Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
![]() ![]() ![]() |
Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
Smeagle |
![]()
Post
#181
|
||
Group: Members Posts: 0 Joined: 17 November 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Break
- undisclosed
|
|||
laur |
![]()
Post
#182
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE Comportamentul diesel-ului "mai sportiv" - acceleratia si puterea sporita - se datoreaza in proportie de 40% - 50% electronicii Ei, poate de aia consuma atita curent electric ![]() |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Mr_K |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 November 03 From: Dej ![]() |
Spunea AND:
Uite si o micuta comparatie la un Megane II Estate exact ca al tau , intre motorul 1.6 16v 115cp si 1.9 dCi 120cp (diferenta este de 5 cp in favoarea diesel-ului , si am preferat acesta decat 1.5 dCi 100cp ..pt ca o diferenta de 15cp este deja mult prea mare). Megane Estate 1.6 16v 115cp / 152Nm@4200 rpm (cam mult trebuie turata nu crezi?) 0-100 in 11.3 sec viteza maxima 190km/h consum urban 9.1l/100km Megane Estate 1.9 dCi 120cp / 300Nm@2000 rpm (sa nu te pui cu asa ceva la semafor..ca abia pe la 80 la ora incepi sa recuperezi distanta care a pus-o diesel-ul intre voi la start ) 0-100 in 10.8 sec viteza maxima 194km/h consum urban 7.1l/100km Acum vezi de ce nu sunt de acord cu "diesel e pentru o fire linistita" ? De ce nu compari cu motorul de 2.0? Dieselu ala 1.9dci are cutie in 6 trepte (poate ii mai buna), are in plus 5 cp fata de 1.6 16v. Si cele 0.5s la acceleratie sunt nesemnificative. Cat despre consum..sa nu uitam ca benzina ii mai eftina ![]() This post has been edited by Mr_K: 17 Nov 2005, 20:36 |
--------------------
Opel
Vectra 1.6i
- CJ 07 KLO
|
|
AND |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca deja ma enerveaza carcoteala voastra , pe bune!
Aaaah mai nenea AND de ce sa aiba diesel-ul cu 5 cai mai mult decat benzinarul? ..E BLAT NENEA AND! , vreau la mama , nu ma mai joc cu tine! Pai bine domnle' pt beneficiul benzinarei vroiai sa compar 1.6 16v 115 cai cu 1.5 dCi 100 cai? Mai bine 15 cai in favoarea benzinarei decat doar 5 in favoarea dieselului ? Dar nu-i nimic , daca vrei comparam 1.9 dCi cu 2.0 16v 138cp care reuseste sa fie mai rapid decat dCi-ul cu o IMENSA secunda , insa ramane cu reprize mult inferioare , si sa nu mai vorbim de cuplu inferior sau consum imens. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#185
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar la ultimele, chiar ultimele generatii de motoare, diferenta nu prea este intre benzinare si diesel-uri. Diferenta care mi se pare mie un pic ciudata, este ca 2 motorizari, benzina respectiv motorina, care dezvolta cam aceeasi cai si au cam aceleasi performante 0-100km/h, diesel-ul are un cuplu foarte mare comparativ cu benzinarul. Exemplu: Pe Megane BiCorp (tot de pe site-ul renault) avem motorizarea 1.6 16 valve care dezvolta 115 cai dupa cum se stie si un cuplu de 152Nm, iar motorizarea de 1.9dci care dezvolta 120 de cai si 270Nm (da, 270Nm, nu 300Nm cum apare la Megane Estate, de ce nu pot sa stiu ca nu cred ca e alt motor). Diferenta de la 0-100km/h este de 0.4 secunde in favoarea diesel-ului si de 4km/h la viteza maxima deci diferente mici. Dar diesel-ul are cuplu aproape dublu decat benzinarul. Nu vi se pare ciudat acest lucru? Acest lucru da impresia aceea ca trage mai bine diesel-ul, desi diferentele de performante sunt f. mici.
