Incarcare la Dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Incarcare la Dacia 1310
Mihi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 26 March 04 From: Oradea ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
livicu' |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 February 04 From: Turnu Magurele,mai nou Bucuresti ![]() |
vezi si alternatoru'
|
-------------------- Drinking and driving can be Letal so don't drink or don't drive !!
|
|
Mihi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 26 March 04 From: Oradea ![]() |
Dar oricum releul de incarcare prin definitie stabilizeaza tensiunea de incarcare la 13.6 - 14V..... Alternatorul scoate cam 16 V. dar s-ar putea sa ai dreptate in privinta alternatorului cand vine vorba de incarcare in sarcina mare (multi consumatori)....
Ma mai gandesc...... Thanks! ![]() |
-------------------- |
|
oSerX |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am avut alternator de 36A si cd+aerot cn+faruri = durere ! Dak ploua sa pun la munca si stergat era durere-farurile isi diminuau intens, la volum mare cdul se reseta! Am schimbat alternat! Intr-un an mi-a dus o baterie ala vechi! Cineva,la ala vechi mi-a zis ca nu stiu ce ar schimba si-l face ok! Puntea de diode oare? Dunno!
Mesaj trimis prin WAP |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#5
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut cam aceeasi problema. Initial masina avea un releu electronic care se dusese si macanicii de la Auto Marcus m-au sfatuit "calduros" sa-l schimb cu unul mecanic care cica ar fi mai bun. L-am schimbat, l-au reglat ei dar degeaba, tot incarca aiurea. M-am dus la ei, l-au mai reglat dar, din nou, tot nu incarca cum trebuie. Pana la urma am cumparat un releu electronic si de trei ani nu am mai avut probleme.
Insa, daca pornesc proiectoare, faza scurta, aeroterma si cass-ul si stau la semafor (deci la relanti) paleste lumina farurilor iar daca am si stergatoarele pornite, se misca de zici ca sunt in reluare. Asa ca sfatul meu este ca daca ai un releu mecanic sa-l schimbi cu unul electronic. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Mihi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 26 March 04 From: Oradea ![]() |
E electronic.... Si e al treilea releu pe care-l schimb pe chestia asta... :cry:
Cred ca o sa ajung sa schimb alternatorul.... |
-------------------- Tre sa mearga... Ce dracu ca doar e masina...
|
|
oSerX |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Cum ziceam cineva mi-a zis ca parca schimba puntea de diode de la un alternat de 50A -eu aveam de 36- nu stiu dak asta e solutia dar try-intreaba pe cei ce stiu! Eu mi-am luat altu pt ca mi s-a dus rotoru si capacu! Si am dat 2,7 mil pe el
Mesaj trimis prin WAP |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
amgnet |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Da. Atat am dat si eu pe unu nou de la Dacia Mihai Bravu. Ala vechi imi facea ca o masina de taiat lemne. Era de 36A si nu-mi incarca bine. Cu asta nou, tot timpul imi sta pe verde.
|
-------------------- |
|
Bochi |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o dacie din 98 si problema mea este urmatoarea:indicatorul care imi arata cat incarca bateria de la bord tot timpul imi intra pe rosu din stanga deci aveam probleme cu incarcarea. Stiam ca aveam probl cu bateria si am cumparat o caranda de 55 amperi. Am fost la verificare si iata ce am aflat de la specialisti:la bornele bateriei tre sa ai intre 13,8-14,4 iar alternatorul sa scoata in jur de 15 v. La mine la borne baterie aveam 14,4 deci super bine,iar altenatorul 14,8 chiar si cu consumatori, cu toate astea acul meu cand dadeam drumul la consumatori la relantiu intra pe rosu stanga. Cel de la teste mi-a spus ca indicatorul de la bord ar fi vinovat. Fara consumatori in sarcina sta aproape de jumatate, deci bine. Voi ce parere aveti si cine imi poate spune cum se schimba acel martor de la bord.Cat costa?Etc... va multumesc anticipat.
|
-------------------- |
|
nelu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai bine cumperi unul cu LED-uri. Este mai precis decat indicatorul cu bimetal si cred mult mai ieftin (poate sa-l construiasca cineva f. usor, chiar cu minime cunostinte de electronica). Exista chiar un model care se introducea in locul brichetei.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
AC |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Bochi, indicatoarele astea-s cu nichelina, in timp aparatul se decalibreaza, nu mai ai ce face cu el.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
nelu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Nichelina e infasurata pe bimetal, bimetalul actioneaza sist. de indicare.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
Bochi |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
care este cu led-uri"? cel care il bagi in locul brichetei, sau care? Am mai vazut la unele dacii ca au niste leduri in forma de cruce care se aprind si se sting. Deci: ce am de facut?
