DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........

Kunzite
post 15 Nov 2005, 14:03
Post #91


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Sorry, Skoda Superb.
Laur, tu mi-ai citit postul? Cu atentie? Si pe urmatorul? Ti s-a parut ca vorbesc cumva de curse, demaraj la limita aderentei&co? Poate esti pilot de raliuri daca expresia "viata de zi cu zi" te duce cu gandul la asemenea lucruri tongue.gif

Sau poate esti gelos, ca masinuta mea e mai agila decat a ta icon_mrgreen.gif


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 15 Nov 2005, 17:05
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




@kunzite: adica tu te lauzi ca ii 'iei' la semafor pe unii pe care nu-i intereseaza chestia asta, daca inteleg corect..si atunci what's the point ?

Am stat si am observat in ultimul an: mai sus de 4500rpm schimb foarte rar in oras, cca 5% din timp, iar majoritatea merg intre 2500-3500rpm.
Afara o calc mai des, dar numai pentru depasiri. Concluzia fireasca e ca mi s-ar potrivi un diesel, mai ales ca generatiile noi nu mai au problemele/disconfortul pe care le aveau cele vechi.
Intr-adevar, pana acum 2 ani nu m-as fi gandit sa-mi iau diesel (cum nu ma gandesc nici acum sa-mi iau un VW/Skoda TDI), dar parerea mea e ca acum s-au schimbat circumstantele.


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 15 Nov 2005, 17:25
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(Kunzite @ 15 Nov 2005, 12:50)
...
Ashu, "senzatiile" astea-s niste chestii cam subiective. Tie poate-ti place clantanitul de diesel, bagatul in scaun la 1500 ture (si schimbat la 2000); eu prefer sa simt (cand am chef) cum urla motorul la peste 5000rpm. Iar in viata de zi cu zi cuplul superior al dieselului ma lasa complet rece, cat timp oricum plec de la semafor mai repede decat majoritatea (fara a forta)
*



despre ce dieseluri se vorbeste aici , ca nu inteleg cum sa schimbi viteza la 2000 rpm? la 2000 schimbi viteza la camioanele din anii 70-80! daca astea sunt cunostintele dumitale despre diesel tin sa iti aduc aminte ca ai uitat sa mentionezi ca dieselul are probleme cu pornitul iarna wink.gif . astea sunt cunostinte standard la cei care cunosc dieselul doar din auzite.
si inca ceva: si eu plec de la semafor mai repede decat majoritatea, nici eu nu fortez, dar probabil ca nici ceilalti wink.gif .
sunt foarte multe dieseluri care dau clasa la motoarele pe benzina, dar asta nu inseamna ca unele trebuie aruncate la gunoi, deoarece pot oferi senzatii subiective apreciate de catre unii soferi. si aici sunt de acord ca uneori e placut cum suna un boxer in ture, insa la ralanti motorul de oltcit tremura mai tare decat al meu diesel.
si-apoi de ce n-ar fi mai economic un motor diesel? ca eu desi am diesel cand ma uit la cat consuma un pejo d'asta de 1,4 hdi parca ar fi vorba de motociclete (3,6 litri la 100 km !!!) pai pentru asa o chestie oare nu merita 1 litru de ulei in plus la fiecare revizie si un filtru de motorina mai scump la 2 revizii?! ai de unde face economii ca sa dai 200.000 lei pe un litru de ulei in plus!
si pentru cei mai pretentiosi exista dieselul de pe toyota care necesita ceva cunostinte despre diesel ca sa-l recunosti , ca dupa zgomot...cam slabe sperante.

This post has been edited by johnsws: 15 Nov 2005, 17:28


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 15 Nov 2005, 17:59
Post #94


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Marius, nu ma laud cu nimic si nimeni nu se intrece cu nimeni.
QUOTE(Ashu)
In rest partza-partza (scuzati mircu dar nu se intelege altfel), ca asa cum am mai zis, nu stiu cine isi duce masina pana in 5000 de ture in fiecare treapta de viteaza, cand foloseste masina in viata de zi cu zi.