Diferenta o fac caii putere in mare parte, cuplul poate sa fie el mai mare la o masina, conteaza si cum este distribuit acest cuplu pe plaja de turatii. Deci cam totul se rezuma la cai, fie ca e benzinar cu 5-10 cai mai mult ca un diesel sau fie ca e invers, castiga la performante cel cu mai multi cai. Asta vorbind de motorizari diferite pe aceeasi masina. Referitor la exemplul lui AND cu Passat si Leganza: as vrea sa ne dai si greutatile celor 2 tipuri de masini. Pentru ca din specificatii ar insemna ca eu fac suta cu Solenza cat face unu cu Megane Estate (ca tot sunt cu pagina deschisa) cu motorul de 1.5dci 100 de cai si cam asa ar fi, diferenta s-ar vedea insa la viteze mai mari, din cauza cailor mai multi si a cuplului. Dar... intelegi ce zic ? Imi merge netul greu, te rog sa cauti si sa postezi si greutatile celor 2 masini mentionate de tine. Una peste alta ma gandes in alt mod. Daca un benzinar ar fi dotat cu turbina care ar duce masina la un nr. de cai, ar avea cuplul mai mare decat un benzinar la aceeasi cai dar fara turbina si de aici si avantajul in fata unui diesel care mai toate la ora actuala au turbina. In cazul de fata, balanta este relativ echilibrata. Dar nu in toate cazurile. This post has been edited by Daedalus: 17 Nov 2005, 22:07 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
- B xx FTU
2004 mda
|
|
DFA |
![]()
Post
#186
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Daedalus @ 17 Nov 2005, 23:01) Daca un benzinar ar fi dotat cu turbina care ar duce masina la un nr. de cai, ar avea cuplul mai mare decat un benzinar la aceeasi cai dar fara turbina si de aici si avantajul in fata unui diesel care mai toate la ora actuala au turbina. Cuplul nu este mărit sau micșorat de turbină sau lipsa ei. Cuplul este determinat de lungimea cursei pistoanelor și de raportul de compresie. Din această cauză există diferență de cuplu între Otto și Diesel. Puterea, da, este influențată de supralimentare! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
AND |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Daewoo Leganza greutate : 1407kg
VW Passat greutate : 1480kg Da si tin sa specific ca 1.9 TDi are 310Nm nu 200 nu stiu cat am zis initial ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
mromantan |
![]()
Post
#188
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 12 January 05 From: Cluj ![]() |
QUOTE(DFA @ 17 Nov 2005, 22:11) Cuplul nu este mărit sau micșorat de turbină sau lipsa ei. Cuplul este determinat de lungimea cursei pistoanelor și de raportul de compresie. Din această cauză există diferență de cuplu între Otto și Diesel. Puterea, da, este influențată de supralimentare! Cuplul nu e marit de turbina. E FOARTE MULT marit ! Ex: VAG 1.9 SDI: 125NM VAG 1.9 TDi(90HP): ~220NM |
--------------------
Dacia
Logan Ambition rosu
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#189
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Ahh... de ce nu fac si benzinare turbo...
Adica sigur ca fac, dar afaik nu-n segmentele in care exista si diesel-uri. Sau...? Atunci comparatia ar fi cu adevarat 'fair' |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
Doru |
![]()
Post
#190
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 27 May 03 ![]() |
QUOTE Adica sigur ca fac, dar afaik nu-n segmentele in care exista si diesel-uri. Sau...? Sunt,dar prea putine. 1.8T de la vw de 150 cp,care e cam vechi ,sunt motoare aspirate de 125-130 cp.Unul mai "interesant" ar fi cel de pe leon tot de 1.8 si 225 cp.Din pacate eu n-am m ers cu nici un benzinar turbo ca sa spun cum e...Consumul oricum e mult mai mare ca la diesel cred. |
--------------------
VW
PASSAT TDI 4 MOTION
- B-05-TIE Keep It Real!!
