Examen medical obligatoriu la schimbarea permisulu
![]() ![]() ![]() |
Examen medical obligatoriu la schimbarea permisulu
tavi_ro |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|||
klaus |
![]()
Post
#122
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pai VladSoare vorba de "conducatorii auto mosi si babute din America' si tu te-ai exprimat la acest lucru prin "dar pana acum cele mai multe probleme in trafic le-am avut din cauza "vitejilor""
Mi se parea ceva neclar. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
Ai dreptate, cele mai multe probleme de trafic le-am avut (si le am in continuare) la noi in tara unde se pare ca notiunea de prioritate e facultativa. Dar pana acum pot sa zic ca nu am avut nici un eveniment rutier, chiar in aceste conditii. Dar ma streseaza atitudinea anumitor conducatori auto.
This post has been edited by tavi_ro: 11 Jan 2013, 17:53 |
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
Dsign |
![]()
Post
#124
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Dupa felul in care se conducea astazi pe strazi, printre 3 fulgi rahitici de zapada, sustin examinarea teoretica si practica a conducatorilor auto o data la fiecare 5 ani.
Schimbari de banda fara semnalizare si apoi frana brusca in timp ce vorbea la telefon, parcare pe mijlocul strazii fara nici o lumina de avertizare , neacordare deprioritate de dreapta, viraj la stanga cu trecere imediata pe banda dreapta, taind calea masinilor de pe 3 benzi deodata, masini plecate din parcare doar cu parbrizul curatat pe 50cmp, etc. Si mai sunt unii pe aici care macane aiurea ca trebuie sa faca un nenorocit de test medical la fiecare 10 ani... PENIBIL! |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Esti atat de convins ca cei care fac toate astea nu stiu ca sunt ilegale?
Ce crezi ca-i va impiedica sa o faca in continuare, chiar daca vor sustine proba teoretica si practica (plus examen medical!) o data la 5 ani? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Dsign |
![]()
Post
#126
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Toate astea (teste medicale, examinare teoretica si practica si in caz de "picaj" - scolarizare), alaturi de penalizari severe care sa se aplice corect te vor ajuta sa-ti "reamintesti" cate ceva inainte sa faci o nefacuta.
Si NU, nu se gandesc, unii fac greseli in mod inconstient. Daca le zici cu frumosul, se supara pe tine si au impresia ca atentezi la titlul de "cel mai bun sofer" pe care gibonii si l-au autoatribuit. Trierea instructorilor de la scoli ar fi iarasi un pas de facut. Toti frizerii, patiserii si fostii militieni sunt instructori acum. La piata Alba Iulia mi-a taiat un asa zis instructor (avea caseta SCOALA pe masina) calea prin 3 benzi, a virat dreapta ca la curse, din exterior la interior si apoi iarasi la exterior. Cand i-am batut obrazul, s-a dat jos din masina si m-a injurat, ca de ce nu ma asigur eu, ca sa-l las pe el sa se plimbe pe toata soseaua... Asta e instructorul care ne formeaza soferii... Asadar, sunt unii care gresesc flagrant si periculos, fara sa stie ca au gresit. Au impresia ca sunt cei mai corecti soferi. Politistii intra in aceeasi categorie, fiindca si-au luat carnetul tot pe spaga, pe prietenie sau pe instructaj din asta, "a la patiserie" ! Intamplator, am vazut si trait in detaliu ce inseamna sa iti iei carnetul intr-o tara "cu apa calda la robinet" : scoala serioasa, cu pregatire teoretica temeinica, nu te lasa sa mergi la examen pana nu esti stapan pe legislatie, nu pui mana pe volan pana nu ai LUAT examenul teoretic la Politie. Dupa ce iei examenul teoretic (care nu-i usor absolut deloc) , abia atunci vezi cum arata masina de scoala. Si te freaca instructorul pe toate stradutele inguste, te baga prin cele mai complicate intersectii si repeta chestiile astea pana nu mai gresesti. Examinatorul de la traseu se trage la sorti. Sta pe bancheta din spate cu o ditai lista de penalizari, cu un martor langa el. Te plimba si asta jumatate de ora - 45 minute de ametesti. Te baga prin cele mai aglomerate artere si intersectii, este atent la orice fleac. La sfarsit iti arata lista cu niste bife, si iti explica cu