VOLVO 240 Dl '86
![]() ![]() |
VOLVO 240 Dl '86
turbodxman |
![]()
Post
#181
|
||
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
|
||
--------------------
---------
----------
------------
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#182
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.375 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Longevive si frumoase
![]() Am avut o seria 700 cateva luni ... l-am dat ca-mi dadea gata salarul repede .. la cat consuma benzinarul ![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#183
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.894 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
QUOTE(turbodxman @ 27 Nov 2013, 12:08) (...) Nu multi se pot madri cu o masina care a rulat si inca mai ruleaza in Romania timp de 20 de ani. ![]() Eu sunt unul din cei care se pot mandri - Vezi Renault 21 B 06 FCN, de 21 de ani in posesia noastra, din 1994 in Romania zi de zi... QUOTE(cj98czh @ 27 Nov 2013, 12:33) mai ruleaza doar pentru ca iti place tie sa o intretii cum trebuie, ca economic vorbind cred ca ai mai cumparat cel putin un Volvo la cati bani inghite ca sa functioneze inca ... Corect, insa Volvo-ul ala ipotetic a fost cumparat in timp si poate la jumate de pret, per totatl. Cel mai mult depinde de pretul de achizitie a masinii SH, fiind masina de ambasada pretul a fost, cel mai probabil, mai mult simbolic. R 21 de mai sus a costat in 1993 fabuloasa suma de 3250 USD, adica 10% din cat ar fi costat de nou in 1989 daca era luat cu toate taxele. Avand in vedere ca la vremurile alea masinile de ambasade/diplomati se luau fara taxe si beneficiau si de minim 25% discount in afara de pretul fara taxe, ele erau cumparate, practic, la pretul de cost al fabricantului plus o mica (sa nu zic infima) marja a concesionarului. In masina in cauza, am bagat, pana la nivelul anului 2005, cand am incetat sa mai calculez, suma totala de 10.000 USD, inclusiv banii luati de la ASIROM pentru un accident in 2004 unde a fost la limita daunei totale, fara ca masina sa fi suferit prea mult (capota motor, aripa stanga fata, far stanga, bara fata, parbriz, masca fata, un proiector si ceva plastice pe sub aripa), in conditiile in care aproape am rupt in doua Dacia care nu mi-a dat prioritate. Cu alte cuvinte, am avut din 1993 pana in 2005 o masina care m-a costat undeva sub 14000 USD. ADica oricum jumate din cat as fi dat pe o masina echivalenta, in care oricum bagam cam aceiasi bani...Asta in conditiile in care am facut cu acea masina de la 36.000 km la 280.000 km cu motorul pe benzina, dupa care inca peste 120.000 cu motorul diesel. |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
turbodxman |
![]()
Post
#184
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 27 Nov 2013, 12:59) Longevive si frumoase ![]() Am avut o seria 700 cateva luni ... l-am dat ca-mi dadea gata salarul repede .. la cat consuma benzinarul ![]() Pe vremea cand au fost ele produse consumul de carburant nu era o problema atat de spinoasa ca acum. ![]() QUOTE(b06fcn @ 27 Nov 2013, 13:05) Eu sunt unul din cei care se pot mandri - Vezi Renault 21 B 06 FCN, de 21 de ani in posesia noastra, din 1994 in Romania zi de zi... Corect, insa Volvo-ul ala ipotetic a fost cumparat in timp si poate la jumate de pret, per totatl. Cel mai mult depinde de pretul de achizitie a masinii SH, fiind masina de ambasada pretul a fost, cel mai probabil, mai mult simbolic. R 21 de mai sus a costat in 1993 fabuloasa suma de 3250 USD, adica 10% din cat ar fi costat de nou in 1989 daca era luat cu toate taxele. Avand in vedere ca la vremurile alea masinile de ambasade/diplomati se luau fara taxe si beneficiau si de minim 25% discount in afara de pretul fara taxe, ele erau cumparate, practic, la pretul de cost al fabricantului plus o mica (sa nu zic infima) marja a concesionarului. In masina in cauza, am bagat, pana la nivelul anului 2005, cand am incetat sa mai calculez, suma totala de 10.000 USD, inclusiv banii luati de la ASIROM pentru un accident in 2004 unde a fost la limita daunei totale, fara ca masina sa fi suferit prea mult (capota motor, aripa stanga fata, far stanga, bara fata, parbriz, masca fata, un proiector si ceva plastice pe sub aripa), in conditiile in care aproape am rupt in doua Dacia care nu mi-a dat prioritate. Cu alte cuvinte, am avut din 1993 pana in 2005 o masina care m-a costat undeva sub 14000 USD. ADica oricum jumate din cat as fi dat pe o masina echivalenta, in care oricum bagam cam aceiasi bani...Asta in conditiile in care am facut cu acea masina de la 36.000 km la 280.000 km cu motorul pe benzina, dupa care inca peste 120.000 cu motorul diesel. Felicitarile mele! ![]() Oricum sunt putini cei ca noi. ![]() Volvo a fost ceva mai scump ca 21-le tau dar a la capitolul fiabilitate nu am ce-i reprosa. Rar intalnesti o masina atat de fiabila si robusta. ![]() N-am stiut ce sunt aia suporti de motor, tampoane de cutie, simeringuri de la planetare, planetare, rulmenti spate in toti cei 20 de ani. Si lista poate continua. Otelurile suedeze (de atunci) si rezultatul unui proiect simplu (fara complicatii inutile ca la alte modele, inclusiv actuale) si-au spus cuvantul. ![]() Caseta de directie am schimbat-o de abia acum 2 ani, avand un oarecare joc (nu mare). Simplitatea are avantajele ei( nu servodirectie, nu aer conditionat, nu geamuri electrice, nu scaune electrice, nu trapa, nu inchidere centralizata). |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#185
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Caseta cam cat a costat?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
turbodxman |
![]()
Post
#186
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
A fost chilipir!
![]() 45 euro + expedierea din Olanda catre Ro (nu mai retin cat a fost). ![]() Daca mai gaseam noua/din stoc, la Volvo o luam ca aveam garantie. Asa, cum nu mai e livrabila am fost nevoit sa iau sh, dar oricum MULT mai buna decat cea de pe masina pentru ca provine din Olanda (caseta) nu de pe o masina care a circulat in Ro ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#187
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Daca tot e sezonul rece in plina desfasurare am comandat radiator HELLA, termostat GATES si 3L de antigel tip G 12 HEPU ocazie cu care voi face o mica revizie sistemului de racire in weekend.
Furtunele de la radiator sunt noi, colierele asemenea. Mai ramane doar pompa de apa, anul viitor, impreuna cu distributia (cu toate ca nu e antrenata de cureaua de distributie). |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#188
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Piesele au ajuns si sunt deja montate.
![]() Fotografiile mai tarziu. ![]() 13 Dec 2013, 22:50: Prima tura de poze. This post has been edited by turbodxman: 13 Dec 2013, 22:50 Attached thumbnail(s) DSC04332.JPG ( Size: 91.07k ) Number of downloads: 461 DSC04331.JPG ( Size: 141.93k ) Number of downloads: 484 DSC04333.JPG ( Size: 98.67k ) Number of downloads: 487 DSC04334.JPG ( Size: 163.25k ) Number of downloads: 490 DSC04335.JPG ( Size: 165.87k ) Number of downloads: 479 DSC04336.JPG ( Size: 160.44k ) Number of downloads: 89 DSC04337.JPG ( Size: 109.15k ) Number of downloads: 104 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
MuciX |
![]()
Post
#189
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Cat fu radiatorul si de unde ii loat?
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#190
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
555 lei de la Autonet.
![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
corbex |
![]()
Post
#191
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Dincolo era mai ieftin.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#192
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Dincolo unde?
![]() "Afara" ? ...de acolo e oricum importat. ![]() N-am mai stat sa caut la Unix, Bardi Auto, samd ![]() 14 Dec 2013, 11:45: Dupa montare si aerisire. ![]() This post has been edited by turbodxman: 14 Dec 2013, 11:45 Attached thumbnail(s) DSC04339.JPG ( Size: 166.15k ) Number of downloads: 169 DSC04340.JPG ( Size: 101.03k ) Number of downloads: 190 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Parca lipseste ceva... Nu trebuia sa aiba un capac radiatorul peste marginea superioara?
|
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#194
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Radiatorul original (cu care a venit masina din fabrica) nu a avut nici un capac deasupra.
Poate unele modele au avut capace. ![]() Pentru edificare ai o fotografie cu vechiul radiator montat. ![]() Attached thumbnail(s) DSC03868.JPG ( Size: 124.61k ) Number of downloads: 170 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#195
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
E timpul pentru o mica schimbare.
![]() Pistoane forjate, volanta usurata, un plus de caluti fata de stock. ![]() Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 347.01k ) Number of downloads: 169 2.JPG ( Size: 343.94k ) Number of downloads: 198 3.JPG ( Size: 345.28k ) Number of downloads: 180 4.JPG ( Size: 323.14k ) Number of downloads: 173 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Tuning de calitate, totusi, nu credeam sa vad asa ceva pe topicul tau.
Keep up the good work! |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#197
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Multumesc!
Noroc cu fotografiile (care ma recomanda). ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
MuciX |
![]()
Post
#198
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Ala chiar e la tine in batatura? Se monteaza pe al tau? Sa inteleg ca ti-a venit mintea la cap si nu il mai bagi p-asta ca deilidraivar?
Daca da, detalii - tehnice, istoria lui, planuri, etc. This post has been edited by MuciX: 17 Dec 2013, 11:47 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
UXE |
![]()
Post
#199
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cam cati caluti o sa aiba?
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.375 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cutia de viteze aferenta?
![]() Este varianta de 2300 cmc? This post has been edited by cj98czh: 17 Dec 2013, 12:18 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
4x4 |
![]()
Post
#201
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Cati vrea. Un motor de ala duce 300.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#202
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
QUOTE(MuciX @ 17 Dec 2013, 11:47) Ala chiar e la tine in batatura? Se monteaza pe al tau? Sa inteleg ca ti-a venit mintea la cap si nu il mai bagi p-asta ca deilidraivar? Daca da, detalii - tehnice, istoria lui, planuri, etc. Intrucat puterea actuala a motorului care e montat in Volvo (originalul - cu care a venit din fabrica) nu a fost suficienta nici cand era masina noua (103CP la masa masinii de aprox 2000kg) am decis ca e cazul sa fac un upgrade. ![]() Intentionam sa montez un PRV (de pe R 25 V6 Turbo sau Renault Alpine GTA). Acelea aveau de la 205CP in sus. ![]() Cum sunt cam rare si au sensibilitatile lor, iar piesele pt ele (unele gen racorduri de cauciuc, senzori) nu se mai produc (deci nici gasesc) atunci am ales varianta cat mai apropiata de original. ![]() Un motor de 2300cmc, 162 CP (stock), usor upgradat. Internele lui sunt noi, volanta usurata. Daca aleg varianta injectiei electronice, cu remapare, vreau sa ma apropii de 180 CP. Daca raman la carburatie (2 orizontale Weber) cu galerie custom made atunci sub cifra de mai sus dar mentin tenta de old school. ![]() Motorul e deja acasa. Cazat in garaj. ![]() Adus din Germania, unde a si fost reconditionat si optimizat de Volvo Performance (niste "baieti" care se ocupa de Volvo). ![]() Ca planuri (eu le-as numi mai degraba necesitati) vor urma: - alta transmisie (tot de Volvo): cutie, cardan si grup (pt 2.3); - evacuare din inox, full, "free flow" (teava goala); - amortizoare fata si spate Bilstein B6 (gaz); - 4 arcuri sport (-40mm); - bucse poliuretanice (fata + spate) - inlocuite toate; - discuri fata perforate + etrieri Brembo, cu 4 pistonase, mai mari decat actualii; - racorduri de frana siliconice cu camasa metalica; - jante de aliaj pe 15", originale Volvo, cu spite "Y" cu gume 205 50 R 15. QUOTE(UXE @ 17 Dec 2013, 11:47) Target-ul meu este de 180. QUOTE(cj98czh @ 17 Dec 2013, 12:15) Nu. Transmisia va fi inlocuita integral cu una provenind de la un Volvo care a avut acest motor montat din fabrica. ![]() Da. 2300cmc. ![]() QUOTE(4x4 @ 17 Dec 2013, 12:29) Mi-ar place macar 250. Acum vedem ce-o iesi. ![]() Nu sunt chiar atat de lacom, mai ales ca vorbim de o caroserie grea (si goala). ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
MuciX |
![]()
Post
#203
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.375 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Asa da
![]() P.S. am intuit foarte bine despre ce motor este vorba ![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
R E M U S |
![]()
Post
#205
|
![]() Group: Modelatori Group: Members Posts: 531 Joined: 14 May 13 From: ¯\_(ツ)_/¯ ![]() |
Fa-ti un bine si renunta la bucse poliuretanice.
|
--------------------
Mitsubishi
Colt
2009 sa mergi tare intrand pe contrasens in toate curbele? MEAH sa mergi tare pastrandu-ti banda? asta inseamna sa fii mafiot restu' e cancan... |
|
turbodxman |
![]()
Post
#206
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
QUOTE(MuciX @ 17 Dec 2013, 12:48) Da. Ce spirit de observatie ascutit ai ![]() Voi lua un Z3 ca daily drive. De mult vreau unul. Propulsat de 6 in linie, of course. ![]() QUOTE(cj98czh @ 17 Dec 2013, 12:48) Par amator in domeniu, dar am mai invatat cate ceva de cand bibilesc la ele. ![]() ![]() Se vede ca ai avut Volvo. ![]() QUOTE(R E M U S @ 17 Dec 2013, 12:56) Nu se ridica la inaltimea asteptarilor? Vreau sa mai rigidizez putin suspensiile. ![]() Pe langa amortizoarele pe gaz, si arcurile mai scurte si tari, voi monta si un strut bar. Raman la bucsele originale atunci (din cauciuc). ![]() Unii raceri se declarau multumiti de bucsele poliuretanice montate pe 240-urile lor (de la Power Flex sau altii). ![]() This post has been edited by turbodxman: 17 Dec 2013, 13:13 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.375 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
La ce vrei sa faci iti recomand niste amortizoare Koni reglabile + arcuri Eibach, la cat costa ce vrei sa faci ... nu se simte si sunt putin altceva.
Motorul ala are potential de ridicare a puterii foarte mari ... acuma ramane sa gasesti solutia optima pentru masina. Degeaba are o herghelie de cai daca nu il poti tine pe drum ... As mai adauga niste anvelope mai late cel putin pentru rotile spate .. cu 205 nu cred ca faci mare branza inafara sa le invarti pe loc ... si cred ca si jante ca unele de 16" se preteaza mai bine .. This post has been edited by cj98czh: 17 Dec 2013, 13:20 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Daca tot vrei putere, de ce nu turbo? B23ET/FT au stock 160-180CP si cu o turbina mai mare sar lejer de 200CP.
|
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
R E M U S |
![]()
Post
#209
|
![]() Group: Modelatori Group: Members Posts: 531 Joined: 14 May 13 From: ¯\_(ツ)_/¯ ![]() |
Sunt mult prea dure chiar si pentru circuit si sunt"reisari" care au renuntat la ele. Eu cel putin nu as recomanda nici dusmanilor bucse poliuretanice.
Pentru reducerea ruliului mai cauta un sway bar pentru puntea spate, in rest niste arcuri "sport" plus amortizoare de calitate si daca gasesti un strut bar si e arhisuficient. |
--------------------
Mitsubishi
Colt
2009 sa mergi tare intrand pe contrasens in toate curbele? MEAH sa mergi tare pastrandu-ti banda? asta inseamna sa fii mafiot restu' e cancan... |
|
cj98czh |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.375 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cel mai probabil din motive de fiabilitate, motorul asta este mult mai fiabil decat varianta lui turbo .. de aia zic eu .. plus ca asta vine direct in varianta de 160 cai stock .. fara turbo ..
This post has been edited by cj98czh: 17 Dec 2013, 13:56 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 12:31 |