DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........

Smeagle
post 17 Nov 2005, 18:08
Post #181





Group: Members
Posts: 0
Joined: 17 November 05
From: Timisoara




QUOTE(DFA @ 17 Nov 2005, 17:48)
Nu că "poate fi", ci chiar este mai eficient!

Un benzinar are o eficiență de 20-25%.

Un diesel are 30-40%, din cauză că motorina produce mai multe unități BTU decât benzina!

-------------------------------
Notă: Motorul Otto poate atinge o eficiență de 32% la utilizarea bezinei amestecată cu alcool, iar cu alcool poate ajunge la 38%.

Motorul Diesel poate atinge o eficiență de 52%, întâlnită la motoarele maritime, de mare capacitate.
*



Complet de acord cu cele spuse de tine. Un motiv al eficientei este functionarea cu rapoarte lambda supraunitare, deci sunt mai mari sanse sa arda combustibilul, deoarce are mai mult oxigen.


--------------------
Dacia Break - undisclosed
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 17 Nov 2005, 20:33
Post #182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE
Comportamentul diesel-ului "mai sportiv" - acceleratia si puterea sporita - se datoreaza in proportie de 40% - 50% electronicii

Ei, poate de aia consuma atita curent electric biggrin.gif


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_K
post 17 Nov 2005, 20:34
Post #183


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 25 November 03
From: Dej




Spunea AND:
Uite si o micuta comparatie la un Megane II Estate exact ca al tau , intre motorul 1.6 16v 115cp si 1.9 dCi 120cp (diferenta este de 5 cp in favoarea diesel-ului , si am preferat acesta decat 1.5 dCi 100cp ..pt ca o diferenta de 15cp este deja mult prea mare).

Megane Estate 1.6 16v 115cp / 152Nm@4200 rpm (cam mult trebuie turata nu crezi?)
0-100 in 11.3 sec
viteza maxima 190km/h
consum urban 9.1l/100km

Megane Estate 1.9 dCi 120cp / 300Nm@2000 rpm (sa nu te pui cu asa ceva la semafor..ca abia pe la 80 la ora incepi sa recuperezi distanta care a pus-o diesel-ul intre voi la start )
0-100 in 10.8 sec
viteza maxima 194km/h
consum urban 7.1l/100km

Acum vezi de ce nu sunt de acord cu "diesel e pentru o fire linistita" ?



De ce nu compari cu motorul de 2.0?
Dieselu ala 1.9dci are cutie in 6 trepte (poate ii mai buna), are in plus 5 cp fata de 1.6 16v. Si cele 0.5s la acceleratie sunt nesemnificative.
Cat despre consum..sa nu uitam ca benzina ii mai eftina smile.gif

This post has been edited by Mr_K: 17 Nov 2005, 20:36


--------------------
Opel Vectra 1.6i - CJ 07 KLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 17 Nov 2005, 21:28
Post #184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Hai ca deja ma enerveaza carcoteala voastra , pe bune!
Aaaah mai nenea AND de ce sa aiba diesel-ul cu 5 cai mai mult decat benzinarul? ..E BLAT NENEA AND! , vreau la mama , nu ma mai joc cu tine!
Pai bine domnle' pt beneficiul benzinarei vroiai sa compar 1.6 16v 115 cai cu 1.5 dCi 100 cai? Mai bine 15 cai in favoarea benzinarei decat doar 5 in favoarea dieselului ? Dar nu-i nimic , daca vrei comparam 1.9 dCi cu 2.0 16v 138cp care reuseste sa fie mai rapid decat dCi-ul cu o IMENSA secunda , insa ramane cu reprize mult inferioare , si sa nu mai vorbim de cuplu inferior sau consum imens.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 17 Nov 2005, 22:01
Post #185


