soc electrostatic
![]() ![]() ![]() |
soc electrostatic
DAVIDK |
![]() ![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|||
danchitu86 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru cu BRB Group: Members Posts: 199 Joined: 24 September 05 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 26 Jan 2006, 22:30) Da cat ai purtat hainele alea de ai prins si cald si ger? ![]() Acu serios, poate v-ati "tras" niste ismene sau vreo flanela pe dedesupt. Si vedeti ca si bocancii au talpa de cauciuc mult mai groasa decat a adidasilor. SI eu patesc de cand am bocanci si flanela. Clar, e de la bocancii uscati. ![]() |
--------------------
Logan 1.4 MPI
Albastru Marin
2005 Laureate People's problem is not that they are mortal, but that they are suddenly mortal...
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
vioelectric |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
salut. am si eu o parere despre cheie ,daca se pune contactul si telefonul este in mana cu care invarti cheia iar telefonul este in emisie receptie in acel moment se poate pierde codarea prin urmarre trebuie mers la tester clip si invatate din nou cheile iar in ceea ce priveste incarcarea statica eu zic ca se face prin frecarea aerului de masina si asta doar cand aerul este foarte uscat ,dar nu ar trebui sa fie aceasta incarcare statica daca fabricantii de cauciucuri ar respecta intotdeauna continutul de grafit .deci in acest sens exista in comert acele cureluse (paratraznet) care se leaga de bara de protectie lasand curentul la sol si nu facand caderrea la pamant prin sofer. deci in concluzie atunci cand umezeala este mare sau ploua nu o sa fiti niciodata curentati si acest fenomen nu are legatura cu instalatia masinii (adica fire de masa sau fire aiurea)
|
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
DragosP |
![]()
Post
#35
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#36
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Lasa-l pe Bibi ca e baiat bun. Dar un punct sau un enter nu strica de loc in postul ala.
Treaba e ca eu am adidasi cu talpa de cauciuc (eu si restul romanilor), talpa care e izolanta. Deci cum se poate impamanta sarcina prin mine?! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#37
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vioelectric @ 28 Jan 2006, 00:32) salut. am si eu o parere despre cheie ,daca se pune contactul si telefonul este in mana cu care invarti cheia iar telefonul este in emisie receptie in acel moment se poate pierde codarea prin urmarre trebuie mers la tester clip si invatate din nou cheile Ma scuzi ca intreb: La ce masina te referi cand zici de "invatate din nou cheile"? La DSN cumva? QUOTE(vioelectric @ 28 Jan 2006, 00:32) incarcarea statica eu zic ca se face prin frecarea aerului de masina si asta doar cand aerul este foarte uscat ,dar nu ar trebui sa fie aceasta incarcare statica Sa inteleg ca daca scot mana pe fereastra afara iarna, cand e aerul f. uscat, ma incarc static de la frecarea cu aerul? Ca eu nu am observat acest lucru pana acum. Si nu prea tin minte sa fi vazut prin cartile de fizica ideea ca frecarea cu aerul duce la incarcare electrostatica...Si acum mai am o intrebare: am fost sa cumpar niste gresie, si ma curentam cand puneam mana pe stativele metalice. Deci puneam mana pe asta din stanga, ma curentam, puneam mana pe ala din dreapta, iarasi ma curentam. Deci in fraza nu intervine nici o masina, ci doar mersul pe jos. Sa inteleg ca este de la frecarea cu aerul? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Treaba cu frecarea cu aerul e valabila la masinile de curse. Cand intra una la boxe pentru realimentare , atinge o banda metalica lipita de sfalt pentru a se descarca de sarcina.
