Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
VladSoare |
![]()
Post
#1651
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#1652
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
demin2609 |
![]() ![]()
Post
#1653
|
![]() iuzar Group: Members Posts: 329 Joined: 20 December 08 From: Craiova ![]() |
Da logic, hai să schimbăm subiectul discuției iar, a venit nenea rău și m-a bătut la curuleț că nu știu să mă joc cu ceilalți în gradina lor și le stric jucăriile.
Cum o dăm noi din Alba în neagra, ca la Dâmbovița! Doar nu suntem adulți să discutam civilizat pe subiectul discuției, nealterand conținutul cu lucruri ce îl fac și foarte greu de urmărit. Pe deasupra, indiferent dacă ne convine sau nu, să ne păstrăm ideile (expunându-le o dată) și să nu îi forțăm pe alții să le accepte. Știu că nu vă schimb, dar un pic de decență, dragi conaționali! Închei în același mod, sper suficient de afectuos, sper să nu fiu banat pentru asta. Cu stimă și încredere că lumea are loc pe stradă pentru noi toți, indiferent de tipul de propulsie ales. By the way, de ce nu se expun ideile altor modalități de a propulsa mașina, eventual lăudate acolo, separat pe un alt thread/thread-uri ? Promit solemn că acolo nu voi deranja pe nimeni! Ce spuneți? This post has been edited by demin2609: 9 Jul 2019, 09:56 |
--------------------
Renault F4P-B7-22
Mégane
éxpression [B]live high, have fun, and don t do anything stupid![/B]
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1654
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Dar tu cu ce ganduri pe aici?
Sub rezerva ca si eu sunt acum offtopic, sa nu uitam ca suntem in arie tehnica; dojeneala la cafenea, sau sub butonul de report. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
demin2609 |
![]() ![]()
Post
#1655
|
![]() iuzar Group: Members Posts: 329 Joined: 20 December 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(MuciX @ 4 Jul 2019, 15:38) QUOTE(MuciX @ 9 Jul 2019, 07:48) QUOTE(MuciX @ 9 Jul 2019, 10:11) Dar tu cu ce ganduri pe aici? Sub rezerva ca si eu sunt acum offtopic, sa nu uitam ca suntem in arie tehnica; dojeneala la cafenea, sau sub butonul de report. ![]() Mulțumesc pentru conversație, având probleme cu tensiunea voi evita o perioadă 'urecheala' părintească, zic eu. O zi plăcută! |
--------------------
Renault F4P-B7-22
Mégane
éxpression [B]live high, have fun, and don t do anything stupid![/B]
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1656
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pare ca avem inca un vigilante pe topic. Nu era de ajuns unu, acum sunt doi.
This post has been edited by IRONICK: 9 Jul 2019, 11:14 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1657
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1658
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Ca fapt divers, din pura curiozitate si fara sa caut pe google...daca motoarele termice actuale sunt rele si trebuie schimbate, care sunt alternativele?
pana acum vad ca se merge in directia electrica si usor usor si spre hidrogen...dar mai sunt si alte solutii? |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1659
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Vant si pedale.
Poate biometan, daca nu se renunta la consumul exagerat de carne, macar sa se recupereze gazele... |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1660
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Un minireactor nuclear
![]() |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1661
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 9 Jul 2019, 12:33) Ca fapt divers, din pura curiozitate si fara sa caut pe google...daca motoarele termice actuale sunt rele si trebuie schimbate, care sunt alternativele? pana acum vad ca se merge in directia electrica si usor usor si spre hidrogen...dar mai sunt si alte solutii? aer comprimat.... abur Bucatele, vezi ca bimetanul tot in ICE se arde |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bgd2018 |
![]()
Post
#1662
|
![]() AMBIDÉXTRU Group: Members Posts: 131 Joined: 11 April 18 ![]() |
|
--------------------
Renault
Kadjar
2018
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1663
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ziceam acum ceva timp ca nu ma atrage i3. Pentru ca nu imi plac solutiile tehnice si pentru ca SCx 0.69, adica Cd 0.3. Adica designul inedit nu are legatura cu aerodinamica.
