Bujii DSN -SLZ
![]() ![]() ![]() |
Bujii DSN -SLZ
klaus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
SYL |
![]()
Post
#32
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Oare la Nova GTi/Berina pe injectie merg puse bujiile acelea Bosh cu 4 electrozi ?
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
moshulik |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat si eu bujiile azi dimineata, de ieri seara incepuse masina sa mearga in 3 pistoane. Am cumparat eyquem rfc52lz, rfn58lz se pare ca nu se mai distribuie.
This post has been edited by moshulik: 8 Feb 2006, 13:09 |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
Maff_77 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 12 October 05 From: constanta ![]() |
in afara de aprindere si de randament la turatii ridicate mai au si alte intrebuintari bujiie astea cu 4?
|
--------------------
Dacia supernova 2001
opel calibra 2000 16v 4x4 turbo
1992
- CT 05 ZMA x-team racing club member
|
|
gabimaxim |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 February 06 From: Iasi ![]() |
Bujiile astea cu 4 electrozi sunt o mare pacaleala. Arcul electric care are loc intre doua corpuri cu diferenta de potential, se face pe drumul cel mai scurt, deci un singur arc electric si pe calea cea mai scurta. Degeaba sunt 7 electrozi, ca scanteia tot pe miez si pe un singur electrod se face.
This post has been edited by gabimaxim: 9 Feb 2006, 22:03 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- IS-03-VLV
|
|
pastrama |
![]()
Post
#36
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
QUOTE(gabimaxim @ 9 Feb 2006, 22:02) Bujiile astea cu 4 electrozi sunt o mare pacaleala. Arcul electric care are loc intre doua corpuri cu diferenta de potential, se face pe drumul cel mai scurt, deci un singur arc electric si pe calea cea mai scurta. Degeaba sunt 7 electrozi, ca scanteia tot pe miez si pe un singur electrod se face. Ceva bun tre sa faca si ele...ca altfel nu le mai faceau, nu? ![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Maff_77 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 12 October 05 From: constanta ![]() |
multi care se apuca de tuning baga bujii cu 4.cica-s mai bune dar nu cred ca e vreo diferenta.
|
--------------------
Dacia supernova 2001
opel calibra 2000 16v 4x4 turbo
1992
- CT 05 ZMA x-team racing club member
|
|
jordachefl |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru cu vechime Group: Members Posts: 20 Joined: 24 February 03 From: Constanta ![]() |
Am fost la service Dacia cand aveam masina in garantie pentru ca nu pornea la prima cheie. Mi-au schimbat bujiile cu unele cu 2 electrozi. Problema e ca atunci cand le-au scos pe cele vechi, tot nisipul si praful adunat in locasul din jurul bujiilor a curs partial in cilindru (!!!) partial pe scaunul bujiei, peste care (!!!) au montat noile bujii (nu eram de fata pentru ca nu iti dau voie sa stai cu ei). Recent am demontat bujiile si am vazut scaunele lor pline de nisip, pe care bineinteles le-am curatat....
...meseriasii nostrii de la serviceuri sunt niste carpaci !!! |
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate 1,5 dci 110 CP 4x4 - in fabricatie
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuiau sa stie ca mai intai se sufla mizeria din zona bujiilor si abia pe urma se desfac bujiile . Nu prea inteleg eu cum de ti-au montat bujii cu doi electrozi , in loc sa-ti bage bujii noi Dacia sau Renault , Champion , NKG , Bosch , Valeo . De obicei sunt bujii cu mai multi terminali si nu cu mai multi electrozi . Iar astia cu mai multi electrozi au nevoie de fise mai puternice , de marca , efectul lor este de putere mai mare debitata , dar si consum mai mare . Cred ca vroiau sa vanda ceva si au gasit cui ! Daca masina nu merge bine cu bujii noi recomandate de producator inseamna ca are o problema si asta nu se rezolva cu schimbatul categoriei de bujii !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
jordachefl |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru cu vechime Group: Members Posts: 20 Joined: 24 February 03 From: Constanta ![]() |
Rectific: bujii cu 1 electrod central si 2 electrozi de masa. Sunt marca Champion si se monteaza pe motoare renault similare.
