DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masini cu motor propulsie electrica

alphabluesky
post 30 Oct 2008, 21:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Tunerul german RUF a dezvaluit un vehicul electric bazat pe modelul Porsche 911. Dupa ce acum cateva saptamani v-am anuntat cu privire la acest vehicul, se pare ca modelul de la care s-a plecat nu a fost un Cayman, ci un 911.

Prin lansarea acestui model, asteptarea fanilor si pasionatilor marcii Porsche a luat sfarsit. Desi este inca un concept, modelul electric 911 (997) este echipat cu un motor electric care dezvolta 204 cai putere si un cuplu monstruos de 650 Nm.

Motorul electric ii ofera lui RUF 911 posibilitatea de a accelera de la 0 la 100 km/h in doar 7 secunde. Viteza maxima este de 224 km/h.

Setul de acumulatori al vehiculului cantareste nu mai putin de 550 de kilograme. In aceste conditii, masa proprie a lui RUF 911 a sarit la 1900 kilograme. Vehiculul poseda 96 celule de baterii create de Axeon, un furnizor de baterii litiu-ion.


Conform germanilor de la RUF, fiecare celula ofera 160 amperi pe ora.
In conditii normale de exploatare, vehiculul poate oferi o autonomie de 250-300 km.

http://www.automarket.ro/stiri/ruf-a-dezva...tric-15471.html

<span class='edit'>30 Oct 2008, 22:25:</span>
TESLA ROADSTER

Tesla Motors, o companie din Statele Unite a prezentat acum cativa ani conceptul unei masini sport cu propulsie electrica. Nimic nou pana aici. Sunt multi care fac acest lucru, dar apoi "uita" sa prezinte si o versiune eficienta pentru productia de serie.
Iata insa ca cei de la Tesla Motors au reusit. Acum aproximativ doua saptamani a inceput productia de serie a unei masini cu propulsie complet electrica, care afiseaza performante absolut deosebite si care promite sa fie si foarte practica.

Tesla Roadster - Acceleratie de supersportiva, consum inexistent de benzinaMasina, Tesla Roadster, este o sportiva cu doua locuri, tractiune spate si cu motor electric. Acesta dezvolta 248 CP si este cuplat la o transmisie automata cu doar doua trepte. Motorul electric ajunge la o turatie maxima de 13.000 rpm si, cu toate ca cei 248 CP nu par sa fie prea multi, performantele la accelerare rivalizeaza cele ale unui Lamborghini Murcielago.
Tesla Roadster accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde si asta promite sa faca deliciul soferului, chiar daca viteza maxima este de doar 200 km/h.

Un alt aspect foarte important este cel practic. Bateriile care alimenteaza motorul electric pot fi reincarcate complet in doar 3 ore si jumatate, in conditiile in care, la un ciclu complet de incarcare, masina ofera o autonomie de 350 km.

Tesla Roadster - Acceleratie de supersportiva, consum inexistent de benzinaBateriile au o durata de viata care echivaleaza cu 160.000 km parcursi, iar intretinerea este extrem de simpla si ieftina avand in vedere ca nu trebuie schimbate filtre, ulei, bujii sau alte componente ca in cazul motoarelor cu ardere interna.

Masina poate fi echipata cu absolut toate sistemele moderne de confort si siguranta prezente pe masini sport cu motoare clasice: ABS, geamuri si oglinzi electrice, scaune incalzite, aer conditionat, sistem de navigatie etc.


Tesla Roadster este deja in productia de serie si pentru a intra pe lista de asteptare este nevoie de 5.000 dolari. Masina costa insa 98.000 de dolari, in versiune de baza.