Sarcina electrostatica acumulata prin frecarea cu aerul a dus la catastrofa lui Hindenburg. Dar un drum de 5 minute cu masina prin oras la max 50 km/h nu cred ca poate duce la o sarcina electrostatica prea mare pe masina. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vioelectric |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 28 Jan 2006, 14:54) Lasa-l pe Bibi ca e baiat bun. Dar un punct sau un enter nu strica de loc in postul ala. Treaba e ca eu am adidasi cu talpa de cauciuc (eu si restul romanilor), talpa care e izolanta. Deci cum se poate impamanta sarcina prin mine?! Da merci pt sustinere ![]() ![]() |
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
vioelectric |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
Ma scuzi ca intreb: La ce masina te referi cand zici de "invatate din nou cheile"? La DSN cumva? M-am referit la procedura de a memora codul cheii din nou de catre UCE DECODOR care la randul sau citeste prin bobina de citire de pe contact cipul cheii ,apoi compara informatia si o trimite la calc de motor autorizand sau nu pornirea . La o asemenea situatie se schimba uce decodor cu unul "virgin" care va invata automat codul antidemaraj din calc. de motor (ala ramane neschimbat) astfel nefiind nevoie de mers la tester clip .Uce decodor care a memorat odata codul antidemaraj nu se mai poate inlocui sau schimba . Daca cineva pateste asa ceva poate sa ajunga acasa asa:pune contact si in timpul cat invarte demaroru (nu se lasa cheia decat dupa pornire) se tine apasat pe butonul inchidere usi si in 60% din cazuri masina porneste din nou sau mai este o metoda de a "scrie "informatia in epromul calc. de motor in asa fel sa fie indiferent daca primeste codul sau nu de la uce decodor Si nu prea tin minte sa fi vazut prin cartile de fizica ideea ca frecarea cu aerul duce la incarcare electrostatica... ce auziti de la mine nu o sa gasiti prea repede prin cartile de fizica. Si acum mai am o intrebare: am fost sa cumpar niste gresie, si ma curentam cand puneam mana pe stativele metalice. Deci puneam mana pe asta din stanga, ma curentam, puneam mana pe ala din dreapta, iarasi ma curentam. conteaza cu ce tip de imbracaminte ati fost imbracat si asta fara gluma. si da, ma ocup in special la toata gama audi -vw cu imobilizare de tip immo 2 si 3 + km electronici(reset) printre altele... am incercat sa va raspund frumos pt. ca sunteti moderator daca cineva dintre membri facea misto de mine nici nu i-as fi spus nimic. |
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
DragosP |
![]()
Post
#41
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
vioelectric |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
QUOTE(DragosP @ 28 Jan 2006, 12:13) Să moară Bibi dacă nu eram sigur că începând de prin clasa a 2-a tovarășa mea învățătoare ne-a învățat semnele de punctuație: ce sunt și ce vrea ele. MĂ DOR OCHII ! Te rog să te uiți unde este ortografia brici .Eu sunt meseriaș in domeniu auto și nu mi-a plăcut niciodată limba română (deși mai am două școli pe lângă liceu). Acum e bine? ![]() ![]() This post has been edited by vioelectric: 29 Jan 2006, 18:20 |
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
DragosP |
![]()
Post
#43
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
În primul rând mă uit la mine și după aceea fac tot posibilul să atrag atenția și altora. Nu ești român? Atunci e de înțeles. Adică? Școlile sunt în vecinătarea liceului sau ți s-au retrocedat împreună cu liceul? Fii mai explicit te rog!
Eu nu zic că nu contează conținutul, da' măcar să fie inteligibil... Părerea mea ... Iar în ceea ce privește "meseria", eu aș lăsa-o mai moale, nu de alta: ce-are bendixu' cu scârțâitul curelelor după cum ai spus aici ? |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
vioelectric |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
corect .eu am inteles ca in timp ce porneste
![]() |
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
klaus |
![]()
Post
#45
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Este binevenita precizarea, ca nu se reinvata cheile, ci SE INLOCUIESTE UCE decodor... Este o diferenta de nuanta si mai ales de ... bani. La dacii se pot reinvata cheile in cazul UCH-ului (de la solenza mpi la deal).
Sa nu ramana alti user cu impresii gresite. 2. In continuare eu am indoieli mari ca la masinile obisnuite (deci din tabla, nu din materiale plastice/fibre de sticla/fibre de carbon), prin frecarea lor cu aerul, se incarca masina electrostatic si se descarca prin pasager, in pamant. Eu in continuare traiesc cu impresia ca incarcarea electrostatica se efectueaza asupra subiectului om, si nicidecum asupra subiectului masina. Omul se incarca electrostatic prin frecarea materialelor care predispun la asa ceva (pe care le poarta sau le utilizeaza ca si invelitoare la scaun), si capata alt potential electric decat masina. Sa fim rezonabili totusi... In cazul masinilor despre care vorbim nu frecarea cu aerul datorata deplasarii incarca electrostatic. Ca va fac o demonstratie cu motorul pornit, masina stand pe loc, cu fosgaiala grupa mare prin masina (aplecat, miscat etc), oprit motorul si cand ma dau jos tot descarcare electrostatica se intampla. Daca si aia e de de la frecarea cu aerul, atunci inseamna ca eu nu am capactitate suficienta de intelegere pe unde s-a miscat aerul... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vioelectric |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
Sincer am 15 ani de munca in service si aproape in fiecare zi ,am prins macar o dacia la lucru si sa stii ca de aia am zis cu manualele de fizica asa pt ca este ceva ce sfideaza aceste legi .Adica nici eu nu inteleg exact ce se intampla,in schimb daca se pune aceea curelusa (paratraznet) pe bara de protectie, nu o sa mai fiti niciodata curentati indiferent de haine sau mediu. daca are cineva o explicatie mai buna este binevenita.Toti avem cate ceva de invatat
![]() This post has been edited by vioelectric: 30 Jan 2006, 23:10 |
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa zici in 2006 ca ai descoperit ceva ce sfideaza cartile de fizica din liceu... e o realizare. Si daca omu isi mai pune la Dacie si ornamente nichelate, SIGUR nu se mai electrizeaza nici blana de pisica.
