Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie, de consumatori (masa imperfecta la TdB/sasiu-motor)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie, de consumatori (masa imperfecta la TdB/sasiu-motor)
klaus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Vilbrokenu' |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 December 05 ![]() |
QUOTE(kAndrei @ 3 Oct 2005, 09:54) Salutare! Aseara, mergand ca un batiscaf prin lacurile Bucurestiului, la un Stop, constat ca nivelul temperaturii motorului trece de jumate.Moment in care ma trec toate transpiratiile.Plec de la stop si in circa 300 de metrii isi revine.La un alt stop, patesc aceeasi chestiune.Doar ca ast adureaza de obicei mai mult si ma si vedeam cu motorul fiert. De la ce se putea sa creasca asa temperatura? S-o fi ars electroventilatorul,ca sigurantele sunt ok.? Salut si eu am tot laureate. Poti verifica chestia cu motoventilatorul (sau cum io fi zicand) pornind motorul, o scoti din viteza si pornesti clima (cu tot cu ventilatie). Mie asa imi face de fiecare data. Multa bafta si sper sa se rezolve cat mai repede si bine! ![]() QUOTE(bmjean @ 16 Oct 2005, 20:06) Am si eu o intrebare (problema sper sa nu fie)? Cand am luat masina la inceputul lui august, dupa ce opream masina auzeam ventilatorul ca mergea si dupa ce opream motorul (temperatura mediul ambiant cca. 25C), dupa cca. o luna si pana in prezent (desi trecand de rodaj) avand acceasi temperatura exterioara si conducand mai forjat nu am mai auzit ventilatorul. Mentionez ca martorul de la bord nu arata peste patru linii. Nivel lichid racire la mijloc intre max. si min. Sa ma ingrijorez sau nu? Stai linistit exect asa am patit si eu. Nu-i nici o problema. P.S.: In august e mai cald ca in septembrie... QUOTE(fizzo @ 19 Oct 2005, 14:22) aceeasi chestie am observat-o si io la loganelul meu,de ceva timp nu mai aud ventilatorul blestemat..... oricum toate indicatoarele sunt ok.... acum un prieten de-al meu are un laureate si la ala daca merge din parcare pan' la paine porneste ventilatorul... care-i smecheria? sau din cauza ca are aer conditionat, ventilatorul e setat sa porneasca mai repede??? ![]() Intotdeauna ventilatorul porneste imediat ce ai dai drumul la clima |
--------------------
Dacia
Logan
- 10 mgd
|
|
ICET |
![]()
Post
#33
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
La diesel porneste ceva mai greu ventilatorul,adica se incalzeste mai greu,mai ales pe temperaturi mai scazute(din experienta proprie).Nici la benzina nu porneste asa repede,decat daca prinzi ambuteiaje si stai mult pe loc,chiar si in perioada asta mai rece a anului.
This post has been edited by ICET: 6 Dec 2005, 23:37 |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
MrGabOne |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
am tot citit pe aici diferite manisfestari dar nu am intalnit la nimeni si faptul ca atunci cand porneste electroventilatorul sa vibreze foarte puternic volanul. Problema mea este simpla: nu am schimbat absolut nimic, nici ulei, nici nimic si brusc (am vre-o 8700 KM si masina e Laureat din sept 2005) a inceput sa-mi sara frecvent indicatorul de temperatura din 4 linii in 6 si concomitent cu acesta porneste electroventilatorul de zici ca decoleaza (vibreaza foarte puternic) dupa care revine si tot asa. Voi ce ziceti, in afara de obligatoriu drum in service care oricum o sa-l fac, ce sa le mai zic celor de acolo sa verifice. merci anticipat |
--------------------
Dacie
Laureat 1.4
2005
- B - 46 - ???
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#35
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Tu mergi foarte mult prin zone cu praf, mizerie, ..etc . ? Cum arata radiatorul ? Murdar ? Cu nivelul de lichid de racire cum stai ?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu inainte de a merge in service as verifica nivelul antigel-ului. Eu la schimbul de ulei de la 7500km a trebuit sa completez cam jumatate de litru. Ideea e ca la absolut toate Loganurile nivelul antigelului scade fata de cum vine initial din fabrica deoarece instalatia se aeriseste in mers. Mi se pare evident ca daca nivelul este scazut sau sub minim masina sa se incalzeasca si sa trebuiasca sa porneasca mai des ventilatorul.