This post has been edited by alphabluesky: 30 Oct 2008, 21:27


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 12 Nov 2008, 22:38
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Tesla Roadster este electric,


Cu numai un cent pe kilometru

Cei de la Tesla Motors au lansat o mașină cu motor electric, ce are performanțe echivalente cu cele ale unui Lamborghini Murcielago. Noul model se numește Tesla Roadster și costă 98.000 de dolari, după cum anunță constructorul într-un comunicat.
Reprezentanții de la Tesla Motors spun că este o mașină care va aduce uimire și multe surprize pentru cel care conduce pentru prima oară un asemenea autovehicul. O mașină electrică, dar care poate da un randament precum o mașină convențională și chiar mai mult, performanțele sale putând fi comparate cu cele ale celor mai puternice mașini sport din lume, care se bazează pe un sistem clasic de funcționare. Este o mașină care îl poate face pe cel care o conduce să se simtă ca într-o mașină de curse, însă fără să fie nevoit să dețină abilitățile unui pilot de curse, sistemul de conducere al acestui model fiind accesibil tuturor categoriilor de șoferi. Aceștia se pot bucura de plăcerea de a merge pe autostradă, spre exemplu, cu viteze mari, dar să nu necesite un plus de efort și atenție la condus, oferind șoferilor șansa de a se relaxa, de a asculta muzică, dar de ce să asculte muzică din moment ce poți savura această simfonie a mișcării, a felului în care mașina funcționează la drum...
Accelerație sub 4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h
Modelul Tesla Roadster are un design incredibil, se comportă extraordinar și are performanțe egale cu cele ale unui model Lamborghini Murcielago. Motorul mașinii poate dezvolta o forță de 248 de cai putere la o turație maximă de 13.500 de rotații pe minut. De asemenea, are o accelerație de invidiat și pentru multe mașini convenționale din gama sport, având capacitatea de a ajunge la suta de kilometri pe oră sub patru secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic. Are o autonomie de 300 de kilometri, iar timpul necesar de încărcare completă a bateriilor este de 3 ore și jumătate. Are o transmisie ce combină eficiența unui sistem manual cu lejeritatea în condus a unuia cu o cutie de viteze în 3 trepte, cu două viteze de înaintare, ceea ce înlesnește manevrabilitatea mașinii; de altfel, mașina nu e prevăzută cu ambreiaj, schimbarea treptelor făcându-se foarte ușor, fără a fi nevoie ca șoferul să ridice piciorul de pe pedala de accelerație, să își piardă din atenția acordată direcției de mers, fără să ridice mâna de pe volan, iar dacă din întâmplare nu se nimerește treapta de viteză corespunzătoare, mașina nu se va opri sau reacționa în alt mod, mai afirmă cei de la Tesla Motors în comunicat. Când vine vorba de motor, aceștia au menționat că îi înțeleg pe cei cărora le vine greu să-și imagineze cum poate mașina lor să concureze cu un Lamborghini, când mașina este propulsată de un motor de mărimea unui pepene și cântărește în jurul a 70 de kilograme. Totuși, spun ei, sunt mașini al căror motor valorează peste 300.000 de dolari și nu poate accelera mai puternic decât modelul Roadster. În comparație cu celelalte mașini convenționale care au în dotare un motor, spre exemplu unul în patru cilindri ce este format din foarte multe componente, motorul lui Roadster are doar una în mișcare: rotorul.
SSE și MPE
Modelul Tesla Roadster este echipat cu un sistem de alimentare a motorului de la baterii care au capacitatea de a ține mașina în mișcare pentru aproximativ 300 de kilometri. Autonomia mașinii, neegalată de niciun alt model electric de până acum, este asigurată de Sistemul de Stocare al Energiei (SSE), format dintr-un sistem de baterii ce combină tehnologia bateriilor litiu-ion cu tehnologia proprie constructorului. Bateriile sunt ușoare, durabile și capabile să furnizeze destulă energie, dar și reciclabile, adaugă cei de la Tesla Motors.
De așteptat, pentru o mașină electrică, modelul Roadster este format din multe subansamble care sunt complet electronice și direct controlate de un soft. Acest soft este integrat într-un Modul de Putere Electronic (MPE). Motorul controlează totul, începând de la turația motorului și frânare, verifică temperatura atinsă de motor, controlează stilul în care se schimbă vitezele și distribuie în mod corespunzător cantitatea de energie necesară fiecărei componente a mașinii. PEM controlează puterea de aproape 200kW, suficient cât să lumineze 2000 de becuri.


