Studiu comparativ intre cele 3 motoare de la Logan
![]() ![]() ![]() |
Studiu comparativ intre cele 3 motoare de la Logan
klaus |
![]()
Post
#61
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
hash |
![]()
Post
#62
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Cred ca am gasit la ce face colegul speaker referire: http://www.psa-peugeot-citroen.com/documen...W1103281940.pdf
pagina 5,20. Si diagrama de la sfarsit. Se refera la un motor de 1.6L, pe care eu nu am fost in stare sa-l gasesc pe o masina de serie. |
--------------------
-
-
-
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#63
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
speaker |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru atot-cunoscator:) Group: Members Posts: 12 Joined: 6 October 07 From: BRASOV ![]() |
Cu graficul de bmw am recunoscut ca m-am grabit
![]() Iar graficele puse de klaus arata mult mai bine decat ceea ce am studiat eu cand m-am apucat sa scriu in acest topic ![]() Totusi ramane o mica problema de finete, scaderea prea brusca a puterii dupa atingerea varfului de putere, problema care nu se regaseste la hdi, scaderea fiind mai lina. Iar in realitate, trecand peste grafice, conducand si hdi si tdi si, finally dci, sincer va spun ca la suflu nici nu se compara... Bafta! ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
1.6 AMBITION
- BV-79-AGE
|
|
klaus |
![]()
Post
#65
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Aiurea, asa zice lumea cand nu vrea sa recunoasca cate prostii a putut zice...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
speaker |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru atot-cunoscator:) Group: Members Posts: 12 Joined: 6 October 07 From: BRASOV ![]() |
|
--------------------
DACIA
LOGAN
1.6 AMBITION
- BV-79-AGE
|
|
klaus |
![]()
Post
#67
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(speaker @ 24 Nov 2007, 10:20) atat un diesel cat si un benzinar trebuie sa atinga puterea maxima in plaja superioara de ture......ceea ce evident nu e cazul la dieselul renault. Puterea nu e cuplu, trebuie sa aiba o crestere continua pana aproape de turatia maxima dupa care sa scada brusc, nu sa cresca vag pana in domeniu turatiilor medii si apoi sa scada aproape de puterea de la 2.000 de ture pana la maximul de turatie. Consulta un grafic de diesel TDI, HDI, di(de la BMW ![]() deci: 1. La renault, ca si la peugeot de altfel, asa dupa cum se vede si pe grafice, putere creste continuu pana aproape de turatia maxima (adica la amandoua pe la 4000 rpm) si apoi scade brusc. Prostie e aia cu "cresca vag pana in domeniu turatiilor medii si apoi sa scada aproape de puterea de la 2.000 de ture" Ma rog, daca unii considera ca la HDI e aproape de turatia maxima 4000 rpm, dar la dci 4000 rpm e "turatie medie", ce dracu sa mai comentez, ca doara astfel de afirmatii sunt facute de "mecanic adevarat" nu agarici ca astia ca noi de pe aici pe care ne si duce capu', nu inghitim toate prostiile si balivernele de la coltul strazii. 2. Cand a fost vorba de argumentat afirmatiile, ai venit cu o petarda de grafic care nu avea nici o legatura cu prefectura. Mai aveai sa postezi un grafic de la un motor turbina de avion si sa spui ca uite ce naspa-s motoarele de pe renault. 3. Speaker, crede-ma pe cuvant, demonstreaza-ti "cunostintele" tehince la bloc la tine, la pusti de 12 ani care te cred dumnezeu, pe aici lumea nu inghite toti rahatii poleiti cu aur. Isi mai da seama cand oul e stricat fara sa-l manance tot. 4. Ca tentionare publica, daca o singura data mai vad o singura mitocanie/marlanie/mojicie/nesimtire din partea matale (stii tu despre ce vorbesc), se lasa cu despartiri. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gcorneille |
![]()
Post
#68
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 15 May 08 ![]() |
Nu stiu daca mai citeste cineva topicu' asta, da' fiind in pragul schimbarii vehiculului tare as mai studia diferentele dintre 1.5 dci 75 CP si 1.5 dci 90 CP, ca sa vad daca merita diferenta de bani. Ma intereseaza curbele de cuplu in principal. Eu acum am 1.5 dci asa-zisi 70 CP euro 4, care sunt vreo 68 (50 kw) cu 160 NM.
