Tacanit la pornire, Diesel
![]() ![]() ![]() |
Tacanit la pornire, Diesel
Mircea Visan |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Duster Laureat
4x4 1.5dci
2010
|
|||
liviu2004 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Iarna
![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
decrvl |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Si eu vroiam sa intreb pe dci-stii mai vechi de unde vine zgomotul ala de tacait cind e frig afara!O fi pompa de injectie?
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa fie, sa nu fie de la culbutori?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mad_voly |
![]()
Post
#5
|
![]() Daca Ai Cap Ia-ti Alta Group: Members Posts: 547 Joined: 8 October 05 ![]() |
Si la mine se aude tacanitul cu pricina si cred ca frigul isi pune amprenta asupra motorului in primele minute. De asemenea, am mai intalnit acest gen de zgomot la un passat tdi si la un opel zafira dti. Deci este normal
|
--------------------
Opel
Insignia
2011 Ecoflex
- b 01 ccc "Cu totii traim sub acelasi cer, dar nu avem toti acelasi orizont. "
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu am zgomotul asta de la culbutori, in primele 15-20 sec. pana ajunge uleiul ca lumea la ei. Dar la ce masina am eu.. nu se pune.
E posibil ca una noua sa faca la fel? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
AL |
![]()
Post
#7
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
La diesele este normal sa se intample asa.... cam toate fac zgomot in primele secunde dupa pornire cand sunt temperaturi foarte scazute... la motoarele pe benzina insa nu prea e in regula sa se comporte asa...
"Pe vremuri" existau recomandari pentru a se utiliza ulei de airna si ulei de vara... si nu erau degeaba aceste recomandari! Acum, uleiurile sintetice se comporta bine si la frig... dar totusi, un ulei special pentru temperaturi scazute ajuta la pornirea motorului si la aeliminarea acestor regimuri grele de functionare. |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
zodrac |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
CT34FLO |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 23 February 07 From: Constanta ![]() |
Este o idee preconceputa ca doar dieselul face zgomot la pornirea la rece. Orice motor face asa , este din cauza tachetilor, pana ajunge ulei si acolo, mai dureaza un pic (cateva secunde) , uleiul fiind rece, si nu se asigura o ungerea necesara. Doar ca la diesel zgomotul produs de injectoare (la pornire pana apuca sa se incalzeasca) este ceva mai mare si oricum acopera zgomotul tachetilor. Bineanteles ca acest fenomen apare mai mult in anotimpul rece, si dureaza pana la 1 minut, dupa aceaia partile componente ale motorului se incalzesc si implicit lichidele din el. Daca zgomotele continua si dupa ce motorul sa incalzit , este si din cauza gradului de uzura al motorului.
Parerea mea! |
--------------------
Logan
Ambition - 1.5 dci
2007
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#10
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Lasand la o parte zgomotele mecanice datorate ungerii intarziate care apar la ambele tipuri de motoare (MAS si MAC), la motoarele cu aprindere prin compresie (MAC) apare un zgomot specific aparent metalic, insotit de o functionare relativ neregulata cauzata de temperatura scazuta in camera de ardere.
Ce se intampla de fapt? Din cauza temperaturii scazute, fenomenul de vaporizare a jetului de motorina injectat in camera de ardere nu are loc in conditii normale, autoaprinderea lui facandu-se partial. De aici apare acel zgomot ca un tacanit (mecanicii diesel-ari spun ca "bate injectia" dar poate ca mai corect ar fi "bate aprinderea") care este asemanator cu zgomotul care apare atunci cand instalatia de alimentare cu combustibil nu este aerisita corect. Fenomenul este insotit de o emisie de fum alb care contine o cantitate importanta de motorina nearsa. O solutie de compromis ar fi sa incercati sa puneti contactul de mai multe ori, asteptand sa se stinga martorul luminos al bujiilor incandescente din bord, ridicand astfel cu cateva grade temperatura in (pre)camera de ardere. This post has been edited by tunderbird: 27 Feb 2007, 11:10 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
maierioan |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 8 March 07 ![]() |
QUOTE(Mircea Visan @ 25 Feb 2007, 14:30) Buna ziua la toti Am o problema. De cand a venit frigul, la pornire, mai ales dimineata se aude un tacanit timp de cateva minute. Dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude. Se aude exact ca la motorul de olticit cand era motorul rece. Masina este un logan cumparat in mai si are aproape 16 000 km. Ce poate fi ? Mircea La furtunul de la servofrână se află o supapă care atunci când este defectă țăcăne și-ți dă impresia că este un motor diesel.Mi-au scimbat furunul de la servofrână și nu am mai avut probleme |
--------------------
DACIA LOGAN
1,4MPI
2004 LAUREAT
- SB 14 TEO
|
|
concurent |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 18 January 07 ![]() |
la mine se aude de putin timp (maxim o luna), iar daca stau langa masine este si mai zgomotas; parca e un ventilator care loveste cu paletele
dureaza cca 1 minut si imi da impresia ca se aude din partea dreapta, aproape de bord. |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 DCI
2006
|
|
roland |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 27 Feb 2007, 11:08) O solutie de compromis ar fi sa incercati sa puneti contactul de mai multe ori, asteptand sa se stinga martorul luminos al bujiilor incandescente din bord, ridicand astfel cu cateva grade temperatura in (pre)camera de ardere. Nu cumva bujiile incandescente continua sa functioneze si dupa ce motorul a pornit si acesta este rece? Sunt motoare diesel unde bujiile functioneaza pe perioada imediat urmatoare pornirii pentru a ridica putin temperatura. Parca citisem ca si diesel-ul Renault/Logan ar face asa (cu bujiile). E sau nu adevarat? |
--------------------
.
.
.
|
|
alc2 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu , la dci-ul de la Logan nu sunt bujii suplimentare pt incalzirea apei dupa pornire .Poate la 1.9 dci si la alte marci....
|
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
N-o avea de incalzit antigelul, dar poate o avea de incazit capul cilindrului...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
alc2 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect . Stiam doar de sitemul de incalzire suplimentara cu rezistentele aerotermei de aici . Dupa ce am mai sapat putin ( search sa traiasca ) am vazut ca bujiile incandescente au 2 functii :pre si post incalzire ( pana cand apa ajunge la 15 grd ).
De fapt , postincalzirea cred ca ajuta mai mult la o functionare cu vibratii si zgomot redus , decat la o incalzire accelerata , dar asta este alta discutie . |
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
Duyu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Si eu am acest zgomot...am fost cu masina la Ipso Otopeni si au verificat-o mecanicii de acolo... Raspunsul lor a fost ca nu are nimic si ca acest zgomot este absolut normal la motoarele Diesel! Bafta!
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
dorudorel |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
Si eu detin un logan dci si am observat ca daca temperatura exterioara scade sub +10grade C, dupa pornirea motorului, daca il las la ralanti aprox 30 secunde si plec cu masina de pe loc, motorul este fff zgomotos.
Pana sa se incalzeasca in mers, motorul urla si se aud tot felul de zgomote chiar daca nu il turez mai mult de 2000rot/min. Daca dupa pornirea motorului, il las la ralanti aprox 2 minute, la pornirea de pe loc , motorul este silentios (parca nu este pe motorina). Pot sa demarez mai cu forta, sunt super multumit. Dupa cum se vehiculeaza mai peste tot, motorul nu trebuie lasat sa se incalzeasca pe loc, dar eu observ acea diferenta ENORMA de zgomot. Motorul are 11000km, a rulat cu ulei "dacia oil" 4500km, apoi cu castrol magnatec 5w40 7000km iar acum are "castrol slx profesional 5w40". La revizii am intrebat mecanicii si au zis ca motorul nu are nimic. Pe aici prin forum se vorbeste de un zgomot al injectiei. Cine este amabil poate face aces mic experiment si rog sa bage un comentariu. |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
DMP |
![]()
Post
#19
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa se intampla si la al meu. Daca il las sa mearga la relanti 1 - 2 min nu mai face asa mult zgomot. Daca plec imediat e o idee mai zgomotos.
In ambele variante nu e atat de "vioi" (bine, atat de vioi cat poate fi un motor de 65 cp ![]() Oricum, pana nu ajunge la 4 pavele temperatura pe bord si vreo 5 minute dupa, nu ma dau la el si schimb pe la 2.000 - 2.100 rpm. Dupa aceea, functie de situatie dar mereu peste 2.500 rpm. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
god |
![]()
Post
#20
|
![]() wizard Group: Members Posts: 328 Joined: 15 November 04 From: Bucuresti ![]() |
La fel si aici. Daca il pornesc si plec imediat, aceleasi zgomote si senzatie de "oboseala". Daca il las putin inainte sa plec, zgomotele se reduc.