de-amanuntul ce ai gresit, ce ai facut bine, etc. Te tine minim 20 minute ca sa-ti dea aceste explicatii, sfaturi utile si informatii. Abia apoi iti spune daca ai luat sau ai picat. Este absolut imposibil sa platesti examenul, iar daca totusi se dovedeste ca e ceva necurat la mijloc, se lasa cu ani grei de camera intunecata cu peretii reci. Si ca sa constientizezi, la scoala ti se pun video cu accidente naspa, preluate din arhiva politiei rutiere. Si daca vrei sa-ti redobandesti permisul suspendat, faci cateva ore de scoala si dai examenul de legislatie din nou, sever, la fel de sever ca prima data... nu ca la noi, 15 intrebari de genul : pe ce culaore treci? EDIT: Legislatia este foarte atent adaptata la conditiile actuale : trafic intens, multe giratorii, consum de medicamente, droguri, alcool, viteza, masini puternice, sisteme ABS+ESP+ASR si ce anume fac ele si ce NU fac, tractiune fata, spate, integrala, supravirare si subvirare, etc. Chestii de care nu auzim la noi decat la scolile de pilotaj. This post has been edited by Dsign: 13 Jan 2013, 14:08 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Marius 77 |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 30 September 12 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 1 Jan 2013, 03:14) Sustinatorii inflacaratii ai noii reglementari nu au decat sa arunce cu banii si sa-si risipeasca timpul pentru acest examen medical lipsit de relevanta in ceea ce priveste producerea de accidente rutiere. Si poate n-ar strica sa studieze un pic si statisticile cauzelor producatoare de accidente rutiere... nu de alta dar excesul de zel, ca orice fel de exces nu aduce nimic bun. Daca cei care sint de acord cu noua lege se numesc sustinatori inflacarati, cei care nu sint de acord, cum se numesc, opozanti inflacarati ? Nu cred ca sintem sustinatori sau opozanti inflacarati, sintem doar oameni care avem opinii (pro sau contra) legate de acest subiect si care ne aparam punctele de vedere cu argumente mai mult sau mai putin plauzibile in functie de puterea de discernamant a fiecaruia. Iar un examen medical obligatoriu la reanoirea permisului de conducere, efectuat o data la 10 ani, nu cred ca poate fi numit exces de zel. Acestea fiind lamurite, ajungem la partea "importanta", statisticile. Se pare ca nu te multumeste raspunsul dat de mine colegului nostru "zaboss" (postul nr. 32 punctul nr. 4) referitor la statistici. Atunci, nu ramane decat sa iti urmez sfatul si sa "studiez" putin statistica. Voi studia statistica postata de utilizatorul "zaboss" (postul nr. 32), o poate vedea toata lumea de pe forum, e plin acolo de accidente care au orice cauza, numai medicala nu. Sa luam, de exemplu, neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor (793 accidente). In regula, inteleg, cauza celor 793 de accidente a fost neacordarea de prioritate. DAR, cauza neacordarii de prioritate, care sa fie oare ? Agentul rutier, la constatarea unui accident, cand intocmeste procesul verbal, se multumeste sa scrie la cauza accidentului "neacordare de prioritate" si daca totusi trece si cauza neacordarii de prioritate, noteaza "neatentia in conducere". Pentru ca orice sofer, cand este intrebat de ce nu a acordat prioritate, va raspunde "nu am fost atent dar promit sa nu se mai intample". Nimeni nu va spune "stiti, am deficiente de vedere si nu am vazut masina care venea din dreapta" sau "am o boala neurologica care imi afecteaza creierul si in timp ce ma apropiam de intersectie nu am mai stiut ce decizie sa iau, il las pe celalalt sa treaca sau trec eu". Nici vorba, toata lumea va declara "nu am fost atent" constienti fiind ca daca ar declara adevarul, risca sa ramana fara permis pentru totdeauna. Iar pentru unii, permisul de conducere nu inseamna numai placerea sau dorinta de a conduce, ci necesitatea de a conduce, in unele meserii permisul fiind vital. Politia romana, grabita ca de obicei sa inchida "cazul" se va declara multumita de raspunsul "nu am fost atent" si iata cum, in statistica, creste numarul de accidente cauzate de "neacordare de prioritate pe fondul neatentiei la volan" iar cele de natura medicala sint atat de rare, incat nici