DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> soc electrostatic

DAVIDK
post 26 Jan 2006, 21:30
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(danchitu86 @ 25 Jan 2006, 21:18)
Hainele sunt aceleasi.. probabil ca umiditatea mica...
10x
*



Da cat ai purtat hainele alea de ai prins si cald si ger? laugh.gif
Acu serios, poate v-ati "tras" niste ismene sau vreo flanela pe dedesupt.
Si vedeti ca si bocancii au talpa de cauciuc mult mai groasa decat a adidasilor. SI eu patesc de cand am bocanci si flanela. Clar, e de la bocancii uscati.


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danchitu86
post 27 Jan 2006, 02:38
Post #32


Membru cu BRB


Group: Members
Posts: 199
Joined: 24 September 05
From: Bucharest




QUOTE(DAVIDK @ 26 Jan 2006, 22:30)
Da cat ai purtat hainele alea de ai prins si cald si ger? laugh.gif
Acu serios, poate v-ati "tras" niste ismene sau vreo flanela pe dedesupt.
Si vedeti ca si bocancii au talpa de cauciuc mult mai groasa decat a adidasilor. SI eu patesc de cand am bocanci si flanela. Clar, e de la bocancii uscati.
*



smile.gif Eu parca purtam adidasi.. ma rog... aide sa ne oprim aici ca suntem pe offtopic.


--------------------
Logan 1.4 MPI Albastru Marin 2005 Laureate
People's problem is not that they are mortal, but that they are suddenly mortal...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 27 Jan 2006, 09:04
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(danchitu86 @ 27 Jan 2006, 03:38)
smile.gif Eu parca purtam adidasi.. ma rog... aide sa ne oprim aici ca suntem pe offtopic.
*


dar eu vorbeam serios. De cand am trecut la bocanci, pana si mersul pe mocheta cu ei imi da fiori


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 28 Jan 2006, 00:32
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06




salut. am si eu o parere despre cheie ,daca se pune contactul si telefonul este in mana cu care invarti cheia iar telefonul este in emisie receptie in acel moment se poate pierde codarea prin urmarre trebuie mers la tester clip si invatate din nou cheile iar in ceea ce priveste incarcarea statica eu zic ca se face prin frecarea aerului de masina si asta doar cand aerul este foarte uscat ,dar nu ar trebui sa fie aceasta incarcare statica daca fabricantii de cauciucuri ar respecta intotdeauna continutul de grafit .deci in acest sens exista in comert acele cureluse (paratraznet) care se leaga de bara de protectie lasand curentul la sol si nu facand caderrea la pamant prin sofer. deci in concluzie atunci cand umezeala este mare sau ploua nu o sa fiti niciodata curentati si acest fenomen nu are legatura cu instalatia masinii (adica fire de masa sau fire aiurea)


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 28 Jan 2006, 12:13
Post #35


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(vioelectric @ 28 Jan 2006, 00:32)
*


Să moară Bibi dacă nu eram sigur că începând de prin clasa a 2-a tovarășa mea învățătoare ne-a învățat semnele de punctuație: ce sunt și ce vrea ele. MĂ DOR OCHII !


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 28 Jan 2006, 14:54
Post #36


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Lasa-l pe Bibi ca e baiat bun. Dar un punct sau un enter nu strica de loc in postul ala.
Treaba e ca eu am adidasi cu talpa de cauciuc (eu si restul romanilor), talpa care e izolanta. Deci cum se poate impamanta sarcina prin mine?!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 Jan 2006, 21:30
Post #37


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(vioelectric @ 28 Jan 2006, 00:32)
salut. am si eu o parere despre cheie ,daca se pune contactul si telefonul este in mana cu care invarti cheia iar telefonul este in emisie receptie in acel moment se poate pierde codarea prin urmarre trebuie mers la tester clip si invatate din nou cheile
*

Ma scuzi ca intreb: La ce masina te referi cand zici de "invatate din nou cheile"? La DSN cumva?
QUOTE(vioelectric @ 28 Jan 2006, 00:32)
incarcarea statica eu zic ca se face prin frecarea aerului de masina si asta doar cand aerul este foarte uscat ,dar nu ar trebui sa fie aceasta incarcare statica
Sa inteleg ca daca scot mana pe fereastra afara iarna, cand e aerul f. uscat, ma incarc static de la frecarea cu aerul? Ca eu nu am observat acest lucru pana acum. Si nu prea tin minte sa fi vazut prin cartile de fizica ideea ca frecarea cu aerul duce la incarcare electrostatica...