QUOTE(Kunzite)
Iar in viata de zi cu zi cuplul superior al dieselului ma lasa complet rece, cat timp oricum plec de la semafor mai repede decat majoritatea (fara a forta)
Acum pricepi? Daca ar fi fost asa cum spune Ashu (citez: "partza-partza") toate dieselurile ar fi trebuit sa mi-o ia inainte. Ori, amarata mea de benzinara se comporta mai mult decat decent in astfel de conditii.
Ah, si nu prea-mi duc masina pana in 5000 de ture ca n-am unde.

Johnsws, evident ca am exagerat nitel, la 2000 schimba pensionarii tongue.gif dar nu cred ca schimbi prea des la peste 3000rpm. Si nu tin minte sa fi vorbit urat despre diesel, la urma-urmei fiecare cu preferintele sale - comentariile tale asadar imi par cam rautacioase huh.gif
Conceptul de motor boxer nu se opreste la Oltcit, btw; masinuta asta doar mi-a deschis apetitul catre asa ceva.
QUOTE
nici eu nu fortez, dar probabil ca nici ceilalti
In cazul meu: nici eu nu fortez, cu siguranta nici ceilalti (daca incearca ii las sa se duca). Again, e vorba de mers normal, linistit.

This post has been edited by Kunzite: 15 Nov 2005, 18:00


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 15 Nov 2005, 18:23
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Parerea mea e ca motorul trebuie adaptat la tipul de masina.
La o masina mica de oras, benzinarul e de preferat pt. ca e (totusi un pic) mai silentios, mai ieftin de intretinut, mai ecologic, (inca si cu TDI-urile) mai elastic, iar consumul mai mare nu se simte atat de mult la o masina mica.
La o masina mare pt. calatorii, cuplul si economia de carburant a dieselului bat benzinarele. Nu rareori ajung din urma un TIR, incetinesc in spatele lui, iar pt depasire schimb inapoi, c-am ajuns la 2000 ture cu incetinirea. Cu un TD, as calca pedala si as decola pe loc...

Dac-ar fi buzunaru' mai adanc as alege Corsa 1.0l benzinar pt oras si un Megane combi 1.9 dCi pt drumuri.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 15 Nov 2005, 19:15
Post #96


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(Smudo @ 14 Nov 2005, 20:04)
Azi era litrul de super 123,9 centi (asa sint scrise preturile in Germania la combustibili, diferit de cum sint scrise in Austria, unde pretul asta ar fi fost 1,239 €/litru), dupa ce ii zisai aleia ca vreau oferta lor, cumparai cu 118,9 centi.

Asa mult??? blink.gif Ca si eu ieri am bagat benzina in Austria tot super, cu 0.994 euro/litru. Benzina super plus e cam 1.16 euro/litru...


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adso
post 15 Nov 2005, 19:25
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 19 January 04




Money, in germania am luat de f. curand cu 1.24, si in austria cu peste 1.10 (nu mai stiu exact cat) benzina super, adica aia de 95.

ce am observat eu ca in austria bleifrei se zice altfel, nu mai stiu exact cum smile.gif

PS preturile sunt de autostrada.

This post has been edited by adso: 15 Nov 2005, 19:26


--------------------
Call me Ishmael...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 15 Nov 2005, 19:38
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




E super-ieftina benzina in Austria fata de Germania... azi mai scazuse inca un cent, deci costa 122,9 centi/litru. (superul). De maine si pina lunea viitoare o sa inceapa sa creasca iar cu inca vreo 2-3 centi/litru, asa se intimpla mereu. Motorina era (parca) 111,9 centi/litru. Cind merg in Romania bag de aici doar cit sa ajung in Austria, unde fac plinul si cind intru si cind ies spre Ungaria. Am mai scris pe forum, cind a fost uraganul in America ajunsese aici superul si la 146,9 centi, de am crezut ca nu vad bine ce scrie. Inca ceva: din pretul pe litru al benzinei, mai mult de jumatate sint impozite. TVA, eco-impozit, si inca unele.

EDIT: Preturile despre care am vorbit mai sus nu sint preturi de autobahn, ci preturi de la benzinarii normale in interiorul orasului.

