BUJII UDE SAU MURDARE, Motorul merge in 3 pistoane
![]() ![]() ![]() |
BUJII UDE SAU MURDARE, Motorul merge in 3 pistoane
High_limits |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ai verificat fisa de la bujia respectiva si interiorul capacului delco?
Sau e segmentat aiurea motorul, piston/cilindru ovalizat, s-au aliniat segmentii. This post has been edited by argon: 24 Jun 2006, 16:11 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
High_limits |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 24 Jun 2006, 17:10) Ai verificat fisa de la bujia respectiva si interiorul capacului delco? Sau e segmentat aiurea motorul, piston/cilindru ovalizat, s-au aliniat segmentii. OK, verific dar zi si mie ce legatura are capacul delcou fiindca atunci cand e bujia curata functioneaza brici toate pistoanele deci da scanteie delcoul? |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#4
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Sa vezi ce am patit eu ... de nervi la un moment dat am turat putin motorul , ( aveam cutia de viteze stricata si frate-miu pe lungime de 2Km a rupt de 4 ori sufa cu care ma tragea ca pleca , ca nebunul si zicea ca eu is de vina ) sa revin , dupa ce l-am turat 10 secunde in 7000 rpm ... s-a slabit un reglaj de la un culbutor si a iesit de tot , o supapa nu mai deschidea deloc , am reparat cutia si cand am pornit motorul mergea in trei ... am verificat fise bujii capac etc etc , cu greu mi-am dat seama de unde era ... La fel bujia era uda cand o scoteam .
Ai putea sa ai si tu o faza din asta ... dar mai intai verifica toata aprinderea ca sunt sanse mari sa fie de acolo , dar avand in vedere ca e la un singur piston inclin inspre probleme la distributie . |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
High_limits |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(AlinREHAU @ 25 Jun 2006, 02:04) Sa vezi ce am patit eu ... de nervi la un moment dat am turat putin motorul , ( aveam cutia de viteze stricata si frate-miu pe lungime de 2Km a rupt de 4 ori sufa cu care ma tragea ca pleca , ca nebunul si zicea ca eu is de vina ) sa revin , dupa ce l-am turat 10 secunde in 7000 rpm ... s-a slabit un reglaj de la un culbutor si a iesit de tot , o supapa nu mai deschidea deloc , am reparat cutia si cand am pornit motorul mergea in trei ... am verificat fise bujii capac etc etc , cu greu mi-am dat seama de unde era ... La fel bujia era uda cand o scoteam . Ai putea sa ai si tu o faza din asta ... dar mai intai verifica toata aprinderea ca sunt sanse mari sa fie de acolo , dar avand in vedere ca e la un singur piston inclin inspre probleme la distributie . Intre timp m-am uitat si la delcou si e ok dar o sa le iau la verificat pe toate care tin de aprindere dar intreb din nou aceasi chestie: odata ce in momentul schimbarii bujiei functioneaza perfect aprinderea mai e din aprindere?! Treaba cu distributia e plauzibila dar la anume ar trebui sa ma uit concret? |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
paulica |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor n-o fi si de la simeringurile de la supape?
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La delco vezi contactul corespondent bujiei care nu merge. Desi daca ajunge ulei pe bujie, trece ulei pe langa segmenti...deci explicatia mai plauzibila ar fi segmenti aliniati, ca uzati nu pot fi daca zici ca-s schimbati recent.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
High_limits |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 25 Jun 2006, 14:45) La delco vezi contactul corespondent bujiei care nu merge. Desi daca ajunge ulei pe bujie, trece ulei pe langa segmenti...deci explicatia mai plauzibila ar fi segmenti aliniati, ca uzati nu pot fi daca zici ca-s schimbati recent. Am auzit si urmatoarea treaba ca dupa segmentare mai mananca niste ulei si mai scoate fum pana isi fac rodaju segmentii cei noi si etanseaza mai bine. E adevarat? |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#9
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Daca se intampla la un singur piston dupa cum zici tu , desfa capacul culbutorilor si cu o lera verifica distanta dintre culbutori si supape la cilindrul respectiv , de reglat culbutori sunt deschise multe topicuri asa ca citeste si topicurile alea poate a mai patit cineva ... e normal sa mai pape ulei dupa ce segmentezi motorul , si asta sa mai discutat.
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
ilikecheese |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
ok asa am patit si eu numai ca era ultima bukie de la sofer.Scoteam bujia o curatam si o puneam la loc si mergea.Dupa cateva minute nu mai mergea. pana cand m-am dus la un mecanic.Scoate nenea capacu la culbutori si regleaza tachetii.Dar era ceva in neregula ca la ultimu il regla si apoi isi revenea la starea in care era la inceput.Se mira omu...si descopera ca surubul ala lung care duce in jos in chiuloasa sau nu mai stiu unde avea filetul stricat.Am dat 1 ron pe el la inlocuit si de atunci merge in 4 bujii.
