Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
![]() ![]() ![]() |
Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
paulp |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
BAC |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Nu inteleg, ce proba ai facut, sau numa' glumesti?
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
dizzy |
![]()
Post
#153
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pai la ora asta benzinarele sunt lasate in urma de turbodieseluri de capacitate cilindrica echivalenta. Merg destul de des cu un Passat 1,9TDI de 130 CP 6 viteze. Masina este un deliciu. Merge excelent, consuma putin, confort cat cuprinde. Prin comparatie un motor de 2,0 16V benzina de 136 CP merge mai prost, trebuie turat tare si consuma mult.
In termeni de performanta pura un motor pe benzina e mai bun, adica in ceea ce priveste 0-100kmh 0-1000m, etc. Dar in ceea ce priveste utilizarea zilnica, reprize de exemplu, un diesel se impune. Si de ce sa nu ne mandrim cu asta: consumul este sensibil mai mic decat la o masina pe benzina. Totodata un diesel are o valloare mai mare la revanzare si este mult mai cautata ca masina SH. Partea proasta la diesel: revizii mai dese si mai scumpe, piese mai scumpe, mecanici buni greu de gasit si ticalosi de felul lor, combustibil de calitate proasta la pompele din RO. Concluzie: Imi place dieselul si de-abia astept sa imi permit unul bun! |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Kunzite |
![]()
Post
#154
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
QUOTE(paulp @ 16 Nov 2005, 22:18) Nea Kunzite, ca sa pricepi ce e cu cuplu asta de-l tot laudam noi, fa matale o experienta cu orice benzinara sub 2L, si baga I-a la o panta de sa zicem 5%, ridica piciorul de pe ambreiaj si vezi ce se intimpla daca nu atingi acceleratia ![]() Iti spun io, ca moare instantaneu ![]() Ei bine, diselu te urca in virfu pantei de zici ca ai cabluri de tractiune ![]() Asta e una din probele de baza ale dieselelor ![]() Scuza-mi ignoranta, dar am impresia ca baietii aia de se incapataneaza sa tot puna pedale de acceleratie la masini le pun cu un scop: ca sa le folosesti ![]() Ah, si-n panta chiar de 5-10% sa stii ca pot pleca si fara sa ating pedala (doar p-aia de frana eventual ![]() ![]() Dizzy, nu pricep: adica masina pe benzina e mai performanta dar e mai slaba? Adica daca ar fi sa comparam masina mea cu un diesel "low-end", d-ala de atinge 100km/h in 15 sec, dieselul ar fi de fapt mai performant? In ce conditii? Chiar vreau sa inteleg fenomenul, idem si chestia cu masinile la mare altitudine (prezenta turbinei mi se pare o explicatie plauzibila) |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
miki |
![]()
Post
#155
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.213 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(paulp @ 17 Nov 2005, 07:19) Raluam pentru tataie. EU am facut proba la Iasi. Andrei la Kolbensmidhtu lui de 2000m . Rezultatele sint aceleasi. ![]() In primul rind se scrie Tataie... ![]() ![]() In al doi-lea rind, GARANTEZ ca pe drum cu inclinatie 0% plec si cu a III-a far as afolosesc acceleratia! Nu mai vorbesc de panta.... Exceptie cazul in care este frina de mina trasa ![]() O sa caut azi o rampa de cca 5% si o sa incerc si de aici o plecare fara a folosi pedala de acceleratie! Dar deja am un feeling ca o sa reusesc! ![]() |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
Smeagle |
![]() ![]()
Post
#156
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 17 November 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dizzy @ 17 Nov 2005, 10:46) Pai la ora asta benzinarele sunt lasate in urma de turbodieseluri de capacitate cilindrica echivalenta. Merg destul de des cu un Passat 1,9TDI de 130 CP 6 viteze. Masina este un deliciu. Merge excelent, consuma putin, confort cat cuprinde. Prin comparatie un motor de 2,0 16V benzina de 136 CP merge mai prost, trebuie turat tare si consuma mult. In termeni de performanta pura un motor pe benzina e mai bun, adica in ceea ce priveste 0-100kmh 0-1000m, etc. Dar in ceea