This post has been edited by Smudo: 15 Nov 2005, 19:43


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 15 Nov 2005, 20:04
Post #99


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




He he he, acum ati deviat spre pretul benzinei si al motorinei, adica chiar discutia din care s-a rupt threadul asta. smile.gif Cred c-ar trebui unite la loc, si-o sa-i zicem topicul fiu risipitor s-a intors la topicul mama. biggrin.gif


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Nov 2005, 20:17
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Pai 122,9 centi ar insemna 1,23 euro.La aproximativ 36000 lei/1 euro,asta inseamna peste 44000.Daca gresesc,imi cer scuze.
La statiile Petrom am vazut benzina fara plumb 95 la 32100 lei/l.
Saptamana trecuta,o vecina care a venit din Italia,mi-a spus ca acolo benzina este 0,80-0,90 euro.

This post has been edited by cristio_79: 15 Nov 2005, 20:21


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 16 Nov 2005, 08:21
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE
Acum pricepi? Daca ar fi fost asa cum spune Ashu (citez: "partza-partza") toate dieselurile ar fi trebuit sa mi-o ia inainte. Ori, amarata mea de benzinara se comporta mai mult decat decent in astfel de conditii.
Ah, si nu prea-mi duc masina pana in 5000 de ture ca n-am unde.

Ok. Deci pt. tine toate masinile sint bune, benzinare, dieseluri sau Oltcituri. E corect, pina la urma scopul e deplasarea din punctul A in punctul B.

QUOTE
Parerea mea e ca motorul trebuie adaptat la tipul de masina.
La o masina mica de oras, benzinarul e de preferat pt. ca e (totusi un pic) mai silentios, mai ieftin de intretinut, mai ecologic, (inca si cu TDI-urile) mai elastic, iar consumul mai mare nu se simte atat de mult la o masina mica.

Tocmai ca e cam invers....in oras se vede cel mai mult economia de carburant, si tot acolo e mai fain de condus dieselul, ca nu schimbi toata ziua vitezele. In afara daca mai retrogradezi la o depasire nu-i nimic, mai rupi monotonia smile.gif


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 16 Nov 2005, 09:39
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




Nu motoarele pe benzina sunt cele mai ecologice, ci cele pe motorina. Uitati-va pe tabelurile cu emisiile poluante. In cazul Opel mtorul de 1.4 pe benzina are aceasi catitate de CO2(g/km) ca si dieselul de 1.9 l.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C 2007 OPC line - MS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 16 Nov 2005, 10:59
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Laur, nu toate masinile ci doar benzinarele cu motoare boxer de turatie tongue.gif E bestiuta din masina care te indeamna sa-i dai gaz, sa te delectezi cu sunetul motorului chiar la numai 4000rpm, ca suntem in oras si mergem linistiti (vb. serios, chiar merg linistit)
Masini precum SuperNova (pe care de altfel o apreciez pentru alte calitati, mai ales vara ca are AC smile.gif ) nu au un astfel de efect asupra mea, pun pariu ca la fel ar fi si daca as conduce un diesel. Astfel de masini ma plictisesc de moarte; ele pot, eu pot dar... lipseste scanteia wink.gif

Economie de carburant? Ce-i aia?


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 16 Nov 2005, 11:04
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Hai frate ca si eu am avut TRS si nu-i masina de curse! E masina zgomotoasa , cu care stai acasa cand ploua si daca ai noroc poate iti porneste iarna (cu socu tras).


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 16 Nov 2005, 11:26
Post #105


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(cristio_79 @ 15 Nov 2005, 20:17)
Saptamana trecuta,o vecina care a venit din Italia,mi-a spus ca acolo benzina este 0,80-0,90 euro.
*


Si tu chiar crezi in... Fat-Frumos? radmasa.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 16 Nov 2005, 11:34
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




AND, cica Oltcitul inca ar avea omologare pentru raliuri (grupa N), asa ca e masina de curse tongue.gif
Bre, stiu ce-i Oltcitul: o masina veche, demodata, consuma, polueaza, e veche, n-are AC, ABS, airbaguri, nu se mai produce de 11 ani, am spus ca-i veche? Dar e prima masina la care-am putut simti urletul motorului la 6000+rpm, a fost o senzatie de-a dreptul delicioasa smile.gif
Ca exista o droiaie de masini mult mai bune din orice punct de vedere (inclusiv la capitolul 'fun'), sunt de acord. Insa cam toate masinile ieftine (si deci accesibile, ca nu ma dau banii afara din casa) sunt... insipide; degeaba consuma putin si-s ecologice daca adorm la volan.
In plus, dupa cum am spus: motorul boxer nu inseamna Oltcit - iar topicul e "Eterna lupta benzina vs motorina", nu "Oltcit vs. restul lumii"; crede-ma - si daca aveam un Subaru tot la fel ziceam smile.gif