Si acum mai am o intrebare: am fost sa cumpar niste gresie, si ma curentam cand puneam mana pe stativele metalice. Deci puneam mana pe asta din stanga, ma curentam, puneam mana pe ala din dreapta, iarasi ma curentam. Deci in fraza nu intervine nici o masina, ci doar mersul pe jos. Sa inteleg ca este de la frecarea cu aerul?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 28 Jan 2006, 22:13
Post #38


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Treaba cu frecarea cu aerul e valabila la masinile de curse. Cand intra una la boxe pentru realimentare , atinge o banda metalica lipita de sfalt pentru a se descarca de sarcina.
Sarcina electrostatica acumulata prin frecarea cu aerul a dus la catastrofa lui Hindenburg. Dar un drum de 5 minute cu masina prin oras la max 50 km/h nu cred ca poate duce la o sarcina electrostatica prea mare pe masina.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 29 Jan 2006, 16:24
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06




QUOTE(einstein1984 @ 28 Jan 2006, 14:54)
Lasa-l pe Bibi ca e baiat bun. Dar un punct sau un enter nu strica de loc in postul ala.
  Treaba e ca eu am adidasi cu talpa de cauciuc (eu si restul romanilor), talpa care e izolanta. Deci cum se poate impamanta sarcina prin mine?!
*



Da merci pt sustinere smile.gif ,chestia e ca ,curentul static este de la 20000 volti in sus (avem noroc ca nu are si amperaj biggrin.gif ) si nu stiu daca a reusit cineva sa masoare dar eu zic ca este pest 50kv si in cazul asta trebuie talpa de vreo 10cm.


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 29 Jan 2006, 17:50
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06





Ma scuzi ca intreb: La ce masina te referi cand zici de "invatate din nou cheile"? La DSN cumva?

M-am referit la procedura de a memora codul cheii din nou de catre UCE DECODOR care la randul sau citeste prin bobina de citire de pe contact cipul cheii ,apoi compara informatia si o trimite la calc de motor autorizand sau nu pornirea . La o asemenea situatie se schimba uce decodor cu unul "virgin" care va invata automat codul antidemaraj din calc. de motor (ala ramane neschimbat) astfel nefiind nevoie de mers la tester clip .Uce decodor care a memorat odata codul antidemaraj nu se mai poate inlocui sau schimba .
Daca cineva pateste asa ceva poate sa ajunga acasa asa:pune contact si in timpul cat invarte demaroru (nu se lasa cheia decat dupa pornire) se tine apasat pe butonul inchidere usi si in 60% din cazuri masina porneste din nou sau mai este o metoda de a "scrie "informatia in epromul calc. de motor in asa fel sa fie indiferent daca primeste codul sau nu de la uce decodor

Si nu prea tin minte sa fi vazut prin cartile de fizica ideea ca frecarea cu aerul duce la incarcare electrostatica...

ce auziti de la mine nu o sa gasiti prea repede prin cartile de fizica.


Si acum mai am o intrebare: am fost sa cumpar niste gresie, si ma curentam cand puneam mana pe stativele metalice. Deci puneam mana pe asta din stanga, ma curentam, puneam mana pe ala din dreapta, iarasi ma curentam.

conteaza cu ce tip de imbracaminte ati fost imbracat si asta fara gluma.

si da, ma ocup in special la toata gama audi -vw cu imobilizare de tip immo 2 si 3 + km electronici(reset) printre altele...

am incercat sa va raspund frumos pt. ca sunteti moderator daca cineva dintre membri facea misto de mine nici nu i-as fi spus nimic.


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 29 Jan 2006, 18:03
Post #41


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(vioelectric @ 29 Jan 2006, 17:50)
*


Ești genial ursuleee!

This post has been edited by DragosP: 29 Jan 2006, 19:38


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 29 Jan 2006, 18:08
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06




QUOTE(DragosP @ 28 Jan 2006, 12:13)
Să moară Bibi dacă nu eram sigur că începând de prin clasa a 2-a tovarășa mea învățătoare ne-a învățat semnele de punctuație: ce sunt și ce vrea ele. MĂ DOR OCHII !
*



Te rog să te uiți unde este ortografia brici .Eu sunt meseriaș in domeniu auto și nu mi-a plăcut niciodată limba română (deși mai am două școli pe lângă liceu). Acum e bine? laugh.gif Mă descurc și fără tovarășa învățătoare ? mai sus lipseau ceva virgule biggrin.gif Contează conținutul cred eu...