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Intr-adevar la ultimele, chiar ultimele generatii de motoare, diferenta nu prea este intre benzinare si diesel-uri. Diferenta care mi se pare mie un pic ciudata, este ca 2 motorizari, benzina respectiv motorina, care dezvolta cam aceeasi cai si au cam aceleasi performante 0-100km/h, diesel-ul are un cuplu foarte mare comparativ cu benzinarul. Exemplu: Pe Megane BiCorp (tot de pe site-ul renault) avem motorizarea 1.6 16 valve care dezvolta 115 cai dupa cum se stie si un cuplu de 152Nm, iar motorizarea de 1.9dci care dezvolta 120 de cai si 270Nm (da, 270Nm, nu 300Nm cum apare la Megane Estate, de ce nu pot sa stiu ca nu cred ca e alt motor). Diferenta de la 0-100km/h este de 0.4 secunde in favoarea diesel-ului si de 4km/h la viteza maxima deci diferente mici. Dar diesel-ul are cuplu aproape dublu decat benzinarul. Nu vi se pare ciudat acest lucru? Acest lucru da impresia aceea ca trage mai bine diesel-ul, desi diferentele de performante sunt f. mici.
Diferenta o fac caii putere in mare parte, cuplul poate sa fie el mai mare la o masina, conteaza si cum este distribuit acest cuplu pe plaja de turatii. Deci cam totul se rezuma la cai, fie ca e benzinar cu 5-10 cai mai mult ca un diesel sau fie ca e invers, castiga la performante cel cu mai multi cai. Asta vorbind de motorizari diferite pe aceeasi masina.
Referitor la exemplul lui AND cu Passat si Leganza: as vrea sa ne dai si greutatile celor 2 tipuri de masini. Pentru ca din specificatii ar insemna ca eu fac suta cu Solenza cat face unu cu Megane Estate (ca tot sunt cu pagina deschisa) cu motorul de 1.5dci 100 de cai si cam asa ar fi, diferenta s-ar vedea insa la viteze mai mari, din cauza cailor mai multi si a cuplului. Dar... intelegi ce zic ? Imi merge netul greu, te rog sa cauti si sa postezi si greutatile celor 2 masini mentionate de tine.

Una peste alta ma gandes in alt mod. Daca un benzinar ar fi dotat cu turbina care ar duce masina la un nr. de cai, ar avea cuplul mai mare decat un benzinar la aceeasi cai dar fara turbina si de aici si avantajul in fata unui diesel care mai toate la ora actuala au turbina. In cazul de fata, balanta este relativ echilibrata. Dar nu in toate cazurile.

This post has been edited by Daedalus: 17 Nov 2005, 22:07


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI - B xx FTU 2004
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Nov 2005, 22:11
Post #186


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Daedalus @ 17 Nov 2005, 23:01)
Daca un benzinar ar fi dotat cu turbina care ar duce masina la un nr. de cai, ar avea cuplul mai mare decat un benzinar la aceeasi cai dar fara turbina si de aici si avantajul in fata unui diesel care mai toate la ora actuala au turbina.
*



Cuplul nu este mărit sau micșorat de turbină sau lipsa ei. Cuplul este determinat de lungimea cursei pistoanelor și de raportul de compresie. Din această cauză există diferență de cuplu între Otto și Diesel.

Puterea, da, este influențată de supralimentare!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 17 Nov 2005, 22:23
Post #187


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Daewoo Leganza greutate : 1407kg
VW Passat greutate : 1480kg

Da si tin sa specific ca 1.9 TDi are 310Nm nu 200 nu stiu cat am zis initial wink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mromantan
post 17 Nov 2005, 22:33
Post #188


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 12 January 05
From: Cluj




QUOTE(DFA @ 17 Nov 2005, 22:11)
Cuplul nu este mărit sau micșorat de turbină sau lipsa ei. Cuplul este determinat de lungimea cursei pistoanelor și de raportul de compresie. Din această cauză există diferență de cuplu între Otto și Diesel.

Puterea, da, este influențată de supralimentare!
*



Cuplul nu e marit de turbina. E FOARTE MULT marit !