|
-------------------- |
|
lucman72 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 January 03 From: Bucuresti ![]() |
vezi daca nu ai vreun scurt la masa. Asa imi facea si mie pana am descoperit ca era in scurt si imi sugea tot curentul.
|
-------------------- Lucman
|
|
nelu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cel care se baga in locul brichetei este cu LED-uri. Are inscriptionate pe cutie (ca forma este un paralelipiped cu o mufa pt priza de bricheta atasata acestuia) intervalele de tensiune ce corespund LED-ului sa LED-urilor aprinse.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
os |
![]()
Post
#16
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Salutare,
Problema asa cum e descrisa (tensiune de incarcare prea mare) poate sa provina dintr-un contact (electric) defectuos al contraaripii stinga-fatza cu polul (-) al bateriei (oxizi, vopsea...). Daca releul stabilizator de tensiune ("incarcare") e montat in alta parte, atunci vorbim de contactul piesei pe care e montat. Explicatie: Releul comanda curentul de excitatie al alternatorului in asa fel incit tensiunea generata de acesta sa fie (in functie de reglaj) circa 14,2 V. Pentru asta, releul masoara tensiunea generata si anume intre polul (+) al alternatorului (sau bateriei) si masa (piesa pe care e montat); nu exista cablu direct intre releul stabilizator si polul (-) al bateriei. Dar mai exista si alti consumatori care folosesc aceeasi masa (in special interesant in acest context farul/farurile din stinga ca avind o putere mai mare). Daca intre "masa" (la D13xx contraaripa stinga) si polul (-) al bateriei apare rezistenta de contact, potentialul electric al "masei" se va deplasa catre (+), sa spunem de exemplu cu 1,5V. Releul stabilizator va cauta sa mentina tensiunea reglata (in exemplul nostru de 14,2 V) intre polul (+) al alternatorului si masa; in felul asta alternatorul va produce in exemplul meu 14,2+1,5=15,7V -> bateria "fierbe", mai ales la drumuri mai lungi cu farurile aprinse. Test: Conditii de test: motorul in mers la o turatie care sa convina alternatorului, sa spunem 2500-3000 RPM. Farurile aprinse, cel mai bine in faza lunga - cu cit consuma mai mult e mai relevant pentru test. Cu un voltmetru se masoara tensiunea intre contraaripa (de exemplu suruburile care prind releul stabilizator) si polul (-) al bateriei - direct pe baterie. Aceasta trebuie sa fie 0,0 - ceea ce se si intimpla daca "masa" este corecta. In situatia in care - asa cum scrie in mesajul original - releul incarca cca. 15 V ar trebui ca la test sa se masoare cca. 0,8V (poate mai putin, depinde de reglajul releului, turatie, puterea consumatorilor...). Solutia: Daca testul propus are rezultate pozitive, solutia e evidenta: imbunatatirea legaturii intre contraaripa (mai bine: contraaripi, ca sunt consumatori si in partea din dreapta) si polul (-) al bateriei, cel mai usor cabluri suplimentare cu sectiunea de cca. 3 mm patrati. Mult succes! |
--------------------
.
.
.
|
|
Bochi |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Nelu ai cumva idee de unde sa il iau, cat costa etc? Mersi.
|
-------------------- |
|
nelu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Imi pare rau, dar nu te pot ajuta la capitolul acesta. Daca ai cumva o cunostinta care se pricepe la electronica poate sa-ti construiasca unul. Varianta cea mai simpla este cu 3 tranzistori si (parca) 2 diode zener. As putea sa caut schema si sa ti-o trimit.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
calinp |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
o alta varianta ar fi sa cumperi din piata un multimetru digital (150-200 mii) si sa-l tii in masina.
|
-------------------- |
|
Radduu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am patit la fel ca tine, nu imi incarca deloc bateria, cand dadeam casetofonul tare distorsiona, cu faruri si casetofon si dezaburire intra acul pe rosu,..daca mai puneam si frana se oprea casetofonul. Dar ieri mi-a venit ideea sa curat bornele , si rezultatul= acum incarca perfect toate merg perfect! Bine ca nu mi-am cumparat alt alternator, sau alta baterie ca mie asa mi-au zis toti "specialistii".
