DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Circuitul de racire al daciei berline sub presiune

B-34-SGM
post 19 Sep 2006, 11:08
Post #1


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Majoritatea masinilor straine au sitemul de racire sub presiune. Chiar si Nova il are.

Eu am facut un montaj de acest gen la dacia mea,cu vas de expansiune de la o masina straina (chiar nu stiu ce natie este,dar nu e important, merge oricare,sub presiune sa fie.) Avantajele sunt evidente.

Apa sub presiune fierbe la temperatura mai mare de 100 grade. Circuitul se aeriseste singur. Doar pui apa+ antigel in circuit, si scoate singur aerul afara.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 19 Sep 2006, 11:10
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.513
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




posibil sa te trezesti ca nu-ti rezista radiatorul/caloriferul !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 19 Sep 2006, 11:16
Post #3


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Daca nu au fisuri, nu e nici o problema. Stiu ca radiatoarele sunt de calitate indoielinica, ca de traim in Romania, si asta ne ocupa tot timpul. La mine nu scapa presiune pe nicaieri. Sper sa nu se sparga pe viitor.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Notorius
post 19 Sep 2006, 11:18
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 18 April 05




si zici ca merge bine nu !?


--------------------
Dacia Duster 2016 4X4 - IF-09-DJM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Sep 2006, 11:24
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




SGM-ule, sa stii ca circuitul de racire al Daciei ESTE sub presiune(la cald), nu mai trebuie sa-i faci tu nimic. Asa e gandit. Nu trebuie sa faci nici o imbunatatire ca sa fie asa.

Toate chestia e sa fie supapa si garnitura de la borcan bune. Si mie imi aeriseste singura, bulele ies in borcan, asa e gandit nustiu ce Dacii aveti voi daca nu e asa unsure.gif
Cert e ca atunci cand e motorul cald furtunul ala de la termostat la radiator e tare, daca cumva desfac capacul de la borcan cu motorul cald ma oparesc, da afara apa fierbinte, pe radiator am avertizare la busonul de sus, scris clar, sa nu se desfaca cu motorul cald, am facut odata greseala sa-l desfac si mi-a sarit in freza, noroc ca nu era prea fierbinte.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Sep 2006, 11:59
Post #6


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Argon a zis bine ce-a zis, circuitul deja e presurizat.
Eu altceva nu-nteleg insa... Crescand presiunea-n sistem, creste si temperatura de fierbere a agentului de racire, clar, da' la ce bun?!? Motorul de Dacie se-nvarte bine pe la 85 de grade, la o temperatura mai mare apar detonatii de exemplu... Care e scopul?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Sep 2006, 12:04
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu stiu cum ai putea creste presiunea, cum spuneam, daca supapa e buna, e OK, motorul nu va fierbe nici la 130 de grade.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 19 Sep 2006, 12:21
Post #8


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




La nici o dacie nu tine supapa aia bine.

Vasul meu de expansiune are 2 furtune, cand apa vine pe furtunul de sus, este recirculata. O sa fac niste poze.

Motorul meu merge la peste 95%, ajunge chiar la 100. Ce am instalat eu este net superior.

Sa iti explic babeste. Fierbe motorul la dacie (100grade), apa iese pe langa supapa, pierde apa, circuitul se umple de aer, care nu iese singur. => alta garnitura de chiulasa.

La mine sa zicem ca fierbe (peste 110 grade), apa care vine pe furtunul de sus este recuperata, iese doar aerul afara prin supapa (care nu e de dacie). icon_mrgreen.gif

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 10.07k ) Number of downloads: 2326


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Sep 2006, 12:25
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pai trebuia sa te exprimi asa de la inceput, s-au creeat confuzii cu primul post wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Sep 2006, 12:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Adica singura problema rezida in supapa dubla de pe capac care la Dacia e proasta. OK, vas de Nova?
Daca acea supapa asigura suprapresiunea, apa sau amestecul antigel va fierbe la peste 100 grade.
E doar o masura de siguranta, am mai scris asta, pentru ca o temperatura peste 120 grade defecteaza motorul sigur.
Acea supapa impiedica fierberea-implicit iesirea apei sub forma de amestec apa+vapori (vezi ce spunea argon cind a desfacut busonul, desi apa nu era fierbinte). Asta face ca apa sa ramina inca in motor ca apa, nu ca vapori, deci sa asigure inca o racire.
In cazul unui sistem depresurizat, apa se evapora chiar si local in bloc racirea fiind proasta.