Ex:

VAG 1.9 SDI: 125NM
VAG 1.9 TDi(90HP): ~220NM



--------------------
Dacia Logan
Ambition rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 17 Nov 2005, 22:58
Post #189


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Ahh... de ce nu fac si benzinare turbo...
Adica sigur ca fac, dar afaik nu-n segmentele in care exista si diesel-uri. Sau...?
Atunci comparatia ar fi cu adevarat 'fair'


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doru
post 17 Nov 2005, 23:32
Post #190


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 27 May 03




QUOTE
Adica sigur ca fac, dar afaik nu-n segmentele in care exista si diesel-uri. Sau...?


Sunt,dar prea putine. 1.8T de la vw de 150 cp,care e cam vechi ,sunt motoare aspirate de 125-130 cp.Unul mai "interesant" ar fi cel de pe leon tot de 1.8 si 225 cp.Din pacate eu n-am m ers cu nici un benzinar turbo ca sa spun cum e...Consumul oricum e mult mai mare ca la diesel cred.


--------------------
VW PASSAT TDI 4 MOTION - B-05-TIE
Keep It Real!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 18 Nov 2005, 00:03
Post #191


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Oho fii sigur de asta biggrin.gif Dar uite inca o chestie. Nu stiu cati producatori ar putea scoate dintr-un motor de 1.9 diesel 200 si ceva de cai pe cand din benzinare un turbo face minuni.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI - B xx FTU 2004
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 18 Nov 2005, 01:05
Post #192


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 15:19)
Celor care zic ca dieselul nu-i rentabil pt ca e mai scump la achizitie si benzinarul e mai folositor, le zic : Ghinion! Jucati la loto si poate castigati bani incat sa va permiteti mai mult decat un benzinar!

Hai sa iti spun eu de ce nu am luat diesel, desi aveam banii aia. Dieselul era cu 4,000 euro mai mult. La o diferenta de cam 25 centi mai putin litrul de motorina fata de cel de benzina (la vremea respectiva), am facut o socoteala si mi-a iesit ca dieselul devine mai RENTABIL dupa vreo 200,000 km. Acum, de cind motorina e cam cu 1 cent mai scumpa decit benzina, drumul necesar ca sa il parcurg se apropie de 300,000 km. Numai DUPA 300,000 km dieselul ar fi devenit mai RENTABIL. Pina atunci NU. Si eu am decis ca vreau sa fac ALTCEVA cu acei 4,000 euro. Fii sigur ca NU scoti acei 4,000 euro dati in plus pe diesel la revinzarea masinii... tongue.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 18 Nov 2005, 01:26
Post #193


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Corect. Ai ales dupa propria logica pe care nu o infirm, iar de confirmat depinde de la caz la caz. In multe cazuri se aplica logica ta. Si pana la urma ce motorizare ai pe masina ?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI - B xx FTU 2004
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 18 Nov 2005, 01:56
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Incorect!

Money , no offense dar postul tau confirma chiar spusele mele. smile.gif

Daca INTRADEVAR iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de acei 4000 euro si n-ai fi ales sa faci altceva cu ei pt ca ai fi avut destui bani altundeva si pt alte distractii. Tu spui ca ti-ai permis diesel dar ai ales benzina. Iar argumentul tau este ca diesel-ul nu era mai rentabil decat DUPA 200.000km! DECI iar ne intoarcem la bani! Mai rentabil! Daca intradevar iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de momentul in care diesel-ul devenea mai rentabil...intelegi ce vreau sa zic? Eu nu spun ca n-ai avut banii pt diesel , te cred ca i-ai avut , insa te rog nu incerca sa argumentezi alegerea ta impotriva notiunii mele de mai sus. Pentru o adevarata disputa diesel vs. benzinara , banii nu trebuie considerati!
Avem performante si confort ! Asta trebuie luat in vedere , iar diesel-ul te duce mai frumos decat benzinara cam oriunde , este mai vioi in traficul urban , iar la liniute si viteze maxime este egal cu benzinarul. Inca odata , NU conteaza cand se amortizeaza investitia in diesel , pentru ca daca CONTEAZA .. atunci trebuie sa recunosti ca ai luat benzinar de dragul de a mai salva niste bani! Asta incerc sa spun .. doar ca nu-si permite omul diesel , sau prefera sa faca altceva cu banii care i-au ramas , nu-i da dreptul sa-si justifice investitia intr-o dezbatere diesel vs. benzinara. Besides , la clasa compacta , cea a bugetarilor de rand , diferenta este de 1000 euro , nu 4000.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 18 Nov 2005, 01:56
Post #195


