Circuitul de racire al daciei berline sub presiune
![]() ![]() ![]() |
Circuitul de racire al daciei berline sub presiune
B-34-SGM |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.513 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
posibil sa te trezesti ca nu-ti rezista radiatorul/caloriferul !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Daca nu au fisuri, nu e nici o problema. Stiu ca radiatoarele sunt de calitate indoielinica, ca de traim in Romania, si asta ne ocupa tot timpul. La mine nu scapa presiune pe nicaieri. Sper sa nu se sparga pe viitor.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Notorius |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 18 April 05 ![]() |
si zici ca merge bine nu !?
|
--------------------
Dacia
Duster
2016 4X4
- IF-09-DJM
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SGM-ule, sa stii ca circuitul de racire al Daciei ESTE sub presiune(la cald), nu mai trebuie sa-i faci tu nimic. Asa e gandit. Nu trebuie sa faci nici o imbunatatire ca sa fie asa.
Toate chestia e sa fie supapa si garnitura de la borcan bune. Si mie imi aeriseste singura, bulele ies in borcan, asa e gandit nustiu ce Dacii aveti voi daca nu e asa ![]() Cert e ca atunci cand e motorul cald furtunul ala de la termostat la radiator e tare, daca cumva desfac capacul de la borcan cu motorul cald ma oparesc, da afara apa fierbinte, pe radiator am avertizare la busonul de sus, scris clar, sa nu se desfaca cu motorul cald, am facut odata greseala sa-l desfac si mi-a sarit in freza, noroc ca nu era prea fierbinte. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#6
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Argon a zis bine ce-a zis, circuitul deja e presurizat.
Eu altceva nu-nteleg insa... Crescand presiunea-n sistem, creste si temperatura de fierbere a agentului de racire, clar, da' la ce bun?!? Motorul de Dacie se-nvarte bine pe la 85 de grade, la o temperatura mai mare apar detonatii de exemplu... Care e scopul? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu stiu cum ai putea creste presiunea, cum spuneam, daca supapa e buna, e OK, motorul nu va fierbe nici la 130 de grade.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
La nici o dacie nu tine supapa aia bine.
Vasul meu de expansiune are 2 furtune, cand apa vine pe furtunul de sus, este recirculata. O sa fac niste poze. Motorul meu merge la peste 95%, ajunge chiar la 100. Ce am instalat eu este net superior. Sa iti explic babeste. Fierbe motorul la dacie (100grade), apa iese pe langa supapa, pierde apa, circuitul se umple de aer, care nu iese singur. => alta garnitura de chiulasa. La mine sa zicem ca fierbe (peste 110 grade), apa care vine pe furtunul de sus este recuperata, iese doar aerul afara prin supapa (care nu e de dacie). ![]() Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 10.07k ) Number of downloads: 2326 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pai trebuia sa te exprimi asa de la inceput, s-au creeat confuzii cu primul post
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Adica singura problema rezida in supapa dubla de pe capac care la Dacia e proasta. OK, vas de Nova?
Daca acea supapa asigura suprapresiunea, apa sau amestecul antigel va fierbe la peste 100 grade. E doar o masura de siguranta, am mai scris asta, pentru ca o temperatura peste 120 grade defecteaza motorul sigur. Acea supapa impiedica fierberea-implicit iesirea apei sub forma de amestec apa+vapori (vezi ce spunea argon cind a desfacut busonul, desi apa nu era fierbinte). Asta face ca apa sa ramina inca in motor ca apa, nu ca vapori, deci sa asigure inca o racire. In cazul unui sistem depresurizat, apa se evapora chiar si local in bloc racirea fiind proasta. Acea presiune deci - sa ma corecteze cineva care mai stie fluide/termotehnica daca gresesc - scade si cantitatea de vapori aparuta care prin efect local de vapour lock inrautateste racirea. LE: Parca schema lui SGM se foloseste si la ARO, cel putin cele cu motor Cimpulung supraalimentate. This post has been edited by diaconuliviu: 19 Sep 2006, 13:43 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gabi1 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Sistemul este mai bun fata de cel vechi,dar oare merge la daciile cu radiatorul de incalzire in grila?Ma gandesc ca vasul trebuie sa fie la un anumit nivel fata de lichidul din instalatia de racire(mie asa mi se pare a fi la nova).Am avut odata probleme cu un contact oxidat la termocupla si nu a mai pornit elv cu toate ca se aprinsese becul rosu(undeva pe la 115 grade)...nu a avut nici cea mai mica tentativa de a da apa afara.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
mai demult cand ma intorceam cu tata de la tara noaptea cu dacia veche am vazut ca a urcat acul la temperatura
ne-am dat jos dar fiind noapte nu am observat ca,cazuse cureaua de la ventilator am completat cu apa care o aveam prin masina si am ajuns acasa cu acul pe la 120 o pornea,sarea acul la 120(atat indica maxim ceasul) o tinea asa 10-15 secunde si dupaia mergea din inertie cu motorul oprit nu a avut nimic ![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
A mea are caloriferul in grila, si merge perfect. Vasul nu trebuie neaparat sa fie cu mult peste nivelul radiatorului.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
bogdan B-14-FNF |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 16 December 05 ![]() |
Sistemul care il ai tu Robert il are si Matizul , daca te uiti in borcan se vede cum se recircula apa , super tare !!!! Cred ca este mult mai eficient asa din cauza ca nu poti avea aer in sistem . Parerea mea !!