Problema era alta ... aveam toba finala aproape full de gheata si de aia nu pornea motorul. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate 1,5 dci 110 CP 4x4 - in fabricatie
|
|
Godzylla |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 04 From: Bucuresti ![]() |
in legatura cu marca bujiilor
boch sunt varza iar champion nu prea am auzit decat la diesel, asta in cazul in care nu vrei sa-ti pui bujii incadescente in schimb iti recomand NGK, sunt super tari, si cred ca exista si platinium cu 4 electrozi pentru DSN This post has been edited by Godzylla: 10 Feb 2006, 18:02 |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002
- B 28 CJN I Love my car
|
|
Godzylla |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 04 From: Bucuresti ![]() |
iar despre tremuratul motorului la relanti, este din cauza senzorilor din camera de admisie.
in concluzie : trebuie sa demontezi carcasa filtrului de aer, sa dai jos corpul clapetei de admisie si sa o cureti bine de tot cu spray de carburatoare sau ceva care curata bine uleiuri si depuneri de gunoaie. exista posibilitatea sa alergi masina foarte tare si sa nu ai un filtru profesional cu cranck-case, adica un filtru mai mic care se monteaza separat de filtrul de aer si in care se scurge uleiul din supraplin care de fel este aspirat de filtrul de aer. daca ai sa demontezi carcasa filtrului de aer ai sa observi ca sub aceasta exista un furtunel care iese din bloc si intra direct in interiorul filtrului de aer. unde crezi ca se duce uleiul care vine pe acel furtun ????????????????? --editat de moderator-- ai warn pentru folosirea excesiva a MAJUSCULELOR ! |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002
- B 28 CJN I Love my car
|
|
Liviu |
![]()
Post
#43
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Godzylla ..... ai 10% warn pentru scriere cu litere mari. Am crezut ca e o intamplare, dar majoritatea mesajelor tale sunt scrise asa.
Urmatoarele mesaje scrie la fel vor fi sterse, indiferent de continut. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
moshulik |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
asta mai voiam sa adaug ieri, dar nu mergea forumul :
Doua intrebari am si eu 1 - la cati kilometri trebuie schimbate bujiile la supernova ? 2 - cat de grav se deterioreaza catalizatorul de la mersul cu bujii proaste (iese benzina nearsa pe evacuare) (eu am mers cam o ora cu motorul in felul ala, in 3 bujii). - sfat la schimbarea bujiilor - mai mult ca sigur in gaurile din chiulasa in care se "ingroapa" bujiile se aduna in timp nisip, mizerie, gaze moarte etc. etc... Daca va apucati sa desfaceti bujia din prima asa, toata mizeria aia va cadea in motor, ceea ce nu e bine deloc. Deci sunt doua alternative - fie mergeti langa o vulcanizare (sau la PECO) pentru a sufla cu aer comprimat cavitatile respective, inainte de a desface bujiile, fie suflati cu pompa de umflat roti (eu asa am facut, mai chinuita operatiunea, dar merge pana la urma) ! ps - dupa ce am schimbat bujiile, motorul si-a revenit. i-a ramas deocamdata doar boala cu scartaitul curelei de alternator la pornire. Culmea, cred ca asta a fost si cauza pentru care au cedat bujiile vechi - porneam motorul, incepea sa scartaie cureaua, asa ca ii dadeam o "talpa" la rece, ca sa se opreasca scartaitul. "Talpa" asta cred ca producea o incalzire locala a ceramicii de la bujie prea rapida, adaugata la varsta inaintata a bujiei -> s-a fisurat probabil si a inceput sa fure scanteie.... Intrebare pentru cine a schimbat cureaua de alternator. Cum ati reusit sa desfaceti surubul de jos in care e prins alternatorul ? Am incercat deocamdata cu o tubulara cu teu de forta si cu o parghie cu care apasam capul tubularei catre surub si inca imi "scuipa" cheia afara. Alta idee ? Sa incerc cu o inelara ? |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