Daca ma puteti ajuta cu o locatie pentru graficele astea as fi recunoscator. Cat despre munca generatoare a acestui topic, fara sa te oblige serviciul/facultatea, TOT RESPECTUL. Am gasit cu ocazia asta, dupa 140000 km cu Loganu' personal, explicatiile tehnice ale comportarii lui de-a lungul timpului. Nu stiu daca mai ajuta pe cineva (era o intrebare mai sus), dar am remarcat o diferenta intre ce arata acul tahometrului si ce spune computeru' de bord: la 80 km/h pe ac computerul spune 78, iar la 110 spune 107. Stiu ca tahometrul e setat din fabrica mai optimist, ar fi interesant de stiut daca cumva calculatorul e mult mai aproape de realitate. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway 0.9 Tce
2019/SL Techroad
- B-104-RYZ
|
|
mk2 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Mergi pe cel de 90. Ai acelasi consum, dar mai multa putere si cuplu. Chiar daca cuplul maxim pare sa fie aproape la fel 200NM vs 220 NM, diferenta de putere maxima automat duce la o diferenta de cuplu mai mare pe turatiile superioare (mai mari de 3000).
Si avand in vedere faptul ca astea noi au si o cutie mai lunga, chiar nu cred ca merita sa te scumpesti la 600 E. Diferenta din care oricum vei mai recupera cand va trebui sa o vinzi. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
iulica097 |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 13 June 13 ![]() |
QUOTE(hash @ 2 Nov 2005, 10:04) power [CP] = ( torque [Nm] x rpm [rot/min] ) / 6954 foarte util postul . Nota 10 . Deci (128nm - 0.1x128) x 5500rpm / 6954 = 90cp nu ? Adica 90cp la 5500rpm e puterea maxima , iar voi a-ti zis ca dupa turatia de putere maxima se tureaza degeaba ca ii scade puterea odata cu urcarea in ture , deci cu a5a nu se poate urca mai mult de 5500 nemaiavand forta . Raportul la x1000rpm pt a5a e 33,94kmh . De aici rezulta ca : 33,94kmh x 5500rpm = 186km/h viteza maxima la logan 1.6mpi (reala) . Pt a mari viteza maxima trebuie mutata turatia de putere maxima si acest lucru se poate face schimband axul cu came si softul nu ? Dar ce s-ar intampla daca a-i pune un pinion mai lung de a5a (sa zicem de diesel) astfel incat sa atinga 5500rpm ? viteza maxima ar fi mai mare sau nici macar nu ar atinge turatia aia ? |
--------------------
Logan
1.6MPI
2008
- B93 CFN
|
|
klaus |
![]()
Post
#71
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La care intrebare din cele 4 ai astepta raspunsuri?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
iulica097 |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 13 June 13 ![]() |
Ups mi-am dat seama de offtopic , ma ierta-ti , se poate sa imi raspunde-ti la ultimele 2 ? M-am gandit la curba de cuplu si de putere , am facut niste calcule si m-a cam luat valul
|
--------------------
Logan
1.6MPI
2008
- B93 CFN
|
|
klaus |
![]()
Post
#73
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
la ultimele doua intrebari exista un topic special fix pentru asa ceva:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=78556&hl= |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#74
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(gcorneille @ 3 Jun 2013, 23:27) Nu stiu daca mai citeste cineva topicu' asta, da' fiind in pragul schimbarii vehiculului tare as mai studia diferentele dintre 1.5 dci 75 CP si 1.5 dci 90 CP, ca sa vad daca merita diferenta de bani. intre cele doua motorizari de EU5, singura diferenta e de soft insa daca-ti achizitionezi versiunea de 75CP si incarci in ECU softul de 90CP, nu vei mai beneficia de garantie la motor (in caz ca vei avea nevoie si se "prind" meseriasii de la service), si cand zic garantie presupun ca toata lumea stie cum e cu garantiile "astea" pe la Dacia. la o simpla comparatie intre cele doua softuri, vei vedea ca sunt doar cateva harti diferite, acolo unde s-a umblat pentru limitarile respective ... in rest cele doua versiuni au aceeasi CdV iar motorul este fizic acelasi: aceeasi injectie, aceeasi turbina, acelasi alezaj, aceeasi cursa, etc. pentru exemplificare: http://www.dacia-cta.ro/media/fisa-tehnica...hnica_Logan.pdf mai era o diferenta la inceput, la bieleta anti-basculare insa am impresia ca s-a renuntat (pentru a nu mai exista diversitate in productie / montaj) si acum e aceeasi bieleta pe ambele motorizari -- trebuie verificat in Dialogys-ul online ca e la zi This post has been edited by P-A-C-O: 15 Jun 2013, 07:25 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 22:30 |