Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
Merced |
![]()
Post
#1711
|
||
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|||
clio4edc12 |
![]()
Post
#1712
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Pai se poate, doar sa nu speriati cand va treziti sus la Balea Lac sa o sa aveti doar 30% din baterie. O sa recuperati la coborare.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Merced |
![]()
Post
#1713
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Stiu. Eu ma gandeam daca se poate Pitesti - Balea si retur, dar nu prea cred ca e posibil. O reincarcare la Kaufland la Sibiu si ne intoarcem pe Valea Oltului.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1714
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.174 Joined: 13 October 06 ![]() |
Un Pitesti-Bucuresti face la viteza de autostrada fara reincarcare ?
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#1715
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Dus-intors?
De obicei cand se duce la Bucuresti se mai opreste la un Kaufland sau un Penny pentru o incarcare rapida. Teoretic faci si dus-intors daca nu ai km multi de facut in Bucuresti, adica sa zicem doar putin prin Militari, dar trebuie sa mergi cu 80-90km/h si nu prea are rabdare. O mai tine pe statie juma' de ora si merge cu ~120km/h. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1716
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.174 Joined: 13 October 06 ![]() |
Ziceam de dus, deci duce 110-120km la viteza de autostrada. Nu e rau.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#1717
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
A, clar. Nu ai stres. El s-a intors si cu 140km/h la un moment dat, dar acolo cam aia e, ajungi cred ca aproape de gol. Sa vedem daca reusim asta seara sa plecam pe traseul asta, probabil de la Sibiu o sa conduc eu. Mie imi place sa merg la consum, la asta bonus nu se mai infunda filtre de particule si alte alea.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1718
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
150 km/h (93 mph):
- Consumption: 229 Wh/km (368 Wh/mi) - Range: 315 km (196 mi) 120 km/h (74 mph): - Consumption: 164 Wh/km (264 Wh/mi) - Range: 450 km (280 mi) Asta e la Tesla 3. Deci la Leaf probabil daca mergi cu 130 ai consum de vreo 17-19 kwh. Teoretic te duce 200 km. |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Merced |
![]()
Post
#1719
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Din nefericire se amana pentru alta data testul. Data la care nu cred ca mai pot oricum sa particip.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1720
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Păcat. De-abia așteptam review-ul.
![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Merced |
![]()
Post
#1721
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eram curios de range in cazul parcurgerii Transfăgărășanului, am mers de vreo două ori cu ea in total cam 100km. Are plusuri și minusuri. Mi-aș lua una daca as avea bani de dat pe așa ceva, dar exclus rate cum a făcut amicul meu.
Se mișcă frumos, e o senzație interesanta sa nu auzi motorul, inițial mi se părea că se aud tot felul de zgomote când treceam peste denivelări. Eu stau destul de bine la volan, mai bine că în Skoda Rapid de la muncă iar poziția pedalei false este una foarte naturală, nu îți îndoaie prea mult glezna cum se întâmplă la multe mașini mai low cost. El a trecut de la Astra h hatch, diferenta de spatiu in interior sau la portbagaj e destul de mica. Cred că realistic vorbind nu suntem încă la nivelul de țară care sa fie gata de multe din astea le străzi. Ori să apară prize mai dese ori să crească range-ul lor pe viitor. El visează să o dea peste doi ani și să ia e-Niro. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#1722
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Daca stie cineva cum franeaza o masina electrica fara curent, cu motorul oprit, pentru ca nu este vacuum in servo si daca poate fi remorcata pe rotile ei, la o priza?
|
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
Merced |
![]()
Post
#1723
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Probabil cam cum franeaza si o masina obisnuita cu motorul oprit. Trebuie sa apesi ca barbarul pe frana, dar ar trebui sa mearga, frana nu are treaba cu partea electrica. Are bidonul cu lichid de frana sub capota. Nu stiu insa daca o poti trece in N fara baterie deloc.
This post has been edited by Merced: 14 Jul 2019, 08:21 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#1724
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
In cazul in care ramai "fara curent" in bateria principala nu-i niciun bai. Park Lock-ul e pe 12 V si pompa de vacuum electrica e tot pe 12 V. In consecinta levierul se poate muta din P in N si o sa ai si asistare la franare cel putin pentru o perioda scurta de timp. Asta daca vorbim despre "pana prostului". Daca vorbim despre situatia in care masina este descarcata si nefolosita de luni de zile atunci se comporta ca si o masina cu motor termic si cutie de viteze automata ramasa fara combustibil si curent in baterie. Levierul trebuie deblocat folosind procedura descrisa in manualul masinii si sistemul de franare nu va fi asistat.
This post has been edited by r_vlad: 14 Jul 2019, 10:24 |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1725
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Într-adevăr, toate sistemele uzuale mă aștept să fie pe 12V.
