DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Intrebari despre SN, am cumparat masina ieri :)

gcristi
post 11 May 2005, 08:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




Sunt proaspat posesor de SN rapsodie din 2001 si as avea 2 intrebari scurte pentru moment.

1) La bord nu mi se aprinde jumatate de kilometraj adica pana la 100Km/ ora este aprins iar restul nu , de asemenea ceasul de temperatura nu are lumina in rest totul este ok . As vrea sa stiu daca e vorba de un bec ars sau o siguranta si cum pot verifica ...

2) Cand este normal sa porneasca electro ventilatorul ? la mine ajunge la penultima gradatie , adica aproape de sus care nu stiu ce inseamna in grade si deabia atunci porneste .

@ moderatori
mentionez ca am cautat cu search asa ca va rog nu inchideti topicul la temperartura am gasit ca e normal la 90 de grade dar nu stiu ce inseamna 90 dupa ceasul respectiv din bord .

Va multumesc !


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2005, 08:40
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Tb sa schimbi niste becuri in bord...
2. Este bine...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 11 May 2005, 08:48
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 11 May 2005, 09:40)
1. Tb sa schimbi niste becuri in bord...
2. Este bine...
*



Multumesc de raspuns , in cazul becurilor din bord cum se face operatiunea se ajunge usor la ele ? (am uitat sa mentionez ca nu stiu nimic despre SN sad.gif )


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 11 May 2005, 10:09
Post #4


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




e mai greu de ajuns la locurile unde se schimba becurile.
Cel mai bine dai jos bordul si schimbi TOATE becurile. Cauta tutorial despre cum se da jos bordul de DSN.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 11 May 2005, 10:12
Post #5


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




citeste aici despre cum se demonteaza bordul :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7532&st=0

se refera la altceva dar cuprinde si partea care te intereseaza .


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 11 May 2005, 10:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




La becurile din jumatatea stânga a bordului (kilometrajul, martorul presiune ulei etc.) se poate ajunge prin cutia de sigurante (stanga, sub bord) - dar foarte dificil si numai daca ai mâna f. subtire.
Pentru celelalte becuri, trebuie dat jos bordul, dupa cum zice si Liviu.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 11 May 2005, 10:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




Ok va multumesc de raspunsuri sad.gif nu prea imi place situatia cu dat bordul jos dar daca altfel nu se poate ....


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 16 May 2005, 07:40
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




Iata ca revin cu inca doua intrebari ....

1) De ce nu mai merge casetofonu dupa ce opresc motorul? defapt dupa ce opresc motorul casetofonu se aprinde si se stinge intruna ca si cum ii vine curent nu-i vine curent si pana nu ii dau pe off nu se potoleste dupa care nu il mai pot porni decat daca pun contactu. Am fost posesor de berlina si stiu ca berilina are prize de curent inainte si dupa contact dar la SN nu gasesc asa ceva si nici nu inteleg ce e cu intermitenta respectiva.

2) La ulei nu inteleg de ce pe joja imi arata mai mult decat maxim , e posibil sa fie motoru dus ? desi merge bec si fum nu scoate... Sau pur si simplu cand trag de joja intind uleiul pe ea si ar trebui mai intai sa las motoru fara joja ceva vreme inainte sa masor ca sa se scurga tot uleiul inapoi de pe canalul respectiv...

Ce e de mentionat este ca am fost asigurat ca motoru nu are nici o problema de la meridian de unde am cumparat masina ... si intradevar merge foarte frumos dar nu inteleg buba cu uleiul ....

Va multumesc !



--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 16 May 2005, 09:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




[QUOTE]2) La ulei nu inteleg de ce pe joja imi arata mai mult decat maxim , e posibil sa fie motoru dus ? desi merge bec si fum nu scoate...

Cel mai probabil la ultimul schimb de ulei s-a pus mai mult de 3 l. Nu prea e bine, dar nu ai ce-i face. Atentie la urmatoarele schimburi de ulei...


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csocso
post 16 May 2005, 11:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 04




Trebuie sa-mi fac ITP-ul si am inteles ca trebuie sa ai niste chesti cum ar fi trusa de prim ajutor dar restul de chestii nu prea stiu care sunt !poate cineva sa ma ajute? blush.gif mersi


--------------------
LOGAN PRESTIGE 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 16 May 2005, 13:37
Post #11


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ca sa treci itp-ul iti trebuie:
1. masina instare tehnica perfecta
2. trusa de prim ajutor noua sau una veche si kit de reimprospatare nou
3. triunghi reflectorizant
4. coarba
5. trusa schimb becuri/sigurante
6. extinctor

Atat !