Acea presiune deci - sa ma corecteze cineva care mai stie fluide/termotehnica daca gresesc - scade si cantitatea de vapori aparuta care prin efect local de vapour lock inrautateste racirea.

LE: Parca schema lui SGM se foloseste si la ARO, cel putin cele cu motor Cimpulung supraalimentate.

This post has been edited by diaconuliviu: 19 Sep 2006, 13:43


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 19 Sep 2006, 22:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Sistemul este mai bun fata de cel vechi,dar oare merge la daciile cu radiatorul de incalzire in grila?Ma gandesc ca vasul trebuie sa fie la un anumit nivel fata de lichidul din instalatia de racire(mie asa mi se pare a fi la nova).Am avut odata probleme cu un contact oxidat la termocupla si nu a mai pornit elv cu toate ca se aprinsese becul rosu(undeva pe la 115 grade)...nu a avut nici cea mai mica tentativa de a da apa afara.


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 19 Sep 2006, 23:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




mai demult cand ma intorceam cu tata de la tara noaptea cu dacia veche am vazut ca a urcat acul la temperatura
ne-am dat jos dar fiind noapte nu am observat ca,cazuse cureaua de la ventilator
am completat cu apa care o aveam prin masina si am ajuns acasa cu acul pe la 120
o pornea,sarea acul la 120(atat indica maxim ceasul) o tinea asa 10-15 secunde si dupaia mergea din inertie cu motorul oprit
nu a avut nimic tongue.gif


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 20 Sep 2006, 01:21
Post #13


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




A mea are caloriferul in grila, si merge perfect. Vasul nu trebuie neaparat sa fie cu mult peste nivelul radiatorului.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan B-14-FNF
post 20 Sep 2006, 08:34
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 16 December 05




Sistemul care il ai tu Robert il are si Matizul , daca te uiti in borcan se vede cum se recircula apa , super tare !!!! Cred ca este mult mai eficient asa din cauza ca nu poti avea aer in sistem . Parerea mea !! smile.gif


--------------------
dacia break - B-11-FNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 20 Sep 2006, 15:23
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Da, sa fiti atenti cu supapa aia sau ce ii.

Vara asta disparuse apa toata din borcan, era arsa garnitura ch./stiam asta, si l`am umplut. Am strans bine capacul de la borcan, am pornit, dupa nici 5 min de drum vad ca acul indica temperaturi mari la apa.

Desfac capota, borcanul plin.. Ma sperii ca o fi ceva grav. Deschid capacul numa vad cum ia toata apa din el.Deci se crease vid in borcan..

//


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 20 Sep 2006, 20:49
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(eXtenSion @ 20 Sep 2006, 16:23)
Da, sa fiti atenti cu supapa aia sau ce ii.

Vara asta disparuse apa toata din borcan, era arsa garnitura ch./stiam asta, si l`am umplut. Am strans bine capacul de la borcan, am pornit, dupa nici 5 min de drum vad ca acul indica temperaturi mari la apa.

Desfac capota, borcanul plin.. Ma sperii ca o fi ceva grav. Deschid capacul numa vad cum ia toata apa din el.Deci se crease vid in borcan..

//
*



Despre ce zici tu acolo eu patesc zilnic, dar nu este vid, e din cauza ca e dusa ganitura de chiulasa(la mine) si baga compresie in sist. de racire.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 20 Sep 2006, 23:28
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Am mai spus si mai zic (desi nimeni nu ma crede). La mine se autoaeriseste , de cand am masina niciodata nu i-am facut aerisirea. Bag apa in borcan si gata. Stiu sigur ca este sub presiune sistemul de racire , mai ales de cand schimb cate o pompa de apa odata la 3-4 luni.