În plus, în bateria mare n-ar trebui să rămîi niciodată fără curent. Cînd o consideră goală și faci pana prostului, ea încă e departe de zero. Nu cred că poți s-o duci pînă la zero nici dacă vrei. This post has been edited by VladSoare: 14 Jul 2019, 11:50 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Merced |
![]()
Post
#1726
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca ar ramane cu zero curent s-ar cam duce bateria, s-ar porni greu incarcarea. Dar iti dai seama ca in pana prostului poti sa ramai destul de usor. Si o sa vedem curand multe cazuri din astea.
Chiar amicu' mi-a povestit ca s-a intalnit la Kaufland la statia de incarcare cu un tip cu un Leaf identic care l-a rugat sa-i arate si lui cum se baga la incarcat, ca el nu stie si abia a luat masina. Deci se pare ca exista si din astia care nu gandesc prea mult si cumpara asa ceva. Noi ne gandeam ca unu' care-si ia electrica acum, e mai geek asa, si a cercetat domeniul, a vazut tutoriale, filmulete, chestii, inainte sa ia decizia. De fapt ce zic eu, ca si la Rompetrol-ul de langa aeroport unde oprisem vineri seara sa iau o cafea era unul cu un plug-in hybrid Volvo care se chinuia sa-l bage la incarcat si nu parea ca stie cum. Numere rosii, de Bucuresti, si era destul de tanar tipul. Ma rog, ala avea macar posibilitatea sa mearga pe motorul termic. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#1727
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
In afara de statii fixe de incarcare, poate ar fi bune acum statii mobile de asistenta care sa poata sa dea macar o treime de incarcare, costul acestor statii mobile de eventual ajutor pana se fac prize mai multe in Romania sau mergand in paralel pe viitor, sa fie s u b v e n t i o n a t ? Daca impulsionezi un trend, cauti mai multe cai de promovare
![]() |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1728
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Nu merita. E suficient sa vina o platforma sa te duca pana la o priza sanatoasa. Stiu ca la cei cu bateriile inchiriate de la Renault asta e inclus in leasing, ai parca un trasport inclus pe luna, in caz ca ramai in pana.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1729
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de obicei la masina electrica la frinare se produce curent indiferent de modelul motorului pina la o viteza de 5 km /h apoi intra frina mecanica , poate gresesc dar la unele vehicule electrice asa se intimpla
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1730
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(r_vlad @ 10 Jul 2019, 13:50) Zoe Carenajul dupa puntea spate costa 200Euro la Renault. Carenajul motor costa 300Euro la Renault. eGolf Carenajul motor costa mai putin de 100Euro la VW. Eu zic ca alea de la Renault sunt mai de calitate si putin poleite cu aur. Un sfert din rezistenta la inaintare inseamna alea cateva amarate de carenaje + inca un sfert de la toate rotile. Restul de 50% este deasupra (altii zic 45% si 30% carenajele). Pentru un pret de nimic si Dacia putea sa beneficieze de asa ceva. Acum ii tine de cald la puscarie marja aia ... This post has been edited by IRONICK: 15 Jul 2019, 13:47 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dandobre |
![]()
Post
#1731
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.225 Joined: 3 August 12 From: Ilfov ![]() |
http://m.ziare.com/auto/nu-putem-castiga-n...conduci-1569301
Cică tot mersul pe jos e cel mai ecologic....... |
--------------------
Ford, Suzuki
Focus 3 combi, SxCross
2016, 2018
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1732
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu e, că faci efort mai mult, deci trebuie să mănînci mai mult. În consecință, industria alimentară trebuie să muncească mai din greu ca să te susțină. Și riscul de flatulență e mai mare, deci mai mult codoi eliminat în atmosferă...