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 14 Nov 2008, 21:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05






--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 14 Nov 2008, 22:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




TESLA, costa peste 70.000 EURO

tesla-roadster.jpg

205 CP / 182 KW, 0-100 in 3.9 sec, 6831 celule Lithium- Ion, v max. 210 km/h

This post has been edited by EinarN: 14 Nov 2008, 22:22


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 15 Nov 2008, 12:00
Post #5


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




va rog frumos, sa invete tot neamu de ecologisti ca astea NU sunt masini, parerea mea dry.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Nov 2008, 12:21
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dar ce sunt? Nu de alta, dar era o vreme cand ele erau majoritare, si se spunea despre fumegatoarele cu benzina ca nu sunt masini.

This post has been edited by einstein1984: 16 Nov 2008, 00:23


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 16 Nov 2008, 20:17
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




WJ6yXoh.jpg

Phoenix SUT, o utilitara electrica


Compania americana Phoenix Motocars a dat publicitatii o serie de informatii despre SUT (Sport Utility Track), o masina utilitara cu propulsie electrica bazata pe modelul Ssangyong Actyon. SUT este un vehicul cu cabina dubla (pickup) si platforma deschisa pentru depozitare si transport de marfa. Masina este un concurent veritabil pentru Nissan Navara, Ford Ranger etc. avand in vedere ca are o raza de actiune de peste 200 de km si poate fi reincaract in doar 10 minute de la orice priza de 220v.

Motorul electric este alimentat de un pat de baterii de ultima generatie care, spun producatorii, in curand vor fi capabile sa asigure masinii o independenta de peste 350 de km. SUT va ajunge pe piata spre sfarsitul anului, iar in 2008 Phoenix Motocars va lansa si o varianta SUV.

Din imaginile de pe site-ul oficial al Phoenix Motocars (click aici), SUV-ul arata izbitor de asemanator cu modelul Aktion vandut sub brandul SsangYoung in Romania. Asta pentru ca americanii folosesc platforma coreenilor pe care au cumparat-o fara motor si transmisie. Phoenix Motocars isi propune sa vanda 500 de masini in 2007 si peste 5000 in 2008, pretul unui model nu a fost comunicat inca, dar se pare ca se va ridica in jurul valorii de 55 de mii de euro. Pretul combustibilului este insa nesemnsificativ.

Comentatorii auto considera ca cel mai mult costa patul de baterii (mai mult de jumatate din pret), dar ca valoarea va scadea proportional cu fiecare masina vanduta. Performantele SUT/SUV-ului sunt notabile pentru o masina 4X4. Atinge 100 de km/h in 10 secunde si o viteza maxima de 150 de km/h.











This post has been edited by alphabluesky: 16 Nov 2008, 20:46


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 18 Nov 2008, 00:17
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Ronale Mustang 300E

112_0712_01z 2007_ronale_mustang_300E passenger_side_three_quarter_view.jpg

112_0712_04z 2007_ronale_mustang_300E engine_view.jpg

The Ronaele Mustang 300E HST and Shelby Cobra EV300 are built to prove that electric vehicles aren't just good for the environment, but good for winning times on the race track as well. Each is powered by a 300kw electric motor derived from those used to power forklifts and modified to better suit a road car. Each is also capable of over 1000 lb-ft of torque, 300 horsepower, and a range of over 320 km (as long as you don't indulge your right foot too much). At the track, both should be good for four to six full-throttle quarter-mile runs before they'll need recharging -- a process that takes approximately three hours to complete -- and both are capable of sub-four-second runs to 100 km
biggrin.gif

This post has been edited by alphabluesky: 18 Nov 2008, 00:23


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skija
post 18 Nov 2008, 11:20
Post #9


proud not to be american


Group: Members
Posts: 513
Joined: 5 January 05
From: Bucharest/Buzau




da.. si am si eu un LACER EVO VIII, tot pe baterii... si are si telecomanda.. e tot rosu cu alb.. frumooosss....



CUM BAI NENE SA PUI BATERII PE MUSTANG???


