Bujii DSN -SLZ
![]() ![]() ![]() |
Bujii DSN -SLZ
klaus |
![]()
Post
#61
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
adi_sav |
![]()
Post
#62
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
Ok, acum sunt la lucru, am intrat pe forum doar sa vad ce raspunsuri am primit, o sa incerc ce mi-ati zis dupa masa.
Masina mea are 56.000 km si am cumparat-o de la un dealer, ea provenind de la Camera Deputatilor... Nu am idee cum a fost ingrijita inainte, cat de bine s-au facut reviziile, dar eu vreau sa am mare grija de ea. De aceea am venit aici sa va intreb totul despre toate si sa invat si eu. Nu vreau sa o duc la mecanici, am patit prea multe cu ei deja, si prefer sa o stric eu incercand sa o repar, decat sa o strice vreun mecanic, cum am mai patit cu cealalta masina a mea. @ pastrama_stelistu: nu vreau sa schimb bujiile daca nu sunt ele de vina, nu are rost, chiar daca sunt ieftine. Daca un lucru nu e stricat, nu-l repara. @ klaus: din pacate, eu nu am placute din acelea cu care se pot verifica distantele dintre electrozi, dar o sa imi cumpar. Eu zic ca bujiile erau uscate si destul de curate. Cum imi recomandati sa curat locasurile bujiilor avand in vedere ca nu am aer comprimat? Pentru ca sunt pline de insecte moarte si praf si nu vreau sa cada mizerie in motor. Dar oare chiar ar merge cu aer comprimat? Eu pana acum am incercat sa zgarii mizeria de jur-imprejurul bujiei cu o sarma si apoi sa o scot afara cu o pensula mica. Nu am nici aspirator din ala vechi care la un capat absoarbe si la un capat sufla. Si daca sa zicem ca ajung sa curat in mare locul si sa scot bujiile, am vazut ca tot mai ramane ceva mizerie imprejurul filetului. Cum sa fac sa scot totul de acolo fara sa cada resturi in motor? Ideea mea e urmatoarea: sa astup gaura bujiei cu un dop de pluta de exemplu, pe care sa il insurubez in motor. Trebuie sa ma asigur ca dopul este sanatos si ca nu se va rupe sau nu vor ramane resturi din el pe acolo. Poate un dop de sticla din cauciuc? Apoi, sa torn foarte putin ulei in locas ca sa se inchege putin praful ala. Apoi sa scot dopul si sa sterg foarte bine totul cu o carpa uscata. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
argon |
![]()
Post
#63
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
O masina din 2001 care provine de la camera deputatilor NU are doar 56 000 km.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#64
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Te duci frumusel la o vulcanizare, ridici capota motorului, ii dai 1 leu RON lu' baiatu de la vulcanizare, si iti da la aer cu presiune pe la bujii de-ti curata si filtru de aer...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dantes |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
QUOTE(argon @ 4 Oct 2006, 11:05) Cred ca trebuia sa mai puna un 3 sau 4 in fata cifrelor... sau poate l-au dat peste cap o data? Ideea propusa de klaus e cea mai buna... eventual te duci la o vulcanizare, faci si presiunea la roti, si cand ajunge la rotile din fata, deschizi capota si ii zici.."Baga un pic si pe la bujii sa arunce mizeria aia!" si dai cu totul 2 lei ![]() Cel putin asa fac eu... Ba cateodata ii zic sa sufle si pe radiator, ca sa vezi acolo colectie... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#66
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
Multumesc pentru pont, o sa merg la o vulcanizare.