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Money, o masina e rentabila daca faci bani cu ea. Daca nu, atunci nici una nu-i rentabila, nici dieselul, nici benzinarul, ca amandoua mananca bani. Nu aceeasi bani, exista o diferenta. Pe care esti dispus s-o platesti au ba. Asa ca cel mult putem zice ca e mai convenabila, dar nu mai rentabila sau mai profitabila, decat daca chiar scoti bani cu ea, cum am mai zis.

LE: Se pare ca am postat in acelasi timp cu AND. smile.gif


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi - - 2002
Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 18 Nov 2005, 08:19
Post #196


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




Ideea e ca tine de gusturi !Eu imi permiteam un diesel dar nu m-a interesat ....si care e problema ?La cei maxim 15.000 km pe care ii fac eu pe an ( plecat de pe acasa cu masina de servici) NU IMI CONVINE UN DIESEL!
Asta e !
Si dupa cum am zis motoarele pe benzina sunt mai fiabile decat dieselurile , parerea mea!Nu am vazut motoare pe benzina cu pb in 200-300 mii km pe cand la dieseluri.....ex Ford Focus al unui prieten , Renault Megane al unui coleg cu diverse probleme ( in general injectoare la pana 100.000 km ) .
Asta e !

This post has been edited by body: 18 Nov 2005, 08:20


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 - PH-72-BVR PH-77-MMR 2007/2008
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 18 Nov 2005, 09:56
Post #197


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




QUOTE(Daedalus @ 18 Nov 2005, 00:03)
Oho fii sigur de asta  biggrin.gif Dar uite inca o chestie. Nu stiu cati producatori ar putea scoate dintr-un motor de 1.9 diesel 200 si ceva de cai pe cand din benzinare un turbo face minuni.
*


Si cere e pretul unei astfel de masini, e mai scumpa decat diesel de 2.2 sau 2.5 l.
Nu o lua asa, dintr-un motor de 1500 se pot scoate 1000 de CP cu turbo cel putin.
Din cate stiu Peugeot RC are motor 2.2 HDI de 180 CP cu viteza max. de 240 km/h si acceleratia de 5.9 sec.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C - MS 2007 OPC line
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 18 Nov 2005, 10:21
Post #198


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Problema cu benzinarele turbo e ca turbina trebuie sa functioneze la temperaturi mai mari, de unde rezulta materiale mai scumpe si fiabilitate scazuta (comparativ cu dieselul). In plus, benzinarele ofera suficiente performante aspirate, si in plus se poate mari cilindreea foarte usor daca e nevoie de mai mult.


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 18 Nov 2005, 10:22
Post #199


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(AND @ 18 Nov 2005, 01:56)
Daca INTRADEVAR iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de acei 4000 euro si n-ai fi ales sa faci altceva cu ei pt ca ai fi avut destui bani altundeva si pt alte distractii. Tu spui ca ti-ai permis diesel dar ai ales benzina. Iar argumentul tau este ca diesel-ul nu era mai rentabil decat DUPA 200.000km! DECI iar ne intoarcem la bani! Mai rentabil! Daca intradevar iti permiteai un A3 diesel , ti se rupea de momentul in care diesel-ul devenea mai rentabil...intelegi ce vreau sa zic?

