mi se pare un castig extraordinar deoarece cumperi o masina mai scumpa decat una pe benzina si o vinzi sh mai scump decat una pe benzina. Reciproca e valabila si pt.benzinare. @adso :Rationamentul nu e mort, pentru cei care vor un golf IV 1.9 diesel din 2001-2002, e chiar al naibii de viu. |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
alx |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
cei care vor un golf cu >200k km...
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
madkat |
![]()
Post
#132
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
si cu 35euro ora de manopera service VW (si calitatea servicilui nu este cu mult mai mare decat la dacia, in ciuda imaginii care vor sa si-o creeze) - eu spun ca si treaba asta e de luat in considerare...
|
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
adso |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
QUOTE(13nov @ 11 Aug 2005, 11:39) @adso :Rationamentul nu e mort, pentru cei care vor un golf IV 1.9 diesel din 2001-2002, e chiar al naibii de viu. nu am sustinut ca nu exista oameni care prefera un sh nemtesc loganului. dar numarul celor care nu il prefera acopera cu brio capacitatea de productie a uzinei de la colibasi. |
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
robert.s |
![]()
Post
#134
|
De la munte Group: Members Posts: 125 Joined: 19 April 04 From: Campulung Muscel ![]() |
1. Eu zic ca e un pret bun avand in vedere faptul ca motoarele cu common rail au fost intodeauna mai scumpe decat cele pe benzina la aceasi capacitate .
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#135
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Sony @ 11 Aug 2005, 09:04) Vrei sa zici ca un Kangoo are aerodinamica mai buna decat Logan ? ![]() Plus ca vezi ca citesti ce vrei tu. N-am zis ca nu conteaza aerodinamica. Am zis ca diferentele pot fi neglijate la masinile avute in vedere... intr-o masura. This post has been edited by DigitalScribe: 12 Aug 2005, 14:29 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Sony |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Asa a considerat si Enzo Ferrari: la masinile de competitie diferentele erau mici, iar aerodinamica nu avea o semnificatie asa mare.
![]() Deci retine: nu am comparat mere cu pere, adica Logan cu Kangoo! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#137
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Sony @ 12 Aug 2005, 14:32) Asa a considerat si Enzo Ferrari: la masinile de competitie diferentele erau mici, iar aerodinamica nu avea o semnificatie asa mare. ![]() Deci retine: nu am comparat mere cu pere, adica Logan cu Kangoo! Adica vrei sa spui ca la mini-urile enumerate de mine conteaza enorm aerodinamica ? Atat de mult cat o motorizare de 1.1 de 61CP sa rupa dieselul asta de 65CP cu cuplu de vreo 2 ori si ceva mai mare ? Scopul afirmatiei tale inca nu-mi este clar ![]() This post has been edited by DigitalScribe: 12 Aug 2005, 15:09 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Sony |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Aerodinamica are un cuvant de spus la viteze ceva mai mari, unde se pune problema de putere a motorului. Cuplul ajuta la demaraj, iar puterea ajuta la infrangerea rezistentei la inaintare la viteze ceva mai mari.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#139
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Sony @ 12 Aug 2005, 15:10) Aerodinamica are un cuvant de spus la viteze ceva mai mari, unde se pune problema de putere a motorului. Cuplul ajuta la demaraj, iar puterea ajuta la infrangerea rezistentei la inaintare la viteze ceva mai mari. Ce te faci cand drumul trece peste un deal si ai si de urcat, sau spre exemplu ai de facut Trasfagarasanul sau pur si simplu mergi la munte intr-o iesire de weekend sau intr-o vacanta ceva ? Dintr-odata si forta gravitationala ti-e potrivnica nu doar cele de frecare cu aerul iar aerodinamica nu te ajuta in situatia asta. Dintr-odata diesel-ul sparge moaca la benzinar. La fel cerd ca e si in oras unde demarajul face diferenta din cauza franelor dese (ma refer la motoare de putere echivalenta dar care au cupluri diferite) iar aici masa autovehiculului poate face o diferenta in afara de motor. Aerodinamica are efect maxim la drum lung si drept unde singura principala forta potrivnica e frecarea cu aerul sau stiu eu. This post has been edited by DigitalScribe: 12 Aug 2005, 15:20 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#140
|
![]() - Group: Members Posts: 22.741 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#141
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(ironickSQUAD @ 12 Aug 2005, 15:20) GRESIT Puterea se ocupa cu demarajul. ( Sti si tu o greutate de 1kg, pe o distanta, in cat timp ...0) Si adica vrei sa zici ca la 2 motoare cu aceeasi putere maxima diferenta de cuplul dintre ele nu conteaza. Pai ca sa ajunga motorul la turatia la care are puterea maxima de ce are nevoie ? Oare cumva de cuplu ? In general cand zici de puterea (CP) unui motor zici de fapt putere MAXIMA si motorul nu pleaca instantaneu in numarul maxim de ture. This post has been edited by DigitalScribe: 12 Aug 2005, 16:19 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#142
|
![]() - Group: Members Posts: 22.741 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Puterea este strans legata de cuplu. Dar sunt multi factori care se iau in calcul pentru a caracteriza un motor montat pe o masina. (putem sa incepem plaja turatie pentru putere/cuplu, ....)
Un exemplu: Un tractor de 65CP ce cuplu are ? Poate sa "are" un benzinar de aceeasi putere ? La ce ii foloseste cuplul la tractor ? Pentru demaraj ? Am dat-o si in diverse ...... totusi sa ne rezumam la LOGAN. This post has been edited by ironickSQUAD: 12 Aug 2005, 16:30 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AND |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Tractorul cate tone are? Ca altfel il ajuta cuplul la demaraj! Imaginati-va acest dCi de 65 cai pe o masina usoara de tot , ca un Tico! Mama pai zboara masina aia de nu va inchipuiti
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Sony |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
ironickSQUAD, atat demarajul cat si tractarea greutatilor depind in cea mai mare masura de cuplu.
Demarajul rapid se obtine doar pana la o anumita valoare, dupa aceea acel vehicul poate tracta greutati ridicate. Ai vazut cum este la bicicletele cu multe foi si pinioane? Pe foaie mare si pinion mic ai demaraj mic. Insa dupa ce ai trecut de un anumit prag daca schimbi pe un pinion mai mare sau pe o foaie mai mica nu mai castigi la demaraj, dar poti trage un prieten pe role. Cam asa este situatia si la masini. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#145
|
![]() - Group: Members Posts: 22.741 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Demultiplicarea nu are legatura cu ce vb noi acum.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Sony |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Ba are legatura foarte mare! Prin modificarea demultiplicarii se creste sau se micsoreaza cuplul la roata.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#147
|
![]() - Group: Members Posts: 22.741 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu ma abtin sa mai discut pe tema asta. O sa duca la nesfarsit si pana la urma o sa avem toti drepatate. Sau doar eu
![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Amatorul |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 12 June 05 From: Petrila/hd ![]() |
Oricum dupa parerea mea e slaba motorizarea de 65 cai ,mai aproape de adevar mi se parea o motorizare de 80sau 90de cai ptr logan, care este mare in comparatie cu solenza.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
ashu |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
klaus |
![]()
Post
#150
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1.5 dci-ul de 65 cp era ala puturos de pe solenza?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 21:32 |