Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
VladSoare |
![]()
Post
#691
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
ssilviu |
![]()
Post
#692
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 18 Feb 2016, 20:29) Corect. Dar energia din benzina aia deja consumată, în loc să se risipească, se refolosește la accelerările ulterioare. Adică în loc să consumi benzină pentru trei accelerări de la 0 la 50, consumi numai pentru una singură, surplusul fiind folosit apoi și la următoarele două. Sigur, e o explicație simplistă, dar înțelegi ideea. Raportul in realitate e invers. Daca ar fi cum zici tu, atunci consumul ar fi de 3-4 ori mai mic. Dupa 3 acceleratii de la 0 la 50 la ora si apoi oprire, ai energie cat sa mai accelerezi pe curent inca o data. In cel mai bun caz. Si doar daca franarea s-a facut in majoritar prin recuperare. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#693
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
ne zici si noua valorile optinute de tine cu hibride si electrice? pe gpl nu ma intereseaza.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#694
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Am dat un exemplu simplist, din burtă. Nu știu raportul real, dar înțelegi ideea.
|
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#695
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Am inteles ideea, dar valorile conteaza
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
pai le spui?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
klaus |
![]()
Post
#697
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 18 Feb 2016, 15:22) Cum face un autobuz 400 de km pe zi in bucuresti? Cand el are viteza medie undeva la maximum 15 km/h? In cel mai bun caz. Nu stiu cum lucreaza soferii pe ratb, dar la 8 ore norma ajungem la 120 de km pe zi iar la 12 ore avem un 180 de km. In plus, ce e asa de greu ca la final de tura, sa fie schimbate si autobuzele nu doar soferii? M-am uitat in codul muncii. Sa mor io daca am vazut ceva ca masinile (fierataniile, carutele, saniile, biciclete, rulotele, tractoarele etc) au vreun program de lucru limitat de lege. A, da, soferii au, da nu-i impiedica nimeni sa fie mai multi pe o masina, cum se zice in popor, "in ture" (pot detalia notiunea daca nu se cunoaste...). E o treaba cu utilizarea la maxim a factorilor de productie in teoria economica. Un autobuz intra in traseu la ora 4:30-5:00 si iese la 24:00 (cam 19 ore). Si are viteze medii diferite, in functie de aglomeratia din trafic.Eu zic ca, daca tu spui ca la 12 ore avem cca. 180km, la 18-19 ore depasim cu brio 200 km/zi, exact cum zice baiatul ala. Mie nu mi se pare tendentioasa declaratia, mi se pare chiar ca ar avea suport logic. Da' o fi logica mea deficitara. PS: nu stiu de ce da' si la Dacia se lucreaza in schimburi. Pe formularile tale aia ar trebui sa lucreze doar 8 ore/zi si in rest fabrica sa fie inchisa. Da' ce sa zic, realitate e alta... This post has been edited by klaus: 18 Feb 2016, 20:14 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tribunul |
![]()
Post
#698
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
RATB-ul este o "intreprindere" cu totul aparte. La ei nimic nu este normal.
S-au facut niste calcule si daca s-ar renunta la bilete, pierderile ar fi mai mici fata atunci cand vand bilete. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
VladSoare |
![]()
Post
#699
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(klaus @ 18 Feb 2016, 20:12) Eu zic ca, daca tu spui ca la 12 ore avem cca. 180km, la 18-19 ore depasim cu brio 200 km/zi, exact cum zice baiatul ala. Mie nu mi se pare tendentioasa declaratia, mi se pare chiar ca ar avea suport logic. Păi băiatul ăla nu zice 200, ci zice între 250 și 400 de kilometri pe zi. Iar 400 mi se pare exagerat. În orice caz, rămîne întrebarea: ce-i împiedică să bage autobuzul în priză la final de tură și să plece în cursa următoare cu altul deja încărcat? This post has been edited by VladSoare: 18 Feb 2016, 20:20 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#700
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Un autobuz electric are sens cel mai mult fix in aglomerarile urbane, pentru ca asa cum discutam deja aici, acolo e cea mai mare economie de combustibil. Si cea mai mare reducere de emisii nocive. Adica in centru si la ore mega aglomerate. Adica fix acolo unde viteza medie e foarte mica. Adica acolo unde se poate incadra cu 200 de km autonomie chiar pe o zi intreaga de 19 ore. Plus ca se pot incarca in timp ce asteapta la capat de tura, tot timpul vezi autobuze care isi duc veacul acolo cateva zeci de minute bune. CU un fast charching duce lejer o zi de munca.
