Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
BiGBearRO |
![]()
Post
#1741
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#1742
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
O discutie interesanta despre de ce nu avem mai multe masini electrice azi... fara legatura cu ifrastructura de incarcare. Bucurati-va de ICE cat le mai aveti ca e epoca lor de glorie.
https://cleantechnica.com/2019/07/14/is-thi...w-to-electrify/ |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1743
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cam are dreptate nea Shahan.
Asa or fi gândit și constructorii de căruțe sau trăsuri. De aceea e mai ușor sa propui un eGolf, un eFocus, pe lângă ce ai în gama. Ai Kuga pe benzina, mild hybrid, full hybrid, diesel. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1744
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
phev, nu full hybrid. Dar in esenta nu vad cum as puta sa-l contrazic.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#1745
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
articolul spune bine, dar e doar o parte din adevar
ipotetic daca s-ar putea face o trecere imediata la masini electrice impactul ar fi foarte dur pe partea sociala, vorbim de zeci de mii de locuri de munca care vor disparea (pe orizontala si pe verticala), mici afaceri care se vor inchide etc etc apoi s-ar schimba dependenta de petrol cu dependenta de China, de unde vin cam toate componentele electronice apoi va trebui crescuta capacitatea de a produce energie electrica foarte repede, adica multe centrale nucleare... apare problema materialului nuclear care poate ajunge mai usor la cine nu trebuie Pentru Tesla a fost relativ simplu, a pornit la drum direct pe mașini electrice, dar nu va avea zile ușoare când marii producători vor intra serios pe piață Vehicul cu pile de combustie, gen Toyota Mirai, sunt o varianta mai interesanta in opinia mea This post has been edited by BiGBearRO: 16 Jul 2019, 14:30 |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1746
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Pe cînd eram eu copil, se vorbea de anul 2000 și ne imaginam lumea plină de roboți și nave spațiale. Ei bine, anul 2000 a trecut deja de aproape două decenii, iar noi sîntem aceiași - nu văd nici roboți în jurul meu, nici nu merg la serviciu cu naveta spațială, nici curse de agrement către lună nu s-au făcut.
Că în zece ani nu se vor mai vinde decît mașini electrice... asta-i o gogoașă pentru cine s-a uitat prea mult la Star Trek. Nu vom apuca noi vremurile alea. Și acum zece ani ni se spunea la fel. Și acum douăzeci de ani la fel. De cînd știu eu de mașini, electricele erau "viitorul". Și azi tot "viitorul" sînt. ![]() Și-apoi, ne plîngem de rezervele limitate de petrol. Dar cu rezervele de litiu și cobalt cum stăm? Că nu-i ca și cum litiul ar crește în copaci pe marginea drumului. E un metal destul de rar. This post has been edited by VladSoare: 16 Jul 2019, 14:54 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1747
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1748
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Problema dependentei de asiatici e reala. Ei fac cam toate bateriile din piata, deci esti la mana lor. Si, cu chinezul e mai greu sa negociezi un pret si o livrare ok decat cu arabul care iti vinde petrol, fiindca chinezul are in cap sa isi vanda produsele finite care contin bateriile alea. Tesla de-aia incearca sa devina un producator major de baterii.
Am citit intr-un editorial din TopGear UK o ipoteza interesanta. Elon Musk n-ar fi ingrijorat deloc de faptul ca in momentul in care gigantii industriei auto vor intra serios pe piata masinilor electrice, marca lui de masini ar fi afectata. Fiindca pe el in intereseaza de fapt sa le vanda bateriile, unde cererea va fi uriasa. De-aia ar fi lasat la liber patentele, ca sa incurajeze o trecere mai rapida la masini electrice. E o ipoteza, dar are ceva sens, mai ales ca Tesla investesc si in statii de incarcare, si in productia de baterii cu mai putine materiale rare. Asa ca si daca masinile Tesla nu vor fi niciodata comparabile la vanzari cu actorii traditionali, nu e o problema...profitul vine din alta parte. Altfel, legat de dependenta de Asia...constructorii europeni incep, cu greu, sa ia masuri. VW vor sa isi produca singuri bateriile, si nu doar ei: https://www.expatica.com/de/volkswagen-char...ttery-alliance/ Mai e si proiectul Northvolt: https://www.reuters.com/article/us-northvol...t-idUSKCN1TD1WG Chestiile astea dureaza insa, iar intre timp chinezii si coreenii dau baterii cui si cate vor. Multe masini electrice au intarzieri mari la livrare din cauza disponibilitatii limitate a bateriilor. Si daca ar vrea populatia sa cumpere majoritar masini electrice, n-ar avea cine sa le livreze. Probleme au fost si la Kia/Hyundai, si la Audi, si la Jaguar... This post has been edited by AndreiMR: 16 Jul 2019, 14:43 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
VladSoare |
![]()
Post
#1749
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
EV-1 se zice că ar fi fost foarte aerodinamică.