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#191
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Oho fii sigur de asta
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
- B xx FTU
2004 mda
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#192
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 15:19) Celor care zic ca dieselul nu-i rentabil pt ca e mai scump la achizitie si benzinarul e mai folositor, le zic : Ghinion! Jucati la loto si poate castigati bani incat sa va permiteti mai mult decat un benzinar! Hai sa iti spun eu de ce nu am luat diesel, desi aveam banii aia. Dieselul era cu 4,000 euro mai mult. La o diferenta de cam 25 centi mai putin litrul de motorina fata de cel de benzina (la vremea respectiva), am facut o socoteala si mi-a iesit ca dieselul devine mai RENTABIL dupa vreo 200,000 km. Acum, de cind motorina e cam cu 1 cent mai scumpa decit benzina, drumul necesar ca sa il parcurg se apropie de 300,000 km. Numai DUPA 300,000 km dieselul ar fi devenit mai RENTABIL. Pina atunci NU. Si eu am decis ca vreau sa fac ALTCEVA cu acei 4,000 euro. Fii sigur ca NU scoti acei 4,000 euro dati in plus pe diesel la revinzarea masinii... ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Daedalus |
![]()
Post
#193
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect. Ai ales dupa propria logica pe care nu o infirm, iar de confirmat depinde de la caz la caz. In multe cazuri se aplica logica ta. Si pana la urma ce motorizare ai pe masina ?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
- B xx FTU
2004 mda
|
|
AND |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Incorect!
Money , no offense dar postul tau confirma chiar spusele mele. ![]() Daca INTRADEVAR iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de acei 4000 euro si n-ai fi ales sa faci altceva cu ei pt ca ai fi avut destui bani altundeva si pt alte distractii. Tu spui ca ti-ai permis diesel dar ai ales benzina. Iar argumentul tau este ca diesel-ul nu era mai rentabil decat DUPA 200.000km! DECI iar ne intoarcem la bani! Mai rentabil! Daca intradevar iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de momentul in care diesel-ul devenea mai rentabil...intelegi ce vreau sa zic? Eu nu spun ca n-ai avut banii pt diesel , te cred ca i-ai avut , insa te rog nu incerca sa argumentezi alegerea ta impotriva notiunii mele de mai sus. Pentru o adevarata disputa diesel vs. benzinara , banii nu trebuie considerati! Avem performante si confort ! Asta trebuie luat in vedere , iar diesel-ul te duce mai frumos decat benzinara cam oriunde , este mai vioi in traficul urban , iar la liniute si viteze maxime este egal cu benzinarul. Inca odata , NU conteaza cand se amortizeaza investitia in diesel , pentru ca daca CONTEAZA .. atunci trebuie sa recunosti ca ai luat benzinar de dragul de a mai salva niste bani! Asta incerc sa spun .. doar ca nu-si permite omul diesel , sau prefera sa faca altceva cu banii care i-au ramas , nu-i da dreptul sa-si justifice investitia intr-o dezbatere diesel vs. benzinara. Besides , la clasa compacta , cea a bugetarilor de rand , diferenta este de 1000 euro , nu 4000. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
ashu |
![]()
Post
#195
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Money, o masina e rentabila daca faci bani cu ea. Daca nu, atunci nici una nu-i rentabila, nici dieselul, nici benzinarul, ca amandoua mananca bani. Nu aceeasi bani, exista o diferenta. Pe care esti dispus s-o platesti au ba. Asa ca cel mult putem zice ca e mai convenabila, dar nu mai rentabila sau mai profitabila, decat daca chiar scoti bani cu ea, cum am mai zis.
LE: Se pare ca am postat in acelasi timp cu AND. ![]() |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
- -
2002 Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
body |
![]()
Post
#196
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti ![]() |
Ideea e ca tine de gusturi !Eu imi permiteam un diesel dar nu m-a interesat ....si care e problema ?La cei maxim 15.000 km pe care ii fac eu pe an ( plecat de pe acasa cu masina de servici) NU IMI CONVINE UN DIESEL!
