DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 57 58 59 60 61 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!

BiGBearRO
post 16 Jul 2019, 12:22
Post #1741


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta






--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Jul 2019, 13:16
Post #1742


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




O discutie interesanta despre de ce nu avem mai multe masini electrice azi... fara legatura cu ifrastructura de incarcare. Bucurati-va de ICE cat le mai aveti ca e epoca lor de glorie.
https://cleantechnica.com/2019/07/14/is-thi...w-to-electrify/


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 16 Jul 2019, 14:02
Post #1743


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Cam are dreptate nea Shahan.
Asa or fi gândit și constructorii de căruțe sau trăsuri.
De aceea e mai ușor sa propui un eGolf, un eFocus, pe lângă ce ai în gama.
Ai Kuga pe benzina, mild hybrid, full hybrid, diesel.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Jul 2019, 14:11
Post #1744


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




phev, nu full hybrid. Dar in esenta nu vad cum as puta sa-l contrazic.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 16 Jul 2019, 14:25
Post #1745


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




articolul spune bine, dar e doar o parte din adevar
ipotetic daca s-ar putea face o trecere imediata la masini electrice impactul ar fi foarte dur pe partea sociala, vorbim de zeci de mii de locuri de munca care vor disparea (pe orizontala si pe verticala), mici afaceri care se vor inchide etc etc
apoi s-ar schimba dependenta de petrol cu dependenta de China, de unde vin cam toate componentele electronice
apoi va trebui crescuta capacitatea de a produce energie electrica foarte repede, adica multe centrale nucleare... apare problema materialului nuclear care poate ajunge mai usor la cine nu trebuie
Pentru Tesla a fost relativ simplu, a pornit la drum direct pe mașini electrice, dar nu va avea zile ușoare când marii producători vor intra serios pe piață
Vehicul cu pile de combustie, gen Toyota Mirai, sunt o varianta mai interesanta in opinia mea

This post has been edited by BiGBearRO: 16 Jul 2019, 14:30


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 16 Jul 2019, 14:36
Post #1746


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Pe cînd eram eu copil, se vorbea de anul 2000 și ne imaginam lumea plină de roboți și nave spațiale. Ei bine, anul 2000 a trecut deja de aproape două decenii, iar noi sîntem aceiași - nu văd nici roboți în jurul meu, nici nu merg la serviciu cu naveta spațială, nici curse de agrement către lună nu s-au făcut.
Că în zece ani nu se vor mai vinde decît mașini electrice... asta-i o gogoașă pentru cine s-a uitat prea mult la Star Trek. Nu vom apuca noi vremurile alea.
Și acum zece ani ni se spunea la fel. Și acum douăzeci de ani la fel. De cînd știu eu de mașini, electricele erau "viitorul". Și azi tot "viitorul" sînt. biggrin.gif

Și-apoi, ne plîngem de rezervele limitate de petrol. Dar cu rezervele de litiu și cobalt cum stăm? Că nu-i ca și cum litiul ar crește în copaci pe marginea drumului. E un metal destul de rar.

This post has been edited by VladSoare: 16 Jul 2019, 14:54


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 16 Jul 2019, 14:36
Post #1747


-


Group: Members
Posts: 22.546
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(BiGBearRO @ 16 Jul 2019, 15:25)
e doar o parte din adevar
*
De ce aratau toate masinile electrice urat la inceput (si nu erau aerodinamice)? Nu erau spatioase sau confortabile.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 16 Jul 2019, 14:38
Post #1748


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Problema dependentei de asiatici e reala. Ei fac cam toate bateriile din piata, deci esti la mana lor. Si, cu chinezul e mai greu sa negociezi un pret si o livrare ok decat cu arabul care iti vinde petrol, fiindca chinezul are in cap sa isi vanda produsele finite care contin bateriile alea. Tesla de-aia incearca sa devina un producator major de baterii.

Am citit intr-un editorial din TopGear UK o ipoteza interesanta. Elon Musk n-ar fi ingrijorat deloc de faptul ca in momentul in care gigantii industriei auto vor intra serios pe piata masinilor electrice, marca lui de masini ar fi afectata. Fiindca pe el in intereseaza de fapt sa le vanda bateriile, unde cererea va fi uriasa. De-aia ar fi lasat la liber patentele, ca sa incurajeze o trecere mai rapida la masini electrice. E o ipoteza, dar are ceva sens, mai ales ca Tesla investesc si in statii de incarcare, si in productia de baterii cu mai putine materiale rare. Asa ca si daca masinile Tesla nu vor fi niciodata comparabile la vanzari cu actorii traditionali, nu e o problema...profitul vine din alta parte.