![]() |
--------------------
dacia
break
- B-11-FNF
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Da, sa fiti atenti cu supapa aia sau ce ii.
Vara asta disparuse apa toata din borcan, era arsa garnitura ch./stiam asta, si l`am umplut. Am strans bine capacul de la borcan, am pornit, dupa nici 5 min de drum vad ca acul indica temperaturi mari la apa. Desfac capota, borcanul plin.. Ma sperii ca o fi ceva grav. Deschid capacul numa vad cum ia toata apa din el.Deci se crease vid in borcan.. // |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
anndi |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 20 Sep 2006, 16:23) Da, sa fiti atenti cu supapa aia sau ce ii. Vara asta disparuse apa toata din borcan, era arsa garnitura ch./stiam asta, si l`am umplut. Am strans bine capacul de la borcan, am pornit, dupa nici 5 min de drum vad ca acul indica temperaturi mari la apa. Desfac capota, borcanul plin.. Ma sperii ca o fi ceva grav. Deschid capacul numa vad cum ia toata apa din el.Deci se crease vid in borcan.. // Despre ce zici tu acolo eu patesc zilnic, dar nu este vid, e din cauza ca e dusa ganitura de chiulasa(la mine) si baga compresie in sist. de racire. |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
Pedro |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am mai spus si mai zic (desi nimeni nu ma crede). La mine se autoaeriseste , de cand am masina niciodata nu i-am facut aerisirea. Bag apa in borcan si gata. Stiu sigur ca este sub presiune sistemul de racire , mai ales de cand schimb cate o pompa de apa odata la 3-4 luni.
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Este, dar daca la mine compresia tinea apa sus, de ce nu se schimba totusi apa cu aer? Adica compresia crestea presiunea in circuit, dar de ce asta impiedica aerul sa se ridice deasupra apei?
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
sobolan |
![]()
Post
#19
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
la mine de ex. nu e dusa garnitura chiuloasa ,motoru e facut recent (acu vreo 3000 km) si cand desfac capacu la borcan(din 7-8 zile in 7-8 zile) trage aer ....se aude cum fasaie ....am o dacia 1400 din 99 cu borcan de plastic si nu are nici o supapa pe capac........asta ce ar fi ?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Are supapa, uita-te bine pe capat, pe interior.
Trage aer pentru ca supapa e tarata la o presiune diferita de zero. Presiunea in circuit creste, excesul e eliminat prin supapa de evacuare apoi, cind se raceste reintra prin supapa de admisie (da, e supapa dubla). Asta de admisie ar trebui sa fie tarata cit mai aproape de zero. Daca nu e, mai ramine o mica depresiune care, daca e totusi mare, face ca in timp sistemul sa devina din presurizat, nepresurizat sau depresurizat la temperaturi mici. Totusi, cind desfaci acel buson? Cu motor cald sau rece? Cu el cald e posibil sa iasa aer. This post has been edited by diaconuliviu: 22 Sep 2006, 08:46 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#22
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai liviule ,nu are nici o supapa.....practic este un capac de borcan simplu.....din plastic...ar fi trebuit sa aiba,poate...sau exista in comert asa ceva ca o sa caut si o sa iau altu....oricum si cand il desfac cu motoru rece fasaie....trage aer....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
In interior acel capac de borcan nu are un plastic rotund, diametru cam 15 mm cu o gaurica? De regula alb. Daca da, ala e supapa, daca nu, posibil capac pirat.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
FLP |
![]()
Post
#24
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Dap, si la mine se autoaeriseste si are supapa din aia sub capac, sunt tare curios daca mai functioneaza supapa respectiva...
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ba tu ai bagat vreodata antigel sa zici asa?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Alex G. |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
La mine de asemenea are autoaeriseste. Circuitul de la Dacia se autoaeriseste prin supapa de la borcan (eu am borcan din sticla si capac cu supapa).
Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Detalii despre montaj.
Attached thumbnail(s) Imag014.jpg ( Size: 37.97k ) Number of downloads: 2595 Imag015.jpg ( Size: 42.25k ) Number of downloads: 2327 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Deci sa inteleg din prima poza ca apa intra in sistem prin furtunul situat in partea de jos a borcanului, si pe furtunul de sus revine inapoi in borcan ?? sau cum ? Apa in borcan trebuie sa fie sub gaura de la furtunul de sus ?
|
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
cristidb |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Exact ca la nova
![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#30
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am facut si eu rost de un vas de expasiune;) e de vw.nu stiu modelul.chiar incerc zilele astea sa vad;)
da nu inteleg cum se auto aeriseste la cei cu vase normale;) ![]() poate daca facem schimb de vase:) This post has been edited by ydaniel: 11 Oct 2006, 21:38 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st May 2025 - 12:27 |