Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
R19/16v |
![]()
Post
#1381
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Relu11 |
![]()
Post
#1382
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
clio4edc12 eu chiar am fost sa fac drive-test dar nu 5 km, cine a oferit 5 km le-am zis pa. Am cumparat masina care mi-a placut si cu care am facut drive test de peste 50 de km.
Culmea e ca eu chiar cu electrica sau hibrida la priza ma mulam perfect, stau la casa, am trifazic ... Aia e n-a fost sa fie, poate peste 5-6 ani ... Apropo, in militari era un Leaf nou, 38 de grade la umbra, mergea cu geamurile deschise, probabil era pe rosu bateria ..., mergea cu 20 km/h de injurau toti ... |
--------------------
.
.
.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1383
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Astia de la Automarket spun ca Leaf nu are sistem de racire a bateriei si ca daca vrei sa il incarci pe vreme calduroasa e problema mare. O fi patit-o omul, era canicula, probabil avea baterie slaba, o fi incercat sa o incarce si n-a reusit.
https://www.automarket.ro/stiri/cifrele-fin...-cat-92237.html QUOTE Nissan Leaf nu are un sistem de răcire a bateriei, iar asta înseamnă că drumurile lungi pe caniculă ar trebui calculate astfel încât mașina să fie încărcată o singură dată pe zi la fast charge (50 kW sau mai mult). Altfel, bateria se încinge, iar timpii de încărcare cresc serios începând cu a doua sesiune. This post has been edited by AndreiMR: 28 Jun 2019, 14:30 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
r_vlad |
![]()
Post
#1384
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Atat Leaf cat si Zoe au sistem de racire a bateriilor pe aer. Pastreaza traditia grupului si se plaseaza la limita superioara a unor tehnologii inferioare.
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1385
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cu aer bateriile din mijloc se supraincalzesc. Vor apare elemente in timp cu capacitate diferita.
Pierd foarte mult la eficienta, sunt limitati la incarcare si descarcare. Economia facuta la pretul de vanzare are impact mai mare la client (eficienta energetica mai slaba). Si riscul de explozie crescut. This post has been edited by IRONICK: 28 Jun 2019, 15:16 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bonzai |
![]()
Post
#1386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Jenant pentru Zoe e ca si update-ul de anul viitor cu baterie de 50 kwh cu DC de 50 kw tot racire pe aer o sa aiba.
Peugeot/Opel anunta baterie de 50 kwh cu DC de 100 kw. |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1387
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Costurile de rulare într-un astfel de tur sunt infime: pe 1700 de kilometri, cele cinci mașini au consumat între 219 kWh (VW e-Golf) și 404 kWh (Audi e-tron), costurile în condiții normale fiind astfel între 110 și 202 lei.
Cel mai bun consum de energie este cel al lui Volkswagen e-Golf: medie de 12.4 kWh pe întreg traseul de peste 1700 de kilometri. Cel mai rapid se încarcă BMW i3, mașina care a stat cel mai puțin la stații în acest tur. Cea mai mare autonomie este cea a lui Audi e-tron (poți face fără probleme 351 de kilometri cu un plin de baterie). Pe locul al doilea (și primul dintre mașinile cu preț relativ accesibil) este surpriza Renault Zoe. O mașină construită pentru oraș și care permite autonomii excelente, de peste 300 de kilometri. Tot Zoe a stat însă cel mai mult la încărcare: peste 17 ore, din cauza faptului că această generație nu permite fast charge la stații DC. Nissan Leaf nu are un sistem de răcire a bateriei, iar asta înseamnă că drumurile lungi pe caniculă ar trebui calculate astfel încât mașina să fie încărcată o singură dată pe zi la fast charge (50 kW sau mai mult). Altfel, bateria se încinge, iar timpii de încărcare cresc serios începând cu a doua sesiune. Dar dacă luați Leaf pentru trasee în majoritatea lor urbane și plănuiți ieșiri sporadice din oraș, nu veți avea problema asta. Și veți face cunoștință cu un model foarte echilibrat pe raportul preț/spațiu/capacități/autonomie. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#1388
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Da, Renault a plecat primul de la start investind in vehicule electrice in detrimentul altor tehnologii dupa care au incercat sa fie profitabili prea devreme. Au intarziat cu lansarea unor modele noi, aspirationale iar acum sunt depasiti chiar si pe segmentul EV "de buget".