In oras este ok la consum, dar daca iesi cu ea afara consuma ca o masina normala sau chiar mai mult. Ex. eGolf are 0.27 si nu are deloc artificii aerodinamice. Nici macar air curtain prezente pe versiunea cu motoare termice. Are doar fundul plat si atat. Ma rog, carenajele sunt din pasla intarita, sa aiba rol si de reducere a zgomotului (Leaf le are din plastic ordinar). Fara atentie la puntea spate si nici difuzor aerodinamic in spate cum are Leaf. N66-11166.png Acum am vazut, Nissan Leaf are Cd 0.28 12TDI_LEFk_underCarridge.jpg Si are forma chinuita de aerodinamica. ![]() This post has been edited by IRONICK: 10 Jul 2019, 08:59 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1664
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Iar Golful arată și bine.
![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1665
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mie nu imi place, dar ma rog.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#1666
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Arata a Golf...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
dizzy |
![]()
Post
#1667
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Asta cu aratatul e discutabila.
Pt mine Leaf arata ok, Golf arata ok. Adica n-ar fi deal breaker vreuna la cuma arata. Si oricum, asa cum zice un prieten de-al meu: - Ce bah o iei de nevasta sa arate bine, important e sa te simti bine inauntru! Un Cx de 0.28 ... 0.3 e mai mult decat decent, mai ales pentru caroserii gen hatch. Cand s-a lansat Mercedes EClasse cu ochii rotunzi , W 210 avea Cx 0.28, cel mai bun din clasa la acel moment. Mie nu-mi place cuma arata i3, il aosciez cu un tocilar dolofan care se tatueaza si isi pune cercel in nas; |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1668
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Cand se intreaba oamenii de ce un Golf e cu cateva mii de euro mai scump decat un Renault, Opel sau Kia...si chestii de genul asta sunt raspunsul. Nu doar plasticele care nu scartaie si antifonarea mai buna fac diferenta. Ca au avut niste motoare care n-au fost chiar fiabile e clar, insa la fel de clar e ca un Golf e conceput cu mai multa atentie decat alte masini concurente.
Designul nu este si n-a fost niciodata ceva deosebit la Golf fiindca nu trebuie sa fie. Si, in materie de masini electrice, cred ca e o piata importanta asta a celor care vor o masina electrica, dar nu vor sa se vada din avion ca sunt eco-fundamentalisti, deci isi doresc sa conduca ceva ce arata normal. Si PSA au lansat Corsa si 208 electrice care vor arata absolut identic cu variantele normale, mergand pe aceeasi logica. Apropo de PSA, cat de tare ar fi fost sa produca asta: https://www.peugeot.com.ro/marca-si-tehnolo...nd-concept.html Cand l-au prezentat spuneau ca daca reactia va fi suficient de buna, il vor produce. Ma indoiesc, dar ca lovitura de imagine ar fi ceva deosebit. |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1669
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
sincer sa fiu, un golf/leaf m-ar coafa. mai spatios ca zoe, pt extraurban as lua masina lu scoreclu, un symbol cu portbagaj de 500l ajunge la 3-4 iesiri pe an.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1670
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Mno, si eu raman la combinatia de Buleftrica plus Muscle car!
