Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
b76bgaarh |
![]()
Post
#751
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|||
centurion |
![]()
Post
#752
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Dau exemplu Toyota, dar situatia este general valabila.
Auris TS benzina: 15.917 euro Auris TS hybrid: 23.178 euro De ce si-ar lua cineva hybrid? Ce nevoie ar avea cineva de un asemenea vehicul? |
--------------------
-
-
-
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#753
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
La noi nu prea se justifica, dar daca se ofera niste scutiri de taxe (cum era la Londra cazul scutirilor de la congestion charge pentru hibride) s-ar putea sa merite, mai ales ca in oras consumul e comparabil sau chiar mai mic decat al unui diesel echivalent, deci ai si acolo un avantaj. Un Golf diesel dotat binisor tot pe la 23k euro e ca pret
This post has been edited by AndreiMR: 15 Mar 2016, 11:33 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
centurion |
![]()
Post
#754
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
In Londra folosesti metroul. Este cea mai buna solutie. In niciun caz masina.
|
--------------------
-
-
-
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#755
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Da, dar daca chiar ai nevoie sa o folosesti, un astfel de bonus e binevenit. Nu stiu cum e daca locuiesti in interiorul zonelor supuse taxei respective, daca si atunci platesti sau nu. Daca da, cu atat mai mult iti trebuie un hibrid
![]() Si fara o astfel de taxa, pentru o masina care merge preponderent urban, un hibrid s-ar putea sa fie o idee mai buna decat un diesel. Nu mai ai grija DPF-ului, se incalzeste mai repede, poti folosi sistemul start-stop (la toate dieselurile cu start-stop e ingrozitor de enervant)....problema e ca trebuie sa traiesti cu o Toyota Auris, care mie mi se pare o masina extrem de trista ![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
centurion |
![]()
Post
#756
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Raman la parerea ca 7000 euro nu se justifica.
|
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#757
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca a anuntat si reno ca face, ca nu prea a avut succes cu electricele.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#758
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(centurion @ 15 Mar 2016, 11:26) Eu mi l-aș lua pentru că-mi place foarte mult cum se conduce. La drum lung nu prea contează, nu prea are sens hibridul, dar în oraș e fantastic. Nici consumul nu-i de lepădat. Rav4 hibrid, de exemplu, consumă 8 în oraș (consum real, raportat de utilizatori; în carte e vreo 6,5). Pentru un SUV 4x4 de 1700 kg, cu o putere combinată de 200 de cai, e un consum extraordinar. Întreținerea e mult mai simplă și mai ieftină. Motorul e simplu și aspirat, fără injecție directă, fără turbină, fără alte complicații. Cutia e fără întreținere. Plăcuțele de frînă originale le vinzi ulterior împreună cu mașina; unii au făcut și 170.000 de kilometri cu ele. Dar eu nu neapărat pentru consum l-aș lua, ci în primul rînd pentru că l-am încercat și mi-a plăcut la nebunie cum se conduce. Și liniștea perfectă, lipsa oricărei vibrații, cînd mergi la viteze mici doar pe electric. Iar cînd motorul termic pornește sau se oprește, nu simți absolut nimic, spre deosebire de start/stop-ul de la o mașină obișnuită. This post has been edited by VladSoare: 15 Mar 2016, 12:26 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
centurion |
![]()
Post
#759
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Cine va fi dispus sa dea cateva mii de euro in plus doar pentru un moft (strict parerea mea) si o va face, rog sa ma anunte si pe mine.
QUOTE(b76bgaarh @ 15 Mar 2016, 12:56) Si cu hibridul va avea succes mai mare? Bani aruncati pe fereastra.... |
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#760
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
in plus fata de ce? ca un diesel de putere echivalenta e cam la acelasi pret.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
DrV |
![]()
Post
#761
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 3 November 11 ![]() |
Pt colegul centurion, masina din poza Dvs si-o cumpara cineva de nevoie? Are neaparat nevoie de asa ceva? Sau e de moft?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort Singura modalitate de a face fata pretentiilor exagerate, este sa le indeplinesti. Dr. Rusu M.
|
|
MuciX |
![]()
Post
#762
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Mie mi-ar trebui una.
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
centurion |
![]()
Post
#763
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Vream sa continui cu exemplul Auris, dar vad ca Toyota nu mai are niciun Diesel in oferta.