Daca e cum cred eu cumpara 1l de antigel Glaceol RX tip "D" ~ 14-16RON, completeaza si vezi daca se manifesta la fel. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
gheghe |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Cred ca nu are nici o legatura nivelul lichidului din vas cu cresterea temperaturii motorului. Pana mai este putin lichid in vas, circuitul de racire are aceeasi eficienta, numai riscul de a ajunge aer in instalatie creste. Alta e cauza.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
klaus |
![]()
Post
#38
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa elimin o cauza de ingrijorare: avand in vedere ca ai laureate, inseamna ca ai AC, deci instalatia de racire are un ventilator cu 2 viteze.
A doua viteza intra in actiune peste un anumit nivel de temperatura, si vibratia aia de o simti este oarecum normala atunci cand iti intra in functiune si a doua viteza. Insa este anormal sa ajunga la temperaturile alea. Asta indica in genere fie un termostat stricat, fie un circuit de racire neetans (ia verifica cat de bine sta capacul ala la vasul de expansiune) sau, in cazul cel mai nefericit, o problema la pompa de apa. Sau in cazul cel mai fericit o problema cu siguranta/releul de la circuitul de viteza mica a GMV-ului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
semit |
![]()
Post
#39
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Va salut..eu am o problema in sensul ca incalzeste greu apa(Logan Dci)..adica ajunge la 2 liniute sta o infinitate sa ajunga la 4...si la 4... scade iar la 2..daca nu e turata masina sau nu se mentine aceeasi viteza..acest lucru se intampla constant... prima oara am crezut ca e de la frig..dar acum? Un sfat klaus?
PS: mai am un Megane Dci (1.5 DCI-82 cp) care ajunge la temperatura de lucru cam la jumatatea distantei parcurse fata de Logan... This post has been edited by semit: 11 Apr 2006, 16:26 |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
DFA |
![]()
Post
#40
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Variația temperaturii motorului 1.5dCi de pe Logan este cât se poate de normală și se datorează eficienței foarte bune cu care motorul arde motorina și folosește energia degajată de ardere pentru a pune în mișcare pistoanele. Pur și simplu pierderile de căldură în blocul motor sunt mai mici și apa nu apucă să se încălzească nici prea tare și nici prea repede. De aici și faptul că motorul se încălzește încet și se răcește relativ repede, mai ales în regim de oraș.
Nu e un defect și nu trebuie să te îngrijoreze. Din această cauză pe Logan-ul Diesel au trebuit să pună o aerotermă electrică, pentru că iarna ai fi căpătat foarte greu căldură de la motor. Faptul că motorul dCi (sper că e 1.5 și nu 1.9 sau mai mare) de pe Megane se încălzește mai repede nu înseamnă că este mai bun unul sau altul, ci diferă reglajele injecției electronice, motorul de pe Megane probabil e de putere mai mare. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
semit |
![]()
Post
#41
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
multumesc de raspuns...
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
MrGabOne |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
am luat toate sfaturile voastre (IRONICK, madhorsefuzzy, gheghe si normal klaus) si am zis sa incep cu ce este mai simplu, asa ca: -am verificat nivelul lichidului de racire si SURPRIZA, era foarte aproape de minim asa ca am zis ca urmatorul pas sa fie cumpararea lichidului in cauza. Zis si facut astfel incat am ajuns la un magazin din zona benzinariilor de la Unirea, jos la parter pe coltul unui bloc si am cumparat: Glaceol RX tip D la bidon negru, made in Belgium. Problema care o am acuma este ca pe el scrie "Concentrat", pe spatele bidonului apar niste proportii de diluare care incep cu 10% pana la 50%, iar din ce am citit pe forum scrie ca nu trebuie diluat. Mentionez ca pe el nu scrie ceva de genul Dacia piesa de origine etc. Prin urmare am luat o tzeapa in valoare de 19 RON sau nu, si daca nu atunci trebuie diluat cu apa distilata in proportie de x% sau trebuie pus asa concentrat? Sper ca dupa completarea lichidului de racire sa nu mai persiste problema dar daca nu, atunci trec la faza II - Service-ul ![]() 10x P.S.: Later Edit: greseli de dactilo ![]() This post has been edited by MrGabOne: 12 Apr 2006, 08:50 |
--------------------
Dacie
Laureat 1.4
2005
- B - 46 - ???