Felul urît și grosolan în care au omorît-o a declanșat multe teorii ale conspirației, dar adevărul este că mai toate electricele de azi îi sînt net superioare, așa că per total conspirația, dacă a existat, n-a prea avut succes. This post has been edited by VladSoare: 16 Jul 2019, 14:40 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#1750
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
... oricum la noi o sa dureze dublu fata de restul Europei, doar ce au inceput sa isi ia oamenii AC-uri prin casa si reteaua de curent a cedat pe alocuri in zilele foarte calde, dar cand o fi nevoie de nspe mii de prize de alimentare
|
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1751
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2019, 15:36) De ce aratau toate masinile electrice urat la inceput (si nu erau aerodinamice)? Nu erau spatioase sau confortabile. kangoo 1 electric era spatios si comfortabil. @Vlad soare, e plin de roboti in juruml tau, de la robotii care iti fac masina ford la robotii lui FB care iti analizeaza posturile de pe dacia club si cautarile pe google ca sa vada ce reclame iti afiseaza, robotu george de la home banking, robotii cu 4 roti d ela uber si waymo de le zice masini autonome |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1752
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Da, dar nu la astfel de roboți mă refeream. Era vorba de roboți gen C-3PO sau R2-D2. Și navete spațiale parcă scoase din The Jetsons. Viitorul (recte anul 2000) era un fel de Metropolis.
![]() Au trecut patruzeci de ani de-atunci, dar în jurul nostru încă nu sînt navete spațiale, ci tot autobuze diesel. This post has been edited by VladSoare: 16 Jul 2019, 14:53 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#1753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Un avantaj al masinilor electrice va fi ca masina va stii sa isi faca o autodiagnoza mult mai completa si se cam termina cu piesele schimbate degeaba
Dezavantajul este ca pe aproape orice piesa se poate pune un chip care sa impidice montarea unei piese alternative ... vezi iPhone si accesoriile |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1754
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marksman |
![]()
Post
#1755
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(BiGBearRO @ 16 Jul 2019, 15:53) [...] Dezavantajul este ca pe aproape orice piesa se poate pune un chip care sa impidice montarea unei piese alternative ... vezi iPhone si accesoriile Deja se face asta. In ograda VAG se numeste "Component Protection" si impiedica mutarea unei piese de pe o masina pe alta masina. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
4x4 |
![]()
Post
#1756
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Jul 2019, 11:57) pana una alta, sunt niste regulamente legate de franare.... a incercat Mercedes sa faca brake by wire si stim cat de bine a iesit cu electronica lor cu tot. Acu tot etrieri hidraulici au. ![]() Cel mai periculos, personal mi se pare modul fallback, cate sisteme permit o deccelerare ok a masinii? La continental in modul fallback cred se aprinde martorul "Partie!!" in bord, sa stie soferul ce sa strige pe geam ![]() |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1757
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marksman |
![]()
Post
#1758
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Sau doua.
Prin "piesa" ma refer la orice are un controller in componență. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
Bibanu |
![]()
Post
#1759
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 19 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Deocamdata in privinta masinilor electrice este mult mai mare dorinta decat "putirinta".Energia electrica se produce la fel ca acum 100 de ani.Ai acumulare de apa cu diferenta mare de nivel care-ti invarte o turbina care invarte un generator care produce curent, sau incalzesti apa in niste cazane sa produca abur care sa invarta o turbina care invarte un generator...Centralele nucleare incalzesc tot niste cazane care produc aburi.Pana si fermele de energie solara sunt bazate pe oglinzi care incalzesc la fel un cazan cu apa care produce abur care sa actioneze o turbina.Deocamdata energia regenerabila nu face decat sa umfle factura utilizatorului final.Si nu pun in discutie randamentul de producere a energiei electrice.Urmeaza alte pierderi pe transport, transformare in sus si in jos si ajungem la cea mai spinoasa problema: stocarea energiei ca s-o folosesti cat si cand ai nevoie.Sa nu ne mintim, cu tot litiul si cobaltul, mare diferenta de acumulatorii cu plumb si acid sulfuric nu este.Asa ca pana v-a aparea, daca va aparea, ceva revolutionar in domeniul stocarii energiei electrice, masina full electrica este un moft costisitor si nepractic.Si nu ma refer la transportul individual ci la miliardele de tone de marfuri care se transporta terestru si naval.
|
--------------------
exRenault, Toyota
Camry
2020, Hybrid 2.5/218cp
- B11xxx
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#1760
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(4x4 @ 16 Jul 2019, 17:24) Cel mai periculos, personal mi se pare modul fallback, cate sisteme permit o deccelerare ok a masinii? La continental in modul fallback cred se aprinde martorul "Partie!!" in bord, sa stie soferul ce sa strige pe geam ![]() Frana e ASIL D. Adica nivelul maxim masuri pentru redundanta si o stare sigura (Safe State) in caz de defectiune. La fel si EPS de exemplu. Nu as fi asa panicat. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1761
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pana cand consumatorul nu va cumpara vehicule electrice, nu o sa le vezi vandute.