Te duci la concesionar sa-ti iei masina. Si ai de ales intre benzina, motorina, hibrid. Cam asta e ordinea de pret. Daca imi iau benzina, e mai ieftin si am un motor oarecum OK dpdv putere. Daca imi iau motorina, e mai scump decat benzina si am un motor oarecum OK dpdv putere. Daca imi iau hibrid, e cel mai scump, motorul termic este mai slab decat ceea ce am pe benzina (cel putin cazul Toyota), dar, in anumite conditii (dar si atunci limitate), vine un motor electric care sare in ajutorul celui termic. De ce as lua asa ceva, exceptand o placere personala? Practic, de ce as lua? 15 Mar 2016, 14:50: QUOTE(DrV @ 15 Mar 2016, 14:40) Pt colegul centurion, masina din poza Dvs si-o cumpara cineva de nevoie? Are neaparat nevoie de asa ceva? Sau e de moft? Masina din poza este una pentru anumite buzunare (din pacate la mine e doar un vis) si este pentru placere pura. Eu nu consider ca placere = moft. Nu in cazul asta. This post has been edited by centurion: 15 Mar 2016, 13:50 |
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#764
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
hybridul nu e cel mai scump.
un auris hybrid, cel mai dotat, e mai evtin decat un golf 1,6 tdi, cu dsg, la dotari echivalente. in oras e mai bun, parerea mea. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
centurion |
![]()
Post
#765
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Am comparat, intre ele, doar modelele unui singur producator.
Mai bun in oras nu inseamna ca se si justifica. |
--------------------
-
-
-
|
|
psychoo |
![]()
Post
#766
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Unii isi cumpara o masina pentru fatait in oras si alta pentru drumuri lungi. Aici se potriveste hibridul, chiar si un full electric in anumite conditii.
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#767
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Tot la Toyota, Yaris Hybrid costa la fel ca Yaris Diesel, ambele cu vreo 2k euro mai mult ca benzina simpla. La Auris, diferenta intre 1.2 Turbo automat si HSD nu prea exista, doar versiunea aspirata e ceva mai ieftina decat ele, si nu exista diesel. Deci, nu prea e scumpa alegerea unui hibrid. La cele plug-in se schimba insa povestea, acolo chiar sunt mari diferentele de pret.
|
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#768
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
daca e fauve, normal sa isi promoveze tdiul.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#769
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Ce nu reusesc sa inteleg la Hybridele astea este randamentul, mai exact la cele care au motoare termice si alimenteaza direct un generator...eu stiam ca fiecare transformare se face cu pierdere de energie, trecerea energiei printr-un motor termic si apoi electric si transmisia aferenta nu inseaman pierderi mai mari?
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#770
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
astea e bune in oras unde ai timpi f mari de mers in gol. stai la stop, 3/4 treceri, motorul merge f putin.
la drum intins consuma cam ca un benzinar normal. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#771
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
QUOTE Mai bun in oras nu inseamna ca se si justifica. Si poluarea? Nici aia nu se justica? Va invit in intrsectia de la lujerului in fiecare dimineata si seara sa vedeti miros de motorina arsa.. o placere. Mai tre sa curga multa apa... This post has been edited by ursul_bipolar: 15 Mar 2016, 15:34 |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Am prieten cui Yaris hybrid si consumul mixt la el pe masina este la vreo 6,5%, cu motor termic de 1500 cc, daca imi amintesc bine, ceea ce mie nu mi se pare extraordinar.
Pana pe la 60 km/h e electric si apoi porneste si motorul pe benzina...teoretic, prcatic in 85% din timp merg simultan ambele motoare |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
centurion |
![]()
Post
#773
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Pentru problema asta cumperi electric.
Exista si metrou in zona aia, dar cine sa-l foloseasca? Exista S&S, dar multi il dezactiveaza. Chiar si aici, pe forum, se plangeau unii ca e enervant sistemul. Repet ce am spus: cine va da banii pe asa ceva, sa-mi dea si mi-e un semn. |
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#774
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
meganus, consumul in oras cat este? ca mie la asta din semnatura imi ia atat dar mers fffffff batraneste.
