Incalzire suplimentara, orice fel
![]() ![]() ![]() |
Incalzire suplimentara, orice fel
Metalic |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 5 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300
berlina On the day I was born, the nurses all gathered 'round
And they gazed in wide wonder, at the joy they had found The head nurse spoke up, and she said leave this one alone She could tell right away, that I was bad to the bone. |
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
aeroterma turceasca
similara cu bordul cn, adica tragi un calorifer in masina si are si ventilator. Ultima data costa in jur de 1,5-2 milioane eficienta garantata (arata si interesant pe deasupra) |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
shaq_rose |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei ![]() |
eu am dacia 1300 si duminica m-am intors de la munte, am dat pe cald fara sa pornesc aeroterma (originala) si imi era cald si in tricou.
Am fost si eu tare disperat cu caldura ca nu aveam, mi-am cumparat si o aeroterma suplimentara (acum e vreo 1,3-1,5 mil) baga cald de mureai dar mergea la 1300 numai pe pozitia maxim, trebuia o rezistenta, in fine am incercat sa-mi reconditionez sistemul initial si surpriza... am renuntat la aeroterma suplimentara. Tot ce trebuie sa faci e sa vezi daca mai ai panzele alea din fata caloriferului care inchid gurile de aer, apoi sa etansezi f bine tabla cu duzele de parbriz ce vine peste calorifer, si recomand sa-ti montezi 2 captatoare de aer din plastic (alea pe care scrie Renault) din vitan (vreo 50k amandoua), verifica si unge robinetul de caldura sa se poata deschide la maxim, aeriseste masina in caz ca nu ai facut-o si mai vb. |
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
... si termostat în buna stare, montat corect si fixat cu colierul aferent.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Daddy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Daca doresti caldura ca iarna sa stai in maieu cu geamul deschis, poti monta un sirocou mic ( tip Trabant ) si atunci vei avea caldura si cand stai pe loc chiar daca e oprit motorul.
Acesta in schimb trebuie montat de un specialist ( obligatoriu) si creiaza un mic consum de benzina in plus, cam astea sunt dezavantajele. Caldura garantata 100 % |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
catami |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan LAUREATE 1.4MPi
2007 "Ca sa fim liberi si drepti nu depinde decat de noi insine"
Victor Hugo - Les Travaiilleurs de la Mer |
|
SiloS |
![]()
Post
#7
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ce este acela un sirocou ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
morghen |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 October 04 ![]() |
eu mi-am montat o aeroterma de polo sub bord....in 300 de m incepe sa se simta caldura in mashina(iarna)
|
--------------------
Dacia
1310
- AR-66-SIX
|
|
draku |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
sirocou, sau sirocol, etc, (denumirea exacta nu o stiu nici eu) este o instalatie de incalzire suplimentara (ea se regaseste din constructie la microbuzele mai vechi -am vazut la Barkas-, cabinele autotrenurilor, etc., si optional -un model f. mic-la Trabant) care functioneaza cu benzina, independent de motor. se compune dintr-un arzator special de forma unui tub, care la un capat are un ventilator, iar pe la capatul celalalt iese aerul incalzit. dispune de o bujie speciala pentru aprinderea benzinei, pompa electrica de benzina, rezervor de benzina ~3 l (in cazul Trabantului), esapament separat pt evacuarea gazelor arse, butoane de comanda, etc. se monteaza in compartimentul motor si se racordeaza la canalizatiile de incalzire originale ale autoturismului.
nu stiu daca are reglaj al nivelului de incalzire ATENTIE !! sunt considerate periculoase pt ca functioneaza prin arderea benzinei, iar cea mai mica hiba a instalatiei poate fi fatala (la Trabant ele se monteaza chiar langa rezervorul de benzina). daca s-ar gasi de cumparat instalatii noi, nu ar fi asa o problema, insa majoritatea care se gasesc de cumparat sunt SH si nu sunt sigure. exista insa si instalatii mai noi, care functioneaza pe acelasi principiu, arderea benzinei sau motorinei din rezervorul autoturismului. se pot configura sa porneasca din telecomanda si incalzesc apa din circuitul original al autoturismului, asa incat, pe langa incalzirea habitaclului, incalzesc si motorul, pentru o pornire usoara pe timp rece. la ultimul Salon auto am vazut asa un dispozitiv expus in sectiune, f complicat, cu randament mare si consum de combustibil si curent din baterie f mic. ca marime era cam 2/3 din dimensiunile unei baterii de 44 A. ca pret insa, f mare: peste 600 eur pentru cine este interesat de mai mult, dati un search pe google la WEBASTO sper ca nu v-am plictisit numai bine PS m-am interesat de asa ceva intrucat as si un Trabi si vroiam mai multa caldura iarna, dar avand in vedere cele de mai sus am renuntat |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
Daddy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Da, in principiu cele spuse mai sus sunt corecte si intradevar apar probleme daca este montat de un mester amator, de aceia sunt si evitate deoarece creiaza probleme in functionare.