Altfel, legat de dependenta de Asia...constructorii europeni incep, cu greu, sa ia masuri. VW vor sa isi produca singuri bateriile, si nu doar ei:

https://www.expatica.com/de/volkswagen-char...ttery-alliance/

Mai e si proiectul Northvolt:

https://www.reuters.com/article/us-northvol...t-idUSKCN1TD1WG

Chestiile astea dureaza insa, iar intre timp chinezii si coreenii dau baterii cui si cate vor. Multe masini electrice au intarzieri mari la livrare din cauza disponibilitatii limitate a bateriilor. Si daca ar vrea populatia sa cumpere majoritar masini electrice, n-ar avea cine sa le livreze.

Probleme au fost si la Kia/Hyundai, si la Audi, si la Jaguar...



This post has been edited by AndreiMR: 16 Jul 2019, 14:43


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 16 Jul 2019, 14:38
Post #1749


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




EV-1 se zice că ar fi fost foarte aerodinamică.
Felul urît și grosolan în care au omorît-o a declanșat multe teorii ale conspirației, dar adevărul este că mai toate electricele de azi îi sînt net superioare, așa că per total conspirația, dacă a existat, n-a prea avut succes.

This post has been edited by VladSoare: 16 Jul 2019, 14:40


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 16 Jul 2019, 14:44
Post #1750


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




... oricum la noi o sa dureze dublu fata de restul Europei, doar ce au inceput sa isi ia oamenii AC-uri prin casa si reteaua de curent a cedat pe alocuri in zilele foarte calde, dar cand o fi nevoie de nspe mii de prize de alimentare


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Jul 2019, 14:45
Post #1751


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2019, 15:36)
De ce aratau toate masinile electrice urat la inceput (si nu erau aerodinamice)? Nu erau spatioase sau confortabile.
*


kangoo 1 electric era spatios si comfortabil.
@Vlad soare, e plin de roboti in juruml tau, de la robotii care iti fac masina ford la robotii lui FB care iti analizeaza posturile de pe dacia club si cautarile pe google ca sa vada ce reclame iti afiseaza, robotu george de la home banking, robotii cu 4 roti d ela uber si waymo de le zice masini autonome


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 16 Jul 2019, 14:47
Post #1752


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Da, dar nu la astfel de roboți mă refeream. Era vorba de roboți gen C-3PO sau R2-D2. Și navete spațiale parcă scoase din The Jetsons. Viitorul (recte anul 2000) era un fel de Metropolis. biggrin.gif
Au trecut patruzeci de ani de-atunci, dar în jurul nostru încă nu sînt navete spațiale, ci tot autobuze diesel.

This post has been edited by VladSoare: 16 Jul 2019, 14:53


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 16 Jul 2019, 14:53
Post #1753


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Un avantaj al masinilor electrice va fi ca masina va stii sa isi faca o autodiagnoza mult mai completa si se cam termina cu piesele schimbate degeaba
Dezavantajul este ca pe aproape orice piesa se poate pune un chip care sa impidice montarea unei piese alternative ... vezi iPhone si accesoriile


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 16 Jul 2019, 14:59
Post #1754


-


Group: Members
Posts: 22.546
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(einstein1984 @ 16 Jul 2019, 15:45)
kangoo 1 electric era spatios si comfortabil.
*


Asta a aparut dupa alea urate.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 16 Jul 2019, 16:23
Post #1755


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(BiGBearRO @ 16 Jul 2019, 15:53)
[...]
Dezavantajul este ca pe aproape orice piesa se poate pune un chip care sa impidice montarea unei piese alternative ... vezi iPhone si accesoriile
*


Deja se face asta. In ograda VAG se numeste "Component Protection" si impiedica mutarea unei piese de pe o masina pe alta masina.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 16 Jul 2019, 16:24
Post #1756


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




QUOTE(einstein1984 @ 16 Jul 2019, 11:57)
pana una alta, sunt niste regulamente legate de franare.... a incercat Mercedes sa faca brake by wire si stim cat de bine a iesit cu electronica lor cu tot. Acu tot etrieri hidraulici au.
*



up.gif Tehnologia duce la progres, dar uneori duce doar la complicatii. Masina SH cu sistem brake by wire, nu poti cumpara asa ceva, iar uneori si nou mai da rateuri...

