montare aprindere electronica pe 1300
![]() ![]() ![]() |
montare aprindere electronica pe 1300
diaconuliviu |
![]()
Post
#241
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
LYM |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Ma nu stiu ce a avut masina asta, dar ieri mi-am bagat iar nasul pe la avans si acum nu m-am mai curentat deloc. Am miscat de el in poate partile si nimic.
Nu stiu ce-a avut atunci. ( poate nu era asezat capacul bine pe delco, nu stiu. Deocamdata nu mai curenteaza ) Am incercat sa pun plasticul la loc, dar nu se mai potriveste. |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
LYM |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Baieti, uitati ultimele stiri:
- dupa aprox. 1 sapt de consumuri gen 14-15-16 % in oras ( GPL ) si mers f. prost, m-am dus astazi la cei ce mi-au montat instalatia de GPL sa mi-o regleze - mi-au pus-o pe testerul de noxe, si erau foarte mari. Baiatul mi-a recomandat direct: e de la aprindere! Am decuplat-o si imediat noxele au scazut cu aprox. 50-60% - cand am vazut asta, am dat-o jos definitiv cand am ajuns acasa. Simptomele care le-am avut cu aprinderea sunt: - consumul a sarit BRUSC de la ~ 9-10% la ~ 15% ( in oras )( ce-i drept, s-a mai si racit vremea un pic, dar totusi ). - simteam ca trage mai greu, si nu-mi dadeam seama din ce cauza. Am marit si debitul la gaz si tot la fel. Am reglat avansul cu stroboscopul - tot asa. - la relanti trepida mult mai tare motorul. - avansul vacuumatic nu functiona deloc ( din contra, daca scoteam furtunasul ala, motorul se tura imediat si mergea rotund. Cum il bagam la loc, se reducea turatia si incepea sa trepideze ) Acum nu stiu daca era stricata aprinderea asta, sau asa fac toate. Am observat ceva imperfectiuni la alinierea magnetilor de pe rotor: cei diametral opusi nu erau aliniati perfect si fiecare magnet nu venea deloc in dreptul camei de pe axul delco-ului ( daca are vreo importanta asta ... , insa am observat ca, dupa ce mergeam pe platina si opream motorul, pintenul platinei se oprea exact intre 2 came de pe ax. Cu aprinderea se oprea pe cama .. mai mult sau mai putin; cu aprinderea, cand porneam la rece, cum dadeam la cheie, dadea inatai o data in nas (rau) si apoi de-abea o lua - nu stiu daca are vreo legatura cu felul in care se oprea rotorul; pe platina nu face niciodata asa ) In concluzie l-am sunat pe om si m-am programat astazi sa ma duc sa i-o returnez si sa-mi dea banii inapoi. Bineinteles, din 1mil cat am dat initial pe ea, a zis ca-mi returneaza doar 850.000 ca "ce, eu lucrez degeaba ?". ( Later edit: am fost la el si mi-a returnat integral suma pana la urma ). Parere STRICT PERSONALA: - de 1mil va duceti frumos si cumparati urmatoarele: capac delco, platina, condensator, fise Tesla, rotor, bujii ( aprox. 600.000 Lei ). Eventual un reglaj cu stroboscopul al avansului ( 100.000 Lei ). De restul de bani va scoateti prietena la un film. This post has been edited by LYM: 27 Feb 2006, 16:33 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(LYM @ 27 Feb 2006, 11:50) [...] Acum nu stiu daca era stricata aprinderea asta, sau asa fac toate. Am observat ceva imperfectiuni la alinierea magnetilor de pe rotor: cei diametral opusi nu erau aliniati perfect si fiecare magnet nu venea deloc in dreptul camei de pe axul delco-ului ( daca are vreo importanta asta ... , insa am observat ca, dupa ce mergeam pe platina si opream motorul, pintenul platinei se oprea exact intre 2 came de pe ax. [...] Din ce spui acolo, desi senzorul era pus pe PINTENUL platinii, deci ar fi trebuit ca si magnetii sa fie pe virful camei. In cazul tau, probabil ca ar fi trebuit ca reglajul initial sa fie facut cu un decalaj egal cu cel dintre magnet si virful de cama. Acuma, daca magnetii nu-s aliniati, deschiderile vor fi aiurite, deci va merge ca mobra. Se pare ca e defect de executie.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Daccia |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Zilele astea am montat si eu aprindere electronica de la nenea din Vitan, si tin sa spun ca sunt multumit de ea, motorul merge mult mai rotund, accelerarea e liniara, e ok. Singura nemultumire este ca la relanti variaza turatia neregulat, nu mult (15-20rot/min). LYM cred ca a avut ghinion, de altfel am inteles ca lu' nenea i-a murit nevasta de curand, poate nu a avut omu' tragere de inima la executie, cine stie...