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1389
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Au facut aceeasi greseala pe care au mai facut-o si in trecut. Economie la solutii tehnice sa isi creasca marja. Racirea pe apa nu este rocket science, tehnologie scumpa sau greu de implementat.
Asa cum au gresit si in cazul cutiilor de viteza robotizate de la Dacia. Ce trebuia sa fie ieftin si fiabil a devenit o piatra de moara. Si la ei nimeni nu isi asuma greselile de management. This post has been edited by IRONICK: 28 Jun 2019, 16:14 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#1390
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Decizii strict financiare. Tehnologia exista chiar la furnizorii care le-au dat sistemul pe aer.
In multe companii din industria auto se intampla sa nu fie trasi la raspundere managerii care iau decizii neinspirate. Nu e Renault unic in asta. |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1391
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Da, dar aici nu discutam de altii ca sa le gasim scuze. Si vb. de decizii care influenteaza major un produs sau mai multe. Ce sa mai zic de rezultate financiare ale grupului.
1.2tce care consuma ulei etc ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ady77 |
![]()
Post
#1392
|
![]() راحتزیل یو Group: Members Posts: 1.729 Joined: 15 December 05 From: near Bacau ![]() |
|
--------------------
________________
________________
_________________ The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.
ecnedifnocfollufsisoM |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1393
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Am corectat, grammar nazi.
![]() This post has been edited by IRONICK: 28 Jun 2019, 16:16 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1394
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(r_vlad @ 28 Jun 2019, 16:22) Da, Renault a plecat primul de la start investind in vehicule electrice in detrimentul altor tehnologii dupa care au incercat sa fie profitabili prea devreme. Au intarziat cu lansarea unor modele noi, aspirationale iar acum sunt depasiti chiar si pe segmentul EV "de buget". exquisme? renault vinde fiecare ZOE pe profit.... Si fiecare master si kangoo electric. Nu sunt alti constructori care sa faca profit de pe electrice |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#1395
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Cam asta am spus si eu. Tot ce se poate ca ei sa fie cei mai profitabili pe segmentul EV. Asta nu le garanteaza succesul pe termen lung sau de acum incolo.
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1396
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Conform presei de casă a Vw, fiecare ID3 va fi vândut cu pierdere de vreo 3000 de euro. Dacă Renault face profit cu Zoe, înseamnă că se pricep al naibii de bine la tăierea costurilor
|
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
tatabobu |
![]()
Post
#1397
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai normal ca se pricep, la ei difera cablajul cu totul intre aceeasi masina cu proiectoare de ceata si varianta fara.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1398
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(bonzai @ 28 Jun 2019, 15:05) Jenant pentru Zoe e ca si update-ul de anul viitor cu baterie de 50 kwh cu DC de 50 kw tot racire pe aer o sa aiba. Peugeot/Opel anunta baterie de 50 kwh cu DC de 100 kw. Da, dar pe de alta parte ZOE are autonomie semnificativ mai mare. Decizia de a limita la 50kw probabil tine de prelungire a vietii bateriei. Iar racirea da, se face pe aer, dar se foloseste de freon-ul din instalatia de AC, deci nu e chiar asa rea, adica sa nu creada lumea ca e doar un ventilator care baga aer. Insa e bine ca Peugeot si Opel au venit deja cu preturi asa agresive. E timpul ca nici Renault sa nu mai faca profit cu Zoe. ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1399
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
În capitalism, ce nu face profit e retezat mai devreme sau mai târziu.