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pune-l direct asa cum vine el concentrat. Pe el trebuie sa scrie ca este pentru modelele Dacia cu motor Renault incepand de la Supernova. O sa iti intre cam jumatate de litru. Ideea e ca temperatura normala de functionare a motorului este intre 80 si 105 grade cand iti apar 4 liniute. Mai multe aici.
![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
MrGabOne |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate cu toate ca am completat tot apar probleme cu cresterea temperaturii si pornirea electroventilatorului pe viteza a ii-a asa ca voi face un drum la service pe Luni dimineata.
Mai merge sa merg cu ea prin oras pana atunci sau mai bine sa o las in parcare, voi ce ziceti? |
--------------------
Dacie
Laureat 1.4
2005
- B - 46 - ???
|
|
klaus |
![]()
Post
#45
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca este fie de la releul viteza mica GMV (e un releu ingust din cutia de sigurante de la motor), fie de la mufarea de pe GMV, unde exista o rezistenta pentru viteza mica a GMV-ului (sau sa fie parlita rezistenta)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
MrGabOne |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 12 Apr 2006, 21:30) Eu zic ca este fie de la releul viteza mica GMV (e un releu ingust din cutia de sigurante de la motor), fie de la mufarea de pe GMV, unde exista o rezistenta pentru viteza mica a GMV-ului (sau sa fie parlita rezistenta) Oricum asta se rezolva in service, corect? Avand in vedere ca porneste cam odata la 5 minute cand se merge in aglomeratie teoretic pot sa mai folosesc masina pana ajung cu ea in service? sau risc sa mai stric si altceva ? 10x |
--------------------
Dacie
Laureat 1.4
2005
- B - 46 - ???
|
|
klaus |
![]()
Post
#47
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mergi, dar mai cu mila
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
MrGabOne |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacie
Laureat 1.4
2005
- B - 46 - ???
|
|
GunX |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Am pus eticheta de la Dacia - Glaceol RX tip D - CONCENTRAT - pentru curiosi aici
This post has been edited by GunX: 14 Apr 2006, 11:49 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pt MrGabOne: verifica in timpul liber mufa care ar trebui sa fie pe coltul stanga sus al radiatorului (adica langa baterie, in partea dreapta sus cum te uiti din fata la motor, asezata pe radiator, spre motor)
In acel colt de pe radiator se afla cutia cu rezistenta pentru viteza mica, din care probabil ca ti-a iesit mufa. Arunca un ochi... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
MrGabOne |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 14 Apr 2006, 13:02) pt MrGabOne: verifica in timpul liber mufa care ar trebui sa fie pe coltul stanga sus al radiatorului (adica langa baterie, in partea dreapta sus cum te uiti din fata la motor, asezata pe radiator, spre motor) In acel colt de pe radiator se afla cutia cu rezistenta pentru viteza mica, din care probabil ca ti-a iesit mufa. Arunca un ochi... Salut, am facut verificarea si din pacate totul e la locul lui, inclusiv praful ![]() Am vazut ca in mers lejer de week-end abia daca porneste pe vit. a II-a de 2-3 ori pe traseul Lujerului-Floreasca fata de agitatia de dimineata cand merge pe vit. a II-a aproximativ 10 secunde din 5 minute. Din pacate cred ca ultima solutie e tot: Luni dimineata sa ma instalez la Service AMG. 10x |
--------------------
Dacie
Laureat 1.4
2005
- B - 46 - ???