macar nu merita mentionate. Lucrurile nu sint intotdeauna ceea ce par la prima vedere. Spre exemplu, statisticile despre sanatatea psihica arata ca unul din patru romani sufera de o boala mintala. Gandeste-te la cei mai buni trei prieteni ai tai. Daca ei sint normali, atunci tu nu esti. E corecta statistica ? Un alt exemplu este cel de la ultimul recensamant, cand multi tigani din anumite zone ale tarii s-au declarat ca fiind de etnie maghiara. Prin urmare, procentajul acestei minoritati este umflat in mod eronat in statistici. Credibilitatea statisticilor este pusa sub semnul intrebarii de multa vreme. Daca interpretam statisticile fara a incerca sa trecem dincolo de aparente, vom fi inselati amarnic. In concluzie, se poate spune ca statisticile nu reprezinta decat arta de a minti sau de a denatura adevarul cu ajutorul cifrelor. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Prestige 1.6 16V
|
|
klaus |
![]()
Post
#128
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dsign @ 12 Jan 2013, 23:11) Eu vad o problema in acest rationament, si anume faptul ca pana in 10-15% din soferi, hai sa spunem 25% (dar atunci ar fi un haos total) fac lucrurile care te deranjeaza. Examinarea la 5 ani conduce la un fel de sanctiune pentru toti (numai daca vorbim doar din perspectiva birocratica - zi pierduta, de ex), deci pentru 75% din cauza unora de pana in 25%. Mai degraba ar trebui urmarita "eliminarea" din randul soferilor a recidivistilor, cu suspendare de carnet iar dupa un numar de sanctiuni, cu anularea permisului. Dar numai pentru cei vinovati. Eu sunt impotriva sanctiunilor generalizate la toata populatia incidenta pentru ca o minoritate e "agresiva". Iar scopul sanctiunii e de a sanctiona pe cei care incalca legea, nu pe toti... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#129
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dsign @ 13 Jan 2013, 14:06) ... Intamplator, am vazut si trait in detaliu ce inseamna sa iti iei carnetul intr-o tara "cu apa calda la robinet" : scoala serioasa, cu pregatire teoretica temeinica, nu te lasa sa mergi la examen pana nu esti stapan pe legislatie, nu pui mana pe volan pana nu ai LUAT examenul teoretic la Politie. Dupa ce iei examenul teoretic (care nu-i usor absolut deloc) , abia atunci vezi cum arata masina de scoala. Si te freaca instructorul pe toate stradutele inguste, te baga prin cele mai complicate intersectii si repeta chestiile astea pana nu mai gresesti. Examinatorul de la traseu se trage la sorti. Sta pe bancheta din spate cu o ditai lista de penalizari, cu un martor langa el. Te plimba si asta jumatate de ora - 45 minute de ametesti. Te baga prin cele mai aglomerate artere si intersectii, este atent la orice fleac. La sfarsit iti arata lista cu niste bife, si iti explica cu de-amanuntul ce ai gresit, ce ai facut bine, etc. Te tine minim 20 minute ca sa-ti dea aceste explicatii, sfaturi utile si informatii. Abia apoi iti spune daca ai luat sau ai picat. Este absolut imposibil sa platesti examenul, iar daca totusi se dovedeste ca e ceva necurat la mijloc, se lasa cu ani grei de camera intunecata cu peretii reci. Si ca sa constientizezi, la scoala ti se pun video cu accidente naspa, preluate din arhiva politiei rutiere... Cam tot in felul acesta se proceda si pe vremea impuscatului. Dar vreau sa cred ca singura diferenta consta in a nu cauta nod in papura. QUOTE(Marius 77 @ 13 Jan 2013, 15:01) Daca cei care sint de acord cu noua lege se numesc sustinatori inflacarati, cei care nu sint de acord, cum se numesc, opozanti inflacarati ? Nu cred ca sintem sustinatori sau opozanti inflacarati, sintem doar oameni care avem opinii (pro sau contra) legate de acest subiect si care ne aparam punctele de vedere cu argumente mai mult sau mai putin plauzibile in functie de puterea de discernamant a fiecaruia. Iar un examen medical obligatoriu la reanoirea permisului de conducere, efectuat o data la 10 ani, nu cred ca poate fi numit exces de zel. Acestea fiind lamurite, ajungem la partea "importanta", statisticile. Se pare ca nu te multumeste raspunsul dat de mine colegului nostru "zaboss" (postul nr. 32 punctul nr. 4) referitor la