Plus ca, ce naiba, il bagam la priza tot timpul si pe urma in numim traoleu si am rezolvat problema autonomiei complet ![]() Si daca tot iti plac principiile economice, nu pot sa nu observ ca nu le-ai cerut de la gigelul de la ratb. Ca erau cateva intrebari de pus. De exemplu acel 200 de km la electrice in ce conditii de obtine? Imi place cum a dat un range la diesel, intre 250 si 400, dar nu a dat un range la electrice. Mai mult decat atat, daca e sa o luam economic, nu am vazut niciun calcul economic de la gigelul de la ratb cu privire la perioada de amortizare a acelui pret dublu. Eu la firma mea am facut la masini si am masini la care am ajuns la 500.000 de km, lucru obisnuit pentru ratb, la care combustibilul a costat deja de vreo 4-5 ori cat am dat pe masina. Deci e spatiu economic de manevra enorm. Nu mai zic de faptul ca toata problema o poti rezolva cu un autobuz tampon la capat, care sa permita restului de 20 de autobuze sa stea gen 40 de minute pentru un fast charging la capat de linie. Problem solved. Plus ca ce naiba, ne-am nascut ieri? Ratb e o imensa retea de capusare. Ne asteptam ca cineva de acolo sa gandeasca economic? Si obiectiv? Intr-o declaratie de presa? This post has been edited by ssilviu: 18 Feb 2016, 20:44 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
VladSoare |
![]()
Post
#701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Mai e o mică problemă cu hibridele și electricele, una la care nu ne-am gîndi la prima vedere. Zgomotul interior. Tehnic vorbind, ele sînt mai silențioase, pentru că lipsește sunetul motorului. Probabil că dacă ai pune un decibelmetru înăuntru ți-ar arăta că-s mult mai silențioase decît celelalte. Dar problema este că noi nu percepem zgomotul strict mecanic, doar după intensitate. Percepția zgomotului are și o componentă psihologică importantă. Iar dacă într-o mașină normală ne-am obișnuit cu sunetul motorului, îl acceptăm ca pe ceva natural și ajungem chiar să-l ignorăm, într-o mașină electrică sau hibridă începem să auzim zgomotul de rulare, pe care familarul sunet de motor îl acoperea pînă acum într-o măsură destul de mare, și pe care nu sîntem obișnuiți să-l ignorăm.