This post has been edited by vioelectric: 29 Jan 2006, 18:20


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 29 Jan 2006, 19:46
Post #43


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




În primul rând mă uit la mine și după aceea fac tot posibilul să atrag atenția și altora. Nu ești român? Atunci e de înțeles. Adică? Școlile sunt în vecinătarea liceului sau ți s-au retrocedat împreună cu liceul? Fii mai explicit te rog!
Eu nu zic că nu contează conținutul, da' măcar să fie inteligibil... Părerea mea ™...

Iar în ceea ce privește "meseria", eu aș lăsa-o mai moale, nu de alta: ce-are bendixu' cu scârțâitul curelelor după cum ai spus aici ?


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 29 Jan 2006, 21:02
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06




corect .eu am inteles ca in timp ce porneste sad.gif scuze


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Jan 2006, 00:23
Post #45


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Este binevenita precizarea, ca nu se reinvata cheile, ci SE INLOCUIESTE UCE decodor... Este o diferenta de nuanta si mai ales de ... bani. La dacii se pot reinvata cheile in cazul UCH-ului (de la solenza mpi la deal).
Sa nu ramana alti user cu impresii gresite.

2. In continuare eu am indoieli mari ca la masinile obisnuite (deci din tabla, nu din materiale plastice/fibre de sticla/fibre de carbon), prin frecarea lor cu aerul, se incarca masina electrostatic si se descarca prin pasager, in pamant.
Eu in continuare traiesc cu impresia ca incarcarea electrostatica se efectueaza asupra subiectului om, si nicidecum asupra subiectului masina.
Omul se incarca electrostatic prin frecarea materialelor care predispun la asa ceva (pe care le poarta sau le utilizeaza ca si invelitoare la scaun), si capata alt potential electric decat masina.

Sa fim rezonabili totusi... In cazul masinilor despre care vorbim nu frecarea cu aerul datorata deplasarii incarca electrostatic.
Ca va fac o demonstratie cu motorul pornit, masina stand pe loc, cu fosgaiala grupa mare prin masina (aplecat, miscat etc), oprit motorul si cand ma dau jos tot descarcare electrostatica se intampla.
Daca si aia e de de la frecarea cu aerul, atunci inseamna ca eu nu am capactitate suficienta de intelegere pe unde s-a miscat aerul...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 30 Jan 2006, 23:04
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06




Sincer am 15 ani de munca in service si aproape in fiecare zi ,am prins macar o dacia la lucru si sa stii ca de aia am zis cu manualele de fizica asa pt ca este ceva ce sfideaza aceste legi .Adica nici eu nu inteleg exact ce se intampla,in schimb daca se pune aceea curelusa (paratraznet) pe bara de protectie, nu o sa mai fiti niciodata curentati indiferent de haine sau mediu. daca are cineva o explicatie mai buna este binevenita.Toti avem cate ceva de invatat smile.gif

This post has been edited by vioelectric: 30 Jan 2006, 23:10


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 30 Jan 2006, 23:17
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Sa zici in 2006 ca ai descoperit ceva ce sfideaza cartile de fizica din liceu... e o realizare. Si daca omu isi mai pune la Dacie si ornamente nichelate, SIGUR nu se mai electrizeaza nici blana de pisica. rolleyes.gif
Vioelectric, nu te supara, dar nu este violata nici o lege a fizicii...

"Eu in continuare traiesc cu impresia ca incarcarea electrostatica se efectueaza asupra subiectului om, si nicidecum asupra subiectului masina."
Klaus, aici e si o chestie de relativitate: se incarca OMUL electrostatic cu sarcini de un anume semn, iar masina (sau canapeaua, mocheta de la birou, etc) cu sarcina de pol opus. Sunt sigur ca ai intuit caracterul dual al manifestarilor electrostatice. wink.gif

This post has been edited by DAVIDK: 30 Jan 2006, 23:27


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 31 Jan 2006, 13:05
Post #48


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ai pus puctul pe i.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vioelectric
post 1 Feb 2006, 21:34
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 5 January 06





Vioelectric, nu te supara, dar nu este violata nici o lege a fizicii...

Nu ma supar, ci din contra e un raspuns mai logic ca al meu si de aia e forum pt. un schimb de idei.