Moneytalks, prin octombrie in .de benzina era peste 1.3 euroi/l. Aia mai scumpa, fireste biggrin.gif

This post has been edited by Kunzite: 16 Nov 2005, 12:00


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cryo
post 16 Nov 2005, 14:37
Post #107


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 14 September 05
From: Iasi




Sunt de acord cu cei care spun ca mersul la turatie in oras e ceva rar intalnit. Nu ii contrazic nici pe cei care sustin ca un diesel ar fi mai convenabil pentru mersul in oras. Dar mai ales, ii aprob pe cei care isi dau seama ca alegerea unei masini nu sta doar in aceste criterii, si ca ele (criteriile) sunt cam relative.

Mi-am luat benzinara. Marisoara si nervoasa. OK, nu prea merg cu ea in peste 6000 de ture (mai ales in oras). Dimpotriva, schimb cam pe 3500-4000, aproape la fel ca un diesel. Dar cand vreau sa o aud tipand (si putini impatimiti de masini mai sport nu ar intelege), pot face asta.

Multi spun ca e o pacoste sa tot freci schimbatorul de viteze, ca sa depasesti. Personal, ador un schimbator mai sportiv, cu cursa scurta, si nu l-as da niciodata pe un schimbator automat (aka sa nu am treaba cu schimbatul vitezelor). Nu ma deranjeaza absolut deloc sa retrogradez intr-o treapta mai mica atunci cand am nevoie, sa calc acceleratia si sa ma uit cum obiectul-problema se transforma in cateva secunde intr-un punct in retrovizoare. As putea spune chiar ca imi place smile.gif

Diesel vs. benzina s-a transformat in mare parte dintr-un concurs al costurilor, intr-un concurs al gusturilor. Dupa cum bine puncta cineva, nu prea te mai intereseaza 1-2 l de benzina la suta de km atunci cand ai dat 20.000 pe o masina, pentru a-ti satisface o placere (da, placere, pentru ca daca era doar de mers de la A la B, 99% din noi nu ar fi fost pe forumul asta).

Conduc acum, de 2 saptamani, o Skoda Fabia 1.9 diesel, de servici. Stiu ca e cel putin deplasata comparatia, dar fata de Accordul meu de aproape aceeasi capacitate, parca as fi in Flintstones si ar trebui sa pedalez. Cuplu in 2-3000? b*cough*shit. Ajung in situatii de genul: rampa destul de serioasa, nu am putere intr-a 4-a (moare motorul cu 4 oameni in masina), schimb a 3-a, insa turatia este prea mare si ies din plaja de putere. Am doua alternative: scad turatia intr-a 3-a si merg cu 40 la ora, ca la inmormantare, sau schimb a 4-a si iar scade motorul sub 2000. Destul cat sa-ti strice placerea ocaziei unei calatorii mai exotice.

Nu sunt nici genul care face plecari de la semafor, liniute si altele. Ma amuza cand vad cum se ambaleaza cate unul langa mine la semafor, probabil arzand de nerabdare sa povesteasca tipelor cum l-a facut pe "fraerul" ala la plecarea din intersectie. Daca nu o fac, nu inseamna ca nu pot, sau ca VTEC-ul meu e mai slab decat TDI-ul lui. Uneori insa mai dau si in mintea lor (Exemplu, o tipa mai "jmecheroasa" cu un Passat TDI, scurtcircuiteaza toata coada de la semafor (eu eram primul), si se baga in mijlocul intersectiei, asteptand verdele. N-am rezistat tentatiei, si cand s-a schimbat culoarea, am plecat mai tare si la 10 metri de capatul intersectiei deja aveam o lungime de masina in fata ei. Imediat dupa aceea, am semnalizat dreapta si am lasat-o sa treaca, deoarece se agita de mama focului, fiind cat pe ce sa ajunga sub un TIR)