ce priveste utilizarea zilnica, reprize de exemplu, un diesel se impune. Si de ce sa nu ne mandrim cu asta: consumul este sensibil mai mic decat la o masina pe benzina. Totodata un diesel are o valloare mai mare la revanzare si este mult mai cautata ca masina SH. Partea proasta la diesel: revizii mai dese si mai scumpe, piese mai scumpe, mecanici buni greu de gasit si ticalosi de felul lor, combustibil de calitate proasta la pompele din RO. Concluzie: Imi place dieselul si de-abia astept sa imi permit unul bun! Sal' Desi tind sa-ti dau dreptate in ceea ce priveste DIESE-lul si calitatiile elogiate, trebuie sa vezi si celalata parte: sunt mai scumpe, tehnologia abia acum este la nivelul cerintelor. Pentru a face un DIESEL de ultima generatie sa sune frumos si sa mearga bine, o droaie de electronica si soft sunt implicate. La benzinare este mai simplu, deci au o sansa sa fie mai fiabile... In plus, motorina este un produs secundar al petrolului, cu pretul scazut doar din cauza balantei cerere/oferta. Daca in SUA ar fi macar 20% DIESEL, atunci sa te tii cu pretul motorinei... |
--------------------
Dacia
Break
- undisclosed
|
|
paulp |
![]()
Post
#157
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Miki, scuze ca am folosit litere mici, n-a fost intentie
![]() BAC, dealul Buciumului are o inclinatie de 10%, nu confundati cu grd. ![]() Si incercarea a facut-o don Liviu cu masinuta mea la iesirea de la o parcare subterana unde inclinatia era destul de pronuntata ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
AND |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@Smeagle :
1. Un benzinar nu o sa fie niciodata mai fiabil decat un diesel .. asta e la mintea copilului. ![]() 2. Daca nick-ul tau se refera la monstruletul din LOTR , afla ca se scrie Smeagol ![]() @Kunitze : Da! Uite ca ai inteles bine! Benzinarul e mai performant insa mai slab! Hai sa luam de ex un VW Passat 1.9 TDi 130cp vs un benzinar de 130cp ...sa zicem Daewoo Leganza 2.0 16v . Performantele motoarelor sunt absolut similare! Passat Variant 1.9 TDi 0-100 in 10.2 sec / 228Nm@1900rpm Passat Berlina 1.9 TDi 0-100 in 9.9 sec / 228Nm@1900rpm Leganza 2.0 16v 0-100 in 10.2 sec / 148Nm@3000rpm E usor de inteles , tu spuneai ca-ti place cum simti motorul cand il turezi la max! Eh cu un turbo-diesel ai aceeasi senzatie si nici macar nu trebuie sa-l turezi pana moare! Te scuteste de zgomotul infernal + consumul astronomic! Sa dai tu tot ce poate unei benzinare cum este Leganza de mai sus sa vezi de nu-ti consuma peste 30l/100km in timp ce Passat-ul TDi fortat la max consuma cat un Logan urban ![]() De la un turbo-diesel poti ai senzatia accelerarii maxime la fiecare atingere a pedalei , in fiecare treapta , fiecare repriza , pe cand pe benzinara o chinui de ramai cu rezervorul gol si cu timpanele deranjate. Placerea de a conduce un diesel este muult peste cea cand conduci un benzinar PUNCT! SINGURUL avantaj al benzinarelor acum este ca sunt mai ieftine cu circa 1000 euro decat acelasi model dar pe motorina. Ne-am lamurit? |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#159
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
AND |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai mai Liviule! Nu-mi spune ca si tu esti de partea benzinarelor doar pentru ca esti posesor otto! Si eu tot benzinara am dar asta nu inseamna ca pot sa ignor toate avantajele diesel-ului
![]() ![]() Dar ai dreptate , parerea mea este ca diesel-ul , odata ce ti-l permiti, este mai avantajos cam din toate punctele de vedere. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#161
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
AND, pe pagina a III-a a acestui topic, adica la mesajul cu numarul 70, adica asta : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17074824 , eu am spus ceva ...
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
body |
![]()
Post
#162
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti ![]() |
Pana acum vad ca nici unul din fanii dieselurilor nu mi-a raspuns la o intrebare pusa cu ceva pagini in urma !