--------------------
vw passat 3 - MM-05-ATJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Feb 2006, 23:25
Post #50


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




As mai mentiona, pentru cei care stiu fizica, faptul ca metalul (deci tabla masinii) nu este dielectric...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 2 Feb 2006, 12:00
Post #51


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da , dar daca e masina de competitie are caroserie din carbon invelit in rasina care e dielectrica. Acolo sigur se incarca , dar la cele de strada nu stiu (dupa ce s-a spus aici probabil ca nu).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 2 Feb 2006, 12:32
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Situatia sta cam asa si nu contrazice legile fizicii :

Avem doua obiecte - masina si omul.
Atat omul, cat si masina, joaca in cazul de fata rolul de condensator. Un condensator are doua placi (conductori) separate de un dielectric. Cu cat suprafata celor doua placi este mai mare, cu atat capacitatea de stocare a sarcinii electrice a condensatorului este mai mare. Cu cat dielectricul are capacitate de izolare mai mare (este mai gros, este dintr-un material cu proprietati de izolare mai bune), cu atat tensiunea la care se poate stoca sarcina electrica este mai mare.

Revenind la cazul nostru - cauza principala de energie electrostatica este frecarea omului pe scaunul masinii (aici conteaza foarte mult materialul din care e facuta imbracamintea respectiv husa scaunului). In orice caz, sa zicem ca omul capata un potential electric pozitiv fata de masina. Ei bine, sursa de curent electric este asadar contactul omul/scaun. In continuare - sarcina electrica se distribuie in toata masa masinii, deoarece masina/cauciucuri/sol realizeaza un condensator (o placa este masina, dielectricul il reprezinta cauciucurile si "perna de aer" dintre masina si sol, iar a doua placa este solul).

Totodata, si omul acumuleaza ceva sarcini electrice, deoarece si omul reprezinta un codensator relativ la pamant. Cat timp omul este in masina, diferenta de potential intre om si masina este relativ constanta si mica. De asemenea, sarcina electrica acumulabila pe om este mult mai mica decat cea ce se acumuleaza pe condensatorul-masina. De aceea, daca atingi obiecte metalice din interiorul masinii, nu apar scantei, se egaleaza potentialul electric intre masina si om, atata tot (care oricum se egaleaza prin talpa adidasilor si prin aerul umed din interiorul masinii).

Asadar, pana acum, condensatoarele om/aer/pamant si masina/aer/pamant sunt legate in paralel (daca consideram neglijabila diferenta de potential intre om si masina - atingand obiecte metalice din interior nu se simte nici o scanteie). Condensatorul om are o capacitate mult mai mica decat condensatorul masina. Frecarea om/scaun este o sursa de curent de mica intensitate, dar de tensiune mare, care incarca, incet, dar sigur (prin acumulare) condensatorul masina.

Ei bine, in momentul in care cobori din masina, omul isi pierde potentialul electric egal cu al masinii, care il facea "imun" atata timp cat era in interiorul masinii (izolat bine de pamant). Talpa bocancului sau a adidasului este un izolator mult mai slab decat talonul de 5-6cm al anvelopei. Asadar, omul o data coborat din masina ajunge rapid la potentialul ZERO relativ la pamant. Acum totul e simplu. Masina este un mare condensator incarcat, omul este legat la pamant, iar in momentul in care il atinge, se produce descarcarea.

Ei bine. teoria asta explica acum urmatoarele evenimente :
1 - daca tii mana pe ceva metalic atunci cand cobori din masina, iti pastrezi acelasi potential electric ca si masina. Condensatorul-masina si condensatorul-om raman legate in paralel si se descarca relativ lent prin rezistenta <talpa pantofului> .

2 - evident daca ai curelusa metalica de la masina catre sol, condensatorul-masina nu se mai incarca in vecii vecilor, sarcina e pusa la pamant imediat, nu se poate acumula.


3 - Daca lasi intai pasagerul sa coboare, nu te mai curenteaza deloc smile.gif)))))) .


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. 2003 - b-etc-etc
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 2 Feb 2006, 22:42
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Am vazut un documentar pe discovery anii trecuti despre incendiile de din statiile de alimentare. Se pare ca soferitele o patesc mai des. De ce? Cica seteaza pompa sa bage benzina si dupa aia intra in masina la loc. Cand e gata, iese tanti electrizata si cand atinge busonul sau manerul pompei... POC.
Deci, cea mai buna masina e... trenul blush.gif ca are roti condutoare


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 3 Feb 2006, 13:39
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(DAVIDK @ 3 Feb 2006, 00:42)
Se pare ca soferitele o patesc mai des. De ce? Cica seteaza pompa sa bage benzina si dupa aia intra in masina la loc.
*



Am vazut un film cu un astfel de caz. SCARY!!!
De atunci pipai masina inainte de a apropia mana de buson.