Un diesel se conduce cu totul altfel decat o benzinara. Unii oameni prefera temperamentul mai linistit si confortabil al dieselului (ma refer la puterea la turatii joase, mai putine schimbari de viteza etc). Altii prefera comportamentul mai "sporty" al benzinarelor (turatii mari, condusul cu o mana pe volan si cealalta pe schimbator). Fiecare din cele doua gusturi isi are costul sau (pretul initial la diesel vs. consumul marit al benzinarei), laolalta cu avantaje si dezavantaje. Tot ce conteaza este sa te documentezi bine inainte, sa incerci cat mai multe variante, sa evaluezi ce iti place la o masina, si sa o alegi pe cea care consideri ca te reprezinta cel mai bine, in functie de bugetul disponibil. Combustibilul folosit si marca vin de-abia undeva dupa...


--------------------
Honda Accord 2.0i LS 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Nov 2005, 14:46
Post #108


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(cryo @ 16 Nov 2005, 15:37)
Un diesel se conduce cu totul altfel decat o benzinara. Unii oameni prefera  temperamentul mai linistit si confortabil al dieselului (ma refer la puterea la turatii joase, mai putine schimbari de viteza etc). Altii prefera comportamentul mai "sporty" al benzinarelor (turatii mari, condusul cu o mana pe volan si cealalta pe schimbator). Fiecare din cele doua gusturi isi are costul sau (pretul initial la diesel vs. consumul marit al benzinarei), laolalta cu avantaje si dezavantaje. Tot ce conteaza este sa te documentezi bine inainte, sa incerci cat mai multe variante, sa evaluezi ce iti place la o masina, si sa o alegi pe cea care consideri ca te reprezinta cel mai bine, in functie de bugetul disponibil. Combustibilul folosit si marca vin de-abia undeva dupa...
*



Frumos și bine spus, @cryo ! Subscriu întru totul la părerea ta!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 16 Nov 2005, 14:46
Post #109


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




@ashu Cu land Cruiserul ala pe benzina ( care era masina de servici ) mergeam in Emirate unde era in jur de 25 de centi benzina !Asa ca smile.gif asta e !
Ma costa benzina acolo cam cat motorina la una de asta mica aici !
Intrebare de baraj pt fanii diesel!
In contextul in care benzina e cat motorina ( sau ca sa fiu mai corect ) costurile de rulare sunt cam la fel de ce in tarile unde benzina( ca si motorina ) sunt f ieftine nu vezi picior(roata) de diesel?


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 2007/2008 - PH-72-BVR PH-77-MMR
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cryo
post 16 Nov 2005, 14:50
Post #110


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 14 September 05
From: Iasi




referitor la pretul motorinei si al benzinei, ca fapt divers, in Israel motorina e de regula la fel sau chiar mai scumpa decat benzina (a fost la un moment dat o lege care interzicea dieselurile "mici", singurele permise fiind vehiculele militare si de transport, tocmai pentru a rezerva motorina resurselor "strategice")

Noroc ca-mi plateste firma motorina biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0i LS 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Nov 2005, 14:52
Post #111


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(body @ 16 Nov 2005, 15:46)
Intrebare de baraj pt fanii diesel!
In contextul in care benzina e cat motorina ( sau ca sa fiu mai corect ) costurile de rulare sunt cam la fel de ce in tarile unde benzina( ca si motorina ) sunt f ieftine nu vezi picior(roata) de diesel?
*



@body, dacă costul de achiziție al combustibilului este același, nu la fel este și costul de "rulare", cum spui tu.
Costul per Km la o benzinară nu este același ca la un diesel!
Iar faptul adus de tine în vedere poate fi explicat prin însăși întrebarea ta:

"sunt f ieftine"

dacă sunt foarte ieftine (benzina/motorina) nu mai contează motorizarea și cum benzinarele sunt mult mai cunoscute...

Părerea mea...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 16 Nov 2005, 15:19
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE
In contextul in care benzina e cat motorina ( sau ca sa fiu mai corect ) costurile de rulare sunt cam la fel de ce in tarile unde benzina( ca si motorina ) sunt f ieftine nu vezi picior(roata) de diesel?