De ce in tarile unde costul carburantului "nu se pune" adeca e ieftin nu vezi picior de diesel ??????? Daca ar fi asa de fiabile si superioare la toate capitolele de ce vanzarile de diesel acolo tind spre 0 ( zero) , inclusiv la jeepuri???? Astept raspunsuri |
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
2007/2008
- PH-72-BVR PH-77-MMR body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
AND |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Liviu , iti respect punctul de vedere , si sunt de acord cu descrierea ta asupra benzinarelor insa nu si cu cea asupra diesel-urilor. Nu trebuie sa fii o fire linistita pentru a conduce un diesel , dupa cum observi am facut comparatia intre un benzinar la 130 cai si un diesel la aceeasi putere putin mai sus. Diesel-ul ESTE mai sprinten.
Uite si o micuta comparatie la un Megane II Estate exact ca al tau , intre motorul 1.6 16v 115cp si 1.9 dCi 120cp (diferenta este de 5 cp in favoarea diesel-ului , si am preferat acesta decat 1.5 dCi 100cp ..pt ca o diferenta de 15cp este deja mult prea mare). Megane Estate 1.6 16v 115cp / 152Nm@4200 rpm (cam mult trebuie turata nu crezi?) 0-100 in 11.3 sec viteza maxima 190km/h consum urban 9.1l/100km Megane Estate 1.9 dCi 120cp / 300Nm@2000 rpm (sa nu te pui cu asa ceva la semafor..ca abia pe la 80 la ora incepi sa recuperezi distanta care a pus-o diesel-ul intre voi la start ![]() 0-100 in 10.8 sec viteza maxima 194km/h consum urban 7.1l/100km Acum vezi de ce nu sunt de acord cu "diesel e pentru o fire linistita" ? Si din punctul meu de vedere , cand compari o masina pe benzina cu una diesel , nu are rost sa spui ca cea diesel costa cu 1000-2000 euro mai mult decat cea pe benzina pentru ca aici comparam performantele si ce inseamna benzinara vs. diesel , nu daca-si permite nu stiu ce posesor de MPi sa-si cumpere ceva pe motorina. Celor care zic ca dieselul nu-i rentabil pt ca e mai scump la achizitie si benzinarul e mai folositor, le zic : Ghinion! Jucati la loto si poate castigati bani incat sa va permiteti mai mult decat un benzinar! Dar nu incercati sa spuneti ca aveti performante si avantaje mai multe cu acesta decat cu un turbo-diesel de aprox aceeasi putere. ![]() Edit : @body : ieete cu carcoteala! Ai gasit si tu o ramura rupta ca in sua nu se vand diesel-uri si gata crezi ca asta inseamna ceva? Acolo nu exista cultura diesel pe automobile! Diesel-ul este asociat cu economie si nu performanta (muscle cars) asa cum vor ei. Insa in prezent , uite-te pe ORICE articol , ORICE revista europeana auto , si vei gasi fraza " Diesel-urile au inceput deja sa depaseasca motoarele de benzina la performante " sau " Distanta intre benzinare si diesel-uri s-a micsorat spre aproape inexistenta " sau " Diesel-urile moderne sunt la fel de performante ca si motoarele pe benzina " . Insa eu , si cred ca nu numai eu ci si cei care au avut destule experiente cu diesel-uri (ashu , asarban) vom spune ca diesel-ul deja a depasit benzinarul . This post has been edited by AND: 17 Nov 2005, 15:29 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
laur |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
Ma citez pe mine:
QUOTE(laur @ 16 Nov 2005, 15:19) E si chestie de gust, educatie, obicei local, mentalitati. Asta imi aduce aminte de un articol vis-a-vis de timplarie...in unele tari e preferat Al, in altele PVC-ul, in altele lemnul...toate au avantaje si dezavantaje, ca si motorina/benzina. Revenind la intrebarea ta, raspund cu o alta intrebare: de ce in State se prefera motoarele de capacitati mari (peste 2l, de regula peste 3l)? Daca te uiti la un motor european (sau japonez) ai sa vezi ca are caracteristici dinamice mult mai bune la cilindree mai mica, si consum mult mai mic. La fel, de ce prefera americanii masinile maaaaaaaaaaaaari? Sau rrrrrromii turnulete la case? De ce nu fac europenii case pe structura usoara ca americanii? Chestie de gust.... Daca citesti pe sarite.... |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#165
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Pentru domnu' Body:
Doar despre USA: 1st of all, ghici de ce n-au semnat Protocolul de la Kyoto? in anii '50 au avut boom-ul ala economic si a devenit o moda, alimentata si de filme, sa ai masina cat mai urlatoare, mai mare la motor si mai insetata. Li se rupea la acea vreme de poluare, resurse...ca si noua, la acea vreme. Si daca tot vrei niste lamuriri mai pertinente, io zic sa intrebi pe cineva din miezul problemei; da un ochi si intreaba-i pe dumnealor: http://www.stealthtdi.com/ http://www.stealthtdi.com/Jetta.html http://tdiclub.com/ ...Or sa-ti raspunda, ca-s baieti de zahar, nu-si dau cu parerea despre ce n-au incercat...ca unii de pe aici ![]() L.E.: mie asta mi-a placut: http://www.stealthtdi.com/TourNUS.html This post has been edited by dacicuss: 17 Nov 2005, 15:51 |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