Dar problema nu sta tocmai asa, eu am asa ceva montat pe o masina si nu creiaza si nici nu va creia nici o problema, deoarece el este construit ca la cea mai mica anomalie ( lipsa flacara, jet aer, etc ) sa se intrerupa circuitul de benzina ( exact acelasi principiu ca la centralele termice ) De aceia se monteaza de un specialist ( un electrician auto f.bun) cu multa atentie ca sa nu apara probleme in functionare. Aceste instalatii lucreaza separat si independent de sistemul de incalzire al masinii. Instalatiile WEBASTO au acelasi principiu de functionare dar lucreaza in paralel cu instalatia de incalzire / climatizare a masinii, asfel cand este nevoie de un supliment de caldura este furnizat de webasto ( daca in timpul iernii pe un ger cumplit doriti sa aveti in masina 28 de grade nu veti putea obtine cu o instalatie de incalzire normala mai ales daca si volumul de aer este mare, autocare, camioane, etc ) Deci mai pe scurt diferenta intre cele doua este ca webasto este mai "tehnologizat" iar sirocoul face cald ( fierbinte ) permanent cat este pornit, dar sisteme de siguranta au cu certitudine ambele. O alta mare diferenta si substantiala este de pret, un webasto pleaca de la 500-600 euro si un sirocou ajunge maxim 100 de euro. AMBELE SISTEME TREBUIE MONTATE DE UN SPECIALIST, NU SE POATE FACE ACASA INDIVIDUAL !!! |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am am caldura si mai mare pt k am montat captatoare de aer-80 vitan , 60 din depozit sunt super INVESTITIE ASA K MERITA1dai grila jos le fixei si in 30 min gata!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
draku |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
ai dreptate, insa ce te faci daca unul din sistemele de siguranta cedeaza datorita faptului ca instalatia este veche?
![]() era doar o intrebare. eu am devenit circumspect in privinta unor asemenea instalatii, intrucat am vrut sa-mi montez una pe Trabi si toate pe care le-am vazut spre vanzare erau "obosite" si nu inspirau incredere. in plus, au un aspect asa.... de lucru facut la Casa pionierului, nu foarte "industrializat". poate instalatia ta este un model mai evoluat, sau este f putin folosita si stii ca functioneaza in siguranta. eu unul nu-mi permit sa montez o astfel de instalatie nesigura chiar langa rezervorul de benzina.... ![]() chir, pe ce masina ai montat instalatia si de care este aceasta ? stiu ca unele masini, chiar evoluate, aveau montata din fabrica o asemenea instalatie numai bine |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
djmarck |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
...mai spune-mi te rog despre captatoarele de aer,unde se pun,cum arata si daca stie cineva prin iasi unde sunt asa ceva,ca la mine e cam naspa cu caldura si cum s-a anuntat ca vine iarna peste noi cat mai curand vreau sa-mi bag si eu niste dracii de astea...
spune-mi te rog mai in detaliu despre captatoarele astea |
-------------------- |
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ok hai sa-ti spun despre captatoare: ele sunt in principiu pt 2 tipuri de grile de admisie : pt cele cu grila lunga cu zabrele si cele dupa 95 cu 2 grile mici din plastic.se monteaza astfel:
-se desfac suruburile care prind grila de admisie -se scoate grila afara -se curata de frunze caloriferul(asta dak e m urdar) -caotatoarele astea au 2 suruburi pe fiecare si le fixezi pe grila ( cu ea scoasa) si gata -pui grila la loc - starngi suruburile -dai o tura cu ea Simti caldura dupa 20 metri.merita costa inte 60-100 mii .bafta |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
djmarck |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
mersi de raspuns!...dar totusi astea ce rol au,ma gandesc dupa cum suna si denumirea doar de absortie a aerului si expirarea lui in masina,deci nu au ceva rezistente,sau alte chestii de incalzit(de fapt la pretul asta ce pretentii sa am),dar poate mai ai timp sa-mi spui pe scurt ce rol au si din ce sunt compuse.
........astea vin in ajutorul ventilatorului de la aeroterma? |
-------------------- |
|
ViperRS |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
am si eu o intrebare. Nu se poate face nimica in sensul de a putea mofica paletele ventilatorului sau montarea altui ventilator pe o daicie 1310. Precizez ca ventilatorul are doar 2 politii da si asa din cate am vazut ventilatorul de la incalzire e super naspa are niste palete super scurte si multe nu au debit mai deloc. Cum zilele astea a fost vreme umeda tot tre sa stau cu carpa in mana sa sterg parbrizul cum se abrureste prin oras.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Daddy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
[quote=draku,19 Nov 2004, 12:43]
ai dreptate, insa ce te faci daca unul din sistemele de siguranta cedeaza datorita faptului ca instalatia este veche? ![]() Este foarte simplu, daca cedeaza ceva nu mai functoneaza sistemul, dar cu conditia sa fie montat corect. [/quote]in plus, au un aspect asa.... de lucru facut la Casa pionierului, nu foarte "industrializat".[/quote] Aspectul lor se datoreaza faptului ca sunt fabricate in fostul DDR, dealtfel ca si Trabantul [/quote]poate instalatia ta este un model mai evoluat, sau este f putin folosita si stii ca functioneaza in siguranta.[/quote] Instalatia mea este luata de pe un Trabant [/quote]eu unul nu-mi permit sa montez o astfel de instalatie nesigura chiar langa rezervorul de benzina.... ![]() Am specificat clar ca montajul trebuie facut de un specialist [/quote]chir, pe ce masina ai montat instalatia si de care este aceasta ? [/quote] Am monta-o pe o Dacia Break care o chinui in fiecare zi de cativa ani. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
draku |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
aa, deci e chiar instalatia pt Trabant...