Vioelectric: "curentul static este..." wacko.gif
Termenul de "curent" inseamna migrarea unor sarcini electrice dintr-un loc in altul. NU poate fi STATIC.

einstein: "Minusul bateriei nu insemana -6V? Sau e plusul +12 si masa 0? Asta nu am inteles eu! "
Nu conteaza, potentialul electric absolut nu are semnificatie fizica. Nu poti spune ca un punct are potentialul x, doar in relatie cu alt punct pe care il consideri de potential 0. Adica conteaza doar diferenta de potential = tensiunea electrica. Poti spune ca un pol al bateriei are -6V si celalat +6, sau ca unul are 1000V si celalalt 1012V Conteaza diferenta.
Mai departe, cum nici un pol nici altul nu e pamantat, cele doua pot avea orice potential, atata timp cat diferenta lor e 12V (pamantul se considera in general punctul de potential 0).
In plus, acei 6V nu reprezinta nimic ce ai putea simti prin piele. Rezistenta pielii omului e de ordinul nx100kOhm, deci din 6V ar putea rezulta zeci de microA.

Incarcarea electrostatica ajunge la zeci sau sute de KV, deci rezulta curenti semnificativi. Ar fi chiar letali daca n-ar fi de scurta durata.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 3 Feb 2006, 14:19
Post #55


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




@IsNa:
Curent static: chestie de exprimare, de stil. Se vorbeste de putere/curent electrodinamic si putere/curent de magnetizare/incarcare. Sa te vad cum o defalchezi pe asta ! Si by the way: curentul electric nu inseamna deplasarea purtatorilor de sarcina ! Acesta este un efect al campului electromagnetic.

@moshulick:
Super explicatia. Un singur comentariu: este cu mult mai simplu sa ne imaginam omul ca fiind un simplu conductor, iar masina condensator.

@Klaus:
Omul se fosgaie prin masina, incarcand-o electrostatic. Cat timp se afla in masina, are acelasi potential cu al masinii. Sarcinile se distribuie rapid in masina - mai ales prin metal. Cand te dai jos esti conductor pus la pamant.

Observatie generala: tapiteria din piele este mai putin susceptibila la a ceda purtatori de sarcina => nu se prea incarca.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 3 Feb 2006, 16:57
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




QUOTE(moshulik @ 2 Feb 2006, 12:32)
Situatia sta cam asa si nu contrazice legile fizicii : ..


Mie mi se pare ca te complici putin smile.gif.
Eu zic ca treaba e ceva mai simpla: de la frecatul pe scaun, hainele se incarca cu un tip de sarcini iar tapiteria scaunului cu sarcini de tip opus, sarcini localizate la suprafata de contact. Cat timp stai pe scaun (sau doar il atingi), sarcinile respective (egale ca numar) "se anuleaza" reciproc si de aia nu te curentezi cand pui mana pe altceva din masina.
Cand te dai jos din masina, sarcinile "se separa" si se formeaza un condensator ale carui armaturi sunt hainele tale si tapiteria masinii (care raman incarcate fiecare cu sarcina ei), cu dielectricul aerul dintre tine si masina si cu terminale tu si caroseria masinii.
Atingerea caroseriei masinii cu mana echivaleaza cu scurtcircuitarea bornelor condensatorului => arc electric intre mana si caroserie putin inainte de contact (daca nu ma crezi scurtcircuiteaza bornele bateriei cu o sarma icon_mrgreen.gif ).


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 3 Feb 2006, 17:18
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




QUOTE(Smeagol @ 3 Feb 2006, 14:19)
curentul electric nu inseamna deplasarea purtatorilor de sarcina ! Acesta este un efect al campului electromagnetic.