--------------------
LOGAN MCV 1.5dci 2007 - BZ 80 SKJ
decat o viata Cioran, mai bine o zi Van-Damme...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 19 Nov 2008, 18:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Shelby Cobra EV300 Electric

112_0712_05z 2007_HST_shelby_cobra_EV300 front_three_quarter_view.jpg

112_0712_07z 2007_HST_shelby_cobra_EV300 engine_view.jpg

Shelby Cobra EV300 are built to prove that electric vehicles aren't just good for the environment, but good for winning times on the race track as well. Each is powered by a 300kw electric motor

This post has been edited by alphabluesky: 19 Nov 2008, 19:01


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 19 Nov 2008, 19:03
Post #11


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(skija @ 18 Nov 2008, 12:20)
da.. si am si eu un LACER EVO VIII, tot pe baterii... si are si telecomanda.. e tot rosu cu alb.. frumooosss....
CUM BAI NENE SA PUI BATERII PE MUSTANG???
*



da ce are? din cate vad e mai rapid pe baterii decat pe benzina radmasa.gif (suta in sub 4 secunde pe baterii)

marele avantaj fata de benzina e curba de cuplu plana, motorul "trage" la orice turatie


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 22 Nov 2008, 10:20
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




sant foarte rapide masinile pe propulsie electrica,si in plus nu ai nevoie de cutie de viteza,filtre de ulei, antigel ,radiator, si multe alte chesti ce le are o masina pe petrol


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 22 Nov 2008, 10:39
Post #13


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




parerea mea e ca vrem , nu vrem era benzinei/motorinei este la sfarsit, parerea mea ca peste vreo 15 ani masini electrice o sa fie la putere. Inca e scump dar cred ca in 5-6 ani o sa aiba un pret accesibil pt toate lumea. Nu o sa mai avem probleme de noxe, si nu o sa ne mai intereseaza scumpirea benzinei.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 22 Nov 2008, 22:55
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




si in plus energia electrica este regenerabila la infinit !!!


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Nov 2008, 10:50
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(tzuku @ 22 Nov 2008, 11:39)
parerea mea e ca vrem , nu vrem era benzinei/motorinei  este la sfarsit, parerea mea ca peste vreo 15 ani masini electrice o sa fie la putere. Inca e scump dar cred ca in 5-6 ani o sa aiba un pret accesibil pt toate lumea. Nu o sa mai avem probleme de noxe, si nu o sa ne mai intereseaza scumpirea benzinei.
*




parerile tale sunt eronate.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koldun
post 23 Nov 2008, 11:32
Post #16


un om


Group: Members
Posts: 763
Joined: 1 November 07
From: CT




QUOTE(alphabluesky @ 22 Nov 2008, 23:55)
...energia electrica este regenerabila la infinit !!!
*


mellow.gif Cum adica? wacko.gif


--------------------
Renault Captur TCe 0.9 2016
Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 28 Nov 2008, 22:22
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Mini E


05k_558_1.jpg


Mini E dispune de un motor electric care furnizeaza o putere impresionanta de 204 CP, cuplul maxim fiind de 220 Nm. Acesta este alimentat de baterii amplasate in zona locurilor spate, masina fiind una cu doar 2 locuri. Performantele sunt impresionante pentru un model electric. Acceleratia 0 - 100 km/h se face in 8,5 secunde, iar viteza maxima este de 152 km/h (limitata electronic).

Mini E: Complet electric,!Partea cea mai importanta in cazul unui model electric este evident autonomia. Mini E sta destul de bine la acest capitol. Cu bateriile complet incarcate masina poate parcurge pana la 240 km, iar bateriile se pot incarca (complet) in 8 ore, de la o priza normala. Oricum, Mini furnizeaza fiecarui client si un dispozitiv cu amperaj mai mare, care permite incarcarea bateriilor la intreaga capacitate in aproximativ 2 ore si jumatate.