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
Bochi |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Azi mi-am cumparat un indicator in forma de buton care are 3 leduri in urmatoarea ordine:rosu, verde, portocaliu. In primul rand va rog sa imi spuneti si mie de unde sa iau un +12V si un -12V(masa). +12V pot sa il iua de pe panoul unde am +12V doar pe contact. E bine asa sau trebuie sa il pun pe +12V permanent? Masa nu pre stiu de unde sa o iau. In alta ordine de idei eu nu stiu, cand se aprinde ledul portocaliu ce se intampla cu incarcare. Stiu ca in acel moment sunt probleme dar cat de grave? cat incarca in acel moment? Pentru ledul rosu e clar:incarca prea mult, bineanteles ca nu stiu cat. Cand l-am cumparat (40.000 lei) nu am gasit nici o specificatie tehnica. Daca puteti sa imi spuneti unde gasesc indicatorul acela care se baga in locul brichetei.Va rog sa ma indrumati. Stiu ca am pus prea multe intrebari dar mai stiu ca tot aici si nu la service voi afla si raspunsurile. Multumesc.
|
-------------------- |
|
Bochi |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Chiar nimeni nu ma poate ajurta?
|
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#23
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
12V poti sa-i iei linistit de pe regleta de sub bord din partea stanga a volanului. Sunt 2 reglete acolo, una cu + permanent si una cu + pe contact. Poti sa legi jucaria linistit la + permanent ca nu consuma mult, ci indeajuns cat sa-ti tina bornele curate. Pt masa e mai simplu: cauti si tu pe acolo un surub care tine ceva (scrumiera, comanda climatizare, orice), surub care e prins pe o tabla, si teoretic acolo ar trebui sa ai masa. Desfaci nitel surubul, dai 2 rotocoale cu firul in jurul lui si strangi surubul la loc.
Ce indica becurile?, din pacate nu pot sa-ti zic. Nu ai indicator de baterie in bord? incearca sa te ghidezi dupa el. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
nelu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Bochi ai lipsit cam mult. Ti-am dat raspunsul pe daciauniques, care bineinteles ca s-a pierdut. Din ce-mi amintesc pt indicatoarele cu 3 LED-uri plajele sunt (cu aproximatie):
- <10,5 V LED rosu; - 10,5-12V LED portocaliu (sau galben); - 12-14,5V LED verde; - >14,5V LED verde+LED rosu. Poti face verificarea cu o sursa reglabila si un voltmetru (am vazut multimetru digital la BIG-Berceni-Targul Aleea Castanilor cu 150k). Daca nu ai sursa si voltmetru s-ar putea sa gasesti intelegere la un magazin de componente electronice sa te ajute sa-ti verifici indicatorul. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
Bochi |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Iti multumesc. L-am montat si totul e ok. Cred ca tre sa schimb releul pt ca in momentul in care accelerez(deci turez mai mult) se aprinde ledul rosu, ceea ce inseamna ca incarca ceva cam mult. Cel care mi-a testat bateria mi-a recomandat sa il schimb pt ca incarca 14,7 ceea ce e cam mult. Maxim ar trebui 14,4. Va mai astept si cu alte sugestii.
|
-------------------- |
|
chirucornelus |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 30 April 04 From: braila ![]() |
am si eu o intrebare la voi!cine imi poate spne si mie de unde pot cumpara un redresor ptr baterie sau cine are o scema sa mi-l fac singur!desigur cu toate specificatiile tehnice pentru a-l dimensiona corect!multumesc
|
-------------------- |
|
os |
![]()
Post
#27
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Inainte de a plati inca uun releu (inteleg din mesajul initial ca ar fi al *cincilea*) si presupunind ca alternatorul e OK, bornele sunt curate etc. merita facut testul descris mai sus (mesajul meu din 29.04.2004). Poate a fost facut cu rezultate negative, caz in care imi cer scuze pentru insistenta.
|
--------------------
.
.
.
|
|
ADItzu |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 18 August 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Break CLI 1999 Am Dacie....si merg cu ea!!!
|
|
Ov |
![]()
Post
#29
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
verifica excitatia din alternator precum si masa releului regulator
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
calin.c |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
pote nu e legat bine releul
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 19:04 |