Apoi, transpiri mai mult. Deci trebuie să te speli mai des, ceea ce înseamnă consum crescut de apă, mai multe chimicale (gel de duș, șampon) deversate în canalizare, afectînd mediul... Nici așa nu e bine. ![]() This post has been edited by VladSoare: 15 Jul 2019, 13:22 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
axabrt |
![]()
Post
#1733
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
particule din plastic care se desprind de pe cauciucuri in urma contactului cu asfaltul
Zau ? daca merg pe jos mi se desprind patricule de plastic de pe talpa pantofului si oricum voi toci mult mai multe perechi de pantofi decat cauciucuri. pantofii aia nu polueaza in procesul de fabricatie ? This post has been edited by axabrt: 15 Jul 2019, 13:55 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1734
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mcNelu @ 14 Jul 2019, 03:25) Daca stie cineva cum franeaza o masina electrica fara curent, cu motorul oprit, pentru ca nu este vacuum in servo si daca poate fi remorcata pe rotile ei, la o priza? ia zi-mi tu mie cum franeaza o masina electrica cu motorul pornit, de unde scoate vacuum? Are pompa electrica de vacuum, dooh, alimentata la 12V de bateria de 12V. Apoi masina fara curent (tensiune baterie de tractiune slaba) poate oricand sa faca regenerare pe franare. 15 Jul 2019, 16:50: QUOTE(axabrt @ 15 Jul 2019, 14:54) particule din plastic care se desprind de pe cauciucuri in urma contactului cu asfaltul Zau ? daca merg pe jos mi se desprind patricule de plastic de pe talpa pantofului si oricum voi toci mult mai multe perechi de pantofi decat cauciucuri. pantofii aia nu polueaza in procesul de fabricatie ? dar cine te pune sa porti talpi d eplastic? descult nu poti? Sau cu opinci? Sau sandale facute din anvelope uzate? This post has been edited by einstein1984: 15 Jul 2019, 15:50 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1735
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Pielea de pe talpa care ti se desprinde polueaza si ea.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#1736
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
QUOTE(mcNelu @ 14 Jul 2019, 02:25) Daca stie cineva cum franeaza o masina electrica fara curent, cu motorul oprit, pentru ca nu este vacuum in servo si daca poate fi remorcata pe rotile ei, la o priza? Cine a zis ca asistenta la franare (servo) trebuie sa fie pe baza de vacum si la masinile electrice? Ce sens are sa pun un motor electric sa actioneze o pompa de vacum, sa ai furtune valve si tot ce implica sistemul, vacum pe care sa il folosesc doar atunci cand franez => adica sa consum curent aiurea. Pot foarte bine sa fac asistenta la franare electric direct si consum curent doar atunci cand am nevoie, cand franez, pe electric oricum ai mai multe variante, asistenta poate fi pe baza de servomotor, electromagnet, combinatii intre ele, etc Facand o paralela e ca si cum as spune ca pentru servo directie imi trebuie musai si un sistem hidraulic cu pompa si tot ce implica. La motoarele termice impactul pentru producerea vacumului este nesemnificativ din acest motiv sa optat pentru el. |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1737
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Exista si franare clasica, dar este actionata cand se depaseste capacitatea celei electrice.
Chiar daca se apasa pe pedala de frana, tot electric se franeaza in prima faza sau in functie de necesitate. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1738
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ziceai ca pompa abs poate face direct asistenta la franare erai maret....
zoe nu are pompa de vis si mastervac de exemplu http://renault-zoe.forumpro.fr/t3432-resol...nce-au-freinage Vid se foloseste de exemplu pentru ca e mai safe, daca moare pompa ai inca o rezerva de vid in instalatie pentru vreo 2-3 opriri, daca te bazezi pe un electromagnet si ala e puscat, aflii doar dupa ce nu opreste masina ca peala e beton. vezi tu, ingineria se ocupa si de siguranta la functionare.... This post has been edited by einstein1984: 16 Jul 2019, 10:28 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#1739
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Jul 2019, 10:27) Daca ziceai ca pompa abs poate face direct asistenta la franare erai maret.... zoe nu are pompa de vis si mastervac de exemplu http://renault-zoe.forumpro.fr/t3432-resol...nce-au-freinage Vid se foloseste de exemplu pentru ca e mai safe, daca moare pompa ai inca o rezerva de vid in instalatie pentru vreo 2-3 opriri, daca te bazezi pe un electromagnet si ala e puscat, aflii doar dupa ce nu opreste masina ca peala e beton. vezi tu, ingineria se ocupa si de siguranta la functionare.... un electromagnet puscat poate fi detectat instant de sistem, e o chestie basic => nu mai are conductivitate, asadar imediat ai eroare in sistem ==> semnalizat in bord , nu trebuie sa astepti sa franezi ca sa afli ca ai probleme cu frana... sistemul pe vid nu e nici pe departe mai safe sau mai fiabil, e doar mai comun si din acest motiv da aceasta senzatie, mai safe este sistemul de la camioane, bazat pe camere de franare si presiune, unde rotile sunt infranate by default, dar acest sistem nu se poate aplica in cazul de fata plus ca poti sa faci un electromagnet cu bobinaj dublu, nu e mare inginerie, sa pastrezi unul de backup pe care sa comuti in caz ca primul a cedat vezi tu, electrica și electronica oferă mai multe soluții și mai simple ![]() This post has been edited by BiGBearRO: 16 Jul 2019, 10:54 |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1740
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pana una alta, sunt niste regulamente legate de franare.... a incercat Mercedes sa faca brake by wire si stim cat de bine a iesit cu electronica lor cu tot. Acu tot etrieri hidraulici au.
This post has been edited by einstein1984: 16 Jul 2019, 13:20 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 03:49 |