Am făcut două test drive-uri cu Rav4. Prima oară cu diesel automat (varianta d-cat) și a doua oară cu hibrid. Dieselul mi s-a părut OK, foarte silențios și bine echilibrat pentru un diesel, zgomotul din mașină mi s-a părut normal, nu mi-a atras atenția în nici un fel. Hibridul mi s-a părut foarte zgomotos deși, culmea, ar fi trebuit să fie exact invers. Mi s-a părut că are un zgomot de rulare foarte mare, pe care la diesel nu-l percepeam. Și era aceeași mașină, doar fără sunet de motor. Apoi mai e încă un aspect. Cu cît motorul este mai silențios și mașina mai bine antifonată, cu atît mai puternice devin sunetele din interior: greierașii, trosniturile plasticelor la trecerea peste denivelări, zbîrnîitul centurii în lăcașul ei, etc. Iar asta am observat-o personal. Dusterul are probabil o grămadă de astfel de sunete, dar nu le aud din cauză că mașina e foarte zgomotoasă de felul ei. Chiar n-am nici o problemă cu greierașii, deși probabil că sînt destui. La Mondeo am o mică vibrație la un parasolar, pe care o aud la fiecare denivelare și mă cam enervează. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#702
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Cred ca te obisnuiesti pana la urma si cu asta, mai ales ca nu mergi electric la viteze foarte mari. Si, daca chiar nu mai suporti linistea, calci puternic acceleratia, CVT-ul o sa iti tina motorul la 5000 rpm, si asa zgomotul motorului o sa acopere vantul, cauciucurile, plasticele, muzica, pasagerii care vorbesc
![]() Apropo, Vlad, ca stiu ca tu ziceai ca nu exista Mondeo Hybrid la test...in AutoBild au test cu Mondeo Vignale hibrid...deci ma gandesc ca e disponibila masina de test-drive in Bucuresti. Am vazut ca e vreo 37k euro, ceea ce mi se pare decent pentru o masina hibrida cu un nivel extraordinar de dotari...e cam cat un Passat 2.0 TDI in echipare medie ![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
VladSoare |
![]()
Post
#703
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
O fi, dar nu-l are nimeni la test, ba nici măcar expus. Am înțeles că există un hibrid adus de Ford România doar pentru evenimentele de presă, pe care cei de la showroom nici nu l-au văzut la față. Iar asta mi-au zis-o și la BDT și la Țiriac, adică tocmai cele două "FordStore"-uri, chipurile noul concept de showroom, mîndria Fordului, etc.
Nu știu care-i ideea. Pe de o parte îl flutură pe sub nasul presei, dar pe de altă parte refuză cu încăpățînare să ni-l arate și nouă. ![]() Am văzut însă Vignale expus și arată pur și simplu superb. Plus o căruță de dotări. Doar de scaune nu-s eu prea convins, mi s-au părut foarte strîmte, și în plus vin obligatoriu cu piele, nu-ți dau textil sub nici o formă. În afară de scaune însă totul e perfect. This post has been edited by VladSoare: 19 Feb 2016, 10:24 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#704
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Au mai avut un hibrid alb cu numere germane pentru testele in revistele auto...dar asta e altceva, inmatriculata in RO, si testul e in revista de ieri, deci probabil ca in ultimele saptamani au adus-o. Dar daca zici ca refuza sa o dea pentru test unui eventual client...inseamna ca sunt tampiti. Inteleg sa iei fara drive-test o masina cu motor clasic, sa testezi un 2.0 de 150 de cai in loc de 180, ca nah...e clar ca mare diferenta nu e, dar aici e vorba de un hibrid. Chiar ciudata politica.
This post has been edited by Synyster: 19 Feb 2016, 10:36 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
bucatzel |
![]()
Post
#705
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#706
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Ba da, dar alea nu ajută întotdeauna. Depinde mult de ce fel de muzică asculți și la ce volum.
Dacă obișnuiești să asculți rock la maxim, atunci te-ai scos, nu-ți mai trebuie nici o antifonare, chiar și Dusterul diesel pare silențios. ![]() This post has been edited by VladSoare: 19 Feb 2016, 11:02 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#707
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai Vignale parca are Active Noise Cancellation. Problema rezolvata.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
psychoo |
![]()
Post
#708
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.721 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
La zgomotul de rulare sunt foarte importante: cauciucurile, tipul carosabilului si GREUTATEA masinii. In cazul hibridului greutatea a fost mai mare si de aceea (cred eu) a parut si zgomotul de rulare mai pronuntat.