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 May 2005, 15:36
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pentru qcristi:
1. este intr-adevar o problema (ori de cablare a firelor de tensiune la cass, ori de cass)
2. Teza a doua cred ca este cea valabila. Lasa masina pe plat, se scurge uleiul, scoate joja, sterge joja, baga joja la loc. Verifica nivelul. Daca acum este mare, atunci ai prea mult ulei. De principiu ar trebui scos pentru a ajunge la nivel corect.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicolaem
post 16 May 2005, 18:42
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(gcristi @ 11 May 2005, 12:30)
Ok va multumesc de raspunsuri  sad.gif nu prea imi place situatia cu dat bordul jos dar daca altfel nu se poate ....
*



Nu trebuie chiar sa dai bordul jos, asa ca nu te speria ! Este nevoie sa demontezi doar masca de plastic de sub volan (este prinsa in cateva suruburi). Apoi cu mana trebuie sa gasesti prin spatele bordului becurile baioneta ce sunt arse sau lipsa. Acestea se prind prin usoara rotire chiar in cablajul imprimat al bordului.


--------------------
Dacia DSN Confort - B-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 16 May 2005, 18:43
Post #14


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




de scos le scoti , dar de pus la loc mai greu laugh.gif


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 17 May 2005, 08:22
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




merci de raspunsuri sper sa rezolv si problema uleiului si cea cu becurile (voi incerca sa desfac masca de sub volan poate o scot la capat)


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csocso
post 17 May 2005, 11:58
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 04




Mersi Liviu pentru sfat!!!
Ce e coarba?


--------------------
LOGAN PRESTIGE 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 17 May 2005, 12:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




cred ca s-a referit la cric; manivela lui se mai numeste coarba....


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csocso
post 17 May 2005, 12:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 04




ok am inteles

multamfain


--------------------
LOGAN PRESTIGE 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 17 May 2005, 12:59
Post #19


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




coarba e cheia de desfacut prezoane. In unele cazuri are si o a doua utilitate de manivela a cricului wink.gif


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 17 May 2005, 13:16
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




De fapt coarba este un fel de masina de gaurit manuala cu care seamana manivela de la daciile vechi care se folosea si pentru pornit motorul (teoretic) si ca cheie de roti si pentru cric. Asadar, Liviu, spune te rog la ce te-ai referit ca si eu mi-s curios. smile.gif .

This post has been edited by TibiCraciun: 17 May 2005, 13:19


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 17 May 2005, 13:31
Post #21


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




M-am referit la cheia pentru prezoane (adica ptr. schimbat roti smile.gif )


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 May 2005, 13:35
Post #22


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am si eu o rugaminte: inainte de a intreba pe aci ce-i aia coarba, roata, anvelopa, janta, surubelnita, releu, baterie, fir, amortizor, arc, bloc-motor, lonjeron, aripa, rezervor etc. folositi cu incredere internetul. cateodata este si cu poze...
Sau niste site-uri de dictionar ( http://dexonline.ro/ de ex.).
Inteleg niste intrebari ce-i aia supapa purjare canistra, sau ce e ala culbutor, semering, pinion de sincronizare, roata melcata etc, din astea mai tehnice, dar coarba?...
Nu mi-o luati in nume de rau, dar la asemenea intrebari ce pot eu sa va raspund este : mergeti in service... Face de unul singur cineva care se mai pricepe...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlonduGL
post 21 May 2005, 19:47
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 May 05




Salut.
Mi-am cumparat si eu azi prima mea masina , o DSN Rapsodia, motorul bun, putini km (25.000km, nu stiu cat de reali, dar nu bate nimic, nu face nici un zgomot care sa-mi spuna ca e mai veche)
Asa, am cateva intrebari:
1. cati l de benzina mai sunt dupa ce se aprinde becul de la benzina, cam cati km pot sa mai fac?
2. am probleme cu clantele la usa din dreapta, usa din fata daca nu o inchid bine (cu putere) nu se deschide, iar usa din spate dreapta nu se deschide din interior. Ce imi recomandati sa fac?
3. Portbagajul se inchide greu, ma gandesc ca e din cauza chederelor, sau ce ar mai fi?
4.Ce benzina sa pun? Fara Pb 95 sau 98?
5. Fac un schimb de ulei acuma?
6. Alte tips and trick smile.gif
Va multumesc!
Edit: Acul de la viteza poate sa fie bulit, am mers cu 80-90 pe faleza dunarii, si parca nu se simtea viteza aia, cel putin cum se simte la berline.

This post has been edited by BlonduGL: 21 May 2005, 20:02


--------------------
Dacia SuperNova - GL-xx-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 May 2005, 20:17
Post #24


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




deci, la punctele 1,2,3,4 si 6 gasesti raspunsuri in topicul "sticky" din acest subforum : Probleme frecvente.