@argon: QUOTE O masina din 2001 care provine de la camera deputatilor NU are doar 56 000 km. Mai nu stiu ce sa zic, eu cred ca are doar 56.000 acuma, iar din aia 1.000 am facut eu cu ea. M-am uitat pe dedesubt, pe la usi, pe la motor, e ca noua, amortizoarele sunt bune, sta foarte bine pe drum, cu spatele putin ridicat, exact asa cum imi place mie. Cand am luat-o, masina era pusa in hala undeva, si mie mi s-a parut ca e ascunsa, sa nu se vanda. Cred ca vroia careva din angajati sa o cumpere... nu stiu. Poate nu avea suficienti bani, iar au am venit cu 116.000.000 si i-am pus jos. Chiar cel care le vinde nu a vrut sa mi-o dea, zicea ca celelalte sunt mai bune, dar nu mi-a dat un motiv logic de ce sunt mai bune. M-am uitat la celelalte 2 si aveau pe la 160.000 km la bord, erau uzate in interior si in exterior. Singurele probleme la masina asta erau ca nu a fost reglata directia, cauciucurile sunt terminate toate 4, si nu pornea. Dar problema cu pornitul a rezolvat-o cinava in 5 minute, era o chestie de plastic de la motor, acoperita cu un capac de cauciuc rosu, zicea ca e ceva care intrerupe curentul de la motor sa nu ia foc in caz de accident. Tot am avut probleme apoi ca nu pornea din cauza chestiei aleia si pana la urma am scos-o eu afara si am pus o sarma in forma de U dintr-o gaura in alta a mufei care a ramas la motor ca sa leg pe direct si de atunci nu am mai avut probleme. Apropo, se gasesc senzori din astia sa-mi cumpar altul? |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Se cheama intrerupator (sau contact) inertial si da se gasesc. Pe unele Solenza le-au scos, asa ca poti sta linistit fara, daca promiti ca nu faci accident
![]() Ca sa poti estima uzura, poti face urmatoarele (in ordinea dificultatii): - masori grosimea discurilor de frana/evaluaezi uzura neuniforma. Pe la 80-90K se cam duc, la mers in oras. - schimbi uleiul, mergi vreo 50Km si dai jos capacul de la culbutori - daca nu vezi depuneri/mazga inseamna ca sau n-a fost mult mearsa, sau a fost bine ingrijita ![]() - faci un test cu calculatorul - se stocheaza numarul de KM in calculatorul de injectie. Aici iti trebuie un echipament mai bun (nu service autorizat, ca aia nu stiu mare lucru). Ia legatura cu userul ZGabi - cred ca te poate ajuta, contra cost. E un tip super. Poti vorbi si cu Alexii (Alex si ALEX_V). Te ajut eu daca nu te grabesti - la mine timpul e o mare problema, dar nu te costa nimic. - faci un test de compresie. Cam asta ar fi. This post has been edited by Stefan_B: 4 Oct 2006, 14:35 |
-------------------- |
|
neumann |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
Schimba bujiile. Nu stiu de ce, dar ultima data cand am vorbit la service despre bujii, mi s-a spus ca la astea nu se regleaza distanta la electrozi, si nici nu se curata cu peria de sarma. Sunt consumabile si gata. parca era in jur de 100.000 o bujie, asa ca nu cred ca ar fi o mare problema sa o schimbi macar pe-aia care pare a avea probleme.
|
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
pastrama |
![]()
Post
#69
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Si daca totusi nu te lasa inima sa le schimbi, inverseaza bujia cu probleme cu una buna si vezi ce se intampla.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
@ klaus si pastrama_stelistu:
Am inlocuit bujia suspecta (a 2-a de la stanga) cu alta (a 4-a de la st) si motorul tot zguduie, cu fisa, fara fisa, e totuna. Am observat de asemenea ca bujiile erau identice si ca marca si model si ca distanta intre electrozi. Daca scot fisa de la bujia pe care o credeam vinovata (care e acum a 4-a) motorul zguduie mult mai tare. Deci bujiile sunt bune, nu are rost sa le schimb. Atunci e injectorul 2 de la stanga. Totodata am impresia ca miroase a benzina imprejurul masinii mele, desi nu am vazut sa curga nimic pe asfalt. M-am uitat si pe la motor si nu vad sa curga de nicaieri. Ciudat. @Stefan_B: Cum pa poti ajuta sa fac un test cu calculatorul? Esti din Oradea? |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
pastrama |
![]()
Post
#71
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Fisele ai spus ca-s bune, nu?
Mirosul de benzina poate sa vina de la busonul de alimentare. Foloseste functia SEARCH ca sa afli mai multe. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
Hm... ar putea fi fisele? Si astea cum le verific? Dar e posibil sa se defecteze asa fara jena, in mers?