Godzylla |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 04 From: Bucuresti ![]() |
in legatura cu surubul, exista niste chei speciale pentru mecanica, in general la un service bun ti-l va desface imediat
de schimbat bujiile scrie in carte in tabelu de revizii, dar cel mai indicat e sa le scoti si sa le verifici pentru ca in general se deterioreaza in functie de mersul tau, asa ca nu poti avea un numar exact de chilometri sa le schimbi si catalizatorul, de ce iti faci griji, de fapt de ce il mai ai inca |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002
- B 28 CJN I Love my car
|
|
SYL |
![]()
Post
#46
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
1- 30mii km
2- nu stiu ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Godzylla |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(moshulik @ 10 Feb 2006, 16:04) asta mai voiam sa adaug ieri, dar nu mergea forumul : Doua intrebari am si eu 1 - la cati kilometri trebuie schimbate bujiile la supernova ? 2 - cat de grav se deterioreaza catalizatorul de la mersul cu bujii proaste (iese benzina nearsa pe evacuare) (eu am mers cam o ora cu motorul in felul ala, in 3 bujii). - sfat la schimbarea bujiilor - mai mult ca sigur in gaurile din chiulasa in care se "ingroapa" bujiile se aduna in timp nisip, mizerie, gaze moarte etc. etc... Daca va apucati sa desfaceti bujia din prima asa, toata mizeria aia va cadea in motor, ceea ce nu e bine deloc. Deci sunt doua alternative - fie mergeti langa o vulcanizare (sau la PECO) pentru a sufla cu aer comprimat cavitatile respective, inainte de a desface bujiile, fie suflati cu pompa de umflat roti (eu asa am facut, mai chinuita operatiunea, dar merge pana la urma) ! ps - dupa ce am schimbat bujiile, motorul si-a revenit. i-a ramas deocamdata doar boala cu scartaitul curelei de alternator la pornire. Culmea, cred ca asta a fost si cauza pentru care au cedat bujiile vechi - porneam motorul, incepea sa scartaie cureaua, asa ca ii dadeam o "talpa" la rece, ca sa se opreasca scartaitul. "Talpa" asta cred ca producea o incalzire locala a ceramicii de la bujie prea rapida, adaugata la varsta inaintata a bujiei -> s-a fisurat probabil si a inceput sa fure scanteie.... Intrebare pentru cine a schimbat cureaua de alternator. Cum ati reusit sa desfaceti surubul de jos in care e prins alternatorul ? Am incercat deocamdata cu o tubulara cu teu de forta si cu o parghie cu care apasam capul tubularei catre surub si inca imi "scuipa" cheia afara. Alta idee ? Sa incerc cu o inelara ? scrie in carte la cati km sa schimbi bujiile. daca te uiti pe planul de service ai fiecere revizie in parte. insa te sfatuiesc mai bine sa le schimbi dupa verificare, in cazul in care arata bine le mai lasi, daca nu le schimbi. iar despre surub, incearca la un service. acolo au chei speciale pentru suruburi din astea. |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002
- B 28 CJN I Love my car
|
|
gabimaxim |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 February 06 From: Iasi ![]() |
Eu cred ca este totusi o chestie de marketing, cei 4 electrozi ai bujiei dau impresia cumparatorului sau utilizatorului, ca la aceste bujii se face o aprindere multiscanteie, iar amestecul carburant se aprinde mai bine. In realitate se intampla cum v-am descris mai sus. Erau mai inainte in diferite carti de electronica auto, niste montaje electronice pentru aprinderea multiscanteie, dar acestea functionau pe alt principiu, mai logic, zic eu. Cand se deschidea contactul de la platina intra in functiune montajul electronic care era de fapt un bistabil, acesta intrerupand in paralel contactul de la platina de vreo 500 ori pe sec. (500Hz.) Bineinteles ca nu este cazul la SN, dar v-am zis ca sa va faceti o ideie despre multiscanteie.