Cel mai periculos, personal mi se pare modul fallback, cate sisteme permit o deccelerare ok a masinii? La continental in modul fallback cred se aprinde martorul "Partie!!" in bord, sa stie soferul ce sa strige pe geam laugh.gif



--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 16 Jul 2019, 16:47
Post #1757


-


Group: Members
Posts: 22.546
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marksman @ 16 Jul 2019, 17:23)
Deja se face asta. In ograda VAG se numeste "Component Protection" si impiedica mutarea unei piese de pe o masina pe alta masina.
*


Ii modifica o dimensiune ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 16 Jul 2019, 17:20
Post #1758


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




Sau doua.

Prin "piesa" ma refer la orice are un controller in componență.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 16 Jul 2019, 19:17
Post #1759


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




Deocamdata in privinta masinilor electrice este mult mai mare dorinta decat "putirinta".Energia electrica se produce la fel ca acum 100 de ani.Ai acumulare de apa cu diferenta mare de nivel care-ti invarte o turbina care invarte un generator care produce curent, sau incalzesti apa in niste cazane sa produca abur care sa invarta o turbina care invarte un generator...Centralele nucleare incalzesc tot niste cazane care produc aburi.Pana si fermele de energie solara sunt bazate pe oglinzi care incalzesc la fel un cazan cu apa care produce abur care sa actioneze o turbina.Deocamdata energia regenerabila nu face decat sa umfle factura utilizatorului final.Si nu pun in discutie randamentul de producere a energiei electrice.Urmeaza alte pierderi pe transport, transformare in sus si in jos si ajungem la cea mai spinoasa problema: stocarea energiei ca s-o folosesti cat si cand ai nevoie.Sa nu ne mintim, cu tot litiul si cobaltul, mare diferenta de acumulatorii cu plumb si acid sulfuric nu este.Asa ca pana v-a aparea, daca va aparea, ceva revolutionar in domeniul stocarii energiei electrice, masina full electrica este un moft costisitor si nepractic.Si nu ma refer la transportul individual ci la miliardele de tone de marfuri care se transporta terestru si naval.


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 16 Jul 2019, 22:27
Post #1760


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




QUOTE(4x4 @ 16 Jul 2019, 17:24)
Cel mai periculos, personal mi se pare modul fallback, cate sisteme permit o deccelerare ok a masinii? La continental in modul fallback cred se aprinde martorul "Partie!!" in bord, sa stie soferul ce sa strige pe geam  laugh.gif
*



Frana e ASIL D. Adica nivelul maxim masuri pentru redundanta si o stare sigura (Safe State) in caz de defectiune. La fel si EPS de exemplu. Nu as fi asa panicat.


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 17 Jul 2019, 06:42
Post #1761


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Pana cand consumatorul nu va cumpara vehicule electrice, nu o sa le vezi vandute.
Pare de bula textul dar cererea infloreste oferta, nu invers.
Sper ca suntem in momentul de cotitura, in care simti zilnic poluarea.
Vad din ce in ce mai multe Leaf, Zoe, eGolf de la Kaufland.
Oricum nu te mai bucuri ca ai marina, stai ca boul in trafic, macar sa nu consume.
Sunt cateva piedici in fata masinilor electrice:
-autonomia, E adevarat ca e in crestere dar 500 km nu sunt usor de atins.
-durata de incarcare
-disponibilitate sursa de incarcare

Despre GM EV1, pt mine a fost clar un produs 'designed to fail'.
industria petrolului din US, care primeste subventii, plus industria auto, nu vor electricele pe strada.
Visul american, V8 de 8 litrii, consuma 40 l/100 km, scoate 200 cp, merge cu 50 mph.

This post has been edited by dizzy: 17 Jul 2019, 06:50


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 17 Jul 2019, 07:04
Post #1762


-


Group: Members
Posts: 22.546
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(dizzy @ 17 Jul 2019, 07:42)
-durata de incarcare
-disponibilitate sursa de incarcare
*

Ce usor se ascund alte probleme mai importante. Ii repeti consumatorului cateva lucruri si ramane cu ele.
-greutatea foarte mare bateriilor
-consumul mare la viteza de autostrada
...si cate mai sunt.