Putin off-topic: Acuma nu zic ca variatia in turatie e de la aprindere, pentru ca problema o aveam si inainte, insa ma asteptam sa o rezolv cu aprinderea asta, de-aia am si luat-o. Poate ma lamureste si pe mine cineva cum sa fac sa scap de variatia aia. Bujiile sunt noi, fisele sunt noi. Bujiile vechi erau si alea ok, rosiatice, numai cea de pe cilindrul 4 avea calamina pe ea. Ce sa-i mai fac? |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#246
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@Daccia
Variatia de turatie de care zici poate fi din supape, avans mare, reglaj prost al amestecului la relanti. Delcoul tau este calat pe semn? sau ai mai dat avans sa mearga la turatie maxima la relanti? Daca da, redu putin avansul. Apoi, vezi si acel surub de amestec. Daca tot nu, vezi un pic supapele. Dar, daca magnetii de pe tamburul ala is decalati intre ei, motorul poate merge prost, cu "avans" diferit pe cilindri, deci cu abateri de turatie.. Editat/completat pentru Daccia: Supapele pot fi arse, neetanse sau un culbutor prea strins. Dar, din experienta personala pot spune ca acele"minirateuri" in toba combinate cu acele caderi de turatie de 20-30 rpm sint generate de acel avans static marit de care vorbeam si, mai putin, de acel surub de amestec; poate desfacut jumatate de tura, mai ales daca manifestarea e insotita de un mic "dat in nas" Iar la magneti e bine sa te uiti direct, chiar daca manifestarea e anterioara montarii aprinderii |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Daccia |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Ce poate sa fie la supape? Tachetii? Ca restu' e ok, parerea mea. Iar motorul "toarce" la accelerare, nu are intreruperi in turatie, deci zic eu ca alinierea magnetilor e asa cum trebuie...
Am vazut acuma editu'.... aha. Ok, sa vad avansul si eventual culbutorii. Mersi pentru sugestii. This post has been edited by Daccia: 1 Mar 2006, 11:24 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
LYM |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Daccia - cand ti-ai montat aprinderea ? Era un pic mai prafuita?
![]() PS: de curios, cat de uzat e motorul tau ? (an/km). Eu am comutat de 100 de ori platina/aprindere insa nu vedeam nici un fel de diferenta. This post has been edited by LYM: 1 Mar 2006, 17:25 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
Daccia |
![]()
Post
#249
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Pai pe 24.02. Poate o fi tot aia
![]() ![]() Motorul este 1400cc/1995/70.000km. La relanti nu era nici o diferenta intre platina si CDI, insa in sarcina se simte (sau o fi placebo, mai stii ![]() Serios vorbind, inainte aveam Gotronicu' montat la aprindere si comparativ mi se pare o imbunatatire. Inca n-am avut ocazia sa o testez la un drum mai lung, la viteze mai mari, si sa verific si un consum... P.S. Si apropo, mie nu mi-a dat nici o gaura in delco, in afara de una in platina, pe care a montat senzorul. This post has been edited by Daccia: 2 Mar 2006, 13:10 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
LYM |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
atunci pe unde ti-a bagat firul acela gros, alb, care vine cu comanda de la platina ?