statistici. Atunci, nu ramane decat sa iti urmez sfatul si sa "studiez" putin statistica. Voi studia statistica postata de utilizatorul "zaboss" (postul nr. 32), o poate vedea toata lumea de pe forum, e plin acolo de accidente care au orice cauza, numai medicala nu. Sa luam, de exemplu, neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor (793 accidente). In regula, inteleg, cauza celor 793 de accidente a fost neacordarea de prioritate. DAR, cauza neacordarii de prioritate, care sa fie oare ? Agentul rutier, la constatarea unui accident, cand intocmeste procesul verbal, se multumeste sa scrie la cauza accidentului "neacordare de prioritate" si daca totusi trece si cauza neacordarii de prioritate, noteaza "neatentia in conducere". Pentru ca orice sofer, cand este intrebat de ce nu a acordat prioritate, va raspunde "nu am fost atent dar promit sa nu se mai intample". Nimeni nu va spune "stiti, am deficiente de vedere si nu am vazut masina care venea din dreapta" sau "am o boala neurologica care imi afecteaza creierul si in timp ce ma apropiam de intersectie nu am mai stiut ce decizie sa iau, il las pe celalalt sa treaca sau trec eu". Nici vorba, toata lumea va declara "nu am fost atent" constienti fiind ca daca ar declara adevarul, risca sa ramana fara permis pentru totdeauna. Iar pentru unii, permisul de conducere nu inseamna numai placerea sau dorinta de a conduce, ci necesitatea de a conduce, in unele meserii permisul fiind vital. Politia romana, grabita ca de obicei sa inchida "cazul" se va declara multumita de raspunsul "nu am fost atent" si iata cum, in statistica, creste numarul de accidente cauzate de "neacordare de prioritate pe fondul neatentiei la volan" iar cele de natura medicala sint atat de rare, incat nici macar nu merita mentionate. Lucrurile nu sint intotdeauna ceea ce par la prima vedere. Spre exemplu, statisticile despre sanatatea psihica arata ca unul din patru romani sufera de o boala mintala. Gandeste-te la cei mai buni trei prieteni ai tai. Daca ei sint normali, atunci tu nu esti. E corecta statistica ? Un alt exemplu este cel de la ultimul recensamant, cand multi tigani din anumite zone ale tarii s-au declarat ca fiind de etnie maghiara. Prin urmare, procentajul acestei minoritati este umflat in mod eronat in statistici. Credibilitatea statisticilor este pusa sub semnul intrebarii de multa vreme. Daca interpretam statisticile fara a incerca sa trecem dincolo de aparente, vom fi inselati amarnic. In concluzie, se poate spune ca statisticile nu reprezinta decat arta de a minti sau de a denatura adevarul cu ajutorul cifrelor. Marius, trebuie sa recunosc ca nu am avut suficienta rabdare sa-ti citesc pe de-a intregul aceasta "disertatiune". Dar totusi, asa cum am citit-o eu pe diagonala, mi-am dat seama ca nu mi-ai inteles deloc punctul de vedere si fara sa citesti pana la capat, te-ai grabit sa afisezi inca o replica "combativa", puternic argumentata. Am o cunostinta care prin natura meseriei trebuie sa-si faca examen psihologic anual... stii ce i-a spus medicul? Ca isi asuma dignosticul doar pe perioada consultatiei... imediat ce pacientul a iesit pe usa afara, poate sa mitralieze un cartier intreg... medicul nu are nicio responsabilitate in aceasta directie. Iar in cazul neacordarii de prioritate, lasand de-o parte pe cei care se cred zeii volanului, cauza cea mai relevanta este lipsa atentiei, chiar daca majoritatea invoca motivul "nu am vazut masina". Faptul ca nu au vazut masina este consecinta lipsei atentiei nu a lipsei acuitatii vizuale. Eu raman in continuare la convingerea ca acest topic fara consistenta nu isi are rostul... ca atare, acesta este ultimul meu post aici. This post has been edited by tunderbird: 13 Jan 2013, 19:34 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
romeo_id |
![]()
Post
#130
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
Joia trecuta plecam din Bucuresti, pe la 5:40-6 dimineata, erau cred ca vreo 3-400 de persoane incolonate la DRPCIV Pipera. Cum naiba sa stai pe gerul ala crancen cu orele, ca o vita, doar pt faptul ca nu mai trebuie sa faci fisa medicala. Jesuse... ce ne mai place statul la coada...