inseamna ca n-am gasit eu o instalatie care sa-mi inspire incredere... atunci o sa sap in continuare... ![]() |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
Metalic |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 5 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu vroiam ceva care sa incalzeasca habitaclu aproape instantaneu dimineata caci si masina mea da caldura desul de sanatos dar asta cand se incalzeste motorul si asta se intampla dupa cel putin 10 minute. Iar caldura in habitaclu am doar dupa 20 minute pe vremea asta . Se face greu cald inauntru . E adevarat ca la drum intins e o placere dar asta e o alta poveste ca nu fac naveta ci doar merg 10 minute cu ea de la servici acasa si invers. Chestia aia cu instalatia de incalzire pe benzina imi suna cel putin suspect , eu nu as pune asa ceva pe masina proprie dar oricum multumesc de informatie.
|
--------------------
Dacia 1300
berlina On the day I was born, the nurses all gathered 'round
And they gazed in wide wonder, at the joy they had found The head nurse spoke up, and she said leave this one alone She could tell right away, that I was bad to the bone. |
|
Slider |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Eu cred ca se gasesc sirocouri si pe motorina. Noi asa avem pe autospeciale si vreau sa spun ca in 5 minute stai numai in chiloti in cabina! Problema este unde se poate monta pe o berlina un astfel de dispozitiv? in fine este foarte eficient!
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Metalic |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 5 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE stai numai in chiloti in cabina Daca o ai pe nepoata din avatarul meu sau ceva asemanator e chiar de bun augur ii spui si tu ca il arati pe mos craciun , ca tot vin sarbatorile de iarna ![]() |
--------------------
Dacia 1300
berlina On the day I was born, the nurses all gathered 'round
And they gazed in wide wonder, at the joy they had found The head nurse spoke up, and she said leave this one alone She could tell right away, that I was bad to the bone. |
|
Daddy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Un dispozitiv mic gen Trabant poate fi montat in compartimentul motor iar unul mai mare, gen alea pe motorina, se monteaza in portbagaj.
Caldura pe care o furnizeaza este instant si nu e necesar sa porniti motorul autovehiculului. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
raspuns in special pt djmarc
ACestea sunt doar niste bucati de plastic cu o forma cat de cat dar au rolul de a forta intrarea aerului in habitaclu deci o marire de debit a aerului la o viteza mai mica.ele nu au nimic incorporat doar 2 suruburi pe fiecare si o placuta de plastic cu care poti sa le fixezi.da-mi un raspuns cand(daca) le vei monta.efect garantat! |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
miam pus si eu niste captatoare dalea la 1300 si nu mi se parea mare diferenta. in schimb aerotermele alea cele mai ieftine care se monteaza langa torpedou sunt chiar eficiente.Daca ne gandim logic alea recircula aeru si nu-l iau de afara ca aeroterma masinii. Faci sauna garantat cu aeroterma daia. Daca mai astupi si toata aerisirea pt radiatoru din fata ai facut in mai putin de 10 min caldura
![]() |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
notchman |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Eu am montat sub , torpedo , o aeroterma confectionata de mine astfel :
Un racitor de ulei de la oltcit sa nu stiu ce (100 mii de la feare vechi)+2 ventilatoare de calc (surse AT). Este "beton" , asta in afara de aeroterma pe care o are Lada , si care se comporta ca un "godin " la drum lung innebunesti de caldura ..... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am vazut acum 3 zile la magazinu dacia din militari o aeroterma costa 2,5 mil nu este turceasca este made in RO dar nu este de pus in centru.vanzatoarea este...afona si nu stie cum merge.dupa parerea mea daca ii dai drumul se topeste..tabla!!!captatoarele de aer nu cre ca le-am pus degeaba isi fac treaba dar dupa 1 sapt de utilizare te obsnuiesti cu ele si nu ti se mai par asa bune ca la inceput!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
draku |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
puteti incerca ce vedeti la: http://www.mecord.ro/a20.html
|
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
Ov |
![]()
Post
#28
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ala-i de raba !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
draku |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
sunt si de autobuze
daca te uiti la dimensiuni ai sa observi ca nu este prea mare cred insa ca este destul de scumpa chestia, cateva milioane cel putin |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
eu mi-am facut aeroterma dintr-un radiator de racire ulei de Peugeot,insa am probleme cu ventilatia pt ca am folosit 2 coolere de sursa si nu prea au putere.
notchman ce ventilator ai folosit? |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:36 |