Curentul electric este numele mai scurt sub care mai e cunoscut unul din fenomenele care se intampla din cand in cand prin sarme: deplasarea purtatorilor de sarcina.
Cat despre "al cui efect e el", depinde tare mult unde cauti curentul electric smile.gif.
Daca te uiti la iesirea unui generator de la Portile de Fier si zici ca ala e curent electric, atunci ai dreptare, e efect al campului electromagnetic (da' tot de electronii plimbareti e dat).
Daca, in schimb, te uiti prin sarmele dintr-o masina cu motorul oprit, s-ar putea sa ai o surpriza: nici un fel de camp electromagnetic (exceptandu-l pe cel din boxe, daca-i radioul pornit) si totusi o gramada de curent electric presupunand, desigur, ca statia volumul e dat la maxim. Daca mai ai si un amplif bengos si boxe si sabufar pe masura, o sa constati si ca bateria nu-i "sac fara fund" . icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 3 Feb 2006, 17:24
Post #58


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




@Liviu_M:
...Miscarea purtatorilor de sarcina ...
post-336-1110552475.gif
Promit sa fiu de acord cu tine daca-mi raspunzi la intrebarea:
- care este viteza purtatorilor de sarcina si care este viteza curentului electric ?


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 3 Feb 2006, 18:30
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




QUOTE(Smeagol @ 3 Feb 2006, 17:24)
@Liviu_M:
...Miscarea purtatorilor de sarcina ...


Fault! Mi-ai scos cuvintele din context (si le-ai si schimbat putin, sa dea mai bine pentru tine).
Poti sa-mi ataci lenea: in ideea sustinerii celor spuse de IsNa
QUOTE
Termenul de "curent" inseamna migrarea unor sarcini electrice dintr-un loc in altul
am scris pe scurt "numele deplasarii" in loc sa scriu "este o marime care descrie miscarea purtatorilor de sarcina". Deci: curentul electric e o marime care descrie miscarea purtatorilor de sarcina (mai exact cantitatea de purtatori care trec prin portiunea respectiva de circuit in unitatea de timp). N-ai miscare de purtatori, n-ai curent. Esti multumit acum?
Hai sa-ti usurez "problema" cu o analogie din domeniul domnului ex-presedinte Ion Iliescu, hidrologia smile.gif (daca insisti incerc si cu Miluta) si anume cu curgerea apei printr-o teava: purtatorii sunt moleculelor de apa, iar curentul e echivalentul debitului. Nu se misca molecula/purtatorii, nu ai debit/curent, nu bei apa/nu se aprinde computeru' si nu-mi poti citi mesaju'. Nu ai diferenta de nivel intre intrare si iesire sau pompa care sa-ti impinga apa la deal, n-ai debit. N-ai diferenta de potential electric (tensiune) la capetele sarmei sau sursa de curent, nu "curge" curent prin sarma. A-nceput sa se lumineze?

QUOTE(Smeagol @ 3 Feb 2006, 17:24)
Promit sa fiu de acord cu tine daca-mi raspunzi la intrebarea:
- care este viteza purtatorilor de sarcina si care este viteza curentului electric ?

Vezi ca-s 2 intrebari smile.gif:
1. viteza purtatorilor de sarcina.
Vreau ceva precizari: viteza neta sau viteza de"Agitatie termica" (gen miscare browniana, ca sa pastrez echivalenta cu apa), in metal, in semiconductori sau in electrolitul bateriei? Daca vrei in semiconductori, in semiconductori intrinseci sau dopati? Daca semiconductori dopati, ce concentratie de dopanti si pentru ce tip de purtatori?
Si ca sa-ti si raspund cat de cat, in metal viteza aparent e mare (becul se aprinde "instantaneu" deoarece miscarea se transmite prin sarme prin ciocniri intre vecini (ca si cum teava e plina de apa si daca dai drumul la robinet curge instantaneu), da' electronii (ca numai din astia sunt in metal) nu alearga chiar atat de repede (cifre chiar nu stiu).
La semiconductori e putin mai complicat (depinde de tip si eventual, polarizari), iar la electrolit habar n-am. Esti cat de cat multumit sau incep sa sap dupa carti?
2. Asa cum poti incerca sa aflii ce viteza au moleculele in apa dar nu poti incerca sa aflii ce viteza are debitul acesteia (cum suna icon_mrgreen.gif ), la fel nu poti cere sa aflii viteza curentului.

Eu mai bine de atat nu stiu sa le zic.
Daca ai inteles bine, daca nu, problema e destul de bine documentata prin alte parti.


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 3 Feb 2006, 22:12
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Mda. In ritmul asta, dupa ce fiecare a "prestat" cu vastele cunostinte de fizica si s-a terminat electrotehnica, in 2 zile o sa ne certam pe greseli de ortografie. Hai ca ne indepartam prea mult de subiect tongue.gif mellow.gif


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:07
Forum Renault