DFA |
![]()
Post
#166
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(body @ 17 Nov 2005, 15:46) Pana acum vad ca nici unul din fanii dieselurilor nu mi-a raspuns la o intrebare pusa cu ceva pagini in urma ! De ce in tarile unde costul carburantului "nu se pune" adeca e ieftin nu vezi picior de diesel ??????? Daca ar fi asa de fiabile si superioare la toate capitolele de ce vanzarile de diesel acolo tind spre 0 ( zero) , inclusiv la jeepuri???? Astept raspunsuri Ți s-a răspuns, da' n-ai văzut... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
tatabobu |
![]()
Post
#167
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 16:19) Jucati la loto si poate castigati bani incat sa va permiteti mai mult decat un benzinar! Dar nu incercati sa spuneti ca aveti performante si avantaje mai multe cu acesta decat cu un turbo-diesel de aprox aceeasi putere. ![]() ..... Insa in prezent , uite-te pe ORICE articol , ORICE revista europeana auto , si vei gasi fraza " Diesel-urile au inceput deja sa depaseasca motoarele de benzina la performante " sau " Distanta intre benzinare si diesel-uri s-a micsorat spre aproape inexistenta " sau " Diesel-urile moderne sunt la fel de performante ca si motoarele pe benzina " . Insa eu , si cred ca nu numai eu ci si cei care au avut destule experiente cu diesel-uri (ashu , asarban) vom spune ca diesel-ul deja a depasit benzinarul . 1. Ai spus esentialul, dar il ignori: un diesel are nevoie de turbina pentru a ajunge la aceeasi putere cu un benzinar, la capacitate cilindrica echivalenta. Imi permit sa te intreb: ai condus vreodata un turbo-benzinar de generatie noua? Si, daca da, mai are un diesel putere mai mare? 2. Da, mai ales in Top Gear la testarea performantelor noului 5er diesel...RIGHT! Ups, sau poate respectiva e revista de moda? QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 14:56) De la un turbo-diesel poti ai senzatia accelerarii maxime la fiecare atingere a pedalei , in fiecare treapta , fiecare repriza , pe cand pe benzinara o chinui de ramai cu rezervorul gol si cu timpanele deranjate. Placerea de a conduce un diesel este muult peste cea cand conduci un benzinar PUNCT! SINGURUL avantaj al benzinarelor acum este ca sunt mai ieftine cu circa 1000 euro decat acelasi model dar pe motorina. Hai ma, omule, las-o! Tu esti destept, iar ceilalti sunt prosti si nu-si dau seama de placerea de a conduce un diesel! Chiar nu te-ai gandit ca nu exista o norma universal valabila? Ce vrei tu, sa avem toti aceeasi opinie? Uite, si eu pot sa spun ceva din aceeasi gama cu gugumania de mai sus: "cea mai buna carne e carnea de oaie, punct! carnea de porc e doar mai ieftina cu x lei kilu', si d'aia se cumpara mai multa". De ce nu poti intelege ca nu toti au acelasi sistem de valori ca tine? |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
BAC |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
AND, 1.9 TDI de la VW nu are doar 235Nm, cel de 105CP are 250. La cel de 130 trebuie sa fie pe la 280.
O comparatie intre Kia Rio 1.4 si 1.5CRDi: 98 CP/6000rot 110 CP/4000 124Nm/4700 235Nm/2000 12.3 sec 11.5 sec acc.0-100km/h 150 CO2 g/km 121 CO2 g/km emisii 72 dB 71 dB zgomot Din comparatia turatiilor se poate deduce de ce un diesel e mai rezistent, mai fiabil: are uzura mai mica la celasi nr. de km Paulp, am crezut ca ai testat chestia cu rarefierea aerului, acum mi-am dat seama ca e vorba de panta. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
laur |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE cea mai buna carne e carnea de oaie, punct! Ai perfecta dreptate ! Pe bune ! |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
catb |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt de acord
![]() ![]() |
--------------------
_
_
_ If oranges smell like chicken, why are tomatoes blue? Think about it!
|
|
Marius |
![]()
Post
#171
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Nici eu. Prefer puiul.
|
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
catb |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum ar veni, motorul electric?
|
--------------------
_
_
_ If oranges smell like chicken, why are tomatoes blue? Think about it!
