Drumul de la carburator la injectie, Vreau sa trec pe injectie
![]() ![]() ![]() |
Drumul de la carburator la injectie, Vreau sa trec pe injectie
MoGas |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
cred ca trebuie schimbata si cutia de viteze... oricum, costurile la gasirea unui motor si cemai trebuie pentru trecere...la varianta SH ajung cel putin la 500 euro. Daca vrei sa faci asta din pasiune, merita, insa daca vrei consum mai mic si sa nu ai probleme cu aprindere etc., mai bine iti vinzi dacia si iei un credit nevoi personale si cumperi masina pe injectie.
rezervorul nu trebuie schimbat, se pune doar o sonda acolo, iar ca motor, din cate stiu, poti lua ceva de renault... am impresia ca mai e un topic care trateaza poblema...ia cauta! Si la cei 500e se mai aduga vreo 200-250 manpera...merita?? |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#3
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
RIon, nu pacali omul! Nu trebuie sa schimbe cutia! Trebuie schimbata galeria de admisie si cea de evacuare, trebuie pus computer de injectie si schimbata aprinderea.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
RIon |
![]()
Post
#4
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
te contrazic putin, desi e optional...la 1300 are 4 viteze, ramane asa pe injectie??? sau trece la 5?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
MoGas |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
De ce mi-era frica nu am scapat. De offtopic. Am rugat sa nu fiu sfatuit la altceva ci doar la cum pot face inlocuirea unui sistem cu altul. Nu conteaza de ce vreau eu asta. Puteti sa ma ajutati? Daca nu, va rog frumos sa nu incercati sa-mi demonstrati ca vreau prostii. NU vreau alta masina, nu vreau alt motor, vreau injectie.
Ok, sa revenim la subiect: galeria de dublucorp e la fel cu cea de injectie? are careva idee? Sau macar prinderea corpului de injectie? La ce pret ar fi o galerie? Unde as putea gasi la second componentele necesare? Ma gandesc la o masina trosnita facuta dauna totala. RIon, am cautat la "imbunatatiri CLT" cuvantul "injectie" si am rasfoit toate topicele care aveau o urma de legatura cu subiectul si nu am gasit info de ajutor. Edit, nu dau cutie 4 franta pe 5 ro nici in ruptul capului. Prietenii stiu de ce. ![]() This post has been edited by MoGas: 5 Jul 2005, 10:25 |
-------------------- |
|
tatabobu |
![]()
Post
#6
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
RIon, daca vrea poate sa-i puna si cutie cu trei trepte, ca la Pobeda. Nu are nevoie sa o schimbe, si la aceeasi viteza va avea 200 rpm mai mult (diferenta intre a patra si a cincea).
MoGas: nu a facut nimeni de pe forum transformarea asta. De la evacuare ai nevoie de catalizator si sonda de oxigen (costa milioane bune, cam 4-5 un catalizator), la galeria de admisie poti adapta o flansa, ca este monoinjector. Calculatorul de injectie nou e cam 20 de milioane. Iti mai trebuie un senzor de temperatura a lichidului de racire, care sa-i dea informatii calculatorului sa stie si asta la ce turatie sa o tina (in loc de soc), motorasul pas cu pas e si el cateva milioane. Altceva- gaseste si tu pe cineva cu dacie injectata si roaga-l sa te lase sa te uiti sub capota. Te pricepi bine de tot la mecanica? |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
driverx |
![]()
Post
#7
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Oare la cat s-ar scoate daca ar lua toate de pe o dacie sparta intr-un stalp.
2) nu ar fi mai bine sa ia un motor de la o dacie sparta? In sensul ca trebuie schimbate cam asa: - galerie, mai bine alta, ca nu stiu daca mai incape cu flansa - cotul de la filtru de aer - corp injector - modificat evacuarea sa se puna sonda lambda si catalizatorul - volanta. trebuie de motor cu injectie, ca e alta, pentru senzor. - eliminata pompa mecanica. e usor, se astupa gaura - se astupa gaura de la delco - la partea electrica nu stiu ce sa zic. Vin si aici multe prostii... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
MoGas |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ma pricep, nu asta e problema. Vroiam sa gasesc pe cineva care a avut ambele masini si stie despre ce vorbesc.
Catalizator nu vreau, doar sonda lambda. Dar pe asta o pacalesc eu cumva pe evacuare, undeva. Imediat dupa saxofon, o piulita sudata pe teava. Edit: driverx, la asta ma gandeam si eu, o dauna totala. Preferabil pocnita din spate sau lateral. This post has been edited by MoGas: 5 Jul 2005, 10:52 |
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#9
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Corect. Sudezi.