This post has been edited by romeo_id: 13 Jan 2013, 20:28 |
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
Marius 77 |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 30 September 12 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 13 Jan 2013, 19:00) 1) Marius, trebuie sa recunosc ca nu am avut suficienta rabdare sa-ti citesc pe de-a intregul aceasta "disertatiune". 2) Eu raman in continuare la convingerea ca acest topic fara consistenta nu isi are rostul... ca atare, acesta este ultimul meu post aici. 1) Sint utilizatori pe acest forum care trantesc o singura fraza, indiferent de subiectul topicului, dorind probabil sa lase impresia ca sint detinatorii adevarului absolut dar ca nu isi pierd timpul sa explice prostimii (adica noua) detalii legate de acel subiect. Puteam sa scriu si eu un singur rand, ceva de genul "statisticile sint o prostie, sint eronate, prezinta adevarul trunchiat, sa nu credeti in ele" si cu asta fiecare intelegea ce vroia. Prefer, in schimb, sa explic pe larg argumentele mele si sa sustin prin diferite exemplificari ceea ce spun, dand astfel posibilitatea interlocutorilor mei de a intelege de ce fac anumite afirmatii si de a-si forma propria opinie astfel incat raspunsul lor sa fie pe masura. Cine este interesat si doreste sa citeasca, citeste, cine nu, nu este nici o problema, nu exista posturi sau topicuri obligatorii de citit. 2) Acest topic isi va pierde pe deplin rostul pe data de 19 ianuarie, cand va intra in vigoare noua legislatie. Dar, stai linistit, sint o multime de topicuri pe forum care nu isi au rostul si totusi palavrageala continua la nesfarsit, unii se cred mai destepti decat altii, mistocarii puerile, orgolii ranite care se lasa cu injurii greu de stapanit, adevarate telenovele. Eu ma bucur ca am putut dialoga civilizat atat cu utilizatorul "zaboss" cat si cu tine. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Prestige 1.6 16V
|
|
Dsign |
![]()
Post
#132
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
@klaus, sunt unul dintre acei giboni care se considera "seful la soferi" ... Stii cat de bine mi-a prins experienta din strainataturi? Stii cat de multe lucruri uitate demult am reasimilat? Ma intrebam chiar, oare cati fac ca mine?