Pentru scartaitul curelei de ventilator, eu am rezolvat-o foarte simplu. Am luat niste sacaz (colofoniu), din cel care se decapeaza piesele cu pistolul de lipit, l-am pisat marunt pana am facut un praf alb, si am presarat acest praf pe interiorul curelei de la alternator si pe interiorul fuliilor. Se mareste astfel coeficientul de frecare si cureaua nu mai patineaza. Puteti incerca, nu are nimic ce sa se strice. This post has been edited by gabimaxim: 11 Feb 2006, 12:09 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- IS-03-VLV
|
|
paulica |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Stimati confrati. Intr-o vreme auzisem de nidte bujii care au electrodul de masa cu o crestatura ca un V. Ceva ca in attach. Stiti ceva, care sunt care merg la Nova/SN/SLZ?
Numa' fericire Attached thumbnail(s) electrod.JPG ( Size: 6.44k ) Number of downloads: 18 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
moshulik |
![]()
Post
#50
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
La capitolul bujii mergi cel mai bine pe recomandarea producatorului, pentru ca el stie cel mai bine ciclul termic al motorului si cum se atinge regimul de autocuratire a bujiei, respectiv prevenirea supraincalzirii bujiei si a producerii de detonatii.
Cureaua de alternator am schimbat-o, deoarece nu mai puteam sa o intind, era cam la capat de cursa canalul in care culiseaza surubul superior de prindere. Chiar si cureaua noua scartaie putin, la prima pornire dimineata, pe frig, dar prefer sa o las asa, decat sa o intind prea tare. Atentie - pentru schimbarea curelei de alternator va trebuie - cheie inelara sau fixa sau tubulara de 13, pentru surubul de sus si obligatoriu cheie tubulara de 16 cu actionare cu clichet, pentru surubul de jos. Asta de jos are o pozitie imposibil de accesat altfel, unghiul de lucru pentru clichet este foarte ingust (1-2 clicuri face la o cursa). Cred ca modelul acesta de fulii/curea de pe supernova este special gandit asa, pentru ca sa dea "semne" de oboseala, inainte de rupere. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
dragos_sv |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 January 06 ![]() |
QUOTE(paulica @ 11 Feb 2006, 14:27) Stimati confrati. Intr-o vreme auzisem de nidte bujii care au electrodul de masa cu o crestatura ca un V. Ceva ca in attach. Stiti ceva, care sunt care merg la Nova/SN/SLZ? Numa' fericire am folosit eu, NGK dar nu stiu exact tipul (iti pot spune, caut cutiutele). cu un singur electrod de masa si cel central in v. au mers f frumos, la + 20 000 aratau f bine, exceptand distanta putin marita ![]() |
--------------------
dacia
SN / 2001
- x
|
|
paulica |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dragos, nu electrodul central (cald) sa fie in V, ci cel de masa. Si eu auzisem de NGK ca are o chestie asa cum vreau eu. Cica se duce scânteia pâna in fundul camerei de ardere.
Mersi |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
dragos_sv |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 January 06 ![]() |
am crezut ca e o greseala de tipar
![]() sorry! |
--------------------
dacia
SN / 2001
- x
|
|
ndorin |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 23 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Godzylla @ 10 Feb 2006, 13:03) in legatura cu marca bujiilor boch sunt varza iar champion nu prea am auzit decat la diesel, asta in cazul in care nu vrei sa-ti pui bujii incadescente in schimb iti recomand NGK, sunt super tari, si cred ca exista si platinium cu 4 electrozi pentru DSN Buna ziua, as dori sa-mi spuneti si mie codul pt. bujiile NGK (eu am Supernova). Am gasit un magazin unde sunt ieftine, dar vinzatorul habar n-are ... cu "gogule" n-am ajuns la nici un rezultat satisfacator (BKR5EZ,BKR6E,BKPR6ES-11 ?) multumesc |
--------------------
Dacia
Supernova Clima
- CJ 71 xxx Supernova Clima 2001
|
|
bobalex |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 15 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut, am schimbat azi bujiile ( la 32500 km ). Poate s-a mai spus , nu stiu, ca fapt divers , la km astia distanta dintre electrozi devenise cca 1.1 mm, fata de 0.9. Cam mult mi se pare .
|
--------------------
Dacia
SNova
- .
|
|
ndorin |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 23 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Chiar nu stie nimeni codul pentru bujiile NGK (Dacia Supernova, E7J-260, 55KW, 2001) ? Le-am trimis mail chiar la NGK si pauza ...