![]() Vioelectric, nu te supara, dar nu este violata nici o lege a fizicii... "Eu in continuare traiesc cu impresia ca incarcarea electrostatica se efectueaza asupra subiectului om, si nicidecum asupra subiectului masina." Klaus, aici e si o chestie de relativitate: se incarca OMUL electrostatic cu sarcini de un anume semn, iar masina (sau canapeaua, mocheta de la birou, etc) cu sarcina de pol opus. Sunt sigur ca ai intuit caracterul dual al manifestarilor electrostatice. ![]() This post has been edited by DAVIDK: 30 Jan 2006, 23:27 |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#48
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai pus puctul pe i.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vioelectric |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 5 January 06 ![]() |
Vioelectric, nu te supara, dar nu este violata nici o lege a fizicii... Nu ma supar, ci din contra e un raspuns mai logic ca al meu si de aia e forum pt. un schimb de idei. |
--------------------
vw
passat 3
- MM-05-ATJ
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As mai mentiona, pentru cei care stiu fizica, faptul ca metalul (deci tabla masinii) nu este dielectric...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#51
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da , dar daca e masina de competitie are caroserie din carbon invelit in rasina care e dielectrica. Acolo sigur se incarca , dar la cele de strada nu stiu (dupa ce s-a spus aici probabil ca nu).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
moshulik |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Situatia sta cam asa si nu contrazice legile fizicii :
Avem doua obiecte - masina si omul. Atat omul, cat si masina, joaca in cazul de fata rolul de condensator. Un condensator are doua placi (conductori) separate de un dielectric. Cu cat suprafata celor doua placi este mai mare, cu atat capacitatea de stocare a sarcinii electrice a condensatorului este mai mare. Cu cat dielectricul are capacitate de izolare mai mare (este mai gros, este dintr-un material cu proprietati de izolare mai bune), cu atat tensiunea la care se poate stoca sarcina electrica este mai mare. Revenind la cazul nostru - cauza principala de energie electrostatica este frecarea omului pe scaunul masinii (aici conteaza foarte mult materialul din care e facuta imbracamintea respectiv husa scaunului). In orice caz, sa zicem ca omul capata un potential electric pozitiv fata de masina. Ei bine, sursa de curent electric este asadar contactul omul/scaun. In continuare - sarcina electrica se distribuie in toata masa masinii, deoarece masina/cauciucuri/sol realizeaza un condensator (o placa este masina, dielectricul il reprezinta cauciucurile si "perna de aer" dintre masina si sol, iar a doua placa este solul). Totodata, si omul acumuleaza ceva sarcini electrice, deoarece si omul reprezinta un codensator relativ la pamant. Cat timp omul este in masina, diferenta de potential intre om si masina este relativ constanta si mica. De asemenea, sarcina electrica acumulabila pe om este mult mai mica decat cea ce se acumuleaza pe condensatorul-masina. De aceea, daca atingi obiecte metalice din interiorul masinii, nu apar scantei, se egaleaza potentialul electric intre masina si om, atata tot (care oricum se egaleaza prin talpa adidasilor si prin aerul umed din interiorul masinii). Asadar, pana acum, condensatoarele om/aer/pamant si masina/aer/pamant sunt legate in paralel (daca consideram neglijabila diferenta de potential intre om si masina - atingand obiecte metalice din interior nu se simte nici o scanteie). Condensatorul om are o capacitate mult mai mica decat condensatorul masina. Frecarea om/scaun este o sursa de curent de mica intensitate, dar de tensiune mare, care incarca, incet, dar sigur (prin acumulare) condensatorul masina. Ei bine, in momentul in care cobori din masina, omul isi pierde potentialul electric egal cu al masinii, care il facea "imun" atata timp cat era in interiorul masinii (izolat bine de pamant). Talpa bocancului sau a adidasului este un izolator mult mai slab decat talonul de 5-6cm al anvelopei. Asadar, omul o data coborat din masina ajunge rapid la potentialul ZERO relativ la pamant. Acum totul e simplu. Masina este un mare condensator incarcat, omul este legat la pamant, iar in momentul in care il atinge, se produce descarcarea. Ei bine. teoria asta explica acum urmatoarele evenimente : 1 - daca tii mana pe ceva metalic atunci cand cobori din masina, iti pastrezi acelasi potential electric ca si masina. Condensatorul-masina si condensatorul-om raman legate in paralel si se descarca relativ lent prin rezistenta <talpa pantofului> . 2 - evident daca ai curelusa metalica de la masina catre sol, condensatorul-masina nu se mai incarca in vecii vecilor, sarcina e pusa la pamant imediat, nu se poate acumula. 3 - Daca lasi intai pasagerul sa coboare, nu te mai curenteaza deloc ![]() |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut un documentar pe discovery anii trecuti despre incendiile de din statiile de alimentare. Se pare ca soferitele o patesc mai des. De ce? Cica seteaza pompa sa bage benzina si dupa aia intra in masina la loc. Cand e gata, iese tanti electrizata si cand atinge busonul sau manerul pompei... POC.