|
|
draculica |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 3 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Sa va expun si eu problema mea. Am un ambition de exact 1 an. De de cum s-a facut putin mai cald, de pe la inceputul lui Aprilie ma confrunt cu urmatoarea speta. La drumuri prin oras , din alea mai bara la bara, porneste ventilatorul. Nu cred ca porneste si in timpul rularii, dar cand ajung la destinatie aproape mai mereu baga 2-3 min de ventilatie. Pe bord nu indica nimic anormal, am 4 liniute. Am verificat si antigelul, e aproape max. Ulei am 5W30 schimbat acum 3000km. La drumuri in afara orasului nu apare problema. Ce ma nedumereste e ca anul trecut in vara, pe 30-35 grade afara nu facea problema asta. In curand voi merge cu masina la revizia de 1 an si am sa pun acolo problema ventilatorului. Voi aveti vreo idee ? Merci |
--------------------
Dacia
Logan
2007 - Prestige
- B 00 GCB Opel Astra GTC Sport 150CP...in asteptare...
No money, no problem ! |
|
Codrin |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai nici o problema, e normal. Si anul trecut iti facea la fel cu siguranta, doar ca nu ai observat tu.
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
aproapeom |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 25 November 05 ![]() |
si la mine ajunge la maxim , sau maxim-2 , de obicei cand parchez sau cateodata cand stau la stop . ventilatorul nu imi dau seama cand porneste , dar de pornit porneste sigur , ca mai tot timpul ramane
pornit dupa ce opresc motorul . daca se intampla si la altii nu mai imi fac griji ![]() This post has been edited by aproapeom: 18 May 2006, 12:21 |
--------------------
dacia
logan 1.4
- b xx wor
|
|
C@talin |
![]()
Post
#55
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
a mai patit careva sa ii porneasca ventilatorul dupa 10 min de la oprirea motorului ? eu am patit doar odata
p.s. asta a fost prin ianuarie cand era frig |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Codrin |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa scrie cumva si prin manual ceva de asta? de 3 ori? in chenar? cu semnul exclamarii?
This post has been edited by Codrin: 18 May 2006, 14:58 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
C@talin |
![]()
Post
#57
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
asta stiam ,ca scrie in manual, da am fost surprins ca a pornit pe frigul ala si de mers prin oras am mers 30-40 min. oricum nu mai conteaza
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
aproapeom |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 25 November 05 ![]() |
ieri am fost la dealer , i`am zis ca imi creste apa , si a zis sa ma duc urgent la service. pentru ca mi`a explicat si stiam zona , m-am dus pana acolo ( adras de la gorjului )
am stat 5 minute la receptie , a venit un tip , mi-a luat masina si a bagat-o in sala , a conectat laptop, s-a uitat la ea vreo 5 minute , si m`a chemat : domnu la noi nu creste . ii zic sa apese dezaburirea , evident a crescut , el se uita mirat , a mai chemat vreo 4 colegi sa le arate minunea , s-au uitat la bord .. pana la urma s-au gandit ca e de la o masa , au cautat vreo 3 minute pinul 7 de pe mufele acelea de pe spatele bordului , au cazut de acord ca nu e de la pinul 7, intr-un final unul dintre ei a desfacut / pus la loc un fir de masa de pe langa baterie si gata. geamul bordului era crapat in partea dreapta-sus , dar nu au avut sa`l schimbe , pe mine nu m-a deranjat pentru ca peste crapatura vine plasticul acela de deasupra , deci nu se vede . mi-au zis sa incerc cu un telefon si daca au sa ma duc sa mi`l schimbe. |
--------------------
dacia
logan 1.4
- b xx wor
|
|
tonicelli |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 26 March 06 From: Valea Jiului ![]() |
Am și eu o întrebare
![]() E normal ca după oprirea motorului ventilatorul să mai stea cuplat încă aproximativ 4 minute ??? Eu am pățit-o ieri ... am oprit-o în fața garajului - ventilatorul oprit, am pornit-o, a pornit ventilatorul, am băgat mașina în garaj și am vrut să închid ușile dar auzind ventilatorul am zis să stau să văd cât merge ... aprox 4 minute e normal? ![]() Am uitat ce e mai important ![]() This post has been edited by tonicelli: 23 May 2006, 10:56 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate plus
- HD-XX-XXX România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#60
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Intrebare: Nu-i asa ca este prima masina cu ventilator electric ?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 13:01 |