Problema grava e alta. Trebuie reomologata masina. Si poate o sa vrea sa tio catalogheze E2. Si atunci pici fara catalizator. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
MoGas |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Un zvon zice ca nu trebuie omologata decat daca fac modificari la frane, suspensie, directie, lumini. Oricum nu am de gand sa o omologhez.
|
-------------------- |
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#11
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuze ca intervin. Ia un manual de Dacia 1300 si unul de Dacie 1310 pe injectie si vezi care sunt diferentele.
Daca vrei sa te uiti intr-un motor cu injectie, te astept cu mare placere sa te uiti in al meu. |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mai bine iei o injectie multipunct(cu tot cu instalatie electrica si aprindere) de la o masina straina (gen ford cu motor de 1.6, sau orice altceva) si o adaptezi la Dacie, daca esti intr-adevar pasionat de modificari.
Satidfactia ca va alta. Iti garantez o putere mai mare, si un consum mai mic daca nu iti schimbi stilul de condus. Nu merita efotul sa montezi mizeria aia de injectie bosch care este pusa pe dacie. Lamurire pt baietii care se contrazic in privinta cutiei de viteze ! In primul rand trebuie pusa volanta de 200mm cu cititor ( are inca un rand de dinti, in afara de coroana demarorului) Si atentie ! trebuie schimbata carcasa de ambreiaj, nicidecum cutia! Carcasa de ambreiaj are o gaura in care se monteaza senzorul magnetic al aprinderii. Daca ai spirit ingineresc, nu ma indoiesc ca se poate da o gaura la acceasi cote in carcasa existenta! TataBobu : Ai grija ca exista 3 tipuri de pinioane de a 5 a ! (3 combinatii) 2 dintre ele cu raportul 0.86, si una cu raportul 0.76 . Iti ganratez ca daca pui 29X38 (0.76) diferenta intre 4 si 5 este foarte mare! |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#13
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Stiam ca exista si alt tip de pinion de a 5-a, dar cele pe care le-am vazut eu (si de aici am tras concluzia ca majoritatea sunt asa) au doar diferenta aia mica de care am pomenit mai sus, adica sunt cu a 5-a la 0,86. Despre volanta ce sa zic, am uitat ca are nevoie de cititor pentru aprindere. Din cauza asta mi s-a parut ciudat sa trebuiasca sa schimbi cutia.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si trebuie si alt rezervor, pt ca la injectie pompa de benzina este in rezervor si gaura de sus este MULT mai mare.
Deci ti-ar trebui cam asa: 0. calculator + instalatie electrica 1. rezervor + pompa benzina 2. corp injectie 3. sonda lambda 4. bobina pt injectie + fise 5. volanta de 200 cu decupatura pe ea pt citirea turatiei 6. alta carcasa de ambreiaj (ca sa bagi senzorul de turatie acolo) 7. alt capacel in capul chiulasei, pt ca nu mai sunt doar 2 senzori acolo, ci trei, si al 3-lea senzor (tot de apa e, dar e pt calculator). 8. merge bine-mersi si fara catalizator 9. merge bine-mersi si fara circuitul de recuperare al vaporilor 10. galerie de admisie 11. cele 2 relee care comanda calculatorul, pompa de benzina si preincalzirea de la sonda lambda 12. sper sa ma insel, dar din cate stiu eu (din auzite, barfe), zambetul lui iliescu (CN4) a aparut pt ca sub o capota normala (deci si 1300 clasic) nu incapea corpul injector. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
RIon |
![]()
Post
#15
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
SGM stie!
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
MoGas |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Uite cum incet-incet se face lumina.
![]() @SGM: As pune multipunct dar diferenta de munca e prea mare, improvizatiile necesare prea multe. De aceea vreau borsh, ca a mai fost pusa. Posibil dupa aia sa ma apuc de alte tipuri de injectie, posibil sa modific la asta. Ideea e de pasi mici, nu vreau nici sa fac masina nefunctionala o vreme prea mare. Cineva mi-a promis un computer de injectie programabil, care se poate adapta pe aproape orice sisteme. Soft cu diagrame sa-i bagi si el calculeaza. Asta are avantajul ca nu as mai fi legat de toti senzorii computerului bosch, pot pune altii unde vreau eu. Adica pt turatie pun un senzor pe coroana demaror, pt punctul mort un senzor la crestatura dreper de avans a volantei, pt temp apa iau de la senzorul deja existent, si asa mai departe. Acum o intrebare: Cine ma poate ajuta cu manualul pentru dacia pe injectie? Exista in format electronic? @Sir_Alex: Daca nu te deranjez voi apela la tine in perioada urmatoare This post has been edited by MoGas: 6 Jul 2005, 09:31 |
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#17
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
vezi primul link:
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=bosch+...+1.7+tico&meta= |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MoGas |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult de manuale. Momentan cel de Tico nu e accesibil online.