Si de incalzit, sunt pe aproape de DMP, adica dupa 2-3 minute apar primele 2 liniute, iar celelalte 2 apar peste alte 5-6 minute(overall am 4 liniute dupa vreo 10 minute). In acest timp schimb undeva pe la 2200-2300 rpm. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci 4X4
Iunie 2010 / Prestige It's time to burn™
|
|
dorudorel |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
Multumesc foarte mult de bunavointa cu care a-ti raspuns
![]() Eram ingrijorat ![]() Pt ca stiam ca motorul meu este zgomotos la rece, am luat legatura cu un coleg de servici care are renault fidji diesel. Intr-o seara (afara era destul de racoare) am urcat la el in masina pe scaunul din dreapta si am urmarit zgomotul de la el din masina. Am ramas ![]() Sincer sa fiu eu nu aveam si nu am curaj sa fac asa ceva cu dci-ul meu ![]() Nu am incotro. La fiecare plecare las 2 minute motorul sa isi faca damblaua ca pe urma sa imi pot face si eu damblaua fara sa stau cu inima stransa cand calc pe acceleratie. Va doresc cat mai multi kilometri fara nici un fel de probleme ![]() |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
mai bine se incalzeste si isi face ungerea in mers decat la relanti pentru ca e turatia mica fata de cea cand este in mers
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
DMP |
![]()
Post
#23
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dorudorel @ 10 Dec 2009, 21:55) ... Pt ca stiam ca motorul meu este zgomotos la rece, am luat legatura cu un coleg de servici care are renault fidji diesel. Intr-o seara (afara era destul de racoare) am urcat la el in masina pe scaunul din dreapta si am urmarit zgomotul de la el din masina. Am ramas ![]() ... Cel mai bine e sa le comparati cu capota deschisa. Din habitaclu intervine diferenta de antifonare, daca exista (nu stiu care sunt diferentele de antifonare intre symbol si logan). Si, de asemenea, comparatia are sens intre diesel-uri de kilometrii apropiati. Am ascultat si eu motorul unui coleg cu un symbol diesel si, din exterior, mie mi s-a parut mai zgomotos al lui decat al meu. Diferenta: al lui are vreo 110.000 km, al meu vreo 44.000 km. La pornire eu il las vreo 15-20 sec si dupa aceea plec dar conduc usor pana se incalzeste motorul... Scrie si in manual nu este recomandabil sa incalzesti motorul in stationare. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
vladrehau |
![]()
Post
#24
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
QUOTE(Relu_GT @ 10 Dec 2009, 23:30) mai bine se incalzeste si isi face ungerea in mers decat la relanti pentru ca e turatia mica fata de cea cand este in mers da lucrul asta sa mai discutat undeva aici pe forum...eu oricum dupa ce pornesc mototrul nu stau deloc ,plec imediat si chiat merg putin mai turat undeva la 2800 -3000 de ture pentru a avea caldura cam in 2 minute... |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
Tossi |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu dupa ce pornesc motorul astept circa 10-15 secunde, pana se stinge mesajul cu "oil level ok" si plec. Vitezele le schimb ca si atunci cand masina e calda(2600-3000 ture) cu singura diferenta ca acceleratia o apas foarte usor si progresiv, fara a solicita motorul, cand se incalzeste, adica in cca 2-3 minute pe vremea asta, accelerez putin mai agresiv pana ajunge la temperatura normala de functionare. Dupa aceea: talpa dupa cum se cere
![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
solenzaxjg |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 21 August 09 ![]() |
Eu zic ca ii pana isi face ungerea deaia suna asa.Eu la vechea dacia tot asa imi facea dar ff putin la pornire dupaia nu mai facea nimic dar numa pe timp de iarna.La solenza nu face nici cum sfert de cheie si pot demara si inca ceva nu incalzi motorul pe loc citeste si cartea ca iti zice ca nu ii VOIE pornesti si te duci cu el.Bafta
|
--------------------
dacia
solenza
2004 confort
- CJ 07 JBY EU SI VISINIA MEA
|
|
roland |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(vladrehau @ 11 Dec 2009, 07:57) da lucrul asta sa mai discutat undeva aici pe forum...eu oricum dupa ce pornesc mototrul nu stau deloc ,plec imediat si chiat merg putin mai turat undeva la 2800 -3000 de ture pentru a avea caldura cam in 2 minute... Pentru dci asta e turatie mare. Motorul se incalzeste in mers, dar fara a-l forta. 3000rpm pentru un diesel e putin cam mult la motor rece. Il cam fortezi. This post has been edited by roland: 11 Dec 2009, 11:56 |
--------------------
.
.
.
|
|
dorudorel |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
Ma repet.
Am logan diesel 85cp (nu benzina, nu bmw, nu mercedes..........). Am observat ca motorul este ff zgomotos daca plec de pe loc cu masina fara sa o las la ralanti 2 minute. Eu am rugat pe cei care au logan diesel sa imi spuna daca si la ei apare acest fenomen si daca fac si ei aceste experiment cum se comporta masina. Oricum aici se bate ceva cap in cap ![]() |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
La mine sta cam asa:
Iarna trecuta nu am sesizat o diferenta de zgomot (poate era casetofonoul dat tare, poate era si ea mai tanara ![]() ![]() Nu stau 5 minute, in 1-2 minute ajunge ralantiul unde vreau eu. Cei care plecati imediat de pe loc, cred ca aveti necaz pe masina sau nu va intereseaza cand pica! |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
vladrehau |
![]()
Post
#30
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
QUOTE(roland @ 11 Dec 2009, 12:56) Pentru dci asta e turatie mare. Motorul se incalzeste in mers, dar fara a-l forta. 3000rpm pentru un diesel e putin cam mult la motor rece. Il cam fortezi. Imi cer scuze dar mie imi pare ca il cam fortez la 4500 de ture cand am 180 km/h ...pana acolo nu....si apropo de ulei am castrol edge 5w40 .Oricum de cand am dat-o pe castrol merge altfel si e mult mai silentioasa.Intai i-am pus magnatec acum edge.Uleiurile au in compozitie particule magnetice cea ce le face sa curga muuult mai greu de pe piesele metalice pe care le ung.... |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:02 |