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 20 Sep 2006, 23:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Este, dar daca la mine compresia tinea apa sus, de ce nu se schimba totusi apa cu aer? Adica compresia crestea presiunea in circuit, dar de ce asta impiedica aerul sa se ridice deasupra apei?


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 21 Sep 2006, 18:17
Post #19


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




la mine de ex. nu e dusa garnitura chiuloasa ,motoru e facut recent (acu vreo 3000 km) si cand desfac capacu la borcan(din 7-8 zile in 7-8 zile) trage aer ....se aude cum fasaie ....am o dacia 1400 din 99 cu borcan de plastic si nu are nici o supapa pe capac........asta ce ar fi ?


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Sep 2006, 08:41
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Are supapa, uita-te bine pe capat, pe interior.

Trage aer pentru ca supapa e tarata la o presiune diferita de zero. Presiunea in circuit creste, excesul e eliminat prin supapa de evacuare apoi, cind se raceste reintra prin supapa de admisie (da, e supapa dubla). Asta de admisie ar trebui sa fie tarata cit mai aproape de zero. Daca nu e, mai ramine o mica depresiune care, daca e totusi mare, face ca in timp sistemul sa devina din presurizat, nepresurizat sau depresurizat la temperaturi mici.

Totusi, cind desfaci acel buson? Cu motor cald sau rece? Cu el cald e posibil sa iasa aer.

This post has been edited by diaconuliviu: 22 Sep 2006, 08:46


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Sep 2006, 08:46
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Pedro @ 21 Sep 2006, 00:28)
Am mai spus si mai zic (desi nimeni nu ma crede). La mine se autoaeriseste , de cand am masina niciodata nu i-am facut aerisirea. Bag apa in borcan si gata.
*




stai linistit ca nici pe mine nu ma crede nimeni.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Sep 2006, 21:36
Post #22


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




mai liviule ,nu are nici o supapa.....practic este un capac de borcan simplu.....din plastic...ar fi trebuit sa aiba,poate...sau exista in comert asa ceva ca o sa caut si o sa iau altu....oricum si cand il desfac cu motoru rece fasaie....trage aer....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Sep 2006, 21:20
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




In interior acel capac de borcan nu are un plastic rotund, diametru cam 15 mm cu o gaurica? De regula alb. Daca da, ala e supapa, daca nu, posibil capac pirat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 26 Sep 2006, 02:25
Post #24


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Dap, si la mine se autoaeriseste si are supapa din aia sub capac, sunt tare curios daca mai functioneaza supapa respectiva...


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Sep 2006, 19:28
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ba tu ai bagat vreodata antigel sa zici asa?smile.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex G.
post 26 Sep 2006, 19:36
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 9 July 06




La mine de asemenea are autoaeriseste. Circuitul de la Dacia se autoaeriseste prin supapa de la borcan (eu am borcan din sticla si capac cu supapa).

Alex


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 9 Oct 2006, 01:03
Post #27


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Detalii despre montaj.

Attached thumbnail(s)
Imag014.jpg ( Size: 37.97k ) Number of downloads: 2595
Imag015.jpg ( Size: 42.25k ) Number of downloads: 2327


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 9 Oct 2006, 12:04
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Deci sa inteleg din prima poza ca apa intra in sistem prin furtunul situat in partea de jos a borcanului, si pe furtunul de sus revine inapoi in borcan ?? sau cum ? Apa in borcan trebuie sa fie sub gaura de la furtunul de sus ?


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Oct 2006, 13:31
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Exact ca la nova smile.gif . Aerul din circuit este scos prin furtunul de sus in vas. Si zici ca scoate singura aerul din radiatorul de caldura? La nova vasul de expansiune este cel mai sus in instalatie


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Oct 2006, 21:36
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am facut si eu rost de un vas de expasiune;) e de vw.nu stiu modelul.chiar incerc zilele astea sa vad;)
da nu inteleg cum se auto aeriseste la cei cu vase normale;)
smile.gif la mine nu vrea deloc;)
poate daca facem schimb de vase:)

This post has been edited by ydaniel: 11 Oct 2006, 21:38


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 12:27
Forum Renault