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
VladSoare |
![]()
Post
#1671
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 10 Jul 2019, 08:59) Dap. Tocmai de-asta îmi place. Tocmai pentru că arată ca o mașină normală, oarecare, fără să urle din toți rărunchii "uitați-vă la mine, sînt electric, sînt eco". Iar Golful, în clasa lui, mi se pare chiar frumușel. Evident că nu-i o frumusețe izbitoare, gen Giulia, nici n-ar avea cum să fie, dar pentru un hatchback compact arată bine. This post has been edited by VladSoare: 10 Jul 2019, 10:31 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1672
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(dizzy @ 10 Jul 2019, 10:00) 0.28 este o valoare pentru generatia actuala de masini care sa arate normal - hatch/break 0.27 este o valoare pentru generatia actuala de masini care sa arate normal - berlina 0.22-0.24 valori de eco (+ coupe etc) This post has been edited by IRONICK: 10 Jul 2019, 11:03 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#1673
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Pe dedesubt...
Zoe 2013 cu plastice Renault_Zoe_ZE_Intens_2013_Overview_UnderBody_with_aerodynamics_screens_1562753799279.jpg ( Size: 520.62k ) Number of downloads: 243 Zoe 2013 fara plastice Renault_Zoe_ZE_Intens_2013_Overview_1562754691079.jpg ( Size: 550.81k ) Number of downloads: 247 Leaf 2018 cu plastice Nissan_Leaf_Tekna_2018_Overview_1562754911547.jpg ( Size: 606.73k ) Number of downloads: 249 Leaf 2018 fara plastice Nissan_Leaf_Tekna_2018_Overview_UnderBody_without_aerodynamics_screens_1562754975530.jpg ( Size: 721.03k ) Number of downloads: 241 e-Golf cu plastice Volkswagen_Golf_VII_e_Golf_2018_Overview_1562753987304.jpg ( Size: 779.03k ) Number of downloads: 234 e-Golf fara plastice Volkswagen_Golf_VII_e_Golf_2018_Overview_UnderBody_without_aerodynamics_screens_1562754038325.jpg ( Size: 816.9k ) Number of downloads: 51 N-am gasit pentru Zoe ZE40 si sunt curios cum va arata ZOE 2019. 10 Jul 2019, 13:54: si Model 3 Long Range RWD cu plastice Tesla_Model_3_Long_Range_RWD_2018_Overview_UnderBody_with_aerodynamics_screens_1562755910249.jpg ( Size: 520.32k ) Number of downloads: 45 fara plastice Tesla_Model_3_Long_Range_RWD_2018_Overview_UnderBody_without_aerodynamics_screens_1562755970510.jpg ( Size: 580.84k ) Number of downloads: 43 Benchmark ? This post has been edited by r_vlad: 10 Jul 2019, 12:54 |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1674
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.175 Joined: 13 October 06 ![]() |
Si totusi VW a renuntat la e-Golf.
Nu va mai exista o noua generatie. Urmeaza ID-urile. Coeficientul asta aerodinamic e doar o parte a povestii, vad ca nu discuta nimeni de forta de apasare aerodinamica si de cum influenteaza modul in care o masina parcurge un viraj. Poate ca pentru electrice nu conteaza, fiind facute sa circule la viteze de oras. Din cate vad si pot sa inteleg, in afara de difuzorul leaf-ului care ar putea genera ceva downforce, restul solutiilor prezente atat la i3 (multumim IRONICK de poze) cat si la e-Golf sunt strict pentru a imbunatati curgerea aerului pe caroserie, deci pentru a reduce consumul de energie. Nimic pentru a imbunatati modul cum se conduce masina. La urma urmei, vorbim de niste masini foarte grele pentru dimensiunile lor, cu o inaltime nenaturala in cazul i3-ului (imi evoca Damas-ul), proiectate sa consume cat mai putina energie. Cu alte cuvinte moartea pasiunii. Cx mic egal consum bun la viteze mari, in masura in care si sistemul de propulsie e eficient, dar Leaf, eGolf, i3 nu sunt facute sa rulezi cu 130-160kmh pe autostrada ca sa beneficiezi de avantajele unui Cx mic. Ce pot sa observ e ca i3-ul a devenit rapid masina cocalarului electric. Oricat de urata ar fi, oricat de scumpa ar fi, indiferent de platforma tehnica, e pe departe preferata lor. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1675
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(r_vlad @ 10 Jul 2019, 13:50) Benchmark ? Pai de unde ai luat pozele se gaseste si analiza concurentei. ![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1676
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Adevaru-i ca atunci cand sta la stop sau ruleaza cu 15 km/h conteaza tare Cx-ul ala.