This post has been edited by b76bgaarh: 15 Mar 2016, 15:44 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#775
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Nu stiu exact consumul urban, m-am plimbat si eu vreo 50 de km cu masina si am avut timp sa observ mai multe atunci.Pe display-ul central iti arata permanent cat are bateria gradul de incarcare, cine propulseaza masina, etc...dar la mers prin ploaie la 5 grade si cu luminile aprinse, scadea autonomia rau de tot!
Nu mai zic ca motorul termic pornea din 3 in 3 minute, chiar daca nu depaseam in oras 30 km/h imi zicea ca se descarca bateria prea repede din cauza consumatorilor electrici si necesita incarcare rapida. Solutia aceasta omoara placerea condusului la aceasta masina, mai ales cand auzi ca iti porneste un motor in portbagaj, parca mergi cu un Smart! |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 15 Mar 2016, 15:24) Ce nu reusesc sa inteleg la Hybridele astea este randamentul, mai exact la cele care au motoare termice si alimenteaza direct un generator...eu stiam ca fiecare transformare se face cu pierdere de energie, trecerea energiei printr-un motor termic si apoi electric si transmisia aferenta nu inseaman pierderi mai mari? Plusul de eficiență al hibridelor nu vine din transformarea benzinei în curent electric (asta, cum spui și tu, pierde energie, nu cîștigă), ci din recuperarea energiei cinetice în timpul frînării. De-aia hibridele consumă puțin în oraș, unde frînezi des de la 50-60 la 0, dar la drum lung nu-i mare șmecherie. Bine, în realitate chiar și la drum lung consumă mai puțin decît echivalentele lor pe benzină, pentru simplul motiv că motorul termic sacrifică o parte din putere de dragul eficienței energetice (vezi ciclul Atkinson), mizînd pe faptul că în 90% din cazuri n-ai nevoie de putere prea mare (iar atunci cînd ai, intră motorul electric și suplinește). Dar aici diferența e totuși mică; frumusețea e în oraș. QUOTE(centurion @ 15 Mar 2016, 15:43) Exista S&S, dar multi il dezactiveaza. Chiar si aici, pe forum, se plangeau unii ca e enervant sistemul. Păi chiar este enervant uneori. În plus, nici nu te prea ajută în traficul nostru. Ăla e gîndit pentru orașele occidentale, unde segmente de mers cu 50 la oră sînt alternate cu secvențe de stat (o singură dată) la semafor. Or în cozile noastre, unde te tîrăști continuu cîte un metru, SS-ul nu te ajută deloc, doar te încurcă. Chiar dacă nu l-ai dezactiva, tot n-ai vedea nici un cîștig. Cu hibridul e cu totul altfel. Strîngi la frînare suficientă energie în baterie, după care la coadă te tîrăști doar electric. Nu-ți tot freacă motorul termic de zece ori pe minut, cum face prostia aia de SS. QUOTE(centurion @ 15 Mar 2016, 15:43) Următoarea mea mașină sigur va fi hibridă. Am să-ți dau un semn cînd o iau. ![]() This post has been edited by VladSoare: 15 Mar 2016, 16:54 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#777
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Si eu as vrea un PHEV, posibil urmatoarea sa fie, peste vreo 2-3 ani.
|
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
centurion |
![]()
Post
#778
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
@Vlad:
OK, ramane asa. Imi dai un semn cand iti cumperi hibrid. Apropo, felicitari pentru achizitie. This post has been edited by centurion: 15 Mar 2016, 17:23 |
--------------------
-
-
-
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Tesla sau deloc!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#780
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Dacă apare modelul E și dacă se dovedește a fi pe măsura așteptărilor, atunci am să-l iau în calcul. Dar numai după ce se rezolvă cu servisurile. Nu pot să merg anual la Viena pentru revizii; ar fi absurd.
Și-apoi, mai văd o problemă cu Tesla. Sînt mașini cu totul speciale, diferite de orice altceva de pe piață, la care totul depinde de o singură firmă din lume. Dacă firma dă mîine faliment, toate Teslele rămîn în aer. Piese canci, service canci. Un Rover, un Saab, de bine de rău le mai repari pe ici, pe colo. Mai găsești piese, există documentație de service, te mai descurci cumva. S-au produs milioane de exemplare, sînt mulți care au experiență cu ele. Or la Tesla, dacă firma dispare, mașina e bună de bibelou. This post has been edited by VladSoare: 16 Mar 2016, 14:00 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 05:14 |