Sper ca ai inteles ce zic eu aici ca nu prea ma pricep la explicat. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|
High_limits |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(ilikecheese @ 25 Jun 2006, 20:01) ok asa am patit si eu numai ca era ultima bukie de la sofer.Scoteam bujia o curatam si o puneam la loc si mergea.Dupa cateva minute nu mai mergea. pana cand m-am dus la un mecanic.Scoate nenea capacu la culbutori si regleaza tachetii.Dar era ceva in neregula ca la ultimu il regla si apoi isi revenea la starea in care era la inceput.Se mira omu...si descopera ca surubul ala lung care duce in jos in chiuloasa sau nu mai stiu unde avea filetul stricat.Am dat 1 ron pe el la inlocuit si de atunci merge in 4 bujii. Sper ca ai inteles ce zic eu aici ca nu prea ma pricep la explicat. Daca e din cauza la un amarat de tachet si eu schimbam bujiile ca pe ciorapi atunci imi vine sa iau o tesla si sa-mi dau cu ea... |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
High_limits |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
Voi verifica si va zic ce era.
|
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
FLP |
![]()
Post
#13
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Fix asa am patit si eu. Am schimbat toate bujiile, am verificat platina, si am schimbat si uleiul ca era cam vechi si acum nu mai am probleme
This post has been edited by Armandos: 27 Jun 2006, 18:02 |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
Dreamer |
![]()
Post
#14
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Mi-ai dat de gandit cu tachetii .... cred ca o sa-i reglez si eu ...
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Aldor |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Cam cat te-a costat segmentarea? Ma informez numai din curiozitate pt. ca mi se pare asta ma steapta si pe mine
![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
High_limits |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(Aldor @ 1 Jul 2006, 17:55) Cam cat te-a costat segmentarea? Ma informez numai din curiozitate pt. ca mi se pare asta ma steapta si pe mine ![]() Pai segmenti made in france de la magazin dacia 60 lei RON si garnitura chiuloasa acelasi magazin 18 lei RON iar manopera la un nenorocit de prieten 120 lei RON si nimic din ce mi-a reparat nu functioneaza si suntem prieteni de ani de zile dar imi cere si bani de fiecare data cand am nevoie indiferent cat de mica e reparatia dar in schimb are aer de mecanic atotstiutor... |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
Aldor |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Mersi, nu stiu ce sa zic atunci, sunt sau nu sunt norocos ca nu am astfel de prieten mecanic atotstiutor si va trebui sa ma duc la un servis pentru operatiunea asta...
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
High_limits |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(Aldor @ 1 Jul 2006, 23:01) Mersi, nu stiu ce sa zic atunci, sunt sau nu sunt norocos ca nu am astfel de prieten mecanic atotstiutor si va trebui sa ma duc la un servis pentru operatiunea asta... Eu iti dau un sfat bazat pe multa experienta: dute NU la service ci cauta din vorba in vorba un mecanic care a lucrat la mai multi si au fost multumiti de ce lea facut. Cauta asa ceva si cand gasesti nu-l pierde. Cauta pe unu care mananca motoru pe fapte nu pe vorbe. |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da la service ce are? LA un service mare, gen Daciaservice, nu cred ca nu lucra bine, mai primesti si garantie, si de cele mai multe ori manopera e mai mica ca la mecanicii de cartier, desi toata lumea popularizeaza mituri ca e scump si prost, desi NICIODATA nu a fost la un astfel de service. Doar ca auzit el de la radio Erevan, sau nu-i place cum suna
![]() This post has been edited by argon: 2 Jul 2006, 08:21 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 Jul 2006, 09:21) Da la service ce are? LA un service mare, gen Daciaservice, nu cred ca nu lucra bine, mai primesti si garantie, si de cele mai multe ori manopera e mai mica ca la mecanicii de cartier, desi toata lumea popularizeaza mituri ca e scump si prost, desi NICIODATA nu a fost la un astfel de service. Doar ca auzit el de la radio Erevan, sau nu-i place cum suna ![]() Pana acum ma duceam la Daciaservice aici la noi. Dar e adevarat ca manopera e cam scumpa la ei. Am schimbat ultima data bobina de la electromotor ca era varza si manopera a fost cam 60RON si mi l-a facut pe loc, destul de repede. Bine-nteles am primit si factura. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
High_limits |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 Jul 2006, 09:21) Da la service ce are? LA un service mare, gen Daciaservice, nu cred ca nu lucra bine, mai primesti si garantie, si de cele mai multe ori manopera e mai mica ca la mecanicii de cartier, desi toata lumea popularizeaza mituri ca e scump si prost, desi NICIODATA nu a fost la un astfel de service. Doar ca auzit el de la radio Erevan, sau nu-i place cum suna ![]() Daca tu crezi ca la dacia service lucrurile se fac ca la carte inseamna ca nu prea ai trecut pe la ei. Dute si reparati masina la dacia service, nu se supara nimeni atat timp cat esti pe banii tai si mai vorbim dupa... Eu am prieten mecanic intr-un service care repara masini si se ocupa si de inspectia tehnica periodica, un service cam pe locul 3 maxim ca marime si tiraj intr-un oras cum e Constanta si e bota si exemple de patiti iti dau cate vrei tu! Nu prea ai experienta... Raportul bani calitate in service nu prea este cum iti imaginezi tu. This post has been edited by High_limits: 2 Jul 2006, 17:21 |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