Pare de bula textul dar cererea infloreste oferta, nu invers. Sper ca suntem in momentul de cotitura, in care simti zilnic poluarea. Vad din ce in ce mai multe Leaf, Zoe, eGolf de la Kaufland. Oricum nu te mai bucuri ca ai marina, stai ca boul in trafic, macar sa nu consume. Sunt cateva piedici in fata masinilor electrice: -autonomia, E adevarat ca e in crestere dar 500 km nu sunt usor de atins. -durata de incarcare -disponibilitate sursa de incarcare Despre GM EV1, pt mine a fost clar un produs 'designed to fail'. industria petrolului din US, care primeste subventii, plus industria auto, nu vor electricele pe strada. Visul american, V8 de 8 litrii, consuma 40 l/100 km, scoate 200 cp, merge cu 50 mph. This post has been edited by dizzy: 17 Jul 2019, 06:50 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1762
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1763
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cu ce ma afecteaza pe mine direct greutatea bateriilor?
Masina actuala e pe la 1.8 tone, Nissan Leaf e mai usoara. Pe mine ma intereseaza functionalitatea, prețul, durata de încărcare, autonomia. Nu am ce face cu o masina cu doua locuri. Daca are autonomie sub 300km si încărcare peste o ora (20-80%), la fel poți sa o ții pt tine. Bateriile cântăresc atât. Nu iti place? Ghinion, vorba presedintelui. Inventează tu unele de 100 kg in loc de 400. La cata autostrada avem noi, nu mi se pare consumul la viteza ceva de speriat, in plus pot merge cu 90 km/h pe DN, în loc de Autostrada. Dar daca ajung la Brasov si trebuie sa o las peste noapte sa se încarce, m-ai pierdut de client, mai ales daca nu am unde sa o incarc. This post has been edited by dizzy: 17 Jul 2019, 07:42 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
centurion |
![]()
Post
#1764
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(AndreiMR @ 16 Jul 2019, 15:38) Nu fac singuri asta, de fapt mai mult face Panasonic decat ei, lucru normal de altfel. Oricum, concluzia din articolul pus de einstein spune tot: fara Tesla, vehiculul electric nu era la nivelul unde este astazi. |
--------------------
-
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1765
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
e perfect legal s amergi cu 90 si pe autostrada.
Corect, tesla este un disruptor si impulsioneaza lucrurile. Eu daca eram un constructor traditional ma gandeam serios sa fac o marca separata pentru EVuri.... This post has been edited by einstein1984: 17 Jul 2019, 08:19 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
E legal, dar nu e prea plăcut.
|
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1767
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
am vazut retardati si cu 80, cred ca e vis sa vii cu camionul peste unul din asta si sa fii in sector unde nu ai voie sa depasesti. 100, ca sa nu incurci nici autocarele ar fi mai corect pt toata lumea.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#1768
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Cocojambo |
![]()
Post
#1769
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bibanu @ 16 Jul 2019, 19:17) Si nu ma refer la transportul individual ci la miliardele de tone de marfuri care se transporta terestru si naval. Pai si cine a zis aici ca viitorul in transportul de marfuri va fi electric avand bateria ca sursa de energie? QUOTE(VladSoare @ 17 Jul 2019, 09:19) Daca sunt doar 2 benzi de folosit, in rest de ce te-ar mai deranja? ![]() This post has been edited by Cocojambo: 17 Jul 2019, 09:46 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
RomanuX |
![]()
Post
#1770
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 16 July 19 From: Alexandria ![]() |
Eu cred ca asteptarile noastre sunt cumva exagerate.
Majoritatea isi doresc ca vehiculele electrice sa fie produse/performante la nivelul celor cu combustie. Insa nu se are in vedere faptul ca motorul cu combustie are in spate peste 100 de ani de imbunatatiri. De la motorul in 4 timpi al lui Otto din 1877 a fost nevoie de 15 ani pana la motorul lui Diesel. Apoi inca 13 pana la turbina. Alternatorul a aparut in 1960. Aprinderea electronica a aparut in anii 1970. Injectia electronica a aparut si e in anii 1980. Daca ne uitam cat timp a durat imbunatatirea motorului cu combustie ne putem da seama ca este nevoie de timp (evident nu tot atat) si cercetare pentru a aduce vehiculele electrice la nivelul celor cu combustie. Si cercetarea are nevoie de finantare (Shahan poate a nimerit-o cu articolul sau). Iar finantarea ar trebui sa vina in mod firesc de la marii producatori auto care, eu banui, vor o tranzitie cu cat mai putine daune financiare pentru companiile lor. |
--------------------
BMW
318i
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:26 |