This post has been edited by alphabluesky: 28 Nov 2008, 22:24


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 8 Dec 2008, 14:51
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Chrysler Dodge EV

dodge-ev-exterior.jpg

Chrysler Dodge EV

Modelul electric Dodge EV este un vehicul sport cu două locuri și tracțiune spate ce combină performanțele ridicate cu grija față de mediu având zero emisii poluante.

Sistemul electric de propulsie constă din 3 elemente principale: un motor electric de 268 CP, baterii avansate litiu-ion și un sistem integrat de control al puterii.

Motorul electric de 268 CP are un cuplu de 650 Nm și accelerează vehiculul de la 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde până la o viteză maximă de 190 km/h. Modelul Dodge EV are o autonomie de până la 320 de km. Încărcarea modelului se poate face foarte simplu prin conectarea la o priză de 110 V (pentru 8 ore) sau 220 V (pentru 4 ore).

This post has been edited by alphabluesky: 8 Dec 2008, 18:52


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrul
post 8 Dec 2008, 17:22
Post #19


Membru'


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 July 07
From: Bucuresti




Bine-bine, dar ca sa produci energie electrica nu trebuie sa arzi combustibil? Unde este viitorul in asta?


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 8 Dec 2008, 18:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




QUOTE(alphabluesky @ 8 Dec 2008, 12:51)

Motorul electric de 268 CP are un cuplu de 650 Nm și accelerează vehiculul de la 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde până la o viteză maximă de 190 km/h. Modelul Dodge EV are o autonomie de până la 320 de km. Încărcarea modelului se poate face foarte simplu prin conectarea la o priză de 110w (pentru 8 ore) sau 220w (pentru 4 ore).
*



110 V de la Volt si 220 V de la Volt si nu W de la Watt wink.gif. Au incurcat oamenii borcanele cu articolul asta smile.gif.


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 8 Dec 2008, 18:49
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




ca sa produci energie electrica poti sa o produci prin centrala eoliana,solara,sau hidrocentrala ,aceste tipuri de centrale nu polueaza !!


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrul
post 8 Dec 2008, 20:20
Post #22


Membru'


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 July 07
From: Bucuresti




Eoliana si solara in Romania? Poate peste 200de ani. Cat despre hidrocentrale, mai gandeste-te.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 8 Dec 2008, 20:31
Post #23


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mai bine sa fie poluare la tara pe unde o fi termocentrala aia decat sub nasul meu in oras. In plus, randamentul sistemului e mai bun asa decat sa arzi carburantul in masina. Si mai putin poluant.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 9 Dec 2008, 08:20
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Andrul @ 8 Dec 2008, 21:20)
Eoliana si solara in Romania? Poate peste 200de ani. Cat despre hidrocentrale, mai gandeste-te.
*



Mai gandeste-te. Sa inteleg ca dumneata esti in urma cu 2000 ani? Nu mai sta pe net, vezi ca tre' sa se nasca unu' intr-o iesle, si va schimba lumea. Du-te sa vezi live si ne zici si noua.
Ia uite ce fac astia: http://www.mediafax.ro/economic/cez-va-dez...ml?1686;3002834
PS. vezi ca articolul e pe bune, nu e praf in ochi.


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 9 Dec 2008, 13:31
Post #25


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(einstein1984 @ 8 Dec 2008, 20:31)
In plus, randamentul sistemului e mai bun asa decat sa arzi carburantul in masina. Si mai putin poluant.
*



Sa obtii energie in masa versus arderea din motor este teoretic mai putin poluant. Desi, intr-adevar, conversia carburant->energie electrica e sigur mai mare, eu zic ca ar trebui sa conteze destul de mult metodele de filtrare dupa ardere. Euro cat este o centrala pe carbune? tongue.gif

In plus, tu uiti ca ai parte de mai multe conversii aici.
carburant -> energie termica -> energie electrica - perderi de transport -> energie electrica stocata in baterii -> energie transferata la roti

versus motor clasic
carburant -> energie termica -> energie transferata la roti

Daca faci o comparatie precum cea de mai sus, as aprecia sa te bazezi pe niste calcule.