E si chestie de gust, educatie, obicei local, mentalitati. Asta imi aduce aminte de un articol vis-a-vis de timplarie...in unele tari e preferat Al, in altele PVC-ul, in altele lemnul...toate au avantaje si dezavantaje, ca si motorina/benzina.
Revenind la intrebarea ta, raspund cu o alta intrebare: de ce in State se prefera motoarele de capacitati mari (peste 2l, de regula peste 3l)? Daca te uiti la un motor european (sau japonez) ai sa vezi ca are caracteristici dinamice mult mai bune la cilindree mai mica, si consum mult mai mic. La fel, de ce prefera americanii masinile maaaaaaaaaaaaari? Sau rrrrrromii turnulete la case?
De ce nu fac europenii case pe structura usoara ca americanii?
Chestie de gust....


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 16 Nov 2005, 15:31
Post #113


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(laur @ 16 Nov 2005, 15:19)
de ce in State se prefera motoarele de capacitati mari (peste 2l, de regula peste 3l)?

Raspunsul e simplu: la ce dimensiuni au americanii, un motor sub 150 cp nu ar face fata... radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 16 Nov 2005, 16:32
Post #114


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




QUOTE(cryo @ 16 Nov 2005, 14:37)
Cuplu in 2-3000? b*cough*shit. Ajung in situatii de genul: rampa destul de serioasa, nu am putere intr-a 4-a (moare motorul cu 4 oameni in masina), schimb a 3-a, insa turatia este prea mare  si ies din plaja de putere. Am doua alternative: scad turatia intr-a 3-a si merg cu 40 la ora, ca la inmormantare, sau schimb a 4-a si iar scade motorul sub 2000. Destul cat sa-ti strice placerea ocaziei unei calatorii mai exotice.
*


Mi-a placut tot ce-ai scris si sunt de acord cu tine, mai putin pasajul citat mai sus. Nu vreau sa pornesc un flame, dar comportamentul prezentat de tine e foarte atipic pentru un diesel, poate avea Fabia aia ceva. Daca intr-a patra era prea subturat, atunci nu vad cum devine supraturat daca ii dai a 3-a. Plus ca n-am intalnit inca sa-mi moara dieselul de la turatie prea joasa, se chiuie, uruie, dar nu da in nas. Mie tocmai ca pe serpentine si rampe serioase imi place cel mai mult cum se comporta dieselul. De obicei cat timp tine drumul cu serpentine, o las numai in a 3-a. Si poa sa traga suficient de bine de la 1000 rpm pana la 3000, adica o plaja de viteza mai mult decat suficienta. Mi-aduc aminte ca am fost mai demult cu un prieten la munte si s-a crucit ce rampe urc eu intr-a treia cu 4 oameni in masina, la 1500 de rpm. Deh, omu era obisnuit cu o benzinara.
In rest, ti-am zis, postul tau e scris cu bun simt si sunt total de acord.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 16 Nov 2005, 16:44
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Fabia aia era SDI wink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cryo
post 16 Nov 2005, 16:55
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 14 September 05
From: Iasi




exact smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0i LS 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 16 Nov 2005, 17:16
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




QUOTE(ashu @ 16 Nov 2005, 16:32)
In rest, ti-am zis, postul tau e scris cu bun simt si sunt total de acord.
*



Idem.
Btw Superb-ul ala (1.9TDI) se tinea chiar bine.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 16 Nov 2005, 17:34
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Pot sa alerg mai repede decat un SDI radmasa.gif



--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 16 Nov 2005, 17:36
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Esti sigur ? .. radmasa.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 16 Nov 2005, 18:09
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




blink.gif

Cele mai nervoase masini in oras pe care le-am intalnit sunt Passat-urile TDi. Nu stiu cum se face dar se pare ca 130 cai nu sunt usor de dresat! smile.gif . Renault , Peugeot , Citroen , BMW , Mercedes , Opel etc.. alearga si ele cand ii vine proprietarului , insa pe cuvant daca am vazut vreodata pe cineva cu un Passat TDi in bucuresti care sa nu se grabeasca!


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 21:26
Forum Renault