This post has been edited by adi_sav: 4 Oct 2006, 17:01 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
pastrama |
![]()
Post
#73
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Tot asa...le schimbi intre ele.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
LaurD |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 11 June 05 From: Pitesti ![]() |
sa dai cu spray de contacti pe mufa de la injector ai incercat ? Poate ai noroc sa fie doar un contact putin oxidat ...
|
--------------------
Renault
Fluence
Fluence ---Ex .Logan 2007/ ABS+, 1.6MPI ---ex. DSN
- AG
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
@ pastrama_stelistu:
Am vazut ca doua fise sunt mai lungi (3 si 4 de la st) si doua mai scurte (1 si 2 de la st.). Am incercat sa le schimb 1 si 2 intre ele si motorul abia mai porneste, si daca porneste zguduie foarte tare. Nu cred ca e o idee buna sa schimb fisele intre ele, deoarece am impresia ca aprinderea se face intr-o anumita secvanta, de-aia merge motorul si mai rau, nu? Totodata mi-am mai dat seama ca mirosul de benzina vine de la toba de esapament, cred ca nu se arde bine benzina. This post has been edited by adi_sav: 5 Oct 2006, 16:29 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
pastrama |
![]()
Post
#76
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Aoleeu!!!
Cand am zis sa le schimbi intre ele...nu doar la un capat. Deci scoti fisa din ambele capete-si de la bobina si de la bujie si o inlocuiesti cu alta. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
david79 |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
bujiile de dsn fata de cele de slz au coduri diferite? sunt diferite? ca doar e acelasi motor.
ps. a pus cineva bujii NGK pe dsn sau slz ? stie cineva echivalentele ? |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
"Nu cred ca e o idee buna sa schimb fisele intre ele, deoarece am impresia ca aprinderea se face intr-o anumita secvanta, de-aia merge motorul si mai rau, nu?"
Mama !!. La nivelul asta de cunostiinte de mecanica, eu zic sa lasi usor capota si sa o iei spre service ![]() Numararea cilindrilor se face de la volant deci dinspre cutie nu de la stanga pic.jpg ( Size: 102.23k ) Number of downloads: 486 Sper asta sa te ajute. ![]() This post has been edited by Amedeus: 5 Oct 2006, 22:39 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
tuneam |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Am pus eu bujii NGK pe DSN, nu-mi amintesc exact modelul ca le-am primit(sunt pt Honda), dar cand le desfac prima oara, iti spun... Motorul merge bine, ocum si cu Denso mergeau ok
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#80
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
@ Amedeus:
QUOTE Mama !!. La nivelul asta de cunostiinte de mecanica, eu zic sa lasi usor capota si sa o iei spre service radmasa.gif Ai dreptate ca nu stiu nimic aproape despre mecanica, dar am venit aici ca sa invat. Nu cred ca asta e un defect ireparabil. La service nu vreau sa merg si sa cheltui bani pe o problema pe care as putea-o rezolva cu ajutorul vostru. Cand voi epuiza toate ideile, voi merge la service. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
klaus |
![]()
Post
#81
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si totusi ai pus o bujie noua in locul celei suspecte. Nu de pe alt cilindru, nu cu alta fisa, una noua.
Dupa care sa faci o proba si cu schimbatul fisei. Deci care zici ca au fost rezultatele acestor actiuni, ca eu nu m-am lamurit prea bine. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GoGu |
![]()
Post
#82
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
@adi_sav
Ai grija cum pui fisele alea. Normal ca exista o ordine de aprindere si nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca o schimbi... Pe de alta parte e foarte probabil sa ai o problema cu injectorul de pe cilindrul respectiv (infundat sau defectat). Am patit si eu, cand mi s-a infundat un injector mergea de ziceai ca se rupe in doua masina, se zguduia rau. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
Pulsar |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 4 December 05 ![]() |
Ca tot se vorbeste aici de bujii.
Mi-am luat bujii si azi urma sa le schimb. Ridic capota, iau cheia de bujii de la un vecin cu 1310 si evident surpriza. Cheia e prea groasa. Voi ce chei ati folosit? |
--------------------
Dacia
Super Nova Clima
- momentan provizoriu
|
|
pastrama |
![]()
Post
#84
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ceri la magazin "cheie pentru bujii d-alea mici".