Situatie: aruncau unii niste gunoaie pe geam dintr-o masina ce apartinea unei coloane, campanie electorala pt alegeri locale. Eram intr-un sat uitat de lume, unde nu exista maturator pe strada. M-am oprit, am luat pungile respective (coji de portocale si banane), l-am oprit pe respectivul si i-am dat inapoi ce "pierduse" . Urmarea : m-a oprit politaiul din comuna vecina, au venit toti participantii la coloana respectiva cu scandal (repet, faceau campanie electorala) vezi domnule, ca i-am deranjat tare. Il sunasera pe politist sa ma opreasca si sa-mi dea o lectie. Am explicat politaiului cu calm ca daca nu ii amendeaza pe respectivii pentru ceea ce au facut, va fi nevoit sa imi accepte plangerea pe care urma sa o fac atat impotriva gibonilor cat si impotriva lui. Politaiul habar nu avea ca scrie la legea rutiera ca aruncatul gunoiului din masina se pedepseste, si inca foarte grav. Nici in ziua de azi nu m-a cautat nimeni de la Judeteana Calarasi, asa cum imi "promitea" candidata la primarie (da, femeie). Au fost injuraturi pe care nu le-am auzit in viata mea, insa ea le dadea pe gura in fata politaiului de parca vroia sa compuna dictionar... Am exagerat poate, cand am zis la 5 ani, dar zau ca trebuie macar la 10 ani. Uita-te numai cat de prost interpreteaza unii un rahat de modificare in lege. Uita-te ca sunt atat de prosti si tolomaci ca se duc sa stea ca boii in frig la coada... |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Vad ca inca mai sunt persoane care cred ca stimabilii nostri guvernanti dau legi pentru bunastarea/siguranta poporului . Cei ce stau acum la coada stau pentru a nu mai cheltui bani suplimentari si a nu pierde timp prin cine stie ce policlinica la mult mai multe cozi, poate si vre-un virus, ceva. O mare parte din cei ce nu se omoara cu statul la coada(acum)/cozi(dupa 19) rezolva prin metoda traditionala romaneasca, binecunoscuta SPAGA numita de ei mica atentie.
|
--------------------
-
-
-
|
|
madkat |
![]()
Post
#134
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(romeo_id @ 13 Jan 2013, 21:27) Joia trecuta plecam din Bucuresti, pe la 5:40-6 dimineata, erau cred ca vreo 3-400 de persoane incolonate la DRPCIV Pipera. Cum naiba sa stai pe gerul ala crancen cu orele, ca o vita, doar pt faptul ca nu mai trebuie sa faci fisa medicala. Jesuse... ce ne mai place statul la coada... chestia misto e ca se stia de obligativitatea vizei medicale la schimbarea permisului din decembrie, daca nu chiar noiembrie. Si in a doua saptamana dec 2012 nu am stat absolut deloc la coada pentru schimbare permis. m-am bucurat, evident, dar ma intreb, de ce trebuie sa se prinda toti gibonii fix cu o saptamana-doua inainte de deadline? |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
corbex |
![]()
Post
#135
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#136
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Au impresia că au termenul prelungit cu acele zile de diferență?
Termenul de valabilitate este până la aniversarea datei de naștere…ca să știm când ne expiră documentele oficiale… |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.186 Joined: 13 October 06 ![]() |
Eu am fost sa-l schimb pe 20 decembrie (imi expira in martie 2013), si efectiv batea vantul la permise in Cta, in cinci minute am terminat.
Acum vad la stiri ca se calca in picioare, in conditiile in care stiam de lege de pe la jumatatea lui noiembrie. Partea a doua e ca posta romana mi l-a adus pe 8 ianuarie (expediat pe 28.12 din Bucuresti), cred ca l-au trimis cu trenul, altfel nu-mi explic. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#138
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
De SARBATORI ai auzit? Sunt si aia uoameni (chiar daca nu par).
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
Sincer ma indoiesc ca rezolva problemele din trafic acesta lege, acum va intreb ce se poate face in urmatoarea situatie, patita de mine, mers pe drum cu 2 benzi pe sens, in oras , eu ma aflu langa banda continua, viteza la limita legii, vine unu in spate, flash-uri, claxoane. In 100m se apropie giratoriul in care eu o iau la stanga. Dau semnal stanga sa priceapa ala din spatele meu intentia, ala nimic,flashuri, claxoane. Ma depaseste prin dreapta se baga in fata si franeaza brusc ca de, intra aproape in giratoriu.