Deci, cea mai buna masina e... trenul ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 3 Feb 2006, 00:42) Se pare ca soferitele o patesc mai des. De ce? Cica seteaza pompa sa bage benzina si dupa aia intra in masina la loc. Am vazut un film cu un astfel de caz. SCARY!!! De atunci pipai masina inainte de a apropia mana de buson. Vioelectric: "curentul static este..." ![]() Termenul de "curent" inseamna migrarea unor sarcini electrice dintr-un loc in altul. NU poate fi STATIC. einstein: "Minusul bateriei nu insemana -6V? Sau e plusul +12 si masa 0? Asta nu am inteles eu! " Nu conteaza, potentialul electric absolut nu are semnificatie fizica. Nu poti spune ca un punct are potentialul x, doar in relatie cu alt punct pe care il consideri de potential 0. Adica conteaza doar diferenta de potential = tensiunea electrica. Poti spune ca un pol al bateriei are -6V si celalat +6, sau ca unul are 1000V si celalalt 1012V Conteaza diferenta. Mai departe, cum nici un pol nici altul nu e pamantat, cele doua pot avea orice potential, atata timp cat diferenta lor e 12V (pamantul se considera in general punctul de potential 0). In plus, acei 6V nu reprezinta nimic ce ai putea simti prin piele. Rezistenta pielii omului e de ordinul nx100kOhm, deci din 6V ar putea rezulta zeci de microA. Incarcarea electrostatica ajunge la zeci sau sute de KV, deci rezulta curenti semnificativi. Ar fi chiar letali daca n-ar fi de scurta durata. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
@IsNa:
Curent static: chestie de exprimare, de stil. Se vorbeste de putere/curent electrodinamic si putere/curent de magnetizare/incarcare. Sa te vad cum o defalchezi pe asta ! Si by the way: curentul electric nu inseamna deplasarea purtatorilor de sarcina ! Acesta este un efect al campului electromagnetic. @moshulick: Super explicatia. Un singur comentariu: este cu mult mai simplu sa ne imaginam omul ca fiind un simplu conductor, iar masina condensator. @Klaus: Omul se fosgaie prin masina, incarcand-o electrostatic. Cat timp se afla in masina, are acelasi potential cu al masinii. Sarcinile se distribuie rapid in masina - mai ales prin metal. Cand te dai jos esti conductor pus la pamant. Observatie generala: tapiteria din piele este mai putin susceptibila la a ceda purtatori de sarcina => nu se prea incarca. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
QUOTE(moshulik @ 2 Feb 2006, 12:32) Situatia sta cam asa si nu contrazice legile fizicii : .. Mie mi se pare ca te complici putin ![]() Eu zic ca treaba e ceva mai simpla: de la frecatul pe scaun, hainele se incarca cu un tip de sarcini iar tapiteria scaunului cu sarcini de tip opus, sarcini localizate la suprafata de contact. Cat timp stai pe scaun (sau doar il atingi), sarcinile respective (egale ca numar) "se anuleaza" reciproc si de aia nu te curentezi cand pui mana pe altceva din masina. Cand te dai jos din masina, sarcinile "se separa" si se formeaza un condensator ale carui armaturi sunt hainele tale si tapiteria masinii (care raman incarcate fiecare cu sarcina ei), cu dielectricul aerul dintre tine si masina si cu terminale tu si caroseria masinii. Atingerea caroseriei masinii cu mana echivaleaza cu scurtcircuitarea bornelor condensatorului => arc electric intre mana si caroserie putin inainte de contact (daca nu ma crezi scurtcircuiteaza bornele bateriei cu o sarma ![]() |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#57
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