Daca stii pe cineva cu Nubira I ia de la el ca merge. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Pulsar |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 4 December 05 ![]() |
merci frumos, am fost si am cumparat acum al 8 seara
![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova Clima
- momentan provizoriu
|
|
adi_sav |
![]()
Post
#86
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 October 06 ![]() |
Mai sus, in urma cu ceva timp, eu am scris asta:
QUOTE Am si eu o problema cu o bujie de DSN. Va rog sa ma luati usurel ca sunt nou pe forum si nou intr-ale mecanicii, dar sunt dispus sa invat. Veneam duminica de la Cluj la Oradea si pe la Alesd, la cam 40 km de Oradea motorul incepe sa trepideze ca si un diesel care merge la turatii joase. Mentionez ca nu a mai facut asa niciodata, iar acum face si la rece si la cald. Ma tot gandesc ce o fi ce o fi, dar nu m-am oprit ca era deja noapte si nu am vrut sa raman cu ea pe drum. Ajung in Oradea la un stop, iar motorul trepideaza de gata-gata sa se opreasca. Iar daca vreau sa accelerez, accelereaza putin mai greu si se ineaca parca, nu merge asa sprinten ca altadata. Aoleu! Noa bun, vin aici pe forum si citesc o gramada de posturi despre bujii si injectoare si catalizatoare etc. si ma apuc de treaba. Iata ce am facut pana acum: - an scos fisele de la bujii, pe rand, sa vad la care e problema. La toate se observa ca motorul trepideaza rau, mai putin la a 2-a din stanga. Dupe cum am inteles de pe forum, aici e problema. Cu fisa, fara fisa, e totuna. - am curatat adancitura in care e bujia (doamne da' adanci mai sunt si greu de curatat perfect!) si am scos afara bujia si am constatat ca era putin arsa la varf, si avand in vedere ca era prima bujie pe care o vad, chiar mi s-a parut curata. Era uscata si putin afumata. (eu mai am un diesel cu bujii incandescente, cu totul alta mancare de peste). Am luat o perie de sarma si am curatat bine de tot funinginea. La distanta dintre electrozi nu am umblat, am inteles ca trebuie sa fie 0,9 mm si ochiometric asa parea... - am pus bujia la loc, am pus fisa pe ea, am pus contactele pe baterie, am pornit masina si surpriza! Tot asa facea! Ce naiba? - am mai observat ca daca pornesc motorul si scot fisa de la bujia aia cu problema (a 2-a din stanga) si apropii capatul ala izolat cu manson de cauciuc de motor arunca scantei in stanga si dreapta exact ca si cuartzul de bricheta. Deci eu inclin sa cred ca bujia e buna, fisa e buna, si totusi ansamblul nu functioneaza corect. M-am "intepenit". Masina nu vreau sa o mai pornesc ca am citit aici ca merge benzina nearsa pe catalizator si imi fac apoi bai si mai mare. Va multumesc tuturor pentru sfaturi. In sfarsit, ieri m-am aputcat sa desfac infectoarele si am reusit sa o fac singur. Adica cu ajutorul primit de la voi si cu sfaturile unui bun prieten de-al meu. Injectoarele mele si tija de plastic care le alimenteaza erau pline de o materie asemenatoare cu pilitura de fier ruginita, si bucati de fier ruginit. Le-am curatat foarte bine, si le-am intors cu mufa de alimantare in jos si le-am scuturat si le-am lovit usurel de bordura, pe care am pus o carpa, asta in lipsa de un loc adecvat in care sa o desfac. Deci a iesit o tona de moloz de acolo... degeaba am tot bagat eu pe aditivi care curata injectoarele... curatarea asta numai cu mana se poate face. Spuneti-mi ce-mi recomandati sa fac urmatorul pas? Ideea mea este sa scot rezervorul, dar mai intai pompa de alimantare si sa le curat bine. Cum sa o scot afara? Sau nu neaparat pompa, dar pornind de la injectoare, vreau sa scot toate elementele de filtrare sa le curat. This post has been edited by adi_sav: 17 Nov 2006, 08:57 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#87
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Pana la urma ... care bujii sunt cele mai bune ?
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
luciank |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Cred ca s-au prostit de tot si astia care fabrica bujii. Nestiind cati km. avea masina cu bujiile vechi, am zis sa le schimb preventiv. Am cumparat un set de bujii noi, de origine cica, in cutii din acelea albastre, le-am schimbat si....
![]() |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#89
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Eu cred ca trebuie sa te duci cu ele inapoi si sa-i dai in cap vanzatorului cu ele
![]() Bine ... inainte sa te duci cu ele inapoi , incearca iar sa le pui sa vezi daca fac tot asa ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#90
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu le-am schimbat ieri pe cele vechi cu unele tot de origine. Si motorul merge putin mai bine, pentru ca nici inainte nu mergea rau..
![]() E posibil sa fi avut ceva defecte de fabricatie ale tale. Daca mai ai bonul fiscal si mai incerci o data cu bujiile noi si tot nu merg, te duci la service autorizat si ei iti dau altele noi. Piesele de origine trebuiesc montate in service autorizat pentru a beneficia de garantie. (asa zice Dacia , nu eu). |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 15:30 |