Desi recunosc si ca efectul psihologic are un mare factor. Din acest motiv am abandonat ideea de a continua antifonarea masinii. Am inceput cu plafonul, am simtit o mare imbunatatire, apoi usile, podeaua, apoi portbagajul. Au devenit insuportabile zgomotul motorului si vajaitul vantului la stergatoare/oglinzi/chedere care initial nu ma deranjau. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#709
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 19 Feb 2016, 12:01) Da, dar ăla anulează doar zgomotul de fond uniform, nu și vîrfurile. Deci per total ai o mașină în care nu se aude aproape nimic de afară, dar se aud toate scîrțîiturile și trosniturile plasticelor cînd treci peste denivelări. Sau cel puțin așa îmi imaginez. Încă n-am avut ocazia să merg cu o mașină cu active noise cancelling. ![]() QUOTE(psychoo @ 19 Feb 2016, 12:31) Desi recunosc si ca efectul psihologic are un mare factor. Din acest motiv am abandonat ideea de a continua antifonarea masinii. Am inceput cu plafonul, am simtit o mare imbunatatire, apoi usile, podeaua, apoi portbagajul. Au devenit insuportabile zgomotul motorului si vajaitul vantului la stergatoare/oglinzi/chedere care initial nu ma deranjau. Exact, ăsta-i efectul de care zic. Dacă scăpăm de zgomotele mari, cu care ne-am obișnuit, încep să ne deranjeze altele. This post has been edited by VladSoare: 19 Feb 2016, 13:05 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#710
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca pica drobul de sare ...
Am antifonat Leguma mea 3 (portbagaj si usi) si nu am o problema cu zgomotele de varfuri. Deci daca vreti o masina buna asteptati Talisman hibrid/electric si dupa ce o antifonati personal o sa fie ok. ![]() Ma faceti curios sa vad cum e Active Noise Cancellation. ![]() L.E. Si da, dupa ce am antifonat-o si i-am pus si caucicurile de iarna silentioase am inceput sa ascult Rock FM la 90% din volumul sistemului BOSE de fabrica. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 19 Feb 2016, 14:34 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#711
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Și eu sînt foarte curios cum e active noise cancellation, dar nu e nici un Vignale la test deocamdată. Oricum Vignale are antifonare mai bună decît un Mondeo de bază, cu geamuri dublu-laminate și alte de-astea, cu toate că Mondeo era deja bine antifonat și-așa. Dacă mai vine și noise cancellingul pe deasupra, mă aștept să fie o liniște ca-n biserică.
![]() ...întreruptă, bineînțeles, doar de scrîșnetul plasticelor provocat de drumurile românești. ![]() Talisman nu-mi iau, că nu-mi place tableta aia nici de frică. Și nici tabloul de bord. ![]() P.S. Rock FM nu-i bun, că are multă trăncăneală și multe reclame, care nu acoperă bine zgomotele. Tre' să fie rock non-stop ca să funcționeze ca lumea. ![]() This post has been edited by VladSoare: 19 Feb 2016, 14:52 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
centurion |
![]()
Post
#712
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#714
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Mișto. În sfîrșit, o mașină mare și practică, într-o lume dominată de buburuze.
Păcat însă de autonomie. Un maxim de 170 km în condiții ideale e mult prea slab. Ce rost are o mașină de familie care nu poate ieși din oraș? Că doar nu-ți iei un van de șapte locuri ca să mergi doar la serviciu și la cumpărături. ![]() This post has been edited by VladSoare: 22 Feb 2016, 17:40 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#715
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
In NY modelul este folosit ca si taxi nu?
![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#716
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
!70 de km doar tu si masina...nu mai punem si restul de persoane plus bagaje ca atunci scade la 100
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
corbex |
![]()
Post
#717
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
E vreun mall la mai mult de 50 de km de oras?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
andreist |
![]()
Post
#718
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
sunt orase care au 50km dintr-o parte in alta p-acolo...
This post has been edited by andreist: 23 Feb 2016, 10:08 |
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#719
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
daca e la pret de o masina de oras eu as cumpara asa ceva. sa merg in fiecare zi la munci, mol si parc e de ajuns.
ps nu e orase e conurbatii, exemplu Greater Manchester. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#720
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Păi da, dar ca să mergi doar la munci, mol și parc nu-ți trebuie un van de șapte locuri. Îți iei mai bine Zoe.
Vanul e bun pentru încărcat familia și bagajele în el și mers la munte. Or cu o autonomie de 100 în condiții reale nu prea poți face asta. This post has been edited by VladSoare: 23 Feb 2016, 11:35 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 15:54 |