Intre timp l-am citit pe cel de Nova. Pai treaba e mai simpla decat puteam eu sa-mi imaginez. Singura problema reala sunt banii pentru piese. Pentru a elimina necesitatea demontarii motorului studiez posibilitatea de a monta o roata dintata cu 60-4 dinti pe un ax de delcou si acolo pot monta senzorul de pozitie. Avantajul ar fi ca se poate face un "fine tuning" la avans. Din pacate insa reglarea initiala va fi mai dificila, va necesita stroboscop. Acum să văd unde fac eu acea roată dintata. A, dacă aveti idee de unde pot cumpara cele necesare la un pret de dezmembrari, v-as fi si mai recunoscator. ![]() |
-------------------- |
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
apropo catalizatorul nou e 7 mil!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristimm |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Dar merge si fara.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
ma bag in seama si eu
Mogaz,tu vrei o modificare destul de majora care implica piese,munca,timp pierdut aiurea,si tu nu ai bani?Pai cu cat costa piesele,fie si second plus masina,iti iei tata masina ca lumea si nu ai treaba.E doar o parere.Eu nu cred ca cu 500 euro rezolvi.Iar avantajele ca putere,minore,dimpotriva,daca nu modifici ecu,e mai lenesa,pt ca e reglata economic,pe cand la carburator,trage benzina ca lumea. |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
reglata economic pe naiba
![]() ![]() in cel mai fericit caz scoti 10 in oras. In afara, ce-i drept consuma mai putin decat una pe carb (~6,5 la viteza de croaziera MARE, adica in mod constant 110-120) in schimb injectia e gigea din foarte multe puncte de vedere, pornind de la pornirea pe orice vreme la prima cheie si incheind cu mersul cu a 4-a la 30 la ora (cum mai face gagica-mea cateodata) fara sa dea in nas. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MoGas |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
@hadrian: Exact de asemenea sfaturi am rugat (in primul post) sa fiu scutit. Tema topicului nu e daca merita sau ce se merita, ci cum se face. Eu am niste pitici pe creier, am un tzacanit intre urechi. Vreu eu sa fac asta. Si banii pot sa apara, dar daca am un plan concret. Nu iau piesele si pe urma imi dau seama ca nu pot face. Dupa cum am mai zis, pot pune un alt computer. Iata un site despre el: http://www.megasquirt.info/
QUOTE Dar merge si fara. (catalizator) Si chiar merge mai bine fara. Putere mai mare, consum mai mic.This post has been edited by MoGas: 12 Jul 2005, 11:17 |
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#24
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
am inteles,sa traiti.Eu ziceam ce ziceam,avand totusi in cap principiul asta capitalist,ca daca tot ma muncesc ,cheltui,etc...sa se si merite.Dar,vorba ta,daca ai un tzacanit intre urechi,mai pe romineste zis ai o pasiune de a mesteri la masina,e ok.spor la lucru
|
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#26
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Nu vreau sa ma bag aiurea dar am auzit ca Opel are ceva model(e) de prin '90 care are aprindere monopunct usor adaptabila la Dacie.Amanunte nu pot da pentru ca nu ma pasioneaza( am alte prioritati).
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
cristimm |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
MoGas |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ov @ 12 Jul 2005, 16:20) not so fast: putere mai mare => talpa mai mare => consum mai mare. Acum sa-ti zic pe bune, eu n-am simtit nici o diferenta dupa ce am scos cat-ul. S-or fi castigat 1-2 martoage, dar nu se simte nimic 1 la mana: obtii ambele lucruri, dar nu simultan. Putere mai mare la sarcina totala si consum mai mic la aceeasi apasare de pedala. Ideea e ca acel catalizator, afara de efectul de depoluare mai pune si o frana pe gazele de evacuare. Iar asta duce la un consum putin mai mare. Altfel spus, la acelasi consum de benzina, mai putina energie se pierde in catalizator, diferenta fiind energie utila. "Consumul" catalizatorului este estimat a fi undeva intre 1 si 3 cai daca acesta nu este infundat. 2 la mana: nu ma asteptam sa transform melcul in bolid doar prin renuntarea la catalizator, dar de ce sa dau 7 milioane in plus ca sa pierd 2 gloabe? |
-------------------- |
|
cristimm |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Imi pare rau ca te dezamagesc dar dupa ce am scos catalizatorul consumul a ramas EXACT la fel.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
MoGas |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |