Turații optime, ... la motoarele de pe Logan
![]() ![]() ![]() |
Turații optime, ... la motoarele de pe Logan
ursamajor |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|||
Dorin Z |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 8 January 07 From: Deva ![]() |
Am un laureat plus (deci 1,4 MPI), cu care am rulat 4000 Km pana acum;
Eu schimb viteza la 3000 de ture in oras , iar in afara la 3500 rpm , in depasiri o turez pana la puterea maxima, adica 5500 de ture, in viteza a III si a IV. Am facut o mica experienta cu loganul meu : in viteza a III-a am turat-o pana la 5500 de ture , iar la aceasta turatie am avut 140 Km la ora!!!! Vreau sa-mi obisnuiesc motorul cu turatii mari, ca sa ma ajute cand am nevoie de putere din partea lui in depasiri , in rampa etc. La turatii mari motorul nu se aude prea tare, probabil ca insonorizarea este buna. Motorul de 1,4 MPI este bun la turatii mari (peste 4000 ture), cand devine nervos bine, doar acolo ii simti puterea lui reala!!! ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2015 1.6 16v 110 CP
|
|
Sony |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
pastrama |
![]()
Post
#4
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ah, Sony, mi-ai luat vorba din gura!
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu recomand sa tineti motorul in zona rosie, fix inainte de limitare. Acolo are puterea maxima si consumul minim. Asta e parerea mea, deci nu raspund pentru ce ar putea pati masinile voastre!
A, si inca ceva, sa nu cumva sa lasati motorul sa se leneveasca! Imediat dupa ce ati pornit motorul calcati acceleratia la maxim pentru curatarea injectoarelor, filtrelor de aer si de benzina si ungerea optima a motorului, ca altfel motorul devine lenes si nu mai puteti sa-l scoateti din starea asta. Din nou, faceti chestia asta pe raspunderea voastra! Personal prefer sa merg 'normal', adica sub 5000rpm. This post has been edited by nh1980ro: 16 Apr 2007, 22:14 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Kojak |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
"devine nervos bine"
![]() ![]() ![]() am trait s-o aud (vad) si pe asta ![]() motoru' de 1.4 de lgn, adica! This post has been edited by Kojak: 16 Apr 2007, 22:15 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Of doamne numai de caterica sunt buni unii dintre voi. A intrebat si omul ala ceva si numa' mistouri pe aici, aiurea mai sunteti
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
PaulT |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Interesant.Sa il "inveti " pe domnul motor cu turatii inalte....Motorul functioneaza in parametrii lui indiferent daca il "antrenezi"sau nu.E facut din metal si nu ii cresc muschii.Nu se invata mai puturos sau mai vioi.Tot 75 cp are(daca e de
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Kojak |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cica si motoru' se bazeaza pe principiul: "cum il inveti asa il ai"
![]() asa ca da-i sa haleasca ture la greu 4000-5000, chiar si 6000rpm! ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ba eu cred ca o sa se 'invete' mai lenes, dupa ce incep sa cedeze chestii prin el, si pierde compresie etc.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
PaulT |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() Daca e antrenat bine poate nu mai are nevoie de compresie.. This post has been edited by PaulT: 16 Apr 2007, 22:31 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
M-ar interesa plajele de turații la care pot fi exploatate motoarele de Logan 1.5 dCI, așa încât uzura să se încadreze în limite acceptabile???
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
adip |
![]()
Post
#13
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Dorin Z @ 16 Apr 2007, 22:01) Am facut o mica experienta cu loganul meu : in viteza a III-a am turat-o pana la 5500 de ture , iar la aceasta turatie am avut 140 Km la ora!!!! Sefu', hai ca p-asta cu 140km/h intr-a 3-a la 5500rpm o mai inteleg, o fi vitezometrul dereglat rau sau ai chip-tuning la cutia de viteze. Dar sa spui ca la turatii mari motorul nu se prea aude fiindca insonorizarea este buna, hmm... de insonorizarea de Logan e vorba? La turatii mari motorul nu se aude prea tare, probabil ca insonorizarea este buna. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Kojak |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
poate are omu' "blana de motor", ce stiti voi...
![]() un asemenea topic este in mod sigur intotdeauna "generator" de caterinca (ieftina sau nu). noroc cu voi baieti ca ne mai descretiti fruntile! ![]() This post has been edited by Kojak: 16 Apr 2007, 22:42 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
cosmin19871 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 6 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Dap...ar trebui sa mai tai vreo 10 km/h.
![]() Din cand in cand mai trebuie turata peste 3500, pana in 4000. Consuma mult, dar e sanatos - mie cel putin imi dispare vibratul de la relanti. Dupa 500 - 1000 km facuti in oras - motorul nefiind exploatat cum trebuie da semne de oboseala. (nu stiu cum sa spun altfel - nu prea mai trage cum trebuie si relantiul este usor neregulat). Un drum de 50 km facut pe la 3500 - 4000 de ture si isi revine. Dar nu cred ca face bine sa faci frecvent depasiri la 5500 de ture...este totusi o masina de familie, nu te va tine motorul daca mergi asa. Si din cate stiu eu motoarele astea sunt alezate direct in bloc - nu au camasi. Gandeste-te ce ar insemna sa faci o "mica" interventie. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
Laureate 2005
- B 57 XXX
|
|
PaulT |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai,cu dci-ul nu cred ca ai avea de ce sa depasesti 3500 rpm.Nici la drum intins(parca are aproape 130km/h la 3000 rpm
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ehe, omu' o sa aiba motorul 'blana' dupa cateva zeci de mii de km parcursi la 'putere maxima'. Stau si ma intreb, daca tot vrei putere maxima, de ce nu-ti iei tractor?
Mie totata lumea mi-a zis ca o masina o exploatezi dupa 'ureche', fie ea pe benzina sau diesel. Adica mergi finut cu ea pana o cunosti mai bine si apoi, dupa ce afli ce poate sa faca, mergi cu ea corespunzator.(daca nu e BMW sau F1, nu ar trebui sa depasesti frecvent 5000rpm). Dar daca Loganul e insonorizat asa bine, mai ales, la turatii mari, treaba asta nu tine...tre sa va luati o ureche mai fina. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
adip |
![]()
Post
#18
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(cosmin19871 @ 16 Apr 2007, 23:42) Dar nu cred ca face bine sa faci frecvent depasiri la 5500 de ture...este totusi o masina de familie, nu te va tine motorul daca mergi asa. Cat de frecvent trebuie sa faci depasiri? Nu foarte des, daca nu mergi cu pedala la fund.Eu sunt de parere ca in depasiri trebuie solicitat motorul serios pentru a incheia depasirea cat mai repede si a reintra pe banda ta. Asta presupune inclusiv turatii de 5000+ pe benzina sau 3500+ pe motorina. Totul e sa nu dai in limitare. Depasirea e o manevra complexa si trebuie facuta cat mai repede si in cat mai mare siguranta pentru toti cei implicati. Nu cred ca motoarelor actuale le dauneaza regimuri de turatii ridicate, cata vreme aceste regimuri nu au o durata nelimitata. De exemplu nu stiu daca un motor de Logan care a vazut in permanenta 5500rpm. chiar daca a mers doar pe autostrada, mai are acelasi randament dupa 150k km ca unul care a fost forjat doar ocazional. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
150k km cu motorul la 5500rpm? Vorbim de Rolls Royce aici? sau de motoare Renault pentru masini low cost?
La Rolls Royce se tineau motoarele pe bancul de test 24 de ore la rpm ridicat (se inrosea evacuarea!) si daca motorul mai functiona bine dupa chestia asta, se monta pe masina. La Renault se pune problema daca porneste la prima cheie.... |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
adip |
![]()
Post
#21
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 16 Apr 2007, 23:56) Dar daca Loganul e insonorizat asa bine, mai ales, la turatii mari, treaba asta nu tine...tre sa va luati o ureche mai fina. Ureche de Logan, duh! ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
ursamajor |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Mă așteptam să apară "specialiștii"... Am avut ocazia, într-o călătorie recentă în străinătate, să "alerg" o țâră Loganul (ăsta de 1.4 pe care-l am). Pot spune că nu s-a făcut deloc de râs pe autostrăzile din Austria și Italia. Am mers cu cel puțin 130 km/h și frecvent cu 140-160 km/h (pe vitezometru). De asta mă interesa dacă e bine să-i dau în goarnă și pentru cât timp. Mașina a rulat impecabil, chiar și încărcată cu 4 adulți, 1 copil și portbagajul full.
Ideea menționată mai sus cum că pe la 3500-4000 rpm e ceva mai mic zgomotul e reală. Motorul e ceva mai echilibrat și se simte mai puțin zgomot în habitaclu decât la 3000 rpm. Asta nu înseamnă că motorul e mai silențios. |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
bloodem |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
QUOTE(SUPERCAR @ 16 Apr 2007, 22:32) M-ar interesa plajele de turații la care pot fi exploatate motoarele de Logan 1.5 dCI, așa încât uzura să se încadreze în limite acceptabile??? la DCi, turatia optima, cea de oras, este oricare intre 1500 - 2000 RPM, cu schimbari la 2200 - 2500 RPM. Poti sa schimbi si mai sus din cand in cand (daca vrei sa pleci de la un semafor mai "in forta"). De altfel, parerea mea este ca si la o benzinara turatia optima este de 2000-2500 RPM la mersul normal. Dupa cum s-a mai discutat in topicul despre subturare, concluzia a fost ca, mai ales in cazul Loganului, turatiile mari sunt mai putin benefice decat turatiile normale. Oricine are nevoie de o turatie mai mare intr-o depasire, sau in viteza a 5a cand mergi pe autostrada.... dar sa mergi in permanenta, chiar si in oras cu asemenea turatii nu poate fi deloc benefic pentru motor. |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
arkadyema |
![]() ![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 25 April 06 ![]() |
cei din service sau mai bine zis dealerul a zis intre 2000 si 2500..dar banuiesc ca se si observa ..daca trec de 2400-2500 si schimb nu se simt debraiajul si motorul merge continuu fara a se sesiza schimbarea de treapta..masina merge lin ca sa zic asa..cu exceptia gropilor...
