iluminare portbagaj
![]() ![]() ![]() |
iluminare portbagaj
laurh |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
klaus |
![]()
Post
#62
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Laurh, Urmareste atent rationamentul:
pui + bec pe + pozitii. Cand intrerupi pozitiile ramane + bec pe un capat al becului de pozitie (restul e intrerupt) iar capat al becului este la masa. Deci intre bec portbagaj si masa ai doar un bec de pozitii ca rezistenta si nici o tensiune. In aceasta situatie, intre contact buton alarma si masa vei regasi 2 becuri (becul de pozitie si cel de portbagaj), care au rezistenta mica si care se comporta ca si cum butonul ar face cotact la masa (printr-o mica rezistenta - cele 2 becuri), exact ca si cum ar fi butonul neapasat si ar face direct contact la masa. Eu zica ca ar trebui sa te legi pe contactul de plafoniera daca aceasta se aprinde cand deschizi portbagajul (adica este legata la alarma) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
laurh |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
![]() Mu prea inteleg. + bec pe + pozitii, ok cand intrerup pozitiile ramane + pe un capat al becului de pozitie iar celalat capat al becului este la masa - pai asta nu mai inteleg, cum sa ramana + la un capat al becului ? pai cand sting pozitiile nu asta se intampla ? nu se taie plus-ul de pe becul de pozitii ? ca dc e cum zici tu, reiese ca becul de pozitii are si + si - chiar dc sunt stinse pozitiile Varianta cu cablul de la plafoniera nu imi convine pt ca ma intind pra mult cu acbluri si nu vreau probleme cu garantia. Si in plus habar n-am pe unde se aduce cablul de acolo etc Poate ar fi mai bine sa dicutam pe privat ca sa nu plictisim lumea, bineinteles dc vrei sa ma ajuti sa ma lamuresc . |
-------------------- |
|
laurh |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda, am mai studiat problema, mi-am facut desene ... si cred ca am priceput.
Prin ce am facut eu, leg alarma la masa prin intermediul a doua becuri inseriate. Si desi nu mai stiu prea multa fizica ... sa inteleg ca asta e ca si um as lega-o direct la masa. Adica ... nu merge. ![]() |
-------------------- |
|
GoGu |
![]()
Post
#65
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
in imaginea 1 ai situatia ta actuala si cu rosu ti-am aratat cum se intoarce masa prim becuri. Solutia (cred ca merge...oricum, n-are ce sa strice) e dioda figurata cu rosu (1N4001). Pinii ii ai pe figura.
In al doilea desen ai solutia din manualul unei alarme enforcer... partea nasoala e ca trebuie sa mai montezi un intrerupator. PS..scuza naivitatea desenelor..le-am facut in graba. Attached thumbnail(s) bec2.GIF ( Size: 3.46k ) Number of downloads: 304 bec1.GIF ( Size: 5.16k ) Number of downloads: 315 |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
laurh |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Aprops de cazul 1, m-am lamurit, mai putin faza cu dioda dar oricum nu te chinui sa imi explici ca deja devine complicat si nu vreau sa fac prostii. O sa folosesc intrerupatorul propriu al becului de la porbagaj (da, are si asa ceva), adica o sa il deschid manual cand am nevoie si gata. E cea mai simpla solutie si fara nici un risc zic eu. (un fir la masa pur si simplu, unul la + prin pozitii si prin intrerupatorul propriu).
In cazul 2, asa de amorul artei (n-am chef sa mai gauresc masina si in partea cealalta sa ii mai pun un boton), nu mai vad sensul diodei dc tot sunt doua comutatoare. |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#67
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Dioda este mai mult decat binevenita in circuitul ala (nu cel de la alarma) si se pune si usor (se intercaleaza pe firul ce vine de la pozitii), cu catodul spre bec portbagaj (adica cu dunga alba de pe dioda spre bec portbagaj).
Merg diodele 1n4001 la 1n4007 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
laurh |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
O sa incerc varianta cu dioda, o sa spun rezultatele
Numai sa am timp sa ajung pana la universitate |
-------------------- |
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#69
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE O sa folosesc intrerupatorul propriu al becului de la porbagaj (da, are si asa ceva), adica o sa il deschid manual cand am nevoie si gata. Leaga o sforicica de intrerupator si de capacu porbagajului. Cand deschizi potb. hopa ! lumina ! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
laurh |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
lol
|
-------------------- |
|
rares |
![]()
Post
#71
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 27 January 04 From: Tgv ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
-------------------- |
|
laurh |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
E functionala chestia cu dioda. Chiar merge fara probleme si mi se pare cea mai simpla/ieftina chestie care se poate face. In plus, are marele avantaj ca poate fi demontata "instalatia" in max 5 minute fara a lasa nici o urma (asta in cazuri cu probleme de garantie la partea electrica sau alarma).
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 01:08 |