QUOTE(Smeagol @ 3 Feb 2006, 14:19) curentul electric nu inseamna deplasarea purtatorilor de sarcina ! Acesta este un efect al campului electromagnetic. Curentul electric este numele mai scurt sub care mai e cunoscut unul din fenomenele care se intampla din cand in cand prin sarme: deplasarea purtatorilor de sarcina. Cat despre "al cui efect e el", depinde tare mult unde cauti curentul electric ![]() Daca te uiti la iesirea unui generator de la Portile de Fier si zici ca ala e curent electric, atunci ai dreptare, e efect al campului electromagnetic (da' tot de electronii plimbareti e dat). Daca, in schimb, te uiti prin sarmele dintr-o masina cu motorul oprit, s-ar putea sa ai o surpriza: nici un fel de camp electromagnetic (exceptandu-l pe cel din boxe, daca-i radioul pornit) si totusi o gramada de curent electric presupunand, desigur, ca statia volumul e dat la maxim. Daca mai ai si un amplif bengos si boxe si sabufar pe masura, o sa constati si ca bateria nu-i "sac fara fund" . ![]() |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
@Liviu_M:
...Miscarea purtatorilor de sarcina ... ![]() Promit sa fiu de acord cu tine daca-mi raspunzi la intrebarea: - care este viteza purtatorilor de sarcina si care este viteza curentului electric ? |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
QUOTE(Smeagol @ 3 Feb 2006, 17:24) @Liviu_M: ...Miscarea purtatorilor de sarcina ... Fault! Mi-ai scos cuvintele din context (si le-ai si schimbat putin, sa dea mai bine pentru tine). Poti sa-mi ataci lenea: in ideea sustinerii celor spuse de IsNa QUOTE Termenul de "curent" inseamna migrarea unor sarcini electrice dintr-un loc in altul am scris pe scurt "numele deplasarii" in loc sa scriu "este o marime care descrie miscarea purtatorilor de sarcina". Deci: curentul electric e o marime care descrie miscarea purtatorilor de sarcina (mai exact cantitatea de purtatori care trec prin portiunea respectiva de circuit in unitatea de timp). N-ai miscare de purtatori, n-ai curent. Esti multumit acum?Hai sa-ti usurez "problema" cu o analogie din domeniul domnului ex-presedinte Ion Iliescu, hidrologia ![]() QUOTE(Smeagol @ 3 Feb 2006, 17:24) Promit sa fiu de acord cu tine daca-mi raspunzi la intrebarea: - care este viteza purtatorilor de sarcina si care este viteza curentului electric ? Vezi ca-s 2 intrebari ![]() 1. viteza purtatorilor de sarcina. Vreau ceva precizari: viteza neta sau viteza de"Agitatie termica" (gen miscare browniana, ca sa pastrez echivalenta cu apa), in metal, in semiconductori sau in electrolitul bateriei? Daca vrei in semiconductori, in semiconductori intrinseci sau dopati? Daca semiconductori dopati, ce concentratie de dopanti si pentru ce tip de purtatori? Si ca sa-ti si raspund cat de cat, in metal viteza aparent e mare (becul se aprinde "instantaneu" deoarece miscarea se transmite prin sarme prin ciocniri intre vecini (ca si cum teava e plina de apa si daca dai drumul la robinet curge instantaneu), da' electronii (ca numai din astia sunt in metal) nu alearga chiar atat de repede (cifre chiar nu stiu). La semiconductori e putin mai complicat (depinde de tip si eventual, polarizari), iar la electrolit habar n-am. Esti cat de cat multumit sau incep sa sap dupa carti? 2. Asa cum poti incerca sa aflii ce viteza au moleculele in apa dar nu poti incerca sa aflii ce viteza are debitul acesteia (cum suna ![]() Eu mai bine de atat nu stiu sa le zic. Daca ai inteles bine, daca nu, problema e destul de bine documentata prin alte parti. |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Mda. In ritmul asta, dupa ce fiecare a "prestat" cu vastele cunostinte de fizica si s-a terminat electrotehnica, in 2 zile o sa ne certam pe greseli de ortografie. Hai ca ne indepartam prea mult de subiect
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 20:07 |