|
--------------------
DACIA
LOGAN DIESEL
Preferance 2007 martie euro 4
- BZ08033 Prostia e multa in tara asta..ma gandesc sa emigrez sau sa o dinamitez!!JOIN ME...
|
|
adip |
![]()
Post
#25
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(ursamajor @ 17 Apr 2007, 07:21) frecvent cu 140-160 km/h (pe vitezometru). La 140km/h sunt cam 4000rpm, la 160 aprox. 4500-4600. E totusi o mica distanta pana la turatia maxima a motorului. In nici un caz folosirea in orice regim a turatiilor de 5500 la motoarele pe benzina obisnuite nu face bine pe termen lung, se accelereaza uzura.QUOTE(ursamajor @ 17 Apr 2007, 07:21) Ideea menționată mai sus cum că pe la 3500-4000 rpm e ceva mai mic zgomotul e reală. Motorul e ceva mai echilibrat și se simte mai puțin zgomot în habitaclu decât la 3000 rpm. Asta nu înseamnă că motorul e mai silențios. Interesant, si la mine e la fel. Intre 3000 si 3500 de ture se aude ca un vuiet, care dispare cand trec spre 3700. Am inteles ca e de la toba de zgomot, ceva cu sitele care intra in rezonanta parca. S-a mai discutat pe aici.Dupa 4000 aud doar suieratul aerului si al cauciucurilor, care acopera zgomotul motorului. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Dorin Z |
![]() ![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 8 January 07 From: Deva ![]() |
As vrea sa stiu care este viteza la care ajunge loganul vostru, de 1,4 MPI, in viteza a III-a ,la o turatie de 5500?????, pentru a lamuri problema asta!!!
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2015 1.6 16v 110 CP
|
|
emanu450 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 6 July 05 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
- is-xx-xxx Logan Ambiance IS-05-xxx din august 2005
|
|
Tundra9431 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 19 February 07 From: Arad ![]() |
Care sunt plajele de turatii optime la motorul de 1.6? (Logan Ambition). Care sunt vitezele corespunzatoare turatiilor de 3500, 4000, 4500, 5000 si 5500 r/min? Am auzit pareri diferite pe acest subiect...
Multumesc. |
--------------------
Dacia
LOGAN Ambition 1.6 MPI
2007 Ambition 1.6 MPI
- AR 23 BLF Tundra9431[COLOR=gray]
|
|
router |
![]()
Post
#29
|
![]() Recalcitrant Group: Members Posts: 790 Joined: 13 January 06 ![]() |
Ce tampenie si faza asta: "sa invat motorul sa fie mai nervos", adica daca cumperi un Ferrari si mergi cu el primi 2 ani mai incet, dupa doi ani daca te dai la el nu va mai merge foarte tare.
Astea sunt idei vechi, de la fostii proprietari de dacii pe carburator. Tehnic vorbin nu putem compara ce a fost acum 25 de ani ci ce e acum. Eu am mers foarte incet cu masina mea fosta (supernova) timp de un an dupa care am inceput sa dau in ea si nu cred ca am pierdut din cai putere. Logica unora este ca daca nu fortezi masina la inceput nu vei mai avea 75 de cai si dupa 1-2 ani va scadea numarul lor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Fost Supernovist
Actualmente fan Gillette Mach 3
2007
- B-81-XXX Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
La motorul 1.6 plaja optima e peste 5500rpm. 5500rpm se foloseste pentru motoarele de 1.4. Glumesc!
Vitezele la diverse valori ale rpm depind de eroarea kilometrajului, de marimea pneurilor, etc. Mersul constant la rpm de 4000-4500rpm nu e foarte daunator daca e facut la drum intins. Una e sa accelerezi brusc la turatii de genul 4000-4500rpm si alta e sa ajungi la turatia aia intr-un timp mai indelungat. Motorul nu este la fel de tare solicitat. La drum lung ai nevoie de rpm-ul respectiv ca sa obtii o viteza mai mare, iar fortele din interiorul motorului sunt ceva mai mici pentru ca trebui sa infrunte doar frecarea cu aerul in mare parte. In cazul in care accelerezi puternic, motorul trebuie sa invinga si inertia si alte forte. @router Pai da, o parte din cai nu-i mai iei cu tine daca nu-i folosesti. Iar in timp ti-i fura romanii nostri si ramai cu mai putini. Trebuie sa mergi tot timpul la turatia de putere maxima, ca sa ai toti caii cu tine. This post has been edited by nh1980ro: 17 Apr 2007, 13:25 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:42 |