La 5 raspunsul este DA, pentru linistea ta sufleteasca.
La Edit: stai calm, e normal sa fie asa. Zgomotul in supernova incepe de la 100-110 Km/h.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 23 May 2005, 07:41
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Sfat pentru inchiderea haionului: tranteste-l apasand de plasticul de deasupra numarului. Daca e prea strans pe cheder nu se va inchide nici din cadere libera, nici apasand de partea de sus. Din cauza elasticitatii (rigidizare proasta), partea care coboara a haionului arcuieste cand intalneste chederul si nu ajunge sa se inchida in broasca. Asta e motivul pentru care la Solenza se inchide mult mai fain: haionul e mult rigidizat prin noua forma.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 25 May 2005, 07:51
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




Iata ca mai revin cu o intrebare , a pus cineva benzina top premium 99+ de la Petrom ? ideea e ca vreau sa stiu daca poate cauza ceva probleme la motor , benzina este aparuta de curand si teoretic ar trebui sa fie mai buna ca cea fara plumb simpla dar citind cate probleme are SN din cauza benzinei nu mai stiu ce sa cred.....


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 May 2005, 08:02
Post #27


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Va rog aveti mila de mine si NU MAI DESCHIDETI aici INCA UN topic despre benzina...
Va rog eu frumos...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 25 May 2005, 08:17
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 25 May 2005, 09:02)
Va rog aveti mila de mine si NU MAI DESCHIDETI aici INCA UN topic despre benzina...
Va rog eu frumos...
*



Klaus cred ca ai ceva cu mine , oricum , am vazut ca in celalalt topic mi-ai recomandat sa nu mai pun intrebari cand eu defapt pusesem un raspuns ....
acum zici ca sa nu se mai deschida un topic .... topicul este deja deschis am pus o intrebare in cadrul aceluiasi topic , tind sa cred ca , ca si moderator stii ce e acela un topic poate ai vrut sa scrii un reply ....
oricum apreciez cele cateva raspunsuri pe care mi le-ai dat dar nu inteleg de ce esti asa contra....

Si apropo eu nu am gasit nicaieri scris nimic despre aceasta benzina .....
Acum sa ma astept la un warn ?

This post has been edited by gcristi: 25 May 2005, 08:20


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 May 2005, 09:12
Post #29


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19452
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19308
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14106
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=1448&
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17314
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4221
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13978
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13685
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=12193&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7301&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=599&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5718&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=1509&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=890&hl=
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=1043&hl=

Poti sa o iei de la coada la cap, ca sa te lamuresti mai repede...
Vei intelege ce inseamna cifra octanica, poate si daca este mai buna o benzina cu cifra octanica mai mare, etc...
Dupa care raspunsul la intrebarea ta iti va veni mai mult decat natural...

PS: referitor la celalalt topic (in care ziceai ca ai un prieten care-si lasa capacul de la vasul de expasiune desfacut la DSN ca sa nu se sparga radiatorul) intr-adevar te-am trimis sa studiezi sectiunea de DSN pentru ca ESTE UN LUCRU PERICULOS. Sistemul de racire a DSN NU ESTE CA LA BERLINA. ESTE SUB PRESIUNE. Motorul functioneaza in mod normal intre 90 si 106 grade... 106 grade iti zice ceva? vreo temperatura de fierbere? E, la peste 100 de grade apa fierbe la presiunea de 1 atm. De-aia circuitul de la DSN incoace este SUB PRESIUNE, ca sa nu fiarba apa (antigelul). Antigel care fierbe (se transforma in vapori) -> racire insuficienta a motorului (toti producatorii incearca sa evite transformarea antigelului in abur -> bule de gaz pe sistemul de racire...)-> probleme cat cuprinde in timp (segmenti, camasi, ulei, garnituri etc.). Capacul desfacut la vasul de expansiune nu face altceva decat sa egalizeze presiunea din circuit cu presiune de afara (= 1 atm).
Si-a pus oare prietenul tau intrebarea DE CE vasul este cu supapa si nu este ca la berlina, unde puteai merge si fara capac?... Nu cred.
Este insa adevarat ca radiatoarele de DSN sunt de kko, caci este de kko lipitura la ele. Dar pentru a mentine oarece presiune in circuit, se poate taia juma de spira de la supapa vasului de expansiune... Dar nu desfacut busonul...
Uite d-aia ma enervez, ca tot felul de "specialisti" le spun celor care nu cunosc (prietenul tau tie) tot felul de elucubratii, fara sa le inteleaga...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcristi
post 25 May 2005, 09:47
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 21 September 04
From: Bucuresti




Multumesc de raspuns


--------------------
Dacia Super Nova - b-01-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 20:04
Forum Renault