Asta e ! Si dupa cum am zis motoarele pe benzina sunt mai fiabile decat dieselurile , parerea mea!Nu am vazut motoare pe benzina cu pb in 200-300 mii km pe cand la dieseluri.....ex Ford Focus al unui prieten , Renault Megane al unui coleg cu diverse probleme ( in general injectoare la pana 100.000 km ) . Asta e ! This post has been edited by body: 18 Nov 2005, 08:20 |
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
- PH-72-BVR PH-77-MMR
2007/2008 body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
BAC |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
QUOTE(Daedalus @ 18 Nov 2005, 00:03) Oho fii sigur de asta ![]() Si cere e pretul unei astfel de masini, e mai scumpa decat diesel de 2.2 sau 2.5 l. Nu o lua asa, dintr-un motor de 1500 se pot scoate 1000 de CP cu turbo cel putin. Din cate stiu Peugeot RC are motor 2.2 HDI de 180 CP cu viteza max. de 240 km/h si acceleratia de 5.9 sec. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
- MS
2007 OPC line
|
|
MariusI |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Problema cu benzinarele turbo e ca turbina trebuie sa functioneze la temperaturi mai mari, de unde rezulta materiale mai scumpe si fiabilitate scazuta (comparativ cu dieselul). In plus, benzinarele ofera suficiente performante aspirate, si in plus se poate mari cilindreea foarte usor daca e nevoie de mai mult.
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#199
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(AND @ 18 Nov 2005, 01:56) Daca INTRADEVAR iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de acei 4000 euro si n-ai fi ales sa faci altceva cu ei pt ca ai fi avut destui bani altundeva si pt alte distractii. Tu spui ca ti-ai permis diesel dar ai ales benzina. Iar argumentul tau este ca diesel-ul nu era mai rentabil decat DUPA 200.000km! DECI iar ne intoarcem la bani! Mai rentabil! Daca intradevar iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de momentul in care diesel-ul devenea mai rentabil...intelegi ce vreau sa zic? Pai tu ai adus primul in discutie notiunea de "rentabil". Eu am preferat ca acei 4,000 euro sa nu ii bag in buzunarul grupului VAG ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Smeagol |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MariusI @ 18 Nov 2005, 10:21) Problema cu benzinarele turbo e ca turbina trebuie sa functioneze la temperaturi mai mari, de unde rezulta materiale mai scumpe si fiabilitate scazuta (comparativ cu dieselul). In plus, benzinarele ofera suficiente performante aspirate, si in plus se poate mari cilindreea foarte usor daca e nevoie de mai mult. Este si o problema de temperatura, dar sa stii ca si la diesel si la benzina gazele de esapamant sunt la fel de "fierbinti" ![]() O problema mai mare la benzinar este ca daca pui turbina, cresti rata de compresie. Daca cresti rata de compresie, risti autocombustie. De cele mai multe ori, cand pui turbo pe benzinar, trebuie sa mergi cu o cifra octanica mai mare... Benzine speciale sunt mai scumpe, nu se produc pentru mass consumers. Pe cand diesel-ul da (aprinderea sau combustia este asigurata de injectie ...) |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM 10 ???
2006, 1.6 MPI "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#201
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Benzine speciale? Gen CO 98, 99+, 100?
![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM 10 ???
2006, 1.6 MPI "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#203
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Ciudat... aveam impresia ca cei cu masini (pe benzina) turbo alimenteaza de la aceleasi statii ca si noi
![]() Nu cred ca sistemele de supraalimentare (turbina, compresor) n-au fost calculate astfel incat totusi sa n-ai nevoie de benzina de avion. |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#204
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
catb |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Sau pacura sau cherosen. Dar chiar mereu ma intrebam, de ce nu sunt si avioane diesel?
![]() |
--------------------
_
_
_ If oranges smell like chicken, why are tomatoes blue? Think about it!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#206
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Avioanele astea-s de mai multe feluri, si nu toate folosesc acelasi tip de motor.
http://www.chevron.com/products/prodserv/f...7_ag_intro.shtm |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
DFA |
![]()
Post
#207
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(MoneyTalks @ 18 Nov 2005, 18:11) Dacă nu știai, sunt multe tipuri de motoare de avion, motoarele cu reacție funcționează cu kerosen, o formă foarte puțin rafinată de petrol și motoare de aviație cu ardere internă, care folosesc o benzină cu cifră octanică mai mare decât cea pentru motoarele astea, normale. Kunzite se referea cred că la motoarele de aviație cu ardere internă, "normale", ca să zic așa..., nu la cele cu reacție! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
AND |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunteti offtopic! Deci va dau ban!
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#209
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Gresit, suntem on-topic deoarece vorbim despre benzina vs. motorina - legatura a facut-o catb cand a intrebat de ce nu exista avioane diesel
![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
litza |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 23:10 |