sobolan |
![]()
Post
#22
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
1) verifica jocu la culbutori (IMPORTANT ,tre sa lucreze supapele calumea)
2)verifica aprinderea (fise ,capac ) 3)verifica bujiile (schimba-le daca e cazu) oricum din ce zici tu daca ai facut doar segmentare ,e clar....motor varza.incearca sa scoti furtun afara de la t-ul carburator (recirculare gaze).... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
High_limits |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 3 Jul 2006, 14:55) 1) verifica jocu la culbutori (IMPORTANT ,tre sa lucreze supapele calumea) 2)verifica aprinderea (fise ,capac ) 3)verifica bujiile (schimba-le daca e cazu) oricum din ce zici tu daca ai facut doar segmentare ,e clar....motor varza.incearca sa scoti furtun afara de la t-ul carburator (recirculare gaze).... Daca scot furtunul afara de la T ala la carburator nu creste si consumul de carburant putin si nu face si figuri cand e motorul rece? |
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
Aldor |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Trebuie numai sa scoti putin furtunul acela care merge la filtrul de aer la capacul culbutorilor si vezi daca scoate fum pe acolo cu motorul pornit. Daca da, atunci motorul e obosit.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
sobolan |
![]()
Post
#25
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
anndi |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
e gata motorul. Eu am segmentat de 2 ori motorul din cauza asta, crezand ca prima data s-au aliniat segmentii. Ca sa nu mai cumperi bujii intr-una poti sa scoti de la pistonul 2 si sa pui la pistonul 1, cel care uda bujiile.dupa scurt timp repeti operatiunea pana cand ii faci setul. Nu te mai chinui cu segmentari ca nu o sa mearga. Cand faci setul sa schimbi si semeringurile de la supape si sa rectifici supapele, daca este cazul. Dar decat sa te chinui sa faci motorul, mai bine il schimbi direct. Iesi mai ieftin.Bafta.
This post has been edited by anndi: 4 Jul 2006, 16:43 |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
danny_b |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(High_limits @ 3 Jul 2006, 23:07) Daca scot furtunul afara de la T ala la carburator nu creste si consumul de carburant putin si nu face si figuri cand e motorul rece? Ar fi bine sa-ti masoare cineva priceput , COMPRESIA la fiecare cilindru.Asta iti spune imediat unde e baiul.Segmentarea nu-si are rostul.Gindeste:Cilindrul este OVALIZAT mai mult sau mai putin si se introduc segmenti cilindrici.Normal ca se va pierde ulei.Si daca meseriasul pune toti segmentii in linie pe bolt,cum din pacate mai fac si azi unii, e vai de mama lui motor! Eu nu sunt adeptul segmentarii unui motor uzat,la care chipurile ii mai prelungim viata (suferinta). Acuma fiecare face cum crede! |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
lord_sith |
![]()
Post
#28
|
![]() IT'S ALIVEE!!..IT'S ALIVEE!!! Group: Members Posts: 233 Joined: 31 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa am avut si eu o problema luni.
Pornesc masina , am auzit eu ca nu mergea motorul "rotund" ca inainte, il las un pic...la relanti nu statea. BUN, modific relantiul incat sa stea la 900..dau sa plec , masina se misca la turatie in lateral parca aveam vreo masina "american muscle" ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1991 TLX
- B 28 CUA Dacia Rally Team member/////B-28-CUA
|
|
sobolan |
![]()
Post
#29
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(danny_b @ 4 Jul 2006, 21:03) Ar fi bine sa-ti masoare cineva priceput , COMPRESIA la fiecare cilindru.Asta iti spune imediat unde e baiul.Segmentarea nu-si are rostul.Gindeste:Cilindrul este OVALIZAT mai mult sau mai putin si se introduc segmenti cilindrici.Normal ca se va pierde ulei.Si daca meseriasul pune toti segmentii in linie pe bolt,cum din pacate mai fac si azi unii, e vai de mama lui motor! Eu nu sunt adeptul segmentarii unui motor uzat,la care chipurile ii mai prelungim viata (suferinta). Acuma fiecare face cum crede! corect ,verifica compresia la un service si da, segmentii se pun cu fantele decalate la 120gr unu fata de altu...trebuia sa-i pui set nu sa o segmentezi... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
High_limits |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 06 ![]() |
Oameni buni, tot ce spuneti voi aici prevesteste bani multi pentru reparatia necesara... Nu-i a buna deloc... Deci o chiuloasa si un set deja trebuie sa le pun noi, asta inseamna din start 750 RON + manopera... OFFFFF........
|
--------------------
DACIA
1310 L
- CT 78 DMX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:18 |