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Clima
- CJ 71 xxx Supernova Clima 2001
|
|
ndorin |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 23 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
yes,yes,yes, mi-au scris cei de la NGK Europe:
Our equivalent spark plug to a Eyquem RFN58LZ is the type BKR6EK. But please mention, that this spark plug is not an official recommendation for this car but only a transcoding from the plug that was installed. Ce-mi place de strainii astia This post has been edited by ndorin: 7 Apr 2006, 07:24 |
--------------------
Dacia
Supernova Clima
- CJ 71 xxx Supernova Clima 2001
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
ngk-uri mi-au fost recomandate mie de aia care mi-au montat gazul pe masina pt ca se preteaza mai bine pt gpl
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
Am si eu o problema cu o bujie de DSN. Va rog sa ma luati usurel ca sunt nou pe forum si nou intr-ale mecanicii, dar sunt dispus sa invat.
Veneam duminica de la Cluj la Oradea si pe la Alesd, la cam 40 km de Oradea motorul incepe sa trepideze ca si un diesel care merge la turatii joase. Mentionez ca nu a mai facut asa niciodata, iar acum face si la rece si la cald. Ma tot gandesc ce o fi ce o fi, dar nu m-am oprit ca era deja noapte si nu am vrut sa raman cu ea pe drum. Ajung in Oradea la un stop, iar motorul trepideaza de gata-gata sa se opreasca. Iar daca vreau sa accelerez, accelereaza putin mai greu si se ineaca parca, nu merge asa sprinten ca altadata. Aoleu! Noa bun, vin aici pe forum si citesc o gramada de posturi despre bujii si injectoare si catalizatoare etc. si ma apuc de treaba. Iata ce am facut pana acum: - an scos fisele de la bujii, pe rand, sa vad la care e problema. La toate se observa ca motorul trepideaza rau, mai putin la a 2-a din stanga. Dupe cum am inteles de pe forum, aici e problema. Cu fisa, fara fisa, e totuna. - am curatat adancitura in care e bujia (doamne da' adanci mai sunt si greu de curatat perfect!) si am scos afara bujia si am constatat ca era putin arsa la varf, si avand in vedere ca era prima bujie pe care o vad, chiar mi s-a parut curata. Era uscata si putin afumata. (eu mai am un diesel cu bujii incandescente, cu totul alta mancare de peste). Am luat o perie de sarma si am curatat bine de tot funinginea. La distanta dintre electrozi nu am umblat, am inteles ca trebuie sa fie 0,9 mm si ochiometric asa parea... - am pus bujia la loc, am pus fisa pe ea, am pus contactele pe baterie, am pornit masina si surpriza! Tot asa facea! Ce naiba? - am mai observat ca daca pornesc motorul si scot fisa de la bujia aia cu problema (a 2-a din stanga) si apropii capatul ala izolat cu manson de cauciuc de motor arunca scantei in stanga si dreapta exact ca si cuartzul de bricheta. Deci eu inclin sa cred ca bujia e buna, fisa e buna, si totusi ansamblul nu functioneaza corect. M-am "intepenit". Masina nu vreau sa o mai pornesc ca am citit aici ca merge benzina nearsa pe catalizator si imi fac apoi bai si mai mare. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
pastrama |
![]()
Post
#60
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Inverseaza bujia cu probleme cu una buna si vezi daca face tot asa.
Sau schimba dracu bujiile alea ca nu`s asa scumpe. Cati km are masina? |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 15:28 |