Ii dau un fllash scurt care reprezenta dupa parerea mea un calificativ referitor la calitatile lui de pilot de formula 1 in oras. In momentul ala omul se "basica" ca de, l-am jignit, se opreste in mijlocul sensului giratoriu si se da cu o frumoasa bata de baseball in mana jos din masina. Deznodamantul a fost haios, el cu bata in mana, eu la volanul masinii ..... Ce ati fi facut in acesta situatie ? Am vazut ca in ultima vreme sunt din ce in ce mai multe situatii de acest fel. Ce lege ar trebui sa reglementeze aceste "activitati" in trafic ? Hai sa mai continui un pic. Cazul 2, o soferita tinerica, pe serpentinele de la Maneciu, merge si ea cum poate, destul de incet, chiar enervant si pentru mine. Ma resemnez, bomban ceva in gand la adresa ei, si merg catinel. In spatele meu 4 jungle-man intr-un BMW "meserias" isi pierd rapid rabdarea, ma indeasa pe mine intr-un parapet, o depasesec si pe soferita care "dormea pe ea", si spre stupoarea mea 2 din ei scot capetele si batele pe geamurile din spate si incep sa zbiere la "tanti" ceva vorbe foarte "dulci" in care i-au reamintit metodele de procreere folosite de stramosi de la epoca de piatra incoace. Dupa care dispar cu motorul turat la maxim. This post has been edited by tavi_ro: 14 Jan 2013, 19:52 |
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
Dsign |
![]()
Post
#140
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
De numarul de telefon 9544 ai auzit? "Sa traiti, ma numesc ..., circul pe soseaua ... dinspre ... catre si va relatez urmatoarele : .........."
Stii cate probleme am rezolvat asa? Masini in stare tehnica deplorabila, betivi, comportament de maimuta in calduri, etc. Nu intotdeauna sunt prompti, insa de cele mai multe ori se rezolva repede chestiunile astea. Ok, dragi colegi, daca va nemultumesc legile, atunci haideti sa facem fiecare cum il taie capul. Credeti ca e mai bine asa? Va inteleg ca sunteti satui de aberatiile din lumea politica, insa am impresia ca chestia asta afecteaza rationamentul unora. Fratilor, nu e nimic rau in a va consulta o data la 10 ani. Nu vad nimic politic in asta! |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
testike |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Tu nu aveai postat pe undeva un film cu raliu pe drumurile publice?
|
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#142
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
@Dsign: 9544 ăla e pentru români sau doar pentru bucureșteni? Se prefixează în funcție de locație?
LE: Din ce am găsit este doar pentru bucureșteni - 021 9544…Pentru restul țării. This post has been edited by Squirrel: 15 Jan 2013, 11:54 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
svclio |
![]() ![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 5 July 12 ![]() |
Proba obligatorie ar trebuie sa fie si un test de inteligenta, ca prea multi oligofreni au permis.
|
--------------------
renault
clio 2 bicorp
2004 / dci 65 cai
|
|
klaus |
![]()
Post
#144
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Aia e parte a testului psihologic.
Cine l-a luat pe bune stie, cine nu... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#145
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE Potrivit noilor reglementari, permisul pentru categoriile C, C+E si D, D+E, poate fi obtinut doar de la varsta de 21 de ani. un lucru bun, in sfarsit s-a revenit (cel putin partial) la vechea lege ![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
Dsign |
![]()
Post
#146
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(testike @ 15 Jan 2013, 11:05) Scrie B48CUP pe youtube si raspunde-ti singur. Nu vad unde-i legatura. Ah, si nu "faceam raliu", imi conduceam masina in mod agresiv pe un drum foarte putin circulat, cu un pasager care a consimtit verbal inaintea calatoriei : " - Pe Cheia ne dam tare, nu-i asa?" Nu ma consider fara pacat in tainele conucerii auto, doar ce spuneam ceva mai sus... Macar eu mi-am facut testele pe bune fara sa ma gandesc nici macar o clipa "vai, ce greu o sa fie" ... EDIT: da, 9544 este intr-adevar pt Bucuresti, eu unul sun de fiecare data cand intampin o problema : semafoare nefunctionale, ambuteiaje, gropi aparute din senin care pot pune in pericol pe cineva, etc Pentru provincie am folosit 112. This post has been edited by Dsign: 15 Jan 2013, 21:39 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Marius 77 |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 30 September 12 ![]() |
Timpul si banii sint argumentele cele mai des invocate de catre cei care se impotrivesc examenului medical obligatoriu.