Pai tu ai adus primul in discutie notiunea de "rentabil". Eu am preferat ca acei 4,000 euro sa nu ii bag in buzunarul grupului VAG tongue.gif pentru un moft (diesel), ci sa imi fac concediile prin Europa impreuna cu familia... smile.gif Si astfel m-am simtit mult mai bine smile.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 18 Nov 2005, 10:46
Post #200


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




QUOTE(MariusI @ 18 Nov 2005, 10:21)
Problema cu benzinarele turbo e ca turbina trebuie sa functioneze la temperaturi mai mari, de unde rezulta materiale mai scumpe si fiabilitate scazuta (comparativ cu dieselul). In plus, benzinarele ofera suficiente performante aspirate, si in plus se poate mari cilindreea foarte usor daca e nevoie de mai mult.
*



Este si o problema de temperatura, dar sa stii ca si la diesel si la benzina gazele de esapamant sunt la fel de "fierbinti" biggrin.gif

O problema mai mare la benzinar este ca daca pui turbina, cresti rata de compresie. Daca cresti rata de compresie, risti autocombustie. De cele mai multe ori, cand pui turbo pe benzinar, trebuie sa mergi cu o cifra octanica mai mare...

Benzine speciale sunt mai scumpe, nu se produc pentru mass consumers. Pe cand diesel-ul da (aprinderea sau combustia este asigurata de injectie ...)


--------------------
Dacia Logan Ambition - TM 10 ??? 2006, 1.6 MPI
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 18 Nov 2005, 12:49
Post #201


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Benzine speciale? Gen CO 98, 99+, 100? tongue.gif


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 18 Nov 2005, 12:55
Post #202


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




QUOTE(Kunzite @ 18 Nov 2005, 12:49)
Benzine speciale? Gen CO 98, 99+, 100? tongue.gif
*



Ceva mai mult. Ori daca nu pui benzina normala si mai adaugi aditivi.


--------------------
Dacia Logan Ambition - TM 10 ??? 2006, 1.6 MPI
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 18 Nov 2005, 17:04
Post #203


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Ciudat... aveam impresia ca cei cu masini (pe benzina) turbo alimenteaza de la aceleasi statii ca si noi tongue.gif
Nu cred ca sistemele de supraalimentare (turbina, compresor) n-au fost calculate astfel incat totusi sa n-ai nevoie de benzina de avion.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 18 Nov 2005, 17:11
Post #204


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(Kunzite @ 18 Nov 2005, 17:04)
benzina de avion.
*


Avioanele, daca nu stiai, merg cu petrol smile.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catb
post 18 Nov 2005, 17:21
Post #205


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 27 April 05
From: Bucuresti




Sau pacura sau cherosen. Dar chiar mereu ma intrebam, de ce nu sunt si avioane diesel? biggrin.gif


--------------------
_ _ _
If oranges smell like chicken, why are tomatoes blue? Think about it!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 18 Nov 2005, 17:24
Post #206


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Avioanele astea-s de mai multe feluri, si nu toate folosesc acelasi tip de motor.
http://www.chevron.com/products/prodserv/f...7_ag_intro.shtm


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 18 Nov 2005, 17:25
Post #207


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(MoneyTalks @ 18 Nov 2005, 18:11)
Avioanele, daca nu stiai, merg cu petrol smile.gif
*



Dacă nu știai, sunt multe tipuri de motoare de avion, motoarele cu reacție funcționează cu kerosen, o formă foarte puțin rafinată de petrol și motoare de aviație cu ardere internă, care folosesc o benzină cu cifră octanică mai mare decât cea pentru motoarele astea, normale.

Kunzite se referea cred că la motoarele de aviație cu ardere internă, "normale", ca să zic așa..., nu la cele cu reacție!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 18 Nov 2005, 17:49
Post #208


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Sunteti offtopic! Deci va dau ban! biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 18 Nov 2005, 17:52
Post #209


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Gresit, suntem on-topic deoarece vorbim despre benzina vs. motorina - legatura a facut-o catb cand a intrebat de ce nu exista avioane diesel tongue.gif


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 18 Nov 2005, 20:05
Post #210


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE






--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 23:10
Forum Renault