Nu zic ca n-ai dreptate, doar ca impresia si realitatea pot fi lucruri diferite.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrul
post 9 Dec 2008, 19:13
Post #26


Membru'


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(DAVIDK @ 9 Dec 2008, 08:20)
Ia uite ce fac astia: http://www.mediafax.ro/economic/cez-va-dez...ml?1686;3002834
PS. vezi ca articolul e pe bune, nu e praf in ochi.
*


Pe langa ca ESTE praf in ochi, articolul nu se refera la hidrocentrale, la care ma refeream eu. Si mai citeste o data postul am scris 200 de ani, o perioada cam scurta in mod sigur.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 9 Dec 2008, 19:34
Post #27


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(Andrul @ 8 Dec 2008, 17:22)
Bine-bine, dar ca sa produci energie electrica nu trebuie sa arzi combustibil? Unde este viitorul in asta?
*




QUOTE(bucatzel @ 9 Dec 2008, 13:31)
Sa obtii energie in masa versus arderea din motor este teoretic mai putin poluant. Desi, intr-adevar, conversia carburant->energie electrica e sigur mai mare, eu zic ca ar trebui sa conteze destul de mult metodele de filtrare dupa ardere. Euro cat este o centrala pe carbune? tongue.gif

In plus, tu uiti ca ai parte de mai multe conversii aici.
carburant -> energie termica -> energie electrica - perderi de transport -> energie electrica stocata in baterii -> energie transferata la roti

versus motor clasic
carburant -> energie termica -> energie transferata la roti

Daca faci o comparatie precum cea de mai sus, as aprecia sa te bazezi pe niste calcule.

Nu zic ca n-ai dreptate, doar ca impresia si realitatea pot fi lucruri diferite.
*




energie nucleara->electric-> roti si gata..petrolu pana se consuma tot..dupaia da-i cu nucleara, hidro, eliana si solara..sunt si alte modalitati....gdi


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 9 Dec 2008, 23:45
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




UEV Spyder EV

spyder-uev-450.jpg

The UEV Spyder is an exciting two passenger convertible all electric freeway flier that is available in a limited production. Powered by a 300 vdc system, the Spyder provides an effective range of up to 240 Km at a top speed of approximately 160 km per hour on a full charge using Nickel Metal Hydride batteries, standard in all of our vehicles. As with all of our Electrum series, the Spyder can be upgraded to lithium ion batteries with a range of up to 400 km on a single charge.

This post has been edited by alphabluesky: 9 Dec 2008, 23:46


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 10 Dec 2008, 14:46
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(bucatzel @ 9 Dec 2008, 15:31)
Daca faci o comparatie precum cea de mai sus, as aprecia sa te bazezi pe niste calcule.

*




Are dreptate omul, un calcul grosier ar arata cam asa:

1) Randamentul unui motor pe benzina e in jur de 25% in regimul ideal. Media intr-o utilizare obisnuita e sub 20%.
Un Diesel poate trece de 30% (dieselurile mari de pe vapoare se apropie de 50%)

2) Randamentul unei termocentrale pe carbuni cu echipament modern e in jur de 60%.
Se pierd sub 10% la transport.
Se mai pierde ceva prin incazirea bateriei la atat la incarcare cat si in sarcina, dar asta nu stiu sa cuantific.

Dar se recupereaza prin franare regenerativa in practica in jur de 25% in circulatia urbana.

Tragand linie, randamentul sistemului electric e mai bun.


Re. la energia eoliana: DACA si CAND se va realiza acel parc promis de 600MW, el va furniza mai putin de 10% din energia electrica consumata acum in Romania.
E semnificativ, dar nu revolutionar.
As fi curios sa calculez cata energie electrica ar necesita inlocuirea tuturor masinilor pe petrol cu unele electrice. Dar nu stiu cata benzina se consuma in Ro anual. Daca stie cineva, as putea incerca o estimare.



--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 10 Dec 2008, 15:06
Post #30


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Problema mare la electrice este ca trebuie sa-si care acumulatorii. In plus, oare cat or tine acumulatorii aia Li-Ion? La telefon dupa 2-3 ani ii cam arunc.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 01:51
Forum Renault