De pe la 60km/h in sus conteaza dar pana acolo cam nu prea. Ca are 0.28 sau 0.38, cam tot aia This post has been edited by dizzy: 10 Jul 2019, 14:18 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1677
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 10 Jul 2019, 14:08) Coeficientul asta aerodinamic e doar o parte a povestii, vad ca nu discuta nimeni de forta de apasare aerodinamica si de cum influenteaza modul in care o masina parcurge un viraj. Poate ca pentru electrice nu conteaza, fiind facute sa circule la viteze de oras. Din cate vad si pot sa inteleg, in afara de difuzorul leaf-ului care ar putea genera ceva downforce, restul solutiilor prezente atat la i3 (multumim IRONICK de poze) cat si la e-Golf sunt strict pentru a imbunatati curgerea aerului pe caroserie, deci pentru a reduce consumul de energie. Nimic pentru a imbunatati modul cum se conduce masina. La urma urmei, vorbim de niste masini foarte grele pentru dimensiunile lor, cu o inaltime nenaturala in cazul i3-ului (imi evoca Damas-ul), proiectate sa consume cat mai putina energie. Cu alte cuvinte moartea pasiunii. Cx mic egal consum bun la viteze mari, in masura in care si sistemul de propulsie e eficient, dar Leaf, eGolf, i3 nu sunt facute sa rulezi cu 130-160kmh pe autostrada ca sa beneficiezi de avantajele unui Cx mic. Ca idee, Golful a fost un exemplu de masina, nu neaparat cea mai buna masina sau aia preferata. Este un singur 'coeficient aerodinamic', adica rezistenta la inaintare = Cd. In functie de formele masini poate sa existe lift/apasare pozitiva sau negativa. Daca pui un eleron imens in spate, cresti apasarea (valoare negativa), dar creste si rezistenta la inaintare. Pe aceeasi idee, evacuarea mai rapida a aerului de sub masina poate sa scada rezistenta la inaintare, dar si sa o creasca. Sau doar sa reduca turbulentele si atat. Depinde de tipul de caroserie, berlina, hatch sau break. Dar, in calcul mai intra si frontal area, care conteaza si asta enorm. Poate sa fie o bicicleta cu 0.28 sau un autocar cu 0.28 (drag/rezistenta la inaintare). Dar suprafata frontala totala diferita ... QUOTE(mircea_aq @ 10 Jul 2019, 14:08) A fost facut pentru oras. QUOTE(mircea_aq @ 10 Jul 2019, 14:08) Ce pot sa observ e ca i3-ul a devenit rapid masina cocalarului electric. Oricat de urata ar fi, oricat de scumpa ar fi, indiferent de platforma tehnica, e pe departe preferata lor. Pentru ca BMW? This post has been edited by IRONICK: 10 Jul 2019, 15:24 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1678
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ezact, am bemve si sunt ecologist,
Datedracudesaracpoluator|! |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1679
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 10 Jul 2019, 14:08) De fapt aici am vrut sa ajung, eficienta sistemului electric. Lasand la o parte mersul in afara orasului, daca s-ar face niste calcule luand in considerare cateva elemente de baza (gen greutatea) sunt niste diferente sensizabile. Chiar si din datele lu' automarket, ca ei au facut calcule simple. This post has been edited by IRONICK: 10 Jul 2019, 14:46 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1680
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ironice, exista Cx si Cd. ca autocaru la 0.28 Cx are un Cd cat casa ca are si suprafata frontala mare, pe cand o dacie cu Cx 0.35 are suprafata frontala muult mai mica.
I3 are gumele alea de bicicleta.... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:21 |