Sa nu-mi spui ca l-a facut in asa fel incat sa se poata inchide capacul delco peste fir ca ma duc si-i cer banii si pe delco ![]() PS: este f. posibil sa fie si efectul placebo: imediat dupa ce am plecat de la mosh si mie mi se parea ca trage mai bine, insa a 2a zi ma intrebam pe ce dreaq am dat 1mil ![]() PS2: poti sa stai linistit in cazul asta; eu i-am returnat-o pe 27 ![]() Daca poti, sa arunci un ochi la felul cum functioneaza avansul vacuumatic, la alinierea magnetilor, la noul consum, la mersul la relanti(si in sarcina) sa facem o comparatie. This post has been edited by LYM: 2 Mar 2006, 20:26 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
Daccia |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(LYM @ 2 Mar 2006, 20:11) atunci pe unde ti-a bagat firul acela gros, alb, care vine cu comanda de la platina ? Sa nu-mi spui ca l-a facut in asa fel incat sa se poata inchide capacul delco peste fir ca ma duc si-i cer banii si pe delco ![]() Du-te si cere-i banii.... ![]() Edit: Exista deja un santulet acolo, o sa fac o poza. This post has been edited by Daccia: 2 Mar 2006, 20:28 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
LYM |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Pe bune?! Ti-a pus capacul peste fir ?!
****-l in **** de mosh nemernic. Eu am ramas cu gaura in delco acum. BTW, poate afecta cu ceva gaura aia ?! sa o astup cumva? Later edit: aha, la tine sa inteleg ca a incaput acolo ... This post has been edited by LYM: 2 Mar 2006, 20:30 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
Daccia |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Pai nu prea e in regula cu gaura aia. Ma gandesc doar ca poate intra aer umed si pe urma condenseaza pe interiorul capacului de la delco, apoi.... alt capac
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
LYM |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, si eu tot la condens m-am gandit ... Au fost totusi zilele astea cu ninsoare si nu am avut probleme. Capacul acopera partial gaura facuta de ala.
|
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
LYM |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut astazi in Vitan o aprindere electronica intr-o cutie neagra, arata destul de bine, spunea ala ca e facuta la bucuresti ( de Progresul ... sau ceva de genul asta ). Costa 300.000 Lei.
Aveti idee despre ce este vb si daca e buna de ceva? As vrea sa-mi montez, totusi, o aprindere, insa din asta normala. |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
opalf1 |
![]()
Post
#256
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 February 06 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
- B04278
|
|
opalf1 |
![]()
Post
#257
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 February 06 ![]() |
QUOTE(silviumc @ 11 Mar 2004, 12:18) Gata, mi-am pus si eu aprindere de la nenea. Eram, oricum, destul de multumit de cum mergea masina si cu aprinderea clasica, imi pornea tot timpul, nu pot sa zic ca erau probleme. Insa e adevarat ca acum pare ca functioneaza mai rotund motorul. Mesterul a umblat si la surubul cu aerul de la carburator, deci nu mai pot fi asa de sigur ca e numai aprinderea smechera, sau l-a potrivit el mai bine. Acum sta mai turata la relanti, se cam racise motorul cand a facut el reglajul. Mie mi-e cam tarsa sa ma bag, ca inca nu-s mester, mai bine ma duc la celalalt nene, cu stroboscopul, si ii zic sa-mi verifice si nivelul din camera la carburator. Pentru ca eu tot fac reglaje si parareglaje ca sa reduc consumul din oras. Lua 12 l, de obicei, dar la ultimul plin pe care l-am facut mi-a iesit 11. Omul cu aprinderea a zis ca o sa se mai reduca 1 l. Eu nu-s asa optimist, dar fac tot ce aflu ca ar mai putea reduce. frate da si mie TE ROG numarul lui nenea ala ca tare ma supara aprinderea - porneste la a 5- cheie si platina si condensatorul sunt noi noute - mariusionesku@yahoo.com |
--------------------
dacia
1310
- B04278
|
|
opalf1 |
![]()
Post
#258
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 February 06 ![]() |
Va rog sa imi dati si mie nr de tel al mesterului din Vitan - mariusionesku@yahoo.com. Va super multumesc
|
--------------------
dacia
1310
- B04278
|
|
radui |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 21 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Logan
Laureate 1,4MPI
- B 97 FAC Dacia 1300/77, verde
VW 1200/64, rosu |
|
shaaitan |
![]()
Post
#260
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 November 07 ![]() |
sorry nu am putut citi tot threadul..unde gasesc asa ceva direct facut in bv daca stie cineva astept un pm la lpiperea@yahoo.com.
merci. |
--------------------
dacia
1310
'87
- bv 01 sib
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:47 |