Ei stiu de pe acum ca peste 5,6,7 ani cand le expira valabilitatea permiselor, nu vor avea timp sa stea la cozi suplimentare. Dar, ii vedem la stiri cum se calca in picioare uneori asteptand 5-6 ore la un ghiseu si nimeni nu se plange ca nu are timp sa stea la coada, asteapta oricat ar fi necesar. Timpul nu e un argument, este de fapt un motiv nejustificat pentru a spune ca examenul medical nu isi are rostul. Banii, reprezinta intr-adevar un argument mai credibil dar nu in toate cazurile. Somerii si pensionarii sint cei mai afectati din acest punct de vedere. Insa, tot la stiri, vedem printre batranii care stau la coada si "flacai" de 20-30 de ani care invoca la randul lor motivul banilor, tragand cu nesat dintr-o tigara in timp ce le este luat interviul. Un astfel de "horn", pe langa faptul ca ii miroase gura ca o scrumiera, arunca 100-200 de lei pe tigari in fiecare luna, nu o data la 10 ani. Si inca un lucru. Taxa de drum (vigneta) vi se pare in regula, nu ? O achitam anual, nimeni nu comenteaza nimic, se plateste si in alte tari ale Europei. Pana aici totul e normal si legal. Dar faptul ca sintem dublu taxati in aceasta privinta, cum vi se pare ? Pentru ca aceeasi taxa de drum este inclusa in pretul carburantului si o platim de fiecare data cand alimentam, indiferent ca circulam in localitati sau in afara lor. Vigneta este impusa celor ce se deplaseaza in afara localitatilor. Pentru localitati, intretinerea drumurilor intra in atributiile primariilor, si se face din taxe locale. In mod normal, taxa de drum ar trebui scoasa din pretul combustibililor si sa se regaseasca doar in vigneta, asa cum se intampla peste tot in UE. Nimeni nu se revolta pentru ca sintem "buzunariti" de fiecare data cand alimentam la peco prin aceasta dubla taxare ilegala. In schimb, sarim in sus pentru banii pe care trebuie sa ii platim o data la 5 ani (profesionistii) si la 10 ani (amatorii) pentru fisa medicala. Colegul nostru "tunderbird" s-a retras din aceasta discutie si nu am mai dorit sa insist pe divergentele de opinii dintre noi, dar, daca tot am inceput sa enumar argumentele celor care sint impotriva examenului medical, raspund aici la exemplul dat de el cu acea cunostinta a lui care s-a dus la psiholog si medicul nu si-a asumat raspunderea diagnosticului decat pe perioada consultatiei. In cazul fisei medicale se va intampla acelasi lucru. Fisa medicala va atesta faptul ca la momentul intocmirii ei sintem apti din punct de vedere medical pentru a conduce. Ea nu va fi un fel de certificat de garantie care sa garanteze ca timp de 5 sau 10 ani nu ne vom mai imbolnavi de nimic. Daca asta inseamna pentru unii ca nu e relevanta, iarta-i Doamne, ca nu stiu ce gandesc. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Prestige 1.6 16V
|
|
klaus |
![]()
Post
#148
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marius 77 @ 15 Jan 2013, 22:14) Dar faptul ca sintem dublu taxati in aceasta privinta, cum vi se pare ? Pentru ca aceeasi taxa de drum este inclusa in pretul carburantului si o platim de fiecare data cand alimentam, indiferent ca circulam in localitati sau in afara lor. Eu zic sa te mai documentezi si sa mai treci pe aici sa ne spui ce ai aflat. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
svclio |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 5 July 12 ![]() |
QUOTE(klaus @ 15 Jan 2013, 15:43) ![]() This post has been edited by stefanvasco: 15 Jan 2013, 23:37 |
--------------------
renault
clio 2 bicorp
2004 / dci 65 cai
|
|
klaus |
![]()
Post
#150
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Zicea bernard shaw: nu trebuie sa mananc tot oul ca sa-mi dau seama ca e stricat.
Tu intelegi prin test de inteligenta un test de 7640 intrebari? Pana si precupeata din piata isi da seama din 2 intrebari cat e de inteligent/prost ala cu care discuta si tu te astepti de la un profesionist (psihologul) sa aiba nevoie de zeci de intrebari? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 22:07 |