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#173
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Laur, exact asta voiam sa subliniez: unora le place carnea de oaie, altora de porc. Unora le place apa plata, altora minerala. Unora le place Coca Cola, altora Pepsi. Unora le place sa se fataie cu un benzinar, altora cu un diesel. Dar nici una din aceste optiuni nu da dreptul cuiva sa spuna ca ce-i place lui e cel mai bun, PUNCT! Exact asa cum a spus si Liviu, trebuia neaparat adaugirea "din punctul meu de vedere".
PS: ba carnea de oaie e cea mai buna, PUNCT (pentru mine, nu pentru toata lumea). This post has been edited by tatabobu: 17 Nov 2005, 16:21 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
laur |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE "parerea mea" e scris la mine in avatar.... |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
ashu |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#176
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
AND, ce bine-ar fi fost daca ai fi citit si de spunea dizzy...
QUOTE In termeni de performanta pura un motor pe benzina e mai bun, adica in ceea ce priveste 0-100kmh 0-1000m, etc. Dar in ceea ce priveste utilizarea zilnica, reprize de exemplu, un diesel se impune. Iar daca spuneam ca-mi place cum se simte motorul cand il turez, mi se pare clar ca lumina zilei ![]() Poate ar trebui sa puna de ex. Lotus pe Elise un diesel, ca prea-s bune ![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
AND |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Pune tu un turbo-diesel de 65cp pe un Matiz sa vezi ce 13 secunde scoate! Ca sa nu mai vorbim de Tico! ..s-ar duce ca din pusca.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#178
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Hmm... ma cam asteptam sa vii cu replici d-astea, "pune turbodiesel p-o bicicleta si sa vezi, faci din ea racheta" (n-am gasit alta rima
![]() Pana una-alta Tico are afaik 42CP si merge cu benzina. This post has been edited by Kunzite: 17 Nov 2005, 17:06 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
Smeagle |
![]()
Post
#179
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 17 November 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 13:56) @Smeagle : 1. Un benzinar nu o sa fie niciodata mai fiabil decat un diesel .. asta e la mintea copilului. ![]() 2. Daca nick-ul tau se refera la monstruletul din LOTR , afla ca se scrie Smeagol ![]() Ai dreptate cu nick-ul. In legatura cu fiabilitatea: ma gandesc ca tu spui ca un diesel este mai fiabil (= probabilitatea mai mica sa se buleasca una sau alta) din cauza ca, in genere, este subturat fata de un benzinar. Eu zic ca un diesel este mai putin fiabil din cauza ca sunt mult prea multe sisteme, componente care poate sa mearga prost. Daca-i sa vorbim de injectoare, un diesel din 2004 are presiuni de 1400 bar vs. benzinar cu mult mai mic (4-10 bar). Cam ce probleme ai tu sa faci o asemenea masina fiabila ? Comportamentul diesel-ului "mai sportiv" - acceleratia si puterea sporita - se datoreaza in proportie de 40% - 50% electronicii. Aporturile naturale ale motorului sunt torq mare si posibilitatea simpla de a-l supraalimenta. De asemena poate fi mai eficient in arderea combustibilului. |
--------------------
Dacia
Break
- undisclosed
|
|
DFA |
![]()
Post
#180
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Smeagle @ 17 Nov 2005, 18:37) Nu că "poate fi", ci chiar este mai eficient! Un benzinar are o eficiență de 20-25%. Un diesel are 30-40%, din cauză că motorina produce mai multe unități BTU decât benzina! ------------------------------- Notă: Motorul Otto poate atinge o eficiență de 32% la utilizarea bezinei amestecată cu alcool, iar cu alcool poate ajunge la 38%. Motorul Diesel poate atinge o eficiență de 52%, întâlnită la motoarele maritime, de mare capacitate. This post has been edited by DFA: 17 Nov 2005, 18:01 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:53 |