Eu ma bucur ca au profit, or sa facă și alte generații de vehicule |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Tibi_ |
![]()
Post
#1400
|
Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 26 November 06 ![]() |
Tesla Model 3 e cea mai profitabila masina electrica pentru firma producatoare: https://www.extremetech.com/extreme/273804-...lectric-vehicle
Din pacate Renault-Nissan desi au fost primii care au vandut o masina electrica ( Leaf) catre publicul larg au reusit sa ramana cu 3-5 ani in urma Tesla ca tehnologie (ca si majoritatea producatorilor auto, altii chiar mai multi ani). Singurul avantaj real in Europa nu in SUA al Renault-Nissan ramane pretul, pana ce va aparea concurenta pe piata cu masini disponibile pe comanda in mai putin de 6 luni. Daca face Tesla un Gigafactory in Europa si incepe productia aici pana in 2022 ii bate groaznic de tare pe ceilalti producatori auto europeni si la ei acasa. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate 1.4MPI
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1401
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Apropos, e-Golful cum e? Îmi place că arată fix ca un Golf normal, și pe-afară, și pe dinăuntru. Dacă ar fi să-mi iau o electrică, la el m-aș uita primul.
Văd că toată lumea ridică în slăvi Zoe și Leaf, dar de e-Golf... mai puțin. Merită? E bun de ceva? |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
bonzai |
![]()
Post
#1402
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
E tras in jos de pret si capacitatea bateriei, la acel pret. Ca tinuta de drum in schimb e laudat.
In testul din pagina trecuta a iesit surprinzator de bine la consum. |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1403
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Are pastrata suspensia independenta, cauciucuri 205 si masa distribuita mai bine pentru ca baterie. Mi se pare ca si suspensia este mai joasa.
Bateria este destul de slaba fata de competitori. Aerodinamica in jur de 0.28. O valoare ok, avand in vedere ca nu s-a facut rabat la design. This post has been edited by IRONICK: 30 Jun 2019, 10:10 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1404
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Ma jucam cu configuratorul toyota. Mirai incepe de la 78.6k. Sunt curios cate vor vinde.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1405
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 30 Jun 2019, 05:00) Apropos, e-Golful cum e? Îmi place că arată fix ca un Golf normal, și pe-afară, și pe dinăuntru. Dacă ar fi să-mi iau o electrică, la el m-aș uita primul. Văd că toată lumea ridică în slăvi Zoe și Leaf, dar de e-Golf... mai puțin. Merită? E bun de ceva? In momentul de fata cam nicio electrica nu are sens de masina mixta sau de afara. Autonomia actuala limiteaza folosinta electricelor la oras. Si atunci daca iei doar o masina de oras, de ce sa iei clasa compacta cand poti lua Zoe. Mai mica, mai ieftina, mai fasneata, mai usor de parcat, pozitie mai ridicata de condus, autonomie chiar mai mare. |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
4x4 |
![]()
Post
#1406
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
QUOTE(MuciX @ 30 Jun 2019, 11:08) "In Germany, pricing started at €60,000 (~US$75,140) plus VAT. About 200 Mirais had been sold by the end of 2017." "Former European Parliament President Pat Cox estimated that Toyota would initially lose between €50,000 to €100,000 (US$60,000 to US$133,000 at 2014 exchange rates) on each Mirai sold in 2015." Noroc ca nu au vandut prea multe ![]() Toyota face stiinta, renault vinde vechituri ![]() |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#1407
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Noi, voi, ei, nu vedeti ca lumea cauta accesibilul, posibilul.
|
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#1408
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
|
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1409
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(clio4edc12 @ 30 Jun 2019, 11:50) In momentul de fata cam nicio electrica nu are sens de masina mixta sau de afara. Autonomia actuala limiteaza folosinta electricelor la oras. Si atunci daca iei doar o masina de oras, de ce sa iei clasa compacta cand poti lua Zoe. Mai mica, mai ieftina, mai fasneata, mai usor de parcat, pozitie mai ridicata de condus, autonomie chiar mai mare. Pentru că Golful îmi place cum arată, Zoe nu. ![]() Zoe nu-i neapărat urîtă; n-am să zic despre ea ceea ce am zis de i3. Pe-afară nu pot să zic că-i urîtă, doar că nu-i pe gustul meu. Însă interiorul... nu-mi place bordul ăla futuristic nici să mă bați. ![]() Poziția înaltă la volan nu-mi place, ba dimpotrivă, îmi place să stau cît mai jos. Iar de parcat... sînt învățat cu Mondeo, deci nu mă sperie Golful. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1410
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Pai nu incercam sa te conving pe tine, iti explicam doar de ce Golful se vinde mai slab.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 04:09 |