--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 17 Jul 2019, 07:37
Post #1763


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Cu ce ma afecteaza pe mine direct greutatea bateriilor?
Masina actuala e pe la 1.8 tone, Nissan Leaf e mai usoara.
Pe mine ma intereseaza functionalitatea, prețul, durata de încărcare, autonomia.
Nu am ce face cu o masina cu doua locuri.
Daca are autonomie sub 300km si încărcare peste o ora (20-80%), la fel poți sa o ții pt tine.
Bateriile cântăresc atât. Nu iti place? Ghinion, vorba presedintelui. Inventează tu unele de 100 kg in loc de 400.
La cata autostrada avem noi, nu mi se pare consumul la viteza ceva de speriat, in plus pot merge cu 90 km/h pe DN, în loc de Autostrada.
Dar daca ajung la Brasov si trebuie sa o las peste noapte sa se încarce, m-ai pierdut de client, mai ales daca nu am unde sa o incarc.

This post has been edited by dizzy: 17 Jul 2019, 07:42


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 17 Jul 2019, 08:16
Post #1764


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




QUOTE(AndreiMR @ 16 Jul 2019, 15:38)
Tesla investesc si in statii de incarcare, si in productia de baterii cu mai putine materiale rare.
*


Nu fac singuri asta, de fapt mai mult face Panasonic decat ei, lucru normal de altfel.
Oricum, concluzia din articolul pus de einstein spune tot: fara Tesla, vehiculul electric nu era la nivelul unde este astazi.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Jul 2019, 08:18
Post #1765


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




e perfect legal s amergi cu 90 si pe autostrada.

Corect, tesla este un disruptor si impulsioneaza lucrurile. Eu daca eram un constructor traditional ma gandeam serios sa fac o marca separata pentru EVuri....

This post has been edited by einstein1984: 17 Jul 2019, 08:19


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 17 Jul 2019, 09:19
Post #1766


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




E legal, dar nu e prea plăcut.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Jul 2019, 09:22
Post #1767


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




am vazut retardati si cu 80, cred ca e vis sa vii cu camionul peste unul din asta si sa fii in sector unde nu ai voie sa depasesti. 100, ca sa nu incurci nici autocarele ar fi mai corect pt toata lumea.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Jul 2019, 09:26
Post #1768


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(einstein1984 @ 17 Jul 2019, 08:18)
e perfect legal s amergi cu 90 si pe autostrada.
*


Din pacate.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cocojambo
post 17 Jul 2019, 09:44
Post #1769


Membru autentic


Group: Members
Posts: 795
Joined: 4 May 06
From: Bucuresti




QUOTE(Bibanu @ 16 Jul 2019, 19:17)
Si nu ma refer la transportul individual ci la miliardele de tone de marfuri care se transporta terestru si naval.
*



Pai si cine a zis aici ca viitorul in transportul de marfuri va fi electric avand bateria ca sursa de energie?

QUOTE(VladSoare @ 17 Jul 2019, 09:19)
E legal, dar nu e prea plăcut.
*



Daca sunt doar 2 benzi de folosit, in rest de ce te-ar mai deranja? tongue.gif

This post has been edited by Cocojambo: 17 Jul 2019, 09:46


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5dci 2006 - B-86-...
-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RomanuX
post 17 Jul 2019, 09:52
Post #1770


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 July 19
From: Alexandria




Eu cred ca asteptarile noastre sunt cumva exagerate.
Majoritatea isi doresc ca vehiculele electrice sa fie produse/performante la nivelul celor cu combustie.
Insa nu se are in vedere faptul ca motorul cu combustie are in spate peste 100 de ani de imbunatatiri.
De la motorul in 4 timpi al lui Otto din 1877 a fost nevoie de 15 ani pana la motorul lui Diesel.
Apoi inca 13 pana la turbina.
Alternatorul a aparut in 1960.
Aprinderea electronica a aparut in anii 1970.
Injectia electronica a aparut si e in anii 1980.

Daca ne uitam cat timp a durat imbunatatirea motorului cu combustie ne putem da seama ca este nevoie de timp (evident nu tot atat) si cercetare pentru a aduce vehiculele electrice la nivelul celor cu combustie.
Si cercetarea are nevoie de finantare (Shahan poate a nimerit-o cu articolul sau).
Iar finantarea ar trebui sa vina in mod firesc de la marii producatori auto care, eu banui, vor o tranzitie cu cat mai putine daune financiare pentru companiile lor.


--------------------
BMW 318i 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 57 58 59 60 61 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:26
Forum Renault